- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
válasz dudika10 #9491 üzenetére
nekem inkább a pulzusom hajlamos felmenni ...vérnyomásom okés: inkább alacsony és 2-3 kávé után is max 130/80 körül megáll
egyébként eléggé unom az orvosi vizsgálatokat, mert cégnél is éves szinten van, szemvizsgálattal egyetemben (ami szerencsére 100%-os mindig) ...nem szokott szerencsére semmi gond lenni
ui: azon nyugodtam meg, hogy ma normálisabban utánaolvastam és csak a rutinvizsga szűnt meg idén és egybeolvasztották a forgalmival... minimum 9óra rutinpálya azért meglesz és próbálok bízni magammal, hogy elég lesz ez arra, hogy a kiszemelt kocsi méreteit nagyjából megszokom... még kb 10-15 éve falun vezetgettem trabantot meg ford escort-ot földutakon, ahol a madár se járt... (sógorom segített, hogy ha egyszer idáig jutok, ne legyen teljesen idegen az egész... csak hát eltelt "pár év") fordulással meg tolatással azért voltak kisebb-nagyobb nehézségek, de a rutinpálya majdcsak segít
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
picur220
veterán
válasz dudika10 #9648 üzenetére
Ha levezetted a 30 órát akkor megbuksz az első forgalmi vizsgán
Na ez azért nem törvényszerű... én úgy tudom, Bp-n sem minden vizsgabiztos korrupt, mármint nem mindegyiket kötelező lefizetni. Felénk (Szolnokon) pedig 5db van összesen, van, amelyik rendesebb, van, amelyik buktatósabb, de át lehet menni mindnél, és ők konkrétan nem fizetősek. Én konkrétan úgy mentem át elsőre, hogy a tavalyi sima forgalmi vizsgára készítettek (1 egyívű megfordulás + 1 várakozás), és január elején az új, rutinos forgalmi vizsgán kellett részt vennem (1 megfordulás (egyívű/Y/saroktolatás közül húzol) + 3 várakozás (1 merőleges előre (jobbra/balra közül húzol), 1 merőleges tolatva (jobbra/balra közül húzol), 1 párhuzamos (előre/tolatva közül húzol). Én pont tolatva párhuzamosat húztam, amit az oktató meg sem tanított, csak a vizsga előtt fél órával próbáltuk ki 3x összesen, ahhoz képest azóta sem álltam be olyan pontosan párhuzamos parkolóba saját kocsival.
EÜ tanfolyamot errefelé az iskola tartja, csak a vizsgát tartotta a vöröskereszt. A vizsgakártya a forgalmi vizsgán kell csak.
KRESZ tanfolyam itt ingyenes volt, és Bp-n is sok helyen az.
-
jerry311
nagyúr
válasz dudika10 #9652 üzenetére
Soroljam?
Anyam, apam, hugom, sogorom, unokahugom es jomagam is. Es meg csak csak a rokonsagbol vettem peldakat. Egyiknel sem volt kenopenz.
At lehet menni elsore a kotelezo orak utan, csak legyen fakezu-falabu a tanulo.(lakotarsamat majd meglatjuk, o most tanul, de a KRESZ megvolt neki elsore.)
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz dudika10 #9657 üzenetére
Lehet vezetni tanitani is oket, de a balesetmentes kozlekedeshez es a vizsgan atmeneshez eleg a kotelezo orakat teljesiteni. (mellesleg a vizsgan onalloan kell kozlekedni, tehat a vizsgara keszites is eleg jo)
Akinek van jogositvanya es nem az ecserin szerezte, az meguti a minimalis szintet, amivel kozutra mehet.
Innentol kezdve meg tobb iranyba mehet a dolog,
aki beszari, az sose fog jol vezetni, ezt felve nem lehet.
aki ertelmes, az szepen balesetmentesen osszeszedi a rutint.
aki hulye, de van onbizalma, az remelhetoleg ugy szedi ossze a rutint, hogy nem oli meg sem magat sem mast. (es idokozben megtanulja sajat es autoja hatarait is).Es persze vannak meg az olyan istencsaszar verprofik mint en.
[ Szerkesztve ]
-
Killing
addikt
válasz dudika10 #9665 üzenetére
Minket az indokolatlanul lassú haladás miatt csesztetett az oktató még mikor A1-et csináltam, azt mondta hogy a rendszámosoknak az 50 jár. Lakott területen kívül minimum 80-at követelt meg, az alatt már buktatnak a vizsgabiztosok is, én mindig mentem ott is ha lehetett 90-el.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Bati0501
őstag
válasz dudika10 #9822 üzenetére
Oké,nem mondom,h kibírhatatlan,hanem inkább olyan agyleszívó volt...
harry: Persze,máshol is sokat kell tanulni,de ez fárasztóbb volt,mint mondjuk egy egész nap a suliban...legalábbis nekem.Bár ez függ az oktatótól is,tutira.
Ha akarsz,tanulhatsz előre,csak megkérdezted,én elmondtam,amit gondolok.De annak sztem nincs értelme,h csinálod a feladatokat,és egyszer kijön egy szerkezeti kérdés,egyszer egy vasúti átkelős majd egy rendőrös majd egy villamosos kérdés,és azt se tudod,h milyen szempontok alapján kell gondolkozni,és így nem a szabályt tanulod meg,hanem azt,h abban az adott progiban,most az a, vagy a b, vagy a c, a helyes válasz egy adott kérdésre.De ezt mindenki maga dönti el.
Nézd,ha még azt se tudod,h hova mész,akkor nehéz lesz véleményt mondani egy oktatóról...
Amíg nincs sikeres kresz vizsgád addig nem ülhetsz kocsiba legalábbis oktató autóba nem ,és sztem se kell túl sokat várni egy kresz vizsgára.
Ja,egyébként ezt még legelőször kérdezted,h válthatsz-e iskolát...válthatsz,csak szép kis összeget le kell perkálnod annak,akit ott hagysz. -
jerry311
nagyúr
válasz dudika10 #9835 üzenetére
Haat de b+, nem ezt irtam?
A KRESZ teszt nyomogatasa arra jo, hogy atmenj a KRESZ vizsgan, nem kerdez ra mindenre, ami a KRESZben szerepel. Tehat hiaba valaszolsz minden kerdesre jol, nem fogsz mindent tudni. Persze el lehet vele boldogulni forgalomban, csak ne lepodj meg ha valami olyan tortenik, amire a KRESZ tesztbol osszeszedett tudasod alapjan nem szamitottal. -
WonderCSabo
félisten
válasz dudika10 #9837 üzenetére
Márpedig igaza van. A tesztre válaszolgatással nem fogod megtanulni, megérteni a kreszt, a helyzeteket stb. Én minden vezetőjelöltnek azt ajánlom, hogy először olvassa el a könyvet, értelmezze a leírtakat, és aztán pedig mehet a kresz teszt ezerrel. Meg persze ha jó az oktató, akkor az órák végighallgatása is nagyon sokat segíthet.
-
WonderCSabo
félisten
válasz dudika10 #9840 üzenetére
Persze, hogy nem ad újat, ha 2500 kérdésre válaszoltál. De a tesztet kattintgatni nem jó tanulási módszer. A könyvben minden, általános, pontról pontra van leírva, a tesztben pedig mindig csak egy aktuális esetet látsz, és annak magyarázatát.
Persze, hogy nem nagy was ist das, én érdemben két napon tanultam rá... De előtte a könyvet elolvastam, az előadást pedig végighallgattam.
-
harry
veterán
válasz dudika10 #9934 üzenetére
Elsősegély: én úgy emlékszem, mintha a tanfolyamon ezt mondták volna (talán valaki mondta, hogy ő már vett részt ilyesmin suliban, és akkor csak vizsgázna... rá kell kérdezni). Én ettől függetlenül hasznosnak tartom, ha rendesen megtanítanak.
Járműkezelői: ebben nem vagyok biztos... én úgy tudom, hogy van, csak nincs vizsgadíj, de ezt csak az alapján mondom, amit neten olvasgattam / másoktól hallottam, az iskolát nem kérdeztem. Kresz vizsga után rákérdezek.
Neked amúgy van már jogsid, vagy hogy állsz a folyamattal?
máyköl: Nálunk azt mondták, kezdjük a tanfolyamot, aztán majd jön az üzemorvos, és elvégzik a vizsgálatot, aztán jelentkezhetek is vizsgára. Vagyis csak vizsga előtt kellett, kresz tanfolyam előtt nem (csigánál). Persze ha valamiért nem felelnél meg, akkor kidobott pénz a tanfolyam, és nyilván nem is vezethetsz, de ez nagyon valószínűtlen (megfülelik a szíved, szemedet nézegetik, táblát meg ilyen színtévesztős könyvet mutatnak, ki kell tölteni egy adatlapot, és kb. ennyi).
Én az iskolánál csinálnám, mert nem kell időpont, nem kell sorban állni, nem vagy körbevéve betegekkel - aznap vége a tanfolyamnak, ott a doki, átballagsz a szomszéd szobába, 5 perc alatt végez, és kész is. De persze csináltathatsz korábban is, csak nem látom sok értelmét (lehet más sulinál amúgy nem így van - ismét csak meg kell kérdezni). Ha sajátot csinálsz, fontos, hogy autóvezetői B kategóriás legyen, vagy mi ez pontosan (tehát nem sportorvosi meg ilyenek, ezekhez nem értek).Amúgy ilyen intenzív (délelőttös) tanfolyam szerdánként indul, talán pont ezen a héten indult egy, szóval még 1.5 hét a következőig, de van délutános, hétvégés - ismét csak náluk kell megkérdezni.
Nem tudom, hova kell menni vizsgázni elsősegélyből, de a Moszkva nekem is ismerősen hangzik - délután kiderül.
Oktatóválasztás: úgy tudom így van, de itt még nem tartok.
Még annyit hozzátennék, hogy a kresz oktatás azért szerintem annyira nem volt nagy szám... több mindent magadnak kell megnézni (táblák, adott utakon sebességkorlátok, apróságok), mondván, hogy ezzel ott ne húzzuk az időt - másfelől viszont többször jóval korábban jöttünk el, elvileg 4 óra egy alkalom (gondolom 4*45p), de ennyi egyszer sem volt... De igazából a lényeget megtanulod, teszteket meg amúgy is érdemes csinálni, szóval nem érzem, hogy nagy gond lenne, de azért adott pénzért lehetne jobb szerintem. Aztán lehet más oktatónál jobb a helyzet. Én a Jászai-Nyugati közötti suliba járok.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz dudika10 #9934 üzenetére
Itt egy gyikban meg is találtam ezt: [link]
Kötelező elvégezni az elsősegélynyújtó tanfolyamot?
Nem, a közúti elsősegélynyújtó vizsga nem tanfolyamköteles! A vizsgát megelőzően senki nem fogja kérdezni, hogy részt vett-e tanfolyamon!
A vizsgán már valószínűleg igen, mivel a vizsgabiztosok többsége észreveszi a gyakorlati hiányosságokat (amit könyvekből nem lehet megtanulni) és ez rendszerint sikertelen vizsgát eredményez!Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz dudika10 #9950 üzenetére
Én azért hasznosnak éreztem a képzést, szerintem jól jött, meg legalább a hülye bábut is lehetett nyomkodni, nem a vizsgán láttam először. Hogy megéri-e az más kérdés, de ez van.
máyköl: ott van leírva a honlapon (pl. csiga oldalán) minden világosan, és itt is leírtam/tuk már párszor, épp az előbb.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz dudika10 #9954 üzenetére
Jó móka Jobban félek tőle, mint a kresztől... a héten valószínűleg kapnék már vizsgaidőpontot, de utána hétfőn meg kreszvizsgám van, szóval nem tudom még, hogy érdemes-e ennek most nekiesni. Mondjuk most még aránylag frissek az emlékek, emiatt nem árthat.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
horush
addikt
-
harry
veterán
válasz dudika10 #10020 üzenetére
Kocsik: nem vitatom, hogy új lesz, még akár tapasztaltabb vezetőnek, csak arra gondolok, hogy némi gyakorlás és vezetés után nem fog különösebb gondot okozni, ráadásul nem gyakran váltogat kocsit az ember, szóval oly sokhoz nem kell hozzászoknia, ezért nem igazán értem az ilyet, hogy nekünk ilyen kocsink van, akkor mindenképp olyanon akar tanulni, nem akar benzint / dízelt, stb... Persze lehet ez-vagy-az kényelmesebb, de nekem szinte mindegy.
Elsősegély: én azért örülök a tanfolyamnak is, szerintem hasznos és érdekes volt, ami olykor jól jöhet és mondom, nem csak a nagy karambolokra gondolok, hanem akár egyszerűbb esetekre is - fitogtatni a 'tudásomat' biztos nem fogom, de ha úgy hozza a sors, hogy valamiben tudok segíteni akár kicsit is, akkor szerintem már megérte az egész. Noha amúgy igen, jobb szeretnék én is a mentő utasításaira hagyatkozni, de mondom, pl. ahhoz sem árt némi előismeret, hogy őket megfelelően tudjam tájékoztatni, ráadásul ha azt mondja, hogy nekem kell megtennem valamit amíg odaérnek (akár egyszerűbb dolgot is, nem a sírból visszahozni 10 embert), ne csak tétován álljak a helyzet felett, hanem legalább alapszinten el tudjam végezni azt.
Mondjuk hozzátartozik az is, hogy nagyon utálom a tétovaságot és tehetetlenséget, a körülményekhez képest szerintem mindenki segítsen, amit tud, ha mást nem, telefonáljon, terelje el a többi kocsit / bámészkodót, nyisson ablakot a házban, hozzon vizet, bánom is én.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
jerry311
nagyúr
válasz dudika10 #10036 üzenetére
...azóta nem megyek autóval a belvárosba...
Tul koran vitt be a viharos szartengerbe szorfozni, igy nem csoda ha nem tetszett.
Sot, annyira nem tetszett, hogy azota nem mesz a belvarosba autoval.En siman bemegyek, parkolohlyem meg majd lesz, eddig mindig talaltam es meg a parkolas utani setaval is kevesebb idobe kerult, mint BKV-val. Arrol nem is beszelve, hogy nincs berletem, igy a tomegkozlekedesi adottsagok miatt legalabb 1400 HUF (4 jegy) egy BKV-s kiruccanas. 4.5 liter benzin/diesel pedig sok dologra eleg.
#10038: Itt angliaban 60-70 orat (25-35 GBP/ora) mondanak, mire a tanulo atmegy a vizsgan.
Az is erdekes, hogy vizsgara a tanulo megy 2 vizsgabiztossal, az oktato nelkul, de az oktato autojaval.UI: lakotarsam szeptemberre kapott vizsgaidopontot, ugy hogy 1 hete kerte.
[ Szerkesztve ]
-
horush
addikt
válasz dudika10 #10044 üzenetére
Engem sokkal jobban idegesít az, amit múltkor az autópályán láttam. Dugó van, kilométeres sor, 1-2 pofátlan meg kimegy a leállósávba, s ott megelőzi az álló sort. A legnagyobb problémám nem is ezekkel van, hanem a sok szerencsétlennel, aki, miután a pofátlan nem tud tovább menni a leállósávban, visszaengedi. Ez nem arról szól, hogy veszít egy autónyi helyet, hanem, hogy a pofátlan előrejutott, ahelyett, hogy órákig állna a leállósávban, mert senki nem engedi vissza.
-
harry
veterán
válasz dudika10 #10067 üzenetére
Elsős.: na igen, ha normális a vizsgáztató, ez volt igazán a parám (meg kötözést ha kellett volna, mert abból a Desault-ot csináltam egyszer, kendővel, mást nem, parittya meg sapka...).
Forgalmi: na erről nem tudok, miért, mi volt év elején? 11k-nál többe fájna a bukta? Elég sok nekem így magában a vizsgadíj is Meg persze gondolom 'illik' venni ilyenkor pár plusz órát is, ami persze szintén pénz (bár megkérdeztem, nem kötelező).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz dudika10 #10107 üzenetére
Értem én, hogy nem ettől lesz arany életük, de ha egy szolgáltatást adott áron és feltételek mellett vállalnak, akkor azért elvárom, hogy azt teljesítsék is. Nem csak ők, bárki. Most így lehet nem sok 10p, annyit én is kibírok, de ha sokszor összejön 10-20, akkor az azért számít. Pl. 15 alkalom van ugye, ha mindig van 15p valami egyéb, az már 15*15p = 3,75 rendes óra, ami meg meg 5*45perces tanóra, ami azért nem mindegy... Az árban is 5*1300 = 6500Ft, ami így kuka, ráadásul ha pótórát is kell vennem, akkor megint kell fizetnem... Na de ennyire ne szaladjunk előre. Kresznél is így volt amúgy, sokszor sokat elcsaltunk, de azt kattintgatja meg olvassa legalább otthon az ember, de forgalomba nem tudsz menni.
Jó, tudom, ezzel számolni kell, ez van... Bár én továbbra is tartom, hogy nekik sem lenne megerőltető még 10 percig keringeni a környéken, vagy akkor nézzünk valami vezetésmentes-dolgot (kocsi átnézése, olajszint macerálás, mittomén, ami kellhet). No mindegy.
De mondom, amúgy teljesen rendes, nyugodt, lehet vele jól beszélgetni, korrekten oktat, én bízok benne, hogy fel tud készíteni rendesen. Csak ha valamiben megegyezünk (pénz, szerződés), és rosszabbul alakul, arra érzékeny vagyok.Direkt tahóságot még nem tapasztaltam másoktól, bár volt egy barom, aki kanyarban akart előzni, aztán jöttek szemből, kénytelen volt erős fékezéssel visszasorolni mögénk, főnök úr neki is állt fakkolni (a másik kocsit) Meg egyszer úgy előztek bal sávban, hogy közben meg keresztutcáról balról rákanyarodtak az útra, így az előzővel szembe, én meg kényszeresen jobbrább húzódtam, csak ott meg már kezdett fogyni az úttest, amire meg még nem igazán tudok figyelni... Szerencsére nem kellett sehol sem hirtelen nagy mozdulatokat tenni vagy gyorsan manőverezni, végül is sehol sem volt para helyzet.
De ez tipikusan olyan dolog, hogy csinálni, szokni, gyakorolni kell, és majd kialakul az emberben minden (sávtartás, hol kell fékezni, mikre figyeljek, mekkora kocsiban is ülök, mikorra érek a sarokra, stb).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
mephi666
nagyúr
válasz dudika10 #10254 üzenetére
amikor rutinpályáztunk, akkor 2órákon át csúsztatott kuplunggal mentek megállás nélkül a precíz műveletek (amiket nagyobb sebességgel lehetetlen megcsinálni normálisan), éreztem is utána a talpam rendesen ...valahogy kényelmesebb, ha nem kell taposni folyamatosan... (mellesleg ha sebességben hagyod pl lámpánál, ugyanúgy nyomnod kell mellé a féket, mintha üresben lennél) ...jobb szeretem én is üresbe tenni: már nekem is elég a piros->sárga váltás ahhoz, hogy a kuplungot lenyomjam és 1esbe tegyem
mondjuk az más, ha gyakran kell váltogatni, akkor a kuplungon pihentetem a lábam anélkül, hogy nyomnám... de ha beállunk stabil tempóra és előreláthatólag nem kell lassítani, akkor a kuplungtól balra pihentetem a lábam a lábtartón
#10253: nekem is "verte a fejembe" az oktatóm, hogy "használjuk azt a motorféket, mert ingyen van" ...gázt felengedjük, ha kell sima fékkel rásegítünk... a kuplungot meg csak akkor nyomjuk, ha nagyon leesik a fordulatszám általában nem kuplunggal fékezünk, mert akkor a fékbetétek jobban kopnak, mintha a motorfék is besegítene
mi barátnőmmel tárgyaljuk ki az egészet, mert ő 1éve csinálta meg a jogsit ugyanannál a sulinál, de más oktatónál... totál máshogy tanít mindenki
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
jerry311
nagyúr
válasz dudika10 #10268 üzenetére
Ha nem üresben van az autó, akkor plusz fogaskerekek kapcsolódnak be, ami plusz súrlódás, és így nagyobb üzemanyagigény az alapjárat megtartásához.
Egyébként pont ellenkezőleg.
Kinyomott kuplungnál a váltóra nem jut hajtás, hiszen a kuplung a váltó és a motor közt helyezkedik el, a kettő közti kapcsolatot oldhatja. Tehát ha benyomod a kuplungot, akkor az utolsó forgó alkatrész a kuplung motor felőli oldala lesz. (a kuplung helyes működése esetén)Az is érdekes, hogy a váltóban az összes fogaskerék forog nemcsak az a sebesség, amiben éppen van.
[link] -
DeNOx
tag
válasz dudika10 #10268 üzenetére
Nos jerry311 leírta amit szerettem volna, bár azért vegyük figyelembe azt is, hogy bizonyos autótípusoknál és évjáratnál ez eltérő is lehet ahogy én tudom. Ez most olyan dolog, hogy például nagyapám a régi két ütemű Wartbrugjával még úgy is tudott nagyobb sebességfokozatoknál váltani, hogy a kuplungot se nyomta le. Az autónak sose volt váltóbaja emiatt pedig sok százezer kilómétert lement így vele.
-
jerry311
nagyúr
válasz dudika10 #10272 üzenetére
Amit leírtál az részben igaz.
Az a része igaz, hogy benyomott kuplungnál olyan tagok súrlódását kell leküzdenie a motornak, amik (üresben) felengedett kuplungnál nem csinálnak semmit.
Konkrétan 1 ilyen van, ez pedig a kuplung kinyomócsapágy, minden más áll a váltóban.Felengedett kuplungnál viszont a váltó összes fogaskereke forgásban van*, cserébe a kuplung kinyomócsapágy nem csinál semmit.
* Az másik kérdés, hogy a váltó üres állása miatt, abból nem jut ki hajtás a kerekekre.A váltóban olaj kenésű siklócsapágyak végzik dolgukat. (hogy most éppen a motor- vagy váltóolaj keni az más kérdés)
A kuplungban golyós (vagy egyéb görgős) csapágy található. Jobb esetben valamilyen teljesen zárt, gyárilag kenéssel ellátott darab dolgozik ott.
Ez utóbbinak az élettartama rövidebb, mint váltóban lévő társaié. Míg jó eséllyel nem kell a váltóhoz és annak csapágyaihoz nyúlni egy autó egész élettartama alatt, addig bizony a kinyomócsapágy jó eséllyel cserés lesz a kuplungtárcsával együtt vagy minden másodikkal. Ez már csak attól függ, hogy pörgeti-e az ember vagy sem. (kuplungon tartja a lábát és vagy kinyomott kuplunggal álldogál vagy sem)Szvsz kinyomott kuplunggal vagy nullában ácsorogva az autó élettartama alatt nem lehet nagy különbség a fogyasztásban, talán 1 liter vagy még annyi sem. Hogy melyik javára? Hát fogalmam sincs.
-
mephi666
nagyúr
válasz dudika10 #10285 üzenetére
ha 100k-val számolunk, akkor 20k a fix kresz+forgalmi... elsősegély nálunk 15k volt (vizsga+tanfolyam és ezt talán a vöröskereszt szervezi, tehát fix)
így, ha a tanfolyam ingyenes lenne, akkor durván 65ezer lenne az összes vezetés? itt kecskeméten meg durván 1.5szer annyi? (helyileg nincs nagy eltérés iskolák között árakban)
ui: nagyon meg vagyok lepődve
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
válasz dudika10 #10291 üzenetére
ahol vagyok, annak a sulinak van egyedül saját rutinpályája a városban: voltunk kint, látom hogy fel van kenve a beton egy részen... kitárgyaltuk, hogy az a vezetéstechnikai tréning miatt van... fellocsolják vízzel (meg kennek még rá valamit, ha nem elég csúszós) és jobban csúszik rajta a kocsi, mint a jégen oktatómnak az a véleménye, hogy úgy van értelme, ha valakinek már komoly rutinja van, de itt a városban évente 1-2 csoport jön csak össze, akiknek megéri tréninget tartani, annyira kicsi rá az igény... az meg a másik, hogy jégen, ha egyszer már megcsúszik a kocsi, onnantól nem sok mindent lehet tenni, mert teljesen megszűnik a tapadás
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Tothgera30
Ármester
válasz dudika10 #10268 üzenetére
Ahogy a benyomott kuplunggal való kanyarodást is például. - Nekem annyi maradt meg anno hogy a vizsgabiztos a sikeres forgalom vizsga után hozzám szegezi a mondókáját, miután behúzta a hibavonalkát: "Uram. Azt nem tudom hogy 60-al városban miért nyomja be a kuplungot, és közben miért van a jobb keze a váltón!?" Nem mertem mondani hogy gyorsítani akartam, és feljebb kapcsolni, mert ugye városon belül nem kéne olyan tempót diktálni .
Bár ismerőseim/rokonaim és a saját tapasztalatom az hogy ha magabiztos a driver, úgy áll hozzá hogy ő ezt tudja, nem ideges, akkor sikerül a vizsga. Nekem "B" kat forgalmi vizsgán volt még egy olyan hibám hogy elsőbbséget adott egy autó, én pedig, szinte körültekintés nélkül elfogadtam és mát kettesben gyorsítottam is az Astrát. Persze ezt is megemlítette a vizsgabiztos, de mivel eléggé jól vezettem már akkor is, csak kissé gyorsan, és lendületesen, így sikerült elsőre. De aki meg betartott minden kis szabályt, viszont tökölt, vagy nem tudott döntésre jutni egy kereszteződésben, azt meghúzták ahol tudták.
ui.: Témához visszatérve, azóta persze én is üresben gurulok a kereszteződések felé. Bár ott is nehéz volt megszokni, mert akkoriban az itthoni gyakorolgatások során apám/nagyfater is úgy mutatta hogy lassítás előtt üres, és nem visszaváltogatunk, meg végig nyomva tartjuk a tengelykapcsolót.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Carlo009
tag
válasz dudika10 #10340 üzenetére
Már ültem olyan haver kocsijában is, aki úgy sportosan vezet, ahogy leírtad. Pl. már városon belül 2. fokozatban túl is lépi a megengedett 50km/h sebességet és ez mellett veszélyes helyzeteket teremt. Már nem is mernék beülni hozzá. Ezért is inkább kerékpározom meg busszal utazom. Láthatósági mellényt lakott területen nem szoktam felvenni csak azon kívül.
-
addikt
válasz dudika10 #10348 üzenetére
Mondom, hogy értem Mondjuk ha erősebben gyorsítasz, ha gyorsabban veszel egy kanyart akkor is a sebességet élvezed nem? ...dehogynem.... Ezért írtam én is, hogy próbálok dinamikusan vezetni. Ez olyan 55-60 városban......
[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...