- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz
-Maci- #147806 üzenetére
A CAN BUS reklamál?? Az első fényszóró régi vezérlője miatt inkább, ami már a can bus-on kommunikál, hogy kiégett az izzó.
A lényege az egész busz rendszernek, hogy a táp vezeték (amellett, hogy vastagabb gerinc vezeték kell) nincs kihúzva minden egyes áramkörnék az akku, kapcsoló fogyasztó között sokszor (pl egy autónál) km-es hosszúságú vezetékeket megspórolva.
A zaj miatt a buszon a jel + és - irányban is megvan (így nem kell árnyékolt vezeték, hanem egy szigetelt érpár), ezen csak adatok mennek, bmw-nél 500Mbit/sec-en (a többit nem tudom), van ugye a testelő vezeték (barna bmw-nél), illetve a biztosítékra, majd az akku + sarkára menő piros vezeték. A can bus vezetékek emlékeim szerint kék és sárga, de erre nem esküdnék meg
. Van amihez nem csak ez a 4 vezeték megy, de a legtöbb eszköz amibe egyáltalán belenyúlhatunk, az ezen kommunikál. (bmw-nél, mert a többit nem ismerem egyáltalán)
Mivel ez egy soros hálózat, a két végére kell egy egy lezárás (ellenállás), mint régen a koax-os arcnet/ethernet hálózatoknál, de közbe nem!
Ezen a hálózaton az információk mennek a vezérléstől az eszközig, illetve néha vissza is, azaz minden buszra csatlakozó eszköznek van egy címe, stb. A hátrány, hogy minden eszköznek kell egy vezérlő elektronika (vagy az egymás közelében lévőknek pl. irányjelzőnek lehet közös).Ahova kellhet ellenállás, a régi irányjelző relékhez, mert ott a megszakítás gyakorisága megváltozik, ha nincs rajta megfelelő terhelés. A modernek, amik pl kezelik a ledes irányjelzőket már nem kell ellenállás. Az az ellenállás egyébként melegszik is, hiszen egy izzót próbál stimulálni.
Minden egyéb izzónál amit a vezérlője "figyel", hogy kiégett e, szintén kellhet ellenállás, de ez a régi "buta", azaz a ledes izzókat nem ismerő elektronika miatt kell. Ez letesztelhető, mert a led beszerelés után nincs hiba, hogy kiégett az izzó, akkor nem kell ellenállás.
Ezeket az ellenállásokat ráadásnak nem kell !!! beépíteni a ledes fényforrásba (tudtommal nem is szokták). Megoldás tehát ez, ha kell, akkor oda kell tenni, ahol el tudja disszipálni a hőt, ez nyilván olcsóbb mint a vezérlőket lecserélni, ami a szebb megoldás lenne. -
Topiccsendőr
addikt
-
macilaci78
nagyúr
válasz
-Maci- #147776 üzenetére
Merjed!
A fizikát nem lehet meghágni. A led is melegszik, azért van rajta borda, némelyiken aktív hűtés is, ami elvezeti a hőt a foglalat felé, ahol a foncsorral találkozik.
A hagyományos halogén izzóknál ilyen nincs, ott az izzószál és a búra melegszik, a foncsortól távolabb. Viszont a led a foncsorhoz közelebb adhatja le a hőt, ami lokálisan több lehet, mint a halogénnél.Foncsorral mi anno a Ladánál basztunk ki. A gyári 55/60W halogén izzó helyett betette apám az 55/100-ast. Szó se róla, király volt a refi, de a gyakran használt vidéki utakon előfordult, hogy 10-20 percig is mehettünk refivel, mert nem volt forgalom.
Az emelt teljesítményű izzó nem érkezett kiégni, először az tűnt fel, hogy a foglalat olvadt, deformálódott. Ennek javításakor tűnt fel, hogy barnult a foncsor is. -
bacus
őstag
válasz
-Maci- #147656 üzenetére
Van terheléses műszer (nekem is van) minden akkusnak, odaviszed, megmondja jó e.
A lényeg, hogy a teljesen feltöltött akkura - kapacitásnak ill. az indítóáramnak megfelelően ad rá terhelést valamennyi ideig, ha a terhelés alatt az akku fesz 10,5 V felett van, az akku jó.
A cellazárlatos akkuk azonnal elhasalnak, 8-9V-ra is leesik a fesz. Még megvan a 7 éves eredeti bmw akku, ami még indított, de már fura volt néha, rámérve a kapocsfeszültségre jónak tűnt, de terhelés alatt már 9V környékére esett. -
válasz
-Maci- #147601 üzenetére
Köszi neked is meg Topiccsendőr-nek is
Megnéztem végül, van benne csak a kémlelnyílás fölöttig ér, és elég sötét a színe, ezért se láttam csak rávakuzva. Ma hogy rohangásztam csúcsidbe a belvárosba kellett nagyobbakat fékezni, érzem hogy a következ szervíz alkalmával úgy is cserés lesz a betét (minimum), akkor maximum cseréltetem a folyadékot is, már 4 éves, nem hiszem hogy volt cserélve.dellfanboy: Ár. Nagyon-nagyon kimaxolva a keretet egy külföldi 890 belefért volna, de kell valamit hagyni kenyérre is
Én is azt hallottam róla, hogy vannak bajai, és minden hibáját a 890-be javították, de úgy voltam vele, hogy garis, tehát a gatyám nem megy rá...Na meg eltelt 4 év, az alapvetö hibák már kijöttek ennyi idö alatt.
teleahocipöm: +1 az epoxy gyurmának! A 3M-es ragasztó nekem pár es és 1-2 hónap után simán lejött, szerencsére esés közben elkaptam a kamerát. Kb 1 éve van fent ez a gyurmás cucc, elképesztenöen masszív, hacsak nem vágnám le szikével, a sisakkal együtt törne már csak le a gopro tartóm. Az én sisakomra elöre semmilyen gopro tappancs nem ment fel tökéletesen, ezzel meg olyan formát csináltam amilyet kellett. Én befestettem alkoholos filccel a szélét hogy ne üssön el a sisaktól.
-
csongi
veterán
válasz
-Maci- #147578 üzenetére
Nem lesz jobb. Kitevedsz ausztriaba es rohadt sokba fog fajni. Itthon nem vergodnek vele.
De kint fognak. Meg a kieg lampa is tuv-nek kell lenni. Es azt is a szabalyoknak megfeleloen kell hasznalni.Felesleges tultolni. Egy novelt fenyereju izzo is elegendo.
Ha ejszaka is motorozol, mar jobban lehet latni vele.
Nagyon kicsi az a lathatosagi szog ahol ervenyesul a led ego. Mikor jobban latszik, jobban is vakit.
Es minel sotetebbb van, annal jobban szenved a szembe allo. Csak balaeset veeszelyt noveli.A nappali menetfeny tobbet er mint barmilyen agyon tuningolt ego. Nappal hasznalva.Es nem keverendo az offroad vagy kodfenyszoroval.
A kevesebb neha tobb.
A gyarilag ledes lampak ahhoz a fenyforrashoz vannak tervezve. Igaz, mindegy hogy csurik csavarjak az alap szabalyokat nem lehet megvaltoztatni.
A kissebbik problema a hirtelen nagy feny terheles.
A nagyibbik, mikor megszunik, ahhoz sokkal lasabban alkamazkodik a latas.
Ezen idobe, ami akar tobb masodperc, egy kiugro vadat eszre sem vesz az ember.
Motoron sokkal magyobb kilengese van a fenyforrasnak. remeg, es intenzivebb az iranyvaltasa.
Nem oktatasbol irom, csak erdemes alaposan korbe jarni a temat, ne csak a jol nezzen ki.
-
Micsurin
nagyúr
-
Micsurin
nagyúr
válasz
-Maci- #143872 üzenetére
Az ki nem esik onnan ha az a doboz zárva van, plusz akkor még mindig hengerben esne az a sátor ahogy fel volt tekerve, mire kinyílik Te nem vagy ott... itt az elvtárs 99,9%, hogy felpókozta még felfér az elven azt a sátrat vagy felkötötte ráadásul meg merem tippelni, hogy a motor hosszanti tengelyére merőlegesen, hogy ha kinyílik akkor biztosan letekerhető legyen.
-
yodamastah
őstag
válasz
-Maci- #143749 üzenetére
"Perforált bőr? Szerintem adja magát, hogy sokkal kevésbé kopás/szakadás tűrő..."
Ott perforált, ahol nem nagyon szokás csúszni. Most fogyasztom a harmadik perforált bőrruhámat. 3-4 esést bír egy ruha nálam. A jelenlegiben 3 esés van. Mindegyiken érintetlen volt a perforált rész(has-mellkas, kar-comb belső rész). Nyilván nem lehetetlen hason csúszni, de sokkal ritkább. Van zárt ruhám is hűvösebb időre. Ég és föld a különbség a kettő közt melegben.
-
bardi
senior tag
válasz
-Maci- #143757 üzenetére
és pepucs, neutron23
Köszönöm, majd nyári szabi alatt ezekbe a boltokba nézek be akkor.
Egyelőre a nadrág az egy motoros farmer, majd lvl2-es térdprotektort akarok bele venni a mostani lvl1 helyett, csípőnél meg benne van a gyári szivacs, talán tompít valamit. Bőrnadrágot még nem tervezek, majd talán jövőre. Kabát meg szövet (kordura?), egész jól szellőzik, tegnap délelőtt minden szellőzőt kinyitva rajta majdnem fáztam a 19-20 fokban. Idénre szerintem jó lesz.
Egyelőre hirtelen ezt néztem ki amúgy, lehet mondjuk farmerral hülyén nézne ki, főleg a fehér, de az arcom úgyis rusnyább, az majd elvonja a figyelmet
Amúgy valahogy feltűnően megnézik ezt a fehér VFR-t, nem tudom a színe miatt, mert viszonylag ritka a fehér motor, vagy a hangja miatt, de nagyon szokatlan nekem. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Maci- #143749 üzenetére
Perforalt bor kombiban szoktam nyaron motorozni, raadasul a labak belso reszenel, karok belso reszenel teljesen mas anyagbol van, vmilyen elasztan textil.
Estem benne 2x, bar nem 300-al, de nekem nincs bajom vele. Nyaron nem is lehet masban kibirni, mint perforalt borben. A vastag borrel az a baj, hogy kenyelmetlen, merev. Nem mondanam azt, hogy minel vastagabb, annal jobb. -
dellfanboy
őstag
-
dellfanboy
őstag
válasz
-Maci- #143744 üzenetére
perforált bőrben annyira nem izzadsz bele, ha ki lehet venni a bélését, mosni is lehet és hamar megszárad. izzadásgátló cuccokról nem is beszélve.
mt07 eur 4-5? ott még benzinszagod se lesz.vastagság is faszság, kengurobőr vékonyabb és jobban bírja a csúszást mint a marha..
-
vendingo
veterán
válasz
-Maci- #143722 üzenetére
Köszi a kimerítő választ. Ehhez még hozzájön egy bowden csere, az is alsó hangon 10k ahogy néztem, meg 1-2 apróság, amivel lehetne foglalkozni (csúszott a motor), na meg a papírozás. Ezek nem nagy összegek, de ha a 600-ezres vételárat nézem már annyira nem kecsegtető. Kolléga árulja, nincs kedvem megkínálni nagyobb alkuval, mert szerintem egy kevésbé hozzáértő simán elviszi ennyiért.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
-Maci- #142377 üzenetére
Irány az androidos topik! A kommunikáció gyakorlatilag egy BT kihangosító, vagy egy BT headset. Motorossal nincs tapasztalatom, de ugye headsettel, illetve Patriot autós kihangosítóval van. A headsetemmel a google beépített hangvérlését tudom használni, a Google Assist-ot, de ez az eszköztől független. A Patriot kihangosítóban van rendes hangvezérlés, akár a névjegyzékből is tudok keresni, de ehhez hozzáférést kellett adni a telefonon is a névjegyzékhez. Viszont a telefonon egyik sem kért külön app-ot.
Elképzelhető, hogy a Sena-nak van appja, mint például egy okos órának, amin keresztül tudsz a telefonodnak dirigálni.
Az S23-at nem ismerem, de néha egy Androidban több helyen is lehet/kell engedélyezni ezt-azt. A Doridos topikban tudni fogják, mely rejtett bugyrokba kell alámerülnöd. -
Somatom
veterán
válasz
-Maci- #139958 üzenetére
Túrán én szoktam. Tök jó a táj társulása a zenéhez. De, ehhez nem kell feltétlenül beépített intercom. Ősszel próbáltam, a Huawei Freelace Pro -ra rá tudtam húzni úgy a sisakot, hogy ne nyomja a fülemet. A nyakpánton vannak a kezelőgombjai. A kesztyűben kezelést még gyakorolnom kell, de nem lehetetlen.
-
bacus
őstag
válasz
-Maci- #139950 üzenetére
Nem lesz jó.
Cardo mesh nem kompatibilis a sena mesh-el, marad a bt anycom, nagyon limitált hatótávolsággal (pár 10m esetleg 100m !!). A sena a senaval biztosan fog működni, ott jók vagytok, viszont a féláras, az megint csak anycom.
Sena anycomja úgy párosodik, mintha második telefon lenne.., szerintem ott nem fogtok tudni hárman (négyen) összekapcsolódni.Marad a discord a telefonon és mindenki azon keresztül kommunikál, ehhez net kell.
Amit kinéztél az tuti, nem olcsó, de ez egy top kategóriás sena.
-
-Mosquito-
őstag
válasz
-Maci- #139946 üzenetére
"Haverékkal kommunikálnak."
Majd megunjátok.
Komolyra fordítva a szót, haverok interkomját jó lenne tudni milyen. Pl, tudja-e az Anycomot: más gyártók Bluetooth eszközeivel is képes csatlakozni, legyen ez akár egy másik kihangosító.
Ami jó a sisakod kommunikációs eszközével, hogy ez passzol legjobban hozzá. Viszont, ha eladod a bukót, akkor annak is mennie kell, kivéve ha ugyan azt a márkájú sisakot veszed, elképzelhető, hogy kompatibilis lesz vele.
Szóval amit kéne csinálnod,meg tudni haveroknak pontosan milyen sisak kommunikációjuk van. Az sem baj, ha felhivod a SENA forgalmazót és el mondod az elképzelésed. -
bacus
őstag
válasz
-Maci- #139901 üzenetére
Az én tavaly novemberben vett AGM akkum sem mutat többet 12,4 V-nál, sőt ha rajta hagyom a gyujtást (világítást), vissza esik még 12,2V -ra is. Viszont indítózás alatt sem esik le 11,8 V alá.
Ha a feszültség értékeket nézzük, akkor ez az akku nem lenne jó. A motor menet közben 14,2 V -al tölt, de ahogy megállok és leállítom a motort, viszonylag gyorsan 13V alá esik az akku fesz. Gondoltam rá, hogy visszaviszem, de nincs ennek semmi baja, 2 hét állás után is remekül indít. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
-Maci- #139893 üzenetére
Ha javasolhatom, az akkut toltsd fel, termeszetesen lekotve a motorrol, es 3 honapig ne nyulj hozza. Semmi baja nem lesz. Csak negyedevente kell ratolteni, nem kell egyfolytaban tolton lennie. Nem kell vagyonokat kolteni toltore, csak egy kis odafigyelest kovetel meg a dolog. Ha fel ev lesz belole, attol sem fog az akku megkotlani.
Ilyenhez volt nekem is szerencsem, marmint hogy egyfolytaban tolton levo akkut nem tolti rendesen az automata tolto. Sztm a lagtobb tolto nem erre van kitalalva, illetve van amelyiknek olyan a toltesi ciklusa, hogy meriti is az akkut, nem csak tolti. Ha egy egesz telen ilyen tolton rajta van, akkor az akkunak a meritesi-toltesi ciklusanak szamat lecsokkenti, azaz elhasznalja az akkut.
Az osram nem gondolnam, hogy hibas. Az egy elore programozott karakter alapjan fogja tolteni, vagy esetleg meriteni az akkut. Ahogy mindegyik tolto manapsag.
Hogy mekkora fesszel tolti, az ettol fugg, meg az akkutol.De mint mondtam, az ilyen toltokkel 3 havonta egyszer feltoltod, es kesz.
-
LógaGéza
veterán
válasz
-Maci- #139876 üzenetére
Bármely meglepő, van akksitöltős topik, lehet ott hamarabb kapsz erre választ - legalábbis több termékkel van tapasztalatuk.
-
duni84
aktív tag
válasz
-Maci- #135031 üzenetére
a konferencia hívás nálunk úgy működik, hogy megnyitom a telkót, aztán mindenki felhivatja magát vagy én felhivatom a központtal és gyakorlatilag mindenki folyamatosan "fogadott telefonhívásban" van, nem a mobilnet pörög/szakadozik, a konferencia beszélgetést meg megoldja a zoom/teams/cisco
az intercom pedig simán "headset"-ként üzemel és a telefonhívást kapcsolja a sisakba. lehet, hogy elsőre olvasva nem ez ugrik be.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
-Maci- #135031 üzenetére
Egy R100GS-sel nagyon szivesen lennék én a gyenge láncszem a cimbik között
Még az szólhat az olcsó mellett, hogy a mesh-es opcióra erősen rámegy az early adopter tax, szerintem. Bár nekem a sima sena is nevetségesen drága
Konferencia hívás elvileg úgy megy, hogy felhivod telefonon egyik haverodat és utána lesz olyan lehetőség a hívás közben, hogy konferencia vagy híváshoz adás, és újabb telefonszámokat tudsz hozzáadni, jellemzően 10 főig. Csak a hívást indító fél fizet, és amennyiben neki korlátlan csomagja van, ingyenes tiz fős interkomozás ez. Persze eu-n kívüli utakon ez más kérdés már....
Én még ilyen skype wifi jellegű dolgon gondolkodtam még. Valaki hotspot lesz a sor közepén, akár mobilnet bekapcsolása nélkül, és akkor local hanghívás. Az, hogy ez működik-e, nem tudom. Korlátlan netem van, így legrosszabb esetben a messenger hívás is jó volt.
-
bacus
őstag
válasz
-Maci- #135025 üzenetére
Akkor tudod használni a mesh-t, ha a többiek intercomja is tudja. Van ilyen ember, de még kevés.
Ami jó, hogy tudják a régi anycom-t is, ezért én csak ilyet vennék, mert pár év múlva tuti cserélni kellene.
Érdemes még rákeresni a működési különbségre, mert az összekapcsolódáskor a mesh független, míg az összes többinél FONTOS a sorrend. Azt ígérik, hogy 4-en összekapcsolódtok, de ez úgy történik, hogy az 1es a kettessel, a kettes az egyes és hármassal, a hármas a kettessel és négyessel, a négyes meg a hármassal. Ha menet közben a hármas elmegy másfele, a többiek meg tovább mennének, akkor újra kell csatlakoztatni a négyes embert, mert megszakad a kommunikáció ! Gyengébb típusoknál, ott sokszor elég helyet cserélni, már szétesik a kommunikáció, mert a sorrendileg összekapcsolt intercomok közötti távolság megnő..
A megadott távolságok pedig nyílt terepen lehetnek igazak, gyakorlatilag a régi kínai az az Árpád hídon, ami elég nyílt terep (de dugóban telített autók között), kb 3-400 m-t tudott. Az interphone mint írtam, jó sorrendben összekapcsolva kb. 600m-1 km-t hidalt át (Balatonfelvidék).
Egy másik esetben, Mátrában ketten motorozva, Interphone Tour és Avant között, már úgy szakadozott, hogy egy kanyar és egy busz volt közöttünk. Viszont mindig automatikusan összekapcsolódott. De azért azt ott nem nevezném nyílt terepnek
Az utassal szerintem bármelyik tökéletes, nekem a kínai pont ugyan olyan jól működött mint a mostani, nem igen teszteltem 100 felett, hogy mikor kezd el érthetetlen lenni, de a mostanival 120-130 között még szoktam telefonálni, a másik fél nem igen hallja, hogy én motoron ülök.. (schubert c3 pro), 100 alatt meg el sem hiszik. -
norbert1998
nagyúr
válasz
-Maci- #135025 üzenetére
Annyi módosítás, hogy a BTS3 egyszerre két sisakkal tud beszélni, a harmadik ekkor standby van csak, valahogy át lehet váltani.
Van egy hasonló, nem sokkal drágábban, S1-M Pro, szintén a Fodsports-tól. Az már három folytonos beszélő felet tud és egy negyedik standby-t, azt hiszem. De hiába volt ilyen a havernak és a barátnőjének, nekem a BTS3 nem tette lehetővé a hagyományos interkomozást velük. El is engedtük, jó volt a messenger hívás, mobilnetje mindenkinek volt.
-
Geresics
addikt
válasz
-Maci- #135025 üzenetére
a SENA minősége nem összehasonlítható a kínaiakkal. Mondja mindenki, hogy ilyen-olyan jó a kínai is, egész addig, amíg nem vesz egy SENA-t. Mi autópályán mikor késésben voltunk, akkor még 180-nál is hallottuk egymást, igaz, akkor már a szélzaj nagyon durván jelentkezett, és hangosan kellett beszélni. Zenehallgatásra is nekem tökéletes volt, mikor egyedül mentem Graz-ba, és unalmas volt az út!
Viszont sok múlik a Te motorod szélterelésén is! Én azt vettem észre anno a Pegaso-val (ami sokkal szélzajosabb volt, mint a KTM), hogy ha betettem az Alpine füldugót, akkor 30-40%-kal alacsonyabb hangerőn tudom hallgatni a zenét, mert az kiszűri a szélzajt! -
[-HERO-]
senior tag
válasz
-Maci- #135007 üzenetére
Nekem is Neotec2 van a senaval, onmagaban szeretem, az asszonynak gt air van szinten senaval, amikor ketten megyunk tokeletes.
viszont voltam tavaly egy alban turan, 6 an voltunk mindenkinek sena volt a sisakba es egyszeruen nem tudtuk osszehozni azt hogy mind a 6 an egyszerre jo minosegben tudjunk beszelni.
ha sikerult is a 6 sisaknak osszeparosodni ami nem kis muvelet akkor undorito lett a hang minoseg.
vegen mar elvettuk ket 3 as csapatra hogy legalabb tudjunk beszelgetni.
Nem 6 retard ember volt, tobben jol beszelnek angolul, estenkent manualt olvastunk mindent jol csinaltunk es megse.
annyit szenvedtunk az egesz rendszerrel hogy fortelem, es nem beszelve arrol hogy a 6 sisakba levo sena erteke nem elhanyagolhato….ha az asszonnyal ketten motoroznank csak akkor ujra megvennem, de ha tobbet turaznek nagyobb csapattal akkor biztos hogy nem, nekunk oriasi csalodas volt.
-
norbert1998
nagyúr
válasz
-Maci- #135007 üzenetére
Nekem BTS3 van. Én szeretem. Már a sokadik a környéken.
Egyszerre csak egy emberrel tudsz beszélni. Vagy pedig marad a konferencia hívás. Mi inkább úgy szoktuk. Mert hiába van 5-bol négynek sena 100+ ezerert, ha az ötödiknek ilyen van, marad a konferencia.
Egyébként tényleg jó. Elég nagy a hatótáv is, bar nem 1 km, azt meg kell jegyezni. Az aksi tényleg sokat bír. Egy teljes napot simán. -
Mentolka
senior tag
válasz
-Maci- #135007 üzenetére
Nekem is az a szett van,mint neked (Neotec II + hozzávaló Sena). Az utasnak Nolan + a hozzávaló N-com (ami elvileg szintén Sena).
A kettőt simán lehetett párosítani, de van egy "universal intercom pariring" nevű opciója a tiédnek, amivel nemSena cuccal is lehet párosítani. -
válasz
-Maci- #135007 üzenetére
Ilyen BT-S3-at használunk a családban mi is, mindannyian. 2 szezont nyomtam vele, a legolcsóbb eszköz kb amivel értelmesen lehet kommunikálni. Sokáig bírja egy töltéssel, 100 km/h-ig érthető a másik fél, addig viszont nagyon tisztán. Zene hallgatásra nem jó, ahhoz elég gyenge minőségű a hangszórója.
-
válasz
-Maci- #134684 üzenetére
Cégesem nincs,a régi levetett "backup" telefon meg nagyon kicsi navira (SE 2016).Nézegettem már Redmi 9A-t 40k körül,de annak meg harmatos a fényereje.Nem egyszerű...
Lehet durrantok olcsón egy használt i7-et (vagy Plus-t) kizárólag motoros navi célra,aztán "jóóvanazúgy".
Rohadt bosszantó hogy szervizben került a szifon,az A52s-t sem szeretném kifingatni a motoron.
Amúgy van BMW-s navim (ami ugye Garmin),de a Waze miatt jobb a telefon. -
-
-Maci-
addikt
válasz
-Maci- #134649 üzenetére
Közben nézegetem az órát, hogy tudok e még segíteni.
Van egy olyan opció is, amikor be tud állítani, hogy mi történjen az óra felső gomjának 2x-i megnyomására. Jellemzően mindenkinek a Gpay van beállítva ide.
Viszont most kipróbáltam, be lehet állítani a Bixby-t. Akkor a gomb 2x-i nyomására egyből felugrik és ha bemondod, hogy "Call xxxy", akkor egyből tárcsázza is xxxy-t. Tehát ez esetben működik kesztyű levétel nélkül is. -
bacus
őstag
válasz
-Maci- #134388 üzenetére
Ez nem can buszos, persze jó hozzá, mert ezt közvetlenül az akkura kell tenni. Azaz vagy ülés le, ha ott az akku, vagy nálam a jobb oldali panelt kell lecsavarozni, hogy hozzáférjek az akkuhoz. (illetve mindezt ki lehet vezetni valahová, ami könnyebben elérhető)
https://www.zselesakkumulator.hu/tecmate_optimate_4_can_bus
Ennek az az előnye, hogy a bmw által használt stecker-es csatlakozója is van a csipeszek mellett (meg lehet csinálni/venni hozzá amit az akkura kötsz csatlakozót***). Azaz beállok a garázsba, bedugom és tölt. A stecker (spec szivargyújtó) csatlakozón keresztül, nem kell kiépíteni semmit. Cserébe nem tud 8A-t, csak 1A-t, ami autó akku töltéséhez meg kevés. De oda van egy 10A-es töltőm, illetve van egyéb akkukhoz lidlis töltőm is
Szóval nem biztos, hogy az egy univerzális töltő a jó megoldás. Ráadásul én párhuzamosan tudok tölteni több akkut is, teljesen más kapacitású, célú akkut.
*** ilyen a CTEK MXS is.
-
bacus
őstag
válasz
-Maci- #134380 üzenetére
Milyen motorhoz? Mert pl a bajor motorokhoz a techmate 4 jobb választás, mivel a steckeren keresztül is töltheted a motort, can buszon ébreszti az aljzatot, stb. Az ára viszont 4-5x annyi mint a lidl/aldi töltőé. (de ha igazán ügyes vagy ennél még drágábban is megveheted
)
A másik probléma globálisan az "okos" töltőkkel, hogy a túlmerített akkut nem kezdik el tölteni, ezért érdemes mellé egy "buta" töltőt is beszerezni.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 14400F / RX 6900XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
- LG OLED & OLED evo Televíziók -30%
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest