- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mobilhasználat külföldön
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- Külföldi SIM-ek itthon
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
-
Mobilarena
DIGI internet Gyakran Ismételt Kérdések
(Kattints az Összefoglaló kinyitása feliratra!)
Utolsó frissítés: 2024. február
Aktív témák
-
Mate
nagyúr
válasz
Qtya123 #108577 üzenetére
A lapos kábel dobon van. A kültéri fekete, acél merevítővel. A fehér ugyan az, csak merevítő nélkül beltérre. Jó, mert elég annyit levágni belőle, amennyi épp kell. Hátránya, hogy nincs rajta gyári csatlakozó. Illetve többnyire 2 szál van benne.
Dragon3000: Nem feltétlen a helyi szerelőn múlott. Sok helyen román alvállalkozók hányták össze a dolgokat. Normális szerelésnél több doboz van a lépcsőház adottságainak megfelelően. Viszont jó pár helyen sajnos ez nem sikerült. Illetve bekötésnél a románok idejében semmi nem számított, csak a darabszám. Meg is lett az eredménye.
GoodSpeed: Szép kivitelezés
Miként mennek be a lakásokba a kábelek? Nem lett volna jobb bentre beltéri dobozt rakni?
-
-
dchard
veterán
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
Qtya123 #108418 üzenetére
Nagyon egyszerű, ha nagy tételben van használatban, akkor ezek cseréje elégé költséges tud lenni, miközben a felhasználók 99%-nak még így is teljesen megfelel, mert nem torrentezik, így nem jön elő ez a gond. Ezek után az sincs kizárva, hogy bizonyos ügyintézők és szerelők nem is találkoznak ezzel a problémával.
-
Dragon3000
nagyúr
válasz
Qtya123 #108409 üzenetére
Ahogy írták, beletud nyúlni a szolgáltató, tegyük fel van valami gond, akkor egyszerűen resetelik távolról és minden beállításod elveszik, ilyen saját router használata esetében nem lesz, persze ha mindent alapon használsz, akkor ez nem akkora gond. Ami sokkal nagyobb gond, hogy a szolgáltató felügyeli az otthoni hálózatod.
-
válasz
Qtya123 #108409 üzenetére
"Ha nincsenek elszeparálva a portjai, lesz egyáltalán értelme az Archer C6 AC1200-at tovább használnom?
"
Két szempont is van:
1. Ez egy szolgáltatói eszköz, és mint olyan, hiába van Nálad, ha a szolgáltató is bele tud nyúlni kívülről. Ilyen egy saját routernél nincs. Szerintem ez egy nem elhanyagolható szempont.
2. Archer C6 AC1200 egy belépőszíntű WiFi5-ös router, ami vélhetően WiFi-n keresztül nem tud olyan teljesítményt nyújtani, mint a szolgáltatói eszköz. Itt mérlegelni érdemes, hogy vannak e WiFi6-os eszközeid, amelyek ki is tudják használni?Amennyiben nincs igényed WPA3-ra, illetve lehetőséged - mert nincs olyan kliensed -, akkor akár az AC6 is használható, de ha van AX-es eszközöd, szeretnél WPA3-mat használni, stb... és nem akarsz vásárolni, egy erősebb AX-es routert, akkor megfelelő lesz a szolgáltatói is.
-
Qtya123
őstag
válasz
Qtya123 #108406 üzenetére
Na, a helyzet az, hogy a NAS-t bekapcsolva hagytam (épp használatban is van, média megy a NAS háttértárról a Laptopon), de a p2p-t leállítottam rajta.
Ezzel párhuzamban a PC-ről megy a p2p. Igaz nem sok torrent, csak 4, de viszont 30-36 darab szál körül van csatlakozva folyamatosan és az upload sebesség is 10-15 MiB/s már másfél órája. Semmi szakadás így... (már kellett volna, 30-60 percenként simán szakad, most eltelt másfél óra)
Ezt nem értem. Itt fut 4 darab, de azok aktívan, sok szállal. A NAS esetén meg fut 240 darab, de mind olyan, hogy alig vannak leecherek, összesen 10 szál se, párszáz KiB/s a sebesség és szakadozás van.Nem hinném, hogy bármit terhel, hogy a 99%-a csak "dekkol" forgalom nélkül.
És akkor itt a tudományom megáll. A sebességet, szálakat bírja a PC-ről az ONT és a routerem is, de ha a NAS kerül a képbe, akkor szakadás.
-
dchard
veterán
válasz
Qtya123 #108389 üzenetére
A leírt felhasználás abszolút nem megterhelő a Fiberhome-nak sem. Azt végképp nehéz lenne elhinni, hogy a FiberHome router módban jól működik, bridge-ben meg meghülyül (amikor semmi dolga nincs lényegében).
Röviden: ha a fiberhome routerként jól működik, akkor az internet előfizetéssel nem lehet gond, sokkal inkább a routerrel lesz itt valami, de még mindig nincs magyarázat arra, hogy az RX oldalon hogyan és miért kap bontást a PPPoE szervertől.
Amit még ki lehet próbálni, hogy hagyod a Fiberhome-ot bridge-ben és a PC-del betárcsázol megnézed hogy úgy szakad-e, terheled kicsit. Ha így is jó, akkor a szolgáltatói részt kizártuk, marad a router. A NAS-os észrevételed szeintem csak következmény és nem ok, de azt is kipróbálhatod, hogy a teszt erejéig leálltod a torrentet teljesen és megnézed hogy úgy szakad-e a routerrel.
-
Qtya123
őstag
válasz
Qtya123 #108388 üzenetére
Na most kiseggelten. 240 darab állat seedben, ebből 3 darabnál volt aktív feltöltés, összesen 3 és 5 darab között mozgott a feltöltési szálak száma, sebesség minimális (fél óra alatt 700 Mb forgalom) és már dobta...
Ez a routernek tuti nem megterhelő. Lehet mégis vele a baj? Vagy a bridge módban lévő Fiberhome hülyül meg?
Gondolom az nem megterhelő, hogy 240 áll seedben, de a kutya nem viszi. -
dchard
veterán
válasz
Qtya123 #108371 üzenetére
Ha minden kötél szakad, esetleg érdemes megtenni azt, hogy miután (!) a Digi oldalán az ONT-t átállítod modem módba, és hagyod hogy a váltás megtörténjen, még mindezek után nyomsz az ONT-t egy gyári visszaállítást. Ilyenkor egy imsert tiszta állapotból állítja be a Digi prov. az ONT-t (TR069-en) de őszintén szólva ez nem ONT problémának tűnik, elsősorban a látott naplók és az alapján, hogy az ONT routerként jól működik.
A P2P-nek ehhez nincs köze, főleg 50 szállal nem.
"Ha ez nem segít, akkor egy Asus RT-AX55 routeren lesz holnap a próba"
Mindig jó ötlet ha van lehetőség másik eszközzel is kipróbálni, könnyebb így kizárni a lehetséges hibaforrásokat.
Fel ne kösd magad, biztosan van erre a problémára megoldás. Csak idő kérdése és kisakkozzuk.
-
dchard
veterán
válasz
Qtya123 #108364 üzenetére
A jelszint biztosan vacak volt, azt megcsinálták.
"a Detect Online Interval 10 sec-es értéket 0-ra módosítsam"
Ezt tedd meg, már ha nálad ez állítható. Azért tűnik ez érdekesnek, mert ha a router tévesen nem érzékelné, hogy van internet miközben van, akkor a router küldené az LCP term. request-et és a PADT-t (TX), de a logod alapján ez az üzenet távolról jön (RX).
"On Demand" módban ha nincs forgalom akkor a router bontani fog, tehát azt ne használd.
-
-
4Grider
félisten
válasz
Qtya123 #108346 üzenetére
Onnan gondolja, hogy az első eszköztől vár választ, attól pedig a Diginél nem kap. Ezért gondolja úgy a routered, hogy nem él az internet kapcsolat és a biztonság kedvéért elbontja és újból felépíti. Ezt te szakadásként érzékeled. Én a sajátomon amióta kikapcsoltam az internet detection-t, azóta nem volt megszakadásom.
Szerk.:
Mondjuk most letöltöttem a routered kézikönyvét, de nem találtam benne internet detection-ra utaló részt. Az én AX6000-esemben van, ott ki kellett kapcsolni (az előző Asus-ban is volt). -
4Grider
félisten
válasz
Qtya123 #108338 üzenetére
Azért egy C6-os nem egy csúcs kategóriás router (persze jobb mint egy ont).
A routereden egyébként gondolom kikapcsoltad az internet kapcsolat ellenőrzése részt, mert ha nem, akkor logikus hogy időnként próbálta újraépíteni a szerinte már nem élő internet kapcsolatot... -
Mate
nagyúr
válasz
Qtya123 #108314 üzenetére
Helyileg melyik település volt? Azért vicc, hogy műszer nélkül mennek és telefonon keresztül kérik le az adatokat…. Látták, hogy rossz a jelszint, így gondolták, hogy az okozza a gondot. Mivel még mindig rossz, jelezni kell, hogy továbbra is rossz. Csak lesz annyi eszük, hogy lecserélik azt a vackot…
-
Kappa,
csendes újonc
válasz
Qtya123 #108331 üzenetére
Üdv!
Netkábeled milyen típus cat5,vagy cat5e,esetleg cat6,árnyékolt vagy sem,vagy nem is kábelen próbálod?
Esetleg próbáltál kérni NATolt hálózatot ?
Ha a kábelcsere után ua. a hiba kérd ki max a pppoe konfigot,vagy ha már ez megvan reseteld egy az egyben az egész ont-t.
Ha utána sem jó még rápróbálhatsz esetleg a pppoe pt,és egy vadiúj kábellel a hgwre.
Am nem tudom neked melyik portba van ha a saját routered rárakod?
Anno nekünk mondtad olyat a mi fiberhome eszközünkről hogy 2 port ami 100megás 2 meg gigabit. -
dchard
veterán
válasz
Qtya123 #108328 üzenetére
Mivel a log-ban (gondolom ez a routerből van amit az ONT-be dugtál), LCP RX termination request van, ugye ezt a router kapja meg (mivel RX), és utána rögtön ott a PADT (amit szintén a router kap, és nem ő küld), hát ez érdekes, mivel ilyet az ONT szerintem nem tud csinálni, hogy ha az optika szakad, akkor belenyúl a PPPoE session-be. Tehát ez csak a PPPoE kiszolgáló oldalától jöhet, ami az OLT-be integrálva található. A kérdés már csak az, hogy minek küld neked a PPPoE szerver bontási kérést ilyen sűrűn? Ha az ONT-be be tudnál lépni és ott látszana valami uptime a PON kapcsolatra abból többet megtudhatnánk, vagy ha meg tudod figyelni hogy amikor a logban ez a bontás látszik, akkor pirosra vált-e a PON led vagy elkezd-e villogni, az is segítene.
PADT-t normál esetben a 168 óránkénti bontásnál kéne csak látnod.
-
dchard
veterán
válasz
Qtya123 #108314 üzenetére
Ezek valójában negatív értékek: -28dBm az előre irány, -34 a vissza irány (az OLT GPON portján mérve). Mind a kettő túl alacsony még FEC mellett is.
A -23/-27dBm viszont teljesen elfogadható. Csak hogy értsd: az első két érték közül a -34dBm volt a nagyon kevés: még C+ optika mellett is -32dBm a határ visszirányba, előre irányba pedig -28dBm, persze egyiket sem jó "kicentizni".
Optikai rendszerekben jellemzően nem az történik, hogy csökken a sebesség ha túl alacsony a jelszint, hanem egy bizonyo ponton túl megszakad a kapcsolat, vagy ha működik is, nagy mennyiségű bithiba és ebből fakadóan csomagvesztés keletkezik.
-
Qtya123
őstag
válasz
Qtya123 #108112 üzenetére
Teszteltem a távolról frissített Fiberhome cuccot. Nincsenek már a 10-15 másodperces szakadások, de kb 2 másodpercre néha még akad.
Hívott reggel a szerelő, elmondtam neki, mondta hogy még bridge mód helyett teszteljem routerként is és ha akkor is ez van, akkor csere. Csak azt nem értem miért kell még kiiktatnom a saját routert, mikor tuti, hogy a fiberhome-al van gond, hiszen akkor egy frissítés nem javított volna a szakadások időtartamán, ha az én routeremmel van a baj. Felesleges körnek tartom ezt.
-
-
válasz
Qtya123 #108102 üzenetére
Szerintem elég ha nekik is elmondod, hogy így is, meg úgy is szakad. Kétlem, hogy leülnek és majd várják az első szakadást. Ha szerencséd van akkor rögtön cserélik és már mennek is tovább, ha nincs, akkor esetleg majd ők is logokat néznek, jelszintet mérnek, stb... De azt nem a Te eszközödben. Azt meg ne hangoztasd, hogy azóta rossz mióta NAS van, kezdettől fogva nem az igazi és kész.
-
MirmiX1983
újonc
válasz
Qtya123 #107910 üzenetére
Üdv!
Valszeg nem nálad van a gond,nekem is ez a problémám már vagy 2 hónapja MEGINT. 2022.09 körül volt ugyanez a gondom nekem is hogy óránként 1 szer dobta a netet pár secre.Akkor vagy 8-email után végre megcsinálták amikor már a pesti operátornak említettem,hogy emelje már fel egyel magasabb szintre a problémát mert itt ebben a regióban több embernek is ez a problémája.
Csak az a baj hogy valszeg szar az egész rendszer - mert amikor felhív a digi helyi kollégája miután lejelentem a hibát e-mailben meg telefonon - akkor állandóan ezt szajkozzák (200 napja is ez volt és most is) hogy jó akkor Ő lezárja a hibajegyet azzal hogy MEGOLDVA és továbbítja a központ felé.
Erős a gyanum, hogy ezért nem látja a központ soha ha mondjuk egy régióból 300-an jelentenek hibát mert vagy nincs normálisan lekönyvelve/továbbítva a hiba vagy leszarja a központ.Nálam jelenleg a digi-ig jó a net de kifelé mindenfelé szakadást mutat a pingplotter random időközönként 2-3 secre (google,discord,akamai,ipv4 goggle,ipv6goggle)full 100% packet loss és egy szép piros vonalka árulkodik arról,hogy megint szarul van beállítva valami a központban...Én már küldtem nekik tracerutot is meg vagy 30 screenshotot ahol szépen kirajzolódik a probléma .A legjobb az volt amikor felajánlották hogy kiküldenek egy szerelőt aki megnézi hogy van -e probléma DE HA NEM TALÁL AKKOR BIZONY EZ 5500HUF LESZ NEKEM!Én meg szépen visszairtam nekik hogy:
"Tisztelt Diginet!
Attól tartok semmi értelme nem lenne annak ha valaki kijön és
ránéz,mivel ha nem akkor dobja a hibát - abban a 2-3 secben - akkor
megint csak azt lehet megállapítani hogy minden rendben (ami nem igaz)
mivel kb már 20 szor leírtam, de leírom akkor 21-edjére is hogy a digi
és én köztem jó a ping és nincs szakadás sem.
Ezeket a szakadásokat KIFELÉ dobja mint látható az összes screenshoton
(de majd még most is csatolok párat,hogy az utolsó e-mail óta is volt
legalább 4-5szakadás) Tehát mégegyszer a digi felé jó a kapcsolat azzal minden rendben.Kifelé pl goggle vagy discord felé szakad a net 2-3secre majd reconnectel.Ezért itt NÁLAM halál felesleges mindenféle mérés mivelez a hibajelenség NEM ITT van hanem valahol máshol, ezt kéne kideríteni hogy hol..."
Erre jött válaszként a következő e-mail tőlük:
"Tisztelt Ügyfelünk!
Az Ön internetes szolgáltatásában beállításokat hajtottunk végre.
Kérjük, az után tesztelje huzamosabb ideig.
Abban az esetben, ha továbbra is tapasztaltja a hibát, kérjük jelezze
felénk válasz e-mailben.
Köszönjük szépen türelmét!" Az e-mail után kb 5 percel már jött megint ugyan úgy a hiba de nembaj ez volt 4.én azóta minden nap amikor ránézek a pingploterre és látok benne egy szép nagy piros csíkot nyomom a screent aztán majd kedden elküldöm nekik a következő e-mailt megint vagy 30 képpel hogy nem sikerült beállitani még mindig mert még mindig dobja a hibát .De legalább közben már megjott az e-mail a következő havi EMELT digi havidíjjról! N1 -
ruzsass
tag
válasz
Qtya123 #107910 üzenetére
Szia,
ez volt nekem is a csoda virágmintás FiberHome GPON-al nekem kellett bizonygatnom, hogy szar a GPON-juk, nagy nehezem harmadszorra hajlandóak voltak cserélni egy Huawei-re azóta egy szakadásom se volt, a szerelő persze elismerte higy naponta jár ki hasonlók miatt cserélgetni, de a központ mindig tagadta. Úgy jelentsd be hogy egyből GPON cserét kérsz semmi más megoldás nem érdekel, mert különben csak szopatni fognak, hogy biztos a te routered rossz és ledobál ők ezt látják bentről. -
Inhouse
őstag
válasz
Qtya123 #107006 üzenetére
Én vagyok az olcsóhuszár, egy ilyet javasolnék és azt tippelem, nem fogsz látni különbséget a többihez képest... Az ONT LAN1-be dugd majd be.
-
gyolas1990
csendes tag
válasz
Qtya123 #101498 üzenetére
Budapesten a 17. kerületből átköltöztem a 11. kerületbe, egy olyan lakásba, ahol bent volt a nappaliban az optikai kábel, csak rá kellett volna csatlakozni... Erre vártam majdnem kereken 1 hónapot, még kicsúsztak az ígért bekötési határidőtől is majd 2 héttel! Dunaújvárosból volt felvezényelve Digis szerelő, hogy megcsinálja a kiépítést!
-
ElektrikusDE
senior tag
válasz
Qtya123 #101494 üzenetére
Szia!
Mielőbb átkéne íratnod, mivel neked nincs is DIGI előfizetésed!
[ÁTÍRÁSSAL KAPCSOLATOS INFORMÁCIÓK]
Ez önmagában 3600 Ft.!
Csak ezután várd a digit!
A kérdéseddel kapcsolatban az a válaszom hogy felszerelik rá a csatlakozót, amennyiben van hozzá szerszámuk! (nem kell hogy legyen, mert az optikához nem kell utp krimpelő fogó, valamint utp csatlakozó)
Ui:
Persze "normális" szerelőnél van mindkettő!
Aktív témák
Hirdetés
Olvasd el az összefoglalót!
Társtopikok:
● DIGI kábel TV
● DIGI Mobil
● DIGI műholdas TV
● DIGI vezetékes telefon
Router kérdésekkel ezekbe a topikokba fáradjatok!
● Milyen routert?
● Router gondok
- Gamer szék noblechairs LEGEND TX Szövet Antracit
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Huawei Nova Y90 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell OptiPlex MT/SFF 3040, 3050, 7050, 3060, 3070, 5070, 7060 /WIN 11 - SZÁMLA- GARANCIA
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged