- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- MIUI / HyperOS topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz buci30 #195398 üzenetére
Motorkód? Emlékeim szerint a BKD korrekt (jobbik ffajta PD elemek, nincs olajpumpa tengely hiba), viszont a hengerfej repedése ennél is jelenlévő kockázat valószínűleg - ha volt cserélve új darabra, és ennek cikkszámát leellenőrzöd, akkor még lehet belőle jó vétel. 1.9 PD esetén DPF nélkülit kéne vadászni, és vétel után hajtórúdcsapágy csere kb kötelező.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Tothgera30 #195400 üzenetére
Minket 2004 óta boldogít egy M13A-s WagonR, ezen is tanultam meg vezetni 10 évvel ezelőtt, és a mai napig vezetem rendszeresen. Valóban nem a legkényelmesebb a futóműve, de nekem valós 130-nál sincs benne halálfélelmem. Megszokás kérdése.
szerk.: Ja, 165/60R14.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz gooool #195388 üzenetére
Kb a Bosch rendszeres dCi-vel állítanám párba kockázatilag (+kettőstömegű, de 5-ös váltóval elviselik az átalakító szettet végülis). Régebbi bódéban inkább a kor/rozsda igényelhet odafigyelést, maguk az elemek jól felújíthatók, kábelköteg és tömítés dolgok esnek be főleg szerintem. Újabbik generációban a 105 lovas csak DPF nélküli változatban érdemes keresni (pótkeréknél matricán leellenőrizhető PR kódok alapján), és hajtókarcsapágy csere nem árt szerintem elővigyázatosságból (totalcar megénekelte a BXE-nél, de neten láttam más motorkóddal is hasonlót, annyit megér a nyugalom). Ha azt nézzük, pl Caddy-ben is miket elviselnek, annyira szerintem sem nyűgös Fabia esetén lehet kicsit unfair az összehasonlítás 1.2 HTP-vel (szelep beégés, lánc nyűgök)... Világbajnok SDI-vel meg minek is összevetni költség oldalon Benzines erőforrás volt még 1.6 is talán, bár az 1.4 gyakoribb, de ők aránylag torkosak ahogy hallottam. Polo+Ibiza ugyanez.
-
buci30
addikt
válasz ngaba #195399 üzenetére
molnarpeter
Max 2 misi lesz rá így ezeket találtam kb
2007-es A3 1.8 T FSI Ambiente 160L
2006 A3 A3 2.0 PD TDI 140LA4 tetszik még de ott ami nem kombi az Sedan de az régi ami van is éppen egy 98as Audi A4 b5 2.4
Vagy ami tetszik A4 az meg drágább mint ami van rá keretem sajnos.
130L alá nem igen mennék és kombi se.
Így jött az A3 az még sportos is azért.iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
Tothgera30
Ármester
válasz tboldi #195403 üzenetére
A linkelt példányt 03-ban újonnan vettük, százhúszezer körül ment el. Ez még a G13BB utolsó verziója, 5 személyes verzió volt. Talán mi 175-ös gumikat pakoltunk rá, azzal azért feszesebb volt. Fordultam már vele három keréken, siettem 160-al szilveszterkor, szóval nekem csak pozitív élményeim vannak vele.
Néha egy mk1-est nagyon elfogadnék.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Gabesz87
veterán
válasz molnarpeter #195402 üzenetére
Nem vagyok az a fajta, aki pár évente cserélgeti az autót. Így nőttem fel, nálunk egy új autó tizen évekig megvan/megvolt. Mostanit sem cserélnén le, ha nem lenne muszáj. Szóval nem úgy fogok venni, hogy valamit most átmenetileg, aztán majd ha visszaáll minden a régibe akkor újra valamit. Egyébként nálam a dízel is bemelegszik a 8 km alatt. És mind írtam, nem ez teszi ki az autóba tett km-ek nagy részét, szóval értem, hogy jó a GTE, de én józan paraszti ésszel úgy érzem, nem nekem való.
-
őstag
Sziasztok!
Tudna valaki tippet adni, hosszú útra milyen diesel autót érdemes vásárolni?
3. autónak jönne a flottába, kettő benzines Volvo V40 (200 és 160LE, 2000 évjárat) mellé. Öreg autó is jó, a lényeg, hogy megbízható legyen, nem bánnám ha kettőstömegű se lenne benne, és nem lenne teletömve elromló komfort elektronikával. És persze az sem elhanyagolható hogy gyárilag legyen normális korrózióvédelme.
Tippet tudnátok adni ami alapján elindulhatok?
Köszi
-
r6man123
senior tag
Ezt a Sasyo 1.0x - et megnézném holnap, 2022/5ig van forgalmija. Horgász autónak kellene.
Megpróbálom elvinni valahova, ahol meg tudom lesni az alját. Ennyi kb elég lehet (laikunsnak) hogy észre vegyem a nagyobb hibákat. Nem csodás vagy új autót keresek, de jó lenne egy olyan autót fogni, amire nem kell a kov műszaki előtt az autó vételi árát elkölteni.
Mennyivel lehetnek jobbak (ha jobbak a GLX-ek hasonló évjárattal és futással).
Köszi!!
-
8th
addikt
válasz Casoli #195408 üzenetére
Audi A2 TDI. Nincs kettőstömegű, nincs részecskeszűrő és alu bódés. 750k körül vállalhatót, 1M-ért már szépet lehet kapni belőle.(#195409) Casoli Ennyi pénzből csak az 1.9 SDI marad. Rémesen lassú de nagyon takarékos és örök mint a nyomorúság. Vagy ha haladni is szeretnél akkor valami LPG-s akármi.
[ Szerkesztve ]
...
-
Kurfürst
csendes tag
válasz [CS]Blade2 #195322 üzenetére
Jazzben bőven van fejtér lábtér, a pakolhatoságban meg szerintem verhetetlen (magic seat). Háttámla döntés nélkül is épp belefér egy tele pakolt bevásárlókocsi.
Egyébként városi kisautóhoz képest egész fickós is és nagyon jó az úttartása. Az autópályázást a kisebb motorokkal szerintem nem érdemes 110 felé vinni, viszi ugyan de ott már kezd hangos lenni.
Szerintem zseniális kisautó, a többit nem ismerem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Casoli #195408 üzenetére
Bármelyik VW csoport termék 1.7/1.9 SDI motorral. Praktikusan minél fiatalabb, annál kevésbé lesz jelen korrózió, vásárlás után mindenképp érdemes 1-2 kritikus részt külön kezelni megelőző jelleggel, de a galvanizált bódé jól bírja (Golf 3 és kortársai még nem ilyenek). Gyakorlatilag see drága, de gyakran elromló tétel nincs a motoron, beltér/extrák rendelkeznek pár nyűggel, arra meg van tucat DIY, bár egy részükkel együtt lehet élni, ha teljes low-cost üzemeltetés a cél. (Klíma, fűtés meg kb minden típusnál drága, illetve munkaigényes javítás.) Váltó hiba volt eleinte 1-2, de ennyi év és km után már nem nagyon találsz javítatlant (szegecs lett csavarra cserélve és ennyi.)
Fabia/Polo/Ibiza talán amire lőnék első körben. Ha kisebb elég, akkor Lupo. Nagyobbak közül már nevesebb, de talán egy Octavia beeshet, esetleg Leon/Toledo, Golf 4.[ Szerkesztve ]
-
Veron
addikt
Lancereknél mire kell figyelni, mi a buktató? Azonkívül, hogy koros technika, nincs semmi csilivili extra, de ez a tény ismert. Ez pl. jónak tűnik, nem? [link]
[ Szerkesztve ]
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
Veron
addikt
válasz molnarpeter #195416 üzenetére
hurka az 1.6? papíron a 117 LE pedig nem hangzik rosszul.
"Hisztéria... Csak nők kaphatják meg, és csak férfiak halnak bele."
-
buci30
addikt
válasz Richard! #195411 üzenetére
Audi jön szóba csak. Nem szeretnék más márkát. De köszi
Azért lett mégis váltás mert azért egy '98 vagy egy 2004-2005 évjárat között van különbség.
A 7 év az azért számít.Az 1,8 T FSI- nem ajánlott azt olvastam tegnap valahol
Akkor így marad 2.0 TDI és a 2.0 PD TDI
Most a 2.4 az 165 L sokat nem szeretnék veszíteni a gyorsulásból olyat keresek azért.
A 2 misi kerettel ez az A3 még tetszik is. Plusz a sedan ami van is A4. Kombi valahogy az én világom nem de volt, hogy már rá néztem egy avantra de mindig rá jövök nem tetszik 😂iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
buci30
addikt
No ez a cikk szerint nem kell Audi A3-at vennem úgy érzem.
Ami nekem tetszik az a 170L meg stb pont amiket lehúznak kb.Tehát ha 2misi kerettel és Audi vonalon szeretnék maradni, akkor ki kell próbálnom egy Avant hátha vezetve vagy utána be jön a kombi is 😂
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195422 üzenetére
2 misiből már veszel egy egész tűrhető E60 530d-t. M57 elnyűhetetlen motor, kimegy a világból, lóerő is van benne bőven, és nem kerül többe fentartani mint egy Audit. Viszont meg kell nézni, hogy kitől veszed, km valszeg sok lesz benne, de állapotra vegyél autót, ne kilóméterre. Legyen múltja, rendszeres olajcsere a legfontosabb. És inkább 2 misi felé nézelődj, ne az alja 1 misi kategóriát, mert arra még 2-t rá fogsz költeni legalább...
[link] pl ez elég jónak néz ki leírás alapján[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
buci30
addikt
válasz Anaren91 #195423 üzenetére
Köszi
Bmw az tuti nem több évjárat van pár ismerősömnek..., de saját szervizük van lassan ahol klub életet élnek minden nap. Én jót még nem halottam hosszú távon bmw-ről. De tény szépek de nagyon szerviz igényesek.De találtam 2005-2008 A4 2.0 PD TDI vagy hasonló 1,5-2 misi környéke. Na ezek még tetszenek is es felszereltség is jobb. Multi kormány is van végre 😂
[ Szerkesztve ]
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
MooN00
aktív tag
válasz buci30 #195424 üzenetére
BMW M-es motorjai (mint az M57 is) az egyike a legmegbízhatóbbaknak abból az evjaratbol, ellentétben a 2.0 PDTDI- vel, ami pont egy rosszabbul sikerült motor.
Totalcarrol idézve:
”
Ez a piezo-injektoros PD egy igazi betegágy, mivel a Continental által szállított adagolóelemek folyamatos hibáitól szenved. Kokszosodnak, gyakran okoznak zárlatot, ami miatt az elektronika az egész rendszert leállítja, akkor is, ha csak egynél lépett fel a probléma, az autó pedig megáll, mint a szög. Bárhol, bármikor.
A 170 lóerős változatnál vigyázni kell a DPF-re (részecskeszűrőre) is, helyettesíteni nem lehet, csak az adott szűrővel működik. A kiegyensúlyozó tengely kenésére is oda kell figyelni (Passatnál, Audiknál), de több esetben is előfordult, hogy a vezérlésben a vezetősín csavarja tört ki.” 20 motor ezeket kerülje
Olajszivattyú tengelyének kopásaAki motor szám szerint ismeri, talán tud olyat, amiben már javították ezeket a hibákat.
Ha VW konszern vonalon maradsz, jobban jársz, ha 1.9 PDTDI vagy 2.0 CR TDI erőforrást keresel.[ Szerkesztve ]
-
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195424 üzenetére
Mint írtam, ha nem egy lifingott fost veszel, és értelmes motorral, (M57, N52) akkor megbízhatóak, és nem kell rákölteni az életed. Nekem 1 éve van meg a 35d, rendesen karban volt tartva előtte, 1 év alatt 200k-t költöttem rá szerelési díjjal együtt, és ennek a 90 %-a megelőző karbantartás volt, bőven ráért volna még cserélni azokat amiket cseréltem. De inkább kicserélem időben, még mielőtt nagyobb galibát okoz.
Nem meggyőzni akarlak, csak vicces, hogy a nagy szervízköltséget hozod fel, mikor 2 misiért akarsz német premium autót venni, egy nem túl jó hírű pd tdi motorral Járj utánna a motorkódnak, mert a korai pd-k elég betegek voltak, amit később javítottak.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
|AP|
veterán
Sziasztok!
4 millió körüli keretből szeretnék autót venni. Két opció van:
- használt, de jó állapotú autó (esetleg még garanciális is)
- alacsonyabb felszereltség, kisebb, de új (Corsa, Swift, esetleg Fiat Tipo) 5 millió alatt.Mivel nem értek túlzottan az autókhoz ezért az új adta biztonság vonzó számomra, de tisztában vagyok az értékvesztéssel, és hogy jóval kevesebbet kapok a pénzemért, mint egy jól kifogott használtnál.
Mit tanácsolnátok merre menjek és a két opcióból milyen típusok jöhetnek szóba?
Amikre én gondoltam:
1. verzió: Mazda3 (benzin, 100e km alatt), Astra K, KIA Ceed, hasonlók
2. verzió: Corsa, Swift, Fiat Tipo (5 ajtós)Köszönöm előre is!
-
Gombinyó
őstag
Ebben az ársávban már nem igazán van olyan mértékű értékvesztés, mint évekkel ezelőtt. Főleg, ha nem reálértékben nézed, hogy mit ér ma a forintod és mit fog 3-4 év múlva. Ha eleget tud nyújtani egy belépő 4-5m ft-os kis autó, akkor vedd azt. Pár év múlva hasonló áron tudod eladni, mint amennyiért ma megkapod újonnan. Főleg, ha találsz még 4 hengeres szívó motorral.
[ Szerkesztve ]
-
aero.
veterán
válasz buci30 #195426 üzenetére
Rossz nézni ezt a vergődést, betegágyakat nézel 2 millió hitelből. Az egyetlen reális opciód, ha cserélni akarsz, ha veszel egy 1.8-as ufó Civicet, dinamikusabb, mint az audid és 8 alatt eljársz vele. A 2 millió hiteled mellett ezzel szopatod le magad a legkevésbé a járulékos szervizköltségekkel.
-
Anaren91
senior tag
válasz aero. #195431 üzenetére
Jah ha hitelből akar kocsit venni akkor engedje el a régi német premium vonalat... Nem csak megvenni kell tudni ezeket...Olcsón meg lehet őket venni, de a szervizelés ugyan úgy premium áron van még, hacsak nem a legalja vacak alkatrészeket akarja belepakolni, amivel csak még nagyobb szívás lesz a vége... Ilyen esetben én is azt mondom, hogy addig nyújtőzkodjon ameddig a takarója ér, és vegyen valami japán kocsit 1-1.5 körül. Bár alapból elvetem bárminek a hitelre való vásárlását.. Ha nincs pénzed rá, ne vegyél. Főleg ha csak azért akarsz venni, mert már meguntad az egyébként működő kocsidat...
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
buci30
addikt
válasz aero. #195431 üzenetére
Anaren91
Jó tény nem vagyok képbe azért kérdezek okosabbak vagytok aláírom, és inkább és úgy nézegetek
Akkor így kérdezem ha Audi vonalon szeretnék maradni és 2 misi akkor mit javasoltok így egyszerűbb lehet 😊
Pl akkor ezekből mi vállalható :
iPhone 11 pro max, iPad Air2, Macbook pro, Apple Watch 44mm, Apple Airpods pro
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195433 üzenetére
[link] kb egyik se ha nem akarsz mélyen zsebbe nyúlni. De hogy élő példával jöjjek, szomszédomnak volt egy A6 2.5 v6 tdi-je. Egyszer csak beszart, rávert 600k-t majd 1 misi bukóval eladta motorhibásan.
Ne csak a kocsi árát nézd. Elősször mérd fel, hogy ha valami beszarik, lesz-e banánra való.
Manuálisnál pl egy kettőstömegű csere kb 200k. Vezérlés csere megintcsak kb annyi. 2.5 be nem tudom mennyi olaj megy, de pl nekem a 3.0-ba belemegy 8.5 liter, szűrővel egyött közel 40k volt csak az olajcsere, amit 10k kilóméterenként nem árt megtenni, ha nem akarod, hogy nagyobb baja legyen a motornak. Mondjuk pont nálad szarik be a turbó. Megint 200-300k szereléssel együtt.
Szal a vétel ár csak egy dolog, ami olcsónak tűnik hidd el nem lesz az. Gondold át, lesz-e pénzed fentartani mielőtt megveszed.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195436 üzenetére
Nem mondtam, hogy nincs, csak legyél vele tisztában, hogy egy újkorában 10-20 milliós kocsit akarsz megvenni használtan, 15 évesen 2 misiért. És a szervízköltségek nem zuhantak olyan mértékben mint a kocsi ára. Lehet, hogy megveszed 2 misiért, és egy darabig jó lesz, de ha jön a rész amikor költeni kell rá, akkor zsebbe kell nyúlni. Befecskendező csere pl ha eljön. darabja 130-160k. Mint írtam fent lendkerék megint húzós. És van még pár ilyen tétel ami odavághat.
3-ért vettem a sajátomat, hálistennek sokat nem kellett ráköltsek még, mert előző gazdája már megtette az évek alatt. 180k km-nél került hozzá, 3 év alatt 2 misit költött rá.(mondjuk ezt is csak azért, mert nem volt elég a 272 ló, és mielőtt megiratta 350-re kicserélt mindent, hogy ne legyen baj a régi alkatrészekkel)
Nekem sikerült beleszaladni pl egy olyanba, hogy egy 20 cm-es gumicső kiszakadása miatt vettem 60k ért egy légtömegmérőt. És ha nem nézek utánna, és a bent lévő száma alapján keresek, akkor 104k lett volna a légtömegmérő. Meg kell nézni kitől veszed, mennyire volt karban tartva. Ha foglalkoztak vele, akkor csak szinten kell tartani, ami annyira nem "vészes". De ha sikerül kifognod egy leharcolt példányt akkor szívni fogsz, és drága lesz.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Gombinyó
őstag
-
Anaren91
senior tag
válasz buci30 #195436 üzenetére
De am még egy példa, ez most jutott eszembe. Németországban volt egy haverom, volt egy 2.0 TSI A3-a (ami egyébként egy teljesen jó autó volt, ha TSI-ben gondolkodnék, valamikor, valszeg 2.0-es lenne, azzal van a legkevesebb baj). Eladta, mert kicsi volt neki, vett egy A4 kombit 2.0 pd tdi. 5000 euró körül vette, pár hónapig jó is volt, aztán jöttek a gondok. Egyik napról a másikra olyan lett a hangja mint egy traktornak, rázott a kasztni. 2000 euró körül kellett ráköltenie, aztán amikor már olyan állapotban volt, hogy épp nem volt vele valami minden nap, akkor gyorsan elpasszolta 4500-ért, és lenyelte a közel 1 misi bukót. Szóval legyen a szemed előtt, hogy miért lehet egyes példány olcsó. Lehet az előző gazdának már tele lett a töke vele, és megpróbálja elsózni valakinek. Ezt persze nem fogja az orrod alá dörgölni.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
vzsryl
nagyúr
válasz buci30 #195436 üzenetére
Inkább vegyél fel 4M-et, aztán ~3M-ből vegyél egy 2.0CRTDI B8 A4-est lehetőleg manuális váltóval, a maradék pénzt pedig tedd félre szervizre. Ennél okosabban nem tudod megoldani hitelből a dolgot. Ha nem fér bele a magasabb törlesztőrészlet, akkor ezeknek az autóknak a fenntartása sem fog menni.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Anaren91
senior tag
Hahun van fent pár kb 0 km-es corsa 4.2-4-6 között. 5-6 év garanciát adnak rá, sok bajod nem lehet velük. Ha elég a 75 ló persze. [link] Ez egész jónak néz ki. Vagy [link]
Nagyon nem lőhetsz vele mellé. ahogy néztem konfigurátorba, kb 2 misivel olcsóbb, mintha most összeraknál magadnak egyet...
Vagy itt egy kis 102 lovas méregzsák, ez is új [link][ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
xact
tag
Sziasztok!
Lehet nem ide illik a kérdés, de hátha.
Családtagom most szerezte meg a jogsit, de csak automata váltóra. Az oktatója azt mondta,hogy amiben van +/- ( tehát manual lehetőség) olyat nem vezethet.
Szerinten ez hülyeség, még aha szekvenciális lenne azt megértem, de ezt.
Szeintetek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Háztartási gépek
- War Thunder - MMO Combat Game
- Linux kezdőknek
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Vallás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Bluetooth hangszórók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest