- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iOS alkalmazások
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Mobil flották
- Google Pixel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
Ok, en ismerem a hidrogencella mukodeset.
Az megvan, hogy esetunkben a hidrogen csak energiahordozo? Maximum annyi energiat nyersz ki a hidrogencellabol mint amennyi energiat befektettel a viz hidrogenre es oxigenre bontasakor. Vagyis hat annyit se, hiszen vannak vesztesegek a folyamatban.
Szoval ha nem hidrogent tankolsz, hanem vizet es te keszitesz belole hidrogent. Akkor honnet veszed az energiat a vizbontashoz?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
Es? Ugy ertem a hidrogen ritka anyag, vagy nagyon lehutve vagy nagyon nagy nyomason tarolhato. Es mintha irta volna valaki hogy mindenen atdiffundal. Maceras. Elobb lesz szilardtest akksi szvsz.
Szerk: bocs, ujra elolvasva: kocsiban mibol allitod elo a hidrogent?
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
A hidrogenbol nem lesz semmi, abba ne nagyon eld bele magad. Tulsagosan maceras a tarolasa. Nagy nyomason, alacsony homersekleten. Ha mar uzemanyag cella akkor az alkoholt hasznalok tunnek eletkepesnek, az majdnem olyan mint a benzin.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
veterán
a hibrid súlya cirka 100 kg-mal több szóval elenyésző..., fékezéskor visszatölt így a fékek kopása szintén nem tényező, a plusz elektronika - visszatöltés, elektromotor elég faék egyszerűségű cuccok... a hibrid hajtáslánc az valóban összetettebb mint a sima benzines... de azért elég sok prius fut már 10-15 éve és nem lehet hallani, hogy olyan hű de drága lenne fenntartani...
jelenleg pont az elektromos autók amik tulajdonképpen élő tesztek... látható, hogy 1 generáció alatt mennyit fejlődött a leaf... 1-2 generáció és valóban használhatóak lesznek... de azért azt ne felejtsük el, hogy cirka panel környezetben ahol 300 autó áll egy parkolóban elektromos autó töltése nem egyszerűen kivitelezhető feladat.
Amúgy több tanulmány autó is van és megoldás... akár az audi speciális üzemanyaga vagy a peugeot elektrolit oldatos autója (ami tölthető is de ha lecseréled töltött elektrolitra az üzemanyagot akkor gyorsan tudsz "tankolni" vagy a hidrogén meghajtású autók... és ahogy az aksi kapacitás fejlődik egyre jobb alternatíva lesz az elektromos autó...
De szerintem a jelenlegi helyzetben egy benzin / diesel autó egy másik tengelyt hajtó elektormotorral lenne jó megoldás az autó tömege cirka 500 kilóval növekedne és így teljesen elektromos módban tudna menni 100 km körül az autó... ha meg kell akkor a másik keréken ott a benzin/diesel motor...
-
veterán
10 év után 85 %-os állapotban lévő akksi tutira létezik (hiszen te láttál ilyet ), de korántsem tekinthető az iparági átlagnak.
Az iparági átlag szerint egy alsó-közép kategóriás elektromos autó akkucsomagja 5 éves korban szokott 85 %-os állapotban lenni.
A drágább autók (Tesla) drágább vezérlőelektronikával ellátott sokkal drágább akkucsomagjai jobban bírják (az olcsó járművek (pl. a budapesti Modulo elektromos autóbuszok) gagyi akkui meg sokkal hamarabb purcannak ki ).
A Tesla a drága akkun kívül más trükköt is bedob az akku élettartam javítása érdekében, pl. náluk a 60 kWh-s akkucsomag igazából egy szoftveresen lekorlátozott 75 kWh-s akkucsomag, tehát ha te lemeríted a 60 kWh-s akkudat a kijelző szerint 20 %-os töltöttségűre, akkor az valójában csak 40-45 %-ig van merítve, ami nagyon jót tesz az akku élettartamának, így a Tesla akku élettartam adatai nem hasonlíthatóak egy olcsóbb elektromos autó adataihoz.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Ezt most úgy írtad, mintha az elektromos autókat nem kéne szervizelni.
AZoknak majd lesz más baja, és az előző hozzászólásban is említett akkucsomag csere egy olyan értékű javítás, ami simán kiegyenlíti a belsőégésű motoros autóknál folyamatosan jelentkező szervízköltséget.
Üdv, pengwin
-
veterán
Altalaban uzemanyag arakkal szamolnak az emberek, elektromos autoval szemben. Most meg lassan tudatosul az uzemeltetesi koltseg. Olyan ez most mint regen volt a hitelnel a thm. .
Az elektromos autók esetében pedig hajlamosak az emberek csakis a töltéshez használt áram árával számolni.
Azt viszont általában kifelejtik a számításból, hogy a több millió Ft-os akkucsomag folyamatos értékvesztésével is kell(ene) számolni.
Ma már egyre jobbak az akkucsomagok az élettartam szempontjából, a Nissan-ban 240 ezer km után 50 %-os az akkucsomag élettartama. Ezt egy újra kicserélni a cikk szerint 1,5 millió Ft lenne.
Vagyis a 240 ezer km alatt az akkuba töltött áram árán felül "elfogyott" egy 1,5 millió Ft értékű akkucsomag is, ami a 240 ezer km-re vetítve kilométerenként 6,25 Ft többletköltséget jelent.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Ez hogy is van?
Ez úgy van, hogy minden országban van egy együttható, ami azt írja le, hogy 1 kWh elektromos áram előállításához az adott országban mennyi károsanyag (CO, CO2, NOx, korom, pernye, stb.) kibocsátás kapcsolódik.
Ha Magyarországon az elektromos áramot CSAKIS napelemekkel, szélerőművekkel és vízierőművekkel állítanák elő (vagyis csakis megújuló energiát használnának fel), akkor ez együttható 0 lenne, vagyis az elektromos áram előállítása nem okozna a levegőbe kerülő károsanyag kibocsátást.
De mivel Magyarországon elég sok fosszilis energiahordozót elégető erőmű van, amelyek okádják a levegőbe a különböző anyagokat, ezért nálunk kapcsolódik 1 kWh elektromos áramhoz egy jól meghatározható levegőszennyező anyagmennyiség, ami nálunk nagyjából (a veszteségeket is figyelembe véve) 0,375 kg per 1 kWh áram.
Utána már nincs más feladat, mint egy elektromos autó 100 km-re vetített energiafelhasználását megszorzod ezzel az együtthatóval és máris kijön az, hogy a zéró emissziósnak hirdetett autó valójában mennyi károsanyag kibocsátással előállított elektromos áramot használ fel 100 km út megtételéhez.
Tehát ha mondjuk egy elektromos autó 12-15 kWh energiát használ fel 100 km megtételéhez és Magyarországon kb. 0,375 kg károsanyag kibocsátás kapcsolódik 1 kWh energia előállításához, akkor Budapesten egy elektromos autó 100 km-en 4-6 kg levegőt szennyező anyag kibocsátásával járó elektromos áramot használ fel.
Norvégiában gyakorlatilag nulla az elektromos áram előállításához kapcsolódó levegőbe kerülő károsanyag (mert szinte minden áramot megújuló energiából nyernek), tehát ott a 100 km-re vetített egyenérték nulla.
Ezzel szemben mondjuk Kínában (ahol az elektromos áram túlnyomó többségét szénerőművek állítják elő) 1 kg ez az egyenérték, tehát ott 100 km megtételéhez szükséges elektromos áram előállítása 12-15 kg károsanyag kibocsátás jár.
Ehhez azt kell nézni, hogy belsőégésű motorral hajtott autó 100 km-en kb. 13 - 18 kg. levegőszennyező anyagot bocsát ki, tehát Kínában ebből a szempontból szinte nem is érdemes elektromos autót használni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest