- Magisk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Huawei Watch GT 2 Pro - egyszerűen gyönyörű
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Apróbb óra érkezik a OnePlustól
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
jmakk
őstag
"Modern gépeknek már van akkora dinamika-tartománya, hogy ilyenkor raw és/vagy exposure bracketing, majd a többit otthon utómunkában."
Azért a bracketing korántsem játszik egy 1-2 perces vagy hosszabb expónál, ahol ráadásul még mondjuk dark-frame is készül.
A nagy dinamikatartomány ellenére én még megtartanám a lapszűrőimet.
-
makszi
aktív tag
Jelenleg M42-es és Canon FD 135 ös fix obikkal szoktam fotózni, pont úgy ahogy írod, már ismerem annyira a műsort, hogy tudom kb mikor merre mennek, és előre odaélesítek, és sorozat.
Csak így kb 40-50 % lesz a jó képek aránya, plusz ha van valami váratlan esemény történés sanszom sincs kifotózni abból az élességi sávból amit belőttem előre (pl a zsűrire ami sokkal közelebb vagy távolabb van).Fujit imádom! A vázat is kitobit is és a samyangot is.
A színvilág miatt nekem is az Oly a szimpatiksabb a Pana helyett, csak hát ott meg a video van.Jelenleg egy Panan LX7-te videózok miközben fotózok a Fujival
-
madgie
titán
Nem túl szerencsés sajna a hétfeles fényereje az ilyesmihez, de használható azért egy jó Sony szenzoros mft-vel
A Fuji azért érezhetően jobb ebben, nem utolsósorban a Sami 12/2 extra fotonbefogadó-képességének hála.
-
kamilyon04
csendes tag
Kár hogy nincs itt söröskorsó piktogramm, pedig ezért a hsz-ért az járna!
Egyszer egy jövőbeni találkozás esetén állnék egy sört, ha van rá érdeklődés
Azt hiszem akkor obi terén mind a 14 2.5-öt, mind a samy 7.5 3.5-öt ki kell tesztelgetni...CSILLAGÁSZATHOZ CSILLAGÁSZATI ISO ÉRTÉKET!
A csúszkabizergálást egy ideje művelem már, azzal el leszek!
Köszi! -
Lassú Víz
addikt
Szerintem nincs ott rés ahol te látsz. A magas állványok közül a közepesek és a jobbak terpesztve, középoszlop fordítással tudnak alacsony pozíciót is. Pl. az enyémnek (Nat Geo Tundra, már csak valami Manfrotto utód van helyette) valahol 17 cm a legalacsonyabb pontja. Kérdés a szállítási méret és a súly, nem az, hogy 43 cm magasra tudom-e tenni a gépet.
-
-
jmakk
őstag
Az a helyzet, hogy a webáruház, hibára hivatkozva, nem köteles annyiért adni. De a puding próbája az evés, úgyhogy kíváncsi vagyok mi fog történni. Felhívnak-e vagy majd az utánvétkor lesz más az összeg. Szurkolok nektek, hogy megkapjátok annyiért, de sajnos a mondás örök: ami túl szép, hogy igaz legyen, az általában nem az...
-
madgie
titán
FF OMD, ez jó
Még egy ártatlan kérdés: azt mondjátok, jobb helyre került elől az expógomb. Szerintem nem fér el három ujjam kényelmesen alatta a "markolaton", most a lejjebb engedett kezelőfelülettel még kevésbé fogható majd stabilan. Értem én, hogy így "DSLR-like", csak ez egy pöcsnyi MILC-en szerintem kicsit kapufa.
Aztán persze ki kell próbálni, lehet a valóságban pontjó.
-
madgie
titán
Fáradj már át a Fuji topikba
pitéhezhasonló ordas hülyeségeket összehordani, jó?Nem hiszem el, hogy halál komolyan felmerül az igény, hogy a NEX userek által is ipari hulladék képkategóriába tartozó APS-C-s 16-50 merül fel, mint FF kamerára csavarható alternatíva.
Csavarok egyet az amúgy is kicsavart mondandódhoz: Az A7-tel nem tudom azt megcsinálni, hogy másik obit csavarok rá és egyből KF lesz. Na?
-
.mf
veterán
Tessék, és tényleg!
Remélem mihamarabb lesznek tesztek, nagyon kíváncsi vagyok.Ha tényleg OMD-szintű lesz a stabi, és az A7S-hez hasonlóan ennél is tovább csiszolnak az A7 és -R gyengéin (a japán promó-szöveg alapján úgy tűnik, de marketingeseknek nem hiszünk)...
Schawo: mégse millió, hanem 190k JPY
Már fel is tűnt a kakaku-n, jelenleg 184560, pedig még csak 2 boltban rendelhető, ennek ellenére már most hajszálnyival olcsóbb az A7R-nél, ami 185799, és sok boltban elérhető; s az már bő egy éve lett bejelentve, és már túl van pár áresésen is.
Mazsi: lehet, hogy szerinted értelmetlen, de a 16-50-nel majdnem olyan kompakt tud maradni, mint az OMD 12-32-vel, így sétálósnak könnyen velemjön a lóbaszó (c) obik helyett. Igen, ezzel csak egy sima APS-C NEX-ként fog viselkeni, fele felbontással; és? Az OMD-vel nem tudom azt megcsinálni, hogy másik obit csavarok rá és egyből FF lesz.
Jjeahh: a bajonett 44 mm, pontosan ugyanannyi, mint a szintén FF Nikon FX, tehát önmagában nem lenne gond, csak a nagyon rövid bázistávolsággal együtt.
Szeretnél te ilyen "lomót"Mercutio: nem bagatelizáltam, a lóbaszóra reagáltam, hogy nem mindegyik az (ld. 16-35 alig nagyonbb, mint a m4/3-os 7-14 f4).
Igen, írtam már, hogy a 25 f1.4-est azért viszem magammal ritkán, mert a 17 és 45 mindig nálam van, azok mellé kevésbé érzem szükségét; ha mindig magammal akarnám vinni, akkor csak a 17 ÉS 45 helyett tudnám berakni, amivel a kit rugalmassága nagyban csorbulna.
12-40-re is írtam, hogy nekem a mérete, tömege, egyensúlya miatt sem kéne, és ezt továbbra is tartom. Remélem ismered a "kompromisszum" fogalmat. Ha m4/3, akkor legyen kicsi és könnyű, ha már azért áldozok be valamennyit a képminőségből. Ha nem sokkal nagyobb mérettel magasabb képminőséget el tudok érni, akkor mérlegelek. Az A7 még mindig jóval kisebb, mint egy FF dSLR obival.Lassú Víz: "Hibás az összehasonlítási logikád. Gombok, tárcsák, méret, tapi kijelző mind fontos amikor használod."
Van az A7-2-n 4 db Custom gomb, az EV-n és a módválasztón kívül még 2 db tárcsa. A tapi kijelzőt legszívesebben kikapcsolnám, direkt még nem használtam, csak olyan volt, hogy rosszul fogtam meg és lőtt egy képet, amit utána törölhettem. Az A7-2-n végre áthelyezték az expó-gombot is. Összességében lehet, hogy nem éri el az EM1 kezelhetőségi szintjét, de ránézésre nem tűnik vészesnek.
Majd meglátjuk, hogy a teszteken kiderül-e valami, de addig reményhal.Parci: ja, igazad van, ettől az egésztől megkímélhettem volna magam, ha annyit írok, hogy "mert kíváncsi vagyok, kütyüzhetnékem van, és kész!"
Igen, esélyes, hogy a 24-240 is tipikus turistaobis lesz*; de m4/3-on is használok olyat is, és másrészt jelenleg széles kezdőjű alaptartományt is lefedő zoom csak ez van és a 24-70 f4, ami drága de képszélekben gyengébb, mint a 28-70 kitobi. Inkább a meglepő kompaktsága miatt hoztam fel. Remélem a Tamron és a Sigma is végre felébred. Egy nem lóbaszó (c) de optikailag jó 24-85 f2.8-4 és a 16-35 f4-gyel már egész jól ellennék, egy-két fixszel megtámogatva. Ld. hány profi fotós is elvan a 24-70 és 70-200 vagy 14-24 f2.8 párosokkal.
* Ehhez képest az idei szerintem egyik legjobb képem pont a 14-140 turistaobival lőttem...
Gorgo: billentyűzetemből vetted ki a betűket.
-
Lassú Víz
addikt
Hibás az összehasonlítási logikád. Gombok, tárcsák, méret, tapi kijelző mind fontos amikor használod. A legrövidebb záridő alapján egyenlőséget tenni két váz közé ... inkább nem írok rá semmit.
El kell fogadni, hogy nem létezik olyan fényképezőgép ami minden élethelyzetben minden fotós feladatra egyaránt tökéletes. Nem volt ez másképp a filmes korszakban sem. Szerintem az a fotós aki 4''x5'' -os filmre egy műszaki kamerával készítette el a munkáit, nem azt vitte magával nyaralásra vagy egy utcai sétára. -
Mercutio_
félisten
Az azért mókás, amikor te bagatelizálsz obi méret /súly értékeket, miközben nem sokat kell keresni, hogy olyan hsz-t olvassunk tőled, hogy xy m4/3 obit mérete miatt nem viszel/használsz csak ritkan
Az a baj a kimaxolt technikai oldallal, hogy hamis biztonságérzetet ad.
A DxO adatokról emlékeim szerint sokszor elhangzott, hogy mostanság mintha a mérési módszerük miatt a kis eltéréseket is felnagyitaná illetve érdekesen súlyoz bizonyos rész eredményeket.
-
Nem tudom, hogy mennyire valósak a linkelt DXO grafikonok, de ez alapján pont dinamikában l..zar előnye sincs az A7-nek. A NEX-szel szemben fél, az OM-D-vel szemben egy egész komplett fé előnyt mutat az ábra. Zajban pedig 2/3 - 4/3 fé ugyanez. Pont agyon is vágod egy 35/2.8-cal. De legalább jó drága volt. Piha. Egy jó, fényerős obival azért el tudom képzelni.
Végül is értem a dolgot: ha kell, akkor van nagy, ha nem kell, van kicsi. De azért negyed milláért, meg a vázért várható majd egyért azért elég gyér szolgáltatás így kombóban.
-
lenan
aktív tag
Lehet a sonyt b@szogatni az ennyi bites raw, meg az akármi miatt, de nagyon jó koncepció az A7 szerintem, csomó szempont szerint az egyik legjobb talán. (az enyémek jelenleg pont ebbe esnek)
Az hogy 3 féle filmmel (felbontás 12-24-36 mpixel, iso ennyi annyi stb) veheted meg kb ugyanazt a vázat, csak nála van, az oly, a fuji az ép aktuális szenzort dugdossa ilyen, olyan, mégolyanabb vázaikba, mindig kb. ugyanazzal a képpel.
Obi persze kevés van, de ott a végtelen manuál obivilág natív értékekkel, nagyon sok egészen kitűnő darabbal.
Stabival iszonyat jó lesz akár manuál obik alá is, gyári obi meg csak egyre több lehet. -
Novics
senior tag
Tény, hogy van benne egy kis dof buzulás is, de inkább az izzó miatt beltérben este. Tájazni természetesen bőven jó a 12-32 a kezdő 3,5-tel.
Az ilyen rohangálós, mindig nálam lévős obinál lenne jó a fényerő.
Vagy 12-50, mert azt láttam olcsóbban - bár még utána kell néznem, hogy mit is tud - és emellé egy rohangálós fényerős fix. (A 12-50 nagy, de csak direktben tájazni vinném.)
Nem leharapni a fejemet, csak hangosan gondolkozok. -
|AP|
veterán
-
jmakk
őstag
-
Doom
aktív tag
Néztem a 9-18-ast is, csábító a 9mm, de az a bajom, hogy emellé még nem árt egy alapobi, és kéne még valami fényerős. Esetleg lehetne a kettő együtt pl. a 25/1.8, de a fényerőt szeretném a szélesebb látószöghöz igazítani éjszakai csillagfotózás és beltér miatt. Én a képeim harmadát eddig 27-28 ekv. gyútávon csináltam, valszeg soknál lejjebb is mentem volna, ha nem lopták volna el a 10-22-met anno
Ezért gondoltam a 12/2-re, de persze az pont nincs a MM-ban, hogy a fene egye meg.
Egyébként mi a jó minőségű alapobi? 12-32, 14-42, 14-45-re gondolsz? -
gorgo
őstag
Bakker, a link amit küldtél, eszement (mármint a tag honlapján vannak ezek is)!
Burning Man 2014
Az extravaganciát garantáltan újradefiniáljátok, ez a minimum. Sokezer William S. Borroughs-on és hasonlókon nevelkedett ember. -
ati3x
senior tag
Amugy a sarki fény elöfordulása leggyakoribb a 68-69-ik szélességi körön.. Persze semmi gari, hogyha felmész látsz is.. Még nekem sem sikerült itt svédben.. Igaz "csak" az 58 szélesség körül vagyok.. Ellenben valamikor a 2000-es évek elején láttam sarki fényt Magyarországról..
-
Lassú Víz
addikt
"Vagy mégjobban annak, ha a FF dinamika-tartományát, színmélységét, színzaját sűrítenék egy m4/3 szenzorba."
Ezt nyilván nem lehet. Illetve ugyanakkora pixelmérettel lehet, ami az FF szenzor felbontásának negyede. És ha fejlődik annyit a szenzor technológia, hogy utóléri a mai FF-et az FT szenzor, hát majd fejlődik addigra az FF is, hogy ismét hátrányban legyen.
Nem az a kérdés, hogy tud-e ugyanolyan jó lenni mint egy FF vagy nagyobb szenzor, hanem, hogy tud-e elég jó lenni neked. -
madgie
titán
Az anyagi részén kívül módfelett érdekelne a történet, de sajnos az előbb említett okok miatt nem megy (qrvaházfelújítás). Pedig imádom északot, a csillagokat, az északi fénytől valószínűleg seggre esnék, meg csak összehoznánk pár olyan beállítást, ami valamennyire egyedi. No mindegy, marad a Báger, az pár kilométerre van
arn: nekem való hely lehet, öt év után tavaly költözéskor kábé 2 szomszéd nevét tudtam a tizennégyből
-
gorgo
őstag
Idén 2x voltam északon (előtte soha). Amiket leírsz, hát, nagy difi nincs bennük. Sok északi iszik (férfiak inkább), minden elképesztően drága, és jellemzően hamar eltakarodnak haza az emberek. Nincs éjszakai élet igazán, kevés kivételtől (pl Bergen) eltekintve. Én megnézném a környékről készült képeket panoramio-n vagy hasonlón, az sem mindegy, sőt tkp. engem jobban izgatna a táj! mert mi van pl. ha balszerencsédre nem lesz északi fény azokban a napokban???
Én Norvégiába mennék, mert: hegyek, tenger, szigetek, fjordok, közel a reptér, olcsó fapadosokkal.
Felkapott: azért ne egy Prágát képzelj el. Inni (szeszt) felejtsd el, lesz más amire elmegy a lé, amúgy finneknél is dettó az ára.
Ha feltétel a tiszta, felhőmentes idő, nos, ez azért még közbeszólhat (persze finneknél sincs erre garancia, de ha kontinentálisabb az éghajlat, akkor jobbak az esélyeid)... Lehet, hogy norvégoknál olyan szép ködös képeket lőnél. -
Freddy76
addikt
Szerintem hagyd a francba, az északi fényt már mindenhogy lefotózták, ennyi pénzből menj el Jamaicára és feszes fenekű fekák farán fodrozd a füvet.
Szerintem.
-
Novics
senior tag
Köszi. Az oly oldalán van E-M10 manual is. Majd azt átolvasgatom. Van rajta beállítási lehetőség bőven, el fogok vele szórakozni egy darabig, amíg átrágom magamat rajta.
Mercutio_
Ahogyan TayRol mondta, egy ilyennel vettem.
Na, azért csak lekaptam őket egymás mellett. Jupiter 11a, Pentax 16-45, Pentax-a 50 1,7, meg az új szerzemény. A manuális ugyan kisebb, de az fix, ott csak a fókuszt kell tekergetni, könnyebben elérem. A zuikon is mindig a fókuszt kezdem el tekergetni, mert az jobban kézre esik. Ja, meg itt pont fordítva kell zoomolni, a másik irányba kell tekerni.Ezt is szokni kell. De amúgy tetszik.
-
m3ss
veterán
azert nem olyan rossz az 5d1 magas ison. hasonlo aru croppos gepeket siman uti..sot a dragabbakat is. iso1600-as kepek zajszures nelkul is hasznalhatok sztem.
dinamikaban tenyleg gyenge...de fenymeresben, fokuszpontossagban, ergonomiaban semmivel sem erzem rosszabbnak mint a 6d-t.amugy tenyleg nagyon jo kombo ar/ertekben az 5d1+85 1.8...senki nem mondana meg vakteszten ekkora felbontasban melyiket kepet lottem 5d-vel, melyiket 6d-vel sztem...1,3,4,7,10-re pl emlexek hogy 5d1+85. mondjuk szort fenyben szerencsere nem kell dinamika...ha pl magas isos templomos kepeket utomunkazok ahol kellene shadowt, hajlajtot cibalni egybol rajovok egy csuszkamozditasra hogy mivel lottem
a d610 inkabb 3x annyi, mint egy 5d1.
-
csak a szenzor méretéből adódó mosoda, ami mellette szól
Ezt keresnek, nem dinamikatartományt.Inkább vennék ödéma-2-t vagy déhaccáztizet duplájáért, mint egy náluk sok évvel régebbi ödéma-1-et.
Én leginkább meg egyiket sem venném, mert hátam közepére se kell egy ekkora batár, de különbözőek vagyunk. Neki 5D2-re biztos nincs pénze, 5D1-re talán van, és lehet, hogy kell neki.Mire az ember kiépít egy rendszert, már nem lesz egy nagy tétel az a különbség.
Ő nem rendszert akar, csak egy szuperbokeh mittudoménmit, egy objektívvel. 5D2-3-at különösen kár lenne vennie, hiszen mire kihasználná, már le is szokott a bokehbuzulásról. -
Rum.cájsz
tag
A második sor elején írta, hogy az MFT-s kistelék drágák, azért nem gondolkodik benne.
Az általad említett cuccokból az első (75/1.8) használt árából már simán tudna venni egy C 5 D (I) + 85/1.8 AF kombót, éles, jól kenyő cucc. És még hozzá a filléres fényerős fixek, manuálba.
Akinek ezzel se megy, annak ezzel a műfajjal nem is kell próbálkozni... -
|AP|
veterán
Ha jobban megnézem a Sirui tényleg szinte egy az egyben megegyezik a Weifenggel. Így viszont már nem sok érv szól mellette (még a 6 év garancia sem). Jelenleg a 6615 a legesélyesebb, lehet élni fogok a személyes megtapizás lehetőségével (mármint az állványt...)
Studi: jó áron van, de én egyáltalán nem videózok, ezért a pisztolymarkolatos fej nekem feleslegesen növelné a méretet, még ha kényelmes is.
-
rumos14
nagyúr
nézd kicsit tovább a videót, kisüt a nap. de ez az idő Izlandon nagyon is jónak számít!
ez meg az elején napos és a végére lesz felhős, és pötty sincs rajta
[link]
200g-os Sony HX9V volt rajta, nagyobb gépet én sem mertem volna feltenni, még a NEX-et sem, és nem is fért volna el a szélvédő miatt. -
Shono
aktív tag
Leginkább mindent. Azaz nincs ilyen elhatározásom, hogy csak tájképet vagy portrét szeretnék készíteni. A makrótól a tájképig bármit, persze ehhez mérten kompromisszumosan. Gondolom kb 2 objektívvel és egy m4/3-mal már egész sokmindent meg lehet oldani.
Azaz szeretnék egy olyan alap gépet, ami kellően hordozható, alapjában véve általános felhasználású, de ha később szeretnék egy másik objektívet hozzá, akkor megtehessem. És az egész ne kerüljön milliókba -
hibavissza
veterán
Nincs benne szelektív eszköz. Innen kezdve ez számomra értékelhetetlen mint raw feldolgozó. Ha ezt tudom, le sem töltöm. Ez már a filmes időkben is minimum volt. Az, hogy néhány elcseszett világítású fotón szebb bőrtónust produkált nem egy jelentős fegyvertény. Nálam a finom részletek elvesztek egy leginkább útvesztőnek tűnő mintázatban a geometriai torzítás korrekció pedig érdekesen működik. Van ahol jó, van ahol nem.
Másrészt lehet benne ráció, hogy beillesszük az otthoni workflow-ba. Meg lehet vele spórolni egy kis időt, ha nem szeretsz bíbelődni a fotókkal. A kamera jpg-nél mindenképp jobb...vagy legalább is másképp jódiák: azt nem hiszem, hogy nincs látótávolságon belül egy iskolás gyermek vagy pedagógus.
-
need
addikt
Ear001 és .mf-nek..
hát ja az lesz.. nem sokára vesz az egyik m.társam egy Gopro black akció kamerát.. kölcsön adja és azzal majd megcsinálom.. nem kínlódok én tovább ezzel a doggal..
[Freddy76..] annyira de annyira édes vagy hogy majd kirohad a fogam tőled..
egyébkénk ku*va jó -
.mf
veterán
Nos...
Ma este telepítettem az otthoni asztali gépemre is az Oly Viewer 3-at.
Azt hittem, hogy csak a céges laptop mobil kóráj két alacsony frekis magját nem csípi, de nem, az asztali négy kóráj magját is úgy beterhelte másodpercekig egy-egy paraméter állításától, hogy csak lestem.Na akkor nézzük a DxO-t.
Noss...
Az automatikus alapbeállítások nem mindenhol jók. Vannak helyzetek, ahol csúnyán megbotlik, pl. a túl agresszív default zajszűrő-simító algoritmus a sötétebb részek részleteit is úgy elkeni, mintha ott se lennének. Maga a default zajszűrés is, bár nagyon szépen simít színeket, de néhány az eredetinél nagyobb szűrési artifact szemcse megmarad, ami nagyobb mérete és az eredetinél simább környezete miatt pixelkukkolva jobban szúrja a szemet. Kiégett képrészleteknél egy részen még tud javítani, ott visszahúzza, de a mellette fehérben megmaradóhoz képest ez a visszahúzás egy enyhe kontúrt eredményez, ahelyett, hogy egy átmenet lenne.De még kész jpg képekkel is tud egyet s mást mutatni. Kivesz egy adag CA-t és ad egy kis élesítést obinak megfelelően, színi zajt simít, fehéregyensúlyt és exponálást állít, s mindezt automatikusan. Mint fentebb írtam, nem mindenhol működik, de ahol igen, ott ezek a külön-külön apró finomságok összességében érezhetően javítanak a képen belenagyítva, sőt, néha már monitor-méretben is.
S ahol igazán elemében van, a raw... Marketing-anyagoknak nem hiszek, gondoltam a fentebb linkelt dpr cikk is kicsit túloz. Erre most itt ülök, másik monitoron egy kép eredeti és feldolgozott rawja 100%-on, és csak pislogok. Olyan részleteket hozott vissza, amik az eredetin szinte nem is kivehetőek.
Egyelőre még csak pár kiexportált képet hasonlítottam össze, a színek bár nem pontosan ugyanazok (meg a háttérben elég sokmindent csinál már eleve, ami kicsit elviszi az összehasonlítást), de elég közel vannak, még akkor is, ha windows képnézőben, rawtherapeeban az orf file elég markánsan el is tér a váz-jpg-től.
Mindenkinek ajánlom legalább egy próba erejéig. Meg főleg, ingyé' van az amúgy nemolcsó helyett, és most még internet-adó sincs rajta
-
MrChris
nagyúr
ennél a dpreview mintánál kb látszik mire gondolok. A Lr képén mintha egy hideg szürke fátyol lenne, persze nagyon kicsit és ettől minden bőrszín élettelenné válik, főképp így egymás mellett látva. Az ajkak tudnak még eléggé olyanok lenni mintha -20°C-ban készült volna
picit lilásodnak és az arc sárga tónusai is el-el tűnnek és minden rózsa-lila árnyalatú. Hiányoznak színek. Ezeket szaturációval HSL-el még nem tudtam szépre korrigálni.
-
MrChris
nagyúr
Aszem ki kell próbálnom ezt a dxo konvertert is. A LR-ba betöltöttem egy E1 rawot és hasonlóan a G6 hoz nekem nem tetsző bőrtónusokat kaptam, míg a Viewer hozza a nekem tetsző szép jpg-t. Felmerült bennem hogy a G6 is hozná közel azokat színeket mint pl az E510, csak nem tudom belepaszírozni a Viewerbe a Pana rawot
Persze ezek kicsi különbségek, de mikor egymás mellett van az E1 Lr és Viewer jpgje akkor az utóbbi olyan élőbb, jobb. Érdekes mód a tárgyak színeiben lehet hogy kevésbé jó. -
Rum.cájsz
tag
-
-
Rum.cájsz
tag
Van egy fotós kolléga, sztem mindenki ismeri, gyakorlatilag minden rendszeren végig zongorázta már magát és azt látni, hogy akár melyikben is van a végtermék látszólag szinte ugyanaz, éles, kontrasztos, színileg szépen telített képek
Ebből azt a következtetést vontam le, hogy -kis túlzással élve- tök mindegy milyen rendszert használsz, ha ismersz trükköket a feldolgozás során nagyjából ugyanarra vagy képes.
Néha kiemel dolgokat, pölö E-M5 kiemelkedő dinamika tartalék, faszányos Sony érzékelők és így tovább...
Van egy kedvenc beállítása (biztosan van több is) PS-ben sharpness menü 0.5 pix - 150%, ettől kipengül minden.
Jelenleg ha jól tudom prémium kompaktal lődöz, de meg nem mondanám hogy ezzel fotózgat, valszeg ért az alapokhoz is.
Nem akarok sokat vau-vau, de ahhoz hogy ilyen képek készüljenek végtermékként ismerni kell az egész folyamatot, elejétől a végéig. Én is ezen vagyok és még van mit tanulnom...
Sztem ezt (majdnem) bármilyen felszereléssel meg lehet csinálni, tehát nem a technika a leggyengébb láncszem... -
gorgo
őstag
Én ezeket meglőném egy oly em1+12-40-el... + panalajka25-tel (csak valaki vigyen el oda!!! + szerezzen 1 hónap szabit)
Te is pontosan tudod, sokat utazol, és ráadásul nem Debrecen-Bp vonalon: a világban vannak olyan helyek, amelyek önmagukban is akkora wow faktort hordoznak, hogy beszarik az ember. Alaszka pont ilyen! Egy jobb mft váz+jobb üvegek elegendőek ehhez. Persze egy sunyi A7r biztos jobb, vagy egy lajka m9 f<2.. -
arn
félisten
Egyszeru, tolts le rawokat a szimpatikus vazrol, es dolgozd ki oket. Latni fogod, hogy a vaz tud vmi pluszt, vagy a fotos
Nekem ezert van most fujim
Amugy ugyes fotos kezeben a legegyszerubb gep is csodakra kepes, a jobb technika inkabb csak tobb mozgasteret ad. De ritkan van az, hogy egy igazan jo kep emiatt tudott csak megszuletni.
-
hegyimorc
senior tag
Próbáld ki azt, hogy RAW-ban fotózol, OlyViewerben csinálsz belőle TIF-et, majd LR-ben élesíted és onnan JPG export.
Megmarad az eredeti színvilág, de sokkal szebben tudsz élesíteni.
Ha már motor: Sibirsky Extreme
-
-
arn
félisten
siriuit neztem
az alu 100 eur, a karbon 200. az egyik 1kg, a masik meg 0.8 korul van fejjel (bar vhol 1.1et olvastam az alura). ossztomeget nezve azert nem keves, lehet egy obi sulya.
meretre kb a mefoto backpacker merete.
vettem egy manfrottot (190pro) par honapja, ami relativ massziv allvany, de rajottem, hogy a budos eletben nem fogom sehova se cipelni, most meg szivesen mennek estenkent. lehet inkabb eladom, total nullkmes.
-
Rum.cájsz
tag
Hűű, ez volt ám a válasz, köszi...
Amíg eljutok a tesztek helyszínére (gép tapizás+obi kukkolás) addig még egy rakás teszt oldalt is átrágok, az általad vázoltakat is részletesen átnézem.
Egy szó mint száz köszi az infót, meg annak is aki hozzászólt a kérdéshez, építő társaság... -
|AP|
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! Apple Mac mini 2024 M4 16GB 256GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Lenovo Legion 5 Gaming. Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i3 10105F 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Macbook White 13" unibody
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest