-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dhcodoki
senior tag
válasz
Patice #134302 üzenetére
Ezt most tegyük azért rendben, mert kezd eluralkodni a káosz.
Én állítottam, hogy 120Hz felett is van információ egy-egy filmnél. Úgy vélem ezt időnként kihallom, de anno megerősítették hangmérnöki oldalról is. Linkeltél egy táblázatot, ahol ezt részleteiben is igazolják. Akkor eddig egyetértünk, nem?
Javaslatod szerint vágjuk a szubot. Rendben, de ha vágjuk, mi lesz a levágott tartalommal? Én azt mondom, hogy érdemes nyitott szűrővel kezdeni és szép lassan lejönni addig a pontig, amíg azt nem érezzük, hogy beállt a rendszer. El tudom képzelni, hogy vannak ládák, melyek nyitott szűrővel is képesek pontosan dolgozni. Én 130Hz-nél vágok, mert perpill 1 darab szubbal rendelkezem. De sejtésem szerint, ha megdupláznám a jelenlegi ládát, akkor 150Hz-ig simán fel tudnám engedni.
A szobám akusztikája rendben van.
-
Dorian
félisten
-
szivacs1987
aktív tag
válasz
Patice #134302 üzenetére
"LFE - Main esetén a frontok kapják meg az LFE csatorna jelét (nem pedig fordítva) - ezért lesz "dupla basszus"."
Ez [link] alapján én nem így értem.
LFE: az LFE csatornához hozzáadódnak a small-ra állított hangszórók levágott része
LFE+Main: az LFE csatornához minden hangfal csatornája hozzáadódik"If “Speaker Config.” - “Front” and “Center” are set to “Large”, and “Subwoofer Mode” is set to “LFE”, no sound may be output from the subwoofers, depending on the input signal or selected sound mode. link Select “LFE+Main” if you want the bass signals to always be produced from the subwoofer."
Ha a hangszóró beállításnél a front és center large-ra van állítva és a sub LFE-re, akkor előfordulhat, hogy nem fog szólni semmi a subból (a forrás hanganyagtól függően). Válasszuk az LFE+Main-t, ha mindenképpen szeretnénk, hogy szóljon a sub. -
Tonyka 2
tag
válasz
Patice #134244 üzenetére
Amit írtam úgy van ezen nincs mit ragozni. Az LFE önálló csatorna nem kevergetik sehová. A 120Hz esetenként tartalmaz infót, az íratlan szabály amire sokan hivatkoznak az nem törvény, és nem is létezik. Nincs olyan, h oda nem szoktak keverni. Nálam itthon a Holnap határán egyik jeleneténél gyönyörűen érezni a 80-120hz közti vágásnál jelentkező különbséget. Mondanom sem kell a 120Hz javára. Ezért nem árt ha tudja a láda órási esés nélkül teljesíteni ezt a határt. De ha nem keresgéli, és veti össze az ember, akkor elfogadja olyannak amilyen, és nincs hiányérzet. Ezért simán lehet élni nélküle a T12 esetében.
-
ttower
aktív tag
válasz
Patice #134155 üzenetére
Ilyen ládákról lenne szó (a speckót itt hihetőnek tartom).
A jó sub filmre nem kérdés, bár ott még nagyobb a homály egyelőre. Eseteg van valami ajánlás 27nm-es (kb 87 légköbméter) szobába ~750e Ft árig?
Zenére semmiképp nem vágnám, viszont filmnél sem vagyok biztos benne, hogy kellene. A ládában a mély váltója kb 90hz-nél van így ha 80-nál már vágnám, gyakorlatilag alig lenne infó ami rákerülne. A másik a három dedikált erősítő. Ha jól sejtem ilyen esetben kevésbé szól bele a középbe/magasba a mély vágása mert mindegyik hangszórónak megvan a maga vágott jele és abból főznek.
dhcodoki: Erre nem gondoltam eddig. Szerencsére még alakulóban a szoba így mind az üléspozícióval, mind a vászon/frontokkal tudok még játszani. Köszi a tippet.
-
ttower
aktív tag
válasz
Patice #134152 üzenetére
Én is hasonlón rágódok pár hete mert tavasztól el akarom kezdeni a cserét de még nem állt össze az egész. Nálam aktív ládákról lenne szó, inkább a kérdés, hogy egy három utas front alá érdemes e még berakni egy subot? Csak sztereóról lenne szó, az LFE csatorna kapna egy harmadik dedikált subot.
Front 40-20khz +- 1dB (35-40khz +- 3dB)-t tud, a sub ami passzolna a szettben hozzá pedig csak 30hz-ig menne le, viszont a kapta az a tartomány még 200w/oldalt.
Egyelőre úgy érzem csak pénzkidobás lenne, mert ár-érték arányban nem hozna annyit, hogy megérje.A másik kérdés, hogy ilyen ládáknál hol érdemes vágni a mélyet. Maradjon 80hz vagy mehet lejjebb egész akár 40-ig?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Patice #133709 üzenetére
Ennyit találtam kb. [nanoAVR HDA], de fogalmam sincs milyen minőség lehet ez.
-
ottofon
csendes tag
válasz
Patice #133307 üzenetére
Bíztam benne hogy ezt megúszom és tapasztaltabb "kollégák" megosztják velem tudásukat.... Amúgy nem lenne jó egy facebook zárt csoportot csinálnotok hogy pörgősebb és átláhatóbb legyen a téma? Vagy tudtok ilyenről? Mert én csak nagy stúdiók oldalát találtam meg ahol nem nagyon segítőkészek ahogy látom. .. Vagy a kezdő házimozi csoportban is vannak tapasztaltabbak? Vagy csak okoskodó trollok nyomják?
-
Vicarious1
aktív tag
válasz
Patice #132847 üzenetére
Én indítottam, valóban rossz helyre címezte Ombre kolléga.
Azt hittem egyértelmű ahogy fogalmazok , de leírom még egyszer pontosabban:
a subon kb 12 órás Gain állás felett és az erősítő -22 dB-es hangerőállásánál. A sub jel az erősítőn +2 dB-en áll csak! Ekkor villan ki a limiter ledem. -
justaview
senior tag
-
cintula187
addikt
válasz
Patice #131856 üzenetére
Köszi neked is Bajnokpityunak is a gyors választ.
1080p igen
Adatlapomon szereplő gépről van szó. Ezelőtt 5770-es és R9 380 -al sem működött. Driver legfrissebb van fent. Volt már olyan, hogy az egyik Catalyst verzióban egyáltalán nem ment át HDMI-n a hang, akkor fel kellett tennem egy korábbi verziót. Ott volt már hang de a jelenség fenn áll. Végigpróbálgatom a többi HDMI bemenetet is.
Extendedben a tévé az elsődleges. Ezen nézve a display propertiest ott van minden a tévének elérhető freki. 50hz megy. 24p is, úgy asszem hogy olyankor a másodlagos kis monitor (Samsung 2333sw [link] ) is megjeleníti a képet, pedig nem is tud 24p -t az.
Az orbitális baromság amit nem értek, az az, hogy csak a tv-n a kép miért nem működik?
Amikor hiba van a képernyő alsó felén hangyák háborúja szerű őrület folyik.
Csak a duplicate/extended esetén ad képet.
A pio használatijában nem látok erre nyomot, hogy milyen frekit enged tovább. De gondolom, hogy nem fekteti meg a 60hz. -
bajnokpityu
félisten
válasz
Patice #131856 üzenetére
win kiterjesztett asztal esetén nem kell azonos felbontás/freki. ez téves.
duplikálás esetén kell azonos felbontás.
cintula187:kijelző hardver tulajdonságainál nézd meg a támogatott felbontásokat, frekiket. egyessével mindet. ha 1 kijelzőnek irja a 3at, akkor valamilyen asztalkezelővel sikerült összevonni a kijelzőket egy megjelenítővé, de az úgy szokott általában megjelenni, hogy pl eyefinity, nem a kijelző nevét látod.
-
Hrabovszki
csendes tag
válasz
Patice #131782 üzenetére
na most az a helyzet hogy a dugalj már ott van, de kábelt nem tudok se így se úgy átvinni, legalábbis nagyon látható módot kikerülve.
tehát áram van, szóval keresem a megoldást. Gondolom a két leghátsó sugárzónak nem kell csúcs minőségű hangszóró sem, tehát csak van valami leérhető megoldás. -
nadtom
tag
válasz
Patice #131390 üzenetére
A Q10 pro is a Kodi-t használja nagyon szeretem, felhasználóbarát. A kép amit produkál nagyon szép. A sztereo hangja sem rossz. Mivel az Dts zenéket is hallgatok a sztereo lejátszók kiesnek a körből.
Marad a HTPC a Popcorn A500pro az Oppo és a CA (utóbbi kettő csak akkor ha lesz 4k-s verzió).
Számomra az a nagy kérdés, hogy a fenti lejátszók hangban tudnák-e a jelenlegi rendszert überelni, ugyanis a Himedia Q10 pro digitális jelet küld (HDMI-n keresztül) a Yamaha-nak, azaz a Yami DAC-ja felel a zene minőségért (illetve utána a NAD és az ELAC de ez jelen esetben irreleváns). Yamaha DAC-ja elég jó, nagyjából hasonló minőségű, mint a jobb lejátszókban alkalmazott DAC. Ráadásul ha egy Oppo, CA vagy Popcorn médialejátszó DAC-ját használom akkor analóg jelet kell küldenem a Yamaha-nak (mindegy hogy RCA vagy XLR csatival) az megint egy plusz lépcső, azaz potenciális minőségromlási lehetőség.
-
Perzeusz
tag
válasz
Patice #131390 üzenetére
+ többi hozzászólónak
Azért ez a téma is meg tudja osztani az embereket. (ha nem is annyira, mint a hdmi-kábel)
Nálam a hang és képminőség mellett a viszonylag egyszerű kezelhetőség is szempont. (feleség is van, meg két darab gyerek) És mivel sokszor nem vagyok otthon, így nekik kell kezelniük. Épp ezért nem akarok htpc-t sem. A többi dologról amikről írtál, meg nem is hallottam.
(bár régebben a synóról sem hallottam még, most meg már az van nekem is..)
Szóval még agyalok a témán kicsit.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Patice #131390 üzenetére
már rég nem pálya semelyik gyári lejátszó.
ez azért igy meredek.én azt mondanám, hogy ha odafókuszálnának a gyártók, akkor a saját filmes PCmet is simán le tudnák nyomni dedikált lejátszókkal. Csak ez egyelőre nem éri meg nekik. képminőség 75%át tudják már a filléres cuccok is, és az emberknek ez elég. egyiket piacra dobják pár tizezer forint anyagköltséggel, másfél milláért, mig render chipet kéne fejleszteni a maradék 30% képminőségért, brutál pénzekért, jelentősen kisebb haszonért. nem hülye egyik gyár se.
hang az más, oda nem kell brutál hardver, nem kell feljeszteni túl sokat, polcon van minden alkatrész, a fejlesztés kb a finomhangolás, haszon garantált.
-
Perzeusz
tag
válasz
Patice #131370 üzenetére
Páromnak hiányzik inkább valami
Talán a csillivilli menü. Apróságok. Nehéz megfogalmazni. Én szívem szerint - ha már mindenképp cserélnék - inkább egy hasonló kaliberű és kvalitású eszközre cserélném. Erre írtam a 103-ast.
BD lemezem nem sok van, NAS-ról streamelek. Bár szívesen megvennék BD-n több kedvencet is, de nyilván ezt a szokást csak akkor merném elkezdeni, ha a BD-player vonal maradna.
-
nadtom
tag
válasz
Patice #131370 üzenetére
Ebben igazad van nem teljesen tartozik ide, de abban a topicban a 10-30eFt lejátszókról beszélgetnek de az Oppo szintű eszközökről nem igazán.
Nálam is kérdés, hogy mire cseréljem majd a Himedia Q10 pro-t én megvárom az Oppo 105D vagy a CA CXU 4k-s verzióját. Mindenkettő jó minőségi zene és filmlejátszásra.
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Patice #131339 üzenetére
nem kell hozzá, de csomó erősítő a mérés végén az addig kikapcsolt EQ-t újra bekapcsolja.
dorian: nem a csöves HTAt, egy tisztán félvezetős Heedet felirnék mindenkinek receptre (tipikusan a pro, az obelisk, és talán az elixír jó a célra). 1-2 hét alatt érzékennyé teszi az embert a dinamikaarányok helyességére. én ebben látom a túlzott kompresszor, loudness, din EQ használatának problémáját: a helyes dinamikaarányok szerintem fontosak a zenében (és fontos lenne moziban is, csak hát a koncerteken kívül esélytelen dinamikailag helyes arányokkal találkozni).
Az is furcsa, hogy a tesztekben nem nagyon szokás erről írni. leirják a tónusokat, teret, de a zenének része az is, hogy a halk maradjon halk, a hangos legyen hangos, és legyenek átmenetek. nagyzenekari műveknél a legkönnyebb szerintem észrevenni, ha a lánc belenyúl a dinamikaarányokba. itt az erősítők, és a PCs zenelejátszó szoftverek többsége lépcsőzetesen, vagy hirtelen emeli a hangerőt, miközben annak folyamatosnak kéne lenni. (a cső is kompresszál, ezért nem tökéletes a csöves HTA szemléltetni)
Egyébként gyakorlatilag ugyanúgy minden lánc belenyúl ebbe a paraméterbe, ahogy minden alkotónak van saját torzítása, úgy a dinamikaarányokon is változtatnak.és ez a paraméter az, ami miatt néha újra rácsodálkozom a heed cuccokra, hogy hiányoznak..
Méréseket a témáról nem olvastam, de nagyon jó lenne, ha lenne ennek valami tudományos háttere is. Amit itt lepötyögtem az a saját érzékszerveim alapján írtam.
-
Dorian
félisten
válasz
Patice #131339 üzenetére
A mérés után az erőlködő automatikusan bekapcsolja a dyn eq-t, de ahhoz, hogy aktiválja az ember nem kell mérés. Mivel a din eq-nek nincs köze a room eq-hoz (ami sokszor tetszik vagy nem tetszik a júzereknek), ezért a mérés-szempontjából neki csak a referencia hangerőszint megállapítása és a dobozok egymáshoz képesti hangerő szintjének beállítása a lényeg, ez szinte sosem szokott probléma lenni.
-
PrinceHerceg
őstag
-
rappit4
őstag
válasz
Patice #130252 üzenetére
Hát ez tény, hogy sokan választják a könnyeb utat ami persze nem is mindig baj, van olyan amikor muszáj ezt a megoldást alkalmazni, de ezért is mondom hogy ha egy felesleges mély frekit megkap az lfe nem tudod rendesen megítélni. Egyébként megkülönböztetünk hollywoodi és európai hangkeverést és inkább a hollywoodi hangsávok szoktak igénytelenek lenni. Azért hallgasd meg a Saul Fia hangsávját amiben elképesztő hangeditálás van.
-
rappit4
őstag
válasz
Patice #130247 üzenetére
Nem, ez nem így van. Az lfe egy teljesen szeparàlt audio csatorna. Semmi lowpass filter nincs a dologban, azt úgy kevered ahogy csinálod a filmet, tehát ha van egy helikopter és akarsz neki testet akkor az lfre vagy ráadsz egy mély dörmögős hangot ami hasonlít vagy ráhúzod ugyan azt a hangot az lfe csatornára vagy csak a pluginben ráhúzol az lfe-re. Ezek a legegyszerűbb megoldások amiket nagyon lengén mondhatunk lowpassolásnak, de ez a ritkábbik eset. Sokszor nagyon specifikus hangeditálás folyik az lfe csatornán is mindenféle automatizációval és pluginekkel karöltve. Ezért sem jó ha belerondít a frontról leszűrt teljesen közönséges mélyek. Ez nem tudom így mennyire érthetőm
Köszi a linket ez szuper lesz! -
rappit4
őstag
válasz
Patice #130241 üzenetére
De ez az, hogy az bár teljes értékű, de 120hz felett nincs rajta jel. Lehet az 5.1-es zenével jobban demonstrálható, hogy pl ha a bőgőnek van 80hz alatti tartománya azt teljesen rákeveri az lfe-re. Ugye az lfe pedig egy klasszikus felvételnél nagyon specifikus tartományok mennek mondjuk pl. az üstdobból egy hangyányi vagy esetleg a timpani mélyebb hangján. És ezek előre rá vannak keverve és szerintem biztos beleszól ha nem az lfe-re való hangok is az lfe-re mennek. Igen valami hasonlót szeretnék, hogy több különböző hangsávot kielemezni csatornáira bontva. (Melyik csatornára gondoltad,hogy kezdjem el megszűrni, az lfe-t?)
-
rappit4
őstag
válasz
Patice #130219 üzenetére
Bizony érdekes terület. Tesztelgettem így úgy saját 5.1-es anyaggal is és arra jutottam, hogy badarság small-ra állítani bármelyik hangszórót is ha filmet nézünk. Ha meg lesz a thunder t-12 tervezek róla egy cikket írni amiben kifejtem és saját példákkal és a pro tools keverő programmal és 5.1-es pluginek segítségével demonstrálom is, hogy miért is az.
-
PrinceHerceg
őstag
válasz
Patice #129987 üzenetére
Szia!
Egy 2000-es évekbeli SONY STR-DB 930QS házimozi vasam van, melyen a center kicsire van állítva, viszont jelenleg még semmi sincs alatta, mert még új jövevény, de idővel természetesen vmi kerülni fog alá, vagy picit feljebb teszem, h minimum fejmagasságban legyen, gondolom az is segítene rajta pöppet!
U.i: igen, a bal perem szivacs!
-
BBéci
legenda
válasz
Patice #129966 üzenetére
Ott a stb.
Cantont is említhettem volna, vagy Sonus faber Venerét.
(#129968) Tamoo
Ha összehasonlítom mondjuk azonos áron kapható quadrallal, akkor valóban semmi szeretni valót nem találok bennük. Ízlés dolga.(#129972) clyvejhamma
Az a Pioneer messze jobb a másik kettőnél, de csak akkor érdemes megvenni, ha hozzá illő hangdobozaid is vannak/lesznek. -
Tamoo
nagyúr
válasz
Patice #129835 üzenetére
Alapból nem ajánlanám senkinek, hogy ilyen elhelyezésekkel pénzt adjon ki back-ekért, de nagyon szeretném már, hogy mögöttem is legyenek dobozok.
Szóval ez most erről szól és nem az ésszerűségről. Bízom benne, hogy ennek ellenére azért hozzá tud majd tenni az élményhez. A két szubos felállás ugyanez.
Ha az RS-eket rakom fel, a GS-t biztos megpróbálom eladni.
Atmos még a jövő zenéje. Jó dolognak tartom, de eléggé hátul van a prioritási listámon, egyelőre nem szeretnék erősítőt cserélni miatta. -
Tamoo
nagyúr
válasz
Patice #129833 üzenetére
A hátsók szerinted miért bonyolítják a dolgot?
Egyébként minden doboz megvan, több is mint amit használni fogok.
Van két pár RSFX és egy pár GSFX
Ami biztos, hogy hátra RS megy, oldalra nem tudom. Perpillanat azzal sem vagyok képben hogy a 4308 5.1-es anyaggal mit csinál 7.1 felállásban.
5.1-es koncertnél előny lenne az oldalsó GS monopól(direkt) módban. A 4db RS viszont lehet jobb/egységesebb diffúz teret tudna létrehozni filmek alatt dipól módban.Lehet játszani különböző variációkkal. dipól - bipól - direkt sugárzó.
Akit érdekel a téma, itt a summary alatt tök jól össze van foglalva... LINKMélyektől parázom én is... majd kiderül.
-
DJMDJM
tag
válasz
Patice #129722 üzenetére
Hát igen. Gond vagy csak nem megszokott? Hagyjam a fenébe?
Szeretek ágyból filmet nézni. Viszont a nappalim tovább drágítaná a dolgot. Az 38nm2, de egy légtér az ebédlővel, konyhával, 2 teraszajtóval, szerintem ez még annyira sem lenne megfelelő. Anno dedikált moziszobára nem gondoltam, mikor építkeztem, most utólag már gondoltam rá, hogy padlástérben megpróbálnék kialakítani egyet, de amerikai stílusú családi ház okán, nem tudom megoldani a feljárást, csak kívülről lehetne, de ahhoz főleg télen nagyon nem lenne kedvem, vmint napelemek miatt ez sem megoldható. Ha egyszer vmi okos mesterember kitalálna nekem vmi jó módszert a feljutásra, biz isten megcsinálnám. -
tomic
addikt
válasz
Patice #129653 üzenetére
Köszi a segítséget. Beállítottam.
Tv-t használok egy plazmát,nem vetítek. Pana ST 60-at.A tv menüjében amiket találtam az annyi volt,hogy a HDMI RGB tartomány pl milyen legyen. Ez nálam "Teljesen" van.HDMI tartalom típusa "Auto".Ezen belül ezt lehet részletezni.Fotó,Grafika,Mozi,Játék. Itt mind "Be" van kapcsolva. 1080p képpont közvetlen ez "Ki" van kapcsolva. -
bajnokpityu
félisten
válasz
Patice #129611 üzenetére
végig kéne nézegetni a belső képeket, hol látni olyat, hogy csatornánként 1-1 sztereo dac chip dolgozik. vagy mondjuk 8 csatis dac chip 4 csatira. theta talán.
[link]
elég sok baj van ám ezzel, hiszen jó hosszú belső i2s vezetékek kellenének, amiket meg pár centis átvitelre találtak ki. szóval ilyen kártyás megoldást találom esélyesnek. -
-
brembo
aktív tag
válasz
Patice #129351 üzenetére
Ha már médiabútor, régóta keresem az ideális bútordarabot egy optimális elrendezéshez. A tv-t én is külön mozgatható, falra felfúrt konzolom tartom, de ez alá szeretnék egy olyan bútort, amin értelmesen lehet tárolni egy centert, egy htpc-t, valamint egy AVR-t rendes szellőzés mellett, és még nem is néz ki szarul... Látott valaki olyat, amit ajánlani lehet ilyen célra, vagy le kell gyártatnom egyet?
-
Norbi 72
veterán
válasz
Patice #128928 üzenetére
+1
Példának okáért össze lehetne rakni egy ilyen rendszert.
-
Nemir Ombe
addikt
-
arcitec
addikt
válasz
Patice #128696 üzenetére
Köszönöm, egyszerű kis program, de nagyszerű ez is működik.Ki is írta ez is, hogy corrupted a tartalom és persze nem is konvertálta át , a Foobar sem.Egyébként a Nero wave editort használtam még annó, most is azt találtam meg, szinte minden formátumot lehet vele szerkeszteni(2016-os verzió).Meg is oldottam vele, a 2 sec kivágása tökéletesre sikerült.
-
nadtom
tag
válasz
Patice #128692 üzenetére
Sziasztok,
Van az erősítőn (Matantz SR6010) olyan állítási lehetőség:
1. Speakers/Crossovers:
Itt a Front, Center, Surround, Front Height, hangsugárók Hz értékeit lehet beállítani. Lehet külön-külön is állítani a Hz értékeket illetve van "All 80Hz" opció. Mit érdemes itt beállítani? (Az egyes hangszórók értékeit 40-250Hz-ig lehet állítani.)2. Speakers/Bass
- Subwooofer Mode: LFE vagy LFE+Main melyiket érdemes választani?
- LPE for LFE: 80-250Hz-ig lehet állítani. Mit érdemes beállítani?Előre is köszönöm.
-
rappit4
őstag
válasz
Patice #128692 üzenetére
Az nem lehet, hogy a front megkapja az LFE-t, vagyis sztereonál lehet vagy ha benyomod, hogy nincs bekötve a sub, ekkor értelemszerűen megkapja ahogy a többi csatornát is (de így nyilván nincs soķ értelme filmezni). Az LFE egy külön csatorna, olyan mint a sorround back vagy akármelyik. Azokat pedig csak akkor kapod a frontra ha nincsenek sorroundjaid. Láttál már pro toolsban amiben a filmeket keverik egy 5.1-es projektet? Úgy néz ki, hogy a LFE is egy külön hangsáv az 5.1-es masteren. Ezért gondolom, hogy ha beállítom, hogy van subwoofer és largera rakom a hangszórókat akkor kapom azt amit eredetileg a hangsávra kevertek. Ez a bass management kicsit nekem most olyan mint a dolby pro logic vagy bármelyik hasonló dolog.
"Más részről meg a mélyet nem igazán terheled plusz mély hangokkal, mert az LFE csatornába amúgy is integrálják az összes 120 Hz alatti hangot..."
Én is ezt mondom, de attól még nem kapja meg az összes csatorna mert ez is egy külön csatorna. Ezért nem hiszem, hogy duplázodnának a mélyek.
-
arcitec
addikt
válasz
Patice #128696 üzenetére
Köszönve. Nem cd-re akarom írni. Flac formátumú állomány lejátszásakor, ami egyébként SD kártyán van,kb 10. percénél elakad az AVR. Ellenben minden más lejátsza, bár most jobban figyelve azon a ponton sercen egyet. A Foobar wav-ra konvertálását megcsinálja ugyan, de a végén ki is írja, hogy nem 100-as az állomány. Gondoltam átkonvertálom, meg vissza és jó lehet, de nem. Megnézem amit ajánlottál, míg nem tudom beszerezni a kifogástalan minőséget, addig kivágom azt az 1-2 sec részt, ha nem lesz jó az átmenet, akkor kidobom...
-
rappit4
őstag
válasz
Patice #128112 üzenetére
"Eddig ezt úgy oldották meg, hogy a hangsávokban játszottak időzítésekkel, hangerővel, fázissal, több csatornára keveréssel, stb."
Panorámázásnak hívják. Ez azt jelenti sztereóban, hogy ha jobbról balra jön a helikopter akkor fogod a pan potit és elhúzod jobbszélről bal szélre. Ez ugyan így működik 5.1-ben is és ugyan ìgy működik atmosban is. Persze az atmoshoz sokkal fejlettebb és precízebb térben elhelyezhető pluginek léteznek a keverő programban (pro tools). Az object based annyjt jelent hogy ezt a panorámát amit az 5.1-nél egy 2 dimenziós négyzetben tudtàl huzigálni az atmosnál ugyan ezt meg tudod tenni egy 3 dimenziós téglatestben. Attól még az elv ugyan az mint a sztereo poti jobbra balra huzogatása. Ezek egyike sem valamiféle csodán alapszik. Oltári félreinformálások folynak itt a topikban. Ez is, hogy valaki felhozta, hogy sztereóban jobban szól a film, ne vicceljünk már gyerekek, ha 5.1-ben lett kikeverve törekszem, hogy azon is hallgassam vissza. A különböző konténereket meg teljesen felesleges összehasonlítgatni ugyanis a film hangja nem a konténertől jó vagy szar. Ennyi erővel a PCM mindennél jobb minőséget nyújt mivel az nem tömörít semmit. Ha én most DTS:X vagy Dolby Atmosba rakom a kevert hangot szinte semmin nem változtat, attól függ melyik cégtől jön a "konzulens". -
bajnokpityu
félisten
válasz
Patice #128123 üzenetére
sztem nem kivétel. mint irtam, nekem az lett a szabályom, h atmostól nem lehet csodát várni, és még nem találtam rá kivételt, miszerint csodálatos. egy jó hangú proci DTSel is jól szól, atmosos cuccnál akár jobban is.
(#128129) Tamoo Pontosan ez az én gondom is. Kompatibilitás, meg ne túl extra DSP teljesitmény vs atmos ojjektumorientáltság.
-
Dorian
félisten
válasz
Patice #128119 üzenetére
De ezért mérjük be azok helyzetét, távolságát, akármijét, hogy a tökéletes elhelyezéshez képesti eltérésekkel tudja eredeti hangfolyamot moddolni az erősítő, nem? Most akkor az van, hogy számítási kapacitások híján nem képest ezt az erősítő megfelelően megtenni, ezért ahelyett, hogy izmosabb procikat tennének az erősítőkbe, kitalálnak egy másfajta számítási módszert, amihez szintén izmosabb procik kellenek, de legalább el lehet adni a dolgot új fejlesztésnek és új erősítőket lehet vele eladni...
Nem kötekszem, csak megérteni akarom.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Samsung Galaxy A41 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Hp USB-C/Thunderbolt 3 dokkolók: USB-C Universal, G2, G4, G5, Hp Elite/Zbook- Thunderbolt 4 G4
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- 135 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest