- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csatravi
senior tag
válasz
forceberg #72411 üzenetére
Igen. Az Extra téli = Evo Diesel Plus CFPP= -40°C alatti FAME tartalom <0,5%
Az Evo Diesel CFPP = -38°C -ig
Nem véletlen van alacsony FAME tartalom. Magasabb FAME tartalommal nem tudná elérni a -40°C CFPP-t. -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
forceberg #72183 üzenetére
Ismerek egy Opelt, 11 évet bírt az akku. Közben futott vagy 40 ezret km-t
Nekünk egy számomra ismeretlen Midac akku volt a Golfban, mikor megvettük. 6 évet bírt még nálunk, 60 Ah, 1.9 dízel. Használaton rengeteg múlik szerintem, ennek is az tett be,mikor leszívta a bekapcsolva maradt lámpa.
-
harry
veterán
válasz
forceberg #71977 üzenetére
Néztem a feltöltött kompatibilitási listát, azon egyáltalán nincs rajta M1, míg más modellek szerepelnek, de mellé van téve, melyik kiegészítő rögzítés kell hozzá. Szóval vagy csak nincs hozzá megfelelő rögzítő, vagy egyéb kompatibilitási gondok is lehetnek.
M1 gyári ködlámpa fizikai méreteit tudja valaki? 'Kívülről' mérve 120mm, nem tudom mekkora a beépítési méret.
Más: régi aksit kivettem, testkábel csatlakozás megpucolva, új aksi berakva, működik
Hely valóban volt bőven, a korábbi 207mm aksi helyére került 241 úgy, hogy még kb 10mm hely lenne mellette.
(Meg aztán pont jókor is vettem, most ~1.7k-val drágább). -
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #71745 üzenetére
Azzal számoltam.
Ja bocs, a második keréknél bebugolt 15 colra a kalkulátor a 16 helyett. Így már ja, 5%-kal nagyobb és 2-2.5% illene max.Hát ha befér, nem ér bele semmire max terhelésnél, kitekert kormánynál se és nem lóg ki a kaszniból se akkor okés. Nem lesz versenygép akkora oldalfallal, de legalább kényelmes. Vagy ha netes rendelés akkor a 14 napos elállással visszaküldeni.
-
Gombinyó
őstag
válasz
forceberg #71562 üzenetére
Kalapban van még a kadjar 1.33tce, de nem tudom mekkorát ugrik az ára januárban a co2 bünti miatt. Eléggé befolyásoló tényező lesz :)
Van néhány alternatíva, majd meglátjuk, agyalok még tavaszig aztán belevágunk valamibe.A clio olcsón autózáshoz kellett, amolyan szükség megoldásként, amíg tartalékolunk saját lakásra. Augusztusban meglett a lakás, így most már szeretnék valami olyan autót amiben igazán jól érzem magam. Viszonylag sokat megyek, most lett két éves a clio és 60ezret beleraktam. Össz vissz 2 millába került megtenni ezt a 60k km-t, ennyiből kevés autóval került volna kevesebbe és mivel még garis lesz bőven tavasszal így szinte beszerzési áron tudok majd kiszállni belőle. Brutál jó áron vettük és azóta nőtt az ára.
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #71389 üzenetére
Na akkor most elmondom, én, bogy csinálom, ha nagyon gáz.
Kiszerelem a lámpatesteket.
Felviszem a fürdőbe és csodálatosan egyszerűen kimosom őket szappanos vizzel. Majd, ha nem volt elég újra.
Aztán kiöblítem és kiszárítom.
Volt olyan amit gyári állapotúra sikerült visszahozni.Ha meg csak gyorssegély kell azt már írtam.
-
Xantomas
őstag
válasz
forceberg #71384 üzenetére
Rakódik az sajna mindenhova! Megnyugodhatsz
Ne akard szétszedni. Vannak videók, hogy hogyan kell, hol kell elvágni, hol kell törni, mely részét kell melegíteni, hogy végül szét jöjjön. Ugyanez a visszafele. Hol kell hőre lágyuló ragasztót használni, hol kell epoxival tömíteni, stb. Egyszerűen nem éri meg a végeredményért a fáradtság, meg a szükséges anyagok. Ha már annyit megteszel, hogy benyúlsz az izzó lyukán, és egy ilyen törlővel letakarítod, közel pöpec lesz. Minden más, nem arányos a befektetett idővel, esetleg még a projektort kimozdítva le tudod törölni az elejét, de ennyi.Csináltam egy képet, amikor a lámpa teljes szétszedése elött próbáltam magát a projektoros egység rögzítő csavarjait kiszedni, kicsit kifordítva, de a házon belül egy inbusz kulcsra tett IPA-s törlőkendővel letisztítítani a lencse elülső felét.
Hát, ott sem volt patika tisztaság. Ugyan ez volt igaz magára a búra belső felére.
[kép]
A képen látszódnak kis fehér foltok. Nah, azok a búrába bekerülő, kiszáradt menetrögzítő, ami a projektor csavarjairól jött le, mikor azokat szedtem ki. Ekkor döntöttem úgy, ha már lúd, akkor ez atomjaira lesz szedve.Amúgy a dzsuva 90%-a kijött szétszedés elött, de a nagy méretű cuccok zavartak, bár azok használat közben egyszerűen a gravitáció hatására elbújtak volna valemelyik sarkába a lámpának, és sosem zavartak volna, ahol visszahajtás is van, hogy takarja, és megfogja a bekerülő dolgokat.
-
Csatravi
senior tag
válasz
forceberg #71261 üzenetére
Sőt, ha megnézed az alsó táblázatot. ott azt írja hogy megfelel az EN 590 szabványnak.
Abban a szabványban meg tudtommal rögzítve van a bizonyos mennyiségű FAME tartalom is.
Ami januártól megint növekedni fogÍgy aztán a növényi olaj és állati eredetű zsiradék még több lesz az üzemanyagban
-
shifty!
senior tag
válasz
forceberg #70911 üzenetére
eBay-es kütyük kis pénzért topic.
Nem mered ugyanezt oda beírni
Azért ez még mindig az értelmesebb beruházások közé tartozik, tedd a szívedre a kezed...
@MC Pite: Hogy az olajleeresztő csavarokkal mit művelnek egyes
szerelőkemberek... egy kedves barátom WagonR+-án szerettünk volna pár hete olajat cserélni hétvégén, mondta hogy előtte műhelyben csinálták meg neki. Úgy rá volt tépve az olajleeresztő csavar, hogy szó szerint nem tudtuk levenni a rendelkezésre álló, minden egyéb célra megfelelő felszerelésemmel...már a dekni kezdett deformálódni, a csavar az istennek nem mozdult meg... feltételezésem szerint valamelyik okos pneus kulccsal ráhúzta, aztán menjen vissza hozzá az ember ha le akarja szedetni...idiótákok... -
válasz
forceberg #70911 üzenetére
Sokan tökig húzzák a kerékcsavarokat(200Nm+, konkrétan befogott fékkel a járólapon már kezdett csúszni az autó miközben lazítottam!), illetve én még korábban vettem, az 28-1xx-ig még, és gyertyákhoz, olajleereszőkhöz, stb-hez is jó. Mert azokat is tökig húzzák az emberek általában...
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #70865 üzenetére
A FT 0W30-nak is van RN0700, elméletileg jó a motorba, de mivel nincs tapasztalatunk róla, ellenben az SXR900-ról van ezer évnyi, így nem fogjuk ajánlani a nem kitapasztalt olajat, ez teljesen érthető. Aki kísérletezni akar az persze beleteheti, nem csinál gondot.
Személyes vélemény, hogy előnyt se. Ezek a K4M, K4J motorok már lefutottak nem kevés Km-t az SXR900-zal és különösebben nem zavarta a motort, hogy hidegen az 5W picit sűrűbb. Így is eljutott megfelelően a kenési pontokhoz és nem kopott szét. Az papíron rendben van, hogy a 0W jobb, de ha egyszer a motor nem kovácsol belőle előnyt vagy laboron kívül nem kimutathatót, akkor felesleges bele pancsolni. Vagy akinek nyugodtabb a lelke hát tegye, én egy 15+ éves autót amikbe van 200 kiló futás, biztos nem állok neki az utolsó éveiben meg az utolsó pár tízezer Km futására ilyenekkel foglalkozni.
Új autónál megértem. A nem kevés nyűgtől szenvedő TCe-nél rendben van, hogy az olaj körül vita alakul ki, de a K4-nél kicsit túlpörgött. -
válasz
forceberg #70857 üzenetére
Így van, hisz az is A5/B5(using ELF synthetics technology) A 40es meg (based upon ELF synthetics technology) A3/B4 90/14,7mm^2/s, és odébb van a 900FT-től(100% synthetic). Érdekes hogy Ismeretlen állapotú motor lévén 900FT-t kapott először az enyém, de következőként azt kapja amit évek óta használok a többiben, ami akár lehet ez is (de speciel Eneost szoktam).
-
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #70526 üzenetére
Számomra ez még mindíg érthetetlen.
Én gyári szenzort vettem, volt üres hely és bármennyit mentem vele, meg sem nyikkant (fel kellett éleszteni a szenzorokat). - ezt két módon lehet:
1, a hozzá való eszközzel
2, defekt szimulációval
A másik dolog, hogy a computer nem fogja tudni, hogy melyik szenzor hol van, ezt csak programozással lehet elérni.
Teljes képzavarban vagyok...
Nekem amit feltanítottak 2 éve: je, be, jh, bh --> ha azokat nem a megjelölt helyre rakom, akkor is az eredetilg feltanított helyen mutatja, hiába megyek bármennyi kilómétert, nem fog az aktuális kerékhez átvándorolni.
Pontosan ezért is adnak a gyári szenzorhoz 4db színes gumigyűrűt, hogy megtudd jelölni, melyik szenzor - melyik helyhez lett feltanítva, hogy következő szezonban ugyan oda tedd vissza.Mondjuk ami biztos, hogy nálam a menüben semmilyen resetelés funkció nincs.
Lehet az újabb modelleknél már van valami varia, hogy egyszerűbben működjön... -
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #70266 üzenetére
Keveset ültem benne, de így első blikkre, simán van akkora, mint a laguna, sőt mintha hátul még nagyobb lenne a hely.
A bele, az nagyon perfekt, nekem jobban adja, mint a laguna. Nyilván még csak pár hónapos, de egyelőre nincsenek mindenféle hangok, recsegések. Anyagok jók, az ülés nagyon jó.
A felszereltség Intens + még 1-2 apróság.(#70267) Jaded:
Pont a megane2 az amit felszoktam mindenkinek hozni, amikor beltéri zajokról van szó. Ha valakinek volt megane 2-je, akkor utána mindegy milyen autót vesz, mindenben úgy fogja érezni, hogy semmi zörej sehol.
A laguna 3 is zörgős, de sehol nincs a megane 2-höz, ezért nem is nagyon zavar a dolog. -
harry
veterán
válasz
forceberg #70013 üzenetére
Közlekedni megfelelő
->
Felhasználás kérdése. Nyilván nem kell gyökér módon vezetni (amit lehet gyenge autóval is), de ha többnyire utassal / csomaggal utazik valaki, akkor jól jönne némi több erő (inkább nyomaték). Meg mondjuk ha az országúton 70-el közlekedőket akarod előzni, azért jóval biztonságosabb is egy erősebb autó. De pl. városi használatra nyilván lehet jó.
Szerintem nem baj az, hogy felhívják erre a figyelmét / elmondják a tapasztalatukat, győzködni nem kell, majd maga eldönti. -
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #70013 üzenetére
Nem nehéz megérteni és mi sem nyomni akarjuk, csak szeretünk kényelmesen menni. Az a motor egy akkora autóban a kényelmestől messze van. Főleg, mert szívóbea, abból is a pörgetősebb.
Nekem a 65 lovas DCI tetszett, a 82 lovas verziója már elég is volna nekem és az is egy rémegyszerű szerkezet. Nem kéne a 106 lovas sem már. Szóval nem vagyunk racsingosok, de az az 1.4 nem kényelmes, max ha valaki nagyon ráér. -
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #69821 üzenetére
Hátő a le-fel szerelés egy bő óra (megkockáztatom, ez másodjára félórába beleférne).
A tisztogatással meg szintén legalább egy jó órát elszórakoztam. (féktisztító, WD40, ecset, csavarhúzó, törlő)Amikor lejött kompletten, belenéztem, mondom basszus feleslegesen elqrtam egy csomó időt a semmire, mert egészen tiszta, szinte semmi nincs benne.
De aztán, amikor leszedtem a visszavezető csövet...hát ott szerintem már semmi nem ment sehova.
A cső is atomra beszűkülve, meg a szelepnél is kőkeményen berakódva.
(#69822) rob210: jaja, így viszonylag egyszerűen szerelhető volt.
Tudod mivel ment el sok időm????A levegő fém csövén egy buznyák biztosító akármi van (nemtom a nevét, drótból hajtogatva egy omega betű), na ennek a le és visszarakásával is jól elszórakoztam...
Más.: tegnap voltam polír - kerámia - kárpittisztítás triumvirátuson. Hát, jópofán néz ki az autó. (képem nincs)
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #69800 üzenetére
Persze, mert a gumi rávulkanizálódik a felületre a melegtől, azért nem kell megtépni sem szerszámmal mert a járatáskor már rá is ragad és tömít. Kézzel meghúzod és sima szíjas cuccal meg leszeded egy év múlva.
Ha nagyon rátépődött akkor kézzel is túl lett húzva, vannak bikakezű emberek, ha két kézzel rámarkolnak és még be is tudja támasztani a kézfejét akkor simán túlhúzható kézzel is. Én eddig minden autón leszedtem a sima ezer Ft-os szíjassal, csak egyről nem de azt a szerelő is fél órát csesztette mire lejött. Meg persze melegen kell leszedni.Sokáig már ez sem lesz probléma, mert ha így haladunk tovább akkor a gyártók kitalálják az élettartamos motorolajat is.
-
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #69745 üzenetére
Basszus, ez jó kérdés, majd ránézek.
Ha az, gondolom akkor még nehezebb a szétszedés.
Monsjuk ha vizeket kell leengedni, meg vízcsöveket babrálni, akkor így marad, ahhoz nincs idegzetem.Bár az 1.5dci-nél vizes volt, de attól fühhetlenül az egr bele simán kiszedhető volt.
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #69635 üzenetére
Én ezt tudom és ha szerszámmal csinálja nincs is vele baj.
De annyian jöttek már hozzám, csere után, mert ugye ha nem pontosan van berakva ne adj isten ABS gyűrű nélkül van összerakva. Szóval annak sok buktatója van.... De igen alapból simán lehet benne csapágyat cserélni ha valaki tudja mit csinál. -
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #69478 üzenetére
Jó az. Nekem az előző tulaj igényes volt, valami precízebb utángyártott szőnyeg került be, még a csomagtartóba is csináltatott. Az én alattam lévőből vágnom kellett, mert idegesített, hogy beér a pedálok alá és nem tudom maximálisan padlózni a gázt.
De lehet a műanyag határolót is ki kellene vennem, hátha 110 lóerős lesz ha jobban le tudom nyomni.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
forceberg #69474 üzenetére
Kereskedő függvénye, milyet adnak hozzá újonnan, már ha adnak. Néhol gyárit kapsz, néhol méretpontos utángyártottat, pár helyen legolcsóbb univerzálisat.
Hogyan javítottad a szövet szőnyeget? (Nekünk gumi van, kiszúrta kavics - szerintem előszedem a tip-top készletet
)
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #69368 üzenetére
Valóban egy filléres kis ellenállás, de sajna én nem értek hozzá, pedig ráállnék a gyártására.
Egyébként aliexpressen is van fillérekért az itthonihoz képest, de a 30 fokban gondolom nem akar klíma nélkül napokig ücsörögni, várva a postát.
Persze ebből érdemes venni egy csere darabot, mert 4-5 évente megdöglik.
Oka ismeretlen. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #69253 üzenetére
Nagyon jók azok a fémek, de előtte "be kell csiszolni" az éleket, majd megtisztítod és azzal a kerékcsapágy zsírral (mi is a neve?
, komolyan nem jut eszembe), jól megkened, majd berakod, hát az ajtód úgy fog nyílni, csukódni, ahogy még a szalonban sem új korában.
Patentok legyenek pluszban, ha nekiállsz, nálam 3 azonnal tört, mikor a kárpitot (szinte alig) feszegettem, de én direkt emiatt rendeltem 50 darabos csomagot ebay-en fillérekért.
Közben megtaláltam a hozzászólásaim közt rákeresve:
[link], ettől még a kattogós ajtóhatároló is szinte majdnem teljesen elcsendesült. Ha ez egyszer beeszi magát, ott minden néma lesz. A kuplungom jó pár éve benyomáskor cincogott, már minden szart, ami létezik ráfújtam, de mindig újrakezdte. Ezzel bekentem, pár órán belül, elhalgatott, azóta sincs semmi hangja, ráadásul, mintha levegőbe lépkednék a kuplungon, azóta olyan érzésem van...
-
pubos
tag
válasz
forceberg #69250 üzenetére
Pedig nem nagy dolog legalábbis szerintem.Ma kivettem megfordítottam a görgőt most jó de szerintem nagyon hamar újra rákezd.Ezért gondoltam kicserélem kovácsautonál néztem nem vészes az ára.De mivel bárdi közelebb van megkérdeztem de a csávó azt kérdezte hogy melyik fele mert nem mindegy.De kovácsnál meg nincs külön jobb meg bal ha jól láttam.
-
válasz
forceberg #69090 üzenetére
Osram 110%OS aminek fénye, színe, tartóssága és ehhez mérten az ára egész jó (laborban a többi 130%-ost verte) viszont már csak a motoros izzók között akad (autósban másfélszer drágább és nem jobb az utódja). Meg nálam, egy pár új, ajánlott kisker nettóban, ennyirelett kibontva.
-
eTrade
tag
válasz
forceberg #68755 üzenetére
Igaz, nem vagyunk egyformák.
Nekem mindhárom autó tetszik (Kia Ceed, Ford Focus, Renault Megane). Ha lenne felesleges x millióm autóra, akkor nálam az a kocsi nyerne, amelyben jól érzem magam, kényelmes ülései vannak, jó futóműve van, csendes... aki izgalmat keres egy autóban az szvsz nem kombit vesz.Csomagtartó nagyságban én elhiszem, hogy a konkurenciához képest kisebb de pl. az előző Ford Focus kombiban még ennél is kisebb volt a csomagtér, 476 literes és mégis kombinak tervezte a Ford. Pont ahogy írtad is, ez jelenleg csupán a számok háborúja.
-
eTrade
tag
válasz
forceberg #68668 üzenetére
Hát, akkor valami rokona lehetsz a cikk írójának, mert engem kiakasztott a sok hülyeséggel amit leírt.
"És hogy kombi létére mennyire nincs csomagtere." Én ezzel nem értek egyet, van ott bőven csomagtér. 520 liter nem elég?
"...dizájnban már újként is koravénnek tűnt" Határozottan nem értek egyet vele, külső dizájn-ban nekem a mai napig is modern friss autónak tűnik!
Meg azért is fikázta az autót, hogy túl jó a belső anyaghasználat? WTF?
Meg a stb. stb. stb.
Nem olvasom ismét végig, mert nyugtatót kell majd bevennem... megyék inkább aludni. -
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #68668 üzenetére
Nem ronda. Az egyes Megane kombija mekkora csomagtartóval rendelkezik? Mert ha a 4-es is van akkora akkor már oké. A két kutya férjen be, azt csókolom.
Hátsó ülésnél sok a hely, csak még több szivacs kell amivel kitömöm, hogy a kutya ne essen be a lábtérbe. Ott elég lenne kisebb is. -
válasz
forceberg #67860 üzenetére
Vmi támpontot tudsz adni esetleg még?
Egyelőre csak ennyit találtam a témában kreesgélés közben ami akár hasznos lehet pár topiklakónak: link (2 csík helyett szélesen terítő spricni fej), vagy mint a topikban már szerepelt a 289309708R a 289307646R mellett; ill 289307646R... Ha otthon leszek utánalesek ezeknek. -
-
ThodEE
őstag
válasz
forceberg #67120 üzenetére
Nem voltam ott személyesen a takarításnál szerintem csak a szelep, nemhinném hogy sok energia lett ráfordítva mert nagyon időszűkében péntek este leadtam a kocsit, szombat délután már hoztam el, és ebbe az időben az összes folyadék és szűrő csere is benne volt.
Átlagokat a spritmonitor dobja, a fedélzeti 4.9et ír stabilan, mikor 6 volt az átlag akkor utána pár napig 5.0-t írt és utána vissza állt 4.9-re
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #66937 üzenetére
Jah igen, hülye formaiság. Ezért ajánlott egy ügyvéd ilyenkor. De szerintem mivel bizonyítani nem tudják, hogy az autó rossz volt és el lett hallgatva ezért eleve esélytelen lesz az ügy felőlük.
Vicces az egész amúgy, 10+ éves autó 200+ ezer Km-rel és csodát várnak tőle. Mondom vagy palimadarat keresnek vagy szimplán hülyék. Nem szabad hagyni nekik, ilyenből van épp elég az országban.
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #66880 üzenetére
Nem a teljesítménnyel van a baj, hanem a rossz kihasználásával. Mert nem a feladatra vesznek autót hanem divatra. Nyugodtan vehetett volna a Cliobol 1.6-ot is, semmivel se halna ki több esőerdei állat tőle. Nem kell ennyire szélsőségekben nézni. Kell az autóba a teljesítmény egy bizonyos épész határáig. Egy Clionak nem szükséges 300 ló, de kényelmesebben halad 120 lóval, mint 90-nel. Teljesítménynek egyébként sincs köze a károsanyag kibocsátáshoz, optimális szint van egy kis intervallumban, attól felfele és lefele is romlik a helyzet.
-
#89309696
törölt tag
válasz
forceberg #66665 üzenetére
Sokat rövidezek vele, de a termosztát az mindig kinyit. Három utcányi autózásra nem indítom be, arra ott a bicikli. De vannak beiktatva hosszabb utak pont erre. Nem csak az olaj miatt, minden megsínyli egy autón, ha keveset megy.
Van ebből az SXR-ből longlife verzió amúgy? És az már jobban kibír 2 évet? Mert akkor legközelebb azt rakok bele, ha megfelelő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 3340 Core i3-4005U CPU hibás laptop
- Beszámítás! Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2020 64GB 4G tablet garanciával hibátlan működéssel
- GIGA AKCIÓ!!! AKTIVÁLATLAN iPad Air M2 11" WiFi + CELLULAR 512GB!!! KÉK
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X250 - i7-5GEN I 8GB I 256GB SSD I 12,5" HD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest