- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
forceberg #94630 üzenetére
Szinten igy gondolom. Ezert kell eladas elott kepeket csinalni a motorterrol es maga a geprol is, egyertelmuen leirni,hogy barminemu garancialis, szavatossagi es kifogalasi problemaktol a vasarolo elall a vasarlas utan, belertve a kopo es nem kopo alaktreszeket, tehat magara az autora Aztan megmutat,hogy igy nezett ki, itt a papir, aztan edesanyukankat becezgetheti. Foleg egy ilyen idos autonal nem realis panaszkodni.
-
tycon
tag
válasz
forceberg #94613 üzenetére
Nem hiszem. Tavaly elvittem DPF MAN-hoz. Kitakarították új áráért. Elmentem 30km-t Lacházára, előjött a hiba újra. Részecskeszűrő eltömődött. azóta szenvedek vele. Van Clipem, de nem tud visszaírni az ECU-ba, mert szar kínai, hiába teszem rá a töltőt. Egy ideig regenerálgattam. Most új részecskeszűrőt tettek bele, visszajött sárga lámpa nélkül. Szar a lábam, nem tudok vezetni, aláhajolni se, járni se. A pacemaker már izzik bennem. Katalizátor a kehes, vagy az injektorok tényleg szarok, De nem füstöl egyenletesen jár, indul mindegyik henger. Lehet hogy injektorbemérés újítás, másiksokszázezer javítana rajta? Ha nagy résvesztesége lenne, akkor is csak átmenne. De a hiba: részecskeszűrő eltömődött. Mitőll? Nekem ég a pofám. a nejemnél meg eddig nem volt a részecskecsere után ez a hiba. Két hét boldogság, most meg vége.
-
weiss
addikt
válasz
forceberg #94538 üzenetére
Must have: 1.5 dízel, klíma, nagyon jó állapot, érvényes műszaki, max. 150 000 km, android auto, manuális váltó, max. 5 000 000 Ft, tolatóradar, Budapest
Nice to have: nem fehér, sötétített üvegek, pótkerék, behajtódó tükrök
No go: kombi, sedan, fekete, LED fényszóróEnnyi jutott eszembe, valami biztos kimaradt. Költői túlzás volt, hogy nincs semmi, de 1-2 hónapja volt jó pár hirdetés, most meg mintha csak a leasinges kocsik lennének a piacon.
-
-
kcsa
veterán
válasz
forceberg #94006 üzenetére
Hidd el, direktben és mindenféle furmányos keresztkérdésekkel is próbáltam kideríteni a szervizben, hogy ez mégis mi a tök, de a munkafelvevő nem volt topon, nem tudott semmit mondani.
Megane FB csoportban is van jópár ilyen eset, de csak ilyen homályos magyarázatok vannak, valódi 101%-os "Explain Like I'm Five" magyarázatot sehol sem olvastam még, se magyarul sem más általam beszélt és általam kereshető nyelven. -
kcsa
veterán
válasz
forceberg #93939 üzenetére
Még kifelé mentem (102-vel indultam, 104-el értem haza) amikor már kifelé féltávon kiírta hogy töltsek utána, 2400-at ír, becsületére váljon hogy ez azóta nem csökkent le.
Az elmúlt 2-3 napban is használtam, olvastam pár helyen a javaslatot hogy néhány újraindítás után elmúlhat, de ez egyelőre nem következett be.
-
-
mexel
veterán
válasz
forceberg #93901 üzenetére
Köszönöm nézem.
Szerk: nekem ilyet nem dob. Tudnál linket küldeni hol találtad?Közben ellentmondásos infókat dob a google. A képen a kettő szelep közül melyik az üzemanyag nyomásszabályzó szelep? ( még nem saját kép de ugyanilyen az enyém is, 1,5 dci)Az 1-es vagy a 2-es jelőlésű. A hibakódom P1088 ( DTC1088FC)
Én először a 2-esre gondoltam, aztán sok helyen az 1-est írják.
Vajon melyikre vonatkozhat a hibakód? -
tycon
tag
válasz
forceberg #93810 üzenetére
Már nem vagyok bizos benne, lehet, hogy Bosch Silver volt. Laguna 2006, ráncfelvarrott, 1.9dCi 130LE A Silvert megjegyezetem Csak aranyból, vagy ólomból kell akku. Semmi Silver. Most valami electric Power van benne. 70-80Ah. Megy zokszó nélkül. Campone előtt vettem, tettem bele.
-
gergo5991
őstag
válasz
forceberg #93774 üzenetére
[link]
ilyen papírt adtak a bekötéshez.
meghajtó box nincs.
Most nézem a kábelnak 3 vége van. Piros, fehér, fekete
ahogy mutatja az ábra, gyujtáskor felvillan, ha bekapcsol a lámpa eloltódik, pont ahogy a jelenlegi is működik
neten találtam 1 led-es embert aki kocsikba való led-ek beépítésével foglalkozik, meg kocsik módosításával, azt mondta elvállalja, most meg nem válaszol.. -
gergo5991
őstag
válasz
forceberg #93772 üzenetére
úgy van bekötve, hogy ha ráadom a gyujtást és bestartolom a kocsit, akkor felvillan.
Ha felkapcsolom a rendes lámpát, akkor eloltódik.
szóval teljes egészében csak nappali menetfényként funkcionál.
a leírás szerint ez is így funkcionál, bár ehhez csak kábelt látok a dobozban, semmilyen vezérlést vagy bármi egyebet. Nem értek az elektronikához. A régi vezérlésre esetleg rákötni ezt a kábelt? -
válasz
forceberg #93689 üzenetére
300l uzemanyag kulonbseg: (Itteni Euros arbol szamolva, 400-as Forinttal) az kb 216.000 Ft. Itt egy ora szereles 100 Euro, azaz kb 40000.- ft. Kb 5-6 ora munkadij! Plusz pofatlanok mindenutt, es nem ertenek meg a markaszervizben sem hozza! Ha Magyarorszagra viszem, termeszetesen olcsobb. Ha mondjuk a 1.33 tce megbizhatobb, es mondjuk en is tudok alapveto dolgokat cserelni, engem akkor megnyert kilora, es nem lutrizok az itteni szakikkal (7. muhelyt dobtam el 7 ev alatt Nemetorszagban, mert meg egy sima szivo benzinest sem tudnak javitani, es kontarok, es Urgolyhos szemmel nezve is balf*szok, meg futomunel is megall a tudomanyuk). Nem tudom mekkora szivasok vannak dizelnel, de Rob, es a tobbiek alapjan meggyoztek, hogy ne legyen (ismet) dizel. Ja es Dizel vegett meg ott van az Adblue is sok esetben, meg a reszecskeszuro regeneralas is ha jol tudom. Nehez ugy, de ennyi futasteljesitmenynel szerintem irrelevans.
-
tycon
tag
válasz
forceberg #93611 üzenetére
Nekem ugyan van Clipem, de az ECU hibát nem tudom törölni, mert álló motor kell hozzá. akkor meg hiába teszem rá az akkutöltöt, az elvárt feszt, 14-voltot nem tudja, és azt írja A feltételek nem megfelelőek. Pedig orosz, Jackley kapcsolós a töltó és viszi elvileg a 10 ampert. Mást tudok törölni, írni. Pl. szelepkódokat. Azért vettem. És van egy kis ELM-em is, de azt régóta nem használom, telefonon láthatom a fordulatszámot, azt meg minek. Nincs is telefonom.
-
szebe
addikt
válasz
forceberg #93394 üzenetére
Valami kommerszebb méret szerintem szerencsésebb (választék és ár szempontjából), mondjuk a 205/55 r16. Ilyenem van fent, nem érzem annyira rossznak.
Gondolkoztam 17-esen is, de egyrészt nem volt humorom ~250-300k-t költeni a szettre (gumi+felni), másrészt értékelhető felni se jött szembe. -
vzsryl
nagyúr
válasz
forceberg #93345 üzenetére
A Lagunán eddig csak a jobb hátsó ajtót kellett befújnom, mert nyikorgott. A műszerfal természetesen ad már ki nyöszörgő hangokat, de még nem láttam olyan 16 éves, sőt 10 éves autót sem, ami ne nyöszörgött volna itt-ott. Tegnap valami elkezdett szólni a B oszlopnál is, de szerencsére a normálisabb útszakaszokon csendben van.
Az jobban zavar, hogy nincs meg a futómű kotyogását előidéző hiba. Most a Meyle HD stabpálcától sokkal halkabb lett, de még mindig hallok valamit. Lehet stabrúd szilent. -
mexel
veterán
válasz
forceberg #93294 üzenetére
Úgy látom ez lesz.
Ez gyárilag egyben van, a 2 rész a légtelenítővel úgy tűnik. Ha nem találok ilyen műanyag csövet meghajlítani ahogy Rob21 javasolta akkor egy bontottat kell keressek. Újonnan feltételezem csak gyári lesz. Ha minden igaz most jó mert saját anyagával megmelegítettem de ez nem biztos megoldás -
t.imi
addikt
válasz
forceberg #93173 üzenetére
Nálam 220e alatt feküdt ki, 140-el vettem. Rég kinőttem az on/off gázpedál használatot + 90% pálya használat. Előélet passz.
Azért ami xar, az xar. Ez nem a Renault hibája.domper2015 #93174
Nálunk céges dieselek vannak 1x éve, kb 5-6 évenként cserélik, régieket dolgozók megvehetik. Ha közel vagy a tűzhöz. Sok panaszt nem hallottam eddig.
Karbantartást végző cége is válogatja, mit is kapsz kézhez.
Robi anno berakta a képeket, ha jól emlékszem vezérlés cserémről. Elsőt "márkaszerviz" végezte. Pajszerrel...
B csapatunk céges autója is jár szervizbe.
Olajcsere szűrő csere nélkül, komplett fék csere tárcsa csere nélkül, mindez számlázva. Városba jó úgy is.
Aztán, ha idő van, megy a piacra. Számla van, mögöttes teljesítés nincs.
Te örülsz, hogy vettél olcsóbb céges autót, és kaptad az összes szerviz számlát. -
Alusky
senior tag
válasz
forceberg #93022 üzenetére
Én se cserélném ki most rögtön, főleg nyáron. Bár nem ismerem a tce-t mennyire kényes. Ugye a Megane 2-ben is használt 1.6 okoskerekes motornál megette az okoskereket a 10W40, de azért ott sem egy periódus alatt, hanem azért több idő kellett hozzá és szinte biztos vagyok benne, hogy ott is be volt írva a könyvbe a 10W40, mivel az 1.4-hez is be volt írva, tehát használható olaj, mégse volt teljesen jó.
-
Alusky
senior tag
válasz
forceberg #92925 üzenetére
Ha ezek nyúlós fokolós csavarok akkor ki kell cserélni. Ezeket húzzák nyomatékra, majd utána fokra. Az ára meg attól függ ki melyik kamionról szerzi be, ezért van 4x különbség ugyanarra a munkára. Meg szerelője is válogatja, de erről is már beszéltünk végtelenszer, a Báttyaaaaaa nem áll neki a fél motort kicserélni, pedig nem épp gagyi autók járnak hozzá és a tulajoknak lenne rá pénze, más meg a fél blokkot kukázza. Én inkább az első pártolója vagyok, más meg egy Novoth Tibi. Nekem nem ér meg 3x árat +30% élettartam. Volt már nem kevés videóban ahol a régi csavar került vissza olyan helyre ahova papír szerint új kellett volna, meg is válaszolta a szerelő, hogy a büdös életben nem volt belőle gond, ezért nem vetet meg újat senkivel.
Nagyon elkapatott lett ez a szakterület, kb. mint a kutyakozmetikus, aki szart se tanult (állatorvossal ellentétben aki a fél életét annak szentelte) aztán többet elkér a kozmetikus egy bűzmirigy kinyomásra vagy fülpucolásra, karomvágásra, mint a doki. A multik árairól ne is beszéljünk, a 12 ezres Elf olajat 25 ezerért akarná a Bárdi rám sózni. Hát rám biztos nem. 50 ezres szélvédő cserék amikor 12 ezerből megcsináljuk.... Meg ez a 800 ezres lámpa... Meg a 40 ezres gumi turbócső a légszűrő meg turbó közé, még csak nem is a nyomó részre az ic-hez...
Valaki nem nyitja ki a szemét meg nem küldi el az anyjába a másikat állandóan akkor kegyetlenül lerángatnak mindenhol is, az egész világra jellemző, itthon meg még magasabbra került a léc. -
angyalpc2
aktív tag
válasz
forceberg #92858 üzenetére
Szerintem még túl is kalkuláltad jó lesz az 50 dolcsinak is. Értem én hogy a munkást és a cégvezető mercijét is ki kell fizetni (idehaza is van gyártó)de ez már a közröhej ár még német fizetés mellett is.
Itt már kemény hasra ütések és kartellek mennek. mert ha nettó 200-250e a gyári oké drága, de egy suzukiba alsó közép kategória kocsi 800e mikozben a vadi új kocsi se kerül többe 8 milliónál...ez meg egy fröcsöntött műanyag. -
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #92795 üzenetére
Ez itt a mai darab.
20ezres csereperiódus.
1.2 75 le módus. Kevés város kevés pálya sok két falu közti 90-110 mégis ilyen. Koksz koksz koksz.
Ha leengedem az olajat és beküldöm meglepően jónak fogják minősíteni.
De ha a cikkben szereplő autót megbintanánk ugyan ez fogadna. Főleg egy ásványi alapú 10w40es olajjal.
az olaj nem képes mindent lebegtetni és kimosni a motorból. Főleg, ha korosodik, vagy elnyíródik.
Nem magyarázom tovább. Tényleg nem kell nekem elhinni. Aki meg a saját szemének se hisz az ne higgyen. -
Bass
addikt
válasz
forceberg #92452 üzenetére
Körbenéztem de tök szép állapotban van,a féltengelyek is.Futoműveshez kellene ezzel vinnem,vagy ki tudja megállapitani,és hogy ha egyáltalán lehet h féltengely e vagy melyik éehet, feleslegesen nem szeretnék alkatrészeket cserélgetni.Javítani lehet ezeket vagy kuka az egész?
-
kcsa
veterán
válasz
forceberg #92433 üzenetére
Az én kedvencem az ex-Focusnál a döglött bajuszkapcsoló volt: kapható volt gyári valami 60k-ért, és Marelli 20k-ért, nyilván gyanús volt hogy Marelli miért gyártana aftermarketre bajuszkapcsolót? Nincs ennek ekkora piaca... Megrendeltem a Marellit, és megjött az eredeti Ford alkatrész Marelli zacskóban és dremellel kimarva a Ford logó
-
Bass
addikt
válasz
forceberg #92324 üzenetére
Még nem regenerált ,nem tudom mikor kellene neki majd megpróbálom elcsípni eddig 250km-t mentem vele a regeneráció óta.Kollégám 2008-s lagesza(2.0 dci 150le) 30 grammnál járt és 0,60 óra telt el az utolso regenerálás óta a korom tömege 8,80 gramm regenerálás után,ez is érdekes adat.Ahogy, olvasom ömv gázolajat érdemes bele rakni,mit tud ez az üzemanyag?
-
vzsryl
nagyúr
válasz
forceberg #92324 üzenetére
Hány lovas a motorod? Gyári szoftver, vagy írva van?
Mennyire dinamikus a verda 2000 alatt, illetve 2000-3000 között?Kérlek próbálj objektíven nyilatkozni.
Viszonylag kis köbcentis, commonrail dízelből eddig csak Golf 7 1.6 CRTDI-t próbáltam, de az 2000 alatt borzasztó gyenge volt a 2.0-hoz képest. Az előbbi paciban és nyomatékban hasonló az 1.5dCi-hez, de tömegben kevesebb a Lagunánál. Kíváncsi vagyok, hogy a lageszban mit tud egy kis motor. Természetesen az 1.6 szívó benzin nem érdekel, mert az lábbal hajtós biztosan. -
kisgyerek85
senior tag
válasz
forceberg #92321 üzenetére
Láttam egyiknèl nekem válaszoltál. Azóta 240e km van benne. Egyszer ott öntöttem bele xado üzemanyagtisztítót. Majd mostanában olyan 10-15e km-rel ezelőtt. Szèpen indul, nem ingadozik az alapjárat. Tankolás utóbbi időbe szinte csak ès kizárólag Metro kúthálózatán törtènik.
Ebbe is ès a sajátba is minden második alkalommal cserèl a szerelőm üzemanyagszűrőt (30e km) -
zaskar
senior tag
válasz
forceberg #91815 üzenetére
Ja, értem. Abban maximálisan igazad van, a 2.0 dci - legalábbis nálam - nem kis étvágyú. De ez engem nem érdekel, mert 9 év alatt egyszer sem hagyott az út szélén, nem kellett miatta hónapokig busszal járnom dolgozni, nem kellett kölcsönautókat igénybe venni és nem kellett folyton idegeskedni, hogy mi jöhet még. Mellesleg ez idő alatt csak és kizárólag a szervizekre és kopó alkatrészek cseréjére kellett költeni. Azt viszont tudom, hogy az újabb 1.5 dci-k már simán vállalhatók. A héten utaztam egy M3-as 90 lovas taxival, 400e km fölött volt, kétszer cserélt ezalatt hajtókarcsapágyat. Köszöni, jól van.
Rozsda tényleg nem sok volt rajta, de a bontott blokk miatt nem egyezett a motorszám sem, tehát azzal is csinálni kellett volna valamit, hogy el tudjam adni. De már belefáradtam, átvettem a bontóstól az összeget (kimondani is nehéz, 120 ezer), aztán a Laguna előlépett mindennapi autóvá. -
zaskar
senior tag
válasz
forceberg #91813 üzenetére
Az autó ennek ellenére közel 13 évig boldogított. 2010 és 2015 között voltak a nehéz évek, több nagyobb kiadással - Maglódra utazással
- és sok idegességgel. 2015 után aztán rendbejöttek a dolgok. Azt túlzás lenne állítani, hogy többet nem költöttem rá, de legalább már nem hagyott az út szélén. Na meg már megvolt a Laguna, az adott egy biztonságérzetet. Végül 2023 elején érzékeny búcsút vettem tőle, lábán vittem a bontóba. Valószínűleg hengerfejes volt, de úgy döntöttem, egy fillért nem költök rá többet
-
diablo1984
veterán
válasz
forceberg #91643 üzenetére
Nem nagyon értelek, nekem a gyorsabban bemelegedő és városi körülmények között is értékelhető fűtést produkáló dízel számomra többet jelent(ene), mint a nagyobb villanyos fogyasztás.
Nekem az 1,6 cr tdi skodámban is benne volt, örömömre szolgált, hogy télen már az utca végén langyosat bírt fújni. Isteni találmány! -
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #91643 üzenetére
Nem ezt nem szabad kikötni és ezzel most vitába szállok!
Nagyon durván megdobja a kenés élettartamát, ha ez benne van.
A fogyasztást pedig akkora mértékben nem befolyásolja.
A gyorsabb bemelegedés után, jobb értéken dolgozik a diesel is.
Plussz így valóban bemelegszik akár rövid távon is és nem keletkezik emulzió a coolerben.
Az 1.5 esetén azért érzed a terhelést, mert kisebb benne a generátor.
Ebben ugye egy 210A-es mitsu van ami meg se érzi a 4db 7voltos izzítót.
-
Kroni1
veterán
válasz
forceberg #91352 üzenetére
A te Lagunád amugy start-stop-os? Az akksi pozitív saruján nekem rajta van egy csomó plusz dolog, megy egy plusz oldható csatis kábel a negatívhoz is, úgyhogy biztosan smart az enyém is!
Viszont a funkció kikapcsolásáról nem találtam leirást. Ezt te meg tudtad csinálni magad, vagy szervíz, esetleg CLIP kellett hozzá?
-
Kroni1
veterán
válasz
forceberg #91352 üzenetére
Az amúgy az érdekes, h az enyém nem start-stop-os. Ezek szerint a smart miatt mégis ez a jó.
Azon agyalok, hogy most egy sima Varta Blue legyen 46k-ért, vagy Exide premium 41-ért, mert habár a gyári egyértelműen király volt, most fájna 82-t kiadni rá..
-
Kroni1
veterán
válasz
forceberg #91345 üzenetére
Öszintén nem neztem h mennyire tölt folyamatosan vagy menedzselten így nem tudom, de szokszor hallok bangokat belöle 15p a lezárás után is, stb, és utolsó évjárat közeli 4-es espace a kocsi. Szóval sztem esélyes h okosvezérléses. A gyári 8 éve után tudtam h ez max 3-4 év lesz, csak hát hamar eltelt..
mondjuk sztem az tette be a kaput h idén télen gyakran mentünk vele napi sokszor nagyon rövideket. A városi rohangálós benzinesünk sajna meghalt, és még nem tudtam beszerezni az utódot.. -
vzsryl
nagyúr
válasz
forceberg #91303 üzenetére
Gyártó függő.
Én szinte minden nap vezetek sötétben, tehát van bőven tapasztalat.
A legügyesebb LED-ekkel a BMW rendelkezik, mert az sosem vakít. Az angel eye rosszabb volt annak idején.
A Passatok pusztítóak, de pl. az Arteoné jobban sikerült.
A Suzukinál a 2017-2021-es SX4 Scross pedig röntgen felvételt csinál a koponyámról. Már több száz méterről tudom, hogy az jön szembe. Látszik, hogy csak a tompított megy neki, de az 100%-ban az én retinámban csapódik le. Ezzel kapcsolatban beszéltem egy szakival. Elmagyarázta, hogy a Suzuki a legolcsóbb verziót használja, és maga a lámpatest tükröződése okozza ezt az elmebeteg felfele hordást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó KTM női bicaj!
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- EZVIZ C3 C3W Pro (4MP) CS-C3W Smart Home Kamera
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- 11 GB-os RTX 2080 TI - HP OEM - garanciával
- HP ZBook 15 G6 i7-9850H 32GB RAM 1000GB SSD NVIDIA Quadro T2000 15.6 FHD 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3063
- AKCIÓ! Asus ROG Flow Z13 +ROG XG RTX 3070- i9 12900H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050Ti 4GB + RTX 3070 W11
- Canon Selphy CP1500 Printer /// Számlával és Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest