- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- MIUI / HyperOS topik
- Fotók, videók mobillal
- One mobilszolgáltatások
- Nem minden Nothing Phone (3) születik egyenlőnek
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
Új hozzászólás Aktív témák
-
tatabánya
senior tag
válasz
mephi666 #11813 üzenetére
ez csak akkor áll ha felajánlják nekik. oktatóval kell mindenképpen beszélni az ő tudta nélkül ostobaság lenne csak a vizsgabiztost megkérdezni, mert akkor tényleg fenn áll, hogy vesztegetésért még fel is jelentik!
nem ezekről a problémákról beszélek, mert jobb esetben egy oktató nem engedi vizsgára azt aki olyan helyzetbe megy bele amit te említesz... de az hogy rámész egy kicsit a záróvonalra ne legyen már bukó... mert ugye a valóságban se látunk mást mindenki mindenkin át.
balesethelyzet... nem egy ismerősöm van aki a jogsi megszerzését követően nem kezdett el vezetni. szerinted fél év után milyen lesz neki a forgalomban? vagy éppen azok akiknek már rég voltak és rutinból vezetnek csak éppen új szabályok, táblák jönnek be és nem magukat és családjukat hanem a környezetüket tarolják le... sok sebből vérzik a rendszer én a folyamatos számonkérés pártján vagyok legalább elméletből igen is ötévente ismétlés, aki havi szinten kocsikázik és kinyögi ezt a benzinárat ne rinyáljon egy ötévenkénti ismétlő 5000ft-s összegért...
jah a VB-k lelkiismeretét hagyjuk szerintem, én csak a helyieket ismerem, de azok az emberi viselkedés formáját se tanúsítják el fölöttünk álló életformának tekintik magukat.. -
tatabánya
senior tag
válasz
mephi666 #11743 üzenetére
ööö, jó hallani ezeket a tapasztalatokat nekem 66 óra után volt 1 bukott vizsgám és itt abba is hagytam, majd jövőre másik oktatóval, mert nem csak bennem merült fel a kérdés, hogy vajon csak ő nem akart e megtanítani vezetni...
vele kezet se fogtak, hanem majd leharapták a fejét, hogy hozzá mert szólni a vbhez...
-
harry
veterán
válasz
mephi666 #11721 üzenetére
Jó az elsőbbségi része eddig is rendben volt, csak a tiltáson gondolkodtunk, tehát ha pl. egy gyalogos rád szólna, mert te bringával mész át, és nem szállsz le róla, hogy told, igaza lenne-e (nem vizsgálunk keresztbe autós forgalmat vagy bármilyen elsőbbségi feltételt). De akkor nincs igaza, mert át lehet hajtani...?
-
Mici80
tag
válasz
mephi666 #11696 üzenetére
A rutinos sofőr figyelmét nagyon sok minden el tudja terelni. Mindegy engedek a szorításnak én is elmondok egy sztorit...
Fél éve a Hungária körúton állt belém egy SX4-es Suzuki. A szerencse az volt, hogy épp egy nagy dög Transittal voltam. A story szépsége az volt, hogy jobb oldalt a járdán egy csajszi kutyát sétáltatott, valami gond volt ezért lehajolt megigazítani a nyakörvet (gondolhatjátok milyen belátás volt egy apró miniszoknyában lévő csajszinál akinek épp a kagylók közé volt begyűrődve falatnyi tangája... Nem részletezem tovább...) . Közben észrevettem, hogy a lámpa piros, fék... Ebben a pillanatban bumm! Rohadt nagy csattanás a mögöttem lévő csávó úgy belemerült a látványba, hogy tiszta erőből beleállt a Transitnak a picsájába.
A hölgy az egészből semmit nem látott csak a csattot hallotta, ekkor fordult meg. Meglehetősen zavarba jött mert csak annyit látott, hogy két fickó áll szúrós tekintettel és figyeljük őt...
A Transit raktere rohadt nagy a benne lévő PC-ket addig odébb hajítottam volna és kedvem lett volna a hölgyet ott helyben lerendezni, olyan nagy volt már a feszkó! -
Mici80
tag
válasz
mephi666 #11649 üzenetére
A poén az egészbe, hogy 100-al nem hajthatsz át vasúti átjárón. A KRESZ-ből ugyan kivették a 30km/ó és a 40 km/ó sebesség korlátozást de helyette van egy ilyen mondat, hogy "fokozott óvatossággal kell az átjárót megközelíteni"! Elárulom a megfejtést a fokozott óvatosság csak kis sebességnél teljesül, hiszen csak ekkor van időd meggyőződni arról, hogy közlekedik-e vasúti jármű...
-
Bati0501
őstag
válasz
mephi666 #11617 üzenetére
Sztem meg az autó ment a menetiránnyal szembe...vitatkoznak a videó alatt is,h ez most kétirányú vagy sem,de ha nem,akkor miért ugrik úgy ki,amikor elmegy a Touran-azt is alig várja meg.Minél hamarabb le akarta tudni,h nehogy jöjjön vki szembe,ezért ment olyan gyorsan.+ a nő-ha az anyjuk ha nem,mert ha mindkettőnek az anyja lenne,akkor miért csak a fiút kapja fel és viszi odébb-körülnéz,-neki- jobbra elfordítja a fejét és amikor meghallja,h jön az autó fordítja már vissza,de akkor már késő volt.
Persze,lehet látni,h jönnek jobb oldalról,mert a nőnek elég feltűnő a kabátszíne,de te elsőre észrevetted?És a sofőr ha azt figyelte,jön-e vki szemből,akkor figyelt oldalirányba? -
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #11617 üzenetére
Szerintem, elvárható bármely járművezetőtől, hogy szemmel tartsa a környezetét, felismerje az szerencsétlen helyzeteket és már akkor cselekedjen, mielőtt abból balesetveszélyes helyzet lesz. Így még egy hirtelen fékezés vagy irányváltás is elkerülhető, tehát a többi közlekedő is kevésbé veszélyeztetett, mert nincs mitől megijedniük.
A zebra megint egy másik kérdés. A zebrán közlekedő gyalogosnak elsőbbsége van, a zebrához közeledő járművezetőnek, pedig elsőbbségadási kötelezettsége. Tehát olyan sebességgel kell megközelítenie a gyalogátkelőhelyet, hogy szükség esetén elsőbbséget tudjon adni. Ez ugyanolyan egyszerű, mint hogy egy sarokházakkal körbevett jobbkezesbe sem ezerrel hajtunk be.
A gyalogosokat érintő része, hogy elméletileg nem indulhatnak el, amíg meg nem győződtek az átkelés biztonságosságáról. Ettől függetlenül nem járható út, hogy az autós nagy sebességgel közelíti meg a gyalogátkelőhelyet, mert akkor a gyalogos nem indulhat el. Bírói joggyakorlat azt mutatja, hogy az autósnak akkor is nagyobb a felelőssége, ha a gyalogos nem nézett körül.
A kerékpárosokat érintő része, hogy a zebrán tekerőket fékezés nélkül el lehet ütni. Legalább is ezt a következtetést kellett levonnunk egy kerékpáros barátomat elmarasztaló határozatból. Ha tolta volna a kerékpárt, akkor már az autós húzta volna a rövidebbet. (Szerencsére csak anyagi kár keletkezett.) -
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #11615 üzenetére
A vadállat ilyen, színe általában jól beleillik a környezetbe. meg hát itt még egy kis irtás sem volt az út mellett, hogy adjon egy kis időt...
Ha jobban megnézed, a sárga kabát már látszott a parkoló autó ablakain keresztül. Akár el is lehetett volna kerülni a balesetet.
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #11613 üzenetére
Nem kell ahhoz telefon...
Mellesleg sosem értettem azokat, akik szerint az öv kényelmetlen. Szerintem sokkal kényelmesebb, mint egy tolószék.Más...
Nemrég volt itt téma, hogy fékkészenlét, meg ilyenek és gyorsan megáll az autó.
Aha. Persze. [link]
Mennyi is volt itt a legnagyobb sebesség? -
bzoley
veterán
válasz
mephi666 #11609 üzenetére
Ez nem új, elég régi hülyeség, és valóban az. Az elsők között van tisztázva a default mértékegység. Aki pedig a biztonsági övvel bohóckodik, keres kiskapukat, az meg is érdemli a sorsát. A párom is egy időben azzal próbálta mentegetni magát, hogy nincs 150cm, ami szintén hülyeség. Ráadásul a múlt héten megjárta a szántóföldet, el is felejtettem rákérdezni, mi lett volna, ha nincs bekötve.
-
tatabánya
senior tag
válasz
mephi666 #11464 üzenetére
hülyeség ez olyan mint amin megbuksz, az utakon szinte nem is látni olyan előzést, kanyarodást ami ne érintene egy záróvonalat, forgalomtól elzárt területet... stoptába van az utcában én 10-ből egy autót látok aki megáll... gyalogosokat is gondolom mki erőszeretettel átengedi... pedig ha ezekre nem figyelsz jogsid sincs... qva isten faxát még mindig bánt a dolog
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #11450 üzenetére
Azt mondjuk nem értem miért említik az orvosi alkalmasságit, mert az eddig sem kellett a beiratkozáshoz. Talán a gyakorlati órák megkezdéséhez, de ebben sem vagyok biztos.
Egyébként van több ország, ahol orvosi alkalmasságot csak X év felett kell orvos által igazolni, egyébként az állampolgár felelőssége. Persze jól a szabályok és törvények szigora miatt nem is szoktak kamuzni magukról az emberek, mert egy balesetnél úgyis megvizsgálják az alkalmasságot. Ha kiderül, hogy mégsem alkalmas, akkor simán számíthat duplázott büntetésre... -
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #11441 üzenetére
Szövegértéssel problémák vannak...
A beiratkozáshoz nem kell orvosi alkalmassági. A jogosítvány megszerzéséhez/kiadásához továbbra is szükséges.
(#11446)
El nem kerülném az autópályát. Gyors, egyszerű, nincs szembeforgalom (nem előz szemből paraszt senki), nincs kereszteződés (nem kanyarodik ki eléd a trágyás traktor). Ha nem tetszik a sebesség akkor meg simán beállsz egy kamion elé vagy mögé 90-re.
A pályadíj egy másik kérdés... -
bzoley
veterán
válasz
mephi666 #11446 üzenetére
Szerintem én soha nem ültem anyósülésen. Az első alkalomkor az oktató gurult oda hozzám, mert szakadt az eső, és az anyósülésről vezette az autót. Elég viccesen festett.
Az eddigi autózásaim 90%-át ugyanaz a napi 5-5km tette ki, ritkán van dolgom a kerületen kívül. Nem rég viszont összejött egy BP-Dunaföldvár-BP) kiruccanás, természetesen az 51-esen, nem pályán. Na akkor vettem egy nagy levegőt, de aztán gyorsan rájöttem, hogy másfelé is ugyanúgy néznek ki az utak, úgyhogy kirándulásra vettem a programot. Nem is volt semmi gond, csak a gps próbált folyton eltéríteni. -
FET-MEN
veterán
válasz
mephi666 #11441 üzenetére
Nem feltétéen. Én pl a többi oktatóautót kergettem le az útról amikor 30-al totyogott. Oktatóm mondta is remélem itt vizsgán te nem 30-al fogsz menni
Én egyébként PAV-ot is bevezetnék mellé nem hogy eltörölnék..
Velem félreállt egy kis utcába gyorsan elmagyarázta, vezetél már? -Ja. Oké akkor nem lesz akkora gond, helycsere és onnantól mindíg én mentem. -
tatabánya
senior tag
-
máyköl
veterán
válasz
mephi666 #11303 üzenetére
Na, pont én is egy colt -ot akarok venni. 300k lesz rá kb.
Nem tudok nagyon mit javasolni, próbálj menni amennyit csak tudsz, hihetetlen gyorsan megy a fejlődés az autóvezetésben, főleg a férfiaknál.
Nem azt mondom, hogy menjél ki gyorsulni, de ha sokat gyakorolsz egyszer csak észreveszed majd, hogy már azt nézed, hány mp. alatt vagy 70-80 -nál.
Férfibetegség. -
bzoley
veterán
válasz
mephi666 #11303 üzenetére
A nők már csak ilyenek. Bár néha fordítva is igaz, én is mindig féltem a párom mellett, gyakran megkérdeztem, hogy behajtsam-e a tükröt, hogy elférjünk az úton. Néha jól jött volna. Általában kevés ideig viselem el a "negyveneseket", amint lehet előzök. Kiszámíthatatlanok, veszélyesek, jobb minél messzebb lenni tőlük. Párom a mai napig két kézzel kapaszkodik minden előzéskor
Otthon szintén fa, és kocsi közé parkolok, klasszikus hátrafelé parkolás. A minap inkább beálltam az udvarra, mert vendéget vártunk. Meg is jött a hölgy egy talán Corsával. Megpróbált betolatni az üres helyre, nem sikerült. Megpróbálta újra, ismét nem sikerült, majd a következő előremenetnél lefulladt, és inkább otthagyta félig az útonA nagy autó vs. kis autó elmélet nem minden esetben igaz. Kicsiben is vannak olyan lehetetlen típusok, amikből kilátni alig lehet hátra, hatalmas holttere van, és nagyban is akad panorámás, ami már szinte magától parkol. Végülis mindegyiket meg lehet szokni. Tanulni viszont olyannal kell, amivel könnyebb, van anélkül is elég gondja a tanulónak.
-
bzoley
veterán
válasz
mephi666 #11299 üzenetére
És akkor jöhetnek még a váratlan események, főleg ha a technika ördögével hoz össze a sors. Döglődő ac miatt két napig "nullkilóméteres" módon jártam melózni, mert a legkisebb terhelésre is fulladt a gép. Gázzal, és a kuplunggal is folyamatosan játszani kellett, sokszáz méter kellett, mire elértem az utazó sebességet. Lámpától, emelkedőn ilyen körülmények között elindulni varázslatos, ha eleve problémás a dolog, akkor viszont esélytelen.
Szerencsére nem volt olyan gondom, mint a kollégának, egyből ráéreztem a pedálokra, pedig gyerekként motoron nem nagyon ment. Most már vígan indulok bömbölő zenével, rágyújtás közben, ha úgy adódik, nem az a kategória, amire koncentrálni kell. Sajnos ezen csak a gyakorlás segít(szerencsés esetben), ha megvan a papír, és nem másnak kell fizetni érte, akkor csak idő kérdése, akár az udvarban is(ha van) el lehet naphosszat oda-vissza gurulgatni, amíg van benzin.
Ha képesek azoktól is plusz lóvét követelni vizsgán, akiknek nincs rá szüksége, kapjanak a gyengébbek is lehetőséget, hogy túl legyenek az egészen, a többi az ő dolguk.máyköl:
Azért az első önálló útjaim előtt volt egy kis lámpaláz. Fejben tervezgettem az útvonalat, rákészültem mindenféle váratlan eseményre egész a lezuhanó repülőig. Mára ez azért elmúlt. De én is nullkilóméterrel ültem be az iskolába. -
máyköl
veterán
válasz
mephi666 #11299 üzenetére
Fura ezt így hallani.
Haverommal nemrég beszéltem, nemrég lett meg a jogsija, kapott is egy A4 -et (jómódú család).Mondom na, és milyen az autó? Azt mondja nem tudja, nem merte még vezetni. Itt csak néztem egy nagyot. Azt mondta mióta megvan a jogsija vezetett kb. 1x. Másik ismerős ugyanez. Lány ugyan, de otthon meghúzta az autó jobb hátulját picit parkolásnál, azóta nem mer autóba ülni.
Én ezeknek valahogy a szöges ellentéte vagyok. Mondjuk nálam más a helyzet, mert sokat vezettem jogsi előtt is, fater megtanított profin. Beülök egy autóba az első, hogy megnézzem hogyan gyorsul, jó esetben, rossz esetben mást is megnézek.
Pedig nem vagyok egy marha vakmerő ember, de az autóvezetésben sosem volt félelmem. Lehet fater kiölte belőlem. Nem jó, de hát ez van...
-
dudika10
veterán
válasz
mephi666 #10735 üzenetére
Nekem pl az oktató azt mondta, hogy vizsgán lefulladás azonnali bukást von maga után.
Szép az elmélet, hogy csak azok kerüljenek ki a forgalomba, akik tisztán mennek át, de ez csak elmélet.
Az oktatás nem tanítja meg az embert vezetni. Nem is lehet megtanulni 30 óra alatt.
A vizsgán való átmenetel nem attól függ, hogy milyen szinten képes közlekedni, hanem attól, hogy éppen mire gondol a vizsgabiztos. Ha épp rossz kedve van, az oktató se menne át, mert nem és kész, viszont ha éppen jó kedve van, akkor az se baj, ha parkolásnál picit megtolja az ember az autókat előre-hátra, hogy legyen hely.
Ismerek olyat, akinek haza kellett vinnie a vizsgabiztost, mert az otthon hagyott valami papírt, majd vissza a telephelyre, és meglett a vizsgája úgy, hogy nem csinált egy parkolást sem.Inkább a T betűt tenném kötelezővé fél évre.
Azzal csak az a probléma, hogy vannak autósok, akik bunkón viselkednek ha az ember kiragasztja (van egy T betűm, ki szoktam ragasztani néha, és sajnos mindig azt tapasztalom, hogy sokkal több a bunkó).
-
albiosz
őstag
válasz
mephi666 #10611 üzenetére
Egyetértek veled. Magamról sem tudom, hogy hogyan reagálnék. Az általad említett ,,lehet"-re kell építeni. Megtanulja mindenki az alapszintű segítségnyújtást a tanfolyamon és élesben majd kiderül, hogy van-e elég lelki ereje alkalmazni. Viszont ha már elméletben sem tudja, akkor hiába minden.
Aki rosszul van a vértől, az biztosan tudja magáról és azzal nem is próbálkozna élesben. Ettől még meg tudja tanulni, mert a tanfolyamon egy csepp vért sem lát.(#10613) Kakumix: Mi gyakoroltuk a kötözést is, abban sincs túl sok ördöngősség szerintem, jegyzetekben is érthetően benne van. Ha az alapokra emlékszik az ember, már az is menthet életet.
(#10614) Lauda: A 90% azért szerintem túlzás. Nyilván gerincsérülés gyanújánál nem mozgatjuk. De újraélesztéssel vagy vérzéscsillapítással életet menthetünk. Szerintem te is örülnél, ha egy hozzátartozód életét egy felkészült ,,arra járó gépkocsivezető" mentené meg.
-
válasz
mephi666 #10608 üzenetére
Oszinten szolva inkabb ne is nyuljon az emberhez egy olyas valaki, aki nem ert hozza, mert tobb kart okozhat mint amennyit segitene. Egy gerincserultet nem szabad mozgatni es ennek megallapitasa az orvos feladata, nem egy arra jaro gepkocsivezetoe. Szerintem az emberek 90%-a eleve olyan stresszben van egy balesethez erkezve es serult embereket latva, hogy amit megtanult sem tudja megfeleloen alkalmazni.
-
Bati0501
őstag
válasz
mephi666 #10524 üzenetére
Pont most láttam,h írtad az autós topicban...erős oldalsó tükrök használatával+ismerni kell az autót,de egy tolatóradar se árthat.
Kikapsz egy radart egy lexus 460-ból és már csak a kuplungot kell nyomogatnod.
Egyébként az tényleg igaz,h az ilyen autókkal-amiknek a hátsó szélvédője ilyen fedett/"zárt"-azokkal csak a külső sávban lehet(ne) menni és még talán más sebességhatárok is vonatkoznak rájuk?Azért,mert kistehernek vagy furgonnak vagy mit tom' én miknek vannak levizsgáztatva?
(mivel céges autók)
-
Killing
addikt
válasz
mephi666 #10518 üzenetére
Szegeden is ugyanúgy megy az okmányiroda mint mindenhol az országban, lehet onlány is, offline is (sorszámhúzós edition
) illetve telefonon időpontot kérni. Én bemegyek és sorbaállok, ugyanis 2 hét múlva van időpont legközelebb...
A villamos csak akkor zavar be ha balra kell kanyarodni és a sínek az út közepén futnak, vagy ha szembe jön veled (és nincs lámpa), de összesen két ilyen hely van, a többi esetben nem zavar be semmit se. A kiindulási pont egy 'iparnegyedben' van, ahonnan egyetlen utca vezet ki, és annak a kereszteződésében megy a villamos, aminek simán elsőbbséget kell adni, szóval egyetlen szegedi se vizsgázik úgy hogy ne menjen át villamossínen legalább kétszer.
Most a forgalmi vizsgán kialakult egy érdekes (és 10 évente ha egyszer előforduló...) szituáció, ugyanis a villamos a hátad mögül jön (nem látod még tükörben sem!) és elromlott a lámpa, folyamatosan piros volt. Itt álltunk, majd a vb mondta hogy akkor lassan csorogjunk át a piroson mert ez elromlott, volt is dugó rendesen. Szép lassan körülnéztem a jobbrakenyar előtt, ugyanis takarásból jön ez a mocsok elölről is meg hátulról is, de hálistennek most nem volt ott így csont nélkül lement az egész.
-
moszka
tag
válasz
mephi666 #10445 üzenetére
régi swift, fastra egykutya...
biztonságban egyik se jobb. annyi hogyba swiftel lehet 100alatt "dinamikusan" menni az astra 1.4@60lovas motorja elég alkalmatlan erre. fogyasztás,
gastra 1.4 ecotec motorja lazán 8litert eszik. aki ilyen 5-6t ír az hazudik. fastra is inkább 7-t eszik. havernak az van szidja is. buzuki 4-6emelős sztorit nem kommentálnám, 2évtizede autókkal foglalkozom átment már pár a kezem között de lehet tippelni melyik típus rohad a legjobban, f astra.
-
harry
veterán
válasz
mephi666 #10445 üzenetére
Köszi az infókat, fogyasztás, ár, alkatrész miatt néztem én is, mondjuk inkább ilyen 400 körül. Sok autót megnézni biztos jó lehet, csak ha hozzávesszük, hogy mennyi idő, és utazás (ami, ha országos viszonylatban gondolkodunk, azért nagy táv), azért némileg korlátozottak a lehetőségek...
Amúgy van itt egy-két érdekes cikk: [link], [link]
Műszakilag arról hallottam, érdemesebb lehet nem az Ecotec (1.4 16V, 1.6 16V), hanem a régebbi, 8 szelepes benzinmotorral szerelt példányt keresni, azok kevesebb olajat esznek.
Meg annyi, hogy a kínálatból talán ennek van a leginkább autó formája / értelmes mérete, nekem emiatt főleg szimpatikus, bár mint tudjuk, ennyiért ez nem elsődleges szempont (meg most is Astran tanulok, igaz egy G-n, de azért nagyjából ismerős / hasonló a két autó). -
harry
veterán
válasz
mephi666 #10443 üzenetére
Én is nagyon szemezek az Astra F -ekkel, nem kizárt, hogy esetleg még ősszel beszereznék egyet. Konkrétan ezzel kapcsolatban mondott valamit az ismerősöd? Igazából bármi infónak örülök, nem nagyon vagyok otthon a témában. Jöhet priviben is akár.
Nekem amúgy pont egy hét, és forgalmi vizsga.
-
Bati0501
őstag
válasz
mephi666 #10383 üzenetére
Egy kicsit én is izgulok a hétfői vizsga miatt,addig még megyek egyszer szombaton 2 órát vezetni,meg közvetlenül a vizsga előtt.Én is a parkolástól félek a legjobban.
Ilyen az ember szerencséje,a legszigorúbbat kapja ki./Még jó,h ezt nem a vizsga előtt tudtad meg/Carlo009: ha automatával vizsgázol,akkor csak automatát vezethetsz hivatalosan.Szóval ez tök értelmetlen,mert nem az USA-ban élünk...
-
Tomi0703
addikt
válasz
mephi666 #10383 üzenetére
gratula. en vizsga elott 3 alkalommal voltam. pont elotte levo 2 nap es a 3-ik a vizsga elott. annyira szarul ment, de tenyleg. aztan elotte mikor mentunk (vizsga elott) egesz jol ment es tok megnyugodtam. aztan beszallt a biztos is de tokre nyugodt voltam. meg is lett. bar a vegen beparaztam, hogy nem mert 2 percen keresztul a hibakat magyarazta (igazabol csak a korulnezest stb.).
nekem 2,5 het alatt jott meg a jogsi.(#10390 ) jerry311: hogy van ez arrafele? tanulojogsi? mivan?
-
dudika10
veterán
válasz
mephi666 #10386 üzenetére
Persze, ez a logikus, csak leírtam, hogy engem annó "megintettek" a szabályok betartásáért, és a forgalom nem túlzott feltartásáért.
A megfelelő vizsgatempó olyan 38km/h körül lehetett, amiért forgalomban az ember sűrű villogást és dudálást kapna legfeljebb, de hát T betű volt a tetőn... -
Carlo009
tag
válasz
mephi666 #10383 üzenetére
El tudom képzeni milyen öröm lehet ez! 180 ezer Ft? Ez baromira sok pénz! Valaki mintha 120 ezret mondott volna, de biztosan tévedek akkor. Milyen alkalmassági kellett hozzá?
A pávot tudom micsoda, de azt hiszem elég itt a háziorvostól papírt kérni.Most lehet, hogy blődséget kérdezek, de valahol lehet olyan autósiskolát választani, ahol automata váltós kocsik vannak?
Akkor nem kell küszködni a kuplunggal és a sebességváltóval. Csak két pedál van benne és ezeket csak jobb lábbal kell nyomni. Minden esetre gyakorolni dízel kocsival könnyebb és minél kisebb, annál jobb.
-
harry
veterán
válasz
mephi666 #10327 üzenetére
Nem kell azt visszatenni 1-be, nekem erre mindig azt mondja, 1-est csak akkor, ha megállunk (vagy nyilván, ha valamiért nagyon lelassultunk, 10 alá), de 10-20 között is el tudsz menni 2-ben, az egy dolog, hogy indulásnál 1-ből 2-be 20 körül kapcsolunk. De, kérdezz rá, próbáld ki. Illetve, ha neked jó úgy, akkor jó, csak mi így szoktuk, 2 a haladási sebesség.
mefistofeles: jó, de egyelőre a vizsgára készülünk, és itt igenis le lehet szarni, ha mögötted türelmetlen a paraszt, mert ő nyomná, mert profi, meg siet, meg amúgy is hülye tanuló.
Itt, mint már mondtam is, természetesen nem az indokolatlan lassú menetről beszélek, de ha nekem, oktató kocsival, 40-nel kényelmes (értsd: biztonságos) menni főúton, akkor így járt, ha nem tetszik, előz (úgyis fog...). Nem beszélve arról, hogy az a bizonyos "forgalom tempója" azért nem feltétlenül szabályos vagy biztonságos, főleg egy gyakorlatlan tanulónak.
Majd ha lesz jogsi, akkor lehet más lesz a helyzet, bár akkor is azt mondom, hogy nem kell gyökér módjára tolni neki, csak azért, mert épp nincs senki előttem főúton. Ha mindenki 60-nal megy (előttem-mögöttem), akkor valószínűleg nem fogom tartani az 50-es tempót, mert a sok szerencsétlen itt is nekiállna előzgetni, mert 'menni kell', aztán az ismét nem feltétlenül biztonságos. -
-
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #10322 üzenetére
Az 50 csak a megengedett legtobb, ha a forgalmi helyzet ugy kivanja, akkor nem kotelezo annyival menni. Marpedig ha tenyleg 50 meterenkent utca van, akkor ott teljesen felesleges gyorsulasi versenyt jatszni a kovetkezo jobbkezesig. Mondjuk, 2-be azert illik felvaltani, szerintem, de hat ugye ehhez nem kell gyorsan menni.
-
harry
veterán
válasz
mephi666 #10295 üzenetére
11k a forgalmi, és ugye ebben a vizsgában vannak a mindenféle manőverek is.
Én majd a családi Focust tervezem vezetni, kihaltabb helyen már próbálgattam, pár különbség van, de nem vészes, kicsit majd gyakorlok vele, és jó lesz. Illetve hosszú távú tervek között szerepel a saját autó, valószínűleg egy Opel Astra F lesz.Kormány: rákérdeztem ma, azt mondta, hogy alapvetően nem baj, ha csúsztatom a tenyeremben, de az is igaz, hogy a vizsgabiztos nem feltétlenül szereti (ahogy az egykezes / tenyeres, stb. megoldásokat sem), szóval megpróbáltam figyelni rá, hogy kísérjem visszafelé is. Szóval elvileg semmi különös, de nem árthat figyelni rá.
Hungaroringes téma: nekem alapvetően nagyon tetszene egy ilyesmi, szerek minél több helyzetet megismerni, érdekel, hogy mi van, ha 70-nél kell rántani a kormányon, padlóféket kell nyomni, stb., szóval olyasmik, amik kifejezetten tiltottak normál gyakorlásnál.
Más felől, nem biztos, hogy kezdő jogsival érdemes egyből nekivágni, biztos érdekes lenne így is, csak szerintem több értelme van, ha van már az embernek benne némi gyakorlata, rutinja, mintsem zöldfülűként kipróbálni, aztán lehet csak kidobott pénz lesz, vagy csak egy szórakozás, de nem hasznosul sok minden belőle még.Díjak csigánál: [link]
- 29 elmélet
- 39 gyak (utána pótóra 2k / 45p)
- 7k elsősegély tanfolyam (ami amúgy ugye, fakultatív, de nem rossz dolog)
- többit amúgy is tudjátok -
Tomi0703
addikt
válasz
mephi666 #10283 üzenetére
errefele (veszprem) nekem:
10 k kresz tanfolyam
4,6 k vizsga
eu tanfolyam ingyenes
eu vizsga 6,5 k
vezetes: 2 k *30= 60000
vizsgadij: 11 k
orvosi alkamassagi: 6,8 k
okmanyiroda: 4 kSUM: 102900
persze akkor ennyi ha az en kozepsulimba jarsz. ha nem akkor gyakorlat 2,5 k/ ora kresz tanfolyam 20 k. de meg igy is ez a legolcsobb.
(#10296 ) Snooker: en a csalad toyota hiace- at hajtom.
meg papa opel astrajat.
-
ricsi081
tag
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
mephi666 #10290 üzenetére
Válasz neked is, meg Dudikának.
A Hungaroringes tréningnek van a legjobb híre az országban. A tűzoltó ismerősöm ott tanulta meg kezelni különleges körülmények között a Mercedes tűzoltóautót (inkább kamion, mint autó).
De meg lehet nézni, ez amúgy az Allianz saját pályája. Több csomag van, a legalapabb csomagokban csak annyi van, hogy 50 perc elmélet és utána 1-2 órányi ökörködés például csúszós pályán, szlalom pályán miközben "hirtelen beszaladó akadályokat" kell kerülgetni, miközben egy instruktor magyaráz, hogy mit csinálsz jól és rosszul.
Azért a deluxe csomag viszont tényleg hasznos (na nem mintha az előzőek ne lennének azok, a legkevesebb gyakorlás is életet menthet). Ott már nem csak az elkerített részen csúsztatod be kanyarba az autót (nem drift, hanem jeges kanyar szimuláció), hanem a versenypályára is kimész. Ott lehet gyakorolni például a vészfékezést 160km/h-ról. Szerintem ilyen lehetne a kisebb csomagokban is, mert a deluxe inkább azoknak szól akik vettek egy baszom erős Audit, BMW-t vagy bármilyen sportkocsit és szeretnének egy egynapos tréningen profiktól tanulni, mi is az a biztonságos kezelés.
De ez meg önmagában 130k.
De a lényeg, hogy az Allianz tréning pályára bármikor be lehet jelentkezni (nyilván nem egy versenyhétvégén amikor használják a pályát). 30 ezertől a 130 ezerig vannak csomagok. Az autós iskola amit néztem viszont nem tudom, hogy melyiket adja, mert azt nem írja. De ők csak viszonteladói a csomagoknak.
-
dudika10
veterán
válasz
mephi666 #10287 üzenetére
Azt hiszem 24.000 az elméleti oktatás és 36.000 a 30 kötelező óra.
Persze ez az ár csak az iskolához tartozó oktatónál és csak a kötelező órákra érvényes (2400HUF/2 óra), amint átléped a keretet 4800HUF/2óra ár lép érvénybe.Hupsz, hazudtam. Adj hozzá 25.000 forintot. Szépen emelkedtek az árak, amíg nem néztem oda.
-
Tomi0703
addikt
válasz
mephi666 #10249 üzenetére
nekem az oktatom diktalt mindent. de huztam ki a vizsgautvonalat utana kiszallt a vizsgabiztos es gyorsan elmondta merre megyunk es, h hol csinaljuk meg a parkokast stb. figyelmeztetett, hogy autoutra kimegyunk ott majd toljam neki. szerencsem is volt... ezen az utvonalon voltunk a legtobbet (kb 3-4 szer)
17 evesen kezdtem es 18 evesen fejeztem be.
(nem buktam csak mar 17 veget jartam mikor elkezdtem).
a kuplungos temahoz: en a vizsgapapiron azt olvastam, h hibanak ( v buko egybol.. mar nem emlekszem) ha pirosnal benyomott kuplunggal allsz.
elotte mindig en is ugy alltam mert gyorsabban el tudtam indulni. miutan olvastam atertem arra, hogy uresbe tettem. az oktatom sose szolt emiatt csak vizsga elott, h a vizsgabiztosom nem szereti ha benyomott kuplunggal allunk.harry (#10260 ) : de meg mennyire szamit. mindig 10 ora 10 be kell lenni a kezednek es vissza is tekerned kell. vizsga utan mar ugy csinalod ahogy akarod.
-
Kakumix
senior tag
válasz
mephi666 #10249 üzenetére
32 éves koromban kezdhettem, rá egy évre fejeztem be.
Nekem a kuplungot kinyomva kényelmesebb volt a pirosnál várakozni, oktatót kérdeztem, ez miért zavarja. Válasza annyi volt, hogy üresben kényelmesebb és a rugó nem nyúlik.
Akkor ennyiben maradtunk és még annyit mondott, hogy vizsgán párszor azért tegyem üresbe, mert az magabiztosságot sugall a vizsgabiztos felé, hogy ilyet is tudunk
Tiltva nem volt. Azóta rájöttem, hogy a kuplung kinyomása nem vagy nem minden esetben szakítja meg az erőátvitelt - egyesben és kettesben érezni az autón/pedálon, hogy kicsit remeg, ezért a kinyomott kuplungról leszoktam.
-
harry
veterán
válasz
mephi666 #10246 üzenetére
Miert ne lehetne engedni a kormanyt, hogy vissza aljon? En mindig igy szoktam, persze tenyeremben csuszik, barmikor tudnek rajta fogni. Errol meg nem is hallottam, hogy gond lenne. Meg logikusabb is, mint ott kapkodni a kezemet foloslegesen...
Folosleges kuplungtol parazok kicsit, nem is megallasnal, hanem kanyarban, es 30 alatt szoktam csusztatni neha, szerintem ez nem gond, bar lehet nem feltetlenul lenne ra szukseg. Na meg pirosnal, ha latom, hogy fogy a masik kocsisor, nem valthatok, meg kell varnom a sargat...
-
KubanitoS
veterán
válasz
mephi666 #10249 üzenetére
17 évesen tettem le a B-t 2005-ben, idén az A-t tettem le. Részemről be is van fejezve.
(#10253) jerry311 Már megbocsáss, de akkor az az oktató nem tud rendesen vezetni és alkalmatlan az oktatásra. Alap dolog, hogy kiveszed a kocsit üresbe, ha meg kell állni például egy lámpánál, de motoron is így tanították nekem. Egyetértek a felettem szólóval: okkal van a gépjárművekben az üres fokozat...
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #10252 üzenetére
Sosem tudtam megszokni, hogy kinyomott kuplunggal alljak, kiveve az emlitett, "mingya zoldre valt, mert mar ismerem a lampat" helzyeteket.
Lakotarsamat viszont igy tanitja az oktatoja, de nagyon durvan.
Szepen visszavaltogat fekezes kozben, ez oke. Aztan amikor megalltunk beteszi 1-be es akar percekig ott allunk igy. Ketlem, hogy ezt annyira szeretne a kuplung...
De ugyanez akkor is, ha mondjuk ram var, amig becsukom a garazst. Kitolat, beall az ut szelere es 1-ben varja, amig beszallok es bekotom magam.
Szvsz idiota modszer. Masreszt kenyelmetlen is.Hugmonak meg kb. ismeretlen a motorfek fogalma, igy tanulta es nem hajlando valtoztatni. Ha nagyot kell lassitani, (amihez vissza is kell valtani), akkor fekkel egyutt szepen kuplung is. Ha utana gyorsitani kell, akkor szepen atteszi a megfelelo sebessegbe es megy tovabb.
Unokahugomat legalabb meg tudtam tanitani a motorfek hasznalatara. Mondjuk az sem volt valami leanyalom. Igaz az masert. Januar elsejen, friss hoban, Szilvasvarad --> Budapest. Faradtan, masnaposan, egy jozan, de faradt embert tanitani a motorfek rejtelmeire csodalatos hegyvideki kornyezetben...
Tuleltuk es csak egyszer csuszott meg, de szerencsere nem akkor jott szembol a busz. -
jerry311
nagyúr
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #10246 üzenetére
Nem kell fejbol tudnod az utvonalat, nem is biztos, hogy tobbet mondanak rola, mint a szamot amit huztal.
Kb. annyit fogsz hallani, hogy a kovetkezo lehetosegnel merre menj tovabb. Ez ugye nem feltetlenul a kovetkezo keresztutca. Ha keresztezodesbe ersz es nem mondanak semmit, akkor koveted a foutvonalat (kanyarodo fout rulez) vagy mesz tovabb a kresz szerinti egyenes iranyba, ha szabad.
Vagy pl. fordulj meg egy ivben. Erre nyilvan kell egy olyan helyet talalnod a kozelben, ahol 1 ivben meg tudsz fordulni, gyk: nem kell hozza tolatni. -
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #10243 üzenetére
Egy apro jotanacs, bar vizsgan kb. nullaszor elofordulo esetrol beszelhetunk: a tavolsagi fenyszoro hasznalata nem kotelezo, csak egy lehetoseg. Javasolni is szoktak, hogy vizsgan ne hasznalja a kedves tanulo, nehogy elvakitson valakit es ez negativan befolyasolja a vizsga eredmenyet.
Pl. egy gyalogost vagy mondjuk a parhuzamosan kozlekedo vonat vezetojet... -
Tomi0703
addikt
válasz
mephi666 #10164 üzenetére
azta. hat nekem nagyon nem igy volt... kezdjuk azzal, hogy ilyen, hogy rutinpalya nem is volt... veszpremben a vasutallomason volt egy palyaszeruseg (mavtol bereltek, vagonok ahol szoktak allni maganyosan...
) na ott volt par felfestes... elso alaklom kb 1 ora 30-40 perc lehetett. elso 30 perc ugy nezett ki, hogy csusztattam a kuplungot es mentunk vagy 10-zel majd megalltam. utana nyomhattam a gazt is es fel kettobe. ja kb. 100 meteres egyenes majd iranyjelzovel megfordultam. ennyi volt elso ket ora. kovetkezo alaklom, ugyanez elso 10 percbe majd kezifekes es labfekes indulas emelkedorol. ora vegen en vezethettem vissza vasuttol odaig ahol lerakott ( utcajuk elott :/) ez volt olyan 3 km kb. kicsit fostam h mar egybol, de nem is voltak akkor kinnt sokan az utcan es azert menzt.
(#10171 ) mephi666: ooo az semmi... az en oktatom ingyen beszelt a fiaval... nem hazudok 5- 10 percenkent hivtak egymast... amikor veszelyesebb hely volt akk kinyomta de kulonben dumalt vele vegig... :/
kozben megjott a jogsim, most hivott mutter. fura... ket hete szerdan volt okmanyirodaba intezni es megjott ( akk csinaltattam szemelyit, azt hittem az elobb megjon)
de csak holnap tudom magam kiprobalni mert akkor megyek haza. furcsa lesz azert a corollahoz kepest egy hiace. mar vezettem es tok furcsa, hogy magasabban vagy stb... a benzinrol dizel az meg csakcsak, de a kormanyzasa is furabb volt. de majd megszokom.
-
harry
veterán
válasz
mephi666 #10140 üzenetére
Ilyen sok? Nekem valami 10 alatti szám rémlett... no majd rákérdezek.
Persze, idővel úgyis el tudsz közlekedni bármerre, de ha van rá mód, azért azt gyakorolnám, ami a számonkérésen kell. Aztán ha lesz jogsi, majd úgyis megy az ember intézni a maga dolgait is, és majd ott ismerkedhet új helyzetekkel. -
Bati0501
őstag
válasz
mephi666 #9958 üzenetére
Jó kis kényelmes autó lehet...a mi oktatónk pedig fordítva csinálja:először az alapokat gyakoroltuk a kis utcákban és csak utána vitt ki a városba.Még nem parkolgattunk,de már pár órát vezettem,a legforgalmasabb helyeken is...
Sztem szerdán kezdjük el a parkolást pl,mert azt mondta,h akkor kezdődik a vizsgafeladatok tanulása.
-
jerry311
nagyúr
válasz
mephi666 #9958 üzenetére
Az oktato sem hulye, nagyon jol tudja, hogy jogilag o az auto vezetoje. Tehat ha balesetet okoztok, akkor azert o felel, nem a tanuloja.
Ha kivisz forgalomba, az azt jelenti, hogy szerinte vagy olyan szinten, hogy menni fog a dolog legalabb annyira, hogy ha hulyeseget csinalsz, akkor azt o tudja korrigalni..Nalam pl. sokkal nagyobb para volt, az elso vezetes sajat jogositvannyal. Ott mar az en boromre es apam autojara ment a jatek.
Nem az oktato fa...val vertem a csalant.
-
Bati0501
őstag
válasz
mephi666 #9765 üzenetére
Ezért szeretnék én is egy robogót...
Mert később jó lenne majd motorozni,és azt el kell kezdeni vhol,nem jó egy 50 vagy több lóerős motorral kezdeni.Még ezek az 50 köbcentis robogók is megfutják a 60-80 km/h-t,igaz ilyenkor már egy kicsit meg vannak piszkálva,de a legtöbbet nem nagyon kell,h tudjon ennyivel menni.Ja,és alapból 4-5 lóerősek...
A min oktatónk is már vagy 30 éve oktat,inkább több,de már nem emlékszek,h mennyit mondott pontosan.
-
picur220
veterán
válasz
mephi666 #9488 üzenetére
Nálunk vérnyomás, baboskönyv, tábla volt, más nem. Nálam 110/70 és 120/80 között hajlamos ingadozni, egyszer volt 130 körül talán.
Rutinpálya nem segít, és szerintem szükségtelen, csak azoknak kell, akik még életükben nem láttak kocsit, vagy nagyon bénák, mert ott ők kevesebb kárt tudnak okozni. Amúgy szerintem simán lehet kezdeni a városban. (itt 1-2 oktató ezt is csinálta akkor is, amikor volt rutin) Eddig csak azért rutinpályázgattak, mert volt rutinvizsga, és azon illik elsőre átmenni. Az én oktatómnál 4 éve nem bukott meg senki rutinon, és mindenkinél megtartotta a 9 órát, pont ezért.
De most, hogy ezzel nincs gond, így a forgalomban kell megtanítani az embereket a parkolgatásra, Y-ra, saroktolatásra, stb. és így szerintem sokkal hasznosabb, rövidebb idő alatt megy, és több idő marad a forgalmi helyzetek gyakorlására, ami sokkal fontosabb egy ilyen vizsgán. -
dudika10
veterán
válasz
mephi666 #9492 üzenetére
Ha magamnak mérem, akkor nekem is megáll 120/80 alatt 70-es pulzussal.
Még terhelve sem sikerült olyan értékeket produkálnom, mint a rendelőben ülve.Elég nagy szívás szerintem, hogy összevonták a két vizsgát. Cirka 2x annyi hibaforrás, de ugyan úgy 10 hibapontot szerezhetsz (arról meg ne is beszéljünk, hogy mi szenvedés egy vizsgaidőpontot szerezni jelenleg Bp-n).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Óvodások homokozója
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- ldave: New Game Blitz - 2025
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Napelem
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...
- 135 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090 (ELKELT)
- AKCIÓ! MSI Z790 i5 14600KF 64GB DDR5 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- Samsung Galaxy A04 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 125 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4070 (ELKELT)
- Xiaomi Redmi Note 14 5G
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest