- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple AirPods 4 - ismerős is, új is
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Netfone
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
giigz
veterán
válasz rob210 #25998 üzenetére
Jut eszembe az fhp-ról, tavaly ugye azt hittem, hogy azzal nekem is gond lesz, mert volt olyan, hogy hidegben beindítottam, majd pár másodperc múlva leállt, aztán hetekig semmi... Most viszont a hideg óta sem volt egyszer sem, meg előtte sem, mióta a fals levegő meg lett szüntetve
-
rob210
Topikgazda
válasz papp053 #25997 üzenetére
És azt honnan tudjátok, hogy többet szállít az AC mint kéne?
Meg lett mérve?Felső holtponti jeladó volt már cserélve?
Mert hideg indítási problémánál ez az első amit cserélni kell.
Az esetek 80%-ában megoldja a problémát.
Aztán lehet vízhőmérséklet jeladó, beszívott levegő hőmérséklet jeladó.
Elég sok minden, de a felső holtponti jeladó az elsődleges bűnös.Renault power
-
papp053
tag
Sziasztok
Nem tudom jó helyen keresem e a választ, de hátha
Van édesapámnak egy 1.2-es 16 szelepes thaliája, és hidegindításkor szaggat, az üzemanyagnyomás duplájára nő, sfarcs levegőt nem szív, a szerelőtől ma reggel hozta el, aki azt mondta nem talált hibát.
Mitől lehet ez? -
_NCT
addikt
-
aticom
csendes tag
Alakulnak a dolgok.
Az itt (#25954) felvetett problémámmal kapcsolatban.
Jelenleg ott tartok,hogy sikerült megmentenem az elektronikát.
Ki iktattam a csatlakozókat és minden vezetéket fixen beforrasztottam az elektronikába és sorkapoccsal kötöttem össze a kocsival.
Így most működik a szabályzás.
A búgás-sípolás még megvan ,de már sokkal halkabb és nem mindig van.
Viszont felmerült egy új kérdés.
A nagy szerelgetésben találtam egy lógó vezetéket ,ami abból a kábel korbácsból jön,ahonnan a ventilátor betápja.
Szürke lapos szivaccsal van burkolva.
Hosszát tekintve kb.a kesztyűtartó tetejének a bal oldaláig ér és a végén egy optikai szenzornak látszó tárgy van.
Így néz ki:
http://prohardver.hu//dl/upc/2013-12/04/30617_ecmfqitz8xnp3rfe_dsc_1658_2.jpg
http://prohardver.hu//dl/upc/2013-12/04/30617_moq1kxih5g7yz3r5_dsc_1657.jpg
Ez mi és hova tartozik?Sony Xperia ION LT28h -> Samsung Galaxy Note 3 Neo DUOS
-
giigz
veterán
Elmult 2 honap fogyi atlaga 6,49 liter!
Es ebben van hideg, futes, es hajtottam is szepen manapsag
A motor eszmeletlen finoman jar, foleg a vetelkori allapothoz kepest, nagyon imadom manapsag a kis autot
-
mycso
Topikgazda
válasz Sly189 #25987 üzenetére
Nem kell oda ablaktörlő, szépen leviszi a menetszél az olvadékot, vagy ha van hozzá kedvem, akkor szilikonos lehúzóval szárazra lehúzom. (illetve van még a klasszik ablak le-felhúz módszer)
Egy biztos, ez kompletten olyan 30mp-es művelet, ez alatt az ablakvakarós kollégák, már az első beleszántásig eljutnak a szélvédő jégrétegén.
Egyébként ez majd főleg -20-ban hálás esetleg ónos esőben, amikor konkrét jégpáncél lesz az autón....milyen jó is azt 20 percig vakargatni a jóidőben. (főleg itt a BC mellett van annyi lecsapott pára, hogy mínuszban szinte minden alkalommal körbe van fagyva a gép)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz Mágus2 #25976 üzenetére
Eddig 3 sanderot vezettem, egyiknek sem volt baja, ebből kettő 1.4 es alap egy pedig az 1.6os volt na az kifejezetten álom kategória nekem.
Ha lenne egy kis pénzem mennék a márkakereskedésbe és azonnal betenném a seggem egy új 1.6os sanderoba.
Mind a 3 100.000km felett volt, céges flotta autó mind a 3- Németország, Csehország oda vissza megvolt már velük párszor.
Eddig a kötelezőn kívül semmi nem volt rajtuk cserélve.
2 év feletti volt mind a 3Azt hiszem pont neked nem kell magyarázni, hogy minden típusból lehet szart kifogni, de a sandero egy igen megbízható kiforrott kocsi már most is benzines téren.
Renault power
-
Sly189
senior tag
Olyan mindegy, ha jég van az ablakon, akkor már oda van fagyva a gumi az ablakhoz, valahogy megmozdult az odafagyott helyéről nem? az a gond vele kivétel ha oda is fújtál jégoldót és vártál pár mpet...
én az ilyen esetek miatt raktam vissza a régebbi ablaktörlőt ami még épp hogy nem töröl csíkosan.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz AMD Power #25974 üzenetére
Tegnap megittam valamit. Ilyenkor taxival jövök-megyek, és oda is vissza is dacia volt a fuvar. Odafelé vatta új Sandero, visszafelé egy évvel öregebb 60 000 km-t futott páldány. Odafelé meg is győzött, de visszafelé már nem. 1 évesen 60 000km-vel a háta mögött(taxis saját autója volt 1 sofőrrel) alapjárat és 2000 fordulat között durrogott, szaggatott, fölötte ment szépen. Mondom a tulajnak, ezzel mi történt? Azt mondja nem tudja, 3x volt vele szervizben, még nem jöttek rá a hibára, pedig már a fél autót kicserélték.
-
AMD Power
titán
Autó, ami nem csak az árával olcsó. Górcső alatt az újkori Dacia
Kell-e félni a modern kor Daciáitól?Kicsivel több pénzem lenne lazán vennék ilyet is.
-
Füge007
senior tag
válasz DonThomasino #25971 üzenetére
Ja ezt nem tudtam, hogy a régiről van szó, a Twingo II.-ben már van. Nekem ezt a párásodás gondot egyből megoldotta egy pollenszűrő csere anno.
Füge
-
Füge007
senior tag
-
senior tag
válasz DonThomasino #25961 üzenetére
(#25961) DonThomasino Amikor "nem normalis" modon parasodik a szelvedom, akkor en mindig egy dologra tippelek: beazas. Es sajnos igazam szokott lenni.
Nezd meg, hogy vizes-e a karpitod. Ha Megane II-esed van, akkor pedig nyisd fel mindket oldalt a labterben levo rekeszt, es nezd meg, hogy vizes-e. Ha igen, akkor nagy valoszinuseggel beaztal a szellozo eldugulasa miatt, vagy esetleg a legkondi elvezetotalcaja dugult el. -
rob210
Topikgazda
válasz Gyurike #25964 üzenetére
A 2003 as sorozatnál a csomagtérzár sajnos típushiba, ez köztudott, csere más nem segít.
(van benne egy műanyag elem ami eltörik és utána nem működik akár mit csinálsz vele.)A visítást meg csak úgy lehetne tudni, hogy mi, ha hallanánk.
Elég sok minden tud visítani.Ha gázadásra nem erősödött a hang, akkor minden esetre kizárnám a generátort, de az hamar kiderül, mert
ha megméred egy voltmérővel és van töltésed akkor nem az volt.
Visítani akkor tud, ha megadja magát a csapágy, de akkor mindig csinálja a hangot, vagy ha elektromosan visít, de az ennyire nem hangos, meg akkor nem ad le töltést.
Ékszíj esetén lehet, hogy a generátor megszorult egy kicsit és elcsúszott rajta a szíj, most meg nem csinálja, de akkor az már hamar meg fogja magát adni. Fogj egy hosszú csavarhúzót tényleg hosszút tedd rá a generátor házára erősen szorítsd oda és a nyelére tedd rá a füled, ha morog akkor csere, ha nincs különösebb zaj odabent akkor megoldva a dolog nem az volt.Én inkább a vízpumpától félnék, az szokott visítani rendszertelenül, ezt is megnézheted a jó kis csavarhúzós projekttel.
Az ékszíjak feszességét is érdemes ilyenkor megnézni, hátha csak nedvességet kapott és azért csúszott meg kell neki egy kis feszítés, mert már nem olyanok mint rég.Renault power
-
Gyurike
tag
Sziasztok!
A hétvégén sikerült (ismét) a 2003-as Megane II-esemnek beleszólni a gondtalan hétvégébe.
A probléma a csomagtartónál kezdődött, ugyanis azt nem lehet lezárni. Biztos nem a "kampó" állítódott el, hanem a zárral van valami.
Azt sikerült még megfigyelni, ha mondjuk egy csavarhúzóval bekattintom a zárat, akkor azt könnyen vissza is lehet nyitni. Gondolom ez nem normális.
Valamint hazaérkezve valami szörnyű csörgő-visító hang szólalt meg a motortérből. Felnyitottam a motorháztetőt, és úgy tippeltem, hogy mintha a generátor visítana-zörögne. Gázadásra a hang nem erősödött, valamint a motor járásán se érződött semmi változás, vagy rendellenes gázreakció. Néhány perc után a csörgés megszűnt, azóta 1-2 alkalommal beindítottam, de nem jött elő.Ki mit tud szólni a fenti problémákhoz?
Gyurike
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz DonThomasino #25961 üzenetére
Klímás a kocsi?
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #25961 üzenetére
Én tavaly lefújattam ezzel a nanotechnológiás vízlepergetős izével.
12.000.- volt, de megérte.
Ezeket a bolti olcsó izéket nem próbáltam még.Renault power
-
DonThomasino
veterán
Volt már erről szó nem emlékszek mi lett a vége.
Szélvédő párásodás.
Nekem most annyira párásodik h nem normális.
Ötletek?
Használt már vki párásodás gátló készítményeket?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
-
Ágica 88
csendes tag
Sziasztok!
Nekem egy Clio-II 1,5 DCI autóm van. A műanyag olaj nívópálcám eltört. Ügyesen megragasztottam. Fixnek tűnt, de amikor bedugtam a helyire eltört a ragasztásnál. Kb. 8-9 cm-es darab maradt bent.
Érdekelne, hogy a letört darab okozhat-e károsodást, vagy elvan az olajteknőben?
Köszönöm a hozzászólásokat! -
aticom
csendes tag
Pont akkor búg,mikor fűtés van.
Az nem számít,hogy a 15 fokos beállításnál ,megy-e a klíma,vagy sem.
Csak az,hogy 15 fokon legyen.
Egyébként ennél a típusnál (scenic II) is gyakori hiba.
Úgy szokott jelentkezni,hogy a csatlakozók és a vezetékek megolvadnak.
Nekem az elektronikán belül van kontakt hiba,de már hiába forrasztottam át újra.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia ION LT28h -> Samsung Galaxy Note 3 Neo DUOS
-
aticom
csendes tag
válasz rob210 #25955 üzenetére
Azt tudom mi kell bele,csak azt nem,hogy honnan lehetne gyorsan és olcsón beszerezni.
Erről van szó:
http://prohardver.hu/dl/upc/2013-12/01/30617_qpvryf2esw0ryugj_mx2by8_3.jpg
Már rákerestem,de nem igazán van.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia ION LT28h -> Samsung Galaxy Note 3 Neo DUOS
-
mycso
Topikgazda
válasz aticom #25954 üzenetére
Ha jól sejtem az a fűtőmotoron lévő előtét ellenállás. Ez egy ébként típus hiba, bár eddig úgy tudtam, hogy inkább a ph1-eknél fordul elő.
A búgó hangot pl. a klíma tudja produkálni, pontosabban a kompresszora. Mégpedig akkor, ha nagyon kevés a gáz benne.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
aticom
csendes tag
Segítséget és/vagy tanácsot kérnék.
Igen különös jelenséget tapasztalok az autómban (Renault Scenic II 1,5 DCI 2006-os digit klímás).
Pénteken megint megadta magát a hűtő/fűtő ventilátor fordulatszám szabályzója (az ami a digit klímásban az ellenállások helyett van).
Már máskor is volt vele gond,de eddig valahogy sikerült feléleszteni.
Na most már nem.Persze nyílván akkor döglik be,mikor hideg is van ,meg pára.
Egyenlőre nincs csere alkatrészem (esetleg valaki tud ajánlani ?).
Gondoltam,addig is direktbe kötöm a ventilátort,részben,hogy kipróbáljam,részben meg addig is megy (igaz max fokozaton) ,míg nem lesz másik szabályzó elektronika.
A ventilátor tehát működik.
Az érdekesség az,hogy mikor a motor nem megy,csak gyújtás van,akkor semmi különös nincs,csak a levegő befújás hallatszik.
Viszont amint a motor beindul,valami igen magas hangú és hangos búgás,sipolás hallatszik a motor fordulatszámától függetlenül.
Másik érdekesség,hogy ha a beállított hőfokot leveszem 15 fokra,akkor elhallgat.
16 foktól újra szól.
Egyszerűen nem értem mi a fene lehet ez és miért.A hang forrását eddig nem sikerült azonosítanom.
Az autón kívül nem hallatszik,csak bent.
Az biztos,hogy a ventilátor jó és nem az adja ki a hangot és nem is hallatszik mechanikusnak.
De mi a fene köze van a járó motornak és a beállított hőfoknak az egészhez?!
Minden ötletnek,véleménynek örülök és előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Sony Xperia ION LT28h -> Samsung Galaxy Note 3 Neo DUOS
-
toldy
őstag
válasz DonThomasino #25950 üzenetére
Ohh, valóban egy része, csak elsőre nem tűnt fel, köszönöm.
De ha már itt vagyok, csatlakoztam a klubhoz, igaz már áprilisban.
Megane II Coupe '03 1.5 dci ( 82 )
Kisebb gondok vannak vele, de mind ezek ellenére kimondottan szeretem.
~165e mutat az óra, ezt nem feltétlenül tartom reálisnak mondjuk, de sajnos ilyen az élet.Az élet nem habostorta.
-
toldy
őstag
Sziasztok, a megane II estében hogy tudom megnézni, hogy mi az alvázkód?
Az élet nem habostorta.
-
FRENK1988
veterán
-
DonThomasino
veterán
Esetleg tudja valaki Franciországból honnan rendelik
a márkakereskedők az eredeti gyári kulcsokat?" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
-
SZATA
senior tag
Nem akarok feltétlenül kuplungot cserélni, de Rob mondta, hogy ha már szét van szedve, akkor érdemes. Nem tudom mennyi van az autóban, de minden papír alapján, ami van az előéletéről, hitelesnek tűnik.
Lehet, hogy a gyári 100.000 kmes intervallum lemegy 90-re, ha főként városban használták. Ez az 1.2 16V motor alul elég nyomatékszegény, ezért induláskor "gyilkolni kell". Lehet, hogy az is betesz neki.[ Szerkesztve ]
-
Füge007
senior tag
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 most ezt kapja a Cliom, eddig jobbára Shell olajakat használtam, azokkal nem volt baj, most kipróbálom ezt.
Füge
-
_NCT
addikt
Lehet szadóznom kell majd a váltómat, hidegben ha kinn áll sokáig, váltásoknál érzem hogy úgy kell beletolni sebességekbe a váltót, ha nem nyomnám határozottan, akadna is....
Lehet h valami tré szar viszkozitású olajat öntöttek bele mikor levették a váltót.... Komolyan ebben az országban kár autót venni, mert a márkaszervizben is kóklerek dolgoznak, az ember nem tudja nyugodtan sehová elvinni az autóját anélkül, hogy ne b*sznák át.... Ez úgy elveszi az autózás örömét komolyan....
Vagy marad a B verzió, miszerint az M2 váltója ilyen érzékeny és fosul összetákolt valami..... Utoljára Clio 1-ben ültem aminek hasonlóan sz*r váltója volt
Mondjuk mostanában sokat áll az autóm, 2 hetente használom hétvégén, de ez még szerintem nem kéne hogy ezt tegye az autóval...
[ Szerkesztve ]
-
-
Füge007
senior tag
válasz rob210 #25914 üzenetére
Az én Cliomnál nem volt olajcsere ennél a műveletnél, viszont hidraulikus kuplung van benne! Nem hiszem, hogy abba az autóba kuplungot kellet cserélni 100 ezer alatt, nekem az új motoron új kuplung volt és akkor már mondom cseréljük a csapágyat is, nehogy azért kelljen ripityára szedni hamarosan. Hozzáteszem 235.000 KM volt a kocsiba és a kuplungjának nem volt baja, még akkor sem. Igaz nem sokat megyek városban, ezt hozzá kell tennem.
2004 1.5 dCI 77KW
Füge
-
rob210
Topikgazda
válasz rob210 #25912 üzenetére
Gyorsan meg is néztem 23.000.- megvan az egész kuplung szett valeoból azaz a gyáriból.
15.000.- körül találhat hozzá szerelőt aki megcsinálja, nem kis munka. (van aki 30.000.-at is elkér érte de ahhoz nem kell menni)Viszont amit nem tudok, hogy a cliónál is nedves féltengelyek vannak-e, mert ha igen akkor váltóolaj is kell ami újabb 8-9.000.-
Renault power
-
_NCT
addikt
Az enyémben 125k km körül kellett cserélni. Ha valós az óraállás ami most benne van...
Én a helyedben cseréltetném. Ha csak a kinyomót kell cseréltetned, az normális szerelőnél sztem megvan alsó kuplungmunkahengerrel együtt 40-ből. Viszont ha a kuplungtárcsáid is kopottak és azokat is cserélni kell, még ugyanennyit rászámolhatsz.
Bár nem tudom neked milyen autód van, nekem az M2 1.6 16V-hez drágaszág volt, igaz én márkaszervízben csináltattam. Persze ha újrakezdeném, nem ott csináltatnám...
-
rob210
Topikgazda
Mivel a váltót levenni iszonyat szop@s, én ajánlom, hogy ha arra adod a fejed, hogy szétszeded, csakis minden egyidejű cseréjével érdemes.
Egy biztos, csak a csapágy cseréjéért nem éri meg leszedni a váltót.Ha teljesen megadja magát, akkor nem fogsz tudni kiemelni a váltáshoz, ami azt jelenti nem lesz sebességed.
Nagy kárt nem okoz ha csak nem vagy nagyon szerencsétlen, így akár ezt is megvárhatod, bár ott már iszonyat hangja lesz és mondjuk, ha bemarja a nyeles tengelyt az mondjuk ciki.Renault power
-
-
SZATA
senior tag
Ha reggelente a hidegben sír a kinyomó – vagy legalább is erre tippelek –, azzal mit lehet csinálni a cserén kívül? A hangján kívül más gond nincs a kuplunggal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Micro Four Thirds
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Nyaralás topik
- TCL LCD és LED TV-k
- EA Sports WRC '23
- Házimozi belépő szinten
- CES 2025: az In Win nem viccel, ha tápegységről van szó
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- További aktív témák...