- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- MIUI / HyperOS topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tboldi
nagyúr
válasz akooos #194703 üzenetére
Hááát... Szerintem meg olyan dögunalmas és jellegtelen, én szeretem a színes autókat.
Az említett Octavia ebben a kékben jöhetne. -
Lacko32
tag
2010-ig : minden 150.000km vagy 10 év
2011-től: minden 150.000km vagy 6 évDe ez hasznos írás, tennél ide egy linket?
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
-
Lacko32
tag
válasz Luck Dragon #194713 üzenetére
Kíváncsi volnék, ezt hányan tartották/tartják be
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
-
Lacko32
tag
válasz Luck Dragon #194715 üzenetére
És ezzel meg is oldódott a szervízkönyv kérdés
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
[CS]Blade2
addikt
Én csináltam magamnak pár hónapja sajátot a saját felhasználásomra. 7222km/év.
Vételár, átírás, KGFB, az újnál CASCO, Adó, műszaki, olajcsere, nyári gumik, téli gumik, TMPS szenzorok, felnik, akkuk, kuplung, benzin (ezt nem kerekítettem, és én is 390Ft-al számoltam), generátor, önindító, lámpák, futómű, esetleges festés, szíjak, váltóolaj, fékek, nyelestengely-csapágy, ablaktörlés, és egyéb:
Swift 2020: 16 évre: 11.069.764Ft
Jazz 2014: 13 évre: 8.474.510Ft, míg az átlaga 16 évre vetítve: 10.430.166Ft
Jazz: 2011: 10 évre: 6.420.277Ft, míg az átlaga 16 évre vetítve: 10.272.443FtA 2011-es egy 1.800.000Ft-os, a 14-es pedig egy 2.370.000Ft-os géppel van számolva, a Swift meg az akkori 4.120.000Ft-os árán. (GL, fehér)
Érdekesség, hogy a sok rövid táv, amiről nemrég beszéltünk költségben is elég extrém:
A cikkben, ha felszorzom az 5 évet 16-ra:
12.630.496 a 2001-es.
18.620.160 az új.
Egyrészt nagyobb autóval számoltak, de a legnagyobb különbség, hogy 20.000km/évvel, az enyém meg 7.222-vel van.
A költségek 60%-án kb. a táv 33%-át lehet lemenni. -
[CS]Blade2
addikt
válasz Citroware #194672 üzenetére
"előbb megvárom a járvány végét mire veszek autót"
Szerintem a járvány végéig még nyugodtan lehet venni egy tök újat is, az is addigra el lesz bontva... mert ez itt marad velünk, mint az influenza. 20 év múlva talán kitalálnak valamit, hogy elhaljon, de egyébként valszeg végig kelleni fog az oltás vagy hébe-hóba mindig elkapjuk ezt is. -
addikt
válasz [CS]Blade2 #194718 üzenetére
Úgy értettem, hogy amikor már szabadon lehet majd közlekedni, nyitva lesz minden és nem Home Office-ból fogok dolgozni.
[ Szerkesztve ]
-
slett27
addikt
Ugye csak én vagyok BLFSZ hogy nem tudom előhozni a kocsin hogy az átlagfogyasztás megjelenjen. Opel Astra J 1.6 Cosmo 2011-es.
Ígértem képeket, csak most sok a tennivaló, ügyintézés, idegállapot megszűnik, autómosás, képek.
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
Lacko32
tag
válasz slett27 #194720 üzenetére
Megnéztem pár cikket, videót, és felszereltség függetlenül van olyan, hogy alapból nincs ez a funkció bekapcsolva. Ne legyen igazam. De itt egy manual hozzá [link]
[ Szerkesztve ]
Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
slett27
addikt
válasz Lacko32 #194721 üzenetére
Köszönöm ! Igen, próbálgattam, már lekoptatom a gombokat. De ilyet....na mindegy nem mondok semmit. A 2007-es FIAT-ba ezt be tudták rakni. Nyilván ettől még megy az autó, csak elkeserítő, gondolom ez egy horror összeg lehet a kocsiba amikor tervezik. Akkor matekozunk, ahogy a 20 évvel ezelőtti autóknál. Tele tank, majd 100km után rátölt. Aztán kijön a pontos fogyi.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
pècsimunkás
addikt
válasz slett27 #194722 üzenetére
Teli tank, első kattanásig, vagy amíg nem látod a benzint. De mindig ugyanúgy csináld. Aztán vissza osztod a tankolt litert, a megtett km tizedével. Ez a legegyszerűbb.
Tankoláskor nullázd a napi számlálót.Szerk: a 20 évvel ezelőtti Meganom írta az átlagfogyadztást
[ Szerkesztve ]
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
ngaba
aktív tag
válasz pècsimunkás #194724 üzenetére
századával
-
-
Doki16
addikt
válasz pècsimunkás #194726 üzenetére
Az már majdnem 1,9pdtdi szint. Abból mindig le kell szívni, mert már termeli vissza, jah és érzésre legalább 400 lóerő+ csipsz
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz pècsimunkás #194726 üzenetére
- Tankol első kattanásig. Számláló nulláz. 0km.
- Megy mondjuk 327,5 km-t.
- Tankol első kattanásig. 25,55 liter lett.
327,5/100=3,275
25,55/3,275= 7,80liter/100km10 liter
100/100=1
10/1=10 és akkor 10litert evett 100km-en. -
pècsimunkás
addikt
válasz [CS]Blade2 #194729 üzenetére
Írtam is, hogy, igaza van a fórumtársnak. Elszámoltam magam.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #194729 üzenetére
Én a liter*100/km képletet szoktam alkalmazni
25,55*100/327,5 = 7,8
-
slett27
addikt
Ennek azért alap dolognak kellene lennie már egy autóban. Vagy nem akarják a németek hogy a papír gyárilag megadott fogyasztást ellenőrizni lehessen.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
10.10
csendes tag
Sziasztok
Szeretném cserélni a jelenlegi autómat. Ez egy Audi A4, 1.9 TDI (AHU), 66kw, jobbkormányos autó. 11+ éve használom, de a következő műszakira (1+ év még) rengeteget kellene költeni rá. A jobbkormány miatt inkább másikat vennék, ez pedig valószínű bontó lesz. A főbb szempontok
- 1M ft a max ár;
- évi max 5000 km futás, sok rövid 1-5 km táv, havi 1 alkalom 2x50 km, évi 1 alkalom 2x200 km, nincs autópálya;
- nagy csomagtér, esetleg kombi;
- magas, kényelmes ülések, nagy lábtér, sokat használom beteg szállításra, izületi problémák;
- a fogyasztás nem annyira fontos, inkább legyen megbízható és olcsó fenntartású;
- hosszú távra lenne;
Minden kérdésre szívesen válaszolok és köszönöm a segítséget. -
ngaba
aktív tag
válasz 10.10 #194734 üzenetére
Normális Audit nem kapsz ennyiért, kockázatosabb lenne, mint megtartani a jelenlegit (csak ugye a kormány).
Mivel anno nekem is elég kicsi volt a keretem, kialakult a fejemben pár autó, ami olcsó, mégsem 100 éves. Csodát ne várj ennyi pénzért, nem megbízhatósági legendák. A legendák öregek ennyiért, ott már a kor a kockázat.
1. Peugeot 307 kombi, 1.6 vagy 2.0 benzinnel, CSAK a faceliftes verzió (2006 után). Szerelőkkel beszélve, fórumokat olvasgatva, a listámból ezt merem a legnyugodtabb szívvel ajánlani.
2. Ha kevés pénzem lenne autóra, Chevrolet-ket is néznék (Lacetti és társai) vagy akár Daciát. A Chevrolet ebben az árkategóriában régi Opel technika, de sajnos kivonult Európából. (Egyedi alkatrészek beszerzése macerásabb lehet.) Daciakat passzolom.
3. Nissan Primera 1.8. Középkategóriás autóhoz képest utánad dobják. (Mert a legtöbb ember szerint ronda és nem praktikus.) A motorja megbízható (úgy tudom), de egyéb nyűgjei lehetnek, ez már nem az atombiztos japán. De mivel japán, az alkatrész drága lehet.
4. Astra/Focus/Octavia tucatautóból ami kijön. Ezek öregebbek lesznek.
-
slett27
addikt
Tapasztalatok Opel Astra J Cosmo 1.6 benzin 116LE 2011 :
FIAT (Bravo 2007 1.4 90LE ) után vegyes érzelmeim vannak. Pro és kontra saját szemszögből :
+ azért jóval nyomatékosabb nem kell úgy pörgetnem kapcsolgatnom visszafelé emelkedő, gyorsítás stb.
+ rugózás, úttartás érezhetően jobb, úthibákat jobban "nyeli"
+ nekem kényelmesebb ülések- azért a beltér anyaghasználat (műszerfal, kormány) szervó (City) jobb volt a FIAT-ban, igényesebb anyaghasználat akkor is ha sz@r olasz
- biztonsági öv valahogy jobban kézreállt a Bravo-ban
- FIAT-ban volt motorvédő takarólemez ami szerintem nagyon fontos (sár, szennyeződés nehezebben jut a motortérbe pl.) Opel-ban nincs
- illetve apróság, utánajártam, az átlagfogyasztást és pillanatnyi fogyasztást csak akkor tudom megjeleníteni a műszerfalon ha átprogramoztatom. Na ez kiverte a biztosítékot. Egy 2011-es autónál ezért külön fizetnem kell hogy OBD-n keresztül hekkeljék a kocsit emiatt. Vissza az őskorba a fogyasztás kiderítéséhez ? Vagy mit titkolnak az Opelnél ?Szumma szummárum. Most így 1 hét távlatából lehet hogy egy FIAT Bravo 1.4 Turbo 120LE jobb lett volna ha lett volna.
Amúgy jó lesz ez csak hátha segítség valakinek. Nem rossz a J Astra, csak azért nem esek hasra tőle.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
félisten
válasz slett27 #194739 üzenetére
az átlagfogyasztást és pillanatnyi fogyasztást csak akkor tudom megjeleníteni a műszerfalon ha átprogramoztatom
Nekem hiába mutatja az átlagot 1000 évente egyszer ha ránézek. Mit is számít, hogy épp mit ír ki? Ha kell tankolás alapján kiszámolom, útközben meg úgymond mindegy nem? Mielőtt megvetted megnézhetted, hogy kb mire lehet számítani, onnantól meg tankolni és használni kell. Ez pont olyan apróság, hogy kb szóra sem érdemes ha tudatos autó vásárlás volt, nem csak utólag gond, hogy nem tudni mennyit fogyaszt stb.
-
slett27
addikt
válasz Richard! #194741 üzenetére
Nekem azt mondták nem lehet utólag felszerelni. Csodálkoztam is hüléségeket beszél az ember. Mondom majd én utána járok.
szabonagyur : ez tényleg hatodrangú, csak egy 4 évvel azelőtti kocsiban benne volt, egy sokkal drágábban és újabban meg nincs. FIAT-ban állandóan azt néztem, Nyáron 7.4 l vegyes télen 8.4 l vegyes.
Illetve egy gondolat még. A FIAT nem bírta az E10-es 95-ös üzemanyagot, mikor azt tankoltam bele valami hibával motorlámpa kigyulladt (talán CO határérték túllépés) úgy 30 km megtétele után. E5 100-as benya után ez a probléma megszűnt.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
válasz slett27 #194739 üzenetére
Már ott sántít a dolog így láthatatlanul , hogy a pillanatnyi fogyasztást nem mutat az hogy lehet egyáltalán Cosmo felszereltség ? Miközben anno a brosúra is írja hogy azt már alapból adták hozzá .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Lacko32
tag
válasz Luck Dragon #194743 üzenetére
Sajnos van ilyen, hogy felszereltség függetlenül nem jelzi. Szakszervízben vagy otthon szét lehet kalózkodni, és működni fog. A computer tudja, max fizetsz, ha látni akarod.
Kollegának meglestem külföldi Opelos forumban is, van, akinek Cosmo J van 2013-as és nem jelzi.Isten egyik prototípusa vagyok, egy csodálatos mutánsa egy olyan valaminek, amit soha nem akartak kipróbálni sorozatgyártásban. Túl bizarr, hogy éljek, túl ritka, hogy meghaljak.
-
slett27
addikt
válasz Luck Dragon #194743 üzenetére
Igen, mert utasoldali és vezetőoldali ülésfűtés van (három fokozat) , kormányfűtés, APS, sebességfüggő szervokormány (???) elvileg esőszenzor is bár azóta nem volt eső azt nem próbáltam.
"A computer tudja, max fizetsz, ha látni akarod.
Kollegának meglestem külföldi Opelos forumban is, van, akinek Cosmo J van 2013-as és nem jelzi." -> Itt mire gondoltak OPEL-nél ? Mesés...[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
félisten
válasz slett27 #194745 üzenetére
Vagy ugye így lett konfigurálva, hogy alap felszereltség sok kiegészítővel.
Pl. nekem ami van Honda City az nem mutatja a külső hőmérsékletet meg manuális a klíma hiába legmagasabb felszereltség, és nem is volt opció (itthon legalábbis). Csapott hátú társa a Jazz, ott alacsony felszereltségnél is van külső hőmérséklet jelzése meg akár digit klíma is.
Pedig a Hondanál végképp nem nagyon lehetett konfigolni, ami a csomagban volt annyit tudott. És azért egy hőmérséklet jelzés már lehet fontosabb, mint a fogyasztás
-
OPiiPO
veterán
válasz slett27 #194739 üzenetére
Opel Astra J Active 2012 1.4T
- kijelez mindent amit hiányolsz, nem tudom hogy az Active változat miatt van-e vagy utólag
- motorvédő van, szinten nem tudom hogy gyári vagy az előző tulaj raktatta fel
- belső tér szubjektív, nekem pl. az Astra K sorozatnál tetszetősebb[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
Bdanyy
addikt
Lehet volt gyárilag, csak fennakadt valamin. Az enyém most is a csomagtartóban várja az újra felrakást.
http://href.hu/x/frwq http://www.n95.hu Nokia N95-ös és egyéb S60 telefonos információs oldal http://febazo.hq.hu/ I8910 HD : http://href.hu/x/f1zt
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest