- Magisk
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- A GT 7 kap először Android 16-ot
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Íme az új Android Auto!
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #11713 üzenetére
Tudnátok erre adni valami hivatalos forrást is? Mert addig már mi is eljutottunk, hogy ki-mit gondol, noha én is azt mondanám, hogy gyalogosátkelőhely a gyalogosok átkelésére szolgál, míg haverom úgy mondta, hogy az nekik ad elsőbbséget, de átmehet bringa is, ahogy gyalogos sem _csak_ ott mehet át, itt csak elsőbbsége van.
Bal kanyar: volt ennek valami mögöttes magyarázata, de nem tudom, mi... talán, hogy jobb szélről be kellene sorolni a felezővonal mellé, és az veszélyes, és ezért ne, vagy tudom is én. Sok értelmét így hirtelen nem látom.Buster17: no ezért mondom, hogy a lehet/tilos az más kategória, mint az elsőbbség kérdése, utóbbi nyilván nincs, de attól még nem tilos átkelni.
-
Carlo009
tag
válasz
Bati0501 #11713 üzenetére
Bringával nem lehet át menni zebrán, csak ha toljuk. De, ha mellette van kerékpárút, ott már felülve is át lehet menni.
Ez biztos, hogy csak zebrán lehet átmenni főútról, ha balra akarunk kanyarodni? Ha nincs zebra a közelben, akkor nem is lehet balra fordulni? Szerintem le kell szállni és egy kereszteződésben át lehet tolni.
-
FerNandor
őstag
-
FerNandor
őstag
válasz
Bati0501 #11669 üzenetére
kíváncsiságból megnéztem és csak annyi volt a buszra jelentkezésnél, hogy meglegyen a C és a jogsi fénymásolatát elküldeni, bevinni stb.
jó, de én akkor sem értem miért kell a teherautó a buszhoz. akkor inkább csinálnák meg a buszt úgy, a nagyobb felelösség miatt is nyilván, hogy 2-3x több legyen a gyakorlat, mint a teherautón. Egyébként úgy tudom, hogy régebben voltak olyan évek, amikor lehetett menni simán B-röl D-re.
Mert az, hogy megcsinálom a C-t és utána lehet D-re jelentkezni, ez nekem teljesen fölöslegesnek tünik. A méreteket a busznál is meg lehet szokni.Azért "izélok" ezen, mert buszsoför haver mondta, hogy így közel van az 1 millióhoz, mire buszt vezethet az ember. Értem a felelösséget, (amit viszont nem látom, hogy át is éreznének a soförök, ha már ilyen rögös úton lehet ide eljutni, mert ablakon kikönyökölve vezetnek, telefonálnak közben, egy kézzel vezetnek, az index az náluk is luxus stb stb, tisztelet a kivételnek) de ezt akkor is brutál dolognak tartom és nem jól megszervezettnek. Jó hogy nem kell részt venni a vadászpilóta alapkiképzésen, mielött teherautóra megy az ember és, ha ott megfelel, akkor csak miniszteri elöterjesztés után lehetne menni tovább. és utána csak buszra...
-
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #11619 üzenetére
Biztos én leszek a hülye, de hiába egyirányú egy utca én mindig mindkét irányba nézek. (Az ördög nem alszik! Ezért karikás az anyós szeme!
) Sőt, gyalogosként még akkor is szétnézek ha nekem van zöld. Láttam már ilyen balesetet közvetlen közelről. Köszönöm nem kérek belőle, inkább vigyázok magamra, más úgyse...
Mi az hogy jobbra figyelt, meg balra figyelt? Meg jön e szemből valaki? A kép statikus részeit ki lehet zárni, azzal kell foglalkozni ami mozog. Azért mert a jobbról jövő nőre fordít egy kis figyelmet, még ugyanúgy érzékelnie kell, ha valaki jön szemből is és arra is reagálni kell. Az nem mentség, hogy nem oda figyelt. Miért nem?
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #11581 üzenetére
A vizsgan egyes mozdulatok jol elnagyoltak, hogy avizsgabiztos is eszre vegye, hogy te beleneztel a tukorbe.
Vagy mondjuk jobbkezesnel jobban lassitasz mint kellene. Az egyik vizsgautvonalon volt egy jobbkezes, ahol nem voltak hazak a sarkon. Teljesen jol be lehetett latni, hogy kell-e elsobbseget adni vagy sem. Megis lassitani kellett...
Ilyenek a szellem vasuti atjarok is, amikor az utrol lehet latni a sinek veget 3 meterre az aszfalt szeletol. A vasuti fenyjelzo pedig evek ota nem mukodik, a belsejet mar reg kiloptak... Ott soha a budos eletben nem fog vonat jonni. Mindenki athajt rajta megallas nelkul. KRESZ szerint meg ugye vasuti atjaro, nem mukodo fenyjelzovel, tehat kotelezo megallni es meggyozodni, rola hogy nem jon vonat. Vizsgan nem allsz meg: buko.Hiaba lathato, hogy ott legfeljebb akkor lesz vonat ha daruval odateszik arra a 8 meter sinre...
-
bzoley
veterán
válasz
Bati0501 #11581 üzenetére
Sok olyan jobbkezes volt, ahol se fa, se ház, száz méterre is el lehetett látni, ennek ellenére érzékelhetően vagy a gázt engedtem fel, vagy kicsit ráfékeztem, nehogy az legyen, hogy észre sem vettem. Persze korábban ez vitaalapot képezett, mondván mi a fenének lassítsak, mikor belátható közelségben senki. Abban maradtunk, hogy rendben, majd "mutogatom", hogy én tudom, hogy jobbkezes. De ezt láthatóan a vb is értette, hogy nem véletlenül megyek ilyen "bénán".
Első kresz alkalomkor egy jófenek mondható csóka tartott előadást. Volt röhögés, történetek, mindenki jól szórakozott. Csak épp arról nem sokat tanultunk, amiről kellett volna. A többi alkalommal más tartotta az előadást. Volt dia, videó, tesztlapok, majd a hibák megbeszélése. Persze a vizsgán a tesztprogram otthoni gyakorlása segít mindenkinek a legtöbbet.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #11481 üzenetére
forgalmat én semmiképp nem ajánlanám... inkább már akkor a korábbi ötlet, ha megoldható: valaki ismerőssel megbeszélni, akinek van valami telke, hogy vesz akár mindenféle papír nélkül egy kocsit, ami még megy (régi lada/trabant/polski) és ott magánterületen gyakorolhatna... (pártízezerből kijönne és "csak" tankolni kellene... olcsóbb egy idő után, mint órákat venni) ha egy ladával elboldogul és ráérez az egészre, utána szerintem egy finomabb kocsi kezesbárány lesz
vagy a másik: olyan oktatót keresni, aki vállalja a heti 3-4 alkalmat is
nekem ilyen szempontból szerencsém volt: először úgy képzeltem, hogy húzódik vagy fél évig a vezetés, mert hetente 1 alkalom lesz, de aztán az oktató 2-3 alkalmakat beírt hetente (annyi tanulót vállalt, hogy ezt mindenki megkaphassa), aztán forgalmi előtt még jobban besűrítettük... vizsgára is úgy mentünk, hogy előtte 1 bő órát még levezettem és bevitt direkt olyan helyre, ahol aznap már elvágták az egyik tanulóját (kb 2 hónap vezetés után már a forgalmi jött, úgy hogy nyaralás miatt ki is maradt 2 hét... azt mondjuk akkor megéreztem)
-
tatabánya
senior tag
válasz
Bati0501 #11476 üzenetére
egyedül balesetet és kárt nem akarok okozni, többit vállalom. büntetéssel is lehet olcsóbb mint a tandíj és legalább tudnék menni, nem mástól függeni... ami a mocsok, hogy nálam nem tudtunk időpontot keríteni és akkor jön egy fiatal csinos lány akinek szeptemberig meg kell lennie a jogsinak, külföldön tanul blabla most mentek rutinra, akkor ki lehet számolni mennyit kell menni hetente, erre is rendesen vörös lett a fejem.
-
tatabánya
senior tag
válasz
Bati0501 #11429 üzenetére
nem, ez volt az első vizsgám, de ezt a nevet szerintem jól megjegyezték... nem akarom az oktatót se felhívni, mert mkit csak otthagytam amikor mondták álljak félre és cseréljünk. nem mondom, hogy nem futok újra neki, de 1-2 hónap pihi biztos jön. nem létfontosság az autó, csak gondoltam jó lenne hétvégente ide-oda elmenni ez most tolódik (moci is megfordult a fejemben, bicózásból kiindulva hátha jobban menne)
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #11405 üzenetére
Az elso napon majdnem lekoccoltam a berautot (Kia Sportage, 2.0 diesel, automata, 4x4).
2x1 savos uton csinaltam Y fordulot. A balra elore resze siman megvolt, csak kozben odaert egy izlandi lakos. Igazabol el is engedett, hogy megcsinaljam a jobbra hatra reszt is. Csak o ugy gondolta, hogy eddig tartott az udvariassaga es amikor en alindultam elore, akkor o is elindult elore a jobb oldali holtteremben. A vege az lett, hogy hirtelenjeben meg jobban rahuztam balra a kormanyra es kikerultuk egymast. Utana semmi ilyesmi nem volt. Ha elsobbseget kell adniuk megadjak, ha a elsobbseguk van mennek, nem szaroznak. Kamionosok, buszosok is teljesen normalisan kozlekednek, egyetlen problema a turbulencia altal felkavart ho es latyak, amitol par masodpercre nagyon lecsokken a latotavolsag.
Varosban 50, varoson kivul 90, nem aszfaltozott uton 80.
Traffipax jo elore ki van tablazva...
Az egy savos alagutak erdekesek. 100-200 meterenkent van kiallo, hogy elengedd a szembol jovot, de az esetleges kanyar miatt nem is latsz tobbet az alagutbol.
Kellett volna tobb videot (igazabol az lett volna a legjobb, ha ven egy szelvedore rogzitett kamera), foleg a neccesebb helyekrol. Amikor mondjuk a 2 savbol fel savot lefed a meter magas hoatfuvas es szembol jon egy busz...
Vagy amikor a szerpentinen mindenhol tiszta a az ut, kiveve a kanyarokat, ahol viszont havas-jeges. GL HF!Ilyenkor nagyon hasznos volt az allandora kapcsolt osszkerekhajtas meg a szoges gumi.
-
bzoley
veterán
válasz
Bati0501 #11361 üzenetére
Többek között. Amúgy nem oszt, nem szoroz. Sokan a saját autójukat sem kímélik. Vagy mert nem érdekli, vagy nem is tudja. Lényegesen rosszabb, aki menet közben is áll a kuplungon. De elég csak a mániákus, "kinyomom a kuplungot, elgurulok a lámpáig" egyéneket említeni.
-
FET-MEN
veterán
válasz
Bati0501 #11325 üzenetére
Nem tudom, duplakuplung kell vagy 4-edikbe áthúzni elötte, de inkább duplakuplung. De csak ebbe az állat melegbe csinálja. Ha 25 fok van max akkor tök kellemes a masina
Ja hát igen octavia egy erőgép ehhez képest, ha azt megüljük nem nagyon érezni erőben, na meg a multkor fater elvert vele egy 2.5TDI A4-est -
nike_
addikt
válasz
Bati0501 #11293 üzenetére
Nem pont Miskolcon lakom -nem is ottani autósiskolában tanulok-, de nem sokkal mellette, ezért ott vezetek.
Gyorshajtás miatt buktam meg. Útjavítás volt (ez ugye egyenlő a 30-as táblával), át kellett sorolnom a másik sávba, és már későn reagáltam le, hogy ott 30 volt a határ, inkább a sávváltásra figyeltem, mert sokan jöttek. Mondjuk az 1. vizsga előtt paráztam rendesen, most már nem annyira, úgyhogy remélem, hogy ez most már sikerülni fog.
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #11002 üzenetére
Hogy jönnek ki ezek az óraszámok?
[link]
Pl:
Járművezetés elmélet: összesen 18 tanóra
- Közlekedési ismeretek : 16
- Vezetés elmélet: 8
- Szerkezeti és üzemeltetési ismeretek: 4
18 = 16+8+4? Az inkább 28...Járművezetési gyakorlat: 28vezetési óra
- Alapoktatás: 6 rutin+ 1 vizsgaóra
- Főoktatás: 8 városi + 2 országúti + 1 vizsgaóra
Ez meg inkább 18... (vizsgaórával együtt).Gondolom csak fel lett cserélve, vagyis akkor 18 a vezetés. Mondjuk így is meglep, hogy az elmélet hosszabb, de hát az egy dolog. Vagy elnéztem valamit?
Csiga is azt írja, hogy csak 16 óra a gyakorlat (+2 vizsga = 18, ami így stimmel). [link] -
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10966 üzenetére
Régebben direkt volt ilyen tétel, amit kihúzhattál, most erre esély sincs (egyszerűen ki van véve a manőverek / parkolás / megfordulások közül). Az valóban szabály, hogy 50cm-nél többet tilos a tervezett haladás irányával ellentétesen gurulni, de ez a kéziféktől függetlenül minden helyzetben igaz. De olyan nincs, hogy emelkedő, kézifék be, lábfék fel, és innen indulj, ki sem próbáltuk...
-
Carlo009
tag
válasz
Bati0501 #10857 üzenetére
Megnéztem a videót, ez nagyon veszélyes így a kocsisorok között menni. Mi lehet, ha valami kifordul a motor elé? Akkor már nem tudna megállni. Ma mentem egy havertól kölcsönkért 50 köbcentis robogóval mellékúton és már 40km/h sebesség is soknak tűnt, nem is mertem többel menni, mert vizes volt a betonút.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #10847 üzenetére
Passzolom, hogy a Subaru összkerékhajtásába mennyire nyúltak bele.
Gyárilag 3 differenciálmű van a kézi váltósban, egy az első kerekekre, egy a hátsókra és egy az első hátsó tengelyek közé. Gyárilag 45-55% (de ez modelltől és évtől is függ) az első és hátsó tengelyek közt.
De ha békén hagyták, akkor a legutóbbi WRX STi-ben kézzel is állítható a nyomatékelosztás 6 fokozatban. -
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #10686 üzenetére
Ja a 2002-es, ha jol emlekszem az evjaratra. Mindegy is az evjarat, a lampai tetsznek, de azok nagyon megfogtak. (nyalcsorgatos smiley) Nyilvan jobbkormanyost, eleg szar ugy elozni, hogy a fel auto atlog mar a masik savba mire latsz valamit.
Hazamenni? Ketlem, hogy valaha szulofoldemen fogok ujra letelepedni.
Innen max nyugatabbra megyek es joval delebbre vagy Del-Azsia/Ausztralia kornyekere. -
14adam
addikt
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #10671 üzenetére
De még mennyire, hogy bepótolnám. Volt itt a közelben egy gyönyörű MX-5, csak hát azt eladták míg én éppen Bp felé repültem.
Azóta nem láttam olyat, amire szívesen költöttem volna, meg közben felvetődött annak a lehetősége is, hogy költözünk, ahhoz meg kell pénz megint... tavasznál előbb nem lesz újra autóm. -
14adam
addikt
válasz
Bati0501 #10664 üzenetére
sima C-nél még lehet kezdő jogsi. legalábbis ott nem írják. De akkor viszont a C+E tényleg bukás.
Egyik ismerősöm mondta még régebben,hogy ő megcsinálta kismotorra a vizsgát és,hogy amikor megcsinálta a kocsi jogsit akkor neki már nem számított kezdőnek a jogsija.(ebből mi igaz?)
Én meg a kocsi után megcsináltam az A1-et akkor most mi a helyzet? -
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10575 üzenetére
Úgy tudom, hogy bukó, ha "a meghatározott feladatot harmadik javítás után sem képes a megfelelő módon végrehajtani". Szóval kétszer nyugodtan lehet javítani (bár ezt sem igazán értem, mi számít egynek, ha az orrát beljebb hozom, vagy a hátramenet is, vagy...). De szerintem ez is olyan, hogy meg kellett fogalmazni valahogy, de azért érződik az, ha valaki nem tudja rendesen berakni a kocsit a helyére, vagy csak kicsit kell rajta igazítani.
Kanyarodás közbeni kuplungról pedig azt olvasom, hogy bukó, ha "nem biztonságosan kanyarodik, indokolatlanul benyomja a tengelykapcsoló pedált". Én mondjuk továbbra is fenntartom, hogy jobbra kis ívnél 20 alatt mész, és itt lehet csúsztatni kettesben. Indokolatlan, ha nagy ívben kanyarodsz, és mész 30-40nel, akkor ugye minek. De kétlem, hogy pont ez lenne az, amiért valakit meghúznának - csak úgy a szemem elé került most ez is.
De szerdán megyek vezetni ismét, két hete nem voltam, remélem, nem lett azóta rosszabb... rá két hétre meg vizsga, majd azelőtt elmegyek egyszer megint, és reméljük a legjobbakat.
-
albiosz
őstag
válasz
Bati0501 #10580 üzenetére
Jól rémlik. Ahogy a kolléga írta: tábla/lámpa/rendőr esetén természetesen neki sincs elsőbbsége. Ezen kívül:
1. ha jobbra kanyarodik, akkor elsőbbséget ad a mellőle egyenesen haladó járműnek.
2. ha balra kanyarodik, akkor elsőbbséget ad a vele szemből egyenesen haladó vagy jobbra kanyarodó járműnek. -
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #10523 üzenetére
nem is rád céloztam
a parkolást meg ki is felejtettem
pl ilyennel hogy lehetne mondjuk jobbra+hátra biztonságosan beparkolni? vagy bármilyen műveletet véghezvinni, amihez rükvercben kell menni?
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #10507 üzenetére
Jó, 100 az tényleg nagyon az alja egy joginak...
De nem megoldhatatlan.Nem szükséges a jogsi az élethez. Kb. mindent házhoz szállítanak ha akarod, ingyen vagy minimális díjért cserébe. Akkor amikor kéred, nem úgy mint sok magyar cég: majd a 2 héten belül valamikor ott lesz a szekrény...
Főleg ha úgy laksz/dolgozol mint pl. én: lakás-vasút: 7 perc, vonatozás 11 perc, vasút-iroda: 3 perc.
Tesco a vasútállomás mellett...Én tényleg csak azért akarok autót venni, hogy kedvtelésből vezessek hétvégente. Nem is tervezek nagyobbat egy Mazda MX-5-nél.
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10487 üzenetére
Ej, az nem jó... nekem is némileg parám a többi gyökér, és ezzel sajnos nehéz mit kezdeni.
Ellenben én időpontot csak Okt. 24-re kaptam :-\ Most várhatok egy hónapot, ami elég sok, ami egyrészt eleve nem jó (annyival is később juthatok jogsihoz), másrészt addig egy óra legalább kell, de inkább kettő, ami meg pénz. Csak addig ki ne jöjjek a gyakorlatból.
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10485 üzenetére
Igazából annyira nem zavart a jelenléte, hisz tényleg nem szól hozzám, parkolások végén mondta, hogy mehetünk tovább, aztán annyi. Az inkább zavaró, hogy csend van, nincs visszajelzés az oktatótól, nem tudom, hogy kb. jó-e amit csinálok, vagy egyre csak rosszabb lesz. Persze ezen is túl tudom tenni magam, csak azt mondom, hogy nekem ez zavaróbb, mintsem az új utas.
Én amúgy alapvetően sietek kissé, mondta is az oktatóm, hogy ha én elrontom az azért lesz, mert kapkodok, s hát végül is, valóban.A parkolásoknak amúgy egész örülök, azt a kettőt sikerült megcsinálni, végig szépen lassan mozgattam, manőverezgettem, azt nagyjából megtanultam nem-elkapkodni. Meg lényegében ekkor volt az első saját parkolás (választott hely, én néztem a környezetem, állítgattam, stb, gyakorlásnál nem volt ilyen teljesen önállóan).
No mindegy, már túltettem magam rajta, legközelebb legalább lesz már némi tapasztalat ilyen téren is, talán kevésbé fogok sietni. Holnap megyek nézni időpontot, remélem jövőhéten találok még, de ebben azért kételkedek. Előtte megyek még egyszer, aztán reméljük a legjobbakat.
Tesódnak sok szerencsét
-
Carlo009
tag
válasz
Bati0501 #10468 üzenetére
Az biztos, hogy padka mellé 2 autó közé tolatva beállni nagyon nehéz. A kormányt nem lehet tudni, hogy mikor kell visszatekerni, ha a kocsi hátulja már ott van. Ha túl korán tekerjük vissza, akkor túl távol lesz a padkától, ha meg túl későn tekerjük vissza, akkor nekimegy a padkának a kerék és mindezek mellett, ügyelni kell az autó bal elejére, mert ez is elmozdul. Akkor ezek szerint, ajtó nyitásnyi távolságra kell megkezdeni a tolatást?
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10468 üzenetére
Kösz a tippeket!
Jó, akkor nem a seggük van egy vonalban, hanem elhagyom kicsit :-P A két hátra parkolást sikerült egész jól kitanulmányozni videók alapján is, előre meg tényleg az ív a lényeg, meg ne túl korán kezdjek kanyarodni talán.
Persze, beszéltünk mi is róla, hogy mit-hogyan, de nem feltétlenül ragadt meg akkor minden bennem, meg talán ennyire részleteiben nem is mentünk bele, eddig nekem a párhuzamos hátra kicsit varázslásnak tűnt, de így lépésekre bontva már elég logikus.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #10462 üzenetére
Nem is vezetnek jól, nem is véletlen, hogy 112 km/h-ban maximálták az autópályás sebességet. 100 mph (160 km/h) = jogsi el és pénzbüntetés és börtön, feltéve, hogy tudok angol szöveget értelmezni.
A jogsi meg 1500 font környékén állt meg neki. Ez másfél havi minimálbér. -
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #10460 üzenetére
Itt is vannak hibavonalak minden szarra, de hát a csaj kevesebb hibavonallal megúszta mint én otthon pesten a B kategóriámat, ami elsőre meglett. Pedig nála már akkor is jobban vezettem, amikor levizsgáztam. Szóval mondhatom, hogy otthon szigorúbbak.
Itt kint mondjuk többször is megállítanak, gyakorlatilag leparkoltatnak az út szélére, de nem feltétlenül 2 autó köz. Csak hogy most állj meg. Be kell mutatni egy vészfékezést is. Na meg van önálló vezetés: itt vagyunk a város X pontján (a táblákat követve) jussunk el Y városrészbe. Ennek ellentéte egyébként a többi vezetési rész, amikor nem azt mondják, hogy a következő lehetőségnél jobbra, hanem hogy sorolj át a belső sávba, mert a következő lehetőségnél jobbra fogunk kanyarodni. Meg ilyenek.
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10453 üzenetére
Még kicsit odébb
Hétfőn lesz a vizsga 14 körül, majd most pénteken még vezetek egy kört, aztán reméljük a legjobbakat. Igen kíváncsi vagyok, hogy fog most menni. Na meg aztán élesben főleg. Remélem nem aggódom túl. Kicsit az a parám, hogy valami apróságot elnézek, amit ha nem is ír fel nagy hibának, utána nehezebb lesz koncentrálni. Na mindegy, sokat agyalni nem kell rajta, majd lesz, ahogy.
Közben nézegetek autók is
Bár az még távolabbi téma, de most láttam egyet, ami eléggé megfogott. Kár, hogy nem igazán értek hozzá, nem tudom még, mikre kell figyelni vásárlásnál, főleg a műszaki részét tekintve... Kezdésnek itt egy cikk, ha valaki más is hasonló cipőben járna: [link]
-
-
Carlo009
tag
-
-
dudika10
veterán
válasz
Bati0501 #10412 üzenetére
Nagyobb autó kisebb dízel motorral ugyan úgy "igényli" a gázt indulásnál. Hidegen meg aztán van olyan, ami rosszabb mint egy benzines.
Az első 5 percben amikor beülsz egy új autóba és nem érzed se a kuplungot, se a tömegét, akkor benzinessel könnyebb lefulladni, de utána szerintem már teljesen mindegy.
Még azzal sem értek egyet, hogy dízellel nem lehet örömautózni ... szerintem csak megfelelően kell pörgetni a motort.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Bati0501 #10404 üzenetére
Ha benne van a lábadban, akkor aztán mindegy mi az el fog indulni alapjáraton.
Még akár karburátoros autókkal is meg lehet csinálni, pedig ugye ott aztán nincs alapjárati vezérlés, ami gyakorlatilag "nyomja" helyetted a gázpedált, hogy ne essen az alapjárat a kis programocskájában előírt alá...Ha nincs benne a lábadban, akkor vegyél automatát.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Bati0501 #10381 üzenetére
hát para az volt rendesen: hétfőn valami kritikán aluli volt a teljesítményem, görcsöltem egész nap a kedd miatt, aztán szerencsére este voltam olyan fáradt, hogy 10-11körül kidőltem, mert reggel4kor ahogy felébredtem, nem bírtam már visszaaludni
az a durva, hogy vizsga előtt tettünk azért egy kört a városban és közben sík nyugodt voltam... aztán fél óra várakozás a közlekedésfelügyelet épülete előtt (ez kb 3 cigi volt), totál kész voltam, de indulás után megint lehiggadtam... túlparáztam nagyon... párhuzamos parkolás előre (amitől mindig féltem, mert a jobb elejét nem érzem a kocsinak igazán a mérete miatt) simán ment 1 korrigálással, saroktolatás, balra hátra elsőre tökéletes volt, viszont szemből nem akart menni, ami elvileg a legegyszerűbb
...2-2 korrigálás kellett hozzá... jó volt, mert olyan útvonalat kaptam, amin jártunk csomószor és tudtam, hol van 30/40-es szakasz, stoptábla vonallal, egyirányú utca, egyenrangú kereszteződés
a vizsgáztató jó fejnek tűnt, de ahogy végeztünk, elmondta az eredményt, kielemezte a hibáimat, adott pár tanácsot, majd le is lépett... oktató is kérdezte, hogy milyennek tűnt: mondtam, hogy nagyon rendesnek... mire: "ő a legkeményebb, akit csak kifoghattunk... nem hiába buktak előttem már 3/3an"
összességében nehéz volt, de főleg amiatt, hogy túlaggódtam... lényegében ha kizárja az ember a kocsiban a +1 embert és figyel a környezetre, a közúti jelzésekre, betartja a szabályokat és bekapcsolódik a forgalomba, akkor nem lehet gond... kiemelte nálam is előtte/utána, hogy fontos, hogy beilleszkedjünk a forgalomba, majd ez meg is valósult
#10382: most intézi a suli a papírokat a közlekedésfelügyelettel (tegnap adtam nekik meghatalmazást), elvileg pár napon belül mehetek érte hozzájuk... az okmányiroda neccesebb, mert szept18-ra volt legközelebbre szabad időpont, tehát szűk 2hét múlva fizetek náluk egy utolsót, fotózkodok és akkor már csak várni kell a jogsira...
mennyi idő is ez? 3-4hét alatt küldik majd postán? olyat hallottam, hogy helyben megcsinálják, de ezt nem akartam elhinni
fura nagyon, hogy az elmúlt 2hónapban heti 1-2-3-4 alkalom volt amikor vezettem és most szabadok a délutánok
...de közben megnyugtató érzés, hogy képes voltam rá és minden elsőre sikerült (a végösszeg pedig kb 180ezer az okmányirodával, alkalmasságival és néhány óra plusszal együtt, amit nem bánok)
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Bati0501 #10356 üzenetére
Én azt az elvet vallom, hogy úgy kell a forgalomban részt venni (gyalog és kerékpárral szintén), hogy te vagy az egyetlen aki ismeri a szabályokat meg az etikettet, rajtad kívül mindenki idióta.
Ha gyalog vagyok és nekem zöld a zebrán akkor SOHA nem indulok el anélkül, hogy körül ne néznék, hogy jön-e valami hülye aki bunkóságból vagy figyelmetlenségből (pl: elvakítja a nap) el akarna ütni.
Volt már olyan, hogy álltam az út szélén és egy srác nem nézett körül, kilépett mert neki zöld és erre a jeges úton besodródott a zebrára egy autó. A srác szerencsére megúszta azzal, hogy felült a motorháztetőre, de gondolj bele mi van ha nagyobb sebességgel jön és nem tud megállni és a srácot kivasalja.
De bringával is voltam már olyan szituációban, hogy a kereszteződésben nekem volt zöld, de valami bunkó barom majdnem elcsapott. Nagyjából 10 centiméteren múlt, hogy elsodorjon.
Szóval mindig abból kell kiindulni, hogy mások az életedre akarnak törni és inkább te gondolkodj helyettük is.
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10223 üzenetére
Jó, nem igazán érdekel a téma, csak azt mondom, hogy a limit hivatalosan 40.
kmisi99:
Ha ott a tanpálya is, akkor ok, de persze érdemes lehet rákérdezni (meg hány perces egy tanóra, mennyi az alap óraár, van-e hétvégi felár, és szintén igen fontos, mennyi a pótóra díja).
Én fontosabbnak tartom az oktatót a kocsinál, de ha nincs tuti tipp, vagy sok választási lehetőség, akkor meg lehet nézni. Bizonyára kényelmesebb egy (műszakilag) jobb kocsival tanulni, de én ahogy láttam mostanság tanuló kocsikat, egyik sem ilyen békebeli ótvarság, szóval szerintem olyan hatalmas különbségek nem lehetnek ilyen tekintetben. Legyen szervó, járjon jól a váltó, s kb. ennyi, amit én eddig a kocsival foglalkoztam.Viszont nem tudom, kombin tanulni parkolgatni nem tűnik egyszerű feladatnak. Jó persze, ha ezzel tudsz, akkor mindennel, de ha valakinek új a téma, akkor csak könnyebb ezzel hibázni, mint egy kis kocsival. Persze nem akarlak lebeszélni, de azért számolj vele. Én a közepes méretre szavazok, én pl. Astra G-n tanulok.
jerry311:
Legbiztosabb talán valamelyik irodát felhívni, tudnak konkrét időpontokkal szolgálni (mikor kezdhetsz, mikorra szoktak lenni vizsgaidőpontok, mikor ér rá oktató, stb). -
Kakumix
senior tag
válasz
Bati0501 #10213 üzenetére
45-nél gyorsabban még lejtőn lefelé sem mehet
Elvileg már a tervezőasztalról úgy kell lejönnie, hogy 45km/h-nál gyorsabban önerőből ne tudjon menni, ha gyorsabban tud menni annál, akkor az már nem smkp (a magyar hatályos KRESZ szerint vagy valami más szerint ami alapján a járművek be vannak sorolva). -
Killing
addikt
-
Carlo009
tag
válasz
Bati0501 #10190 üzenetére
Tudtommal sem kell bicajra bukó sehol sem. Kismotorra akkor ezek szerint mindenütt kell.
A mellényt meg bringára lakott területen belül nem kötelező felvenni. Eddig felvettem városban is, mert így biztonságosabb a sok kocsi között menni, előbb észlelik így a kerékpárosokat. -
AMD Power
titán
-
harry
veterán
válasz
Bati0501 #10159 üzenetére
Mi is a külvárosban gyakorlunk (eleinte), másfelől viszont, jó lesz szokni, hiszen később fogok majd közlekedni a belvárosban is. Összességében, én örülök, hogy Pesten tanulok (annak kevésbé, hogy vizsgázni is itt kell
)
Eleinte fel sem merült bennem, oktató keresésnél, hogy a tanpálya is számít, hiszen azért nem mindegy, hogy nálunk, kint a francban kell indulni vizsgázni nyugis telepről, vagy a Duna Plázánál, Váci úton, a belvárosban
Jó, talán vizsgán már mindegy, mert (elvileg) képben vagy, de első pár alkalommal azért jobb volt így.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Játékra! R5 1500X / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 2TB HDD
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Lenovo ThinkPad X13 G2 multitouch
- Bomba ár! Dell Latitude E6520 - i5-2GEN I 6GB I 320GB I HDMI I 15,6" HD+ I W10 I Gari!
- HGST HUH721010AL5200 10TB 7.2k SAS HDD, DELL branded, nettó 38000Ft + ÁFA, 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest