- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Ne legyetek bátorak, ha ezt a rollert választjátok - OOTD T10
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Légies iPhone halvány színei
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Google Pixel topik
- VoLTE/VoWiFi
-
Mobilarena
nVidia GeForce GTX 970 / 980 (GM204)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
ffodi
veterán
válasz
#35434496 #9958 üzenetére
A 980 Strix érdekesen viselkedik léghűtés mellett. Alapfeszen elmegy x MHz-ig, aztán ha emeled a feszt elkezd visszafelé skálázódni, tehát mondjuk +50 mV hatására pl. x-50 MHz lesz a vége, viszont -50 mV hatására x+20 MHz érhető el vele. Subzero-ban viszont már szépen skálázódik a +fesz hatására.
A GPU-Z-s jelenséget az alábbi ábra szépen szemlélteti. Az MSI AB-t kicsit fel kell okosítani, hogy kijelezze rendesen a VGPU-t (tehát pl. mint a HWinfo), illetve ezek az értékek a valóságban a kártyán található mérőpontokon mérve tipikusan 10-15 mV-tal magasabbak.
http://prohardver.hu/dl/upc/2014-12/05/14326_ljzcl33py5zgqtnl_980_strix_voltage.jpg
(nem megy a képbeszúrás, úgyhogy csak a linket tudom bemásolni....)
-
ffodi
veterán
-
szasanyi
félisten
válasz
#35434496 #9684 üzenetére
Ez visszatérő probléma nálunk: a normális emberek éltek a lehetőséggel, az abnomális beállítottságúak (akik időnként egyre többen lettek) pedig visszaéltek vele aminek a következménye előbb vagy utóbb mindig ugyan az, vagyis a lehetőségek tovább szűkítése vagy akár megszüntetése. Úgy tűnik ebből nem sikerül kivetkőzni, mert ezek vagyunk "mi".
-
regener
veterán
-
jeszi
tag
válasz
#35434496 #9036 üzenetére
Nekem tetszett a vicc
Egyszer leesett 140 környékére az ár, de azonnal javították, gyorsan emeltek ~47eFT-ot
Nálunk pl. emag.hu-nál lesz black friday, kíváncsi leszek változnak-e ezek az árak:
http://www.emag.hu/search/gtx%20970
Vagy emag-tól nem érdemes venni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #8749 üzenetére
Mivel a Frostbite 3 már ma több low-level API-t támogat, így strukturálisan megfelelő egy újabbra is. Ők már ezt a kérdést megoldották, mert PC-n is használnak low-level elérést. Abból szimplán le lehet portolni a DirectX 12 kódot. Nagyjából pár hetes meló. Ugyanígy az Apple Metalra is készítettek már portot.
(#8765) ÁdiBá: Ez megint olyan, mint a Tiled Resources. Az is ott van mióta is, másfél éve? Ma nulla program használja. Az összes ilyen tiled rendszer ott bukik el, hogy nincs explicit memóriamenedzsment az API-ban, tehát tök jól hangzik az elmélet, de a gyakorlatban eddig működő formában csak a PS4-re csináltak hasonlót. Persze szó se róla, ott működik nagyon, csak PC-s szabványos API-k már/még nem adnak olyan alacsony szintű hozzáférést, hogy az elméletből gyakorlat legyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #8747 üzenetére
Persze. Folyamatosan megy a megújítás. Az Alien: Isolation motorja mellett még számos új alapokra helyezett rendszer készül. Vagy van aki már előre dolgozott, mint a Frostbite 3 és az Asura esetében, ahol igazából csak a struktúrát kellett átdolgozni, hogy jó legyen a jövőre. De jön a Nitrous, ami zsír új motor, tényleg az alapjaiban egészen új koncepciót alkalmaz, vagy ott a Capcom Panta Rhei rendszere, amit direkt úgy terveztek, hogy túllépjenek vele a DX11-en is, abszolút új generációs irányt véve. A Gamebyro is meg fut teljesen újulni, csak még nem jelentették be, de nyilván sejthető, hogy jó ideje nem volt update, és nem azért, mert ellustultak, hanem dolgoznak a nagy lépésen, ami sok időt vesz igénybe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #8738 üzenetére
Tökéletest soha. De a nulláról felhúzni egy új generációs motort az úgy kb. 4 év. Persze ha problémamentes a fejlesztés. Ennek meg lesz az eredménye, lásd Alien: Isolation, aminek a motorja zsír új, négy és fél év alatt fejlesztették ki a játékkal együtt.
Anyagilag azonban kifizetődőbb lehet a meglévő rendszer elavult komponenseit átírni. Persze nagy kérdés, hogy azt mennyire tervezték modulárisra, illetve a struktúrája mennyire engedi meg a komolyabb beavatkozást. Mivel a Shadow of Mordor PS4-en GNM-et használ, így annyira nem lehet rossz a helyzet. Ha GNMX-et használnának, akkor azt mondom, hogy a motor a probléma, de így inkább az akarat vagy a pénz hiányzott a PC-s portnál. -
daveoff
veterán
-
válasz
#35434496 #8335 üzenetére
Annak a 980-nak nagyon utána kell nézni ami alig drágább.mint egy 970.
Ennyire senki sem 'h***e,az egy másik dolog,hogy ki kit akar annak nézni.Természetesen nem lehet összehasonlítani sem a 980 vs 970 árakat,pláne nem bolti árakat HA árakkal.
#8384 csibuka85 : YEAHHH MAN
Congrats...
Azért még vannak emberek akik tudják mit kell venni.Ha HOF kellene majd szólj,eddig csak 6-ot kell majd vennem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #8345 üzenetére
Gondolod, hogy szándékosan lefagyásra játszanának majd a Frostbite 3-ban csak azért, mert az EA régebben ajtót mutatott nekik? Ez nem egy sértődékeny piac, ez az egész egy üzlet. Ha a fejlesztők azt mondják, hogy bizonyos paramétereket fixálni kell, hogy működjön, akkor megteszik, és annak megfelelően esetleg javaslatokat tesznek kiértékelésre, hogy ha valami nem jó, akkor azt megváltoztathassák egy patch után. Természetesen megtehetné azt az NV, hogy besértődik és megszünteti az EA-vel az összes kapcsolatot, de igazából mi a cél? Fusson a játék. Ez a célja az NV-nek és az EA-nek is. És ez együttműködésre kényszeríti őket.
(#8346) Zorel: Pont ezért dolgozik együtt az NV az DICE-szal ebben a kérdésben. Mindkét cégnek szüksége van arra, hogy egymáshoz szabják a rendszereik működését. Ez az érdekük és a felhasználók érdeke is. Abban egyébként biztos lehetsz, hogy nem a DICE szabja meg a pre-rendert, hanem az NV ad rá tanácsot. Ők csak ahhoz az értékhez optimalizálnak, amit az NV ajánl. Jelen esetben 5, de ez megváltoztatható bármikor. A Dragon Age: Inquisition már csak 3-mal dolgozik, tehát eltér a BF4-től. Lehet persze, hogy a Dragon Age is változik később. Ezt senki sem tudja előre, viszont a háttérben folynak az egyeztetések, hogy mi az ideális. Nyilván ez attól is függ, hogy a pre-render érték növelésével mennyi sebességet lehet nyerni, mert a Dragon Age-ben például máshol vannak a limitek a BF4-hez képest. Ha az 5-ös érték nem hoz lényegi extrát, akkor nincs értelme erőltetni, ez csak a GPU kihasználtságát növelheti. Az viszont ma is él, hogy a Frostbite 3 igen speciális profilozást kap, mert a motor működése alapvetően megköveteli ezt.
Az MFAA-val kapcsolatban már mondtam, hogy számoljatok utána. A 4xMSAA két egymás utáni képkocka összes pixeljén négy mintát vesz, míg a 4xMSAA+MFAA két egymás utáni képkocka összes pixeljén két mintát vesz. Szimplán az adatmennyiség miatt nem lehet jobb minőségű a 4xMSAA-nál, mert csak fele annyi információja van a számításhoz. Ez pusztán matematika, ami sosem hazudik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #8342 üzenetére
Az a probléma, hogy nem értitek, mennyire minimális paraszthajszál választja el a stabil és gyors programfuttatást a lefagyástól akkor, amikor a motor olyan rendszerek munkáját akadályozza meg, amelyek elvben kellenek a működéshez. Mint gyártó az NV annyit tehet a Frostbite 3 működéséért, hogy elfogadja a DICE ajánlásait, vagy esetleg felvet valami, hogy ha x helyett y-ra paraméterezik a driverben mondjuk a pre-rendert, akkor tudnak-e rá írni egy optimalizálást egy patch-ben. Ezeket kiértékelik, és vagy nemleges lesz a válasz, vagy megoldható lesz a kérés. Pontosan ezért vezette be az EA a Frostbite 3 motorok esetében az úgynevezett driverminimumot. Bizonyos patchekkel a motor futtatása megkövetel egy minimális driververziót. Próbáljátok ki nyugodtan. A BF4 a legújabb patch-el, már nem fog elindulni a játék megjelenésekor érkezett driverekkel. És ez minden gyártóra igaz. Ez pontosan azt a célt szolgálja, hogy az adott patch programkódja a neki megfelelő driverprofillal működjön.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #8335 üzenetére
Ezekről rengeteg szó volt az elmúlt hónapokban. Igaz, hogy a Frostbite 3 került elő állandóan, de egyrészt magasan az a legfejlettebb motor, másrészt az, hogy a program szándékosan hibára kényszeríti a drivert csak azért, hogy nagyobb sebességet érjen el komoly kooperációt igényel. És ez nem csak az NV-vel van így, hanem az AMD-vel is (DX11 alatt biztosan), vagy akár az Intellel. Az Intel pont azért olyan lassú a Frostbite 3-as játékokba, mert a hiba kikényszerítése azokon a drivereken nem aktív, ezért sokkal több munkát végez a rendszer.
Az már más kérdés, hogy a Frostbite 3-nál egy döntés volt, hogy így nyernek sebességet, és biztosan megbeszélték ezt a gyártókkal is, hogy tegyék meg a javaslataikat, hogyan működhet stabilan és gyorsan a motor ilyen formában. És ahogy az Intel példája is mutatja, nem kell részt venni ebben, mert van magas kompatibilitási mód, csak az sokkal lassabb. Ez tehát nem az NV-ről szól. Ők csak részei ennek a piacnak, és vannak fejlesztők, akik próbálnak gondolkodni azon, hogy a DirectX 11 elavult és sok többletterhelést eredményező régi funkciói hogyan lennének elkerülhetők. -
HSM
félisten
válasz
#35434496 #7550 üzenetére
A téma a cicergés volt, hogy igen sokféle lehet, ez pedig itt is ON, sőt, főleg itt ON. Nekem a piros oldalról vannak tapasztalataim, azért azokat hoztam fel példának. De nagyon szívesen meghallgatnám, a leírt 280X hanghoz képest milyen hangon cincog egy 970.
Amiket Youtube-on találok ott elég széles skálán mozgó videókat találni a szinte kussolótól kezdve a fenyegetően üvöltözőig mindenfélét, mindenféle márkából.
-
#16729600
törölt tag
válasz
#35434496 #7437 üzenetére
Nem is egyszerű most 970 et rendelni.Amazonon az MSI elfogyott " Bestseller Nr. 1 in PCI-Express-Grafikkarten" cseppet népszerű a kártya.Ausztria legnagyobb nagykerében előrendeléses szinte minden GTX 970.Levadászták őket az userek....A végén felhúzom magam és 980 lesz belőle, de akkor sajnos borítékolható a 'kiegyensúlyozatlan karácsonyi hangulat otthon asszonypajtás részéről
-
válasz
#35434496 #7148 üzenetére
A tuning mindíg annak a függvénye, hogy lövik be az aktuális végterméket. Az NV is adhatná a karijaiat 8GHz-re húzott vramokkal, kicsit szépítve a sávszélmutatókon (őszintén, nem értem, miért nem teszik
), de 7GHz-nél állapodtak meg, így van tuninglehetőség. GPU-frekiknél ugyanez, a 970-et is kiadhatták volna 1500MHz-es boosttal, akkor már nemigen lenne bennük tartalék. Persze ezesetben már nem lehetett volna annyira szép fogyasztási számokat írni, csak egy újabb maxierős kari lett volna, magas fogyasztással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496 #7143 üzenetére
A Samsung a HMC-t támogatja. Az lassabb mint a HBM, ezért sem a HMC-t választotta az NV a Pascalhoz. A HMC egy Micron-Samsung-Intel kooperációs rendszer. A következő Xeon Phin lesz rajta először, de jelenleg lényegesen rosszabbul áll a fejlesztés, mint a HBM, mind teljesítményben, mind elérhető kapacitásban. Egyedül a tényleges fogyasztásban jobb. De ha effektív nézzük ezt, akkor a HBM energiahatékonyabb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- sziku69: Szólánc.
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Windows 10
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S23, 8/128 GB, Kártyafüggetlen
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest