- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- iPhone topik
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
badd
tag
válasz ZolkoW #92508 üzenetére
oda-vissza összesen 24 km, ha csak lakástól munkahelyig megyek.
szóval először inkább markolatot cseréljek? (amit aztán max jó lesz az új kormányra is, ha mégis cserélni kellene) pontos típust tudsz ajánlani, vagy olyan boltot Budapesten, ahol elegendőt meg tudok nézni, vagy tudnak segíteni a megfelelőt kiválasztatni?
(kesztyűt am nem használok) -
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #92648 üzenetére
XC bringából én sem vennék pedelec rendszerűt, az biztos. Ha van az embernek egy közép-felső kategóriás, 10,5-11 kg-os, vagy akár még könnyebb XC gépe, akkor ott azért lehet haladni fölfelé is, normál hajtással. Ha az ember tényleg nem 0 kondival rendelkezik, és épp az íróasztal mögül kel ki, hanem mondjuk egy átlagos kondi megvan, akkor nem kell más mint reggel bevágsz egy 6 tojásos rántottát kolbásszal. Viszel még 2-3 szendvicset magaddal, és kényelmesen le lehet tolni azt az 1800-2000-es szintet túra tempóban.
Viszont ugyan ezt lenyomni egy 160-at mozgó enduróval, pláne ha nem egy csúcs kategória, hanem mondjuk egy középkategóriás alu gép 15-16 kiló körül. Vagy pl egy 27,5" plusz-os al, nagy cula külsőkkel, alacsony nyomáson. Nos, az már elég szenvedős. Nyilván nem lehetetlen, de ehhez már átlag feletti kondi kell, hogy élvezetes maradjon a tekerés, és ne egy kínszenvedés legyen belőle.
Vagy pedelec rendszerű, és akkor fölfelé bőven meg van ugyan az a sebesség mint a normál hajtású XC rakétával, de lefelé is pusztítasz.deny330: Sisak szerintem akkor is fontos ha nem mész gyorsan. Azért azt vegyél mindenképp.
Elmehetünk túrázni, nem feltétlen csak a DH pályán szeretnék bringázni.Mindenképp videóra veszem, de ha nagyon béna leszek, vagy nem merek lejönni, akkor max nem mutogatom hanem megtartom magamnak.
-
Strezi
őstag
válasz ZolkoW #92825 üzenetére
Ez a hármas számú prototipus a bringából
A láncfeszességgel volt gond, azért tartja ott a gyorskötöző a fakockát( ) amin ideiglenesen fut a lánc. De már postán van a 3d nyomtatott láncvezetőA vezetők evvel mennek, Yeti sb6 okat vált ki, nem panaszkodnak, sőt!
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Tothgera30
Ármester
válasz ZolkoW #92886 üzenetére
Észre fogod venni a különbséget, szerelésben egyszerűbb, mivel csak benyomod a kereket, betekered a tengelyt, rázárod, és a helyén van, nem kell igazítani, állítgatni. Merevségben ég és föld, én már hátul is csak átütőset használnék, elől meg főleg, nem tekeredik az orra, szépen lehet vezetni. Bár itt sem mindegy hogy 100x15 vagy 110x15-ös van tervben, mert ugye utóbbi Boost rendszerű (ez még nem győzött meg).
#92885 Hasaggymeg: Dehogyis...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #92886 üzenetére
Szerintem ha mindig csontra benyomod a papucsba,és nyomva a helyén kábé ugyanannyira szorítod a gyors-szárral,ugyanoda is fog kerülni. Merevség passz,nem versenyzem,így a 9mm-es kevésbé merevségét sem tapasztaltam (eddig).
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #93040 üzenetére
Azért olcsóbb, mert az agymotor, pláne montiban, manapság már elavultnak számít. A középmotoros rendszerek erősebbek és a fogyasztásuk is alacsonyabb. A jobb súlyelosztásról nem is beszélve.
Viszont ha csak aszfaltra kell, akkor az agymotor is teljesen jó. Az első kerekes megoldást nem javaslom, inkább a hátsókerékbe szerelt agymotor a jobb megoldás. Átalakító szettből az AM bringaboltban kapható apache rendszer egy jó választás lehet, kiváló ár/érték. -
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #93052 üzenetére
Az én barátnőm is egy agymotoros montival kezdett el velem bringázni. Terepet nem szerette meg, de az aszfalton nagyon élvezte az agymotoros montit. Könnyen irányítható volt a 26"-os kereke miatt. Kellően nyomatékos. Az olcsó átalakító szetteken visszatöltést ne keress. Viszont a Bionx-es KTM, amit néztél, tud ilyet. De ennek csak akkor van valami jelentősége, ha nagyobb dombokra, hegyekre felmentek, majd legurtok. Egyébként egy 500Wh-s, vagy még nagyobb akkunál már olyan túl nagy jelentősége nincsen a visszatöltésnek.
-
Strezi
őstag
válasz ZolkoW #93052 üzenetére
Ha esetleg érdekel, eladó az egy éves gépem: https://prohardver.hu/tema/kerekparosok_bringasok_ide_3/hsz_72109-72109.html
M-es váz, eléggé jól alakítható hölgy méretre is az üléspozíció
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
varsam
őstag
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ZolkoW #93058 üzenetére
Szerintem sem fontos a visszatöltés hazai viszonyok között.
A nyomatékszenzoros sokkal jobb, ez így igaz, de annak megkérik az árát. Vagy marad a használt.
Ebikeshop is elég széles választékkal rendelkezik.Hasaggymeg: Egyébként egész ügyesen jött terepen a barátnőm. Pedig amerre mentünk terepen, az útvonal technikai sztintjét is olyan közepesnek mondanám. Volt olyan csajom, aki ott csak letolni merte.
Ettől függetlenül neki a cross bicajjal az aszfaltos túrák jobban tetszenek. Ez van, elfogadom, nem erőltetem a terepezést. Az marad az én hobbim. Viszont így, hogy nem megyünk hegyre, pedelec sem kell neki. Nagyon szépen leteker 100 km körüli távokat.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #93143 üzenetére
Nem a keréknél lévő pánt tartja a bringát, hanem a keret, ami a vázat fogja. Az csak a rázkódásokat csillapítja minimálisan, meg hogy ne forogjon az első. Azt kell rendesen meghúzni, ami az alsó csövet fogja. Semmi kárt nem tudsz tenni egy nem pro bringában, mivel kézzel tekersz egy hatos menetet. Én húztam rá belsőből egy karikát, így gumi szorul oda, ami jobban is tapad, és a fényezést sem bántja, ha nem koszos a bringa. Azt meg kell húzni, és nem esik le. Annyi még a titok, hogy miután elindulsz, meg kell állni pár km-re, és újrahúzni a tetőcsomi - tartó közötti rögzítő csavarokat, mert ahogy mocorog a bringa, minimálisan minden a helyére megy és pár fordulatot lehet még húzni rajta. Utána az csak menetszakadással fog magától elengedni. Ha teszel rá zsírt, az sem árt neki, mint minden fém-fém kapcsolatnak, és a mentet is kíméli.
Ha 6-nál több bringát kell vinni, arra van két olcsó, régi tartónk, aminek csak a sín van alul, meg a váz fogó. Ott a kerekeket széles gyorskötözővel vagy klipsz-szíjjal (700 Ft) rögzítjük.A jelenlegit ha cserélném, akkor esetleg egy villarögzítősre, ha feltalálnák hozzá az első kerék tartót is a vázon, mert azt macera külön pakolni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #93146 üzenetére
Ne ragozzuk túl, mert szerintem egyre gondolunk, de a képekhez ennyit tennék hozzá:
1.: ilyen az, amit néhanapján használunk. Annyi a baja, hogy szét kell szedni a csavart, hogy rácsússzon az alsócsőre, és úgy összeszerelni. Az, hogy nem éri körbe, nem akkora tragédia, de nem is egy életbiztosítás. Tipp, akinek ilyen van: rögzítés után egy gyorskötözőt kell áttenni a csavaron és a vázon, az körbefogja, nem tud kiugrani. Évi 1-2 alkalomhoz nem rossz azért a pár ezerért. A sebességre figyelni kell.
2.: ez borzalom. Két emberes, főleg magasabb kocsin. Szét kell szedni az egyik csavart, a másikat kilazítani, közben tartod a bringát, esetleg még befordul az első kerék... Külön öröm, ha rövid a sín, és kezdheted előről, mert lelóg a kerék.
3.: ez már jobb, csak feleslegesen nagy a görbülete a befogónak, látszik, hogy a tervező Csepel Torpedóval jár, aminek gázcső az alja.Nekünk van ilyen, amit nem szeretek, mert be kell dönteni a bringát, hogy felrakd, ami 3-nál már nyűgös. Illetve az az önkioldós, rugós gombban sem bíznék hosszú távon. Attól függetlenül ezzel mennek a drága bringák egy SUV tetején rendszeresen. Van ilyen, meg ennek a régi változata (ilyesmi, csak racsnis a kerékszorító), amin nem olyan rudakat tekersz, hanem egy gombot, ezt jobban szeretem, mert nem csak adott helyen zárható, hanem minden állásban.
Mindegyik tartón a kerékfogó tologatható, akkor is ha fent van a bringa.Kell egy 6 személyes hosszú Transit, benne a tartókkal és kész.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz ZolkoW #93197 üzenetére
Ti nagyon bátrak vagytok ha az első fékpofát hamarabb cserélitek mint a hátsót : )) Nálam még aszfalton is, 60-40% a hátsó javára, max vészféknél húzod maxra az elsőt.
De erdei leejtőn alap, hogy az elsőt csak cirógatod, a súlypontot hátra tolod, és ott tartod a tapadást, mert az a kerék nem lyan ijesztő ha blokkol, míg elöl már nehéz menteni ha elindul.A nagyobb tárcsa meg kb alap hogy elöl van, és az a legerősebb, de attól még kevesebbet használod, mint a hátsót.
Én pl úgy mérem le hogy mennyire tökösen jöttem le, és mit hogy használtam, hogy leejtő alján, megnézem melyik féknyereg mennyire forró. Az első moderáltan meleg, de a hátsó, sajnos majdnem éget, szóval van még mit fejlődni
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz ZolkoW #93204 üzenetére
Milyen bicaj és milyen pálya ?
Egy vad lejtő terepen és nem hiszem, hogy te 3:1 arányban az elsőt használnád. ezzel gyakorlatilag blokkolnád azt a kereket amit kormányzol. Lejtőnél terepen szinte alig használom az elejét és ez így jó.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ZolkoW #93208 üzenetére
"de fékezésnél a súly mindig az elsőt nyomja, a hátsót emeli, így az első tovább elvihető blokkolás nélkül. "
Ezt mondjuk tanulni sem árt 10+%-os gyalogösvényes lejtőn inkább leszálltam, és letoltam a bringát, mert folyton az járt az eszemben, hogy repülök, mint a győzelmi zászló...Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ZTE_luky
aktív tag
válasz ZolkoW #93222 üzenetére
köszönöm mindkettőtöknek a választ.
nem fejleszteni szeretnék, csak egy megbízható 3x6-os váltórendszert szeretnék, mert jelenleg egy megbízhatatlan kínai váltó van rajta. ez egy összerakott ne lopjátok el bicikli, semmi sokat nem várok tőle.
át szeretném gondolni ,számolni, mérlegelni, hogyha tönkre megy a váltó akkor miként lehet bele újat rakni. tényleg nekem tökéletes a legalsó kategória rá, csak ezen a váltón a felső határoló csavar kitört, és be se tudom állítani, ezért kicsit zavaró. tényleg csak a számok érdekelnének h akár használtan mennyibe fájna egy új váltórendszer a bringára. tehát mindenképp 3x6-os kellene.régebbi, tengelyre ráhúzós a váltóm.
értem tehát, rögzítésre és átmérőre figyeljek, köszi.
És használtan hol érdemes kutakodni? kerékpárszervízekben, vagy online?
-
-
pvt.peter
őstag
válasz ZolkoW #93287 üzenetére
Őrzöttnek őrzött hely, csak elég sokan megfordulnak lent is.
Kb. majdnem olyan mintha kint hagynám az utcán (persze nem olyan helyre gondolok mint Bp-en a Népszínház utca ... ).
Illetve több napra is lent hagynám, arra is gondoltam, hogy vmi GPS tracking kütyüt is aggatnék bele.Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
ShiTmano
aktív tag
válasz ZolkoW #93392 üzenetére
Eszemben sem volt belevágni, csak nem értem, hogy mit akar ilyen nyilvánvalóan ésszerűtlen összeggel. Legalább írna 100dollárt, az is nonszensz, de ennek nincs olyan hülye aki bedőlne.
Amúgy a másiknál is 0db eladás van."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #93405 üzenetére
A kónusszal semmi bajom,a Shimano még a Saint pedálját is úgy gyártja.Az ipari csapágyas kevésbé szervizelhető,vagyis igen,de kell hozzá drága csapágy kihúzó/benyomó.A kónuszosnál össze kell bikázni rendesen a kontraanyával,és mindig csak egyik feléről bontani,másikat nem lazítani meg többet.Hézagolásnál viszont valóban könnyű elcseszni,mert ha kotyog,ha szoros hazavágja a cementált felületeket.
(#93404) Crytec210 ...biztos úgy van.Régen,az orosz félverseny bringák menetes fogaskoszorújában csak 2 kalapács volt és még akkor sem igazán aggódtunk mikor egyik elhallgatott.Mikor a másik is elfeküdt akkor kiegyenesített golyóstoll (!) rugóból készítettünk rugót a kalapácsok alá.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Strezi
őstag
válasz ZolkoW #93405 üzenetére
A gyorszáras agy már a multé, mégha XT matrica is van rajta. Nem hiszem hogy ugyanakkora energiát fordítanak rá mint az aktuális átütős modellekre(ami probléma persze). Ugyanakkor, ebből nem feltétlenül ítélném meg az XT csoport aktuális minőségét úgy általában.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ZolkoW #93464 üzenetére
Tudom, volt többször kontaktlencsém, de sajna a jobb szemem már nem bírja. Pedig nagyon állat volt.
Akkoriban jegyezték meg többen, milyen szép színe van a szememnek Kár, hogy mindegyik csaj kb az anyám lehetett volnaItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
deny330
aktív tag
válasz ZolkoW #93580 üzenetére
Letisztogatom első körben a láncot szerintem, utána meglesem. A váltókanál állására kíváncsi leszek, ez alapján egyszerűnek tűnik. Köszi szépen!
(#93581) ShiTmano: Váltókar csere ki is ment a fejemből.. :/ Egyébként 20-asból kint lenne egy X5-ös váltókar + X9 hátsó váltó. Nagyon elgondolkoztat, de még a Deore Shadow is a fejemben van. Mindenesetre köszönöm, ha valami történik úgyis jövök!
-
balintka
addikt
válasz ZolkoW #93638 üzenetére
Hát forma, dizájn alapján a váz se tűnik nagy durranásnak... Nekem sima egyenes fejcsövem van, de Reba-t vettem bele. Cobalt 1 kerekeim vannak, nem csavarodik semmi semerre.
De eleve aki ennyiért keres bringát, nem hinném, h még egyszer ugyanannyiért fog bele Rebát venni. Meg azon kb. mindent cserélni kéne komoly bringázáshoz. Erre értettem, h itt nem a fejcső lesz a szűk keresztmetszet.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #93745 üzenetére
Mondjuk azt amit az én tányérom által a láncvilla fölé hozott láncom művelt,tényleg lehet marásnak nevezni.Visszaejtettem a középsőről a kis tányérra és éppen ráhajtottam mikor felhozta,lenyomva nem csak a festéket,de belemarva az alumíniumba is. Alig tudtam visszavarázsolni a láncot a villa alá a hajtómű leszedése nélkül. 70%-os lánc,tisztán,kenve,50%-os lánctányér,az is tisztán,mégsem engedte el a láncot mikor az átdobó lelökte és míg a tetejéről lement,az alja a középső tányérnak magán tartotta és felhozta.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #93747 üzenetére
Mondjuk a második gondolatom érdekes módon nekem is az volt,hogy "mit tett volna ez most a karbon villával."
(#93748) Zoli133...nekem ilyen van,ajánlom....és így is néz ki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ShiTmano
aktív tag
válasz ZolkoW #94174 üzenetére
(Ezért szoktam mindenkinek javasolni, hogy most már ne vegyen egyenes fejcsöves bringát, főleg újonnan, de mindig kapok érte, hogy ez a mániám. Ezt amúgy nem neked mondom).
Amúgy ez a villa. Biztos van hasonló egyenes nyakkal is. Három hete használom, igaz nem megyek sokat vele, de nem kímélem. Fékezgetek keményen, kicsit padkázok is, eddig bírja. Ha valami baja lesz, úgyis megírom.Mondjuk csak -óvatosan, mégiscsak kínai- 160-as tárcsával tesztelem, a régi 203-as biztos szétszedné.
[ Szerkesztve ]
"Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #94251 üzenetére
Ez a verzió nem olyan?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ZolkoW #94320 üzenetére
Ha cipővel az spd oldalra lépek, engedem felet fordulni a pedált, és mindjárt a sima oldalára tudok lépni, szóval magától nem pörög. Vagy a kenés elég ellenállást biztosít, vagy ki van az tisztességgel egyensúlyozva
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #94337 üzenetére
Ilyenre gondolsz? Nekem ilyen volt. A gyár szerint ez ilyen trail pedál, a sima meg XC. Nekem azért ajánlották, hogy kezdő spd-nek jobb, mert egyszerűbben rátalál a lábad, mert megvezeti a keret (is) a stoplit, egy kicsit.
Igazából a puhább talpú cipőknek (trail/túracipő) a talpa fel tud még rá feküdni. Egyébként ugyanaz, mint az 520, csak a keret kicsit lejjebb van, de a stoplit nem zavarja. 0,5 cm vastag szivacs talpú strandpapucsban kényelmesebb volt a keretes.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...