- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
theporcupine
tag
válasz
lugosi #59938 üzenetére
Most egy GH6-on néztem 25mm/f1.7-nél. Videó indítása előtt átvált a kijelzőn félig nyomott expogombbal, de felvétel közben már nem mutatja, hogy AFS, viszont láthatóan nincs követés.
Amúgy meg sok jelentősége nincs videóban. Az AFC elsősorban sorozatnál érdekes. Esetleg mozgó célpontnál, ha nagyon el kell találni a megfelelő pillanatot, de nagy a veszélye ilyenkor, hogy pont akkor mászik el nagyon és mire visszatalál ... -
theporcupine
tag
válasz
lugosi #59932 üzenetére
Szerintem az AFC Panán kreatív videó módban átvált AFS-re felvétel indításnál, objektívtől függetlenül. Videónál akkor jelentősége nincs az AFC-nek. (Sorozat módban érdekes igazán, de nem tudom, nem szoktam használni.) Videóban a Continuous AF, ami érdekes. Ilyenkor halkabb, de lassabb is is kicsit, bár messze nem néma a 20-as.
-
Neck
veterán
válasz
lugosi #59912 üzenetére
Nem feltétlenül a megtekintés számít. Ha beírod a youtube keresőbe, hogy "is MFT dead", rengeteg videó jön fel, nagy youtuberek is elemzik a témát.
Itt a fórumon nagyon sokan kedvelik az MFT-t, ajánlanak is, így annyira nem mennék bele a témába, de az tény, hogy abban az árkategóriában, amiről beszélek, a fókusz, és a szenzor mellett is elment az idő...Gerald Undone videóit pl érdemes megnézni, bemutatja a fókusz gondokat is...
Lehet, hogy a minőség különbség nem tűnik fel családi videónál, de a hullámzó pana fókusz biztos fel fog... -
ftc
nagyúr
válasz
lugosi #59924 üzenetére
Ha csak azok vennék a fotós gépeket akik ezzel dolgoznak akkor az ár a csillagoknál lenne.
A lényeg az, hogy a sima fényképezők kihaltak... az utolsó zoom gép is kb 5 éves... A legtöbb ember bedől a telefonnal jobb képet lövünk-nek.
Én pl csak gépről hivatok elő képeket, telóról nézegetni jó, PC-n még elfogadható , de ha nagyobb nyomtatás kell akkor látni a különbséget...
Milc m43 APS-C szerintem egy jó irány, sok embernek, 4/3-ról ezer éve szólnak a hírek, hogy vége azt elindult a m43, erről is vannak értekezések, hogy Pana nem fejleszt rá többé. Maradjunk annyiba, hogy a legolcsóbb milc is jobb képet készít mint egy mostani telefon...s még akkor is ha nem igazán tökéletes mindenre..
FF szerintem az átlagnak elég drága.
-
p_adam
addikt
válasz
lugosi #59918 üzenetére
Jó de a mobiltelefont is ugyanúgy cserélgetik akkor is, ha kb. az előző tökéletes, mi másért ha nem jobb fotókért és videókért, én legalábbis nem látom, hogy mi az amiben olyan elmaradottak lennének ezen kívül, ami meg a fizika törvényei miatt van hátrányban, amin mindenféle szoftveres trükközéssel próbálnak javítani.
De aztán lehet ez is "kevés", inkább kameráznának, a kompaktok is nagyon felkapottak mostanában emiatt is.
M43 is pont ebben a szendvicsben van: igaz, hogy vannak szofveres okosságok, amivel közelebb hozható más rendszerekhez, de hiába érvelnek vele a keményvonalas használói, ha egyszer minden ilyen dolog korlátozottan használható, és nem helyettesít más állandóan hasznosítható előnyöket (amire persze nem minden esetben van szükség, és pl. az is igaz, hogy minden általános optika sokkal közelebbre fókuszál, ami állandó előny, annak meg főleg, aki ezt szereti).A legutóbbi kamerám is egy olyan külföldinél talált gazdára aki szegény először azt hitte, hogy valami hibás darabot sózok rá, mivel most szembesült először az elektronikus zár hátrányaival.
Lehetne még példát hozni rá, de ha csak nerd-ek vennének ilyen kamerákat (meg egyéb technikával kapcsolatos eszközöket), akkor már rég lehúzhatná a rolót az összes gyártó, vagy legalábbis jelentősen csökkenne a hasznuk.
Ugyanúgy, ahogy utána tudsz nézni ma kb. bárminek neten vagy telefonon, kamerákat is kényelmesebb online nézni (és megrendelni), mint elmenni boltba és kipróbálni, akkor is ha egyébként fogalmad sincs róla, csak szeretnél egyet.
-
p_adam
addikt
válasz
lugosi #59916 üzenetére
Ha ez igaz volna, akkor ezen fórumoknak se lenne semmi értelme, miközben a tényleges fotózásokkal foglalkozó témák aktivitása teljesen elhanyagolható, értem, nem számít, aztán mégis mindenki ezt böngészi meg a monitor telefon stb. szintén nem számít, minden túl van hangsúlyozva
Lehet az én szemem nem romlott le eléggé (még...) de én egyértelmű különbséget érzékelek minden videó mód között, még úgy is, ha van külön "standard" ill. "high quality" 4k, aközött is látszik, hogy az utóbbi jobb képet ad (egy fokkal kevésbé digitális, nem kell rá semmi élesítés, nekem nem az a lényeg, hogy "éles" legyen, hanem "részletes, szép" és azt látom hogy a 4k-ban az utóbbiért többet lehet tenni - és sajnos a cinema kamerák 4k-ja még mindig "még szebb", mint az állóképes kameráké, de azért szűkül a különbség).
És mindezt csak egy 1080p monitoron látom, nem nagyítok bele semmit.
Igaz, tavaly sikerült vennem fillérekért egy EIZO CG243W-t és eléggé meglepődtem, hogy alapbeállításon is mennyivel jobb, mint az anno PH!-en ajánlott kalibrált Dell U2414H, ami eleve újabb, persze akkor még a kettő között nagy volt az árkülönbség. Kb. semmi nem változott, csak most még jobban feltűnik, melyik kamerának "jó" a színkezelése, és melyiknek nem.
(Hifi terén is lehet figyelni - hallani -, hogy egy "jobb" cucc nem feltétlenúl csak a "jót" mutatja meg jobban, de adott esetben a "rosszat" is, persze abban senki nem fog egyetérteni, hogy mi melyik kategóriába sorolandó.)
Biztos van, aki szerint hülyeség az EIZO egy jó Dell-hez képest, (túl van lihegve, stb.)
Én speciel ugyanúgy nem ezt érzékelem (kár, hogy újonnan durva a különbség) de korlátozott a tapasztalatom. Egy ismerősnek van egy komoly ASUS ProArt OLED-es monitorja és annak se tetszettek a színei, hiába nagy a felbontása.Csak annyi baj van ezzel, mivel két hely között ingázok, jó lenne egy újabb EIZO is a fő helyre - lehetne 27 colos 4k-s is, hogy ennél is nagyobb legyen a különbség - egyelőre még mindig túl drága, de a Dell már nem igazán tetszik, persze, még mindig vannak egyéb monitorok otthon amik helyére tökéletes.
Ahogy ezt a "szintezést" el lehet játszani monitorokkal, kamerákkal, optikákkal is teljesen ugyanez van, ahogy kinek mi "a szint", meg teljesen egyéni kérdés... -
p_adam
addikt
válasz
lugosi #59912 üzenetére
Egy másik jútyúbert körbetámadtak m43 userek hogy (segítő szándékkal) ecsetelni merte egy optika hátrányait, és a sok szitkozódás mellett volt egy komment megemlítve, hogy csinált is egy videót m43 userekről. Akik nem ilyenek, azok meg minimum fontolgatják a váltást, avagy nem feltétlen próbálnak másokat rábeszélni arra, ami nekik van.
The Best Lenses for Micro Four Thirds Cameras
Elemezhetjük ezt a videót is nyugodtan, termékek áraival, és az elérhető altenatívákat más rendszerben, jól szemlélteti az egész képet.
(Erős jóindulattal) álltíhatjuk, hogy az m43 ugyanolyan jó, mint 5 éve, avagy még jobb.
I think the time has come... Maybe?
Ezzel csak az az egy probléma van, hogy különösen a FF rendszerek meg ugrásszerűen jobbak manapság, mint 5 éve voltak, teljesen más ütemben fejlődnek. Szóval újonnan ezért nem feltétlen okos m43-ba invesztálni 2025-ben. (Használtan, limitált kerettel, előnyökre koncentrálva más kérdés.) -
Neck
veterán
válasz
lugosi #59889 üzenetére
Némelyik MILC (Pl Sony) tud focus peaking funkciót, kontraszt értékeléssel színezi a fókuszban levő pixeleket. Én aránylag egyszerűen tudtam vele fókuszálni, még a6000-en volt Heliosom.
A kérdezőnek valamelyik APSC vázat ajánlanám, arra a célra, amit írt, kb mindegyik gyártónak (Sony, Nikon, Canon, Fuji) van megfelelő váza. Érdemes kézbe venni, lurkóbal együtt, hogy melyik a bejövős.
-
vakablak93
őstag
válasz
lugosi #59510 üzenetére
Én próbáltam a Viltrox 23 + 56 1.4-et Fujin...
Nekem nagyon nem jöttek át. Olyan brutál
CA-t nyomott mindkettő, hogy 2.8 alatt én nem használnám őket, olyan 2.2-2.5-től már tisztul a képük, és ezt csomó tesztben olvastam is, hogy gondok vannak velük. Élességben is elmaradnak a gyári f2-es üvegekkel hasonlítva.Valamint ahogy rekeszeli az ember, iszonyatosan butult az AF ezekkel, a nyitva gyors pontos AF hamar átmegy hangosan zakatoló hántolasba velük.
Persze ha az ember a fél életét hajlandó ráádolzni, hogy a CA-t takarísta LR-ben akkor lehet elmennek...
De szerintem 2.2-2.5-ös obinak meg drágák, és nagyok.Természetesen lehet, hogy en fogtam ki két brutálisan vacak darabot, de én jó szívvel nem tudom ajánlani senkinek. Valamint a német Fujis FB csopiban is ugyanezeket a gondokat olvastam róluk.
Az olcsóbb 1.7-es obijaikról olvastam hogy nagyon korrektek, illetve a dragább 1.2-es obijaikról, hogy nagyon jók. Ebből egyet próbáltam is 75.m 1.2, tényleg nagyon penge, hibák nélkül.
-
-
nikkor
aktív tag
-
Oliii
tag
válasz
lugosi #59354 üzenetére
De szuper, nagyon szépen köszönöm a levezetést, és a példákat, igen hasznos volt!
Ezen gondolkodtam a sok válasz után most már én is, hogy akkor kellene egy jobb objektív, amit később tudnék használni FF géppel is, ha rászánom magam.
A fentebb említett Sigma 18-50 f2.8 jó lehet, igaz írják alatta, hogy APS-C hez ajánlott, ezesetben nem tudom, hogy FF-hez is jó e?
Vagy teljesen másik objektívet kellene nézzek még több fénnyel? Jó pár javaslatot kaptam a korábbi hozzászólásokban.
Mert akkor inkább rászánom a pénzt most egy jobb objektívre és megnézem így milyen a Sonymmal.Így akkor a kérdés az, hogy melyik objektív jöhet ezalapján szóba?
(hozzáteszem még az eredeti hozzászólásomhoz: egy pillanatig sem olcsójánoskodni próbálok, csak nem szeretnék az az ember lenni, aki milliókért vesz egy olyan gépet, ami meghaladja a saját képességeit és sosem használja ki de villog vele mások előtt)
-
Tin_Shield
őstag
válasz
lugosi #59332 üzenetére
+1
A 12-32-vel "zsebrevágós", a 14-140 meg kb. ugyanazt tudja átfogásban mint a Nikonon a 18-200, csak jobb minőségben és fele súlyban.#59333 elfelejtette
Azt a nagyobb érzékelőt a gyakorlatban nem nagyon vennéd észre, kb 1/2FÉ különbség van közöttük DOF-ban/zajban. Akkor már inkább a PDAF az ami ér is valamit a felhasználástól függően. A kicsi Milceknél az üzemidő karcsú, gyártótól függetlenül, minden villannyal megy, de egy-két tartalék akksi (akár jó minőségű utángyártott is lehet), és problem solved -
yle_greg
aktív tag
válasz
lugosi #59073 üzenetére
A GX7-em nem kotyog annyira mint a GX9. Igazabol nem tudom, hogy lenne-e baja, szerintem ha a bicaj razasat nem is szeretne, ha hatizsakban vinnem, vagyis a testem tompitana a razkodast, akkor mar elegge meg lenne vedve. De az a helyzet, hogy regota vagyom mar egy ilyen kis gepre, es most kapora jott ez az urugy... 8-D
A felesegemnek el ne mondjatok! :-) -
kopf
csendes tag
válasz
lugosi #58978 üzenetére
Mozgóképről van szó, egy villogó monitoron, gyorsan mozgó képről, vagy azon gyorsan mozgó alakokról. A záridő növelése mindenképpen elmosódáshoz vezet, amit nem szeretnék. Állvány alap.
A kép készítése még úgy ahogy megoldott, az 1/60 záridőn a leghatékonyabb a mutatvány, ott csak egy kb 2 mp-ként átfutó folt van, azt meg lehet közölni.
De a videófelvétel továbbra is problémás.
Értem amit javasoltok és köszönöm a tanácsokat, de ez nem szokványos dolog, a szokványos megoldások nem működnek. Ettől függetlenül a dolog kivitelezhető ez teljesen biztos, csak a költséghatékonyabb megoldását keresem, mint a korszerű milc vásárlása. -
Dyraxx
tag
válasz
lugosi #58944 üzenetére
Hát igen, a D610 nekem is upgrade lenne, de inkább a MILC rendszer felé kacsintgatok majd, ha lesz a váltásra pénzem. (pedig elég bárgyú, hogy ilyen kicsi gépek, mintha játékmasinák lennének a DSLR-ekhez képest - ez némi diszkomfortot okoz, de hát a fejlődés nem állhat meg, ugye?
)
Szóval DSLR-be már nemigen érdemes invesztálni, ha jól gondolom.
-
-szabi-
addikt
válasz
lugosi #58911 üzenetére
Mivel 1" szenzor az iso zajtűrése nem túl acélos és 1/60 zár alatt már nem tartom stabilan, így maradt F1.4.
Így is meglepő, hogy a múzeumban iso 1000 felett még születtek jó képek.A tiszafás erdei túrán ezt a kiszáradt fát szerettem volna hangsúlyozni így rá zoomoltam.
Akkor lettek F2.8-as képek magas iso-val, hogy csökkentsem az iso-t maradt az alapzoom mert akkor van F1.4 és közelebb mentem, de úgy meg más lett a kép.
Viszont természet képeken nekem nagyon nem tetszik a magas iso és rekeszt is szeretem összébb húzni, hogy minél több éles részlet legyen.Fókuszt 49 mezős auto-módban használom és általában a gépre bízom ha nagyon nem találja mit szeretnék akkor szoktam kijelölni a fókusz helyét. Konkrétan az erdős képnél hol volt a fókusz arra nem emlékszem.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
lugosi #58763 üzenetére
Pontosan, ahogy mondod. En is elkovettem egy olyan "hibat" amit ujra elkovetnek, a Pana 10-25/f1.7 megvetelet. Imadom, otthon sokszor hasznalom, es meg kirandulni sem vagyok rest cipelni, pedig 70 deka es nem pici, nagyobb mint egy sorosdoboz.
Viszont most nem hoztam magammal (Horvatorszag, tengerpart) mert itt hektikusabbak vagyunk (es felek, hogy ellopjak). Most a nagyjabol majkremkonzerv meretu es sulyu kis obikkal "szaladgalok". Az ovemre fuzott apro zsebekben feltunes nelkul elfer a Laowa 7.5/f2, a Pana 20/f1.7, es a Pana 42.5/1.7. Most megyunk a kolykokkel delfin nezo hajoutra, oda a 14-140 es a 100-300 obikat viszem, a nagyobbik cirka sorosdoboz meretu, a kisebbik nagyjabol a fele. A hajon nem szeretnek cserelgetni, de fogalmam sincs, mennyire lesznek kozel a delfinek. A 14-140 -el kezdek, mert olyan kepet szeretnek, amin nem csak a delfin van meg a viz, hanem a gyerekeim is, ahogy a hajo korlatjaba kapaszkodva mutogatnak felejuk. A hajo zsufolt lesz valoszinuleg, ugyhogy ez 100 alatti tartomanyban keszitheto csak el szerintem. Remelem sikerul. :-) -
b.vr
őstag
válasz
lugosi #58697 üzenetére
oké csak így se a konkrétat kérdéses obival készült képeket nem nézted meg, se a melléjük írt konkrét expozíciós adatokat nem olvastad el, mint ahogy sem pedig a jelek szerint azokat az expo-adatokat amiket én a saját konkrét éjszakai égbolt fotózásaimról írtam (hasonlóak mint a linkelt képeken), valamint nem vetted figyelembe hogy 16mm vs 24mm, így azért nem valószínű hogy relevánsan állást tudnál ebben a kérdésben foglalni.
-
b.vr
őstag
válasz
lugosi #58694 üzenetére
Olvasd végig az egész szálat az elejétől
Az 50-es kapásból ki lett ejtve a látószög miatt (legfeljebb csillagpanorámázni tudna, ami egyáltalán nem kezdő dolog, főleg 50essel) Utána a bent maradt kettő közül pedig a 16/2.8-ról mutattam meg hogy mindenben alkalmasabb: szélesebb látószög, nagyobb fényerő, fix vs zoom (tipikusan jóval kevesebb optikai hiba mint egy alapzoom a nagylátó végén) Ehhez képest azt írtad hogy "Az alapján amit a neten láttam, ezek közül egyik sem igazán jó asztrofotóhoz" ami nem igaz, mert ahogy aztán konkrétan arra az obira rákeresve látszott hogy nagyonis alkalmas, sőt az alacsony árát és kis méretét figyelembe véve ez egyenesen szuper választás lesz neki. Megnézted a képeket (északi fény,. tejút) amiket linkeltem azzal az obival? Merthogy teljesen jók. Ha tudsz 250 dolcsiért 24mm-est annál is jobb fényerővel/kevesebb comával, akkor persze ide lehet venni, de ha 1000 meg 2000 dollárért tudsz akkor gondolom érthető eleve miért nem lenne valós alternatíva. És egyébként is, akkor sem közvetlen alternatíva, mert a 24mm az "csak" nagylátó, de a 16 mm az ultranagylátó (nekem van ekvivavlensből mindkettő, drámai a különbség! Mármint nem a jó-rossz tengelyen, hanem attől függően hogy ki lehet-e használni. De a tejút az pont az a téma, ahol nagyonis ki lehet)
-
b.vr
őstag
válasz
lugosi #58688 üzenetére
Ne idegesítsetek már
16 mm fullframe-en az nemhogy nagylátó hanem ultranagylátó, és a 2.8 is bőven elég fényerős lesz csillagfotóhoz nemhogy belépő de még költséghatékony haladó szinten is. Ahogy írtam FF-en egy mai géppel simán el lehet menni iso6400ig (de akár 12800ig), feljebb írta hogy 30sec-cel számolt. Most megnéztem, én 5 meg 7 éve az akkori (tehát sok évvel ezelőtti) m43 szenzoros gépekkel (ahol kb iso3200 a határ saját használatra) lőttem északi fényt és csillaghúzást, f 2.8-on (hiszen nem csillagfotózni mentem, és a 12-40/2.8 volt nálam, az ugye ekv. 24 mm, tehát záridőben se mehetettem eddig. Mint írtam jó helyen kell lenni, az északi fényt most visszakerestem a képeket, szürkületben kezdődött, akkor iso200 (!!), de utána is csak iso400-iso800 (záridőben meg próbálgattam 1/30-tól 1/10ig, amúgy aki még nem látott (mint ahogy addig én sem) meglepően gyorsan mozog. A mai fejemmel timelape-et lőnék pont ezért persze, de még nem mentem azóta sem vissza sajnos
A Teide tetején (Európa egyik legkevésbé fényszennyezett helye) meg iso1600, 1/15 sec (auto-stacking)
Tehát egy mai FF géppel, egy ekv 24mm-nél is jóval szélesebb obival, és ahogy már korábban is írtam, a mai _zajszűrő_ csoda-szoftrverek mellett, ez nemhogy egy kezdőnek, de még egy komoly amatőrnek is abszolut tökéletes lehetőséget nyújt - és hát rákerestem a konkrét obira, mindössze 250 dollár!! Ez ajándék. (ráadásul tök picike, lehet vinni repülős utakra meg túrázni gond nélkül)
Aztán ahogy már tanácsoltam, de akkor most én rákerestem, a dpreview fórumon írják is hogy azért a coma érzékelhető, de hát ez egy nagyon kedvező árú obi (rekeszeléssel amúgy mindig javul az ilyesmi) Végül hogy lássuk mit tud asztrofotózásban a gyakorlatban, szintén ahogy írtam, mert ez is egy általános javaslat, ha valaki valami konkrét felhasználáshoz keres obit/gépet/bármit, akkor érdemes rákeresni hogy adott körülmények között mások mit hoztak már ki belőle. Íme egy északi fény valamint egy Tejút-fotó (expozíciós adatok is ott vannak) Ezek szuper képek nemhogy belépő szinten de bőven a haladó kategóriában is! És aztán persze ha valaki már úgy érzi (de odáig több évet fog vele fotózni) hogy "kinőtte", akkor kereshet majd magának jobb (és persze sokkal sokkal drágább objektívet, csak akkor már amúgy is bőven fog tudni annyit a témáról hogy saját maga is tudni fogja már a választ hogy mire lesz még szüksége -
p_adam
addikt
válasz
lugosi #58456 üzenetére
Kisebb MILC vázakra értettem általánosságban, a NEX rendszer eleve így indult. Nekem többet ér a fényerő, ha arra van szükség, mint az aránytalanság. Ennél nagyobb mértékben is előfordul, de megszokható, használnak ilyeneket. (Bár az is igaz, hogy utómunkával nagyon magas ISO-n is használhatóbbak lennének a képek, de ez nem mindenkinél téma.)
-
p_adam
addikt
válasz
lugosi #58452 üzenetére
Akkor a user kb. ne rakjon rá semmit, mert semmi nem elég kicsi? A NEX5N még lényegesen kisebb váz szinte minden irányban, de már az eredeti kitobi is majdnem akkora volt, mint ezek, részemről már rég hozzászoktam ehhez a nagy obi-kis váz kinézethez. Nemsokára lesz egy Sigma 23/1.4 hamarosan, méretre nem tűnik túl nagynak. Persze még egyáltalán nincs itt, így nem tudni mennyibe fog kerülni, és mikor válik elérhetővé.
-
-
MrChris
nagyúr
válasz
lugosi #58424 üzenetére
Talán az az oka, hogy olyan gépet keres "amihez nem kell tudás,csak megnyomom a gombot és automatikusan tökéletes képeket csinál?" Mivel ilyen nincs ezt egy mobillal olcsón kipróbálhatja. Ha csak technikai értelemben nézzük akkor azért majd minden váz expó hibát nem vét.
Most úgy lövök mobillal, hogy raw->android LR->auto->eport. Ezzel technikailag nagyon jó minőségű képet kapok, a többi (téma, kompozíció, expozíció) csak rajtam múlik. 4k monitoron is éles, színes. Fényképelővel természetesen megnőnek a lehetőségek.
-
Gaben92
őstag
válasz
lugosi #58207 üzenetére
+tvamos
Rászánta magát végül a MILC-re, szombaton megyünk megnézni párat. Jelenleg EOS R és RP, Nikon Z50 és Sony A6400 amire le van szűkítve a kör. Ezek az ajánlatok vannak jelenleg, sárgáztam amik érdekesek lehetnek (szerintem, mint laikus) de bármi is lesz egy (vagy két) értelmesebb fix obit még tervezek neki venni ajándékba.
Olympus kézbe véve nem jött be neki, gyanítom ez alapján a Fuji se nagyon lenne az ő világa, mást meg nem nagyon találok ami érdekes lehet. A7 II + 28-70 van még 1230€-ért de mindenhol azt látom, hogy A7-ből Mk III a minimum.
-
Rapid136
őstag
válasz
lugosi #58081 üzenetére
Én a kezdőknek adnék egy filmes gépet 50-es fix obival, na azzal megtanulják körbejárni a témát és beosztani az expot
Van néhány ismerősöm (szerintem mindenkinek) aki csinál egy elcseszett kompoziciót és aztán ebből van minimum 30 használhatatlan képe, ahelyett hogy lenne 5-6 féle kompoziciója és azokból 1-1 jó kép... -
-
Throme
veterán
válasz
lugosi #57871 üzenetére
Hát ha nem akarsz komponálni a keresőben, akkor jah.
Én igyekszem nem sok ráhagyással fotózni, hogy ne kelljen sokat vágni és a téma is jobb minőségben legyen látható.
Az se jó, ha éppen a futkározó kutyus éppen 'kirohan' a képből.Ez volt anno a különbség tükrös vásárlásnál, hogy el kellett dönteni azt, hogy stabilizált nyugodt kép a keresőben, drágább obi, viszont újabb oviknál már jobb stabilizátor (canikon) vs nehezebb komponálás, de olcsóbb obi és minden kép stabilizált a végén, nincs upgrade a stabiban (pentax)
-
Throme
veterán
válasz
lugosi #57865 üzenetére
A stabi nem csak a bemozdulás ellen kell, hanem ahhoz is , hogy 2-300mm-en tudjon komponálni dinamikus témát, ne pedig ide-oda ugráljon a kép a szeme előtt.
(Persze ez attól is függ, hogy mennyire közelieket lő a kutyáról, mert ha a kutya 1/10-de a képnek, akkor lehet nem kell a stabi, de akkor a tele se)
Én telét stabi nélkül nem vennék -
theporcupine
tag
válasz
lugosi #57825 üzenetére
Pedig a kalkulátor, meg a mellékelt fotó is elég jól mutatja ezt a méretet. Egy kistestű kutya nem annyira konkrét meghatározás, de legalább 6x, 7x nagyobb, mint egy veréb, az meg mindjárt 18-21 méter hasonló képkitöltéshez.
Itt egy használhatóbb kép, 5-6 méter lehetett és látszik, hogy egy ilyen madár elég kicsi egy kutyához képest [SOOC]. Ebből ki lehet jó esetben hozni persze egy nagyobb képet vágással, utómunkával, szoftverekkel: [crop] (ami itt a tömörítés miatt annyira valószínűleg nem jön át). -
MrChris
nagyúr
válasz
lugosi #57643 üzenetére
Az SLT önmagában is egy öntökönszúrás az áteresztő tükrével. Egyesíti a DSLR és MILC hátrányait. Ehhez jön még a rendszerből fakadóan az olcsó megoldások kizárása. Pedig a Zenit objektívjét is felcsavarhatta volna egy Sony A6000-re, vagy XT20-ra és meg van a szuper látvány a motorokról. Utóbbi váz egy 15-45-el nagyon jó vétel. Végül is ha az a cél hogy minél hamarabb váltson akkor pont a megfelelő ajánlat.
-
ph_5.5
aktív tag
válasz
lugosi #57485 üzenetére
Én nagy milc ellenes voltam, és imádtam a dslr-t. Más érzés azzal fotózni és más a milccel. A mai napig nem tudom megszokni ha néma üzemmódra váltok és látszólag nem történik semmi, közben a fotó már rég elkészült. (milc) A D750.-nél a csndes móddal anno színházban próbálkoztam először. No az kb a vicc kategória volt, mert a tükör ugyanúgy csapkodott csak ketté szedte a zár hangját és a tükör csapódást
Hobbyra, ahol nincs tét, ninc solyan hogy gáz ha nincs fotó oda olcsón szerintem Nikon vonalon am ai napig talán a leg univerzálisabb váz a D750.
Milcre alig van még natív obim. A MC Z 105 makro 400e. (nicns használtan, sőt újonnan sem nagyon elérhető) Ezt D750-re egy 105 OS SIgmával 120e-ből használtan meg lehet úszni.
Egy Tamron 24-70 VC G1 150ezer. Van stabi van 2.8-as fényerő. Z-re a 2.8-as 24-70/2.8 S ennek használtan is a négyszerese. 85 1.8G portréra 100e használtan. 85 1.8 S 250e körül mozog. 35 1.8 G 120e. 35 1.8 Z 230e. Szóval értem én hogy jó a milc, de milliót lehet beleölni és semmivel nem elsz jobb fotója mint 1/3 áron D750-el fotózva. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
lugosi #57466 üzenetére
Nálam a Nikon dslr szettbe ugrás már jó rég megtörtént, akkor a D50/D70/D100 idejében a Canon 350D volt a vetélytárs pl belépő szinten, Sony sehol, Pentax eshetőlegesen... Szóval ahogy írod a Nikon régen építésre, kezelhetőségben, fogásban a Canonon is túltett. Ez még a ccd korszak és 6 Mp
A következő generációban a D80/D200/D2 vonalon a Canon szenzorai szerintem kisit jobbak voltak, de ISO 100-on a Nikon is nagyon kellemes minőséget adott. (ISO800-ig el lehehetett kergetni, de felette már érezhetően jöttek a gondok)
A D300/D700 2008 körüli megjelenésekor voltam úgy hogy no igen, itt már lehet normálisan dolgozni. A D300-al ISO3200-ig mertem elmenni, A D3/D700-al ISO6400-ig pl rendezvényeken. Ekkor jött ki pl a Nikon 50 1.4 G is, ami számomra teljesen megfelelt az akkori igényeknek. A 2.8-as zoomok (2008 márciusában vettem bolti új 80-200/2.8 AF-D-t, elvben az akkori utolsó példányt a hazai piacon) is teljesen jól működtek.
A D750-t tartom az utolsó nagy dobásnak a középkategóriában a Nikon részéről. A D850 pegig a maga nemében fenomenális lett.
A milc Z6/Z7 első bemutatójára elmentem. Ott azt mondták azért vártak eddig mert ők elsőre a tutit akráták adniHát.. nem sikerült
Viszont a Z6II Z7II szerintem teljesen hibátlan lett. Engem első használatkor meggyőzött, epdig a felségem kérte munkagépnek. Elvittem, fotóztam egy melót vele és másnap már megrendeltem a sajátot.
Az hogy a Sony-t pár évvel későbbi példánnyal érték utól az meg pont nem zavar, mert nekem mindegy hogy mikor egy gép ha teljesen elégedett tudok vele lenni. Pont ahogy a Sony A73 tulajok sem fognak eldobni egy ilyen vázat azért, mert 3 éve jelent meg.
Az árak meg elszálltak. Nagyon. Aki ebből él az azért gondolja meg mit vegyen hogy rentábilis legyen az éve egy beruházás után is, aki meg hobbyból, az meg jól megnézi mivel jár jól. Bár utóbbi eléggé nem létező kifejezés mert ezek a műszaki cikkek kevés kivételtől eltekintve igen nagy bukással járnak eladáskor. Haver mesélte hogy az A9-e alig ér "valamit", pedig 1.8 milla volt a vásárláskor.
Szóval én nem temetem a Nikont. Fejlesztenek, és hozzák azt a szintet amit a Sony. Az más kérdés hogy a 600e Sony szintjét a 800e váz adja. Munkára nem az a 2 kiló lesz domináns. lusz aki bevásárolt kioldókból, obikból az nem fogja eldobálni a rendszerváltás miatt. Mármint kevesen fognak Z-ről ugrani Sony milcre. Aki a Z-vel nem tud dolgozni az Sonyval sem fog tudni. -
ph_5.5
aktív tag
válasz
lugosi #57434 üzenetére
Vannak a cégek életében 2021-ben olyan kiadások amelyek nem kidobott pénzt jelentenek.
Ilyen a marketing (nem nevet) és ilyen a fotós alkalmazása.
Pár cégtől eltekintve akiket ismerek, nincs alkalmazott fotósuk, hanem ha munka van (vagy akár állandó jellegű munkák) egy külsőst bíznak meg. Ez a rendszer azért terjedt el mert a cég költségeinek fedeznie kell nem csak pl az anyagköltséget egy termékhez, nem csak a villanyszámlát vagy az saját alkalmazotti béreket hanem a reklám és egyéb kiadásokat is.
Egy normális fotós nem véletlenül áldoz sok-sok pénzt technikai háttérre. Egy hobbysta is le tud fotózni valahogy (akár jól is) pl tejesdobozt... de ha többnek akar látszódni egy cég a konkurenciánál és fent akar maradni akkor nem árt ha az arculata tükrözi a munkájuk színvonalát. És egy profi külsős fotós ezt tudja hozni. Egy alkalmazott bérének töredékéért (akár) akkor nem az informatikust kérem meg arra hogy fotózzon egy szombat esti megnyitón a belpő technikával, és hétfőre prezentálja azt, hanem megbízom azt akinek ez a munkája, és úgy szerződtetem hoyg 3 napon belül egy ilyen anyag mehessen a médiába, weblapra... Ha hiszed ha nem, mindenki jobban jár. Ahogy pl fel sem merül normális cégvezetőben az hogy az épp lakásfelújítást végző Kiss Béla pr managerrrel szerelteti meg a gázbojlert a fürdőben.
400e ft semmire nem elég. Illetve de- egy hobby szintű fotózásra. De kell mögé pc, legális szoftver, legálisan kifizetett munkaidő... Ennyi erővel vehetnek egy céges mobilt amit erre fognak használni. Ott nem kell utómunkázni, és aki ott lesz amegnyitón kattint párat és vagy jó lesz vagy nem... -
Norby86
őstag
válasz
lugosi #57305 üzenetére
Canon gépeket néztem használtan tegnap 50 körül, de megmondom őszintén nincs semmilyen tapasztalatom a fényképezőgépek terén. Canon EOS 1100D van 70 körül, de a 400-as 500-as széria már sokkal olcsóbb. Ezeket pl érdemes megvenni? Alsó kategóriás kompakt gépből melyiket tudnád ajánlani?
#57306 nikos21: Ez a gép mennyivel jobb mint egy telefon? Mert ránézésre jónak tűnik, de a tudását illetően ár/érték arányban ajánlott vétel lehet?
#57307 MrChris : Nem magát a holdat akartam hanem a felhőket a holddal együtt. Nagyon szép látvány volt, de a hold a telefonon keresztül fotózva csak egy világító pötty lett, nem látszódik a hold felülete. De feltöltök egy képet ide és akkor megmutatom miről van szó.
#57308 Dr.NX: Lehet, ez is benne van a pakliban.
Erre nem gondoltam.
-
rekid
addikt
válasz
lugosi #57233 üzenetére
Az a jó a Youtube-ban hogy bárki felrakhat bármit. És az a baj a Youtube-bal, hogy bárki felrakhat bármit..
Fotózni kell nem okostojások "véleményén" rettegni. F rendszerrel és régi "sz"r" DSLR vázakkal készültek világbajnok képek, olyanok amelyetől az ember csak húzta az állát a padlón. No, majd ha olyan képeket sikerül nekem is lőni, akkor elkezdek aggódni a Nikon jövőjén..A Z rendszer már most kínál olyan obi parkot (az F-eket félrerakva) ami a userek 90%-ának lefedik az igényeit és bizony semmiben sem korlátozzák őket.
-
Neck
veterán
válasz
lugosi #57049 üzenetére
Én úgy gondolkodom, hogy ez olyan, mint amikor ott vagyunk egy koncerten, és ahelyett, hogy élvezné az ember, hogy ott van, és nézheti élőben, a feje fölé tartja a telefonját, és a koncert helyett azt figyeli, hogy a telefon jól veszi-e fel? Az eredmény egy szörnyű minőségű recsegős, zajos vacak lesz, és ennek a felvételével kötötte le a figyelmét, ahelyett, hogy eltenné, és élvezné. Visszanézni úgyse fogja senki.
A természetfotónál is ez a helyzet, tisztában vagyok a korlátaimmal, és tudom, hogy nekem általában nem jön össze, így nem is erőltetem. Ha látok valami szépet, ahelyett hogy kapkodva, a gépet nézve megörökítenék valamit, inkább örülök neki, hogy tanúja voltam. Legalább nem a keresőn keresztül láttam, hanem élőben.
De ez nem azt jelenti, hogy én csinálom jól, hanem én ilyen kattant vagyok
-
Neck
veterán
válasz
lugosi #57049 üzenetére
Igen, de ami élőben zajlik, azt sokkal inkább szeretem élőben megfigyelni. Akár egy távcsővel. Akit igazán érdekel, az velem jön, akit meg nem, annak hiába mutatom a fotót
Mindegy, más az érdeklődés, és ez így van jól. Én olyat szeretnék megörökíteni, amit én magam vissza is fogok nézni. A természetfotót meghagyom azoknak, akik ezt szeretik.
Majd megnézem az ő fotójukat -
modulus
aktív tag
-
MittuDomain_
őstag
válasz
lugosi #56976 üzenetére
Eléggé kifordítottad a dolgot.
Ami egy kabát/mellény/ingzsebbe belefér (RX100 pl), tökéletesen jól érzi magát egy rövidnadrág oldalzsebében is. Az övtáska sem az ellensége, a pénztárcát sem szorítja ki.Én pl augusztusban megyek Grúziába. Bármit csinálok, a legjobb idő az évben, de 3000m felett hideg lesz; kevesen gondolnak bele, hogy a Kaukázusban vannak Európa legmagasabb hegyei...
Bár gyakrabban utazom telente is, mint az átlag, precovid évi 2-3 hátizsákos low-cost külföldi út volt az átlag. -
kovsol
titán
válasz
lugosi #56869 üzenetére
Az A6300/6500 párost megölte használhatóság szempontjából a gyenge processzor miatti könnyű túlmelegedés. Ha elindítasz egy 4K videót a kijelző elhalványul. Se az aksi, se a processzor nem bírta már a tempót, határon megy a vas.
Az A6100/6400/6600 ban ezt orvosolták. Nincs túlmelegedés, gyorsabb az egész, jobb az AF az új processzorral.
A6600 megkapta ez mellé a nagyobb Z aksit ami az üzemidőben drasztikus előrelépést hoz. Jobb a fogása, van szem követő AF videóban is. A színek is már az új vázakon jobbak.Összességében azt mondom az A6600 egy normális A6500 mk2 lett.
A többit is kb úgy kellett volna hívni, hogy A6000mk2, A6300mk2. Árban az előd szintjére berakva, és a régieket kivezetni a piacról. Helyette szépen mindent belőttek az előd szintje fölé árban, és az A6300 lett csak kivezetve, de az A6400 felette maradt árban. Gondolom túl közel lett volna árban az A6100-hoz, de drágább gyártani, így nem érte meg nekik. -
Neck
veterán
válasz
lugosi #56867 üzenetére
A tervezésével nem lenne baj, α6500 felfrissítve. 900 EUR-ért nagyon potens cucc lenne, 999-ért is kb oké.
A baj az az, hogy a 200 EUR-ra van a FF vázaktól úgy, hogy a hasonló Tamron obi APSC-re 250 EUR-val drágább.
Szerk.: Vagy akkor ott a 28-200-as Tamron travel zoom, még hosszabb átfogással, minimálisan rosszabb fényerővel, olcsóbban.
-
MrChris
nagyúr
válasz
lugosi #56794 üzenetére
No de melyik 45-200? A kép alapján szerintem ez a szürke seggű, arany számú régebbi verzió, vagyis nem dualIS kompatibilis.
Két verzióban van, a régebbi a MEGA O.I.S.-os H-FS045200 ezzel nem lehet dual stabizni. Az újabb 2017-ben jelent meg a hatékonyabb POWER O.I.S.-os H-FSA045200 jelzéssel ezzel már megy a dualIS és a dualIS2 is. Vagyis akinek ez lényeges egyáltalán nem mindegy melyiket veszi. -
Neck
veterán
válasz
lugosi #56790 üzenetére
Ez nem törvényszerű. Több olyan példa is van, hogy az elején jó, a közepén ehh, a végén megint jó.
Ennek az az oka, hogy a hordó és a párna torzítás is kezelhető szoftveresen a vázban manapság, viszont a közepén, ahol "vált" , ott annyira nem, és emiatt gyengébb.
Azt hiszem a Tamron 70-180 pont ilyen, de majd előkeresem a cikket.
-
Ijk
nagyúr
válasz
lugosi #56761 üzenetére
Lehet hogy én többiekkel ellentétben Nikon vagy Sony felé tolnalak. Sonyra rengeteg objektívet találsz, ha egyszer eloveszed megis a MF obikat akkor vagas nélkül tudod használni őket.
De igazából nem jársz rosszul egyikkel sem, erdemes kipróbálni a vazakat, döntő szempont lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Xbox Series X|S
- Mini-ITX
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte GA-A620M R5 7600 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA Corsair 750W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4070Ti Super GAMER PC termékbeszámítás
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged