- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Smart Band 7 - hetedik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Íme az új Android Auto!
- Prohardver app (nem hivatalos)
Hirdetés
-
A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
ph Az Intel Z790-es és B760-es vezérlőkhöz jár az Intel Baseline profil.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Sebhelyes #40 üzenetére
és a magyar energiatermelés struktúráját ismerve a hálózatból töltve a globális kibocsátás is jobb, mint a 30-35% "hatásfokú" benzin/dízel fostalicskáknak.
Akkor nézz utána rendesen, mert a diesel-motorok hatásfoka 40% felett van, nem véletlen, hogy a teherautók, vonatok, stb. mind diesel-motorosak. Másfelől pedig annak is utánanézhetnél, hogy mekkora egy hőerőművek hatásfoka, mert átlagosan semmivel sem jobbak (32-40% között mozog), a legújabb gázerőművek tudnak 55-60%-ot, csakhogy méregdrágák, így nem is nagyon terjedtek még el. Felénk pláne nem.
Ehhez vedd hozzá, hogy az erőműből az áramnak el kell jutnia a fogyasztóhoz (3-8% veszteség), illetve a transzformátor állomásoknak is van vesztesége (3-5%). Hiába próbálják a sötétzöldek beállítani az elektromos autót a környezetvédelem éllovasának, valójában csak ott zöldek igazán, ahol pl. szinte csak vizierőművek vannak (pl. Norvégia). Az ilyen helyeken, mint kis hazánk, bizony sose fognak környezetszennyezés szempontjából valódi alternatívát jelenteni, ha mindent figyelembe veszünk. Arról már nem is szólva, hogy a károsanyag-kibocsátás terén messze nem a közuti autózás az éllovas, hanem az ipar, a tengerhajózás, sőt, a repülés...
Ettől függetlenül nem vagyok az elektromos autózás ellen, csak a helyén kellene a tényeket kezelni, és nem kell ferdíteni. Semelyik irányba...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
#06658560
törölt tag
válasz Sebhelyes #61 üzenetére
"mivel továbbra is NULLA lokális károsanyag-kibocsájtása van (NOx, SO₂, szemcsék, szmog, zaj),"
Vagyis továbbra sem találkoztál még valódi elektromos autóval, hogy ilyet képes vagy leírni! Nem, nem NULLA a kibocsátása, ugyanis nem néma, nem nulla a részecske szennyezése, mivel ennek is van súrlódásos fékrendszere.
Az meg, hogy lokálisan, vagy globálisan van kibocsátása miben különbözik? Hitegetheted magad vele, milyen kurva zöld vagy." bizony kis hazánkban is valódi alternatíva az elektromos hajtás"
Már akinek, mert kertes házban lakik, a munkahelye nincs túl messze, nem kell sokat bóklásznia mellé, és nem szokott nagyobb utakat megtenni, mondjuk két megyével arrébb élő rokont meglátogatni.
Mennyi a szénerőművek radioaktív szennyezése egyébként?
-
Kaiku
senior tag
válasz Sebhelyes #40 üzenetére
Sajnos, hülyeséget beszélsz. Szerinted a villany előállításában résztvevő rendszerek milyen hatásfokkal dolgoznak? Látszik, fogalmad sincs arról, hogy a jelenlegi villany/hibrid autók mennyire nem környezetbarátak. Mekkora beruházást fog igényelni a megnövekedett kapacitás hiány. Ez miatt nekem még több melóm lesz, szóval nem aggódom. Villany ára az egekban lesz. Persze mondogasd a hazugság zero emission marketig dumát.
Ha lesz, remélem a szomszédságodban fog felépülni a jövőben a használ akku ujrahasznosító gyár. Csak, hogy te is szagold a hibridek/villanyatók, szerinted olyan környezetbarát koncepcióját.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Sebhelyes #144 üzenetére
A hidrogén előállítása jelenleg nem túl gazdaságos, erre mondtam, hogy kell egy nagy innováció ebben a témában (a víz katalitikus bontása).
Az akkuval hajtott autók egy bizonyos határon felüli elterjedése nagy veszéllyel fenyeget, akkora mennyiségű akku kell hozzá, hogy az elhasznált akkuk elhelyezése már komoly kockázatot fog jelenteni (elvileg fel lehet dolgozni, de ez olyan, mintha ma lovakkal szállítanánk teherautók helyett, a lószar az környezetbarát és feldolgozható, de ha egy adott mennyiségen felül keletkezik lószar, az kezelhetetlen).
A tesla is telesz@rja a világot a gigafactorykkal (nyilván igyekszik előre kiszorítani a lehetséges vetélytársakat), de semmi innováció sincs az általuk előállított akkucellákban. Mekkora arca volt Musknak, amikor bejelentette az új, "nagykapcitású" akkukat, pedig semmi mást sem csináltak, mint a korábbi 18650-es akkuk (18 mm átmérőjű és 65 mm hosszú) helyett 21700-as (21 mm átmérőjű és 70 mm hosszú) akkukat kezdtek gyártani. De belül semmi sem változott, ugyanazt a spirálisan feltekert elektrolit fóliát használják, amit a Panasonic is használt a 3400 mAh-s 18650-es akkuban
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.