- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Honor 400 Pro - gép a képben
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Patice
nagyúr
válasz
rappit4 #139800 üzenetére
Kodiban:
A második képen a lényeg. Kodiban ahol látható az egér, az a lényeges sor. Itt több lehetőség van (kikapcsolva, 1-10 perc, mindig), de neked talán az Always (Mindig) lesz a jó. A Kodi így életben/ébren tartja a beállított audio eszközt (esetedben az AVR-t kell majd látnia HDMI-n). Alatta próbáld ki az alacsony hangerejű zaj küldését, hogy az kell-e, vagy sem.
Foobar2000 WASAPI-n megy ki? Chrome + Tidal az alapértelmezett (Win) kimeneti hangeszközt fogja használni. Ha ez ugyan az, amit a Kodi és a Foobar is használ exkluzív módban, akkor a hangeszközt használó programot be kell zárni, mert különben másik alkalmazás nem fér hozzá.
Utóbbi kettőre a WASAPI nem tudom megoldás lesz-e, ha nem, akkor még ASIO-val próbálkozhatsz.
-
Nemir Ombe
addikt
válasz
rappit4 #131506 üzenetére
Bocs, de ezt én indítottam el .... ha jól emlékszem....had fűzzek hozzá annyit, hogy .... a szoftverből "kijövő" hang mindig attól függ milyen "technika" (dac, erősítő, hsz, stb) van utána, ami különböző "technikáktól" különböző lesz, de egy hegedűn az "á" hang az mindig ugyanolyan, ha ott ülsz mellette élőben .....
(ettől függetlenül én is hallgatok "elektromos" zené(ke)t, de mint korábban is írtam, a pár sorral korábban kifejtett dolgok miatt nem tartom "igazi" zenének .... mert attól független, hogy tetszik amit hallok, a büdös életben nem tudom meg, hogy aki azt "elkészítette" azt akarta-e, hogy ezt halljam vagy nála ez esetleg egész máshogy szólt ....
)
-
#09634560
törölt tag
válasz
rappit4 #130371 üzenetére
majdnem.. mert ott teljesen diszkrét sávokat kap a DSP, csak ki kell osztani, már bejövetelkor meg volt adva az irány, itt meg a DSP-n levő szoftver dönti el hogy hova tegye.. és jóval részletesebb hanggal lehet dolgozni nincs pl a csatornánkénti 92/24bit/sec határ sem és 18 Mbit fölé is simán növelhető.
. -
arcitec
addikt
válasz
rappit4 #130371 üzenetére
Apropó, a 2 vagy 4 hangszóróra a hang az hogy működik, ez nem egyértelműen terjed(mint kommentek), mármint egyesek szerint u.a mind a 4-en , míg akik hallották is, nem egyidejűleg van jelen a 2 pár hangszórón a hang.Van olyan vélemény is, hogy a 4 hangszóró elsősorban oda kell(het) , ahol nagy a tér több soros a hallgatóság.De ha már hozzászóltam , had jegyezzem meg, hogy azért elég sok félreérthető komment elhangzik ez ügyben , ami nem biztos hogy jó tesz a tisztán látáshoz, pl nem kéne keverni azt az objektum kezelést(annyira), mert hát akár hogy is van, az Atmos és a DTS:X is külön hangsávon van(ha nincs a két jelzett hangsáv "plafon" hang sincs), kivéve a NEO:X. Ja és mint fentebb lettek említve, a TrueHD sem Atmos.(Csak fordítva)...
-
BBéci
legenda
válasz
rappit4 #130326 üzenetére
Lehet, hogy nem ugyanarról beszélünk.
A házimozi erősítők basszus menedzselése abból áll, hogy beállítható, hány Hz-től menjen a szubládára az LFE jel. Ez lehet 200 és 40 Hz közötti érték, változó, típusfüggő lépésekben.Ha a szubszonikus szűrő értelméről, gyakorlati hatásáról nincs ismereted, akkor sürgősen tájékozódj!
Nem hasznos infót vág le, hanem haszontalant, olyat, aminek a megszólaltatása megterheli a membránt és az erősítőt. Előbbi nem fog deformálódni és ebből következően torzítani, utóbbi több teljesítményt tud juttatni a 25-80 Hz közötti tartományra.
Ugyanez érvényes a házimozi erősítőre, ha nem kell kínlódnia a 80 Hz alatti hangokkal.
Sajnos elveszett a 17 évig használt BassX CD-m, alighanem benne hagytam egy tesztelt lejátszóban. Azon vannak szubszonikus szűrőzött zenerészletek, lehet hasonlítgatni egymáshoz és a szűrőzetlen változathoz. Megdöbbentő lehet azok számára, akik még nem találkoztak ilyesmivel. -
BBéci
legenda
válasz
rappit4 #130324 üzenetére
Miért kell egy órán belül kétszer betenni? Valami bizonyítási kényszer motivál? Valamint ki isteníti Bigdaddyt és azt a cikket?
Ráadásul nem válasz a hozzászólásomra, mert a fejlettebb erősítőkben be lehet állítani. hogy hány hertztől menjen a forrásanyagban lévő LFE tartomány a szubládára. Ezt mindenki tudja, akinek volt/van ilyen erősítője. -
Nemir Ombe
addikt
válasz
rappit4 #130257 üzenetére
"Aki keveri a hangot figyelembe veszi azt, hogy a frontokra ne menjen felesleges mély hang"
Ezzel csak annyi a baj, hogy "szerencsétlen hangmérnök" honnan tudja, hogy neked milyen rendszered van és annak mik a határai..... a hangot az adott szabványnak megfelelően (pl. 20Hz-20KHz) között keverik és helyezik el térben, ergo a frontok/hátterek/center is kaphatnak alacsony frekvenciás hangokat a "térbeli elhelyezéstől", függően ..... a keverés mindig egy "elméleti rendszerre" vonatkozik, az adott szabványnak megfelelően, ami Te tudsz a rendszeredhez igazítani ..... más esetben tök felesleges lenne minden vonatkozó beállítás az AVR-eken, minden esetben azt hallanád amit a "hangmérnök akart" ..... de szép is lenne .....
-
-
Nemir Ombe
addikt
válasz
rappit4 #130248 üzenetére
Arra mi az "elméleted", hogy ha a front (és további) dobozaid nem képesek kiadni, a (leg)mélyebb frekiket, akkor mi értelme a "large" beállításnak? Nem jobb ezeket a frekiket a subra bízni, mint a többi dobozt terhelni azokkal a hangokkal, amik úgysem jönnek ki belőlük? Továbbá, mi értelme van a mély hangok "előállításával" terhelni az AVR-t, ha azok a hangok úgysem jönnek ki a dobozokból, ellenben (ha van) egy jó sub, az pontosan arra a célra készült, hogy mindezt "megoldja" .... !?
-
Patice
nagyúr
válasz
rappit4 #130248 üzenetére
Szóval akkor innen adódnak a különbségek a hangsávok minőségében. Van aki foglalkozik az LFE-vel, van aki meg tesz rá magasból és a legkönnyebb utat választja a Pro Tools-ban.
"... vagy ráhúzod ugyan azt a hangot az lfe csatornára vagy csak a pluginben ráhúzol az lfe-re. Ezek a legegyszerűbb megoldások amiket nagyon lengén mondhatunk lowpassolásnak, de ez a ritkábbik eset."
Nem lennék meglepődve, ha ez lenne a gyakoribb eset (mondjuk Mo.-on). De ez a ráhúzod az LFE-re, szerintem kapásból vágja is a hangot, vagy ha szerkesztés közben nem is, akkor a végén, amikor lebutítják DD-re, DTS-re.
A program már "Pro", aki meg használja meg nem biztos.
(#130251) Quetz:
Ha ezek dB-ben mért értékek, akkor valami nekem nem kóser, ilyen hangos a szobád? Alapzaj majdnem 60 dB ???
Forgalmas út mellett laksz, vagy mi?
-
Quetz
őstag
válasz
rappit4 #130246 üzenetére
Végre ráértem és csináltam pár mérést, tesztalany az Interstellar volt, 2:18:00-tol a katapultálás utáni csendes jelenetig. Mérő eszközök: egy T-12 mélynyomó és egy umik-1 usb mérőmikrofon.
spl min: 58.3 - ez a szoba alapzaja gyakorlatilag
spl max: 112.6
spl peak: 120.5 (súlyozatlan maximum)
T-12 max fogyasztás: 221 wattAz a véleményem a mérés alapján, hogy ezeket az értékeket integrált AV erősítővel és hifi hangfalakkal nem lehet reprodukálni, a mélynyomó használata nélkülözhetetlen. Azt viszont továbbra sem zárnám ki, hogy két kisebb 300 wattos mélynyomó jobb minőséget produkálna a nappalimban, mint egy 500 wattos T-12 mert ebben az esetben máshogy alakulnának ki az állóhullámok.
-
Patice
nagyúr
válasz
rappit4 #130243 üzenetére
Csak a HD hangoknál lehet teljes értékű az LFE! DD és DTS esetében limitált.
Én úgy tudom, hogy az 5.1/7.1 csatornákat úgy keverik, hogy alap esetben az 5/7 csatornára kevernek, és mivel ezek teljes freki tartományúak, ezért lehet mély hang szinte mindegyik csatornán. Pláne ha azt nézzük, hogy ha a frontok LARGE-on vannak, akkor (tudtommal) nem az LFE csatorna hangját irányítják át rájuk, hanem csak nincs vágva az alja, ergó a front (beleértve a centert is!) hangfalakon ott van az összes mély hang is. Kompatibilitási okokból (pl. ha sztereóra lekeverve nézi valaki a filmeket) így a logikus számomra.
Az LFE csatorna hangját meg - szerintem - a kész keverés után állítják elő egy alul áteresztő szűrővel, ami a 120 Hz alatti hangokat is oda keveri. Vagy stúdiótól, hangmérnöktől függhet még, hogy milyen frekvencián szűrnek azaz mennyire tartják be a szabványt.
5.1-es (vagy még több csatornán felvett) zenét találsz a 2L oldalán.
A kielemzés esetében én minden csatornára gondoltam.
Akkor mennek a nem LFE-n lévő hangok is a mélynyomóra (elméletileg), ha 120 Hz-nél magasabb váltási pontot állítunk be. Ez a gyakorlati eseteket nézve szvsz. elenyésző szám lehet, vagy csak bögreszettek esetében tudom elképzelni gyárilag.
-
Patice
nagyúr
válasz
rappit4 #130231 üzenetére
Azt azért ne felejtsd el, hogy komolyabb AVR-ekben lehet állítani az LFE csatorna vágását is, pl. Dolby TrueHD és DTS-HD MA szabványában nem limitált freki-tartományú a .1 csatorna, azaz ugyan olyan teljes értékű, mint a többi.
Ergó, ha komolyabb a vas, akkor az LFE-t is lehet vágni 80 Hz-en (szerintem kell is), vagy ahol engedi az elektronika és így szépen összehangolható, hogy melyik hangszóró melyik tartományban szóljon. Erről szól a basszus menedzsment.
Amúgy egyet értek, amit a kolléga kérdezett, az nem is javasolt beállítás szvsz.
De be tudod bizonyítani az állításodat, ha elég nagy mintát veszel amerikai filmek hangsávjaiból és kielemzed, hogy meddig van bennük hang az 5/7 csatornán és meddig tartalmaz jelet a .1. Nem olyan nagy dolog szerintem, ha a program már adott, csak csinálsz egy táblázatot az eredményekből, aztán átlagolsz és lehet következtetést vonni.
+ Próbáld ki még azt, hogy egy film hangsávjából elkezded levágni, kiszűrni alulról a legmélyebb hangokat. Mondjuk kezdj 20-25 Hz-el és 5-10 Hz-es lépésekben ismételd meg felfelé haladva. Kíváncsi leszek, hogy mit fogsz hallani a közép és magas tartományokban.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
rappit4 #130231 üzenetére
"vagy inkább az a nagyobb baj, ha megkapja az lfe-t és egy teljesen más dolgot ami akár fázisban is lehet és kiolthatja a már lfe csatornán lévő sávokat. "
Ezt nem egészen értem..."Azt meg végképp nem értem, hogy miért kéne tehermentesíteni az avrt. Így van megtervezve, hogy bírja, semmiféle audio jel vágással nem kíméled azt."
Nem?Akkor a THX LCR házimozi rendszereket ki lehet dobni a **csába a JBL Synthesis-el egyetemben.
-
Nemir Ombe
addikt
válasz
rappit4 #130228 üzenetére
Csak arra figyelj, hogy a "pro tools keverő programmal és 5.1-es pluginek segítségével" sem lesz nagyobb táp az avr-edben, a vágások nem (csak) az így "elérhető legjobb" hangminőség miatt ajánlottak, hanem az avr tehermentesítése miatt is, aminek következménye a fenti idézőjelbe tett 2 szó. Szoftveresen nem lehet + wattokat adni a táphoz, ergo (részben) ezért is aktívak a hm subok....
-
Quetz
őstag
válasz
rappit4 #130166 üzenetére
Szintén T12-t használok, 28nm amerikai konyhás nappali + más szobák is nyilnak a nappaliból. Pár hete mértem ki a hangnyomást és vettem vissza belőle, mert a konyhaszekrényben táncoltak a poharak. Egy dolgot sajnálok csak, jelenleg nincs meg "kedv" egy másodikra
.
Amikor vettem, akkor az SVS sb1000-el hasonló árban volt kapható, azóta sajnos drágult. Most erősen elgondolkodnék egy dual pb1000/sb1000 megvásárlásán. Adnak egy pici kedvezményt, no meg 5 év garanciát. -
Festina86
tag
válasz
rappit4 #130012 üzenetére
Nekem egy Pio bd lx58 lejátszóm van. Külön hdmi megy a tv-be(65 Uh600v) és az erősítőbe(marantz sr 7010), zenehallgatáshoz meg az analóg kimenetet használom. Az analóg kimenet érezhetően jobb mint a hdmi a zenehallgatáshoz. Bár közvetlenül nem hasonlítottam össze, de egy pár hónapig együtt éltem egy denon 720 cd-vel. Simán oda merném rakni a pio-t a denon mellé. Én teljesen elégedett vagyok a kapott képpel és hanggal, amíg nem tervezel ennél komolyabb berendezéseket, addig szerintem megfelel egy ilyen készülék. Egy kis keresgélés után és némi szerencsével 400€ sikerült beszereznem teljesen újonnan, ennyit szerintem megért.
Ami negatívumként említhető, az a menü(kezelhetőségével nincs nagy baj, de ahogy kinéz….), wifi hiánya( bár nekem nem hiányzik a net), kicsit lassú a készülék(pl. stop megnyomása után eltelik 1-2 másodperc mire megáll a film). -
kezo0
addikt
válasz
rappit4 #130015 üzenetére
Amennyiben nem valami csúcskategóriás erősítőn és hangfalakon keresztül hallgatod, akkor szerintem még egy 80e Ft-os árfekvésű CD-lejátszó hangjához képest sem fogsz különbséget hallani. OK, egy 150 ezres CD-lejátszó azért már megveri nyilván. De ugye azok sem mind tudnak SACD-t megszólaltatni.
-
Norbi 72
veterán
válasz
rappit4 #128745 üzenetére
Azt ugye tudod,hogy egy 640 ezres,erősen felső kategóriás vashoz nem egy belépő,130 ezres rendszer való?
Persze átmenetileg elmegy...
Wharfiból pl. a legnagyobb szett illik hozzá,a Reva,+Reva 2+ C.
Használtban pl. Dali Ikon,Elac.
No meg minimum egy T12-es sub.
-
válasz
rappit4 #128730 üzenetére
Nem kapja meg...lfe egy külön tartomány...ha nincs sub, akkor kap egy kevert jelet. Ha van vágás a többi sugárzó által levágott jelet is keveri az erősítő a subra...
Legtöbbször small beállítás adja a legjobb hangot (emiatt ezt is ajánljuk)...ahhoz, hogy vágás nélkül is jó legyen vagy jobb, kell egy komolyabb rendszer már. Én csak a hátsóimat vágom, de ott is csak a szekrény miatt, mert berezonál...a mostani helység nekem nem túl ideális, de most csak ezzel tudok "főzni"...de hozzá kell tennem a szubom nem rendszerem többi komponenséhez passzoló...elmarad tőlük...nekem kb, egy 500k- 1 millás új áru szub lenne a házimozimhoz illeszkedő...
-
BBéci
legenda
válasz
rappit4 #128722 üzenetére
Lehet, hogy szerinted arra kellene törekedni, de szinte megvalósíthatatlan és szerintem értelmetlen.
Már többen leírtuk, hogy nagyrészt az erősítő tehermentesítése érdekében ajánlott a 80 Hz-es, vagy ahhoz egészen közeli vágás. Ettől a teljes a feletti tartomány szebben, tisztábban erőteljesebben szól.
A nagy állódobozokra jellemző, hogy a mélysugárzóik 300 Hz-ig, vagy még feljebb mennek. Ezért abban a tartományban is tisztább a hang, ha 80-on vágjuk és nem 50 hertzen. Ez mozira vonatkozik, mert a zenékben elenyésző az akkora dinamikai és hangnyomásbeli ugrándozások aránya az akciófilmekéhez képest. -
-
Patice
nagyúr
válasz
rappit4 #128688 üzenetére
"De épp ez az, hogy nem terheled fölösleges mély hangokkal a frontokat mert fölösleges mély hangot nem kevernek rá, érted mire gondolok?"
Épp az a helyzet, hogy kompatibilitási okok miatt a front csatornákon rajta van a teljes LFE csatorna hangja, különben hogyan (honnan?) állítaná elő egy mozierősítő ezeket a hangokat, amikor csak sztereóban dolgozik?
Ezért kell a mély hangokat menedzselni, azaz vágni és ráküldeni a mélyládára.
Más részről meg a mélyet nem igazán terheled plusz mély hangokkal, mert az LFE csatornába amúgy is integrálják az összes 120 Hz alatti hangot, ami megjelenik a többi csatornán, így amikor az AVR-ben bekapcsolod a mélynyomót és még Large-on hagyod az összes csatornát, akkor "duplázod" a mélyeket és remek interferenciákat lehet vele generálni, ami rossz esetben tovább rontja a kapott hangképet.
Amúgy próbáld ki esetleg PC-n random hangszerkesztő programmal (pl.wavosaur), hogy milyen ha egy zenét elkezdesz alulról csonkítani, mondjuk 5-10 Hz-es lépésekben. ez után talán világos lesz, hogy miért nem kell terhelni olyan hangszórókat 80 Hz alatti mélyekkel, amik nem tudják érdemben lesugározni azt. A fizikát nem lehet megkerülni...
-
claire78
senior tag
válasz
rappit4 #128686 üzenetére
Lehet állítani, Denon esetében biztosan. De sztem más erősítőknél is. Ha nem, akkor még ott van a SUB-on állítási lehetőség.
Azért nem hülyeség, mert a mélyláda hivatott a mélyhangok kiadására, felesleges ezzel akár a frontokat terhelni.
A mély hangoknál emberi fül nem képes irányt meghatározni, így teljesen mindegy, hogy mely hangszóróból jönnek a mélyhangok. -
Patice
nagyúr
válasz
rappit4 #128682 üzenetére
CA 751-en lehet állítani az erősítő menüjében külön a szub-ra vágást?
LFE csatorna tartalmazhat hangokat (DD és DTS esetében) 120 Hz-ig, ezért elképzelhetőnek tartom, hogy kap is.
Ha az erősítőben állítható külön a szubra is vágás, akkor azt is vidd le 80 Hz-re, bár lehet érdemes játszani kicsit 80Hz körül le-föl, mert ugye ezek a vágási értékek inkább csak azt adják meg, hogy mettől kezd el vágni a szűrő.
-
BBéci
legenda
válasz
rappit4 #128672 üzenetére
"az összes hansugárzó small-on van és 80hz körül van a crossover"
80-on, vagy 80 körül, mert nem mindegy???
"tehát meg kap mindent az erősítőből 120hz-ig"
Az kizárt, hacsak nem hibás az erősítő.
Azért dönghet, mert annyit tud, arra képes a szubláda, vagy túl magas a hangerő és/vagy beérkező jelszint. -
python1
veterán
válasz
rappit4 #128430 üzenetére
Visszhang a keletkezési helyre visszavert
és itt ismét észrevett hang.A többszörös visszhangok
Szabadtéri visszhangok között vannak ismétlődőek is, ahol a hang két párhuzamos fal között ide-oda verődve sokszorosan hallható. Ha olyan sűrűen jönnek a visszaverődések – tehát olyan kicsi a faltávolság –, hogy külön-külön már nem vehetők észre, de csörgésszerűen észlelhető, akkor csörgő visszhangról beszélünk.
Egymást gyorsan követő és fokozatosan gyengülő visszhangok sorozata, amely csörgésszerű hanghatást kelt. Zárt térben akkor keletkezik, ha az egymással szemben levő falak akusztikailag különböző mértékben csillapítatlanok. -
rootmin
tag
válasz
rappit4 #128372 üzenetére
Az előző körnél még megálltam, hogy beleszóljak, de mivel újra előjött, mégis kicsit bele vau-vau.
Amit sugallsz, nem vitatom, nem fogja tudni egyértelműen a menüben valamilyen paraméter állítgatással kimatekozni a pontos eredményt.
DE nem maga a dB skála okozza a bonyodalmat, tehát a példád (szerintem) rossz, vagy én értem félre.Tegyük fel, hogy egy sztereó rendszeren az egyik csatorna offsetje 0 dB-n, a másik 3-on van, ezt eltolod 3-ra illetve 6-ra. Az arányuk pont hogy nem fog megváltozni, mert a 3dB növeléssel az eredeti érték kétszeresére állítod mindkét csatornát.
A probléma azzal van, hogy "ez nem ilyen egyszerű".
Eléggé bele lehetne bonyolódni, csak pár dolog, ami eszembe jut:
- Kezdve ott, hogy nem tudhatod, az adott márka adott típusú erősítő abban a menüpontban beállított értékek alapján milyen paramétert állít fizikailag. (valószínűleg egy DSP paraméterét, ami a jelútban van valahol) Ideális esetben itt még nem lesz számottevő (hallható) eltérés a kívánt érték és a kimeneten megjelent valós feszültségszint között.
- Az itt oly népszerű kábelek, csatlakozók, de legfőképp a hangfalad a szoba akusztikája, és a hallásod, tehát az egész láncod erősítő utáni része mind-mind beleszólnak az eredménybe, és egyik sem tökéletesen lineáris.
- a dB SPL amit említesz az nem a hangosságérzet, hanem a hangnyomásszint mértéke. Nincs 1-1 átjárás a kettő között, csak speciális esetben. Az emberi hallás különösen trükkös és a hangnyomás függvényében változik a karakterisztikája, ezért ha zenei jelet (és nem mondjuk egy 1 kHz-es szinuszt) mérsz, akkor a valós hangérzet és a hangnyomás korrekciójához használatos egy szűrő. Ezt lehet állítani a műszereken, jellemzően dB (A) és dB (C) súlyozást használnak. A gyakran használt dBA a mély és a magas tartományt elég durván vágja, gyakorlatilag 250 Hz alatt "nem mér", szóval zenei jelek összehasonlítására totál alkalmatlan.
(az 1 khz szinusz azért ideális, mert ott minden hangnyomás mellett 1-1 összefüggés van a hangosságérzet (phon) és a mért hangnyomás (dBSPL) között, illetve ezen a frekvencián a legtöbb elektronika, hangszóró és még a szobád akusztikája és viszonylag jól viselkedik)
(No offence, csak unatkoztam kicsit este
Ha valahol tévedtem szóljatok, nem ma tanultam ezeket...)
(#128378) Lacielvtars
Olivia Wilde popiját én is szívesen beüzemelném.
-
arcitec
addikt
válasz
rappit4 #128386 üzenetére
Látom még mindig nem igazán fogadják az állításod, pedig ha valaki egy projektben szerepelt, akkor talán Ő tud a legtöbbet a dologról.Én elfogadom amit állítasz. Mondom ezt úgy, hogy preferálom az Atmost nekem tetszik + élményt ad hozzá, jó hogy van. Csak ezzel is az a baj, hogy nem igazán igényesen van kezelve a hang. Inkább hol jobb, hol kevésbé és nem törekednek az igazán tökéleteshez közelire. SAJNA.
DTSHD és DTS különbséggel is egyetértek. Ha pl egy DTS-nél jobb a keverés mondhatni igényesebb és a DTSHD kevésbé, akkor talán ott főleg nem mondhatni, hogy egyértelmű a különbség.Véleményem szerint még bőven tudnál hasznos tudást,ismeretanyagot megosztani, én csak javasolni tudnám a billentyűzetet ... -
Tamoo
nagyúr
válasz
rappit4 #128383 üzenetére
"a 7.1-es meg 5.1-es keverést pedig az atmos után dobják össze..."
Ebben biztos vagy?Napokban diskuráltunk erről, szerintem nem így van.
Viszont biztosra nem tudom, érdekelne, hogy a valóságban hogy zajlik.De mostmár utánaolvasok/keresek mert úgy látom zavar van a fejekben.
Ha valaki elmélyedne benne: pdf(Authoring for Dolby® Atmos™ Cinema Sound Manual)
-
#09634560
törölt tag
válasz
rappit4 #128372 üzenetére
+1
főleg hogy a decibel nem tizes hanem logaritmikus skálán mozog tehát kétszeresre emeléskor lesz 3dB emelkedés. tehát ha emeled mindegyiket még ha ugyanakorára is, eltolod a hangosság arányát tehát 1-ről 4 dB 1.1/3-al hangosabb míg a a 4-ről a 8 dB. többb mint duplája és a -2-ről +2 dB pedig kevesebb mint 1. Tehát el fog térni a hangerő. -
Nemir Ombe
addikt
válasz
rappit4 #128218 üzenetére
Tehát,ha jól értem; ha a külön csatornák hangerejét ugyanannyival növelem/csökkentem,akkor a csatornák egymáshoz viszonyuló hangerőkülönbsége nem arányosan változik, ha csökkentem vagy növelem a hangerőt az AVR-en és ha nincs “műszerem”,inkább állitsam fülre.
Mindig tanul valamit az ember .....
-
rootmin
tag
válasz
rappit4 #127902 üzenetére
A hozzászólásod nagy részével egyetértek, de - bár nem vagyok a téma szakértője - azzal mindenképp vitáznék, hogy a 0,9 másodperc utózengési idejű termet döglöttnek nevezzük.
Már amennyiben a "home theater" kifejezést nem szó szerint fordítjuk, és nem színháztermet tervezünk otthonra. Házimozi célra ugyanis épphogy az RT60 idő minimalizálása a cél, ökölszabályként (főleg kisebb helyiségekben - 100 m^3 alatt) 0,2-0,4 körüli érték már jónak számít.
Színházakban, koncerttermekben komoly szerepe van a terem zengési idejének a hangkép és a zenei élmény kialakításában (pl. a MüPában hangolható is a falak mozgatásával) mozinál viszont előre kikeverik nekünk a hangot, és amit a szoba akusztikája ad hozzá, az mind nem kívánt mellékhatás.Ha esetleg arra céloztál, hogy azzal, hogy az utózengési időket - így vagy úgy - rendbetesszük, még nincs kész a szobaakusztika, azzal egyet tudok érteni.
-
ginola
addikt
válasz
rappit4 #127798 üzenetére
A Valdus 400 egy szerény képességű doboz, használtam én is WH-20 szettel.
Mikor cseréltem, unokaöcsém szólt, hogy ne adjam el, megveszi.
Mivel örömet szerettem volna neki okozni közelgő szülinapja miatt, elvittem Hivoxhoz, és tuningoltattam. Magas sugárzó cseréjével, belső kábelezés cseréjével, rendes hangváltó megépítésével, és normális merevítéssel, hangcsillapítással már elfogadható hangot hozott ki belőle Zoli, meg is lepődtem, mikor visszakaptam. Ugyanez az elmény fogadott mikor tuningolt Concepteket hallotttam....
Azt mondanom sem kell, hogy unokaöcsém nagyon örült, mikor megkapta tőlem, jó volt látni az arcát, hogy örömet tudtam neki ezzel okozni! -
Nemir Ombe
addikt
-
Krisztian101
tag
válasz
rappit4 #127297 üzenetére
Én, belépő szettemnél figyeltem ezt meg (Denon 1306+Magnat Motion 990).
Ugyan ezeket a trükköket vetettem be, mint Te, sőt, volt mikor PC-ről optikán etettem a vasat és a PC EQ-n le is húztam ezt a frekit pár db-el.
Mikor a dobozokat vettem a tulaj azt mondta, hogy nála több volt a mély (nálam tényleg gyenge, ezért is használok plusz sub ládát.) Sztem nálam az erősítő karcsú (persze a dobozok is occsók).
Remélem ezekkel a plussz infókkal tudtam segíteni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Konzol Screenshot
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- További aktív témák...
- Epson EH-TW610 Full HD Projektorok, eredeti lámpával, kevés lámpaórával! (500 / 580 )
- Marantz SR-39
- Eladó Denon AVR-X6400H prémium házimozi erősítő 11.2 csatorna Auro3D Atmos HDR DV stb
- Topping D30 Pro (ezüst) eladó
- BenQ LW650 3D Lézer WIFI DLP Projektor -4000 ANSI Lumen - 20E óra élettartam - USB-C - WXGA 1280x800
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN S3 TG CM 700W
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- Új Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 6600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest