- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Aktív témák
-
válasz
Khelben #45639 üzenetére
Ebben nem értünk egyet. Mazda Millenia (Xedos9 amerikai kiadása) 1995 2,5l V6 automata. Nem egy gyakori autó, nem kell keresni a teszkóparkolóban, hogy melyik az enyém a 25 db fehér asztra közül
Semmivel nem kerül többe hozzá semmi, mint egy némethez vagy franciához. (valójában fillérekért van hozzá minden usából, de az itt most nem ér
)
-
-
válasz
Khelben #45487 üzenetére
"A három az tényleg statisztikai alap."
Nem az, viszont nem is statisztikarol volt szo, hanem univerzalis kvantorrol
"Nézd meg a linkelt listát, hol a C5?"
A tartostesztes listan nem is szerepel
"Amúgy meg 3-ból 1 rossz, az elég durva arány"
A három az tényleg statisztikai alap.
-
-
aero.
veterán
válasz
Khelben #45458 üzenetére
Azért nem tudom mennyire látod, de a hozzászólásod még csak véletlenül sem elfogult.
Nem tudom olvastad-e, de több, mint 250km-t mentek velük. A futóművet meg mivel mással kéne tesztelni mint egy gyakorlópályán? A fogyasztás teszttel mi a bajod? Nem mindenki bp.-i. Most akkor fáj, hogy nem a Mondeo fogyasztotta a legkevesebbet? Vagy úgy mondod mintha az autót csak városba lehet használni. Több újságíró is volt, biztosan előre megbeszélték, hogy a Mondeo az szar és csak 7. lehet.
-
-
m3tr0
őstag
válasz
Khelben #45335 üzenetére
Értem, de vásárlás előtt egy ismeretlen helyen, megtalálni azt a szerelőt, bár a tulajnak tudnia kell ki csinálta. Meg ha nem hajlandó ebben segíteni,akkor valszeg nem véletlen.
Köcce az infót.Mod: persze, papírok nélkül eszembe nem jut megvenni. Csak kár,hogy hétvége van mert itt vidéken ilyenkor megáll az élet...bár nemtom pesten mennyire dolgoznak ilyenkor a szervizek meg hasonlók...de erre felénk egyáltalán nem.
-
cafat
aktív tag
válasz
Khelben #45309 üzenetére
Igazából nincs szükségem nagy autóra. Legtöbb esetben egyedül, esetleg ketten használnánk, így a lényeg hogy elöl kényelmesen elférjek.
Főként városi és országúti használatra kell, autópálya max évi 1-2 alkalom.
Az ABS megléte mennyire hasznos ezekben az autókban, mert ha szűkítem a kört igencsak csökken a kínálat? -
Manitou
veterán
válasz
Khelben #45299 üzenetére
Nem. Lemosom és utána még szárazra törlöm, hogy ne legyen foltos.Majd a kerék jön, azokat is szépen lemosom, viszonylag sokküllős alufelnim van, nem 1 perc mire letakarítom
Ezután jöhet a belső. A gumiszőnyegeket ki szoktam venni és le szoktam mosni folyó vízzel, majd megszárítom a napon
közben kiporszívózom a belsőt + letrölgetem ha van por. Ennyi kb a procedúra nálam. És ez bizony nem kevesebb , mint 2 óra szokott kb lenni.
-
-
Vangelis
félisten
válasz
Khelben #45262 üzenetére
Mi tesómnak tegnap vizsgáztattuk a polo 1,4 esét. 2000évjárat 65ezer van benne.(nem sokat használja, mondjuk látszik is rajta a kímélet.)
Sajnos mult évben lejárt a műszakija 11. hóban.
Megkérdeztem NKH-t, hogy tudnak e utvonal engedélyt adni. Tudnak persze és bármelyik vizsgáztató adhat ki, teljesen díjmentesen.
Van két ismerős szervizes/vizsgaállomás mindkettőt kérdeztem, és nem tudnak adni ilyen papírt, hülyeséget mondtak a NKH-ban (mondom faxa, de én inkább az NKH nak hittem)
Bementünk a suzuki szervizbe itt barcikán, 5perc alatt adtak papírt (útvonal engedélyt) Meg másnapra időpontot.
Lényeg, hogy ott nem volt se ismerős semmi.
Autóval bementünk, sajnos a hátsó fék be volt picit ragadva(régóta állt az autó)
Megcsinálták, (jelzem INGYEN!), és át is ment a kocsi a vizsgán, semmi hiba) (vagyis az Akku lefogató nem votl benne, de tettek bele egyet INGYEN!)utoljára az az autó az ismerősnél vizsgázott, és akkor ugy jöttünk el, hogy volna mit csinálni az autón! JAh és 2,5 év alatt magától meggyógyult, mert nem lett semmi javítva a kocsin
levonom a tanulságot, nem szabad ismerőshöz vinni az autót.. csak ha sok pénzed van mert +ba lehúz, vagy nagyon xar az autód!
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Khelben #45268 üzenetére
Nem feltetlenul, csak magyarisztanban ha gyarinal jobb minosegu cuccod van a kocsidban is aszondja ra a begyepesedett agyu kékköpenyes, hogy ez igy bukta, mert o az okos, a vki, aki eztetet tudhassa.
Ugyanaz az auto ami pl angliaban rohogve muszakit kap, meg jarhatsz vele akar itt is teljesen legalisan, azt itt beviszed a Mozaik-ba es siman buko. Es azert nem hiszem, hogy a rothatdo nyugati kapitalizmusban ennyire kevesbe lenne fontos a kozelkedesbiztonsag, de ha egy jarmuvon van fek kormany vilagitas es nem okadja a fustot, akkor ott akar motorizalt sittes kontener meg a kanapé is jarhat az utcan, rendszammal(!).
Itt probald meg ugyanezt.Persze tudom van olyan auto is, ami ranezesre 50m-rol is bukta, nem azokrol van szo.
-
Vangelis
félisten
válasz
Khelben #45138 üzenetére
Új gumik már rajta vannak.
Fékeket még a gumisnál megnéztem, betétek rendben szinte újak, , fék király. Új szilentek, új kormányösszekötő, új gömbfejek, telók is rendben.eddig ezeket néztem át.
Holnap jön az egyik hátsó ajtó, mert kívülről nem nyílik, csak belülről.
Motor rendben , olaj víz nem csepeg,
Sajna egy hiba lesz majd , mert kicsit van hangja a kinyomó cspágynak, de még életképes.
De az 1-2 órás meló széthúzni.
De pár ezer kilométert még elmegy.
-
dragonfx
veterán
válasz
Khelben #45065 üzenetére
vagy esetlega felsoroltakon tul váltó.vagy manuálnál kuplung.esetleg egy olcsó turbo is befigyelhet.
és szerintme kakor egy nullát rakjál az összeg mögé.olvasgatom az autos lapokat mindenhol a hülye elektro, villany hybrid xarokrol irnak...ki a xarnak kell olyan kocsi.semmi élmény.
-
33as
senior tag
válasz
Khelben #44867 üzenetére
"Mint bármelyik 20 éves autó (semennyire)"
Na-na ezért ezt megcáfolnám! A feleségem 15-éves Corsa 17d isuzu dízele még sohsem hagyta az út szélén pedig naponta járja a Sopron-Bécs útvonalat oda vissza!
Ja és most tapossa az autó a 220000 ezredik kilométerét, ebből a feleségem hajtott bele 120000 ezer kilométert! -
lsc
nagyúr
válasz
Khelben #44764 üzenetére
Még pár tonnát adj hozzá. Ismét elvagy tévedve, jó lesz az max 100 kg-nak, ráadásul lassú kanyarokban mi van ? A tapadás ott lényegesebb nem az egyenesekben, egyenesben csak pont annyi kell hogy az úton legyen, nem véletlen az idei állítható szárny.
Mondjuk a 750-es versenymotorok akkor miért nem 125-ös méretű gumikkal mennek ? Súlyban nem akkor a különbség, de "elméleted" szerinte sokkal jobb lenne. Azt meg ne hozd fel hogy nem bírná a terhelést, meg lehetne azt erősíteni a plusz 100 kg-hoz ha az lenne a jobb, de én mintha "kicsit" vastagabbat látnék a 750-esek alatt.
A teherautó hogy kerül ide ? 300-as tempó vagy mi ? Belekeveredsz Te ebbe egyre jobban.
-
válasz
Khelben #44761 üzenetére
"Nézd meg, milyen gumikon futottak a régi versenyautók."
Olyanon, amilyen volt. Nem azert nem raktak ra bazi szeles gumikat, mert nem akartak, hanem mert nem volt. Egyebkent sebesseg regen is volt, az Auto Union Typ C ment 300 km/h felett is.
"a sportmotorok szerinted hogy veszik be a kanyart olyan gumin, ami egy f1-es autóhoz képest virsli?"
Lassan.
-
lsc
nagyúr
válasz
Khelben #44761 üzenetére
Ha keskenyebb gumi lenne, szétmenne 300-as tempónál, Régen a diagonál gumik miért nem mentek szét ?
Azért, mert a gumi szélességét a kocsi súlyához kell méretezni. Egy forma1-es milyen súlyú, 600 kg körüli ? Ez sem jött be.
Mod :a sportmotorok szerinted hogy veszik be a kanyart olyan gumin, ami egy f1-es autóhoz képest virsli? A logikád alapján akkor jobb lenne pengevékony bicikligumi nem ? Ez sem így van.
-
lsc
nagyúr
válasz
Khelben #44756 üzenetére
Ha ez igaz lenne a forma1-ben de akár porsche-n vagy ferrarin miért nem virsli gumik vannak ? Csak egy esetet tudok amikor a vékonyabb/kisebb jobb, pl havon, nem véletlen a raliautók havas gumijának a mérete. Nem érdekel különösebben, csak belegondoltam, a sok gumimérnök mind hülye, csak Te tudod a frankót ?
-
dízelracer
őstag
válasz
Khelben #44756 üzenetére
Ha a te elméletedből indulunk ki akkor az F1 autókon is 135-ös guminak kéne lennie. De ezt a sok hülye fejlesztőmérnök nem tudja mert ötödikes korában valami oknál fogva pont kimaradt az iskolából amikor fizika órán ez sorra került.
"két egyforma anyagú, egyforma mintázatú gumi, egyforma autón, ugyanazon az úton, csak az egyik 155/.. a másik meg mondjuk 205/... Ugyanakkora fékúton fognak megállni, és ugyanakkora sebességnél fognak elszállni a kanyarban, ennyi."
Nem mondom, hogy próbáld ki mert még a végén összetörnéd magad.
-
válasz
Khelben #44756 üzenetére
Forras?... Mert mondom, amit olvastam, az alapjan a gumik viselkedeset messze nem irja le az Amontons-torveny, az ilyen egyszeru megkozelites a ho hatasaval sem szamol (es azt azert egyszeru belatni, hogy ket kulonbozo meretu gumi nem egyforman fog melegedni, ami egyebkent a sima surlodasi modellben is megbolygatja a tapadasi egyutthatot es maris borul a "felulet nem szamit").
-
válasz
Khelben #44752 üzenetére
"Oké, nem vitatkozom, olvass utána."
Tudsz javasolni valamit, ami nem otodikes fizikakonyv, hanem komoly szakirodalom? Ugyani az alapjan, amit olvastam, nem hogy a felulet nagysaga, hanem a formaja is komolyan befolyasolja az abroncs tulajdonsagait. Illetve annyi anyagbol, amit egyszeru kozemberkent el tudtam erni, az is eleg vilagosnak tunt, hogy a gumigyarak mernokei sem tudjak igazan pontosan modellezni a gumik viselkedeset, a szamitasok mellett nagyon komoly szerepe van tovabbra is a gyakorlati teszteknek.
-
válasz
Khelben #44750 üzenetére
Nem, a surlodas nem errol szol. Az a surlodas, ami az otodikes fizikakonyvben van, arrol szol, hogy a surlodasban reszt vevo mindket test egyben marad. A gumicsik meg arrol szol, hogy a surlodasi ero nagyobb, mint az az ero, ami ahhoz szukseges, hogy a gumireszecskek kiszakadjanak az abroncsbol, igy az utobbi lesz a szuk keresztmetszet. Viszont az elszakadashoz szukseges erot meg kell szorozni az egyszerre elszakado gumidarabok szamaval, marpedig az kb. egyenes aranyban van az erintkezo gumifelulet nagysagaval (ellentetben a surlodasi erovel, amit nem befolyasol a felulet merete).
-
válasz
Khelben #44744 üzenetére
Viszont szaraz aszfalton a tapadas korlatjat elsosorban nem a surlodasi ero nagysaga adja. Ugyanis eros fekezeskor nem az tortenik, hogy a gumi csuszik az aszfalton, hanem az, hogy az abroncs feluleterol leszakadnak az aszfaltba kapaszkodo gumireszecskek (ezert huz csikot), marpedig ez olyan jelenseg, ahol a felulet nagysaganak komoly szerepe van.
-
dízelracer
őstag
válasz
Khelben #44455 üzenetére
Ovi mi? Nézd már meg cimbora, hogy milyen autókról volt szó ([link]) erre jössz és példálózol a benzintemető halottas tepsiddel. Tudod mit? Igazad van. Az 1.3-as Suzuki Swift mérhetetlen, gigantikus 114Nm-es nyomatéka már tényleg nem gyerekjáték. Ha felelőtlenül megrúgod a gázpedált rögvest szétszaggatja a kasznit.
De tudod az egészben az a vicc, hogy egy 17éves PGT is tudja a 200+ Nm-t pedig egy ezer éves konstrukció. Egy elavult nyolcszelepes szög egyszerű turbómotor. Ha érdekel kérj nyomatékgörbét a kék csigától. Engem annyira azért nem izgat a dolog, hogy bújjam a netet utána. A szívómotorok elavultak. Gazdaságtalanok, környezetszennyezők. Belátható időn belül kihalnak mint a dinoszauruszok, előbb utóbb eltűnnek még luxusautókból is.Tudom, hogy szereted kiforgatni az ember szavait de ez most nem jött be.
szerk: itt egyedül TE lettél megcáfolva. Kijelentettél valamit ami nyilvánvalóan nem úgy van, besültél. Elég ciki. Lépjünk tovább.
-
dízelracer
őstag
válasz
Khelben #44442 üzenetére
"Hát, az enyém szívó benyás, aztán 1500-tól 6000-ig végig megvan a 220Nm"
Lehet az én készülékemben van a hiba de ha jól látom kb 3700 - 4100 ford/perc között van meg az a 220Nm előtte és utána meredeken esni is kezd.
Ilyen egy elbaszott görbét is már régen láttam. Hogy néz már ki? Tiszta hullám vasút.
-
dízelracer
őstag
válasz
Khelben #44117 üzenetére
Ja csak mi átlag autókról beszélünk. Itthon átlag autós benzinesből 1200-1600ccm között választ nem vesz 2.5 V6-ot mikor 400forint felé közeledik a benyának literje. 220Nm nem kevés egy 2495ccm-s V6 motorból? 17éves PGT is tud 204Nm-t az 1.4-es motorból. Vagy ott a fosvágen 1.2TSI motorja. 1197ccm, 105ló @ 175Nm. Ugyanazt tudja mint egy 1.6-os szívó csak sokkal kevesebbet fogyaszt és 1500nál már rendelkezésre áll a 175Nm. Az 1.6 benyás 1500-nál totál halott. A kis ccm-s (1400-1600ccm) feltöltött motoroké a jövő.
-
Kazimír
őstag
válasz
Khelben #43987 üzenetére
Autó az autó. Ugyanúgy elvisz mindegyik A-ból B-be.
Mint bizonyára tudod, kishazánkban nagyon sok ember szaladgál még xtízéves Ladákkal, hasonló korú "levetett" nyugati autókkal, első generációs Swifttel, stb.melyek biztonságukat tekintve a gagyi ázsiai autók szintjén állnak.
Csak erre próbáltam utalni. Egy régebben épített utascella 1,5 méter gyűrődőzónája mögül is bányászhatnak ki a tűzoltók és a mentők kopnyatöréssel és szilánkosra tört bordákkal (persze nem kívánom senkinek), és egy újabb, kisebb autóból is szállhatsz ki sértetlenül hasonló méretű karambol után.
Minden baleset más, egyik sem törvényszerű. Csak az esélyek lehetnek jobbak/rosszabbak. A törésteszteket laborban végzik, az élet odakint ennél sokkal változatosabb a körülményeket tekintve. Minden autó legkomolyabb biztonsági rése viszont továbbra is az ember marad..
Aktív témák
- Layer 2 Plus (Layer 3 Lite) Passzív rack switch, 24x1G + 4x10G SFP+ , SFP-kkel FS S3900-24T4S-R
- Eladó/Lenovo X240 Ultrabook/I5-4300U/8GB DDR3/Win 10Pro/12,5"!!!
- LG OLED55C9 prémium TV - 140cm, 4k, 120Hz - apró vizuális hibával
- Erős Gamer / Munka PC i7-14700, RTX 3070 Ti, 32GB RAM, 1TB SSD
- Samsung Galaxy A52S 5G Dual 8/256
- Dell Latitude Precision Üzleti gépek, 2-in-1 gépek, Vostro 8-12. gen szinte minden, garancia.
- Tablet felvásárlás! Samsung Galaxy Tab S10+, Samsung Galaxy Tab S10 Ultra, Samsung Galaxy Tab S10 FE
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- LG 65BX - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- Medion Erazer Beast X40-hez vízhűtés (MD 60961)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest