- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Ha dtc 505049 akkor azt illene tudniuk.
Ez az abs kocka elhalálozása.
Sajnos csere.
Előtte persze a kábelt ellenőrizni kell.
Csatlakozást érdemes széthúzni kontaktspray és párszor összedug.
De tapasztalatom szerint az esetek 92%ban az egység cseréje segít.
A maradék 8 % meg egy biztosíték csere a biztitáblában, ami az ABS fő elektonikájának körén van.
De az szégyen hogy ezt nem tudják. -
gabor9991
addikt
Ford szerviz ugyanez.5 éves offos autó az alany.
Bejelentkezéskor meg lett adva hogy fagyálló szagát lehet érezni az utastérben ennek kellene utána járni.
Elvitték az autót, egy óra múlva jöttek hogy sajnos minden szerelő az összes tudásával próbálta megtalálni a hiba lehetséges okait de sajnos nem találtak szivárgást de érzik a szagot ők is.
23000forint lesz a vizsgálat.
-És akkor mi a megoldás honnan jöhet a fagyállószag?Lett még intézve hozzájuk a kérdés.
-Talán hengerfej probléma lehet, de meg kellene hozzá bontani a motort hogy erre tudjunk válaszolni-jött a válasz.Szóval egy márkaszerviz az utastérben jelentkező fagyállószag okán szét akarja szedni a motort
De azért hogy semmilyen információt nem tudtak adni azért is 23 ezret elkértek.
Messziről kerülni kell ezeket a helyeket sajnos mindegy milyen márkával foglalkoznak. -
rob210
Topikgazda
Szögre megmondja melyik oldal melyik abs jeladó, vagy hogy konkrétan hol érzékel és mit.
Nekem most utoljára kiírta egy 2 es grand scenicnél, hogy a parkolófék nyomatékszenzort kalibráljam, mert eltérés van a két oldal között.
Diag nélkül cseréltek hátsóféket.
Kitekertem géppel szűzre, behúztam értéket feltanulta öröm boldogság.
2 hétig szenvedtek neki, holott csak szervízmódban kellett volna féket szerelni, hogy tudja az a szerencsétlen elektronika, hogy új értéket kell feltanulni.
7 perc volt az egész. -
rob210
Topikgazda
Beforgatod a tükörlapot amennyire a motor engedi, hogy külső széle minnél kijelebb kerüljön a háztól.
Aztán benyúlsz két bankkártyával, spatulával, ne adj isten ha van kárpit leszedőd akkor azzal.
Alul felül megfeszíted, és már ki is pattan.
Ha van segítőd az a legjobb akkor ő fogja a tükörlapot, hogy ne essen le, és rántsa meg a fűtés kábelét.
(bár ez elég erős és konkrétan megtartja a tükörlapot is, de volt már olyan kocsi, ahol nem volt rádugva és elrepült a francba a lap. ) -
molnarpeter
nagyúr
Elvileg 4. fokozatban kéne menjen, de gyakorlatilag passz
Keresnék egy bontást a közelben, szétszedném, és odagurulva egyből ki is próbálnám - ha az a baj, van biznisz, ha nem, akkor máshol van a gond. Le lehet bontani a ventiig is akár, az is el tud romlani (esetleges próba miatt mondom a szétszedést), de az ellenállás sokkal egyszerűbb és olcsóbb történet, maga a csere is jól dokumentált dolog, pl itt egy leírás: [link]. Venti hiba azért is kevésbé valószínű, mert legalább illik neki nyekeregni, vagy valami, mielőtt megáll
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Aha, köszi.
Na közben megtaláltam a pontos típust, kódszámát.
Üzemanyagellátás/ Légszűrő csővezetékei, ebben na szekcióban.
Mondjuk tuti, hogy ezt sem lehet itthon kapni külön csak úgy webshop-ban, de még külföldön sem elérhető.
A száma: 7701068601 [link]
Egyébként a dialogys 6800ft körüli árat dob rá, ha már van külön ár, elképzelhető, hogy még kapni is lehet a renault-nál...
Mondjuk azóta biztos emelkedtek az árak, mert a csőre "CSAK" 68 ezret ír! -
rayoliviero
veterán
Nyilván ha az ember valami kisebb településen él, azt nem vitatom, hogy ott biztos kókány szerelők vannak.
De itt a Boscht, szakszervizeket kifogásolták, hogy nem cserélik ki az olajat, mert lenyúlja a szerelő stb. Akkor a cég vállalja a felelősséget érte. Aki hagyja magát becsapni, az meg is érdemli. -
rayoliviero
veterán
Én biztos nem jövök rá, mert nem hagyom magam átverni.
A javításra pedig adnak garanciát. Ha hibát követnek el, akkor vállalniuk kell érte a felelősséget.
Ezért nem értem ezeket a történeteket, hogy az olajat nem cserélte ki a szakszerviz, vagy a vezérműszíjat. Én a környezetemben egy ilyen esetről nem hallottam, a neten olvasni ilyeneket. Egy szakszerviz miért kockáztatná a nevét, hogy nem cseréli ki és az említett garancia miatt sem tehetik meg.
-
Xantomas
őstag
Stage1, mind motorba, mind váltóba. Ijesztően hirtelen, és gyorsan eltolja a motor, és a váltó hangját csendesebb irányba, de csak a legelső kezeléskor.
Esélyesen ez is csak azért jön ki fülre ennyire, mert hallod a motort járni egy ideig, míg üzemmeleg lesz, utána beletöltöd bekeverve, majd beülsz, indítod, és ahogy keveredik el a motorban, és ugye vonja be az alkatrészeket, hirtelen, nagyon gyorsan elkezd megváltozni a hangja. Utána semmi különleges, füllel észrevehető.
Az ujjal sercegtetéses tesztet szoktam csinálni, hogy milyen messziről hallom azt, hogy a mutató, és hüvelykujjam dörzsölöm, de ez is csak szubjektív.Állítólag jót tesz neki, de gyakorlatilag hallottam már olyan véleményt is, hogy könnyebben eldugulhatnak az olajjáratok, nem tudja annyira megtartani a fém alkatrészek felülete az olajat, így hidegen jobban kophat tőle a motor, meg elveszíti az olaj a lebegő szennyeződés megtartó képességét, és könnyebben kicsapódik a koksz a hidegebb helyeken.
Van ellene, és mellette érv bőven.
-
Xantomas
őstag
Konkrétan, az Örsön, az Árkád 2 aljában levő Shell kúton átlag 10 Ft-tal olcsóbb a gázolaj mint a környéken bárhol, még az AVIA alá is bemennek, mégis, alig állnak ott autók. Nagy átlagban azt is el lehet mondani, hogy a kerepesi Auchan árai környékén mozog, amit a mai napig nem értek. Valószínűleg rossz helyen van, kicsi a forgalma, ezért kisebb árréssel is dolgoznak.
1.9 dCi-be nem jöttem rá a mai napig, hogy mit szeret, és mit nem. Mindennel dízel hangja van, a FAP miatt meg nem látom, hogy mivel kormol jobban /kevésbé, a szelepszárakat meg nem látni mennyire vonja be lepedékkel, a motorolaj meg mindig kb fekete, már olajcsere után. Hát, nem benzin, ez van.
Prémium Mollal fülre halkabb, de ha ásítok egyet, akkor utána ugyan olyan. Egyszer anno Nagykanizsánál MP-nél mint kiderült, biodízelt tankoltam, azzal volt a leghalkabb, legbarátságosabb a Horvát tengerpart felé, mikor
pedig megismételtem Szlovénia felé akkor már nem produkálta ugyan ezt, de nem is volt a blokkon, hogy "bio diesel". Így egy év után. 2 teletank normál gázolaj után egy teletank prémium megy bele, a jobb lelkiismeret miatt, hogy az állítólagos lerakódások lejöjjenek, meg a részecskeszűrő jobban tisztuljon, de... passz. A Xadónak tényeg volt hatása, más adalékokkal nem kísérletezgetek.(#60970) shiftyhungar
Az nekem is befigyel lassan. Lélekben felkészültem, bukszával is, nah, azt most elviszi az msc tandíja, szóval jön a rettegés, vagy a költségátcsoportosítás, priorozálás. -
rob210
Topikgazda
Hepu graf a vízpumpa.
A gyári szettben nincs benne minden.
Pl. A vezérműtengely és a főtengely szimeringét is cserélni szojás, mert ha nem bírja ki a következő vezérléscseréig, az cumi, hogy egy 1000.- alkatrlsz ulletve kettő miatt kifizeted az újabb vezérlésszerelés árát. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
diablo1984
veterán
Nem kötekedésnek szánom ezen irományom látom ez a rész kimaradt!
Nem írtad le a te történeted, csak linkelted a videót, hogy vigyázzunk hol tankolunk! Ezért írtam, hogy 6 éves videó, mert te nem írtad mikor linkelted, hogy hasonló történt veled is! Néma gyereknek ....Amúgy régebben mikor az auchannál tankoltam, hiába olcsóbb a benzin és a dízel is mint a molnál, de a kis benzines toyota is többet evett belőle, de az adagolós dízel is 100-on többet fogyasztott az auchanes termékekből! A debreceni auchannál nem tapasztaltam eltérést vagy furcsaságot a tankolásnál, de olcsóbb és többet eszik belőle a kocsi, ráadásul egymást tapossák az emberek érte, így még várni is kell, hogy a kútfejre érjek, nem éri meg az egész cécó. Ráadásul, ha még ilyen cselezés is megy még talán mindig+ hallani ledöglött nagynyomású dízelekről(az hogy igaz-e, passz, de én az enyémbe bele nem teszem) is auchan-os gázolajtól, az is azt erősíti bennem, hogy lehetőség szerint kerülje aki tudja!
-
diablo1984
veterán
Most pár napja elővettem egy 8 éves videót, amin a beszakadt M1-es van és elkezdték osztogatni, mintha ma történt volna! Ezért nem tudom, hogy mi ez a retro láz, én nem tankolok a madaras tesconál, akinek modernebb dízele van és cseppet is igényes a technikára, ő sem teszi! De ettől függetlenül gondolom nem mindennapos az ilyen videó, nem hiába 6 éve kering a neten, de hogy érzésre több ment bele, mint gondolnád féle beépített hitelesített mérő gondolkodás egyetlen ellenszere a ne tankolj te se ott viselkedés! Vígasztaljon a tudat, hogy mindenfele átcsesznek, de van egy határérték amin túl már nem divat, ha szerinted az általad használt kút ilyen, akkor kerüld el messziről és a probléma megoldva.
Nem kötekedésnek szánom ezen irományom, de 6 éves videót linkelni, mert volt ez üzemzavar, ezzel magyarázni az esetleges többletfogyasztást, szerintem nem feltétlenül korrekt magyarázat. -
Savanya
addikt
10 napja tankoltam az Auchannál és fura dolog eset meg velem. Budakalász- Szeged teli tankkal oda-vissza a komputer 24L-ert fogyást írt, mégis a benzinkútnál 32 litert tankoltam , holott a mutatóm is éppen hogy háromnegyed alatt volt kicsivel . Eddig mindig max 1-2 literrel tudtam csak többet beletölteni és nem egyből 8l -ert. Nem kicsit csalt a kút .
Tegnap az akkum majdnem feladta 2év 3 hónap után . Marad a hideg akkor tuti nem is fog beindulni pedig garázsban áll az autó .
-
rob210
Topikgazda
Ezt a kovácsautónál soha nem fogom tudni én se megérteni.
Valószínűleg több beszállító van és akitől olcsóbban szerzi be annak alacsonyabb az ára.
De a minősége sem ugyan az szerintem.(én szvsz a Kovácstól soha többet nem rendelek, mindig baj van azzal amit küldenek és rohadt lassan is küldik. Pedig pontos cikkszámmal szoktam rendelni, de az se zavarja őket )
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Kicsit az alján aláfeszítesz, pl egy kis csavarhúzóvall, aztán egy határozott mozdulattal "letéped", vagy sorban kipattintod a helyéről.
Aztán ezt látod majd utána.
Aztán én utána lecsiszoltam róla azt az elcseszett anyagot és memóriavesztős fóliával beburkoltam.
Mondjuk azóta már minden lakk fekete bose-ra cserélve... -
rob210
Topikgazda
Ha pályázok nekem is eltűnik belőle.
Magas fordulaton tartos menet mellett teljesen normális, hogy némi olajat eléget a rendszer.
Amikor nem megyek pályán akkor egy csepp olajat nem eszik meg.
Egyébként az 5W40-el lehet az a minimális is megszűnik, de én nekem belefér ennyi, hogy pályán kicsit eszeget.
Rátölteni így se kell két csere között. -
#32577792
törölt tag
Nekem jelenleg egy 1.5dci van, 110 lovas verzió. (picit optimalizált verzióban). Alapból nem volt túlságosan robbanékony, alulról elég későn húz, nyugodt vezetésnél, ez nem gond, de ha előzni kell, meg kell tervezni
Előtte Laguna II volt, 1.9dci, de nem változó geometriás turbóval, kb a kettő ugyanaz.
Rátettem a vonóhorogra egy kerékpárszállítót, két keróval és bizony, az már sok volt neki. Ekkor jött az optimalizálás. Nem kell tervzeni az előzést, viszi a kerókat. Több, mint egy éve használom így, de alapból nem vezetek sportosan. Fogyasztás: az én stílusomban 6-6,2 volt. (nejem inkább picit alatta)
Aztán itt is olvastam, hogy használják a spurit, kipróbáltam, és nekem bejött. Tartósan 6 alatt fogyaszt. 5,5-5,7 között.
Nyilván van különbség az 1,5 és a 2.0 dci között, az utóbbi nagyobb, erősebb, láncos vezérlésű. Féltem tőle, de eddig kopp-kopp. Fogyasztásáról majd akinek van, mond valamit. -
speedydb23
senior tag
Nekem 1.5 dci 3-as Meganom van, de ebben is picit kevésnek érzem a motort.
Viszont én is 3-as Lagunat akartam venni, és ki is próbáltam a 2.0dci motorral, de nem éreztem, hogy hűde nagyon menne.
Ami még furcsa ezekben a motorokban, hogy pörgetni kell ahhoz, hogy menjen rendesen. Értem ezalatt azt, hogy 4500-ig is el kell forgatni, hogy rendesen menjen.
Fogysztásban szerintem az 1.5 nagyon minimálisan lesz jobb, mint a 2.0 dci, mivel majdnem azonos súlyra sokkal kevesebb ló marad a mozgatáshoz.
Én azt mondanám, hogy mindenképpen 2.0dci-vel vedd a Lagunat, jobb a dinamika, láncos a vezérlés, és a befecskendezés is stabilabb tudomásom szerint.
Viszont 1.5 millióért biztos, hogy nem kapsz jó 3-as Lagunat, mivel én is ennyit szántam volna rá, fél évvel ezelőtt, de nem találtam egy normálisat sem.
-
Lacy6
senior tag
-
rob210
Topikgazda
500.000-600.000 el lehet vele menni.
Ezt a hajtókarcsapágy már nem érinti.
A befecskendezők se azok már mint 2003 ban.
Utoljára ezzel a motorral 2006 os megane kombiban találkoztam abban 302.ezer valamennyi kilométer volt, még bontás nélkül! De ez egy gondos gazda gépe volt, ismerte a típust és, hogy mire kell figyelni. (106le) -
Lacy6
senior tag
Tegnapi cikk.
Benne van a laguna 3 is.Megosztó forma ide vagy oda, a 3-as Laguna egy jól sikerült autó. A beltér nagyon jól bírja a strapát, 3-400 ezret futott példányokat is gond nélkül alá lehet vetni egy órakorrigálásnak, senki sem veszi észre, hogy itt bizony valami nem stimmel. Annál is inkább, mert az oly népszerű, 2 literes cdi motorral igazi utazóautóvá válik a Laguna, így rengeteget vettek hosszú utakon való közlekedésre.
Ez pedig azt jelenti, hogy 1.5 millió forintért 250-300 ezres km futásokkal kell számolni, ha ennél kevesebb van benne, az vagy fapad vagy tekert. Sokan tartanak az 1.5 dci-től is, mivel a motor hírhedt a hajtókarcsapágy-, illetve befecskendező problémáiról. Előbbi a túlságosan hosszúra nyújtott olajcsere-periódusnak köszönhető, míg utóbbi a Delphi rossz minőségű alkatrészeinek számlájára írható. Jó hír, hogy a 3-as Lagunában az autó folyamatosan, a felhasználás módja alapján tájékoztat az olajcsere várható időpontjáról, így elkerülhető, hogy túlhasználd az olajat.Ettől függetlenül azért félretennék pénzt a hajtókarcsapágyakra, biztos ami biztos alapon. Ez utóbbi halálát a motortér felöl csörömpölő hang jelzi, de mondom, a 3-as Laguna már nem annyira veszélyes ebből a szempontból. Én azért mégis egy 2.0 dCi-t céloznék meg, hiszen az erősebb, láncos motor sokkal jobban illik az autóhoz. A 130 és 180 lóerő közötti verziókban árult 2.0 dCi-kből bőséges a kínálat, így az ember könnyen találhat egy szép darabot.
Én is most nézegettem a laguna 3-at. kint németbe jóval olcsóbbak mint itthon.
-
rob210
Topikgazda
Ha nyugodtan vezetsz és nem rallyzni kell, akkor vállalható.
Kényelem szempontjából jó választás az biztos, a motor meg láb kérdése.
Ha megvan cuccolva nem lesz izmos.
Ha figyelve van rá kimegy a világból, de költeni kell rá, ez biztos.
Főleg az olajcserére, meg az üzemanyag szűrő cserére, abból csak minőséget szabad venni bele.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- BestBuy topik
- Apple MacBook
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Magisk
- Házimozi belépő szinten
- Íme a Darksiders 4 első előzetese
- További aktív témák...
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- EZVIZ CS-C3TN okosotthoni kamera 1080P 2.8MM
- BMW E39 540i - V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Merryfair Wau 2 hálós irodaszék / jó állapot / harmadáron
- Samsung S23 Ultra 8/256GB Jótállás: 2027.02.16.-ig
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3016, 98% Akkumulátor
- Acer TravelMate P214 i3-1115G4 8GB 256GB 14" FHD 1év garancia
- Beszámítás! Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2020 64GB 4G tablet garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest