- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Snoop27
őstag
-
-
Nem vele cseréltetném, ő az a szerelőm akivel sima olajat cseréltettem meg szinlentet meg ilyenek, még a Mazdán, komolyabbal nem vinném hozzá, ahol most dolgozik nem cserélnek DSG olajat.
Márkaszervízben voltam vele pénteken.
Nem városban nyúzom - hát nézőpont kérdése, reggel bejövök Dány-Isaszeg-Nagytarcsa-XVI-Cinkotai út - Jászberényi - Kozma utcai temető útvonalon, délután meg haza gyorsforgalmi-M4-M0-Pécel-Isaszeg fele. Azért van benne város, ha javarészt tudok is haladni és nem sok dugó meg nem sok lámpa. -
persze, hogy világít. gyakorlatilag csak nyomja a féket helyettem, pirosnál amikor megállok szerintem nincs jobb funkció. felengedem a gázpedált, fékezek kicsit, és amikor megálltam, akkor nem kell tovább nyomni, pont mint egy kézi váltós autónál ha üresben állsz a pirosnál.
az, hogy hátrafelé világítok szerintem nem nagy para (mögöttem állónak nyilván az, mert magasan is van, meg ledek világítanak) -
-
-
77 ezret mentem el vele, csak elöl kellett fékbetétet cserélni (tárcsákat ott sem)
automata (nincs motorfék) de óvatosan vezetek vele, sok kigurulással
egyenlő arányban van belváros, előváros (70-es tábla, soroksári út) meg autópálya a használatbana Hyundai-omban már 55 ezernél kellett az összes betétet cserélni és 110-nél a tárcsákat is
-
Tin
veterán
Sávtartó nincs, és itt sok a trafi, én nem gyorshajtok, arra különben is ott az Autobahn. Pályán nagyon hasznos, de akkor is, ha mész kocsisorban nagy forgalomnál, és nem akarsz előzni, hanem jó az, amennyivel a többiek mennek. Általában amúgy nem szoktam váltani közben, városon kívül mindenhol elég a 6. fokozat, városon belül meg látod a korlátozást, berakod megfelelő sebességbe, és tempomat.
Egy szar van ebben, hogy megeszi a féket. Ha nem követősen mész, hanem fékezgetni kell. Amikor látom, hogy utolérek egy sort, kinyomom és motorfékkel begurulok, aztán visszakapcsolom. Meg nagyobb lejtőn se használom, mert szétfékezi a kocsit. Ott jobb motorfékkel és néha 1-1 nagyobb fékezés. -
Tin
veterán
Enyém kézi váltós, pályán mindig használom, de sokszor közúton és városban is, ha tartani kell a tempót a korlátozás miatt. Ha váltani kell, nem kapcsolja ki közben, hanem miután megvan a sebesség és felengedted a kuplungot, gyorsít tovább. De kézi valtósnál csak 30 felett működik. Lassításkor meg szól egy idő után, hogy fékezz.
-
Motion_Blur
félisten
Nálam országút, város kb. 85-90 fokos szokott lenni, autópálya 95-97.
Egyszer éreztem enyhén égett olajszagot, akkor éppen hegymászásban voltunk, folyamatos 1-2, szerpentinek, akkor ránéztem és 120 fokos volt a 0W30 Castrol EDGE. Akkor félre is álltam és 5 perc alapjárat, 110 fölé nem engedtem utána.
Valszeg ebbe benne volt hogy 0W30 + a turbó.
-
Asbee
veterán
Én úgy tudom, hogy már a omv 100-as sem kinti , legalábbis itthon adalékolják az tuti. Én át is álltam teljesen egy helyi vállalkozás üzemanyagára (FullEnergy). Ők mindent schwechatról hoznak, a 98 super+ omv benzinük bőven hozza az itthoni 100-as szintet ha nem jobb és ~30ft-al olcsóbb. Mi régen rengeteget tankoltunk Ausztriában és sajnos érezhető volt a különbség. Most ugyanezt mondja mindenki aki odafigyel a kocsijára és ezen a helyen tankol.
-
Nem mintha kézi üzemmódot leszámítva nagyon használná a DSG a nyomatékcsúcsot. Ha egyharmadnál jobban rálépek a gázra már kapcsol is fel, esélye nincs túllépni a határt.
Ha fel van húzva a motor 200 lóra akkor van 4000-nél 356Nm, hiába van 2000-nél 400-420, nem tudod használni csak ha oldalra kitolod a váltót D-ben. -
Reggie0
félisten
Ez igy van. Nem kell gyari legyen, eleg ha elfogadotta valik es modositjak a forgalmiban a bejegyzest.
#193118 f4lcon: Nem az autogyartok olik bele a penzt, hanem harmadik cegek, egyes alkatresz beszallitok. Nemet allam pedig tamogatja az ilyen iranyu fejleszteseket. Mar 3 eve is volt mozgolodas ezen a teruleten: [link]
Legutobbi fejlemenyek a temaban: ADAC: [link]
-
bul07
nagyúr
-
macilaci78
nagyúr
Nincs indokom lecserélni. Üzemanyagban 6,5 liter, kopó alkatrészeken felül többet nem kért, komfortban, dizájban, technikában, méretben kiszolgál.
Amíg valami nagy költségű dolog nem megy szét benne, addig inkább megvárom, mikor és hogy tiltják ki a dízeleket Budapestről.Azért egy turbó, egy motorgenerál ezen már akkora költség, hogy az autó értékével összemérhető. Olyan 3 év múlva lesz esedékes téli, náyri gumigarnitúra és vezérléscsere, akkor majd elgondolkodok a váltáson.
EGR-nél van egy kis motorolaj, de olyan kevés, hogy 10k km alatt nem kell rátöltenem. Most volt olajcserén, a tengelykapcsolónál mondtak némi szivárgást, de amilyen mocskos, nem volt meg a helye. Megvolt azóta egy motortérmosás, még a fék bekopás miatt megyek vele kb 200 km-t, mielőtt visszaviszem szemlére. Nem rohad sehol, garázsban áll, a kavicsfelverődések, műanyag idomok hibái meg nem zavarnak egy 22 éves autón.Egy Euro6 dízel lenne olyan előre lépés, ami jövőt álló papíron, de a szervizköltsége annak se lenne más. Egy modern benzines esetében dettó, mert már ott is vannak okosságok. Hibridnek nem sok értelmét látom: igényem van a teljes értékű pótkerékre, városban 8-20 km indulásonként, pályán 250 km indulásonként, viszont az új lakásban az elektromos autó töltő kiépítésén már gondolkodok.
-
Kiskokó
veterán
Jaja én is elégedett vagyok. Az A6 teljesen ugyan így fogyasztott, mégis 100+Ló.
Hát ez 220ig megy rendesen, onnantól kicsit lassul.
Már annó az A6ra is azt mondtam, teljesen elég 225Ló normális használatra. Igaz a pályán elfért volna egy kis plusz, ami most az A7-ben meg is van. Na ennél több tényleg nem kell! -
Kiskokó
veterán
Ja hát ne is mond, nálam is kevés a pálya. Mondjuk én ne ma fogyasztás miatt választottam dízelt. Én szeretem a dízelt, meg hát valljuk be benzinesből se valami bizalomgerjesztő a választék. A koxosodós FSI-k nem győztek meg
BiTdi meg csakis tartósság miatt lett. Mind motorban mint pedig a ZF váltó miatt!
"1.8 tsi volt az is ilyen 11-12 litereket "
Jesszusom az durva, igen mondjuk ilyen szempontból mindenképp jobb a Diesel, merthogy benzines motor karbantartás is tud már rohadt drága lenni. Azaz nem állja meg a helyét a "ráköltöd a motorra amit a dízel üzemanyagon megspórolsz" story.
Nagy átlagom 10L, általában ez is a való. Múltkor pályázás 170 tempomat, 8.9L re jött ki.
-
Kiskokó
veterán
Az faja, akkor ezek szerint ez a normális. De nem fogom megérteni. Jó nagy fa...ságnak tartom. :S
Reggie0 :
Hát ezt nem tudom, vagyis nem is értem. Regenerálás nélkül mi értelme lenne ha küldené befelé az Adblue-t? Vagy van ilyen? De akkor azt meg minek csinálja?
Biztos, hogy regenerál is mert persze melegedne a rendszer, mert ha nem 1-2 Km-ert megyek hanem 3-4-et akkor még ugye bőven nem fejezi be de már melegíti magát ezért leállítás után megy is a hűtőventi maxon jópár percig.Én onnan tudom, hogy "regenerál" vagy legalább is valami van, hogy kicsit feljebb váltogat el, na meg nagyon büdös a kocsi tőle. Meg a hangján hallani kicsit.
Amúgy jól megvan csinálva, aki nem annyira figyel oda a kocsija minden rezdülésére annak szerintem fel sem tűnik. Bezzeg régen. -
Reggie0
félisten
Nalam a veszvillogot dobja ki, de tudtommal VCDS-bol allithato, igy attol is fugg, hogy melyik orszagban allitottak forgalomba. Mondjuk en idegbajt kapok tole, mert allandoan beindul amikor szamomra normalisan lassitok. (Foleg akkor ciki, amikor szembol sebesseget mernek es satuzol, ugy latjak is.)
-
-
-
Felhívtam, szimpatikus volt, de a haldexet nem vállalják.
Azt mondta nagyságrendileg olyan 120 ezer forint szűrővel együtt, minőségi de nem gyári olajjal.
Közben visszaolvastam a márkaszervizes árajánlatot, abban sincs benne, ellenben a fékolaj cseréje benne van, és 220 ezer.
Viszont ha felszorzom, hogy nála 8 litert lecserélnek átmosnak 120-ért, a márkaszervízben közel dupla áras olajjal biztosan nem mossák át csak leeresztik meg rátöltenek, ahhoz képest meg drága.Ja amúgy ajánlott még valakit aki elvileg cserél haldex olajat.
-
-
-
Fú, az igen. Azt értem, hogy márkaszervizhez képest jó az ár, de és nem márkaszervizben?
Illetve jó a márkaszerviz?
Én félek tőlük, mert talán úgy vannak vele, hogy tök mindegy lecserélem-e az olajat vagy csak bepecsételem, mert aki idehozza annak úgyis még elég új a kocsi, úgysem kotlik meg.Ja meg lenne még 2 szilent.
-
choco01
addikt
+molnarpeter:
Most manuál 1.6-os B8-at használok, ahhoz képest valamivel hangosabb a motor de egyenletesen jár. Ez ha jól értelmeztem CFFB motor.
Mentem vele emelkedőn, tolattam is felfele lassan és gyorsan is, nem remegett jobban mint az 1.6, nem ugrott meg, többször próbálgattam a lassú elindulást, de szépen ment. Szerintem jókor váltogat el, nem nagyon venni észre, max ha hirtelen fékezek aztán nagyobb gázt adok akkor érzeni hogy jobban megindul. Áttettem sportba mentem vele 150-et szépen tartotta, nem vettem észre semmi rendelleneset.A végén még a parkolóban kapcsolgatta D>>R R>>D meg ugyan ez P-ből is, de egyáltalán nem hallottam vagy éreztem hogy a szerkezet is kapcsolt volna, nem ütött nem rántott. Hatvanezernél cseréltek benne váltóolajat és szűrőt a németek márkaszervízben az tuti, meg a mostani gazdája a biztonság kedvéért száznegyvennél cserélt benne olajat meg szűrőt. Én most ha megveszem akkor kapna új komplett vezérlést, minden szűrőt és váltóolajat az biztos. Ilyen váltó átmosásnak van értelme?Meg ami esztétika, nincs bene tempomat néztem 50+áfa fejében van akik építenek bele, továbbá ilyen CD-s pár soros kijelzős gyári fejegység van benne, találtam 50-60 körül gyári bontott LCD fejegységet, az menne a parkoló radarral?
-
Tin
veterán
Flottások akkor is az előírt szerint vinnék, ha 100 euró lenne a szerviz
Én nettó lehuzásnak éreztem. Kértem szoftver frissítést a hideg rángatás miatt, nem tudom, megcsinálták-e, de felírta. Viszont most sem lett más semmiben, de már megtanultam úgy vezetni. Talán csak tanul még. Kértem, hogy töltsék fel maxra a hűtővizet, de a faszi szerint maxon volt. Ja, 100 fokos motornál. Nem értette, ráhagytam. Nem kértem fényszóró állítást, de azert 45 eurót lehúzott rólam érte, és megint a kocsi elé világít a kib*szott k*rva ledes lámpa, de hogy ezek az istenverte f*szok nem értik meg, hogy ez nem halogén, és NULLA a fény a vonal felett, cserébe balesetveszélyes, az nem számít.
Szóval hétvégén keverhettem be a fagyállót, tölthettem fel én a kiegyenlítő tartályt, kereshettem imbuszkulcsot, majd állíthatom be megint valamelyik este a lámpát, és csak 400 euromba került.
Ja, ma letöltöttem a legújabb navi frissítést, de nem fért rá a gyári SD kártyára. 3 órán át tartott, mire a megfelelő nyelvi fájlok kézzel való törlésével éppen ráfért. De ősszel bemegyek a VW szalonba, és kérek másik kártyát, mert én kurvára navigációt vettem, nem SD kártyát.
Kösz VW...
-
gyenesmartin
őstag
-
Tin
veterán
En nem is sajnalom, csak egyszeruen nem ertem, hogy lehet ennyire rovid tavon gondolkozni. Viszont most mar megertem, miert voltak kigyozo sorok (koztuk jo par otthoni viszonylatban luxusautokkal) a 120€-s olajcserekozpont elott
Megertem amugy mindket oldalt, de szerintem nem a benzinest kellett volna tulbonyolitani, hanem idejekoran atterni az elektromos autozasra, es maradhatott volna alternativanak (hosszu tavu utazasra) a kevesbe agyonbonyolitott szivobenzin, esetleg a sokkal egyszerubb turbodizel. Nagyon keson ebredtek a hagyomanyos gyartok, es bonyolitottak el annyira az EURO szabvanyok miatt az autoikat, most ebbe a helyzetbe kerultek.
-
Tin
veterán
Nem tud. Verseny van, meghozza nagy verseny. Nem engedheti meg maganak egyik gyarto sem, hogy direkt gyengen csinalja meg az autoit, mert amig image epitesi fazis van, es nagy a verseny, foleg arverseny, addig az emberek megveszik a kinait, es kesz. Az egyetlen eselyuk, ha kenyelmet adnak, jo hattert hozza, kiegeszito szolgaltatasokat, szervizhattert, es igy tovabb. Meg persze arban is jonak kell lenniuk.
Ha nekiallnak 400€-t Inspektion dijakat kerni a semmiert, akkor az emberek egyszeruen nyomas ala helyezik oket azzal, hogy miert? Ezert vannak iszonyat nagy pacban a hagyomanyos autogyartok, es baromi nagy elonyben az olcson elektromos autokat gyarto kinaiak. Es ebben a szituban mit csinal az istenbarma vilagmarka? Tokondofi a huseges vasarlot azzal, hogy a csillagokba emeli a szervizdijakat. Sajat maguk alatt vagjak a fat...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nyaralás topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- OLED TV topic
- HBO Max
- Haladó fájlrendszerek, de mire jók? Ext4 vs Btrfs vs ZFS vs APFS
- Autós topik
- Yettel topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3059
- Samsung Galaxy S23 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Kihagyhatatlan ajánlat vadonatúj Ryzen 7 5800x processzorainkra! 0% THM-re is!
- AKCIÓ! Apple Macbook PRO 15" 2018 i9 32GB 500GB notebook garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo magyar laptop billentyűzetre van szükséged? Akármelyik verzióban segítünk!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest