- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
Rossi a TT re mondta
Ettől függetlenül, mert nem lobog a motor alattuk folyamatosan, lehet izgalmas meccs. Hogy miért mennek sínen, már elmondta a GP versenyző a riportban. Egyébként az elektronikák használata már a 90 években elkezdődött.
Nálunk is volt GP a Hungaroringen. Asse tudta senki miaz. Presztízs? Az nálunk nem jött át. Abban az időben japán sornégy itt nem volt csak valami nagy fejesnek. ETZ k voltak mindenütt. A Rendszerváltás után kezdtünk járműveket látni basszus. Alig 20 éve vannak itt normális járművek. Motorsport? Senki nem tudta mi az. Azért volt muszáj reagálnom, mert egy kicsit olyan a legtöbb ember hozzáállása, aki egy kis fáradságot sem vesz arra, hogy utánanézzen az okoknak, hogy simán leszarozza a mai pilótákat, meg ha nem tűnik úgy az összes kanyar, mintha pofára akarna esni, akkor az nem is megy gyorsan. Barbár hozzáállás. Ez kell a tömegnek, értem. Ez hatalmas felületesség, másrészről meg vaskalaposság. Most inkább más, ez az egész, mint jobb, vagy rosszabb. Ez a fejlődés, ami megállíthatatlan. Bele sem mentünk, hogy mennyi szerepe van a gyárnak, pilótának, pénznek, vagy egy okoskodó nagyfőnöknek egy motor sikeres vagy nem sikeres szereplésében, pedig erről is kifejteném boldogan a véleményemet, mert csak a motor van istenítve, meg azt veszi körül ez a nagy mítoszbuborék. Rendre ez alapján vannak az utcai motorok is rangsorolva, nah azon röhögök még nagyokat.Már egy 1992 es riportban is mondta Schwantz, hogy ez lesz az eredménye a fejlődésnek, már akkor panaszkodtak a könyöklős előzések hiányára.
Most már körülírtam a rózsaszín buborék fogalmát és okát azt hiszem.
-
Topiccsendőr
addikt
Engem ez a hatalmas rózsaszín köd ki tud borítani.
Meg hogy bezzek akkor még tudtak motorozni, meg azok voltak az igazi pilóták... Meg azok voltak az igazi motorok.
Hát nem csak ők, meg nem csak azok.
A szoftverellenes luddita hozzáállás érthető, de meg kell vizsgálni az okát. Mi módon gyorsulhattak idáig a pilóták. Egyik GP versenyző azt nyilatkozta ezekről a dolgokról, hogy a mai motorok váza annyira merev, annyira nem tűr semmi hibát, hogy ha már megcsúszik akkor már b@szhatja, olyan gyorsan történik minden (highslide). Nincs semmi rugalmasság, ami késleltetné, ami időt adhat a pótának arra, hogy reagáljon. Ezek halomra halnának. Azonkívül tudni kell motorozni, ezt ne vonja már senki kétségbe.
Ezek a sbk motorok homologizáltak voltak, min 500 darab le lett gyártva, el lett adva, nem az üszök cb t kaphattad csak... Voltak nem SP változataik, amik elérhető áron is voltak. -
zsoltee10
addikt
köszi ez jó ötlet. következő alkalommal így teszünk..
amúgy sikerült rutinosan egy az egyben elkerülni a tömeget mind a strandon, mind az utakon. Eleve nem siófok felé mentünk, hanem Marcali felé, és Keszthely felől közelítettük meg az északi partot, hogy ne akadjunk bele a pesti tömegbe....
Vonyarcon megnéztük a strandot, iszonyat tömeg volt a bejáratnál.....tovább haladtunk szép csendesen, és Balatongyöröknél vettük be magunkat a vízbe. Volt hely a motornak is, meg a strandon se volt tömeg. haza felé a 71-esen végig csorogtunk, még mielőtt a pesti tömeg megindult volna....
-
Ferdzsoo
addikt
Én meg úgy jártam már "majdnem eldőlésnél" hogy én is csak állok, meg sem moccant felfele, aztán annyira felpumpáltam az agyamat hogy "nem fogsz eldőlni b@zmeg", olyan erővel toltam visszafele kicsit tovább mind kellett volna, hogy majdnem átestem a "ló" túloldalára, és átrántott a másik oldalra.
-
Topiccsendőr
addikt
-
boogie84
veterán
Para is volt rendesen! Nem tudom mitől lehetett.
Olajat a Lakamotóban csurig töltötték , azóta sem fogyott egy picit sem belőle. Csak akkor látom az olajszintet ha egy picit megdöntöm ellenkező irányba. Persze csak segítséggel, mert az én hab testemmel nem tudnék ellent tartani -
Integra
titán
jaja.
fura, hogy ez igy előjön motornál, most nyert értelmet az, amit persu mondott 2 hete mikor kecsón voltunk, hogy kanyarba motorfék, terhelve első villa, bolondbiztos kanyar.. ha elkezdesz eltérni a terheléstől, ahogy mondja, vezetéstechnikai hibázol, akkor előbújik a kisördög..
erre még jobban fogok figyelni asszem -
yodamastah
őstag
Azert mondd mar meg milyen olaj volt, hogy tudjuk olyant ne vegyen senki
Leghuteses motor volt? 10W40 helyett 10W50 esetleg akkor kellhet ha nyel gazon tolod a ringen 33 fokban. A 10w50 100 fokon surubb (viszkozusabb) mint a 10W40. Azaz durva terhelesen (nyelgaz+ring+33fok) megmarad a szukseges olajfilm. De az olajnyomas szerintem a 40el is megmaradna... -
Topiccsendőr
addikt
Ne mondj már ilyeneket
Az adalékok az pl apigl, hőtűrő illetve teljesítményszintet jelölhetik A viszkozitás az a hideg és melegoldali. Számokban jelölik. Szerinted nincs különbség???
Egyfokozatú olajok is vannak, pl hajtóműolajak. A többfokozatúnál, a számok azt írják le, hogy milyen egyfokozatú olajként viselkedik -19 fokon, meg +100 fokon tehát 100 fokon olyan a viszkozitása az 50 es melegoldali viszkozitással rendelkező többfokozatú olajnak, mint egy egyfokozatú 50 esnek. Ha utánaolvasol megadják a sűrűséget centistokes ban is és bizony hogy van különbség.A sztorihoz mèg hozzátenném, hogy sikerült elesni egy olyan japán motorral, amiben még nem volt dőlésszög érzékelő, ami lekapcsolná a gyújtást. Oldalán feküdve kb 3 másodpercet ment fordulaton úgy, hogy nem tudott olajat szívni az olajpumpa. Hajtókaros lett. Neked nem ment el az olajnyomásod. Max baszakodott a nyomásgombád.
-
Topiccsendőr
addikt
Jah emlékszem a 400 as sornégy.
Nem akarok megint hitetlenkedni, de olyan nincs, hogy elmegy az olajnyomásod és nem nyekken meg semmi. Nincs olyan olaj, amelyik lemenne 1,5 bar alá, pláne fordulaton. Ha vizet raknál bele, az se. Akkor szoktak egyre sűrűbb olajat rakni motorokba, amikor egyre nagyobb a nyomásveszteség a csapágyhézagok miatt. Illetve hogy meglegyen az olajnyomás ökölszabály. Nem a nyomás ken ugyanis, hanem az áramlás. Ha te a nyomást felviszed egy 50 es olajjal a nem szétkopott motorodban (ugyanis az 50 est fel nem melegíted soha, csak ha egyfolytában nyelezed, de még akkor se) akkor az nem feltétlenül viszi magával az áramlás növekedését. Sőt. Rosszat végülis nem hinném hogy teszel vele, ezek a mai olajak kennek, de ha gyárilag 40 van előírva, akkor nem lesz racingosabb az 50 től. Ez a melegoldali viszkozitás. Ha hidegoldalit nézzük, akkor viszont nem ugyanúgy hígul a két olaj a melegre, és az már nem annyira mindegy, hogy mikor nyit ki a nyomásszabályzó, mert a nyomás az meglesz, de az áramlás meg egy nulla hideg motornál. -
Integra
titán
semmi baja nem lesz vele, az a fézer nem egy szupersport gép.
60ezer km-t ment nálunk a fézer, ilyen tekintetben makulátlan állapotban cseréltük be a tehénre, egy csepp olajat nem evett soha. nem kell neki más, ne misztifikáljuk ezt túl
mehet bele motul 300v 15w-50 is, csak minek? hidd el, teljesen felesleges. -
Integra
titán
én se megyek közúton anyira veszettül, de azért csúszott már meg az utcai engedélyes hiperszuper rubberem párszor. ahogy pályán is. megfogja az ember nem erről van szó, de csodákban nem hiszek. alapvetően ezért is tendálok az m5 és nem a k3 felé, noha szívem szerint a k3-at venném, mert az m5 nagy valószínűség szerint utcára frankóbb. főleg vizen. már csak a mintázat miatt is. k3-mal azért kaksi feszülés lehet szerintem esőben
jó lenne kipróbálni, de két szett gumi felnivel sajnos nem az én lehetőségem... -
Topiccsendőr
addikt
TL1000S el sikerült átmenni egy termetes kátyún nagyon kedves barátomnak. Lengővilla eltört a tengelynél, a rotációs lengéscsillapító karja is kapott, meg a két felni. Zokszó nélkül fizettek neki, nem keveset. Nem vágták meg. Ez nem tudom min múlik.
A te esetednél az elijesztő, ilyenkor szokásos szöveget mondták, az mindig bejön. Nem azt mondom, hogy én elkezdtem volna b.. .kodni egy községgel, de egy ügyvéd kerített volna ebből valamit, ha van személyi sérülés. Behúzták volna fülüket farkukat. Persze kinek van erre ideje, meg mersze, hátha bebukja. De esetedben nem érte volna meg vesződni. Szerintem.
-
.mf
veterán
Már két perec idén?
Neked vagy motornak lett komolyabb bajotok?
Idén még csak két hetet motoroztam, azóta váltó léptetővillákra vár szervizben, így csak 500km van benne. Eddig perec és kifejezetten meleg helyzet nélkül, kopp-kopp, remélem így is marad. Lakott terület és város távban 35-40%, időben 40-50% (most még sok csak munkábajárás esti kör nélkül és ezért-azért elfutok a városban dolog volt); ringekre majd csak akkor nézek fel, ha a váltó már jó, év végére nagyjából 25-72,5-2,5% (város-országút-ring) aránynak örülnék.
-
Daywalker
addikt
Őhm, na az érdekes
Elvileg ugye az van, hogy ha 9 hónapig van aktív szerzpdésed, akkor léphetsz bónuszt. Mivel én egy éve vettem a motort, azt hittem, hogy nem fogok A0-ból elmozdulni, mivel decembertől ideiglenesen kivonattam. Erre a visszahelyezés után megkaptam a csekket B1-ről
Érdekes...
Én a helyedben verném az asztalt keményen -
Integra
titán
azért a német haverjaim hallgatva, nincsen akkora elájulás, főleg ha a megbízhatóság kerül szóba. igazából nem tartom mérvadónak a magyar véleményeket, mert alig fut belőle pár darab, kint meg mint a szemét, annyi van belőle, ennek megfelelően megy is a nyúzás. a motorelektronikát már km-hez kötik, minél többet mész vele, annál inkább felold a tiltásból. szerencsére ők kritikusak és nem kamuzzák el, hogy az überfasza cucc csütörtököt mond. mert rendre esnek szét a blokkok, ezért a bmw beépített egy szabályozást. a nagy 1200-es boxer gs bömbik meg elektronikával szenvednek, 700-800 eurós szervíz költségek.. jó bringák, vágy tárgyai, nálam is, csak szervízbe ne kelljen vele menni. nagy a tábora kint is, és valszeg azért is, mert van is pénz kifizetni. én viszont alapból rühellek szervízbe járni és nálam az a megbízható teknika, amivel begurulok kötelező olajcserére, meg egyéb kopó alkatrész cserére és amúgy nem látok szervízt. a bmw-nél erre nem sok esély van.
-
Topiccsendőr
addikt
Félreérted.
A láncnál beb..l néhány fogaskereket, jónapot.
A fogaskerekesnél félbevágod a fogaskereket, majd összerakod őket, rugóval elő kell feszíteni a két felét+a hengerfejtömítés se zömülhet soha, és sokkal bonyolultabb az egész, több alkatrészből áll. Azért ez így macera.
A bömosre kiváncsi vagyok mennyire hullanak. Majd meglátjuk. Azért ezt ne jelentsd ki hogy eljárt felettük az időez nem igaz.
-
Daywalker
addikt
Ja, bocs, akkor végülis bármilyen topikban bármiről beszélgethetünk. Sőt, topik sem kell, mindenki írjon egy közös topikba.
Amikor már egy oldalon keresztül tök off témáról van szó, akkor engedd már meg, hogy szóljak. Nem töröltem ki semmit, nem volt kitiltás, sem "giotin", csak szóltam, hogy ez nem az a topik (és tényleg nem). Vita lezárva. -
shiNIN
tag
Nekünk egyszer egy bájos jelenség integetett, amikor a nem igazán kímélt bár szeretett kis szürke Teresával mentünk
Nemtom mit keresett ott, az összes többi kurva a négyes mellett harsány és nem csábító, ő pedig szép volt, hófehér ruhácskában, épp csak a szabása utalt a foglalkozására. Ilyen aranyos kis ujjösszegetéses módon integetett, Alvaro meg ugyanúgy vissza. Az lol volt. Feldobta a dögunalmas utat.
A figura pedig szép lehet, gondolom, minimum hatszámjegyű forintban... A kisebb igényes figurák is jópár tízezerbe tudnak kerülni, festés nélkül. Egy haveromnak sok van.
-
doc
nagyúr
marmint a VFR-clubos Csizie? az nem lett alaposan megtorve anno?
amugy tenyleg nagyon jo vetelnek latszik messzirol, azert is nezegettem, pedig elvileg mar megvan a mocim, ennel nemileg dragabban, de szinten VFR-klubos, szepen rendbentartott, es meg kozelebb is vanazt irja a srac, hogy a szerelo sem tudja pontosan hogy mitol van (ha jol ertem), ugyhogy a fogaskereket azert kilonem
szelep meg talan, bar a franc tudja, hogy az a szerelo akkor mennyire megbizhato, ha ezt nem szurja ki...
-
Kroni1
veterán
Aktív témák
- Kettő együtt: Radeon RX 9070 és 9070 XT tesztje
- Need for Speed: Rivals
- Filmvilág
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vicces képek
- Synology NAS
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- 1080p modern Gamer gép, Garanciás
- Lenovo T14 Thinkpad G2 FHD IPS i5-1145G7 vPro 4.4Ghz 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD
- GeForce RTX 3060 Ti Gaming OC 8GB
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- DELL Precision 7540 i7-9850H Quadro T2000 16GB 512GB 1 év garancia
- Surface Laptop 7 Business edition - Intel Core ultra 5 236V energiahatékonyabb az intelnél! -olvass
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
- LG 34WQ75X-B - 34" Ívelt IPS Panel - 3440x1440 2K QHD - 60Hz 5ms - FreeSync - USB Type-C 90W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest