- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- MIUI / HyperOS topik
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
ph A vállalat egy olcsóbb fajta, két színben választható, vezetékmentes modellel és két érdekesen festő koncepcióval jelentkezett.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz -Maci- #147806 üzenetére
A CAN BUS reklamál?? Az első fényszóró régi vezérlője miatt inkább, ami már a can bus-on kommunikál, hogy kiégett az izzó.
A lényege az egész busz rendszernek, hogy a táp vezeték (amellett, hogy vastagabb gerinc vezeték kell) nincs kihúzva minden egyes áramkörnék az akku, kapcsoló fogyasztó között sokszor (pl egy autónál) km-es hosszúságú vezetékeket megspórolva.
A zaj miatt a buszon a jel + és - irányban is megvan (így nem kell árnyékolt vezeték, hanem egy szigetelt érpár), ezen csak adatok mennek, bmw-nél 500Mbit/sec-en (a többit nem tudom), van ugye a testelő vezeték (barna bmw-nél), illetve a biztosítékra, majd az akku + sarkára menő piros vezeték. A can bus vezetékek emlékeim szerint kék és sárga, de erre nem esküdnék meg . Van amihez nem csak ez a 4 vezeték megy, de a legtöbb eszköz amibe egyáltalán belenyúlhatunk, az ezen kommunikál. (bmw-nél, mert a többit nem ismerem egyáltalán)
Mivel ez egy soros hálózat, a két végére kell egy egy lezárás (ellenállás), mint régen a koax-os arcnet/ethernet hálózatoknál, de közbe nem!
Ezen a hálózaton az információk mennek a vezérléstől az eszközig, illetve néha vissza is, azaz minden buszra csatlakozó eszköznek van egy címe, stb. A hátrány, hogy minden eszköznek kell egy vezérlő elektronika (vagy az egymás közelében lévőknek pl. irányjelzőnek lehet közös).Ahova kellhet ellenállás, a régi irányjelző relékhez, mert ott a megszakítás gyakorisága megváltozik, ha nincs rajta megfelelő terhelés. A modernek, amik pl kezelik a ledes irányjelzőket már nem kell ellenállás. Az az ellenállás egyébként melegszik is, hiszen egy izzót próbál stimulálni.
Minden egyéb izzónál amit a vezérlője "figyel", hogy kiégett e, szintén kellhet ellenállás, de ez a régi "buta", azaz a ledes izzókat nem ismerő elektronika miatt kell. Ez letesztelhető, mert a led beszerelés után nincs hiba, hogy kiégett az izzó, akkor nem kell ellenállás.
Ezeket az ellenállásokat ráadásnak nem kell !!! beépíteni a ledes fényforrásba (tudtommal nem is szokták). Megoldás tehát ez, ha kell, akkor oda kell tenni, ahol el tudja disszipálni a hőt, ez nyilván olcsóbb mint a vezérlőket lecserélni, ami a szebb megoldás lenne.[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen