- One mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy XCover7 Pro - burokban született One UI
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
jozsi252 #10100 üzenetére
Szia!
Köszi a választ neked is és DigitXT-nek is!
Egyelőre csak érdeklődés szintjén mozog a téma, nyár vége van, nagyon nem tudnám már használni sehol, max otthon, ott meg gyalog is elérhető távra van a bolt :)Jól látszik, hogy le kell adni az
igényekbőltestsúlyból
Nagyon hegyet mászni amúgy se kell, nincs mit. -
mézespálinka
senior tag
válasz
jozsi252 #9750 üzenetére
Még azzal is jól járnál. De sajnos a posta remekel. Hiába fizetted már ki az áfát rendeléskor, simán vámkezelik a postánál, ráadásul nem a csomagoláson szereplő összegek alapján, hanem sokszor megtippelik, hogy szerintük ez mennyit ér
És akkor még a kezelési költségeket is fizetheted. Persze létezik olyan opció, hogy te töltöd ki a megfelelő dokumentumokat és akkor olcsóbb (a posta díja is és nem tudnak másból számolni, mint amit fizettél), de ez kb. csak papíron működik. HIába van a csomagon az email cím/telefon, általában nem értesítik az embereket....
Az angol rendelésre jönni fog 27% áfa, terméktől függően X% vám, + a futárszolgálat kezelési költsége (3-7k közti összeg volt korábban). -
mézespálinka
senior tag
válasz
jozsi252 #9738 üzenetére
EU raktárból, ha nem vámszabad területről van szó, akkor nincs vám+áfa+kezelési költség.
Motanában azt csinálja az ali, hogy jelzi, hogy melyik raktárat válaszd ki, ahol nem lesz vámkezelés (ő persze rakhat rá az árra). Viszont ez - a postánk miatt - nem teljesen működik még. -
PociAti
őstag
válasz
jozsi252 #9716 üzenetére
Még nem láttam, de köszi az infót. A Pro 2 és az 1S keveréke.
Akku: 7650 mAh, 275 Wh, hatótáv: 25 km, mint az 1S-nél,
motor viszont 300 W (peak 600 W), mint a Pro szériánál, és 16%-os hegymeneti képesség.
Főbb újítások:
- Átdolgozott összehajtási mechanizmus (M365-höz kellett az erő, lányok megszenvedtek vele).
- A kijelző már egy összefüggő felület.
- Új, kétbetétes hátsó féktárcsa.
És általában még egy csomó apróság a "motorháztető alatt". -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9683 üzenetére
Na, ahogy ígértem beszámolok az első tapasztalatokról. Tetszik a cucc,
de egy kicsit bumszli a jeladó. Motor keréken abszolút nem volt feltűnő,
roller keréken viszont beleérhet ebbe-abba: egyelőre jobb híján levettem
a kitámasztót, mert annak a csavarja hosszan átnyúlt a hátsó villán.
(Abba bele se merek gondolni, hogy elrontja-e a centrírozásomat... Ez a
kerék eredetileg ütött mint állat. Az előző tulaj szerint menet közben ezt
nem lehetett érezni, de engem elvből is zavart, így ment rá némi súly: ha
újra összeraktam az akkut és a vezérlőket, tesztelem, lehet kell rá több.)Érdekes a töltő portja, nem szabvány USB, hanem mágneses, gondolom
a vízállóság végett. Ami nem tetszik, hogy közel 0.3 bar kiszökik, mire a
"szelepsapka" a helyére kerül. Amúgy lehet patasztvakítás a két tizedes,
de természetesen tud PSI-t is, és ott is marad egy.9K-t bőven megért.
Ja és a kötelező kép: mondtam már, hogy óra is van rajta?
(Hasznos!)
Szerk: lehet hogy azt a derékszögű szelepet kellene rövidebb egyenesre
cserélni, úgy nem lógna ki annyira oldalra. Na még meglátom mi legyen. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9683 üzenetére
Jogos a kérdés! De, tartottam tőle... Viszont a motoromon lassan 3 éve
van rajta, és soha semmilyen problémát nem okozott... Igen, a tű be van
nyomva, így a mérővel ellátott "szelepsapka" tömít. De mivel kontraanya
védi a lelazulástól, nincs különösebben nagy kockázat benne. Ha mégis
ledobná magát valahogy, akkor meg a helyére ugrik a tű, így nem ereszt.Köztes állapotban, ha esetleg mégis ereszt, akkor riaszt, "defekt" miatt:
pont erre van... Egyszer talán volt is egy ilyen (téves) riasztásom.
De majd beszámolok hogy szuperál, egyelőre nincs kész a "nagy" roller,
a kicsivel meg már objektív okokból nem megyek többet, szétszedem... -
Laca1212
őstag
válasz
jozsi252 #9660 üzenetére
Nem forgasd ki amit írtam. Pár tizeden b@szakodni nincs értelme!
"szeretem ha a gumi nyomása az ajánlott környékén van."
Tessék! A környéken, azaz pár tized pont a környéke!"Ha 30 fokba beállítod 2.4-re, majd úgy hagyod és legközelebb -10 fokba nézel rá, akkor ne csodálkozz ha 2.4 helyett csak 2.0 környéke lesz"
Megtisztelő hogy ennyire hülyének nézel. 🤣 De mondhatnám úgy is, hogy ez már a pofátlan kategória!
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9587 üzenetére
Úgy tudom, hogy az a trükk, hogy lelazítod, majd behúzod a féket,
ekkor beállítja magát szimmetrikusan, majd tartva a féket, vissza
rögzíted a csavarokat. De ez csak ilyen hallomás, sose csináltam.Szerk: egy kis esti színes, ide vágó mikromobilitás témában.
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9476 üzenetére
Úgy kell beállítani a vezérlést, hogy jóval a BMS lekapcsoási limitje
előtt vegyen vissza a teljesítményből.(Ha a BMS programozható,
akkor ott is meg lehet oldani.) Nekem sajnos sok ilyen kikapcsolás
jutott, ezért is nem pontos, hogy a 3000 km megvan-e vagy sem.
Akku halál esetén nem menti a távot. (Hiába élesztettem már újra.)De amíg gyári volt a vas, simán visszafogta magát... (30V körül már
nem igazán hajtott.) Legutóbb alig 40V-on gurultam egy csomót, de
végig attól fostam, mikor áll le, de aztán rá kellett döbbennem, hogy
ez a BMS még 35V-nál se vág le, pedig az már erősen 2.7V/cella.Kíváncsi leszek az újra, hogy az mit fog tudni: az FLJ-n lévő NJAX-T
típusú gázkar egyik menüpontja pont a minimális feszültség. 43.5V
a limit, ami szerintem nagyon kímélő, bár ha 50A 5V-ot ránt, érthető.
(Valószínűleg ki fogom próbálni, de marad a már bevált vezérlés.)
Le lehet vinni 40V alá: nyilván nem mindegy, hogy 600W, vagy 3600.
Ui: ha nincs semmi programozási lehetőség, akkor marad az, amit
te is írsz, hogy ne kelljen tolni az utolsó km-eken: 1 motor, pici gáz. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9430 üzenetére
Nekem a hüvelykujjas gáz sem a barátom... Eredetileg az volt az S1-en, ami
addig nem is volt baj, amíg digitálisan kellett vezetni, ám ahogy nőtt az ereje,
annál inkább felmerült, hogy nem csak a nyélgáz, meg a nulla létezik LOL.Szóval az adagolhatóságban, így vezetési élményben nekem a félmarkolatos
gázkar nyert: a teli markolat megint csak nem jó, mert a motorkerékpárokkal
ellentétben itt erősen kapaszkodsz is a kormányba, ez ismét kinyírja a finom
mozdulatokat, különösen, de nem kizárólagosan a kisebb, stabil gáz tartását.Nem nagyon tudom elképzelni, hogy egy hüvelykujjas gázzal max. fokozaton
hogyan lehet kényelmesen lépésben gurulni, rángatás, bizonytalanság nélkül.
(Tudom, erre vannak az előre definiált módok, ám S1-en kényelmetlen ezeket
menet közben kapcsolgatni. Blinkee-n van rá dedikált kapcsoló, az működik.) -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9422 üzenetére
Itt az aprón találtam egy FLJ C11/T11 vázat, magában, akku nélkül:
mondom ezt nekem találták ki.Végre nagy pneumatikus kerekek,
bowdenes tárcsafékkel, mi kell még? Ja hogy motor előre is.Mondom ezt úgy, hogy alapvetően szerettem a tuning S1-et, hiszen
amíg szét nem tört, az utóbbi napokban hibamentesen szuperált.Az volt a gebasz, hogy teszteltem az FLJ-t (az S1 akkujáról hajtva),
és az 1200W kerék nagyon rázta a kasztnit a levegőben... Így nem
jó, ki kell centrírozni... Na ez van még folyamatban. (Meg persze a
dupla motoros átalakítás: nem nagy wasistdas, mivel szerencsére
tök ugyanakkora kereket használtak eredetileg is, mint a motoros.)Vettem egy eBike vezérlőt (ami az S1-nél bevált), csak nagyobbat.
Más kérdés, hogy ez fizikailag is baromi nagy, nem igazán fér el...
Pedig nem is bődületesen erős, ilyen 1500W névleg, és 75A max.:
remélem, ha sikerül összelegózni legalább megbízható lesz így.Nagyjából ennyi. Az akkut be akarom gyömöszölni a taposóba, és
inkább a vezérlő megy a kormányra, mivel az jóval könnyebb cucc.
Nálad mi van a táskában? Nekem vezérlő, volt, az új nem fér be.Szerk: na jó, egy időben kiegészítő akku is lakott benne, kb. 10s4p
nagyságrendig teljesen jó ez a Wildman... Nagyobbra nem igazán.Szerk 2: a végén lehet, hogy annyiba fog fájni, mint ha megvettem
volna gyárilag, de az elvenné az építés örömét... És úgy is dobtam
volna ki a gyári gázkart, mert nekem nem jön be ez a mutatóujjas. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9354 üzenetére
Én most úgy 5kW-ra tervezek lőni, aztán meglátjuk, mi sül ki belőle...
Lesz picit nagyobb kerék, ám alapvetően nem száguldozni akarok.
(Teljesen igazad van amúgy, hogy 50-60-hoz sem kellene a hatalmas
teljesítmény, de mondjuk, hogy minden körülmények közt tudja igen.)Ui: 80/65-6? Nekem 80/60-6 lesz, ám mivel terepmintás, cserélem én
is olyanra...(Szvsz aszfaltra nem kell, hogy bütykös legyen a gumi.)
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9351 üzenetére
hogy lehet érvényesülni egy ilyen "rakétával"
Amikor kipróbáltam az előző Dualtronját, "épp csak 6 kW"-ot vettem ki az
akkuból nyélre, de kb. 50 méteres gumicsíkot húzott az első kerék úgy is,
magyarán, ha kanyarban nyelezed, akkorát fetrengsz, hogy öröm nézni.Nyilván ez is egy "szakma", biztosan meg lehet vele tanulni közlekedni.
Érvényesülni? Nagyjából a közúton, sávot foglalva az autók közt, máshova
nem sok értelme van ekkora teljesítménynek. Bicikliút? Járda? Felejtős.
Nyilván visszafogva a lovakat azért bicikliúton el lehet szöttyögni, de ennyi.folyamatosan 50-60km/h fölött használjon egy rollert
Én ezt simán el tudom képzelni, hiszen én pl. munkába járok*, s ahol épp
az út engedi, ott a 40-es utazót tartom... Amikor lemegyek a közútra, oda
simán jó lenne az az 50-60. Úgy talán nem akarnának feleslegesen előzni.fölötte már azért benne van a pakliba valami gebasz..
Alatta is. Gondolom ismeretlen helyen nem kell látatlanban megereszteni,
de ahol kis túlzással az összes kátyú előre köszön, ott már beleférhet.*: ergo nem a tájat nézegetem, hanem haladok hatékonyan, és "olcsón"...
Lehet, hogy ha nagyobb kereket kap a vas, meglesz a közúton az 50-60? -
PociAti
őstag
válasz
jozsi252 #9321 üzenetére
Jogos a meglátás! Úgy tényleg könnyű áron alul értékesíteni valamit, ha utolsó darabról van szót, vagy egyáltalán nem is kapható.
A 350W-os rollereket szándékosan nem említettem meg a Xiaomi Pro 2 kapcsán, mivel azok teljesítményét valószínűleg a Xiaomi is tudja custom firmware felrakása után.A 300-400k rollereket én már 2 kategória ugrásnak érzem. Mert nem csak teljesítményben van változás, hanem a felépítmény is lényegesen megváltozik (pl. dupla lengéscsillapító és 20 kg-ot meghaladó önsúly, amit már lélektani határnak érzek ahhoz, hogy picire összecsukva elférjen tömegközlekedési eszközön, vagy felszaladjunk vele a második emeletre).
De ahogy a mobilok esetén is az irreálisan nagy méretű készülékek terjedtek el, autóknál is hasonló forradalom zajlik, előfordulhat hogy idővel kikopnak a ropi-rakéták, és a motorizált kosok letarolják a piacot.
-
FattyDove
őstag
válasz
jozsi252 #9321 üzenetére
"Aki szeret legelészni az biztos tartja a 70kg-os súlyt.
"
Igazából nem, csak értelmesen kellene tudni étkezni. Na ennek itt nincs kultúrája. Azt kellene felfogni az embereknek, hogy lehet kb enni bármit, de az értelmes mennyiségben történjen és ne napi 2-3 gecinagy étkezés legyen, hanem 5-6 kicsi. Meg nem az a lényeg, hogy szarásig legyen pakolva pörkölttel meg nokedlival a tálad, hanem az, hogy normális minőségű alapanyagokat használj és inkább többször egyél keveset.
Mondom ezt úgy, hogy mint írtam 80kg vagyok és tudom magamról, hogy ez már az elhízott kategória a 176 centimnél.
Tudom, hogy lehetne változtatni, de a lustaságom erősebb ennél, viszont legalább nem áltatom magam azzal, hogy nem vagyok dagadt, meg ilyen a férfi meg a többi baromság. -
Laca1212
őstag
válasz
jozsi252 #9314 üzenetére
"csak egy kis lépés"
"Neked amúgy ami hibátlan lenne az a Mantis Plus illetve Dualtron Mini"+130e, igen...és így eljutunk kis lépésenként akár a fél misiig is pikk pakk. Mantis Plus - 440e, Dualtron Mini - 450e... Ugyan már. Aki 150-180 körül nézeget, annak a 300e is szvsz már extra plafon.
-
válasz
jozsi252 #9288 üzenetére
Nekem is megfordult a fejembe, de Pro 2 nem tudom hol lehetne bérelni. Esetleg még 14 napos elállással mehetne a dolog ha nagyon nem jönne be.
Érdekes, hogy sokan írjátok nem fog felvinni a Pro 2 emelkedőn. Elég sok rollerest látok itt a Gellért-hegyen. Limeal meg kifejezetten sok turista csapat erre.
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9268 üzenetére
nagyobb terhelésre mennyire melegszik
Eeegen, ha így nézzük, akkor lehet értelme. Ahogy a 21700 is egész jó a
18650-hez képest, szóval ha névleg sokkal többet ki lehet belőle venni, az
nem baj: ha felül van méretezve az akku, max. nem használod csutkára.Én még a 60A-t se használom ki, ami a BMS limitje jelenleg, pedig nyilván
jobb rajtot tudna venni a gép, ha a 2x30A 0-ról rendelkezésre állna. (Na jó,
azt azért sejtjük, hogy az első keréken ennek semmi értelme se lenne. Ez
a tömör gumi nem Rion... akkor se, ha a Raptor gumi jobb, a Kugoonál.)
mennyivel nagyobb lenne a kapacitás
Ki kell számolni. Viszont ha vmi új, világmegváltó cucc, akkor biztos drága:
lehet, hogy a vége az, hogy tetszenének a paraméterek, de az ára nem...
Aztán idővel, ha tömeggyártásba kerül, s a sarki fűszeresnél is lesz, jöhet.Van esetleg olyan weboldal amin össze van szedve minden?
Biztos van... Én hosszabb idő után jutottam arra, hogy építeni akarok vmit,
különböző forrásokból tájékozódtam... Ahogy mondják, Google a barátod.De ugye kell ponthegesztő, meg egyéb dolgok.
Lényegében. Kolléga próbálkozott simán forrasztással korábban, de úgy
sajnos hamar tönkre lehet baszarintani a cellákat. (Forrasztani a balance
vezetékeket kell, meg a szabányos (pl. XT60) csatlakozókat.) Célszerű a
ponthegesztő mellé valmi jobb nikkelszalagot is venni, amit adnak hozzá a
kínaiak "ajándékba" az viccnek is rossz... BMS, zsugorfólia, szilikonkábel:
nagyjából ennyi. Hobbiból viszonylag drága, meg nem veszélytelen, de az
élmény, amikor a saját gyártású akkudrohad lehasít alattad az priceless.Ui: és ha pl. kigyullad, akkor is megvan az érzés, hogy igen, én csináltam!
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9253 üzenetére
Kíváncsi lennék hogy a Tesla-nak az új 4680-as akkujából mit lehetne kihozni
Szerintem semmi extrát. Papíron az én pakkom is 210A-rel terhelhető,
de a közelében se vagyok. B-L-A-C-K épített ilyen ugyanilyen 21700-as
cellákból egy jóval nagyobb akkut (10p), de így sem tudja maximumra
kiterhelni, mert nincs rollergumi, ami lerakjon az aszfaltra 25kW-ot...1300W-os töltő kellene ha jól számolom?
Mondjuk rollerhez kicsit overkill lenne akkora teljesítmény.* De amúgy
igen, (sokkal) nagyobb akkuk esetén teljesen általános a sok kW töltő,
ami vagy bedugható otthon, vagy nem, de előbbi esetben kvázi lassú...*: nem túl életszerű, hogy egy óra alatt nulláról kellene maxra tölteni.
Szerk: és ilyenkor már komolyabb probléma a cellák melegedése. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9251 üzenetére
Még mindig nagyon kímélő töltésről beszélünk: 0.2C
771mA töltőáram elvileg cellánként, 4000mAh cellák13s6p az akku összesen 24Ah kapacitással.
Szerk: a gyári töltő 1.5A-rel tolta a 6Ah akkut (0.25C)
(Azért írtam, hogy ez csak viszonylag gyors töltő így,
mert elvileg egy gyorstöltő akár 1C-t kellene tudjon.) -
PociAti
őstag
válasz
jozsi252 #9209 üzenetére
A (#9225)-es hozzászólásban szereplő: "Mindenkinek szíve joga hogy vigyáz az életére." megjegyzéseket célszerű kerülni. Az ilyen fatális kijelentések csak a hasonlóan túlzó ellenvélemények irányába viszik a beszélgetéseket (pl. először tegyék kötelezővé légzsákkal nem rendelkező autóban a bukósisakot, mivel ott gyakrabban történik fejsérülés, mint járművön kívül).
Az általam említett "körültekintő közlekedésre" jó példa az, amire te is imént beruháztál: visszapillantó tükör. Rolleren nem olyan egyszerű a mögöttünk zajló események figyelemmel tartása, pedig igény lenne rá. Nálam a körültekintésbe bele tartozik, hogy figyelünk minden felénk tartó járművet, legyen az előttünk vagy mögöttünk. Vagy csak pusztán jó tudni, hogy egy ránk kinyitott ajtó esetén kivágódhatok-e balra, vagy ezzel a manőverrel csak tetézem a bajt?
Tükörrel kapcsolatos tapasztalatodra kíváncsi leszek.
És csak reméljük, hogy a KRESZ megalkotói nem kizárólag pestiekből, horrorisztikus forgalmi szituációkon edződött aktakukacokból áll! Mert nap mint nap használom a rollert, viszonylag rövid, 3 és 20 perc között teljesíthető szakaszokon, és itt vidéki megyeszékhelyen elég jó az úthálózat, egyre több kerékpárút épül. Autókkal oly ritkán kerülök egy sávba, de még a keresztezések zöme is elég korrekt, és a helyi vezetési kultúrára se panaszkodhatom.
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9197 üzenetére
Hja kérem, a kolléga csak azt felejtette el, hogy járművekről volt szó.
Teljesen más, ha az ember magától fut 30-cal, mintha áll(!), és egyszer
csak kiesik alóla a száguldó vasdarab (és végigszánkózik az aszfalton).Futás közben is lehet nagyot esni, de akkor kontrolláltabb a történet.
Nem is szokott az ember 30 km/h-val futkározni, rollerrel meg bárki tud.
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy az átlagember erre képes. Főleg
hosszútávon: élsportolókat idekeverni meg külön vicces, de ha már foci:Ui: a kutya majd akkor veszi fel a bukót, ha motorra ül. Tiszta sor.
-
PociAti
őstag
válasz
jozsi252 #9197 üzenetére
Kerékpáros körökben is rendkívül megosztó a két tábor, már ami a bukósisak viselését illeti.
Mert mindenki tud olyan szerencsétlen esetről beszámolni, amikor valaki viszonylag kis sebességnél szenvedett halálos balesetet, de a bukósisak talán megmenthette volna az életét.
Viszont az sem véletlen, hogy azokban az országokban, ahol igazán népszerű a kerékpározás, ott egyáltalán nem kötelező a bukósisak. Sisak megkövetelésének nagyon rossz üzenete lenne, sokak számára szinte teljesen ellehetetlenítené a közlekedést, hamis biztonságérzetet ad, stb. Ez utóbbihoz kapcsolódik, hogy körültekintő közlekedés százszor többet ér, mint bármelyik protektor.
Ez ellen szól, hogy a közlekedésben résztvevőknél a közlekedési kultúra idehaza még mindig elég alacsony szinten van, bár erős javulás tapasztalható (Pest az külön világ, lényegesen rosszabb a helyzet). Korábban kialakított úthálózatunk nem igazán optimális, és sajnos az újak tervezésekor is gyakran tapasztalni, hogy 10km/h sebességgel haladó, jó szlalomozási képességgel rendelkező fatbike-okra tervezik a kerékpárutakat. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9187 üzenetére
Bukósisak: Minden olyan járműre kellene ami önerőből legalább 20-25km/h sebességgel tud menni.
Nekem pont ma este szólt be egy dohányzó délsvéd ribi, hogy "Most komolyan motoros sisakban csinálod az izét?", mondjuk lehet, hogy valami másra gondolt a pici agyával, mindenesetre le se szartam: a fogyasztást dokumentáltam, aztán mentem tovább.Talán két megjegyzésem lett volna (magamban azért röhögtem rajta), hogy egyrészt ez nem motoros sisak, hanem biciklis, másrészt meg igen, bizonyám... ha egy olyan ketyerén gurulok, ami 40 km/h fölött képes menni, és ezt a tempót akár 13 mp alatt el is éri, akkor igen, teljesen komolyan gondolom, hogy van rajtam bukósisak. Aki már esett pofára rollerrel, szintén ugyanígy fogja gondolni, és ehhez nem KRESZ módosítás kell, hanem csak a józan ész.
(Mondjuk nem értem, hogy ha SMKP, akkor miért kéne ez a 25 km/h korlát rá? Nagyon össze vannak keveredve ezek a "döntéshozók" ebben a témában...) Sima kerékpáros is tekerhet 40 km/h-val, és ha onnan elesik, akkor már teljesen tök mindegy, hogy motor gyorsította fel, vagy saját erőből jutott odáig... Szerintem.
Ui: 11.9 km-en 6.419Ah-t evett. (318.2 Wh) 51.12A csúcs áram mellett, jobbára 30-40-es tempóval, néhány* piros lámpát leszámítva... Meg mondjuk akkor is mindig lefékezek, ha szembe jön egy biciklis, és szűk a bicikliút: egyrészt kontrolláltabban tudok a lehető legszélére húzódni, másrészt, ha mégis baj lenne, kisebb a lendület. (Persze volt minden, babakocsival bicikliúton edző anyuka, kutyát alig visszafogni bíró ember, minden.
)
Ha le leszünk terelve az útra idővel, akkor ez persze megoldódik, egyben viszont motorra váltok újra, mert oda nagyon kevés ez a felfüggesztés, kicsi a 8" kerék, és a végsebesség is határeset (42 km/h síkon). Én azt mondanám, hogy rohadtul nem egy kaptafa az összes elektromos roller bármelyik SMKP-val: az enyém is határeset az előbb felsorolt hiányosságai miatt, de szerintem csak azokat szabadna fixen az autók közé terelni, akik erre valóban képesek (Dualtron és társaik ugye). Kerékpározni is lehet a járdán, ha az úttest erre alkalmatlan.
Szerk: további 1.173Ah kellett az utolsó nagy nekifutásra (1.5 km emelkedő).
Mivel most a gyári** vezérlő hajt hátul, ezért most kb. 4 km/h-val lassabb az emelkedő közepén, ott el tudna viselni még egy pár ampert... C'est la vie.
*: átlagsebesség 24 km/h körül.
**: gyári, de 20A korlátos...
-
Putyin90
senior tag
válasz
jozsi252 #9120 üzenetére
Ha jobbra kanyarodok, akkor időben hátranézek, ha jönnek mögöttem akkor indexelek a kezemmel, ha nem jön senki, akkor nem. Ha balra akarok kanyarodni, akkor is először hátranézek és időben besorolok középre/felezőhöz, aztán vagy intek balra vagy nem. Meg persze minden kanyarodás előtt kicsit lelassítok. Sokan amúgy azt hiszik, mikor balra kanyarodás előtt középre sorolok, hogy ott fogok menni és elkezdenek dudálni, az elején baromira zavart ez, de most már nem érdekel. Ha ő ettől boldogabb ember lesz, hát dudáljon. Amúgy szerintem indexet szerelhetnének gyárilag az e-rollerekre.
-
Reggie0
félisten
válasz
jozsi252 #9097 üzenetére
En S1 Plus-al elvagyok napi 2x10km-et 93 kiloval. Nem a gepek tudasaval van itt a baj, hanem az igenyekkel. Igy is gyorsabb vagyok, mint a kerekparosok zome es a BKV sem gyorsabb alternativa.. Persze mindenkinek meg gyorsabb, meg jobb kell, mert csak. Az autoknal is ez megy, miert a rolleresek lennenek masok.
-
Stylerr
addikt
válasz
jozsi252 #9097 üzenetére
Kicsit most ezt szomorúan olvasom. Rendeltem egy Kugoo S1 Plust, 90 kg vagyok, alföldön, emelkedő mentes utcákon lenne használva. Munkába ingázás lenne a cél, illetve ide-oda járkálni vele a városba.
Erre megfelelő lehet? Nyilván nem célom a száguldozás, bőven elég nekem a max 30km/h sebesség és az a várható 20km hatótáv. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #9019 üzenetére
"Sík úton persze nincs gond vele ... nagyobb emelkedő akkor kakukk."
Igen, de ez tisztán fizika. Sík úton csak a gördülési- és légellenállás van (előbbi
mondjuk puha gumi és nehéz pilóta esetén szintén nem csekély, utóbbi viszont
csak nagyobb tempónál játszik komolyabban), amit le tud győzni az a 300W is.Az emelkedőn viszont erre jön a gravitáció* úttal párhuzamos komponense, ami
pl. 5% emelkedőn a pilóta (+ roller) tömegének 5%-a... És az ehhez szükséges
teljesítményt folyamatosan le kell a motornak adnia! Csakis azért hogy az adott
sebesség megmaradjon. És akkor még nem beszéltünk az elindulásokról.Ha egy adott teljesítmény az adott emelkedőn, adott pilóta + roller tömeg mellett
egy bizonyos sebességre elég, akkor levezethető, hogy 2x akkora sebességhez
min. 2x akkora teljesítmény kell (több is, főleg a légellenállás növekedése miatt).Tehát ha 800W felvett (kérdés, ebből mennyi hasznosul, mert a motor hatásfoka
sem lineáris) teljesítmény esetén 15 km/h jön ki, és az ember ennél szeretne 2x
gyorsabban csapatni felfelé, minimum 1600W-ra van szüksége. Vagy lábhajtás...
Azaz egyáltalán nem elrugaszkodott a G-Booster, ha felfelé kéne gyorsan menni.
(Mondjuk ha lefelé is gyorsan megy az ember és elszáll a féke, ég óvja a pilótát.)*: ez földi körülmények közt 9.81 m/s2, de egyszerűbb 10-zel számolni.
Szerk: megjegyzem, hogy a Xiaomi sem 300W csúcsteljesítményt tud. Gyárilag
sem! Bőven túllépi, most nem tudom fejből, de 500-600W körül biztosan lead. -
Laca1212
őstag
válasz
jozsi252 #9019 üzenetére
"használtan egy G-Booster-t kifogni"
Használttól fázok. Újat az ára miatt nem. Egyszerűen nem áldozok a projektre annyit. Sok drága hülyeséget megvettem már életemben, de erre nem adok ki 3-500e-et.
Járok akkor inkább az Amperával.
Nekem csak azért kell, mert gyorsabban odaérek a garázshoz, adott esetben melóba. Nem kell a garázsból ki-beállni, stb. Nyilván csak szép időben játszik ez. Amúgy autózok. Szóval ez a rolleresdi csak játék nálam, de meglepett, hogy élvezem is a vele való közlekedést. Mint írtam, annyi a bajom, hogy gáz amikor egy kisebb emelkedőn lehervad alattam (90 kg) vagy nehezen indul el.
"Megpróbálnák bérelni 1-2 napra egy Pro 2 rollert"
Jó ötlet, de sajnos vidéken (megyeszékhely) ez nem megvalósítható.
-
PociAti
őstag
válasz
jozsi252 #9019 üzenetére
Xiaomi Mi 1S helyett Kugoo G-Booster? Az előbbi 250 W, utóbbi 1600 W. Bőven hatszoros különbség van motorteljesítményben!
Kettő között nincs élet?
Bármi, ami nem 100 hanem 120 kg-ra van méretezve?Árukereső alapján elég sovány a felhozatal 120 kg-os, 200 alatti erollerek területén. Nincs egy se, amire őszintén rákívántam volna.
-
csokaym
csendes tag
válasz
jozsi252 #8987 üzenetére
A single motoros használatra vigyázz azért! A dual motoros járgányok nem igazán szokták szeretni, ha single-ben erőltetve vannak - pl Kugoo G-Boosternek hajlamos elfüstölni a vezérlője single módban - egyszerűen nem erre találták ki.. hogy minek van rajta singe/dual kapcsoló, ha ilyen magas szinten hajlamos leégni, azt nem tudom, de azt a típust pl tipikusan ajánlott kizárólag dualban használni
Kaboo-éknál nem tudom, hogy mi a helyzet, de ha jól tudom, a dual hajtású gépek esetén ott is a motorok nyomatékszegényebbek valamivel, mint a single-ben. Természetesen dupla motorral könnyedén nagyot mennek, bőven az 1motoros teljesítménye fölött, de úgy tudom, azok sem annyira komálják a single-ben való használatot.
Ha van valaki a fórumon, aki jobban ért hozzá, nyugodtan megcáfolhatja. Én mégis azt tanácsolnám, hogy ha single-ben hajtod majd a gépet, akkor kíméletesen menj vele
-
jozsi252
veterán
válasz
jozsi252 #8938 üzenetére
#8943 csokaym
Köszönöm szépen, vigyázok nagyon rá is meg rám isSajnos a sisak még ma se jött meg, úgyhogy nem tudtam kivárni kimentem az utcára gurulni párat. Iszonyat jó gép ez a Kaabo Mantis Dual! Ugye idáig csak az udvaron gurultam egy kettőt mióta meg van, mert nem mertem kivinni bukó kesztyű nélkül utcára, viszont most már nem bírtam ki hogy ne menjek néhány km-t vele.
Nyilván mivel első rollerem így sok viszonyítási alapom nincsen, viszont brutál erő van benne! Az eco illetve turbó mód közül én csak turbóba fogom használni, eco nagyon lelassítja az az igazság. Lehet hogy egy 60-70kg-os emberkével máshogy reagál de 100kg fölött lightos a gyorsulás.
Viszont egyelőre amíg nem érzem a dolgot, bőven elég nekem az 1 motor ereje is szóval single motor beállítással fogom használni. Mind a 2 motorral hihetetlen hogy még alattam is milyet gyorsul, életveszély egy kezdőnek szó szerint.Még jó hogy azért sok éven át motoroztam így legalább van valami tapasztalatom 2 kerekűek terén. Kell rendesen kapaszkodni a kormányba! És még csak olyan 60%-os töltöttségen van a roller, teljesen fel sincs töltve.
Zoom hidraulikus tárcsafékek vannak rajta, van aki ellene van illetve van aki mellette. Persze van jobb is 2-3x áron ha valaki esetleg márkásabbra le akarná cserélni. De ezt majd a hosszú távú tapasztalat megmondja hogy jó-e vagy sem.
Szóval a mostani "hosszabb" teszt alatt teljesen meg voltam vele elégedve, nem nagyon tudok belekötni semmibe sem. Nagyon jó volt vele vége menni egy kicsit hosszabb távot.
Az a durva hogy a Dual verziókat néhány nap alatt elkapkodták az Ultimate-nél, illetve a nagy részét az előrendelők vitték el így már nincs belőle egy db sem.
Még egyelőre azzal a beállítással használom hogy csak akkor indul el ha kicsit lökök rajta, de majd később átrakom arra hogy álló helyzetbe is el lehessen vele indulni. Nagyon kezdőként nyilván az a jobb ha meglököd mert akkor már fel vagy készülve az indulásra és nem érhet nagy meglepi vele kapcsolatban.
Gyorsulást nem mértem vele de simán lehet vele tartani a forgalom tempóját!
Szóval nagyon jó döntést volt ezt választani! -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8903 üzenetére
Mindig azt mondom, hogy kis pénz, kis foci: kitartottam, mert nem volt más.
Ha lenne 5-600K kifejezetten rollerre, akkor nagyon meggondolnám, mi legyen.Elsőre rávágtam volna, hogy persze építenék, viszont nem triviális nulláról: egy
jó váz kéne alapból, aztán onnan indul a buli. Szívesen megcsinálnám, de nem
igazán adódott rá lehetőség, tankot meg nem szívesen építenék. Persze, jó az!
Csak szerintem nem roller. Ahogy a nagyon nagy vasakat hajtók pálcika néven
emlegetik a kicsi, könnyű rollereket...én inkább úgy látom, hogy a nagyvas már
nem roller (próbálj meg egy Dualtron Thundert lábbal hajtani), szóval ez van.Jó vázat meg nemigen találni, sokan ezért építenek tankot. Az kapható.
Megjegyzem, a Thundert is lefikázzák a hozzáértők, hogy gyárilag jó nagy szar.Szerk: dehogynem tudok fejleszteni, sőt, sajnos kell is, mert már látszik, hogy
a hátsó villa, ezzel a felfogatással nem lesz nagyon tartós. Az eleje meg még
a gyári, tehát nagyon szar. Készül egy dupla telós villa, az talán jó lesz. Talán!
De mondom, maga a váz gyenge: tört már el a hátsó rugóstag is meg minden. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8896 üzenetére
mikor megvetted akkor nem gondoltad hogy ennyi mindent fogsz rajta fejleszteni?
Dehogy gondoltam.Lassan 2 éve vettem az (első) S1-emet, újonnan...
1 napot bírt, másnap összefosta magát a kijelző.
Használgattam, de végül visszakaptam a zsét. A második S1 már használt volt: ez már bizonyított jeligére! Régebbi szériás, gyengébb összeszereléssel, de erősebb vezérlővel. Jó páros...
Párszáz km-t elkaristoltam vele, amikor beszart az akku. Aztán még sikerült meg is ázni, amitől a vezérlő is gajra ment... szerencsére mindkettőt kaptam gariban, de ekkor már erősen fogalmazódott bennem, hogy ebbe a vasba dupla motor kell...
szimplán az erő kevés volt, meg amit nyújtott
Egyrészt a gyorsulás miatt, igen, másrészt mert durván kevés 1 db elektromos fék. Ha két motor van, az kapásból duplázza a fékerőt, így kb. megfeleződik a fékút.Szóval a ~80K-s roller mellé lőttem egy kereket innen a fórumról 20K-ért. A beszart akkut meg javítani terveztem, hiszen dupla motor mellé dupla akku is dukál... Aztán csak húzódott a projekt... vettem egy S1 Pro hátsó villát a 2. motornak: bele is faragtam, de se két akku, se két vezérlő. Egy rosszat vettem a fórumról, hátha javítható, de sajna zárlatosként eldurrantotta a Pro motor csatlakozóját: nem nyert.
Végül az áttörést egy jó fogás hozta meg, 30K-ért egy szinte új, alig törött S1: olyan jó állapotban volt, hogy nem az volt a donor, hanem arra építettem rá az én vasamról a dolgokat, a többi már történelem. (A dupla motoros teszt vmiért elég sok érdeklődőt vonzott, pedig csak megyek egy 5-6 percet és élvezem...
2x11A)
A többi átalakítás (gumi pl.) tesztek során alakult így. A Pro gumi kényelmes, viszont rosszabbul gurul, nagyobb a fogyasztás vele, és kisebb a végsebesség... A sima S1 gumi kényelmetlen, de jobban gurul. Viszont kevésbé tapad. Végül a Raptor gumi volt a befutó, ami szélesebb, jól tapad, kényelmes, mégis jól is gurul. Csak nem fér be a villába. Legalábbis necc: kellenek a kompromisszumok. Mindig.
Közben játszottam vezérlő tuninggal, rendszeresen égettem le 30A-est, ami ne feledjük közel 3x-osa a gyári teljesítménynek: nincs csodálkoznivaló...
Nagyon durvákat tudott vele indulni mindenesetre... M4 Pro-s kolléga épp csak kipróbálta, de majdnem lepotyogott róla... Azóta "lightosabb" vezérlő van hátul, ami indulásnál nem rúg oda. Ez kíméli a kormányt, a gumit, meg a bordámat... Utóbbi egy első kerék kitörés utáni pofára esésnél megrepedhetett. Utána már nagyon nem esett jól a nagy gyorsulás. Szóval ami bug, végül feature lett, azaz összességében barátságosabb, kezelhetőbb a gép és még visszatöltést is tud.
Ja és külön kezelhető a fék, ami "klónozott" gyári vezérlőkkel nem lenne triviális. Nyilván ez magával vonzza, hogy kezelőszervekben se gyári hüvelykujjas karok vannak már (amiatt is estem majdnem), hanem rendes fékkar, és félmarkolatos gáz.
A rendes fékkar meg nem igazán fér el a gyári keskeny kormányon, így logikus lépés, hogy szélesebbre alakítottam. Jó, magukban a fékkarok még elférnének talán, de vannak egyéb kezelőszervek, motorok kapcsolója, meg a reflektor. Utóbbi meg azért kellett, mert rendszeresen jártam haza munkából este 8 körül, már tök sötétben. A gyári lámpa meg semmire se elég, nemhogy ~36 km/h csapatáshoz...
Ja, amúgy plusz akku már csak azért is kellett, mert kb. 2x messzebb költöztem a mukahelyemtól, így ami addig egy töltéssel oda-vissza elég volt, az most már csak egy út lett volna. Igaz, közben megoldódott a töltés a cégnél, de azért nem jó, hogy a végén haldokló akkuval ér be az ember. Nem beszélve a hazaútról. Szóval, ha már úgyis dupla motor (ez meg az emelkedőn kell hazafelé), akkor minimum dupla akku. Egy időben 3 db gyári akku volt benne, plusz egy külön a másik motornak.
Összesen 26Ah. Az is tudott ~50 km-t végig maximális fokozaton... Ez a 48V átalakítás meg a végsebesség növelése miatt volt jó ötlet. Rácsodálkoztam, hogy a gyári vezérlő elbírja (pedig névleg 36V-os), de azért annyiból lehetett sejteni, hogy a kijelzőben kiválasztható a 24/36 és 48V mód is.
Számolgattad amúgy hogy a roller árán felül mennyit kellett ráköltened?
Mostanában nem.Anno kérdezték, és akkor utána számoltam. Azóta azért befigyelt a 21700-as akkupakk (cellák 50K, dobozok csillió), meg még egy eBike vezérlő (20K), és persze további "apróságok". Meg vettem egy hegesztőt is, igaz, azt másra is lehet használni, nem csak rollerszerelésre, de az is volt egy 50K...
Ja és ponthegesztőkre is költöttem némi pénzmagot (főleg annak meghajtására, mert akármilyen akku nem jó hozzá, stb.). Viszont így tudok akkut gyártani magamnak, ami nem hátrány, kollégának is készült (több) akku, lényegében ő csinálta magának, én csak a helyet, eszközt, meg a
szakmaitámogatást adtam.Ami kimerült 8 óra anekdotázásban, és némi balance kábel forrasztgatásban. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8889 üzenetére
Miket cseréltél rajta?
Egyszerűbb lenne felsorolni, hogy mit nem...Dupla motoros, 48V-os, kb. 2.5kW csúcsteljesítménnyel, valós 40 km/h utazósebességgel (és emelkedőn is 30+).
Szélesített kormány, szélesebb gumik, független működtethető elektromos fékek, hátul visszatöltés, elöl gyári, ill. hátul egy extra a dobfék, amivel meg lehet állni. Ja és egy 24Ah akku, amivel nagyjából 50 km a hatótávolsága egy töltéssel.
Értsd úgy, hogy nagyjából 100 kg vagyok, nyélen gyorsulva, 40-es végsebességgel.*
Az "úgymond motorfék" attól függ, hogy milyen kialakítású: ami visszatölteni tud, az csak nagyobb sebességnél erős, de akkor komolyat tud fékezni, kis tempónál szinte semmit nem ér, és állóra fékezni se tud. Ami fogyaszt fékezésnél is, az kis sebességnél is használható, és szinte állóra tud fékezni... De ha nagyon meg kell állni, úgyis csak a mechanikus fék marad, mint alternatíva. Csak óvatosan az esti csapatással, főleg, ha első roller és első út: a sötét extrán meg tudhat tréfálni...
Kolléga ma újított egy G2 Pro-t. Éppen gratuláltam hozzá, hogy fasza a gép, erre ír vissza, hogy megvolt az első esés, 45 km/h-nál fogott egy kátyút. Óvatosan na!
Ui.: az egész átalakítás jó móka volt, de semmiképpen nem tartós: hiába az 5mm acél, már látom, hogy ez a vékony villa nem lesz jó a dobfékhez, szét fog esni...
40-nél úthibákon meg akkorákat felüt elöl, hogy csoda, hogy nem tört el megint...*: lejtőn megy 46-47-et, de semmiképpen nem egészséges ekkora tempóval.
-
Reggie0
félisten
válasz
jozsi252 #8889 üzenetére
Valtozo. En most az enyemen(Kugoo S1 plus) csak motorfekezek, mert eltortem a labfeket. Azert ennyivel is meg lehet lenni, csak bele kell szamolni a hosszu fekutat, illetve a lejton probafekezni, hogy mennyire lassul.
Bar szo ami szo gondolkodok a roller cseren, csak meg nem tudom eldontni, hogy mit vegyek. Legyen egy extra jo rollerem es maradjon a mostani esos idokre, vagy keressek egy nem extra jot, hanem siman jot, ami birja az esot is.
#8888 DigitXT: Az egy dolog, hogy a tekercsben gerjesztenek, de ezek a BLDC motorok meg az armaturat is gerjesztik, igy tekercsek nelkul is lenne ellenallasa. So igazan az van, kikapcsolt fetekkel ugysem lenne akkora az uresjarasi fesz, hogy a flywheel diodakat meghajtsa.
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8870 üzenetére
Szerintem is jó döntés, nekem is tetszene az a vas, csak sajnos
anyagilag nem fér bele. Viszont láttam már olyan videót, hogy a
hidraulikus első fék miatt bukfencezett kolléga... kizárólag ezért
"kötöttem bele" abba, hogy ennek csak élvezeti értéke lehet.Megjegyzem, a Kugoo S1-en egy normális fék sem volt, gyárilag,
most már legalább hátsó dobféket raktam rá: lehet vele csúszni. -
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8867 üzenetére
Főleg a hidraulikus fékek.
Főleg, ha beharap az első, és tigrisbukfencelsz a kormányon át...
Nem tudom, milyen felhasználásnál van valódi előnye, hogy "egy
ujjal" blokkolni tudod a kereket, de itt nem mozog akkora súly, és
nem olyan a súlyeloszlása sem, hogy akkora fékerő "kelljen".Aztán ez csak elmélet: remélhetőleg teljesen jól adagolható lesz
az új fék, így valóban élvezeti értéket jelent, nem extra szívást. -
csokaym
csendes tag
válasz
jozsi252 #8728 üzenetére
Igen, az Oxelo az az, sima bicajos/gördeszkás.
[link] itt van olcsóbban abból a w-tec cross sisakból. (bár a készletelérhetőséget nem csekkoltam, lehet, hogy a "fiús" színösszeállítások elfogytak)
Mondjuk én biztos felpróbálnám, mielőtt megvenném, szóval kéne keresnem majd üzletet, ahol több méretet is tudnék próbálni -
csokaym
csendes tag
válasz
jozsi252 #8718 üzenetére
Én egy oxelo sisakot vettem még régen, mikor kezdtem, de tervezem cserélni valami cross jellegűre, hogy védje az arcom is.
Most hirtelen nem találom vissza, de DigitXT egyszer belinkelte, hogy ő milyet vett (azt hiszem valamilyen w-tec gyártmányt). Azt lattam élőben is, korrekt volt. -
csokaym
csendes tag
válasz
jozsi252 #8715 üzenetére
Én pont most rendeltem kesztyűt, csehországi warehouseból, 1 hét alatt itt volt.
ilyet [link]
10 dollár alatt kijött az ára szállítással együtt, és szerintem az árához képest jó minőségű. És pont jó rám a mérettáblája alapján kiválasztva
De amúgy bukód is legyen mindenképpen, igen! Esésnél ugyan hasznát még nem vettem, mert nem a fejemen landoltam hálistennek, de számtalanszor hallottam már a benyúló faágak koppanását a sisakomon a fákkal végigrakott bicikliutakon pl, ami miatt már megérte, hogy rajtam volt -
csokaym
csendes tag
válasz
jozsi252 #8627 üzenetére
Egyébként úgy tudom, hogy az Ultimate-nél mintha lenne tesztvezetési lehetőség. Nem tudom, hogy hogyan működik, sosem voltam még náluk, de ha van lehetőséged, ki is próbálhatsz néhány modellt, mielőtt vásárolnál, így nem érhet majd meglepetés.
Ha nagy tempóra vágysz, és arra, hogy elkaparjon alattad a roller, akkor valószínűleg nem egy egymotoros kiadású roller lesz a megfelelő választás.
Nem tudom, hogy a helyben ide-oda elszaladast mennyire a közeledben gondolod, de mondjuk szerintem egy ilyesmi feladatot simán el tud látni, ha nem több10 km-ekre tervezel szaladgálni.
Nagy tempót a nagyobb, dual meghajtasú rollerek tudnak menni, de ezeknek azért komolyabb az ára is, illetve nem olyan hurcibálósak, jóval nagyobbak és nehezebbek. élményben elhiszem, hogy megvan a feelingjük, tagadhatatlan
-
DigitXT
félisten
válasz
jozsi252 #8627 üzenetére
Ha emelkedőn gyorsan* akarsz menni, oda kevés 600-800W egy motorral, főleg,
ha nem 65 kg vagy vasággyal. Nagyjából kétszer ennyi teljesítmény lenne arra jó.*: ha viszont csak annyi az elvárás, hogy felvigyen (nem baj, ha lassan) úgy elég.
45 környéke azért elég nagy tempó. Ahogy az előttem szóló írta, inkább 40 max.
(Kettős az oka, egyrészt a teljesítmény a limit, másrészt a 48V akkupakk...)
-
csokaym
csendes tag
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
jozsi252 #7069 üzenetére
Igen, ársávban Xiaomi PRO2 alá ne. Viszont ha már többet fizetsz, és single motor kell akkor a mantis plusz jó választás. Én ezt vettem, nem bántam meg egyáltalán. Már túl vagyok a "beszoktatáson" és megvolt 100km után az első defektem is. Nem egy ördöngősség kicserélni a gumit benne meg esetleg foltozni a belsőt, ha biciklin csináltál ilyesmit. Plusz rakam rá fentre fényt is így alul felül világít mint a karácsonyfa....De amit FID csinált face-n egy Pro-val az nagyon tetszik, én is meg akarom csinálni az enyémre. Oldalt és elől 2 led sor ami index és helyzetjelzőként tökéletesen üzemel. Szóval ha szerelhetőség is fontos akkor mantis...vagy ha több pénzed is van akkor dualtron. Ha szeretnéd küldök fotót az enyémről privibe. (és erre már nem az a fos biciklis sisak kell...itt már full face+térd és felsőtest protektor elengedhetetlen...átlagsebességem 20-30km/h de jobb a békesség és szép a mosolyom hogy megvannak a fogaim is.)
-
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
jozsi252 #7054 üzenetére
Szia!
Akkor igazából inkább kintról rendelj amit pl [link] ajánlott lentebb. Ha benti kell akkor 200 alatt nincs más jobb választás a xiaominál, de minden rollerre rá kell költened mert mindegyiknek van valamije ami bosszantó lesz.
Én annó TWOW Booster V-vel kezdtem, esőt bírja, rugózása egy fapados fos, de tömör kerekei jó akkuja van és törhetetlen!!! Használtan 150-200-ból meg lehet venni. Van magyar szervíz is hozzá. Ha más gyártó érdekel akkor Kaabo (de ezek 300tól idulnak kint) vagy Dualtron/innokin zsebbenyúlósabbak. Én tudom, hogy mikor vettem a TWOW-ot én is így álltam hozzá, hogy csak ide oda mászkálásra kell, meg könnyű szállíthatóság stb...aztán 1800km-rt mentem vele hipp hopp városba 1 év alatt. Utána vettem egy Kaabo mantis plus-t most ezzel tolom, ég és föld...imádom. -
mrrr74
aktív tag
válasz
jozsi252 #7056 üzenetére
Szia,
ha ez segít, itt vannak a jelenlegi árak a Pro 2-re, ezek EU raktárasak.A DHgate-ről 4 nap alatt volt itt egy ismerősömnek a múlt héten Spanyolországból, kuponnal 436,99$-ért. Akkor még nem volt rá szállítási költség, most már 20$ körüli.
Ha a garancia is fontos, akkor talán jobb választás a Geekbuying felárral, ott kuponnal 550,99$ és ingyen küldik ajándék bukóval, kesztyűvel és sállal. -
Ezekiel Ston
senior tag
válasz
jozsi252 #7051 üzenetére
Picit fejtsd ki jobban mit szeretnél...
Ezekre az adatokra mindegyik roller jó, ami árban benne van. Kérdés az, hogy mire akarod használni. Hobby célra, kell e emeletre vinned, (tehát fontos e hogy könnyű legyen) mekkora távolságokat szeretnél egy nap menni vele ha napi használatra kell stb. (én a helyedben megtolnám kicsit az árat, mert a 150k az alapmodellekre elég max.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ùj - DJI FPV Drone - 0h repülési idő
- DJI Mini 3 Pro Fly More Combo RC drón szett - 3 akku +szűrők +2db táska
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, garancia, FPV RC 3, ND szűrők
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - garancia 2026.11.17-ig
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- BESZÁMÍTÁS! 1TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- Újszerű Asus ExpertBook B1 B1500 - 15.6" FullHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - Garancia
- Új és használt laptopok , üzletitől a gamerig , kedvező áron. Garanciával !
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i7-8GEN I 16GB I 256GB I 14" WQHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest