- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Magisk
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- One mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bati0501
őstag
válasz
picur220 #9760 üzenetére
Nekem még nincs meg a B-s jogsim,de már el kezdtem nézegetni az 50cm3-is robogókat
de nem tudom,h lesz-e belőle vmi...nem mintha nem szeretnék autót vezetni...
Am az már kiderült számomra innen a PH-s robogós topikból,h nem csak pár órát kell eltölteni a robogókon,és már meg is kapod a jogsit,hiába ez van leírva a jogszabályban,a tapasztalat az,h akár egy hónap is kellhet,mire megkapod a jogsit(kezdéstől a kézhez vételig).Legalábbis az ottani szakik ezt írták.(nem az én kérdésemre,mert én még csak reading üzemmódban vagyok "ott"
)
-
Jhonny06
veterán
válasz
picur220 #9748 üzenetére
Nem tudom, hogy ki az a mindenki más, mert "vidéken" 1, maximum 2 hetente simán van vizsga, csak most gyűrűzött be a válság ide is és alig volt vizsgabiztos, így csúsztak az időpontok. Esetleg Pesten normális az, amit írsz, de ott az is megszokott, ha valaki 9+ hónap alatt végez a jogsival (heti 1 óra, vagy még annyi sem, meg hasonló finomságok), ami teljesen eszement. Nekem nem volt ennyi időm szarakodni vele és nem is akartam.
-
Telomanikus
senior tag
válasz
picur220 #9741 üzenetére
Jó, persze látási viszonyok meg stb....akkor nem megyek gyorsan ha veszélyesnek érzem egy kicsit is, de az oktatóm is mondta, hogy nem attól lesz biztonságos a közlekedés, hogy betartják a sebességkorlátokat(nyilván nem lakot területen kell 100al menni...) Persze vizsgán ezt nagyon komolyan veszik, de egyébként meg csak a forgalmat tartanám fel ha mindenütt pont annyival mennék amennyivel kéne.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
picur220 #9650 üzenetére
vagyis mindig a gyakorlati a drágább....
@máyköl:
wtf ez az ismerősöm sulijába átmegyek...
ha menetközben lelécelsz, legalább ki kell fizetni az elméletet teljesen, van ahol az elsőse. díjat is elkérik, feltételekben bennevan.
---------------------------------------------btw. amíg nem érzed biztosnak magad, addig ne indulj neki. 10 óra alatt a legprofibb se fog megtanítani, inkább 1-1,5-2 év tuti, mire azt mondja az ember (ek 95%-a), hogy igen, gyakorlott vagyok.
(a maradék 5% a matricás-sportkipufogós baromarcú, és a balesetesek, meg a hülye picsák)
-
jerry311
nagyúr
válasz
picur220 #9560 üzenetére
Pont ezert kell lgyakorloni, hogy veszhelyzetben mar osztonos legyen, mint pl ahogy a sebessgvaltas, kuplungolas, stb.
Pont ez a lenyege a vezetestechnikai treningeknek. Egesz nap (jobb esetben hetvegen, de ha tenyleg komoly akkor egesz heten at) azt gyakorolja a delikvens, hogy veszhelyzetben hogyan reagaljon.
Mikor, hogyan fekezzen vagy eppen adjon gazt es merre kormanyozzon. Igy ha ezt rendesen begyakorolja, akkor eles helyzetben is kepes hasznalni, jo esetben gondolkodas nelkul.
Nem egy motoros ismerosom van, aki evente elmegy egy ilyen hetvegi treningre. Az a helyzet, hogy volt akit megmentett a jol begyakorolt kikerulomanover. Nem esett at a keresztezodesben eleugro motorhazteton.Azert nem menni el vezetestechnikai treningre, mert az ember szilardan hiszi, hogy veszhelyzetben ugyse tudja hasznalni, nagy butasag. Hiszen pont a veszhelyzetrre keszit fel.
Azt tanitja, hogy ne megiljedj es utana valamit kapkodva cselekedj, hanem hogy mar az ijedtseg is helyett is a jol betanult reakcio jojjon elo es azt kezdd el. -
Psychonaut
veterán
válasz
picur220 #9560 üzenetére
És ha a sajátom, akkor hogy látják azt, hogy én mikor jöttem be/mentem ki az országból?
Otletem sincs, ilyen esetben meg nincs tapasztalatom.Ha meg nem a sajátom, akkor írunk sok papírt sok napról valakinek, hogy használhatja. Kínlódás, de ez a törvény sem 100%-os.
Mukodhet, csak ne allitson meg ugyanaz a rendor ketszer.De ha valakinek van külföldi rendszámos autója, akkor tud csinálni magának külföldi állandó lakcímet is...
Ez legtobbszor igy van, de nem minden esetben. -
Psychonaut
veterán
válasz
picur220 #9556 üzenetére
Amúgy hogy is van ez a külföldi rendszámos törvény?
Diohejban: Magyar lakcimmel rendelkezo magyar allampolgar kulfoldi rendszamu gepjarmuvet maximum 1 napig hasznalhat Magyarorszag teruleten, es ha nem sajatja, akkor errol az egy naprol a tulajdonostol vagy uzembentartotol szarmazo papirral koteles igazolast nyujtani.Ha tevedes van benne, javitson ki valaki.
-
Psychonaut
veterán
válasz
picur220 #9532 üzenetére
Lak. ter. kívül a világítás kell szerintem.
Ooo, igen, en is eppen ezt irtam...Mindenki be is tartja
LOL. Dehogy tartja. Nem tudom, milyen gyakran vezetsz, de azert rengetegen nem tartjak be.nagyon jól ellenőrizhető, ha akarják
Valoban jol ellenorizheto, de mint mondtam, en meg nem lattam, hogy valakit ezert leintettek volna (vagy akar moge allva leallitottak volna).én errefelé nem nagyon látok olyat nappal, hogy valaki elmulasztaná
Akkor vagy nem figyelsz, vagy csak itt Pesten ekkora vastaho a soforok jo resze.Amit viszont nem tartanak be, az a STOP-tábla.
Azt en is eleg flexibilisen kezelem, ha lathatoan nem jon senki az uton (es nincs rendor a susnyasban), akkor nem izgatom magam miatta. Termeszetesen ha belathatatlan, ismeretlen utszakaszon, rossz utviszonyok kozott, stb. vezetek, mindig figyelembe veszem.
-
Khelben
nagyúr
válasz
picur220 #9519 üzenetére
Szerintem rosszul látod. A rendőrségnek az a dolga, hogy betartassa veled a szabályokat, rászoktasson, hogy mindig és mindenhol tartsd be a sebességkorlátozást (tegyük hozzá, hogy elég nagy a tűréshatára a mostani szabályozásnak). A rendőröknek nem dolga azt megítélni, hogy egy korlátozás értelmetlen vagy valós indoka van. Ha neked ez kérdéses, jelezheted az út kezelőjének, aztán ők vagy beszedik vagy megmagyarázzák, hogy miért van kinn.
Nyilván vannak olyan szakaszok, ahol értelmetlen korlátozás van, de olyan is van jópár, ahol az autóban ülve nem láthatod, miért van kinn a korlátozás. Pl. nálunk volt nemrég egy vasúti építkezés. Ha mentél az úton, annyit láttál, hogy 70-es majd 50-es korlátozás a semmi közepén. Néztél ki a fejedből, hogy miért, semmi nem indokolja. Ha viszont jókor értél oda, akkor szembetaláltad magad egy földet szállító kamionnal a bukkanó mögött, ami épp elfoglalta az egész utat, mert máshogy nem tudott bekanyarodni a földútra a vasút felé. De az emberek 90%-ának az jött le, hogy megint kiraktak egy értelmetlen korlátozást. -
Killing
addikt
-
jerry311
nagyúr
válasz
picur220 #9416 üzenetére
Szvsz olyan autoval konnyu, ami kelloen jol belathato es aranylag kis iven fordul.
Kezdo vezetonek nem jo ha ahatranezve tukorbol nem latja az auto veget csak valahol az auto vege elotti utolso domborulatot a karosszerian.
Ha meg eleg kis iven fordul, akkor siman lehet javitani egy-egy elkesve megkezdett fordulot pl. parkolaskor. -
Carlo009
tag
válasz
picur220 #9418 üzenetére
Ha lehet választani, dízel kocsi kell, mert azzal simábban lehet elindulni. A benzinessel, ha kevés gázt adunk, akkor ugrál és lefullad. Ha meg nagy gázt adunk, valami tárcsák kopnak belül. Olyan oktatót kell választani lehetőleg, aki előreláthatólag rendes lesz, nem ordibál és segítőkész lesz.
-
Psychonaut
veterán
válasz
picur220 #9416 üzenetére
Szerintem semmi kulonbseg nincs vizsgan a kis meg a nagy auto kozott, de neked lehet, hogy van. En peldaul - nem ugyanez, de hasonlo - direkt szedant kertem oktatasra, hogy megtanuljak azzal parkolni, ne csak otajtossal, ahol ott vegzodik a kocsi, ahol a hatso ablak van.
Es ugy tunik, jol dontottem, ugyanis mostansag egy szedant vezetek, es jol jott, hogy mar az elejetol fogva be tudtam loni, hol vegzodik az auto.
-
-
freaghill
őstag
válasz
picur220 #9412 üzenetére
Hát akkor gratulálok így utólag is a jogsidhoz.
A kreszoktató csaj vett rá, hogy a passat az mennyivel faszább, mert kisebb ívbe lehet kanyarodni vele, meg beállni stb, később kiderült, hogy a passatos a férje, és együtt csinálják az egész autósiskolát.
Itt is egy facebookos link az oktató csapatukról.
Te melyiket ajánlanád?
Yarist azért nem igazán akarnám mert most jár kreszre pár osztálytársam és ők hozzá szeretnének menni, és ugye osztálytársak vagyunk, ezért egy időbe végzünk, és úgy gázosabb az időpontegyeztetés. -
freaghill
őstag
válasz
picur220 #9410 üzenetére
Lehet az kéne, hogy keresek valakit akivel odamegyek...
Az óralemondást én is megértem, de ugye én se tudtam neki időbe szólni, előző nap akartam volna, csak ugye nem volt meg a száma.
Nagyon köszönöm a segítségeteket, ha lenne még valami véleményetek ezzel kapcsolatva, vagy kérdés, vagy akármi akkor tudjátok a dolgotokat
Amúgy az a gáz, hogy ez még ilyen kis autósiskola, rajta kívül 4 oktató van még ( 2suzuki, yaris, honda), mondjuk a kocsi amivel most tanultam egész fasza (6-os passat).
-
freaghill
őstag
válasz
picur220 #9401 üzenetére
Okés, köszönöm mindenkinek, aki válaszolt, elmondta a véleményét. Holnap megyek vezeteni, megkérdem, hogy nem lehetne-e sűrűbben, ha nem akkor körvekérdezek egy-két embert, hogy kit ajánlana annál az autosiskolánál, ki az aki normális és bemegyek az irodába és megmondom a csajszinak, hogy mi a helyzet.
Azokat az órákat amiket kifizettem már előre, azt visszaadja, vagy másiknál fogom levezetni? -
Klemens
őstag
-
jerry311
nagyúr
válasz
picur220 #9330 üzenetére
Ha 9 nap alatt odaert az uj jogsi, akkor miert ultek az en megujitott jogsimon???
Februar 17-en voltam okmanyirodaban, most hetfon (Marc. 12) erkezett meg. Az ugyintezo kedvesen kozolte, hogy 30 nap az ugyintezesi hatarido es szamitsak ra hogy ki is fogjak hasznalni, utana meg a posta.
"Szerencsere" csak 3 hetet ultek rajta. -
Carlo009
tag
válasz
picur220 #9256 üzenetére
Köszönöm!
Csak még nekem kicsit bonyolult. Akkor M (kismotort) lehet vezetni nemzeti M és nemzeti TR kategóriákkal és nemzetközi alkategóriákkal. A szomszédunknak van személykocsija, de gondolom nem nemzetközi jogsis és megy kismotorral is, akkor hazai tehát nemzeti B-vel is mehet kismotorral? Ha igen, ezzel is csak 10 évig, ha már lejárt a személykocsi jogsija?
De, inkább a 125ccm-es jogsi érdekelne, melyikkel jár jobban a jelentkező, B125-tel vagy A1-el?
-
Cola111
aktív tag
válasz
picur220 #9233 üzenetére
érvényes engedély kell, ez áll a jogszabályban is.
Pl itt 2010 a módosítás dátuma, de ez ezer éve is így volt. https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyintezes/okmanyiroda/ugyintezesiutmutato/vezetoiengedely/jogositvany_ideiglenes.html.
"2001. január 1-jén lépett hatályba a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI.30.) BM rendelet, mely a járművezetésre jogosító okmányok három típusát határozza meg:
1.) vezetői engedély,
2.) ideiglenes vezetői engedély, és
3.) nemzetközi vezetői engedély. " -
dJ Peer
aktív tag
válasz
picur220 #9200 üzenetére
Épp csütörtökön írtam.
Kb. 30e lesz saját motorral -
fullextra
tag
-
koshmar
veterán
válasz
picur220 #9166 üzenetére
Még biciklivel sem az, kell hozzá tapasztalat.
A hátuljával tényleg el lehet találni ezt a pontot, de csak addig, amíg el nem kezdesz fékezni az elejével, mert onnantól a hátsó rész elkönnyül, és az addig megfelelő fékerő túl sok lesz...De a biciklinél legalább úgy-ahogy hallod, hogy mikor csúszik (csikorog).
Egy ABS nélküli kocsinál mondjuk olyan 160 körül a szélzaj miatt nemigen hallod a csikorgást...
Nehéz ügy.giigz Lehet használni a fékeket, de inkább a hátsót, és azt is csak annyira finoman, mintha egy teletöltött pohárral egyensúlyoznál.
Szóval át lehet vinni a talajra valamennyi fékerőt, de az szinte elhanyagolhatóan kevés. -
válasz
picur220 #9166 üzenetére
Olyan rendszer nem lehet kesziteni, mert azt nem fogja tudni milyen az utfelulet (pont ez a baj pl. a terhelesfuggo fekeroszabalyzokkal is). Tehat csak addig tudja fokozni a fekerot, mig nem blokkol a kerek, utana elengedi. Ezt ugy tudjak fejleszteni, hogy minel tobbszor avatkozzon be az abs masodpercenkent.
-
koshmar
veterán
válasz
picur220 #9164 üzenetére
Az ABS-t azzal lehet összezavarni, ha erős fékezésnél elkezded pumpálni a fékpedált.
Ezt csak az ABS nélküli kocsiknál csinálták régebben, és pontosan azért, hogy a kerék ne blokkoljon folyamatosan.
Mert ha ezt teszi, akkor ugye elvész az iránytartása, és az nem fog neked jót tenni...
De az ABS-nek pont ez a dolga, ezért nincs szükség pumpálásra.De szerintem nincs olyan ember, aki egy tényleges vészfékezés esetén majd pont arra ügyel, hogy (ABS nélküli kocsiban) pontosan csúszáshatáron fékezze a kerekeket...
-
jerry311
nagyúr
válasz
picur220 #9159 üzenetére
B-re napkozben mentem, de akkor 3 muszakban dolgoztam, szoval siman megoldhato volt.
C-re du. 4 es 6 kozt erkeztem, ami azt jelentette hogy 4 levezetett orara elment egy nap szabadsagom, mert 2 oraval elobb elhuztam melohelyrol.
Ettol fuggetlenul a munkaidon kivuli idopontok altalaban zsufoltabbak. -
haromegesz14
aktív tag
válasz
picur220 #9149 üzenetére
Egy helyen történik a kresz és eü oktatás is? Kb. mennyi idő míg eljutok a vizsgákig?
Szerk.: Pont eljárni nincs időm vezetni, korán kezdek a suliba, befejezettét követően pedig nem lenne már rendes időpont elmenni vezetni. Gondolom az oktatók nem nagyon örülnek az 5 óra utáni oktatásnak
-
haromegesz14
aktív tag
válasz
picur220 #9143 üzenetére
Olyat lehet csinálni, hogy megcsinálom a kresz és eü vizsgát, majd egy kisebb kihagyás után megyek csak vezetni az oktatóval? Most egy kicsit könnyebb időszak lesz suliba, gondoltam az idő alatt ezt a 2 vizsgát megcsinálom, hogy addig is haladjak valamit a jogsi irányába.
Szerk.: Mondjuk akkor a kérdésem inkább csak a kresz-re vonatkozik.
-
Babcola
tag
válasz
picur220 #9141 üzenetére
Fura hogy kettő ugyanakkora peremvastagságra 2km-es elcsúszás van
Pl nálam kisebb a peremvastagság, a gyárinál ezért kevesebbet mutat a km órám. De ez mellékes. Gps-el lemértem, és már tudom mennyivel megyek kb.mondjuk attól függ, milyen kocsi: Olyan autó amiben nincs kipörgésgátló gondolom. De igazából ehhez a részéhez nem értek, csak saját kocsiból tudok kiindulni. Mert az enyémben ha ezt megtenném csak azt zavarnám össze
(#9145):
Ahham -
koshmar
veterán
válasz
picur220 #9141 üzenetére
Igen, mert egy nagyobb felni esetén a kerék egy fordulat alatt hosszabb távolságot tesz meg.
A sebességmérő ezek után mindenképpen helytelen értéket fog mutatni.
Mint amikor a bicikli kilométeróráját rossz kerékméretre lövöd be...
Haverom gyári 50-es Simsonja így ment óra szerint 97-tel. -
válasz
picur220 #9133 üzenetére
Mondja ezt egy friss jogsis egy olyan emberre, aki 16 eve vezet szemelygepkocsit, 13 eve C/E-kategoriaval es kiolvasott/elemezett egy rakas muszaki konyvet.
Masreszt en segiteni szerettem volna es meg is adtam a tiszteletet, legalabb ez utobbit elvarnam azert toled is.
Koszonom.
Annyit hozzatennek, hogy abbol amiket irtal, az latszik, hogy fogalmad sincs a fekezes/tapadas/surlodas fogalmakrol, szoval szerintem ezeknek nezz utana a sajat erdekedben.
-
GomezGTS
tag
válasz
picur220 #9117 üzenetére
Nemrég az ABS-es kókusz kombival eltekertem a kormányt koppig balra és csúszott tovább egyenesen. Jégen se az ABS se a jóisten nem fogja meg a kocsit és pontosan úgy viselkedik, mintha nem volna benne semmilyen elektronika.
Bár a mondeonak be lehetett veretni úgy, hogy enyhén nedves aszfalton becsúszott a fara a parkolóba. -
válasz
picur220 #9117 üzenetére
Fogalmam sincs mirol beszelsz, de egy biztos, a labad sosem lesz olyan gyors, mint egy abs rendszer, amely masodpercenkent 12-16-szor kepes beavatkozni a fekerobe, ezt erzed a fekpedalon. Amiket irsz teljesen ellentmond a fizikanak, de en nem is folynek ebbe bele, csak mondom szolok.
spitfire0704 irni, olvasni tudas, 18 eves eletkor es B-kategoria kell.
-
fullextra
tag
válasz
picur220 #9111 üzenetére
Automata+ ASR FTW.
ABS-el jeges úton a fékút a sokszorosára nő(gyakorlatilag alig lassul), azonban továbbra is irányítható marad az autó, ez mindenképpen jobb mintha irányíthatatlanul csúsznál arra amerre az erőhatások visznek.
téli gumihoz annyit, hogy amég nincs lefagyva az út, nem jeges, csak szimplán hideg van addig lényeges különbség nincs, egyenesben ugyanúgy lehet hajtani, fékút kicsit hosszabb(1,2-1,3x), kanyarban már óvatosabbnak kell lenni... aztán ha lefagy az út, leesik a hó, akkor nyárival csak csúszkálsz... ilyankor büntetném aki nem cserélte le...
pl. ausztriában, romániában kötelező... -
Carlo009
tag
válasz
picur220 #9109 üzenetére
Értem, azért kérdeztem, mert megnézem a kocsi gumijait, ha jönnek anyuért.
Megbízható az ismerősünk, már régóta van kocsija, Ő azt is mondta, hogy ha jégen állnak az autó kerekei, akkor 2. fokozattal indul el.Ezt nem értem, hogy miért és jól teszi-e?
Az ABS ha van az autón ez megakadályozza a kerekek blokkolását utánanéztem. De, ha nyári gumi van az autón, akkor sem blokkolnak a kerekek? -
Carlo009
tag
válasz
picur220 #9107 üzenetére
Megkaptad a jogsit? Lenne egy kérdésem: Ilyen téli időszakban a kocsikon kötelező-e a téli gumi? Ha csak nyári van az autón, azért büntethet-e a rendőr? Azt tudom, hogy ajánlatos a téli gumi a vezetés szempontjából, de kötelező-e? Anyu is szeretné tudni, mert egy ismerősünk fogja elvinni személykocsival a rendelőintézetbe.
-
jerry311
nagyúr
válasz
picur220 #9088 üzenetére
Jol tudod, ha bevontak a jogositvanyat, magyarul eltiltottak a vezetestol, akkor nem vezethet semmit.
Ha csak adott kategoria vezetesetol tiltottak el, akkor a tobbit vezetheti. Persze ehhez is kell nala kell legyen a jogositvanya.
A kezbesitett hatarozatbol ki kel deruljon.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Autós topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- laskr99: Processzor és videokártya szilícium mag fotók újrakezdés
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Magisk
- Windows 11
- Mobilinternet
- További aktív témák...
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- 130+131+132+133 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- 138 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest