Hirdetés
-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Jellemzően minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő kilencedik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de ritkán előfordulhat, hogy a 15. napig vagy még tovább kell várnod. Ilyen esetekben érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást arról, hogy a vásárlásod sikertelen volt. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
Hivatalosan egy tranzakcióval 10600 forint a határ, összesítve pedig 53000 forint. Ha ezek egyike sem kerül elérésre, akkor is kell egy Chip & PIN minden ötödik tranzakció után, hogy újra működjön.
What is Strong Customer Authentication (SCA) and how does it affect my payments?
-
István89
tag
Köszi a visszajelzést.
Igen, azt már észre vettem én is, hogy az elvétel után gyorsan megjelenik a pipa, de eddig nem nagyon kapcsoltam valahogy össze, hogy ez most miért történik így. Lehet az MC módosított valamit... Remélem visszacsinálják, mert ez így nem jó.
Sajna én még nem kaptam meg a virtuális Visa kártyát, de legalább most lesz miért várni, ha ez így marad a MC kártyáknál.
-
balinlin
senior tag
akkor is állítom, hogy nincs közel sem ennyi dupla terhelés etc. a hagyományosaknál (OTP-ről nincs saját tapasztalat, elvből nem megyek hozzájuk, de több ismerős és rokon ott van, nem számoltak be hasonló dologról)
ettől eltekintve nem értem hogy miért nekem címezted az előző kommentet, mikor én pont védtem is, ha nem is erősen a Curve-öt
én nem is vágom szét, sőt használni is fogom a jövőben is, de a bizalom nagyon megingott -
balinlin
senior tag
Mondtam én olyat, hogy nem fordulhatott elő máshol is? nem
DE!
A Curve esetében ez gyakoribb. Van tapasztalatom nem egy hazai bankkal, de Curve alatt már többször előfordult kevesebb mint 1 év alatt ilyen jellegű probléma velem, mint a hagymányosaknál összesen.
Ha ennyi hiba lenne hagyományos bankkal, akkor már parasztlázadás lenne.
És mint mondom, mikor lehetett tudni, hogy náluk van gebasz, még akkor is próbálták a kereskedőre fogni, ez különösen bosszant. -
petipetya
nagyúr
Való igaz, CIB-nél is történt ilyen régebben, amikor még készpénzeztem. Az ATM nem adott ki pénzt, ám zárolta az összeget. Nekem kellett őket hívogatni és bediktálni az adatokat, majd pár napra rá fel lett oldva a zárolás. Ha nem futok a pénzem után, senkit sem érdekelt volna.
Ehhez képest a Curve automatikusan tudósított a hibáról, majd annak helyrehozásáról is, ezért ilyen szempontból magasan veri a hazai bankomat.
-
fravik
tag
Én dec. 11-én írtam nekik, dec. 12-én jött a válasz, hogy jóváírták. Azután a következő vásárlásom az adott DM üzletben már magától jóváíródott.
Ugye a probléma az, hogy a DM nem csupán DM-ként jelenik meg az üzleteknél, hanem van egyedi nevük, pl. esetemben "DM 030 József Krt.". És gondolom a többi üzlet szintén más-más.
Mivel a következő vásárlásom már jóváíródott, valószínűleg vagy létezik egy alias listájuk (gyanús) vagy okosítottak a parser-en (nem hinném). -
gzbotii
nagyúr
Összefogalóból:
Go Back in Time - hogyan is működik
Ha nem azzal a kártyával fizettél, mint amivel szerettél volna, vagy csak egyszerűen szeretnéd, ha egy másik kártyád mögötti számláról vonja le a pénzt, élhetsz a Go Back in Time funkcióval. Fontos, hogy a tranzakció nem lehet régebbi, mint 14 nap, és a vásárlás összege nem lehet több, mint 1000£
A Go Back in Time használatakor azonnal levonják a másik számláról a pénzt, a visszautalás viszont pár napot igénybe vesz. Ha közben deviza váltás is történt, a vásárlás pillanatában lévő adott árfolyamon fogod visszakapni a pénzed.
Hivatalos leírás: [link] -
Hovi
aktív tag
Itt most elvesztettem a fonalat. Mindkét rendszer az NFC-használja ugye. Függetlenül attól, hogy bent a telefonban mi zajlik. Ebből gondolom, hogy ami hozzá fér, az egyformán tudja használni. De mivel nem értek hozzá, s tényleg messzebbről működik a GPay... Így el kell fogadni ezt a verziót is.
-
-
snipr
aktív tag
Valaki találkozott már olyan hibaüzenettel Gpay + Curve párosnál, hogy túl gyorsan mozgatom a telefont?!
A pénztáros csaj könnyesre röhögte magát, amikor meglepett fejjel próbáltam két kézzel mozdulatlanul tartani a terminál fölött... (nem jött be, kártyával fizettem végül... Mi 9 egyébként Miui 11-el, a Simple köhögése miatt próbálkozom a Gpay-el)
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Tesla topik
- Szemüveges topik
- Battlefield 6
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A lemondást javasolja az Intel vezetőjének Donald Trump
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Jelszókezelők 2025-ben: biztonság vagy illúzió?
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3022
- LG 65" C1 OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready!
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 1000GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest