- Kisebb méretben is elérhető a OnePlus Watch 3
- Belépő táblagépet is villantott a OnePlus
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Teljes külső kijelzővel hódítana a Flip7, ami kapott egy kistestvért is
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Google Pixel topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
- 8300 mAh, maradhat?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
FET-MEN
veterán
-
degu
senior tag
válasz
máyköl #11634 üzenetére
Valóban a Te szuverén jogod eldönteni,hogy bekapcsolod -e az övet,vagy sem.De az a sérült,akin még segíthetnél /mint mentős/ ha...odaérnél-bekapcsolt övvel,a további munkád során..hát annak is szuverén joga megdögleni./Csak nem értem,hogy akkor miért ezt a szakmát választottad,és nem a kaszkadőrt?T.i. mentőautót vezetni sokkal kockázatosabb,mint egy sima gépjárművet./
Ennél már csak a*fejbecsapott*,szabadon lifegő bukósisak-szijjazattal száguldozó motoros a jobb.Mindegy,hogy versenygépen,vagy egy kis 50cm3-es csühögőn arcoskodik,és mindegy,hogy 17 éves,vagy 60,mert ütközéskor,bukáskor az első,ami történik,hogy lerepül a fejről a be nem csatolt bukósisak.És akkor a motorosnak harangoztak,mert a fejsérülés a halálos motorbalesetek leggyakoribb oka.
/De biztosan nagyon zavaró a becsatolt bukósisak/ -
jerry311
nagyúr
válasz
máyköl #11634 üzenetére
Hat akkor nem kell autoba ulni.
Igazabol engem egeszen addig nem erdekel masok hulyesege, amig csak magukat veszelyeztetik vele.
De, amikor mar tobb mint 1 ember ul az autoban, akkor ott mar mas is veszelyben van.
Lehet hogy nem repulsz ki az autobol, csak eppen atesel a masik emberre. Szerencses esetben nem lesz nagyobb bajotok. Kevesbe szerencses esetben az szenved sulyos (esetleg maradando) serulest vagy hal bele, aki nem volt bekotve. Sajnos, repulhet ugyis az ov nelkuli ember, hogy tuleli a balesetet, de cserebe megoli az (egyik) utast vagy maradando serulest okoz neki. Ilyenkor biztosan kenyelmesebb lesz egyutt elni a tudattal, mint bekapcsolni az ovet.
Semmivel sem jobb a helyzet ha valaki a hatso ulesen utazik ov nelkul. Ilyenkor siman elofordulhat, hogy az elotte utazot ulessel egyutt paszirozza a biztonsagi ovbe, ezzel csokkentve mindkettojuk tulelesi eselyeit.A masik fele, meg hogy mindenkit hazavarnak. Teged is. Lehet egy kisebb balesetnel csak nyilik a lufi es megrant az ov. Ja nem rant meg mert nincs bekotve, felkenodsz a lufira, de le is csuszol rola es lefejeled az A oszlopot vagy a szelvedot es hozzak a fekete zsakot.
De hat ha teged idegesit az ov, akkor bizz a szerencsedben.
-
mephi666
nagyúr
válasz
máyköl #11330 üzenetére
colt 1.6glxi kellene
barátnőmnek mutogattam egyet hahu-n, ami 200körül volt (ránézésre) nagyon jó állapotban, napfénytetővel... neki is tetszett nagyon... ez is indulna rendesen
...ha nem 250km-re lett volna, mentem volna azonnal megnézni és vettem is volna azonnal, ha nem állnék ilyen sz@rul anyagilag
így egyelőre az f astra-jukkal mászkálunk, de tervben van, hogy 1-2év múlva összejön a colt-ra való (hacsak nem gyarapodunk, mert akkor más lesz az első prioritású és marad az astra ...meg akkor mondjuk méretre már egy carisma kellene, vagy az álomlancer
)
#11334: jaja, ezért mondom, hogy alsóhangon 300-al kell számolnom a felmerülhető pluszköltségek miatt (1.5év múlva jár le a 40ezres személyi kölcsönöm, de inkább mégjobban összehúzom most magam, hogy előbb összejöhessen és akkor már normálisan jut pénz mindenre, ha az is pluszba megmarad)
-
FET-MEN
veterán
válasz
máyköl #11322 üzenetére
400€+regadó paprizással összesen 1500-ba van. Új fékekkel stb,, 1997-es,Diesel,1.9TD, klímás csak meg kell töltetni,szervo van,ABS sztem nincs mert sokszor blokkolnak a kerekek, elöl elektromos ablakok, sok könyöklő, fedélzeti comp stb
Bati0501
Evéssel már nincs gond, most viszonylag jól eszikErő csak akkor nincs elég ha tele van az autó. Nem JTD, még sima TD
-
FET-MEN
veterán
válasz
máyköl #11301 üzenetére
hogyan gyorsul, igen fiat után átülök az octaviaba vagy bármelyikbe egyből nézem hogy gyorsul
de a mai meleg nap pff, fiat felidegesített, elkezdett csikorogni valamelyik szíj, 100fok volt benne mert meg kell töltetnem a klímám,akkor a 3-mast csak dupla kuplung után veszi, stbstb melegbe megutálom -
jerry311
nagyúr
válasz
máyköl #11256 üzenetére
továbbításra került az igénylő adatlapon szereplő kézbesítési helyre
Ha az okmanyirodaba kerted, akkor be lehet menni erte, amint ertesitenek, hogy ott van.
Ha postazast kertel a cimedre, akkor hova akarsz bemenni erte? Melyik postara akarsz bemenni kozted es koztuk? Mellesleg ugyse adnak a kezedbe, hanem majd a postas kiviszi. -
peter9228
aktív tag
válasz
máyköl #11243 üzenetére
Ha már nagyon türelmetlen vagy, akkor itt bal oldalt van egy olyan, hogy "igényelt okmány nyomon követése"
(Nekem egyébként ez a 15. napom mióta voltam az okmányirodában. Ma már a nyomon követésnél ezt írja: "elkészült és továbbításra került". (Az okmányirodában kell majd átvennem, így nem kellett leadnom a mostani jogsimat) Tegnap még "kiállítás jelenleg folyamatban van" volt
Remélem holnap mehetek érte.
-
FET-MEN
veterán
válasz
máyköl #11201 üzenetére
meg kéne krni az összeset.. reggel 7-re beérek sopronba, 1 óra várok hogy kiadják a vizsgaigazolásom. Felcsapatok a 8:40-essel Fertőszentmiklósra. Anyám felvisz kapuvárra. Okmányirodánál vagyunk 9:30 kor, erre persze hogy 1 kor nyit..
utána van bankkártyám? Nincs, oké menjek postára ami 2 km gyaloglás 40 fokba kösziköszi, visszamegyek done.. persze nem is beszélve hogy az okmányirodába 1 kor való bejutásért bunyó volt.
-
Carlo009
tag
válasz
máyköl #11148 üzenetére
Ez így elméletben könnyű, de betolatni marha nehéz. Tolatásnál, jobbra hátra, nem lehet tudni mikor kell a kormányt visszafelé fordítani amikor már a kocsi hátulja a másik kocsi elejével van egy vonalban.
Ha túl korán tekerjük vissza, akkor távol lesz a padkától, ha pedig túl későn, akkor a hátsó kerék neki megy a padkának.
Külön még figyelni kell az elöl álló autóra is, mert ahhoz is hozzáérhet.
Induláskor dízel kocsi jobb, mert a benzines lefulladhat. -
jerry311
nagyúr
válasz
máyköl #11148 üzenetére
Ez nem egy rossz módszer, csak annyi baja van, hogy adott autóra igaz. Ha más a fordulókör és/vagy a tengelytáv és/vagy az autó túlnyúlása a tengelyeken, akkor a manőver végeredménye is más lesz.
De hogy egy extrém sarkított életszerűtlen példával illusztráljam mire is gondoltam. Mész a Smartoddal és szeretnél beparkolni egy Transit mögé. Beállsz mellé, elkezdesz tolatni, majd amikor a kormányok egy vonalban vannak, eltekered koppig, és beletolattál a Transit oldalába.vakherda
És azóta is minden teliholdnál feláldozol egy kakast, hogy szerencséd volt és nem kaptak el a rendőrök és nem tiltottak el 2 évre némi pénzbüntetés mellett. Az már egy másik kérdés, hogy ha netán személyi sérüléses baleset lett volna, akkor jogsi nélkül könnyebben végzi az ember a sitten. -
-
Carlo009
tag
válasz
máyköl #11117 üzenetére
Itt van a menete, megtaláltam:[link]
Örülhetsz, hogy sikerült. Gratula! Utólag, biztos úgy gondolod, milyen könnyű volt....nem is nehéz. De, amikor vizsgázni kell, ott biztosan nagy stresszbe kerülünk és akkor könnyebb hibázni is.harry: Igazad lehet, de én máshogy gondolom. Inkább minél kisebb kocsit kell választani és minél rendesebb oktatót. A lényeg, hogy sikerüljön a vizsga. Utána már, ha lesz lehetőség, be tudjuk magunkat gyakorolni jobban a vezetésbe. Szerintem a beparkolás a legnehezebb, hátra betolatni a padka mellé két kocsi közé.
-
Carlo009
tag
válasz
máyköl #11099 üzenetére
Gratula!
Hány percig tartott a vizsga, ill. hány km-t kellett menni? Az elején Te választhattál kocsitípust, amivel gyakorolni szeretnél vagy pedig lehet választani oktatót és ha kiválasztottad az oktatót, neki már megvan a kocsija, amivel tanít?
Azért kérdezem, mert van olyan autós suli, ahol lehet választani autót, de az se mindegy, hogy ki tanít. -
MaciG
addikt
válasz
máyköl #10950 üzenetére
Igen csak most ugye hétvége van, ők sincsenek benn, de esetleg egy számot tudsz adni amin hétfőn tudnak biztosat mondani? Az nkh-nak ez a száma jó lehet? Vagy a vizsgák nem oda tartoznak?
-
Carlo009
tag
válasz
máyköl #10919 üzenetére
Ha nincs pénzed még vezetési órákat venni, akkor érdemes alternatív megoldást keresni! Fatertól kérj még pénzt vezetési gyakorlatra. Vagy még egy lehetőség: Van valakinek az ismerőseid közül, kocsija?
Kérd, meg hogy segítsen, engedjen gyakorolni, menjetek ki egy betonplaccra, sportpályára és tegyetek ki üdítős flakonokat, de ne üreseket, mert a szél felborítja, hanem töltsétek meg vízzel. Ott lehet gyakorolni a parkolásokat, beállásokat és a kormányzást. Elsősegély nem annyira nehéz, azt is érdemes átnézni.
-
Carlo009
tag
válasz
máyköl #10917 üzenetére
Szerintem nem kell feladni! Állj hozzá pozitívan! Nézd át a tesztkérdéseket!
Ha lehet, még gyakorolj a vezetésben, ha van rá pénzed. Ha elindulást megszokod, a kuplung és a gázpedál mérleghinta működését, tehát kuplungot felfelé engeded, gázpedált pedig a sarkad megtámasztásával a talppal nyomod és nem rángat a kocsi, akkor már fél siker.
A parkolások a legnehezebbek két kocsi közé a padka mellé, előre vagy hátra beállás. Ezért érdemes még gyakorolni. -
Carlo009
tag
válasz
máyköl #10906 üzenetére
Igazad van, nem tehettél ellene semmit. Másik vizsgabiztos lehet, hogy nem buktatott volna meg, de pont ilyet fogtál ki. Ha véletlen abba a sávba fordult volna be egy kocsi, ahol kicsit bentebb voltál, akkor érthetőbb lett volna, de így szerintem még egy kerékpáros is elfért volna melletted.
-
-
Carlo009
tag
válasz
máyköl #10887 üzenetére
Ezen már nem érdemes rágódni. A legközelebbin biztos átmész. Kell befizetni most csekket?
Akkor ha balra befordultál a kétirányú utcába a bal oldali sávba fordultál abba az utcában? Akkor menetiránnyal szemben jövő sávba, ha jól értelmeztem.
Ezzel kapcsolatosan: Egyirányú utcában gyalog lehet menni forgalommal szemben, ha nincs járda és most már bringával is mehetek azt mondta valaki. De, az is lehet, hogy csak menetiránnyal szemben az út szélén tolhatom a bringát, fel nem ülhetek fel rá. -
harry
veterán
válasz
máyköl #10826 üzenetére
Semmi köze a sulihoz, meg úgy egyáltalán a képzéshez, amiben részt veszel.
Ezt a Vörös Kereszt szervezi, igazából bárki jelentkezhet rá, nem is tanfolyamköteles. Ha jól emlékszem, el kell menni egy sárga csekkért a központjukba, azt befizetni postán (vizsgadíj), ha ez megvan, lehet telefonálni időpontért, amit egy héten belül kapsz vélhetően, elmész, sorra kerülsz, bemutatsz egy stabil oldalfekvést, egy újraélesztést (ennek megvan a nagyon pontos menete, és spéci bábun kell bemutatni, mindenképp célszerű, hogy egy ilyenen korábban bemutassák / kipróbáld magad, mert ha ott találomra elkezded nyomkodni, annak nem lesz jó vége), meg húzol talán két tételt, ami 1-1 szituációt takar, és el kell magyarázni, adott helyzetben hogyan cselekednél (milyen sérülés, mit csinálsz a környezetével / sérülttel, hogyan mozgatod, mit mondasz a mentőnek, milyen ellátásban részesíted, stb). De ezeket megtalálod itt: [link]
Én voltam tanfolyamon, ott kaptam csekket és jelentkezési lapot, így ezt befizettem / kitöltöttem, majd telefonon kértem időpontot. -
harry
veterán
válasz
máyköl #10774 üzenetére
Örülök
Általános jó tanács, hogy nyugodtan, átgondoltan. Ha kicsit lassabban megyünk az csak jó, több idő van döntést hozni, nem kelti a száguldozó amatőr benyomását, nem kell akkorát fékezni ha meg kell állni, könnyebb kormányozni, stb. Szokták is mondani, hogy a lendület meg a gyakorlat majd megjön idővel, tartsa be a szabályokat, és közlekedjen biztonságosan. Nyilván főúton lehet menni, sőt akadályozni ugye nem is szabad (pl. 30-cal menni és feltartani a sort nem nyerő), de általában azért nem nagyon kell nyomni a gázt.
-
harry
veterán
válasz
máyköl #10772 üzenetére
Első alkalommal végül is két dolog volt, így egyszerre, az egyik, hogy balról felkanyarodtam egy kétsávos, egyirányú útra, előtte ugye volt egy elsőbbségadás kötelező tábla, kicsit tempósabban érkeztem, de persze lassítottam, kinéztem jobbra, láttam, hogy a kocsik odébb vannak, és kimentem, de ki is értünk, nem volt gond. Csak épp ez vizsgán nem túl meggyőző, inkább álljon meg az ember elsőbbségadás táblánál, nézzen körül, majd ezek után menjen, nem kell sietni (én pedig szeretek / szerettem kicsit gyorsabban haladni, mint a tanulós tempó, bár végül sikerült azért visszább venni). Nem érzem komoly hibának, de az is igaz, hogy kezdő esetén azért jobb, ha nyugodtabban megy az ember, és jobban mérlegeli a helyzetet, mielőtt kihajt. De random gyakorlott vezető minden gond nélkül megcsinálja ugyanezt, persze. A másik gond, hogy mikor felértem, nem a belső (tehát balról, közelebbi) sávba kanyarodtam, hanem egyből kihúzódtam a külsőbe, ahol ugye autókázni szokás. Ez megint olyan, hogy a gyakorlatban senkit sem érdekel (nem ért még oda a kocsisor, nem akadályoztam senkit), de itt először akkor is belső sáv, index, körülnéz, majd váltás a külsőbe.
Második vizsgán végül is végigmentem, majd a végén kaptam a felsorolást... érdekes helyzet volt, mert volt pár olyan apróság, ami magában is bukást jelenthet egy gonoszabb biztosnál, de ha már ezeket elnézte, miért hozta fel a végén? Pl. szűk jobbos kanyarokhoz jobban kellett volna lassítani, így kicsit nagyobb íven kanyarodtam, ami nem szép. Meg egy vagy két helyen, ilyen szintén senkit nem zavaró kis mellékutcában 30-as övezetben nem vettem észre, hogy egyirányú utca, és nem húzódtam balra, a balra történő kanyar előtt. Meg volt egy útépítés, ahol kiraktak egy új lámpát, ott kicsit megkavarodtam. Meg még biztos pár apróság. De például sikerült aránylag értelmesen megelőzni egy kerékpárost (de utálok bringást előzni), és egy mentő elöl is le tudtam húzódni. Összességében véve én nem éreztem rossznak.
Harmadik alkalom előtt gyakoroltunk párszor oktatóval, minden teljesen flottul ment, szépen ment az autó, kiszúrtam az egyirányú utcákat, jók voltak a kanyar ívek, stb. Szóval éreztem azt, hogy már akár élesben is mennék forgalomban egyedül, akár. Mondjuk a vizsgára nagyon ráparáztam, még ilyen apróság is csúnyán ment, mint pedálkezelés, holott abban már azért volt bőven tapasztalat azzal a kocsival. Manőverezés szintén elég simán ment korábban, most meg itt korrigálhattam. De szabályokat tekintve talán rendben volt, vagy csak apróbb hibákat vétettem, szóval végül sikerült.
-
mephi666
nagyúr
válasz
máyköl #10722 üzenetére
hát én elképzelni se tudom, mit tudna az oktató lezsírozni, miután a vizsga végén azt mondja a vizsgabiztos, hogy kampó
én szept4-én egy viszonylag durvábbat fogtam ki (3embert vágott el előttem aznap, én voltam az első aki átment) ...szerintem az a lényeg, hogy jó oktatója legyen az embernek, aki ténylegesen levezetteti az embernek a kötelezőt, minden szituációt begyakoroltat az emberrel és utána már nem lehet nagy meglepetés a vizsgán sem...
barátnőmmel sokat beszéltünk erről, mert nincs 2 ugyanolyan ember, aki ugyanúgy oktat: az enyém szép sorban tanított mindent... először elindulással kapcsolatos alapdolgok teszkóparkolóban, aztán forgalomban nyugisabb helyek, ahol végig elsőbbségünk van, esetleg lámpás kereszteződések... majd rutinpályán a kötelező feladatok folyamatosan, ezután meg végig város és új dolgokat is belehozott minden alkalommal... balra telizöld, egyirányú utcák, autópálya, a végén meg egyenrangú kereszteződések végig... persze minden alkalommal több megfordulás, parkolás... csomó alkalommal meg direkt belevitt olyan (nem balesetveszélyes) szituációba, ami még teljesen új volt és vagy ügyesen kijöttem belőle elsőre, vagy bebénáztam, de jobban megmaradt a fejemben, legközelebb hogy kell csinálni és el sem szúrtam többet
barátnőm oktatója pedig már kb első városi alkalomtól mindent belevett folyamatosan
nekem mindenki mondta, hogy az iskola tökmindegy (én azt választottam, ami gyalog 1ciginyire se volt a lakásomtól
), oktatót érdemes jót választani, akit mások is ajánlanak
haverom a forgalminál hagyta abba pár éve, mert egyszerűen nem bírta elviselni már az oktatóját
azóta meg kicsúszott a 2évből és jól elment az egésztől a kedve... azért nem erről kellene szólnia az "oktatásnak", hanem hogy a tanuló leküzdje a félelmeit (amivel szvsz rengetegen küzdenek/küzdöttek először... pl én is) és élvezze a vezetést... az oktatónak nem kellene rátenni erre egy lapáttal azzal, hogy megállás nélkül b@szogatja minden ok nélkül... nekem is beszólt párszor az oktatóm, de egyáltalán nem megalázóan, hanem tanító célzattal, aminek szerintem meg is lett a pozitív eredménye
vizsgán meg tartom magam ahhoz, hogy simán becsúszhat a legjobbaknak is pár kisebb figyelmetlenség, ami nem jelent azonnali bukást, de ezekkel nem kell foglalkozni... tanulás alatt ilyenek után mindig görcsöltem, amit bénázások sorozata követett, vizsgán pedig pl lendületesebben akartam elindulni és lámpánál szépen lefullasztottam, de egyáltalán nem görcsöltem rá: nyúltam a kulcshoz és már mentünk is pár másodpercen belül... totál sikerült félretennem a fejemben a dolgot... ha rendet tud tenni az ember a saját fejében és nem foglalkozik azzal, hogy egy 3. ember ül hátul a kocsiban és úgy áll hozzá, hogy: "csak sofőrködik az oktatónak, aki végig mondja az irányt és a feladatokat", nem lehet igazán probléma... figyelni kell, mert nem segít az oktató: tartani nagyjából alulról mindenhol a megadott maximális sebességet, figyelni a táblákat, a környezetet és végrehajtani a feladatokat... lényegében ennyi... ha pedig nem biztos az ember a dolgában pl egyenrangú kereszteződésnél, hogy kinek van elsőbbsége, akkor inkább vágja ki magát azzal, hogy lemond az elsőbbségéről és jelzi a másik autósnak... még mindig jobb, mintha nem adja meg másnak és büntetőpontot se ér
azt is érdemes figyelni, hogy minden vizsgaútvonal érinti többek között a következőket: vasúti átjáró, balra telizöld, egyenrangú kereszteződés, egyirányú utca... ha tudod, hogy hol milyen szabályok vonatkoznak, akkor előre lehet gondolkozni és figyelni, mikor melyik jön
-
harry
veterán
válasz
máyköl #10732 üzenetére
Kb. kizárt, hogy minden kis mellékutcát ismerj egy 30-as övezetben, honnan kanyarodva, merre van kötelező haladási irány, merre egyirányú, stb. Nyilván nagyjából ki lehet ismerni a környéket, nagyon nagy meglepetésre nem kell számítani egyik-másik nagyobb útvonalon haladva, de azért be lehet keveredni a sűrűjébe, ahol nyilván nem feltétlenül voltatok. De mindegy is, ismert útvonalon is lehet hibázni, épp másra figyelsz (átfut még egy gyalogos, előznek, szemből is jön, stb.), vagy egyszerűen csak izgul az ember.
Természetesen nem azt mondom, hogy zsákbamacska minden kereszteződés, nyilván azért vannak a táblák, hogy értelmezzük őket, csak azt mondom, hogy adott esetben 1-2 kisebb figyelmetlenség is a végét jelentheti. -
TOTTIER
tag
válasz
máyköl #10722 üzenetére
Nem titok. 19. Most azért mert téged ilyennel nem traktáltak és ökörségnek tartod az nem jelenti azt hogy nincs ilyen
Lehet hogy te személy szerint nem találkoztál ilyennel de elég sok ismerősömet körbekérdeztem és többen is említették hogy szeretnek egy kis uzsipénzt kapni a vizsgabiztosok főleg így hogy lassan itt a karácsonyi időszak
UI:Személy szerint ritka szép névvel vagyok én is megáldva mint te....
-
harry
veterán
válasz
máyköl #10588 üzenetére
Jó, akkor most tanuld is meg az elméletet
Érdemes minél hamarabb oktatót keresni, van, hogy 1-2 hétre tudnak csak adni időpontot. Esetleg lehet párhuzamosan EÜ-t is csinálni, ahhoz is van pár doksim, bár persze ráér (csak épp zavaró, ha már csak ez hiányzik, mert addig nem mehetsz okmányirodába sem, ami meg utána még pár hét).
-
harry
veterán
válasz
máyköl #10576 üzenetére
Alszol 4 órát, addig tolod a programot ma estig meg holnap reggel, és jó lesz az, pár egyszerű szabály van a képeknél, ami fontos, a többiből meg nem akkora para bebukni párat, szóval szerintem ezt össze lehet még hozni, főleg, hogy ugyanazok a kérdések lesznek ott is.
Más kérdés, hogy bizony igen csak meg kellene tanulni tényleg, mert kint forgalomban senki sem örülne, ha a hiányos tudás miatt kárt okoznál bárkiben is...
Én könyvet amúgy nem olvastam el, csak pár fontosabb részt, elég volt az oktatás + összefoglaló + a tesztkérdések.
-
mephi666
nagyúr
válasz
máyköl #10573 üzenetére
én ezt nyomattam vizsga előtt: kb 70-80szor végigcsináltam, szépen csökkent a hibák száma és a végén kb már úgy ment, hogy 10/1bukta volt... vizsgán 1hibapont jött össze... ahogy nézem, 1ezresbe kerül, de ahol voltam autósiskolánál, ott benne volt a tanfolyam árában
-
harry
veterán
válasz
máyköl #10569 üzenetére
Mert nem tilos, erre mit lehet még mondani?
Gyalogátkelőhelyen és előtte 5m-en tilos megállni, és tilos előzni (főleg, ha párhuzamos közlekedésre alkalmas, és a másik sávban megálltak, neked is muszáj), de amúgy nincs sok megkötés, lehet tolatni, fordulni. Meg nyilván fokozott óvatossággal kell megközelíteni, és gyalogosnak elsőbbséget adni.Amúgy szerintem érdemesebb sorban szépen végigmenni a kérdéseken, nem csak random feladatsorokat kérni, és ami nem megy, azt felírod (számát), majd visszatérsz rá később.
Itt egy kresz összefoglaló, érdemes lehet átnézni: [link]
-
harry
veterán
válasz
máyköl #10563 üzenetére
Senki sem mondta, hogy nem lehet, de ne akkor essen pofára az ember, hogy utána néz a pótórák árának, és rájön, hogy új vizsgát tenni bizony min. 13k, meg addig nem árt még venni 1-2 órát (főleg, ha távoli időpontot kapsz), 2 alkalom *2 óra pedig már 8k, szóval azért könnyen tud menni itt a pénz. Nem beszélve arról, hogy a forgalmin sem feltétlenül könnyű elsőre átmenni, sok apró dolgon múlik, még csak nem is kizárólag a tanulón. EÜ-ből is hallottam már gonosz vizsgáztatóról.
Szóval biztos meg lehet csinálni 100 alatt, és ezt be is lehet lőni célnak, de értelmes ember utánajár annak is, hogy mi van, ha nem, és akkor mennyibe lesz még.Csiga: nem rossz, nem írok le mindent megint (kereső), megfelelő oktatót kell találni, és akkor nincs nagy gond. De ez mindegyik iskolára igaz... a suli az árakat szabja, elmélet helyét adja, meg gyak. óra hossza számít, és kb. ennyi, minden más emberi tényező, hogy épp ki oktat, az meg egy jó iskolánál is lehet rossz, és fordítva.
De elméletet szerintem meg tudja tanulni mindenki akár maga is, szóval az jóformán mindegy (könyv + teszt), EÜ szintén (nem tanfolyamköteles, de érdemes egyszer megnézni egy ilyen bábut, előttem vizsgán srác rossz helyen nyomkodta a mellkasát, ki is vágták - de sok videó meg leírás van neten), gyakorlatra meg érdemes utánanézni, ki-milyen véleménnyel van adott oktatóról. Én csigánál vagyok, pár tippet tudok adni, ha oda kerül a sor. -
dudika10
veterán
válasz
máyköl #10561 üzenetére
Az átlag árral és egy bukással meg kevés pótórával számolva (és ahogy fentebb elnéztem, az év elején is tapasztalt fejetlenség továbbra is úgy-ahogy fennáll, tehát ha bukik az ember, akkor elég sokat kell várnia vizsgaidőpontra, amiből következik, hogy plusz órákat is kénytelen venni) gyorsan összejöhet az a 150k, hidd el.
Majd ha megvagy 100.000-ből, akkor mondhatod, hogy neked sikerült, de Te se csodálkozz, ha nem annyi lesz a vége.
Kifogsz egy mentősorvost vizsgáztatónak EÜ-n, akkor orvosi diploma is kevés, hogy átmenj. Vannak az embertől független tényezők is a pakliban, ezért a riogatás.
Azt hiszem, azért senki nem fog visszajönni panaszkodni, mert "azt mondtátok 150k, de én 140-ból megúsztam".Gyanúsan olcsó = a többi jóval drágább.
1 éve elég sok helyen ilyesmi árak voltak, de azóta mindenhol máshol emelkedtek.
Ilyenkor én automatikusan 10x átolvasom az apróbetűt. De ettől még lehetnek teljesen korrektek természetesen. -
dudika10
veterán
válasz
máyköl #10559 üzenetére
Van zebrajogsi és zebra autósiskola.
Add hozzá még az okmányirodát is, könnyedén 100 felett van a vége.
Ha megbukik egyszer az ember csak a forgalmin (az nem csak a vizsgázón múlik), az +11.000, és nem tudom, hogy mik a jelenlegi szabályok, de úgy emlékszem, hogy be akarták vezetni a kötelező plusz órát, ami már általában nem az 1.000HUF/ óra áron szokott menni.
Könnyedén megcsúszik az az összeg...Egyébként ez jelenleg ahogy elnézem gyanúsan olcsó iskola.
-
dudika10
veterán
válasz
máyköl #10555 üzenetére
Bepötyögtem google-ba, és összeadogattam.
Nekem 81000+15000 jött ki csak a tanfolyam díjára.
Erre rájön 11000 forgalmi, 5.000 kresz vizsga, 6-7.000 orvosi alkalmassági, 4.000 okmányiroda, 6-7.000 EÜ (és esetleg 8.000 EÜ tanfolyam is talán).
Ez így nagyon nem 80.000HUF...Egyébként még év elején meg lehetett úszni cirka 100.000-ből ha valakinek minden összejön elsőre. De ezzel számolni elég optimista dolog szerintem.
(#10556) coke: igen, 150.000-rel minimum érdemes számolni.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Autós topik
- Feljutott a G96 a Moto széria csúcsára
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpársportok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Gyúrósok ide!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- A Windows 11 lett az úr az asztali PC-k piacán
- PlayStation 1 / 2
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Dell Latitude E6410 - i5 I 4GB I 250GB I DVDROM I 14,1" WXGA I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
- Menő retró konfig: Q9550, Gigabyte P43, 4GB RAM, ASUS GT730,
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S21/Samsung Galaxy S21+/Samsung Galaxy S21 Ultra
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest