Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Thunderzolee

    veterán

    válasz #68216320 #15670 üzenetére

    Nem írtad mennyit akarsz rászánni?

    A Segway G30-ra tippelek, h az neked jo lenne.
    A pálcikarollerek között ez a legnagyobb, az akkuja is a legnagyobb --> nem kell hatótávnövelésben gondolkodnod.
    Ugyan nem ekkora súlyra tervezték, de kezdésnek sztem bevállalhatod.
    A 65km-es hatótávval olyan 25-30km-t remélhetőleg alattad is elmegy.
    A párodnak tuti meg fog felelni, te meg majd meglátod, ha túl kevés lesz az ereje, akkor legalább tudni fogod, h mennyivel kell többet rákölteni ahhoz, h olyan rollert tudj venni, ami elboldogul 120kilóval is.

  • DigitXT

    félisten

    válasz #68216320 #15672 üzenetére

    Az SMKP-t azért hoztam fel, mert az egyik (szerintem triviális) érv volt az ellen, hogy a roller miért NEM lehet SMKP az az volt, hogy nincs rajta ülés: na most, amin van, azt ezzel az érvvel nem lehetne kihúzni az EU szabályozás hatálya alól.

    Amúgy kb. bármire szerelhető ülés, ilyen-olyan megoldással (ritka használatra). Amihez van gyári konzol, annál teljesen egyértelmű, hogy hova találták ki.:R Csak ha nem használod, akkor elég nyilvánvalóan zavaró tényező, s plusz súly.

    Ha kerékpárút használat is fontos, akkor bizony a 25 km/h-ra kell lőni, a jövőben. Sajnos elég kretén a tervezet, mert hiába kapcsolod olyan módba, elméletileg ha más módban túl tudja lépni, akkor önmagában ezért a tudásáért le lesz tiltva...:( Szerintem ez azért baromság, mert a városba sem csak azok az autók hajtanak be, amelyek nem képesek 50 km/h-nál többre, hanem van egy korlátozás, és ha valaki túllépi, akkor megy a bünti... (Rollernél előre feltételeznék a szabálysértést.)

    Csomagtartóba elférnek a nagyobb vasak is, normálisabb méretű autóba, viszont azokkal inkább az a gond, hogy 40-50 kg-ot nem fogsz szívesen emelgetni.:R Egy Wolf-nál pl. az összecsukás szerintem csak jelképes. Azzal oda kell menni, ahova indultál (és nem hurcolászni a csomagtartóban). Pálcikáknál a fő probléma a terhelhetőség, ritka a 100 kg fölötti. Lehet, hogy elbír +10%-ot, de azért hosszú távon probléma lehet a váz merevségével, esetleg a motor / vezérlő túlterhelésével. (Ahol meg gyárilag 120 kg-ot hazudnak, és minden hétre jut egy balesetes belőle, azoktól menekülj... Az egyik ilyen, amivel én is összetörtem magam a Kugoo S1.)

    Így első körben úgy látom, hogy kicsit ellentmondásosak az elképzelések. Szinte biztos vagyok benne, hogy nem ugyanarra az egy a rollerre van neked szükséged, illetve a feleségednek. Neki simán jó lenne egy pálcika, neked meg nem igazán.:N

  • DigitXT

    félisten

    válasz #68216320 #15670 üzenetére

    Szerintem a kettes pontból kell kiindulni. Egyelőre nincs rá semmilyen
    szabályozás, csak tervezet van, ebből következőleg jelenleg(!) teljesen
    tökmindegy, hogy mit veszel, cserélsz-e benne akkupakkot nagyobbra.

    Ha és amennyiben típusbizonyítványos történet jön, onnantól nem lesz
    legális a moddolás sem (főleg nem egy kormányra felaggatott akkuval),
    márpedig hatótáv növelése nem igazán kivitelezhető másképpen...:R
    (Jellemzően nem fér be nagyobb akku a gyárinál, méretben. Szóval azt
    tudod csak meglépni, hogy nagyobb kapacitású cellákból építtetsz. De
    ha a rollernek gyári papír kell a forgalomban való részvételhez, onnantól
    az is bukó, hiszen átalakítás: sufni akku építők lehúzhatják a rolót kb.!)

    Gyorsan cserélhető akkus roller létezik, lásd Tier rollerek, de ez otthoni
    felhasználásban nem jellemző.:N Amúgy sem egészséges egy tartalék
    akkut folyamatosan a töltőn tartani, a Li-ion nem szereti az úgy tárolást:
    célszerű megvenni a gyárilag is nagyobb beépített akkuval szerelt vasat.

    És akkor visszatérve az elejére. Ángliusul az előbb linkelt oldalon neked
    a Big Dawg approved típusú rollereket kellene nézni. "Valószínűleg" nem
    a pálcika rollerek között fogsz ilyet találni... A 25-30 km/h tempó viszont
    csak most tökmindegy, ha a szabályozás szerint nem lehet 25 km/h-nál
    többet tudó rollert értelmesen használni (kerékpárút a neuralgikus pont!),
    akkor az összes nagyvasnak jelentősen csökken a használati értéke.:(
    Mert ugye az egy dolog, hogy tudsz az autók közt menni, ám van olyan
    útvonal, ahol ez nem kivitelezhető, a kerékpárútról meg le leszel tiltva.:N

    Ui: ha már ülésben is gondolkodsz, akkor alapvetően nem rollert keresel,
    hanem SMKP-t, és a jövőbeli törvényi szabályozás is arra fog kifutni...:K
    Nincsen ezzel semmi baj! Csak jogsi és bukó kell rá, meg biztosítás, de
    azért egy alap B jogsija szinte mindenkinek van, az meg SMKP-ra jó, és
    bukó nélkül amúgy is felelőtlenség rollerezni: az első esésig jó buli csak.
    Azért a nagyon sportos rollereken nehéz elképzelni ülést (Wolf/Dualtron),
    de jellemzően ilyen köztes megoldásokon szokott lenni. Enyémre is van,
    de eszembe nem jutna kipróbálni sem úgy, max. ha még öregebb leszek.

  • uniqm1

    tag

    válasz #68216320 #8611 üzenetére

    Én ma próbáltam ki a Lime-ot, átmenetileg kényszerűségből (defektes az M365-öm, várom a gumikat hozzá) és bár csörgött-zörgött, de legalább tűrhetően lehetett vele menni. De tényleg drága, hiába ingyenes a feloldás (ma kezdtem az egy hónapos ingyenes próbát), Zuglóból az V. kerbe durván 1.200.- Ft volt Ráadásul nem is lehet lerakni ott, el kellett vinnem az Andrássy - Bajcsy sarkáig, csak ott találtam fehér zónát, onnan meg séta...Nem jó buli ez így. Azt viszont nem értem, hogy lehet az, hogy ha bérelni akarok, akkor egy csomó rollert látok a közelemben itt az V. kerben (fizikailag is ott vannak, nem csak az app-ban) pedig ez piros zóna, ahol nem lehet befejezni az utazást. Szerencsére csak pár napot kell kihúznom, elvileg csütörtökön már kézbesítik a gumikat...
    Amúgy ha valaki még keresne Xiaomihoz 10x2 gumit, hasznos infó lehet: Ebay-en találtam spanyol eladónál XuanChenget (ez jobb mint a Wanda), én is onnan rendeltem 17-én, másnap már postázta is (UPS). Kb 15k a 2 db külső és 2 db belső a szállítási díjjal együtt, nem olcsó, viszont most itthon nincs készleten sehol.

  • DigitXT

    félisten

    válasz #68216320 #8593 üzenetére

    Kugoo S1-et 100 kg fölött én nem igazán ajánlanék. A kormány beállítható,
    de a legmagasabb állásában se olyan magas, mint mondjuk egy M4 Pro-n.
    Ha kifogsz egy régebbi verziót, szarul van meghegesztve, kitörhet a kereke.

    A rugózás sem valami acélos (de legalább van), az első villa nyaka kikopik.
    Hosszú távú nyektetéssel el lehet törni a hátsó rugóstagot is.:D A sima S1
    hátsó kereke borzalmas, kemény műanyag, nem tapad, csúszik, és zörög.

    Szokták cserélni E-Twow hátsó kerékre (1:1 belemegy, ennek a klónja), az
    puhább, így sokkal komfortosabb, viszont valami 15K (ha egyáltalán kapni).

    Alternatíva a pneumatikus hátsó kerék, amivel még komfortosabb. De ugye
    ezzel az ember bevállalja a defekt lehetőségét. Az S1 Pro jobb választás...
    (Erősített villa, szélesebb, puhább kerekek...) Mondjuk a puhább abroncs is
    lehet hátrány, főleg 100 kg fölött. Nyöszörög, mert deformálódik, melegszik,
    és viszonylag sokat fogyaszt emiatt. (Erről amúgy a gyártó is tud, mivel tök
    ugyanakkora hatótávot adnak meg, miközben 25%-kal nagyobb akkuja van.)

    Inkább az M4 felé kéne nézelődni, ha relatíve olcsó modell kell, rugózással.
    A Xiaominak semmilyen felfüggesztése nincs, csak a felfújható kerék segít,
    de az se tökéletes, ha meg tuningolod Monorimmel, úgy alsó hangon +30K.
    Csak az első kerékre, de szoktak rakni a hátsóra is: összesen min. 50K.:K

    Szerk a szerkre: hatótáv a vázat koppra kiterhelve a béka segge alatt lesz...
    Kiegészítő akkupakkot lehet hozzá venni persze, vagy egyedileg gyártani.:D
    Nálam összegyűlt az elmúlt hónapok során vagy 2kWh-nyi 36V akku...:R

    Szerk: de ezen a képen nincs is rajta még egy S1 Pro akku, ami táskában
    simán felrakható a kormányra, úgy dupla hatótávolsággal lehet számolni.:DDD
    De nem a reklám helye csak mondom: a szerelgetéssel el lehet szórakozni.

  • csokaym

    csendes tag

    válasz #68216320 #8589 üzenetére

    Mi itt páran Kugoo s1/s1pro-t hajtunk, illetve tuningolgatunk. 15 km-t amúgy engem simán elvitt anno még alaproller állapotában (munkába+vissza akkor összesen kb 15 km volt az út, arra elég volt, ha nem töltöttem munkahelyen, akkor is) (65kg vagyok, hatótávnál azért számít a súly)
    A kugoo-t akkor merném ajánlani jó szívvel, ha szeretsz szerelgetni, mert azért vannak nyűgjei.

    Xiaomikat is használnak itt a fórumon többen is, arról ők szerintem többet tudnak mondani. Én egyszer próbáltam Xiaomi m365-öt, kugoo s1pro alap verziójához képest kicsit jobban megy.

    Ennél a xiaomi 1S, pro1, pro2 azért valamivel drágább, valamennyivel többet is mennek el.
    A régebbi típusú Xiaomiknál is azért vannak gyári nyűgök.

    Használtan egyébként szoktam látni FB-n viszonylag korrekt áron extrákkal felszerelt Xiaomi m365 ill pro gépeket. Ha nincsenek szétnyektetve és jó állapotú az akksijuk, akkor lehet szerintem az is jó választás.
    használtan vagy újonnan 100-150 között azért hozzájuk lehet jutni. Én személy szerint inkább vennék Xiaomiból egy magasabb fokozatú modellt használtan, mint alacsonyabb fokozatút újonnan, ha hasonló áron vannak.

    A többi kolléga majd mondja, hogy még milyen alternatívákat lát, én ezeket. :)

  • csokaym

    csendes tag

    válasz #68216320 #8585 üzenetére

    Szerintem 100-150.000 Ft-os ársávban nincs igazán olyan roller egyáltalán, amelyiknek kimondottan jó lenne a lengéscsillapítása.
    sajnos azok feljebb kezdődnek, nem is kicsivel :(

    de ha találnátok, a roller váza engem is érekelne :D

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés