Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz subset #132 üzenetére

    Meg mellesleg olyan nincs, hogy pályán csak a benzinmotor hajt, mindig mennek az elektromosak is (több van benne :) - ezek amúgy hibrid alapismeretek lennének, de majd ezt is jobban tudja Valaki.
    Szóval nem cipel semmit sem feleslegesen még 160-nál sem....meg még a Balaton felé sem

    De igen, cipel feleslegesen egy csomó akkumulátort. Az M7-esen Budaörs után az akkuk már nem tárolnak korábban belejük töltött energiából semmit, csak azt hasznosítják, amit a benzinmotor tölt beléjük.

    Ettől a pillanattól az akku már felesleges ballaszt, az elektromotorok számára nem ad az akku energiát, csakis a benzinmotor hajtja az autót.

    Az sem érv az akkuk cipelése mellet, hogy mondjuk egy lejtőn az akku töltődik egy kicsit, mert az energia mennyisége állandó, ha a lejtőn guruló autó mozgási energiájából az akku töltése elvesz valamennyit, akkor kevesebb jut a lejtőn az autó mozgatására.

    (Magyarul: a lejtő előtt 110 km/h sebességgel haladó autó a lejtőn magában 130 km/h sebességre gyorsulna fel; de ha tölti az akkut, akkor csak 120 km/h sebességre tud felgyorsulni, mert a kerekek által hajtott generátor valamennyire fékezi az autót.)

    Városban elfogadom a hibrid autók létjogosultságát, de a városhatártól kifelé semmi értelmük :(

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

Új hozzászólás Aktív témák