Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz RRamstein #27 üzenetére

    Majd mond ezt egy 3 hengeres borzalom után amiben eleve puhára csinálják a motor tartó bakokat hogy az egyenletlen járás ki legyen küszöbölve,cserébe fékezésnél szépen billeg a bódé
    ...
    volt szerencsém 3 hengeres autóhoz és fékezésnél gyorsításnál igen csak érezni és sokszor kellemetlen, főleg ha van gyerek is

    Gratulálok a szakmai érveléshez. Én is vezettem / vezetek pár 3 hengeres autót, és például a Ford 1 literese zseniálisan megy, plusz egyáltalán nem érezni vezetés közben semmi negatívumot vele, a fogyasztása pedig 7 liter alatt van valamivel. Az, hogy a hangja nem valami öblös V8-as, picit sem érdekel, zenét hallgatok vezetés közben, nem a kocsi hangját.

    illetve 15-110 ló 4 ember szállításához kevés

    Hosszú ideig vezettem 106 lovas Toyota Carina E-t, és képzeld, mindenhol bőven elég volt. 4 emberrel is. Ugyanez 75 lóerős Golffal, szintén mindenhova elég volt. Amíg szabályokat betartva vezetsz, nincs B/C (Polo/Golf) szegmensben szükséged 100-110 lóerőnél többre, a D szegmensben is kb. 125 lóerő elég. Persze megfelelő sebességváltót mellékelve ehhez...

    Én is azt támogatnám, ha be lennének tiltva mondjuk a 180 lóerősnél erősebb személyautók. Japánban bevált. Persze a japánok úgy álltak a témához, hogy relatíve nagyobb hengerűrtartalmú szívómotorokat gyártottak, amelyek jó tartósak ilyen körülmények mellé. Ebből a szempontból én sem támogatom a downsizing-et.

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Sebhelyes #40 üzenetére

    és a magyar energiatermelés struktúráját ismerve a hálózatból töltve a globális kibocsátás is jobb, mint a 30-35% "hatásfokú" benzin/dízel fostalicskáknak.

    Akkor nézz utána rendesen, mert a diesel-motorok hatásfoka 40% felett van, nem véletlen, hogy a teherautók, vonatok, stb. mind diesel-motorosak. Másfelől pedig annak is utánanézhetnél, hogy mekkora egy hőerőművek hatásfoka, mert átlagosan semmivel sem jobbak (32-40% között mozog), a legújabb gázerőművek tudnak 55-60%-ot, csakhogy méregdrágák, így nem is nagyon terjedtek még el. Felénk pláne nem.

    Ehhez vedd hozzá, hogy az erőműből az áramnak el kell jutnia a fogyasztóhoz (3-8% veszteség), illetve a transzformátor állomásoknak is van vesztesége (3-5%). Hiába próbálják a sötétzöldek beállítani az elektromos autót a környezetvédelem éllovasának, valójában csak ott zöldek igazán, ahol pl. szinte csak vizierőművek vannak (pl. Norvégia). Az ilyen helyeken, mint kis hazánk, bizony sose fognak környezetszennyezés szempontjából valódi alternatívát jelenteni, ha mindent figyelembe veszünk. Arról már nem is szólva, hogy a károsanyag-kibocsátás terén messze nem a közuti autózás az éllovas, hanem az ipar, a tengerhajózás, sőt, a repülés...

    Ettől függetlenül nem vagyok az elektromos autózás ellen, csak a helyén kellene a tényeket kezelni, és nem kell ferdíteni. Semelyik irányba...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • Cifu

    nagyúr

    válasz levente13 #42 üzenetére

    Nekem az egyetlen bajom a cikk végével van. Miért kellene csak azért szigorítani a rendszeren mert már "túl" sokan élvezhetik az előnyeit. Ja mert hogy az nem áll érdekében az államnak??

    Persze, hogy nem áll érdekében. Ha a környezetvédelem / levegőtisztaság védelme állna az érdekében, akkor nem ebbe az irányba menne el, hanem szigorúbb szabályokat vezetne be.

    Sokszor dobtam már be az ilyen elektromos autó viták terén, hogy mégis mit gondolnak, meddig fog a jó élet tartani? Az állami tavaly nagyjából 600 milliárd forintot szedett csak az üzemanyagok jövedéki adójából, és akkor az ÁFÁ-t nem is említettük, ahogy a gépjárműveket érintő más adónemeket (teljesítményadó, regisztrációs költség, stb.) sem. Nem véletlenül merült fel már tavaly, hogy az elektromos autózásnál használt áramra valahogy jövedéki adót kellene kivetni. Csak még nem igazán sikerült rájönniük, hogy is kellene ezt csinálni, hogy értelme is legyen. Ha az elektromos autóba töltött áram is jövedéki adós lesz, akkor bizony az elektromos autózás rögtön nem lesz olyan vonzó.

    Mondjuk a cikk a zöld rendszámról szól, ami hasonló problémákat vet fel. Ha mondjuk 5 év múlva az eladott új autók fele zöld rendszámos lesz, akkor előbb-utóbb eljön az az időszak, amikor már lassan mindenki ingyen fog parkolni? Amikor szinte senki se fizet regisztrációs adót? Nyilván ez nem opciót. Tehát a kedvezményeket ki kell majd vezetni...

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák