Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple A16-ok készülnek a TSMC arizonai gyárában
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- VoLTE/VoWiFi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pandur99
aktív tag
válasz Johnny_vT #56712 üzenetére
Ha kevés a pénz, érdemes DSLR vonalon nézelődni. Én a Nikont ajánlom, ennyiért az 5***-es sorozat (D5200, 5300) jó választás lehet használtan, plusz belefér egy általános zoom (pl. Sigma 17-50 f2.8), vagy 18-105 VR, 16-85 VR, plusz 35/1.8 fix, ezekkel már el lehet kezdeni.
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél kutyát! Fogadj örökbe!
-
Neck
veterán
válasz Johnny_vT #56726 üzenetére
Szerintem szolid választás a Sony, videó + méret + ár + af négyszögben egy jó döntés (szerintem).
Az itteniek úgy tartják, hogy BW-hez képest ott kissé nehezebb megélni, a picit kisebb bérek és a kevesebb munkalehetőségek miatt. Remélem is, hogy ömlik a pénz a régióba, mivel én is fizetem a "keletnémet-felzárkóztató adót"
Én nem vagyok német, így tudom, hogy Drezda (és az egész szászországi régió) gyönyörű. Nem jártam még sokat arra, ha ennek a f0s vírusnak vége lesz, viszem a csodagépet fotózni arrafelé. Drezda vadkelet? Borsod, ahonnan én jövök, na az a vadkelet
ZS3NI: Vettem is, eladtam is. Sose volt gondom. Megválogatom, kivel állok szóba. Ugyanaz, mint mint otthon a jófogás.hu. Minden ember más és más. Szállítani külföldre nem szoktak, én németországi lakosként nagyon gyakran használom.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Johnny_vT #56730 üzenetére
Nehéz azt az összeget belőni, ami már nem veszi el a kedved az egésztől, de még nem költöttél sokat a hobbira, ha esetleg mégse lenne kedved hozzá.
Meg pénztárcafüggő is.
Nekem nem sikerült - én magam részéről biztosan sokkal többet költöttem rá, mint kellett volna . De nagyon élvezem kézbe fogni, használni a dolgokat, és tudni, hogy én fogom vissza technikát (mint állat), és nem az engem, egy pillanatra sem.Az a6300 + 18-105 f4 egy nagyon jó kombó, viszont kissé túlmutat a kereten, és nem biztos, hogy neked érdemes ennyit elkölteni. Ami viszont mellette szól, az az, hogy később, ha kinőtted, minimális bukóval eladható. Az obi mindenképp, alapcucc Sony APSC-n, de szerintem a váz is képvisel annyi értéket, amit kérnek érte.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
vond
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #56719 üzenetére
Úgy emlékeztem, a PAL (25, 50 fps) GX80-akat is át lehet pöccinteni NTSC (30, 60 fps) módba. Egy gyors keresés után ezt találtam:
1) Set your camera to P and switch it off
2) Hold down WB PLAY and AF/AE while turning on the camera
3) Press Playback (->)
4) In playback, press ISO and AF/AE lock at the same time while turning off the camera.[ Szerkesztve ]
ELADÓ Sony FE 35 mm F1.8 (SEL35F18F): https://tinyurl.com/4ezkswbw
-
Neck
veterán
válasz Johnny_vT #56733 üzenetére
Attól függ, mit szeretnél adaptálni. A modern rendszerek közötti átjárás nehézkes, mivel a gyártók AF rendszere különböző. Érdemes ragaszkodni a gyártó saját rendszeréhez, előbb ott szétnézni, mielőtt adaptál az ember, adapterrel kis túlzással kb sose lesz teljesen gyári az élmény.
Régebbi tükrös obikat azonos márkán belül modern MILC-re adaptálni általában (némi megkötéssel) egész jól lehet. Lásd: Canon, Nikon, némi megkötéssel Sony Minolta.
A régi manuális obikat pedig kb minden MILC-re, és a tükrös gépek közül Canon-ra lehet adaptálni, egy egyszerű közdarab adapterrel.
Itt viszont érdemes figyelembe venni, hogy a régi objektívek kisfilmes fókusztávval számolva készültek - azaz a kisfilmes 50mm-es "alapobi" MFT-n vagy APSC-n már tele gyutáv, így pl széles látószöget nehéz összehozni vele a szorzó miatt.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
haruspex
aktív tag
válasz Johnny_vT #56733 üzenetére
A Te ársávodra , és igényeidre kb. ez a megoldás, cserélhető objektívesben... gx80-ra max manuális obikat érdemes adapterezni, viszont rendszeren belül, Natív obiból itt van a legtöbb. értelmes kínai af-s megoldás sztem 42.5-ös van értelmes amit tudok. Illetve halszemet szoktak még ajánlani manuálisat., ott pl. az AF nem sokat számít, és videóra is jó lehet.
Amúgy ha az olcsó adapterezhetőség számít, akkor Canon, de ott nem lesz 4k-d normális, és a a filmes obik nem kicsit nagyobbak a MILC-ekénél. AMúgy nem véletlenül szoktuk azt mondani, hogy obit nézz először inkább.
Viszont, én, ha nem lenne gond a gyújtótáv limitáció egy Pana lx100 II-t vadásznék ebből a keretből használtan, valszeg ezzel jársz a legjobban, legfeljebb néha ráteszel egy nagylátó előtétet. Képminőségben, meg fényerőben ez egy elég jó választás.
Ha kell a nagyobb átfogás, akkor ott vannak az egy inches kompaktok, pl. a Pana tz100/200, a Sonynak is van ilyenje.
[ Szerkesztve ]
-
haruspex
aktív tag
válasz Johnny_vT #56736 üzenetére
Az m50 nem tud használható 4k videót az mk ii helyett akkor már inkább az m6 mk II az újabb szenzorral. Az em-10 mkiii éppen kifut a iv miatt, de én már csak a kitobi matt, inkább a gx80-at venném. A Gx8-ból ha kifogsz egy jót nem rossz, magas ison néhány műfényt nem annyira szereti szenzora, és talán 4k alatt nincs Ibis, és duál is, és néhány obival lehet shuttershock, de jó a keresője, és a kezelhetősége.
Az 500eu-s keretből csücskös a gx9, ami sztem jó gép, az a6500 is az, de az meg több mint esélytelen. 500eu-ból vagy vagy vadászol gx9-t, esetleg a6100-t ( nem túl esélyes. ) Vagy veszel egy gx80-at, és örülsz, duál is, 4k, kis méret. Ha marad keret veszel hozzá egy halszemet videózni, vagy egy kínai portréobit.
Ha lemodasz a cserélhető obiról akkor pedig használt pana lx100 mk II, milcre egy ilyen obi többé kerül mint maga a gép.
[ Szerkesztve ]
-
-miura
csendes tag
válasz Johnny_vT #56746 üzenetére
Tudom nem vigasztal, de én most adtam el a 2017-es újszerű állapotú G80-am 12-60-al három aksival + 12voltos töltővel + hoya nd1000 mindösszesen 3600 expoval 450€-ért. Hetekig semmi érdeklődés nem volt. Itt is hirdettem az aprón. Végül feleségem kollégája vitte el hirtelen felindulásból. Szerintem néz szét még a Willhaben-én is.
:)
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #56746 üzenetére
"Steffen: GX80 +12-32mm + 45-200mm 450€"
Nekem ez tetszik. Nekem 12-32-m van, 45-200-am nincs. Előbbi szerintem jó, kár kihagyni.
Ami mellé nekem van az a 45-150, az is jó, kicsi, könnyű és jó képe van, kivéve talán a tele végén teljesen nyitva, de ott sem katasztrófa. -
vond
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #56752 üzenetére
Az első is egész jó buli, de a második meg főleg.
lugosi: Kell azért az a plusz akku. Nem olyan bika ez a pici akksi. Nekem 4 darab van, de kell is a nagyobb videók, meg a hosszú készenlét miatt.
[ Szerkesztve ]
ELADÓ Sony FE 35 mm F1.8 (SEL35F18F): https://tinyurl.com/4ezkswbw
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #56752 üzenetére
No hát mit volt mit tenni, végül véletlenül két darab kamerát vettem
Szerdán 410€-re lealkudtam Steffen ajánlatát, ami mára meg is jött. GX80 +kit 12-32mm +G Vario 45-200mm és volt a csomagban még egy SD-kártya meg egy kb 30-40€ értékű Bagsmart fotós táska, amit nem is említett a hirdetésben. Pormentes makulátlan készülék, gondját viselték.
Még szintén szerdán véletlenül küldtem árajánlatot Willhaben-en Lukas-nak is (nem igazán láttam át az oldal működését ), de mivel Steffen cucca már megvolt, erről megfeledkeztem és az appot is töröltem a telefonomról. Egyszercsak péntek este kapom az e-mailt, hogy üzenetem érkezett és elfogadták a 385€-s árajánlatot. Mondom hoppá, ez így nem lesz jó, már majdnem itt van a másik. Osztottam szoroztam és arra jutottam, hogy ha már méltóztatott reagálni, akkor le kell csapni rá (megfelelő vásárlóvédelemmel persze). Így most kezemben az egyik és úton van felém a másik kit 12-32mm + 12mm f2.0 Samyang + 40-150mm f4-5.6 Olympus objektívekkel. Nyilván csak egy marad majd, de ha másért nem, Lukas 2 jó minőségű extra objektívjéért megérte a dupla vásárlás.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
MrChris
nagyúr
válasz Johnny_vT #56782 üzenetére
Akkor jól bevásároltál! Az egyik GX80+12-32 elég egyértelműen menni fog, meg a két tele közül a kevésbé szimpatikus. Kipróbálnám mindkettőt és függetlenül a 200 vs 150 mm végtől a jobbikat tartanám meg. A Samyang már nehezebb dió, hisz gyutávban fedve van és manuális is. Nekem az lenne a kérdés mennyire pengeéles a kithez képest, mi az extra kép amit nyújtani tud.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz Johnny_vT #56789 üzenetére
Pl arra gondoltam hogy ha az egyik 200-ig megy a másik 150-ig, akkor általában a tele végén nem a maximumon a legjobbak az obik. Ha az egyiknek 150 a vége, a másiknak 150 még nem a vége, így ott esetleg jobb lehet. Illetve, az egyiknél van lehetőség 200-ra, a másiknál nincs. Illetve, pana vázon működik a dual IS.
-
p_adam
addikt
válasz Johnny_vT #56843 üzenetére
[link] Ha van egy filmes vagy digitális gépet és utólag vágnád meg az általuk készített képet amit a piros keret jelez m43 méretben, akkor, ugyanazt a lefedést kapnád, mint egy kisebb szenzoros gép. A telekonverter is hasonló dolgot csinál csak az ugyanezt optikailag éri el, a képkivágás nem változik.
Igen, akkor olyan látószöget kapsz.
De olyan objektívet használsz, ami nem arra a méretű szenzorra tervezett és a régi olcsóbb teléken jellemző a színhiba és elég nehéz őket pontosan fókuszálni, ezért én a tele oldalon sokkal inkább a kisebb, könnyebb m43 objektívek között néznék szét, ez a rendszer egyik fő előnye.Ha egy Speed Booster adaptert használsz akkor 0.71x-el csökken a fókusztávolság, olyan mint egy telekonverter "fordítva", vagyis a crop 1.42x körüli lesz 2.0x helyett, tehát majdnem APS-C méretű lesz a lefedésed m43 helyett (mivel nem akkora a belenagyítás ezért a színhiba is csökken rekeszelve), illetve egyel növekszik az effektív fényerő (nem pedig csökken, amit egy telekonverter csinálna).
[ Szerkesztve ]
-
MrChris
nagyúr
válasz Johnny_vT #56843 üzenetére
Az objektívekre mindig a valós gyújtótáv van írva, FF-hez viszonyítva mindig 2-szeres a szorzó. Ahogy írod 400mm-es gyutávú képe a GX80-on olyan képet ad mintha egy FF-re 800mm-es obi lenne csavarva. 50mm-es normál 100mm-es kistelének, de egy 24mm-esből is 48mm-es normál látószögű obi lesz. Ebből adódóan kissé telecentrikusak a manuális kisfilmes objektívek.
Szerintem ne verd magad nagy költségekbe, a jó objektívek ebből is drágák, az olcsók meg olyanok, hogy párszor kipróbálod aztán fiókba kerül.
A speedboosterekkel a szorzót optikailag módosíthatod 2 helyett ~1.5-szeresre, de ezt úgy adják meg, hogy 0.71, vagy létezik 0.63. Ezzel a fényerő is ugyan ilyen mértékben változik, azaz nő 1 fé értékkel. Ebből is különböző minőségűek vannak, különböző mértékben lágyítják a képet, extra tükröződések keletkeznek...
Van mft és manuális topik. -
Rapid136
őstag
válasz Johnny_vT #56843 üzenetére
Hehe...
A 400mm az 400mm, bármire rakod is. A 45-200-as teléd mellett nem egy 800-as lesz, hanem marad 400mm. Nincs MFT 800mm, sem FF 400mm. Ha mégis átszámolod az egyiket, akkor a másikat is számold át.
Az érzékelőmérettől függően a rajzolt képkör változik, egy kisebb érzékelőn olyan a hatása mintha egy nagyobb érzékelőn vágnád a képet.
Az MFT objektiv csak annyiban más, hogy kisebb a rajzolt képköre, igy nagyobb érzékelőn fekete kör lesz a kép szélén.
(még mindig orbitális baromság FF-re számolgatni annak aki egy MFT gépet fog a kezébe először és nem ismeri a FF-et)[ Szerkesztve ]
Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Rapid136
őstag
válasz Johnny_vT #56848 üzenetére
"Gyakorlatilag, ha vennék egy 400mm-es vintage FF objektívet, akkor az ekvivalens azzal, ha lenne egy 800mm-es MFT szupertelém"
ebből az derül ki, hogy teljes a káosz... vagy csak igen rosszul fogalmazol
amennyiben arra gondolnál, hogy MFT-n lesz egy FF 800mm-nek megfelelő objektived
viszont közben a 45-200mm -es objektived FF-en 90-400mm-nek felel meg, tehát nyersz valamennyit, de az objektiv mérete és súlya miatt lehet jobban jársz ha vágsz a képből és közben a FF-re tervezett objektiv felbontóképessége is csökken egy feleméretű érzékelőn
amit írtam a 400mm-ről, az arra vonatkozik hogy a gyújtótávolság egy objektiv fizikai jellemzője, a látószög változik az érzékelő mérete miatt, a rajzolt képkör miatt persze megkülönbözethetünk MFT vagy FF 400mm-es objektivet, de egy adott vázon, jelen esetben MFT-n, mindkettő azonos képkivágást fog mutatni...
"A kérdés az volt, hogy egy FF méretű x mm gyújtótávú objektív MFT-re téve valóban 2x mm ekvivalens gyújtótávval bír-e"
ez igy értelmezhetetlen feltevés, nem változik a gyújtótávolság egy mm-t sem, a látószög csökken MFT érzékelőn a FF érzékelőhöz képestSony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
kovsol
titán
válasz Johnny_vT #56852 üzenetére
Nagyon egyszerű amúgy.
A Crop faktor mértéke a szenzor méretéből adódik, nem pedig az objektívből.
Egy FF és egy MFT objektív között az az eltérés, hogy mekkora képet tud vetíteni a szenzorra.
Ugye teljes pazarlás lenne a gyártóktól, ha a kisebb szenzorra szánt objektív is kirajzolná a nagyobb képet, mert az növelné a méretet, árat.
Itt jól látszik ha pont ugyan ott állsz a kamerával akkor hogy alakul a szenzorra vetített kép.
Ha ugyan azt a képet akarod kirajzolni ugyan ott állva a kisebb szenzorra, mint egy FF géppel, akkor a kisebb szenzoron konyha nyelven "kisebb mm" fog kelleni, hogy a kisebb képkivágásba beleférjen a szélesebb kép.May the Force be with you!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen