Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz
deathcrow42 #49226 üzenetére
Lévén lassan 200 hozzászóláson keresztül topog egy helyben a vita, így ez a feltételezés egyre reálisabb eshetőségnek tűnik.
-
Alogonomus
őstag
"hanem képminőséget is összevetve lenne teszt"
Az egyes kártyák fps eredménye egy konkrét számként jelentkezik, ami alapján egyértelmű sorrend állítható fel. Habár a 8 GB-os mizéria kezdetekor fény derült néhány olyan módszerre, amineka hatására egyes textúrák nem töltődtek be egyes kártyákon, ami egyértelmű sebességelőnyt is okozott azokon a kártyákon a látványvilág romlásáért cserébe.
A DLSS/XESS/FSR képminősége viszont nem határozható meg egy konkrét számként, nem lehet az életlen pixelcsoportok és éles pixelcsoportok arányát meghatározni, vagy hogy a textúrák eredetileg folytonos széleinek egységnyi hosszára melyik megoldás hány töredezettséget tesz utólag a felskálázás során, és még sok egyéb érték, amiket aztán még súlyozni is kellene a sorrendet meghatározó végső egyesített érték megalkotásához.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #49058 üzenetére
Az Intelnek minden nyereségre szüksége van, hogy ismét kihívóként léphessenek fel az AMD ellenében. Ők nem egy Nvidia, nem egy Apple, nem vonulhatnak vissza azokból a piaci szegmensekből, ahonnan már nem tudnak elég magas hasznot kinyerni. Minden centre szükségük van, hogy versenyben maradhassanak.
-
Alogonomus
őstag
Intel vezetése minden fejlesztést leállít, amin várhatóan nem tudnak majd legalább dupla annyit keresni, mint amennyiért előállítják.
Még mindig azt hiszik, hogy a jelenlegi helyzetükben válogathatnak a lehetőségek közül, és nem kell lecsapniuk minden lehetőségre... -
Alogonomus
őstag
Az UE4 nagyon a Geforce kártyákhoz lett fejlesztve, mert pont abban az időszakban volt a Radeon mindshare a legmélyebben, és az sem volt biztos, hogy lesz-e még következő Radeon generáció, vagy az egész AMD beborul. Az UE4-es játékokban a Radeon kártyák nagyon gyenge eredményeket is értek el a Geforce kártyákhoz képest.
Az UE5 fejlesztésének indulásakor viszont már határozottan felívelőben volt a Radeon brand megítélése, és a terméktámogatása meg jövője is biztosított volt, ezért az UE5-öt már felkészítették az RDNA kártyák képességeinek a kiaknázására, és az UE5-ös játékokban már bőven hozzák is a Geforce ellenfelük teljesítményét.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48929 üzenetére
Linus és HUB/Gamersnexus két különböző kategória.
Linus egy showman, egy influenszer, egy olyan, akinek a személye hozza a megtekintéseket, nem a félvezetőipai szakmai tudása, vagy az első napos tesztjei. Linus lényegében a valahai Top Gear megfelelője a számítástechnikai szektorban. Ezzel pedig nyilván sokkal több nézőt ér el, mint a HUB/Gamersnexus a sokkal mélyenszántóbb elemzéseikkel. Viszont pont ezért a 16+ millió nem mérhető össze a HUB 1,1 milliós vagy a GN 2,4 milliós táborával, mert a két csatornatípus eltérő néprétegeket szólít meg. -
Alogonomus
őstag
válasz
Aljasvip #48920 üzenetére
Ha jelen helyzetükben nem éreznék szükségesnek a zsarolás alkalmazását, akkor nem lépték volna meg.
Fölöslegesen nem haragítják magukra a nagy követőtáborral rendelkező tesztelőket, akik egy ilyen lépés után biztosan némileg kritikusabb szemmel fogják majd megvizsgálni a zöld gyártó termékeit. -
Alogonomus
őstag
Na most már egyértelmű, hogy Jensen megint elővette a zsarolást az eszköztárából.
-
Alogonomus
őstag
A sugárkövetés haszna sokkal inkább a fény-árnyék hatások életszerű modellezésénél látványos, nem a tükröződő felületek kapcsán. Például hogy egy eldobott égő tárgy sorban világítja végig a teret.
Maga a tükröződés megjelenítése nem igényel ray-tracing kártyát. Az simán megvalósítható egy lassan 10 éves Pascal vagy Polaris kártyán is, ahogy azt a Crytek demója is bemutatta már 6 évvel ezelőtt. -
Alogonomus
őstag
Az AMD csak végre meglépte ugyanazt, amit a korábbi jó pár generáció kártyáinak bevezetésekor az Nvidia szinte mindig meglépett a kedvező első napos tesztvélemények érdekében a kamu msrp árral.
Egyértelműen nem így szerette volna kezdeni az évet az Nvidia, de az is egyértelmű, hogy ez a mostani helyzet az Nvidia tudatos kármérséklésének az eredménye. Háttérsztoriként pedig arra tippelek, hogy a B200 tavaly ősszel kibukott tervezési hibája miatt a teljes addig legyártott B200-as volumenben cserélni kell a GPU-kat javított GB100-as chipekre, és a GB202/203/205/206/207 chipek helyett javított GB100-as chipeket gyártat az Nvidia a lekötött waferein, mert az Amazon, Microsoft, Google, Oracle az egyéb B200-at vásárlókkal együtt eléggé vaskos számlát nyújthattak be abban az esetben, ha nagyon rövid időn belül nem cseréli az Nvidia a leszállított akárhány százezernyi B200-as egységet már jól működő B200-as egységekre. Nvidia számára sokkal nagyobb gond lenne, ha a nagy megrendelőinek a bizalmát is elbukná, mint hogy most a játékosok közül elveszít valamennyit, akik az AMD felé fordulnak.
Az igazán nagy problémát az jelentené az Nvidia számára, ha a nyári vakációs időszak alatt is megmaradna az a jelenlegi állapot, hogy a nagykereskedőknél/boltokban az RTX 50-es kártyák darabszámát legalább tízszeresen meghaladja RX 90-es kártyák száma. -
Alogonomus
őstag
Első akár milliósnál is nagyobb volumenű kártyaszállítmány iránt hatalmas igény lesz, mert nagyjából tavaly ősz óta aki csak tehette kivárt a kártyacserével, és a várakozók számát nagyon növelték a még RT nélküli vagy már túl gyenge RT képességekkel rendelkező 5 évesnél idősebb kártyák tulajdonosai is.
Miután Geforce kártyákból értelmes készlet nem érkezett, ami érkezett az pedig 50-150 százalékos felárral került a polcokra, így minimum április végéig, de talán nyár közepéig is még masszívan keresleti piac lesz a tisztességes teljesítményt nyújtó 16 GB-os modellek iránt. -
Alogonomus
őstag
Ezeknél a képeknél jobban nem sok minden tudja hitelesebben tükrözni a jelenlegi helyzetet.
Már csak az a kérdés, hogy az AMD végül luftot rúg-e.... -
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48644 üzenetére
Előre nem tudjuk, hogy idén mennyi kártyát adnak el. Tavaly a Lovelace jól fogyott, mert volt is belőle készlet. Idén viszont a Blackwell – a halasztás ellenére – katasztrofális készletekkel indult, és a hírek szerint rövidtávon nem is érkezik jelentős újabb szállítmány belőle. Március végéig kiderül, hogy a Radeon kártyákból milyen ütemben érkeznek az új szállítmányok, de a csütörtöki indulás egyértelműen pozitív képet mutatott az egyes kereskedőknél akár 1000 darabot is elérő raktárkészlettel megtámogatva.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48642 üzenetére
A gond pont az, hogy 3-4 Radeonnal megkeresnék azt a nyereséget, amit 1 Geforce kártyával, viszont akár 10-15 Radeon kártyát is eladhatnának most 1 Geforce kártyára számolva.
Ahhoz azért az AMD-nek is kell a beleegyezése, hogy az MSI ismét árulhasson Radeon kártyát...
-
Alogonomus
őstag
Érdekes lenne belelátni most az MSI vezetésének a fejébe, hogy a jelenlegi állapotok alapján hogyan értékelik a Radeon kártyák gyártásának a beszüntetését a Geforce kártyák javára.
-
Alogonomus
őstag
És még ezzel együtt is ilyen alacsony a legyártható mennyiség...
A hozzászólás tökéletes
"Fake frames, fake prices, fake stock... and now also fake hardware?
Looks like only Flames are real xD" -
Alogonomus
őstag
Már az Intel 10. generációs gépekhez sem ad frissítést a Microsoft. Persze a kritikus biztonsági frissítések attól még gondolom érkezni fognak, de ez egy eléggé látványos "repedés" a "Wintel" viszonyrendszerben.
-
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #48548 üzenetére
Amíg ez a jelenség – a másik két gyártó esetével ellentétben – csak egy játékban vagy játékmotorral jelentkezik, addig a tünet a szoftverfejlesztő döntésének az eredménye, nem a kártya vagy driver adottságai okozzák.
Ez ugyanolyan dolog, mint hogy például az Infinity Ward játékmotorja nagyon nem fekszik az Nvidia kártyáknak, de a két különböző CoD játékban domináló AMD kártyák alapján nem lehet azt kijelenteni, hogy az AMD általánosan erősebb termék. -
Alogonomus
őstag
válasz
hokuszpk #48544 üzenetére
Ha valóban ez lenne végül a rejtély megoldása, akkor egy Digital Foundry, vagy ComputerBase biztosan készségesen letesztelné a kártyákat a "feloldott" driverrel. De kis anyagi ellenszolgáltatásért cserébe valószínűleg a pártatlan tesztelők is elővennék újabb tesztre az RTX 50-es kártyákat, mert nézettséget is hoz és még plusz pénzt is kapnak érte.
-
Alogonomus
őstag
A mai RTX 5080-as tesztek alapján még hihetőbbé vált az a forgatókönyv, hogy az AMD tényleg azért halasztotta el az RX 9070-ek startját, mert hirtelenjében ők maguk sem tudták eldönteni, hogy:
– vagy az Nvidia titkolja az RTX 50-ek valós erejét, hogy majd az RX 9070-ek hivatalos árának bejelentését követően oldhassák fel a driveres korlátozást, ami után az AMD majd ott állhat vert félként az addigi nyilvános RTX 50 tesztek alapján beárazott kártyáival,
– vagy az Nvidia tényleg azt hitte, hogy ennyi teljesítmény meg a mesterségesen megnégyszerezett képkockaszám elég lesz a deklaráltan agresszív piacszerzési tervekkel készülő AMD ellen,
– vagy az Nvidia tényleg elengedte a konzumer piacot, és kvázi csak mutatóba gyárt le csekély mennyiségű kártyák a rajongói kiszolgálására, miközben futószalagon gyártja a szerverbe szánt termékeit. -
Alogonomus
őstag
"Az Avatar pedig egy jól optimalizált és szép játék ami jócskán használ sugárkövetést és ha ki akarod maxolni már egy hasonlóan komoly PC kell alá VGA és CPU terén mint az általad említett játékoknak."
Állításoddal szemben pont az a helyzet, hogy míg a tényleg szép Avatar 1080p esetén még egy 3090 Ti-on is eléri a 100 fps-t minden grafikai beállítást maximálisra állítva, 4090 esetén pedig a 160 fps-t is meghaladja, addig a Cyberpunk RT mellett még 4090-en sem éri el a 100 fps-t, míg a Wukong még 66%-os upscaling mellett is 100 fps alatt marad. Magasabb felbontások esetén is megmarad az arány a játékok között, csak míg az Avatar 1440p esetén még bőven játszható 100+ fps sebességre képes, és 4K felbontáson is megvan a natív 60 fps, addig a másik két említett játék esetén a 1440p már kb 60 fps, a 4K pedig kb 40 fps.
Az Avatar esetében értelmes mértékben használták az RT-t, és így maradt számítási kapacitás a látványt javító egyéb funkciókra is, míg például a Cyberpunk és a Wukong esetében szinte minden erőforrást az RT szolgálatába állítottak, amitől azoknak a játékoknak a világa sokkal kopárabb és sivárabb lett, de cserébe az RT hatására "fénylett minden, mint a Salamon töke".
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48522 üzenetére
Van RT-képes kártyám, néztem RT-s AAA játékot, és egy az RT-t meg rasztert egészséges mértékben vegyítő Avatar, vagy például az általam is tesztelt Ashes of Creation sokkal szebb végeredményt biztosít, mint egy az RT-t abszurditásig toló játék, amilyen például a Wukong, vagy a Cyberpunk.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48517 üzenetére
Minimális RT az elfér egy játékban, de amikor az RT a fő feature egy játékban, és az RT számítási igénye mellett már csak egy 10 évvel ezelőtti játék szintjére butított grafikai részletességet fér bele, hogy összesített gépigényt tekintve egy felsőkategóriás rendszeren azért értelmes sebességgel el is fusson, az a játék legfeljebb a fanokat fogja meg.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gainwardgs #48510 üzenetére
Az biztos, hogy játékélmény szempontjából egy sugárkövetésben visszafogottabb, de Nanite segítségével ultrarészletesre megalkotott textúrákkal/geometriával 100 fps fölött elfutó játék sokkal élvezetesebb, mint egy sugárkövetésre kihegyegyezett játék, ami a komoly sugárkövetés miatt egyszerű textúrák/geometria mellett is éppen eléri a 30 fps-t csúcshardveren.
-
Alogonomus
őstag
-
Alogonomus
őstag
Elképzelhető, hogy az Nvidia korábbi driver overhead problémája az új NVIDIA App érkezésével súlyosbodott.
-
Alogonomus
őstag
válasz
callmeakos #48476 üzenetére
Hát ha célzottan a 1440p Wukong és Indie a terved, akkor egyértelműen a 260-310 ezres 4070 Super a minimum, bár még a 4080 Super is inkább csak a 80-100 fps-hez elég komoly grafikai beállítással. Pathtracing bekapcsolása pedig még a 4080 Super esetén is nagyon büntet.
A 4080 Super árára talán nem lesz hatással a januári CES bejelentések halmaza, de a 4070 Super és 4070 Ti Super közötti teljesítményszintre minden hiresztelés szerint érkezik majd konkurencia, ami minden valószínűség szerint csökkenteni fogja ezeknek a kártyáknak az árát. De emelni szinte biztosan nem fogja, hiszen a gyártásukat állítólag már leállították/leállítják év végéig, vagyis a Trump féle esetleges adóterhek megjelenése előtt beszállítják már a kártyákat az USA-ba, míg itt Európában akkora adóterhek nem is várhatóak.
-
Alogonomus
őstag
válasz
callmeakos #48471 üzenetére
Ha eddig kibírtad, és nincs valami játék, amivel az ünnepek alatt játszani szeretnél, viszont a 2070 már nagyon nem elég hozzá, akkor a jövő januári CES-t már mindenképpen érdemes megvárnod. Akármit is jelent be a két nagy fél, az a közép- és felsőközép kategóriában biztosan a jelenlegi generációs kártyák árának a jelentős csökkenését fog eredményezni. Szóval mindkét oldal kinálatából a 4070 és 4080 közé eső kártyákból lényegesen olcsóbban tudsz majd választani nagyjából februártól kezdve.
-
Alogonomus
őstag
Állításod szerint nem nézel magyar árakat, közben te hoztad föl példaként a 128 ezres Alza árat.
A 140/128 az még 10%-ot sem jelent, nem hogy 12-13%-ot.
Mivel az első generációs XESS is kevés játékban érhető el, a második generációs XESS pedig rövid távon csak a bemutatón említett játékokba kerül be, így a felskálázás tekintetében nagy általánosságban mindkét kártya ugyanazt az FSR-t használhatja, vagyis felskálázásban nincs köztük különbség, vagy ha esetleg mégis van, akkor az garantáltan anank a piros oldalnak kedvez, "aki" a felskálázó algoritmust fejleszti.
-
Alogonomus
őstag
Magyarország eléggé kis merítés a világpiacból. A TPU állítólag a Newegg és eBay kínálatának az árait vette alapul a lista elkészítéséhez, illetve az újként éppen nem kapható kártyák esetén az utolsó bolti árral számolt.
De itthon is például egy 140 ezres 6750 XT:
- nagyjából 10%-kal erősebb,
- 10%-kal nem is drágább,
- egyedül RT-ben gyengébb, de az ezen a szinten egyébként sem valós opció,
- szoftveres támogatás szempontjából pedig garantáltan az Arc fölött van. -
Alogonomus
őstag
válasz
Alogonomus #48449 üzenetére
"Amennyiben a custom B580 modellek már inkább a 300 dollár környékét célozzák majd"
Na a custom modellek tényleg nem 250 dollárért jönnek, és egyből a lényegesen erősebb RX 6800/XT mögé csúsznak vissza, valamint a lényegesen erősebb RTX 3080 is ott van a custom B580-ak szintjén. Az Intel bedobta talán ráfizetésesen is a reference modellt a kedvező első értékelések megszerzéséhez, de a gyengébb custom modellek is 270 dolláron érkeznek, az esetleges felsőbb polcos custom modellek pedig talán 300 dollárt is kóstálnának majd, amivel már a sokkal erősebb, de nem rosszabb ár-érték arányú kártyákkal kellene versenyezniük esélytelenül.
-
Alogonomus
őstag
Az előzetesen vártnál egyértelműen kedvezőbb eredményeket hozott a teszteken a B580.
A "zöld" és "piros" oldal a jövőre induló új kártyagenerációban valószínűleg nem hoz már terméket ebbe a 4060 Ti alatti szegmensbe, vagyis ha az Intel és partnerei érdemi nyereség mellett le tudnak szállítani a 250 dolláros bolti áron a B580-ból sok millió példányt, akkor a B580 akár érdemben vissza is teheti a piaci részesedéses becslésekre az Intelt. A 12 GB VRAM ráadásul már elég is lehet 1080p esetében a következő generációban is, szóval évekig reális opció lehet egy 250 dolláros B580 erős belépőszintű kártyaként.
A fő kérdés az, hogy a 272 mm²-nyi TSMC 5 nm-es chip és az extra 4 GB VRAM mennyire dobja meg a kártya előállítási költségét a RTX 4060 159 mm²-nyi TSMC 5 nm-es chip, RTX 4060 Ti 188 mm²-nyi TSMC 5 nm-es chip, vagy még inkább a RX 7600 204 mm²-nyi, de csak TSMC 6 nm-es chip bekerülési költségéhez képest, vagyis egy árversenyben melyik szereplő meddig tud lemenni, ha akar.
Amennyiben a custom B580 modellek már inkább a 300 dollár környékét célozzák majd be, akkor már sokkal kevésbé lesznek erős ajánlat a bejáratott és stabil szoftveres hátterű konkurenciához képest. -
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48437 üzenetére
Arra utaltam, hogy a Stalker 2-ben eleinte szintén jelentős problémát okozott a 8 GB-nál magasabb memóriaigény, és annál is megoldották, hogy ne töltsön be több textúrát, mint amennyi a kártya memóriájában elfér.
A "faluban" azért a friss mérések alapján is a 7000-es tartományban van többször a memóriahasználat, de kint a mezőn valóban 6-ossal kezdődik a használt memória értéke. -
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #48434 üzenetére
Nyilván érkezik majd patch, ahogy legutóbb a Stalker 2 memóriaigényét is visszafogták a látványvilág csökkentése árán, de amikor már 1080p medium mellett sem elég a 3080 10 GB-ja, akkor a 8 GB a patch után is legfeljebb a tweakelt medium beállításhoz lesz elég, hiszen most bő 2 GB spórolást kell majd elérni.
-
Alogonomus
őstag
-
Alogonomus
őstag
Amennyiben a B580 a jövő heti független tesztekben átlagosan hozza a 7600 XT szintjét, és driveresen sem lesz vele gond egyik játékban sem, akkor akár lehet vele számolni értelmes belépő szintű 1080p kártyaként, mint amilyen például a szintén 12 GB-os 3060 volt sokáig.
A B570 220 dollárért viszont valószínűleg nem lesz vonzó opció, mert a műszaki adottságai alapján legalább 20 %-kal gyengébb lesz mint a B580, és abban az ár- és teljesítménykategóriában eltérő okokból, de mind a 6650 XT, mind az A770 jobb ajánlat.
A B500-as kártyák állítólagos erős RT képességei pedig ebben a kategóriában ugyanúgy nem igazán adnak sokat hozzá az értékükhöz, ahogy a 4060 esetén sem az RT képesség a selling point.
Az új XeSS pedig nem túl értékes plusz, mert játékonként kell implementálni, és még csak a jövőben érkezik majd az első 10 játékba, amik között csak kb 3 tekinthető erősebb címnek. -
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #48409 üzenetére
Több konkrétumot is mondtam, és azok közül néhányra reagáltál is a saját gondolataiddal.
Gelsinger legkomolyabb hibája egyébként szerintem az volt, hogy a már 2021-ben is nagyon szoruló helyzetben levő Intel akkor még bőven rendelkezésre álló pénzügyi erőforrásait nem a helyzet rövid távú stabilizálására és az onnan sok évnyi kemény munkával megvalósítható kilábalásra költötte, hanem dollár tízmilliárdokat, ha nem egyenesen százmilliárdot is meghaladó összeget beleölt az IDM 2.0 elképzelésébe, és ezzel annyira kivéreztette az Intelt, hogy 2024 folyamán az Intel már kénytelen volt az ingatlanvagyonának egy részét is pénzzé tenni a pénzügyi stabilitása megőrzése érdekében.
Határozott véleményem, hogy Bob Swan tervét követve megelőzhető lett volna az Intel jelenlegi katasztrofális helyzete. Bob Swan 2020 magasságában tökéletesen látta, hogy az Intel gyártósorai hamarosan egyszerűen képtelenek lesznek a középkategória fölé szánt terméket gyártani, ezért az Intel akkor még rendelkezésre álló hatalmas pénzügyi eszközállományára támaszkodva befoglalt kapacitást a TSMC különböző generációs gyártósorain. Az volt a terve, hogy a komoly termékek egy ideig a TSMC gyáraiból érkeznek majd, a gyengébb termékekhez pedig elég az Intel saját gyártási technológiája is, és majd szépen visszaköltöztetik a saját gyártósoraikra az egyre magasabbra pozicionált termékeiket is, ahogy az Intel gyártósorai megint képesekké válnak a TSMC szintjén teljesíteni. Így a teljesítményelőny nem került volna át az AMD térfelére, vagyis az Intel is tudott volna csúcsteljesítményű termékeket kínálni a leszerződött partnereinek, azok nem kezdtek volna az AMD felé közeledni.
Gelsinger viszont "we can do it" mentalitást követve visszamondta/átadta a Swan által lefoglalt kapacitásokat, amit nem tudott elpasszolni, azt végül elsütötte a minimális mennyiségben idén piacra került új termékekre, a 2021 és 2023 között érkezett termékek fogyasztását az egekbe fokozta a szükséges teljesítmény eléréséhez, közben pedig mindent vagy semmit alapon belevágott az IFS erőltetett fejlesztésébe a saját IDM 2.0 koncepciója megvalósításához, ami végül az Intelt a jelenlegi helyzetébe juttatta.Az Intel jelenlegi helyzetét elnézve pedig már az a kérdés is felmerül, hogy melyik komoly cégvezetésben gyakorlott személy lesz hajlandó az Intel vezetését átvenni, és azzal valószínűleg a saját hattyúdalát elindítani, hiszen lényegében egy "felszámolóbiztos" lesz, akinek az Intel minél több üzletágát kellene valahogy megmentenie a totális megszűnéstől.
F1-es hasonlatokkal élve:
- 2017-ig az Intel vezetése nagyjából annyira feladatot igényelt, mint korábban a Mercedes, utóbbi években pedig a Red Bull igazgatása. Évente ki kellett hozni kicsit javított terméket, és a siker garantált volt.
- 2021-ig az Intel vezetése már annyira küzdelmes volt, mint a Ferrari igazgatása. Az élmezőnyt nem túl távolról azért sikerül követni, de ritkán volt meg a dobogó legfelsőbb foka.
- 2024-től kezdve viszont már az Intel is ugyanabba a kategóriába tartozik, mint a Williams. Valaha nagy név volt, a múltja még mindig szépen csillog, de a jelene egyre katasztrofálisabb, a jövője pedig meglehetősen bizonytalan. -
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #48407 üzenetére
Na igen, az emberiség történelme során eléggé sokszor feltették már azt a kérdést, hogy: "Hol rontottam el?"
Utólag már mindenki sokkal okosabb, és rengeteg pontra rá tud mutatni, amit máshogy kellett volna csinálni, és a végeredmény biztosan jobb lett volna. Az egyértelmű, hogy Gelsinger már eléggé rossz állapotban vette át az Intel irányítását, de még abból a helyzetből is valószínűleg kilábalhatott volna az Intel, hiszen akkor még lendületben voltak. Sőt a Bob Swantól megörökölt Alder Lake viszonylag sikeres generáció is lett. Az Intelből Gelsinger alatt fogyott ki a lendület, mert folyamatosan rossz irányba kormányozta az Intel "hajóját", így a piaci ellenfelek könnyedén lehagyhatták az Intelt. -
Alogonomus
őstag
Nem csak ő, de az utolsó jéghegyek már egyértelműen az ő számlájára írhatóak. Degradálódásig tekert Raptor Lake, pénztemetővé váló Arc termékvonal, crypto-vonatról lemaradás, AI-vonatról lemaradás, a korszerűtlen IFS gyártósorok használatának az erőltetése, szinte minden más inteles fejlesztési projekt elkaszálása az IDM 2.0 finanszírozásához. Ja és a tajvaniakat megalázó beszólását se felejtsük el, amitől bukta az Intel a TSMC kedvezőbb árazását.
-
Alogonomus
őstag
Miután már többszörösen "jéghegynek vezette" az Intel "hajóját", a kapitány sebtében kereket old a süllyedő járművel való küzdelmet a tisztjeire hagyva. Nem is számítottam tőle erényesebb megnyilvánulásra.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Devid_81 #48400 üzenetére
Ismét szinte egy teljes generációnyi késéssel érkezik az Arc széria, és így a két nagyobb szereplő polcon maradt 1-2 generációval korábbi kártyái alá kell áraznia az Intelnek.
A januárban induló új generációs viszonyok között pedig bár az Nvidia állítólag elég sokáig nem fogja kiadni az 5060-at, de az AMD szinte biztosan hamar kiadja majd a 4070 szintű 250-300 dolláros 8600 (XT) termékét, vagyis a G31 200-250 dollár lehet, míg a G21 legeslegfeljebb az A580 jelenlegi szűken 200 dolláros árán érkezve reménykedhet valamilyen eladásban. -
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48387 üzenetére
Azért nem volt Intel chip hiány, mert az Intel chipek magas ára – és minimális generációnkénti gyorsulása – miatt sokkal riitkábban fejlesztettek az emberek gépet. Jelenleg már az asztali gépekben is általában 4-5 év után lecserélik az emberek a gépük processzorát, míg a Ryzen 2017-es érkezése előtt az volt a ritka, ha valaki 4-5 évenként új gépre váltott, sőt sokan akár 10 évig is ugyanazt a processzort használták.
Laptopot sem cseréltek korábban legalább 2 generációnként. -
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #48384 üzenetére
Szerinte rosszul tekintesz a korábbi helyzetre.
Amíg az Intel platformja volt a nyilvánvalóan erősebb opció, addig a beüzemelt új gépek túlnyomó többségét, – a Zen korszakig ez akár 95% is lehetett – Intel platformra építették, és a prebuilt gyártók nem is igazán tartottak AMD platformra épülő gépet a kínálatukban, vagyis nem a piac mennyiségi igényeit tudta ellátni az Intel, hanem a piacon annyi új gép jelent meg, amennyihez az Intel biztosította az alkatrészeket. Ráadásul amíg lényegében egyedüli szereplő volta piacon az Intel, addig az árak magasabban tartása érdekében valamekkora kínálati hiányt is nyilván fenntartott.
Tehát nem az Intel tudott kiszolgálni minden piaci igényt, hanem az piaci kínálatot korlátozta az Intel gyártási üteme. -
Alogonomus
őstag
"mert attól nekem és másnak nem lett jobb"
A chipletes RDNA3 nélkül a Super kártyák nem érkeztek volna 10-25%-kal kedvezőbb ár/érték aránnyal, ahogy a korábbi generációs Ti és Super kártyák sem képviseltek megjelenésükkor érdemben kedvezőbb ár/érték arányt. Az olcsóbban gyártható chipletes RDNA3-ra válaszként jelentek meg olyan áron a Lovelace Super kártyák.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #48253 üzenetére
A diskura eredetileg onnan indult, hogy az AMD mekkora balek, hogy az Intel utolérte iGPU teljesítményben. A levezetésem pedig azt bizonyította, hogy az AMD lényegesen jelentősebb haszonkulccsal adhatja el az Intel processzoraival lényegében azonos teljesítményű processzorait, vagyis nem balek volt az AMD, hanem a haszonkulcsra gyúrt.
Az már csak extra nyereség, hogy a sokkal bővebb 5/4 nm-es gyártókapacitásnak köszönhetően valószínűleg az Intel 3 nm-t használó processzorainál több processzor legyártására van lehetősége az AMD-nek. Persze összes legyártott darabszámban az Intel marad a csúcson az IFS gyártósorairól lekerülő belépő szintű Celeron és Pentium Gold, valamint a szintén gyártásban tartott 2 és 4 magos Raptor Lake processzoroknak köszönhetően. -
Alogonomus
őstag
válasz
bertapet11 #48250 üzenetére
Egyenként végignézve a játékeredményeket komoly szórás mutatkozik meg a helyezésekben, szóval az átlag nagyon megtévesztő képet mutat. Mint a dVGA-k esetén, úgy az iGPU-k esetén is az adott játéktól függ, hogy mi a sorrend.
-
-
Alogonomus
őstag
Most is kihagyod azt a lényeges információt a teljes képből, hogy az Intel minimum egy fél generációval modernebb és drágább - főleg Gelsinger bakiját követően - node felhasználásával tudott felzárkózni az AMD mögé az asztali és laptop vonalon.
A TSMC állítása szerint a 3 nm 10-15 %-kal nagyobb teljesítményt nyújt az 5 nm-hez képest. Az AMD által használt 4 nm, ami az 5 nm halfnode, az akkor nagyjából 10 % "benthagyott" teljesítményt jelenthet ahhoz képest, mint ha az AMD is átváltott volna 3 nm-re az asztali és laptop vonalon, ahogy azt a Turin kapcsán meg is tette.
Szóval a friss AMD és Intel processzorok eredményeinek összevetésekor hozzá kell kalkulálni, hogy az AMD fél generációval gyengébb technológiával versenyez, és úgy is minimum egálban van az Intel termékével.
Olyan, mint ha az egyik "autóban" 76-os benzin lenne, a másikban pedig V-Power, és úgy teljesítenének majdnem azonosan a versenypályán. -
Alogonomus
őstag
válasz
DaVE-1 #48155 üzenetére
Sok játékban elért eredményeket átlagolva raszterben nagyjából azonosak, RT-ben a 4070 Super az erősebb.
Amennyiben egy konkrét játékhoz vennéd valamelyiket, akkor valójában nem is az áruk a döntő tényező, hanem hogy abban a konkrét játékban melyik produkál erősebb értékeket, mert játéktól függően viszont bőven van +/- 10% különbség az egymáshoz viszonyított teljesítményükben.
Amennyiben viszont csak általánosan bővíteni szeretnél, és majd később kiderül, hogy mivel játszanál, akkor valószínűleg a 4070 Super a jobb választás, ha azonos áron kaphatóak, mert kevésbé valószínű, hogy végül a rosszabbik döntést hoztad.
Amit még érdemes lehet figyelembe venned, hogy részletesebb látványvilágú játékokkal szeretsz játszani, vagy egyszerűbb látványvilágúakkal, mert a komolyabb látványvilágú és így nagyobb textúraméretet használó játékokban a 7900GRE 16 GB-ja általában előnyt jelent a 4070 Super 12 GB-jával szemben. Vagy kevésbé lesznek mikroszaggatások a játékban, vagy ritkábban lesz homályosabb a kép a nem teljesen betöltődő textúrák miatt. -
Alogonomus
őstag
válasz
DudeHUN #48068 üzenetére
Amelyik consumer processzorokra gejala utalt, mint amiket a szükséges mennyiségben az AMD úgysem tud majd legyártani, azok nem a 7950X kategóriájú processzorok, hanem a mindenféle olcsó G6900, G7400, 300, esetleg 12100, 13100, 14100 processzorok, amiket 50-100 dollár közötti áron kínálnak, és egy irodai kisgépbe, vagy sima netezős gépbe bőven elég a teljesítményük. Azokon alacsony a haszonkulcs, de az Intelnek az utóbbi pár évben nem maradt más választása, mint "lehajolni" azért a kis pénzért is.
A 250-600 dolláros 7000-es processzorokból tudott és akart eddig is eleget gyártani az AMD, mert ahogy írtad is, azokon már masszívan keres az AMD. -
Alogonomus
őstag
Hát ha kicsit gondolkoztál volna a válaszolás előtt, akkor talán még te is rájöttél volna a valószínű okára, hogy az AMD miért pont csak a szerverekbe szánt Turin változatot gyártja a TSMC 3 nm-es gyártósorán, pedig pont a szerverek területén van a legkevésbé rákényszerülve a legdrágább TSMC node használatára.
A consumer piacra szánt Zen5-ös termékeket pont azért nem 3 nm-en gyártatja az AMD, mert az 5 nm halfnode-ja is elég a csúcspozíció biztosításához, és így sokkal nagyobb gyártási kapacitás áll az AMD rendelkezésére, mint ami a 3 nm esetén elérhető lenne. -
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #48060 üzenetére
A consumer procikon minimális a nyereség, ráadásul oda bőven elég a különböző alsókategóriás Zen2/3 is, amiből viszont rengeteget tud gyártani az AMD is, mert a TSMC 7/6 nm már relatíve olcsó és nem leterhelt. Be is mutatott újabb procikat az AMD az 5000-es sorozatból.
A másik dolog pedig az, hogy az Arrow Lake sosem lehet consumer a TSMC 3 nm ára és elérhető gyártókapacitása miatt, az Intel 3 és 4 sem tömeggyártásra alkalmas, az Intel 7 pedig bár talán nem annyira drága technológia, de már nem is alkalmas versenyképes teljesítményt nyújtó procik gyártására.
A minimális elvárás egy consumer géppel szemben csak az, hogy a Win 11 miatt szükséges TPM meglegyen benne, amit egy "fillérekért" gyártható Zen2-es proci is teljesít, oda nem kell az Arrow Lake Lion Cove és Skymont magja.
A modern consumer gépekkel szemben támasztott igény pedig a Copilot miatt a dedikált erős NPU, amit pedig az Intel a saját gyártástechnológiáival nem tudott az Arrow Lake procikban biztosítani, sőt a TSMC 3 nm esetén is csak túl gyenge NPU-ra futotta. -
Alogonomus
őstag
A kérdés most az, hogy az AMD processzorok előnye fogy el előbb, vagy az Intel mint cég.
Az Intelnek nincsen ott a konzol-GPU-automotive hármas, ami az AMD-t a felszín felett tartotta a szűkös időkben. Ráadásul az Intelnek ott van a masszívan veszteséges gyártórészlege is, míg az AMD még időben megszabadult a veszteséges gyártórészlegétől. -
Alogonomus
őstag
jaj...
Ha esetleg el is olvasná a beküldő, amit beküld...
Ez nem arról szól, amit az Nvidia kapcsán emlegettek, hogy majd az Arm licensz megvonásával fenyegetheti azokat a cégeket, akik nem Nvidia kártyákat tesznek a gépeikbe. Ez arról szól, hogy a Qualcomm megvette a Nuvia céget, és évek óta azon vitatkozik a Qualcomm és az Arm, hogy a Nuvia licensze vajon átszállt a Qualcomm tulajdonába, vagy nem. -
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #48038 üzenetére
Komolyan nem fogtad fel a magyarázó szövegemmel együtt sem azt a válaszomból, hogy az árlista alapján az eredetileg 2000 euróért piacra dobott ZenBook S14 ára 300 euróval csökkent a piaci realitások hatására, míg az eredetileg 1400 euróért piacra dobott VivoBook S14 ára 100 euróval nőtt a piaci realitások hatására? Hát ha ezt nem értetted meg, akkor tényleg kár neked bármit magyarázni, mert csak falra hányt borsó.
-
-
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #48030 üzenetére
Láthatóan szövegértelmezési problémáid vannak. Nem azt írtam, hogy most 2000 és 1400 dollárba kerülnek, hanem hogy arról a szintről indultak. Aztán persze a realitások alapján beárazta a piac. AMD-t drágábban is vitték, Intel-t csak olcsóbban.
Forras: [link]
Forras: [link]
Ha problémáid vannak a szövegértés terén, akkor inkább olvasd el többször a szöveget, mielőtt válaszolsz rá.
-
Alogonomus
őstag
Na ez talán még a vártnál is kellemetlenebb értékeléseket jósol a jövő heti tesztekre, ha pontosak a megállapítások. Ráadásul még új alaplapot is kellene venni hozzá.
Állítólag a C2C és az L3 késleltetés katasztrófálisra sikeredett, ami egyebek mellett azt is megmagyarázná, hogy a gaming performance miért marad el talán még a 12. gen értékeitől is.
-
Alogonomus
őstag
válasz
szmörlock007 #47973 üzenetére
Koduri nagyon jól el tudta adni a koncepcióit bármelyik cégvezetésnek szóban, csak amiikor a termék sok év után nem hozta a beígért teljesítményt, akkor eddig mindig megváltak tőle.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Devid_81 #47939 üzenetére
Ezek az eredmények leginkább azért lehangolóak, mert már tartalmazzák a TSMC 3 nm hozadékát, míg a konkurencia még nem lépte meg az 5 nm -> 3 nm váltást, ami a TSMC állítása szerint vagy 25-30% fogyasztáscsökkenést, vagy 10-15% gyorsulást eredményez változatlan architektúra esetén. Ez így maximum egy újabb Alder Lake szituáció lehet, csak már játékokban is erősen lemaradva.
-
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #47892 üzenetére
Nem cherry pickeltem, hanem a tesztek közül a legtöbb kerülte a Strix Point laptoppal történő összehasonlítást. Legfeljebb a Snapdragon X eredményeivel mérték össze.
Ahol normális használatot szimuláló tesztcsomaggal mérték a laptop fogyasztását, ott a Strix Point jobb eredményt ért el. -
Alogonomus
őstag
válasz
Raymond #47888 üzenetére
Akkor én is segítek, hogy hogyan kell érteni a válaszomat.
Alogonomus:
"...a Lunar Lake 4 "erős" + 4 "takarékos" magja és magonként egyetlen szála már egy olyan szituációban is szűkös lehet...Busterftw:
...i5-1135G7 es ezeket roccenes nelkul tudja...
...Lunar Lake szanaszet veri...Valóban már bőven a Tiger Lake korszaka előtt sem volt jellemző, hogy az általam felvázolt szituációban konkrétan zavaró hosszúságú ideig várni kellett volna egy új program ablakára váltáskor. Az egyre "szanaszétverősebb" architektúrák előnye abban jelentkezett, hogy egyre alacsonyabb processzorfrekvencia mellett tudták kiszolgálni ugyanazt a szituációt. az egyre alacsonyabb üzemelési frekvenciának köszönhetően pedig egyre ritkábban kellett a magasabb fogyasztási tartományokra váltaniuk. Jellemzően csak egy új file megnyitásakor.
A 4 "erős" + 4 "takarékos" magos 8 szálas konfiguráció esetén egy-egy magot lényegesen magasabb frekvencián kell üzemeltetni, mert egy magra lényegesen több program folyamatos kiszolgálásának a feladata hárul, mint amennyi egy 10 "erős" magos 20 szálas konfiguráció esetén egy magra jut. A 4+4 mag 8 szálának jobban kell pörögnie, mint a 4+6 mag 20 szálának.
Ez meg is mutatkozott abban, hogy a Lunar Lake a notebookcheck valós szituációt imitáló tesztjén gyengébb energiahatékonyságúnak bizonyult, bár egyetlen szálat mesterségesen teljesen leterhelve még a Lunar Lake energiahatékonysága volt jobb. -
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #47883 üzenetére
Igen, a Strix Point minimálisan 4+6 "erős" magja és 8+12 szála tényleg kicsit sok egy sima utazólaptophoz, viszont a Lunar Lake 4 "erős" + 4 "takarékos" magja és magonként egyetlen szála már egy olyan szituációban is szűkös lehet, ha egyszerre fut az operációs rendszeren felül mondjuk egy böngésző, egy csevegő platform és egy irodai szoftver, ami teljesen tipikus helyzet egy utazólaptop esetén.
Az arany középút valahol a 20-24 szálas Strix Point és a 8 szálas Lunar Lake között lenne. Így nézve tényleg a 16 szálas Kraken Point lehet az ideális egy utazólaptop céljaira, de abban az összevetésben a Lunar Lake nagy hendikeppel indulna az ára miatt.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #47881 üzenetére
Magok számát tekintve valóban az érkező 4+4 magos és 8+8 szálas Kraken Point tűnik inkább a 4+4 magos/szálas Lunar Lake konkurenciájának, viszont árban a Kraken Point laptopokkal összemérve a 2000 euro még kedvezőtlenebbként állíthatja majd be a Lunar Lake modelleket.
-
Alogonomus
őstag
Nem is beszélve arról, hogy a Lunar Lake Zenbook 2000 euro, a Strix Point VivoBook 1400 euro.
Az Intel lényegében ledolgozta a teljesítménybeli és fogyasztásbeli hátrányát az AMD-hez képest, de ehhez kellett többek között a 3 nm-es node is, ami a Lunar Lake gépek bolti árát érezhetően megdobta. -
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #47873 üzenetére
Notebookcheck: "In addition, its efficiency (single & multi-core) trails behind the competition from AMD, Qualcomm and especially Apple. That being said, this is still an improvement compared to Meteor Lake and its performance will likely be more than enough for most customers who are looking for an everyday laptop."
Ahhogy írtam, single core szituációban jó. Ahogy a táblázatból is látszik, a notebookcheck tesztcsomagjának lefuttatása alapján még csak nem is volt jobb, mint a másik két versenyző.
Valószínűleg a teszt multi core részénél botlott el.
Attól persze ultravékony laptopnak jó választás lehet, csak kerülni kell vele a komolyabb terhelést jelentő szituációkat, mert míg csak egyetlen szálát terhelve 47%-kal jobb eredményt ér el ugyanannyi töltésből, addig minden szálat bevetve már a Strix Point takarékosabb 20%-kal. -
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #47869 üzenetére
Lényeges hátrányuk még az Lunar Lake gépeknek, hogy több szálas feladatokban a már hyperthreading nélküli P magok és korábban is egyetlen szálas E magok azonos fogyasztási keretből nagyjából 40%-os lemaradásban vannak a Strix Point lapkákhoz képest.
Egyetlen szálas terheléshez a Lunar Lake a legjobb, valószínűleg ez addig igaz is marad, amíg nincs szükség 4-nél több végrehajtási szálra, ahány P mag van a Lunar Lake lapkákban.
Amint viszont a Lunar Lake modell kifogy a szabad P magokból, akkor erősen visszaesik a mezőnyben. Ez pedig azért gond, mert az egységesen 4P és 4 E szálból álló összesen 8 szálat felvonultató Lunar Lake modellek a 20-24 szálat biztosító Strix Point modellek ellen indulnak harcba. -
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47832 üzenetére
De a Lunar Lake eleve az alacsony fogyasztás melletti jó teljesítményre lett hangolva, mert az a fontos a thin and light kategóriában. A Nova Lake hiába tud majd akár 50%-ot javítani a Lunar Lake Lion Cove és Skymont magjainak a IPC-jéhez képest, ha az továbbra is csak a 15-30 wattos takarékos laptop (szinte netbook) kategóriában lesz érvényes, míg az asztali kategória 65-150 wattos sávjában a Lunar Lake teljesítménye még a jelenlegi kínálat felét sem igazán biztosítja, és 2026-ig az is feljebb kúszik majd a Zen6 kapcsán. A Nova Lake a thin and light kategóriában akár erős is lehet a +50% eredményeként, de a desktop kategóriába kevés lesz, mert egy architektúra vagy a kis fogyasztásra van optimalizálva, vagy a nagy fogyasztásra.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47827 üzenetére
Viszont a Nova Lake a Lunar Lakehez képest lesz talán +50%, nem is az Arrow Lakehez képest. A Lunar Lake a laptopok területén válasz a Strix Pointra. A Lunar Lake nem egy asztali Zen4/5 szintű termék, hanem egy erős versenyző a "thin and light" szektorban.
A Lunar Lake kiszivárgott eredményeire rászámolva 50%-ot a Nova Lake még mindig elmarad az asztali jelenlegi Zen4/5 felhozataltól, de persze takarékosabb is. 2026-ban ráaádsul már valószínűleg a Zen6 lesz a Nova Lake ellenfele, ami valószínűleg már 3 nm-en érkezik, ami az új node kapcsán önmagában hozna 10-15%-ot, ha csak a Zen5-öt kiadnák újra 3 nm-en Zen6 néven. -
Alogonomus
őstag
válasz
Aljasvip #47822 üzenetére
Az AMD nagyjából a Zen2 óta "ráér", mert az Intel azóta jelentős technológiai lemaradásban van, és a lemaradása csak egyre nő, amit sokáig a fogyasztás egyre abszurdabb szintekig fokozásával próbált kompenzálni, végül a degradálódó Raptor Lake miatt rákényszerült egy lényegesen drágább node használatára, amivel viszont még nehezebben tud majd az AMD ára alá kínálni az aukciókon.
Az Intel a folyamatos árverseny hatására mostanra eljutott oda, hogy már a pénzügyi egyensúlyát is csak egyes belső projektjei elkaszálásával, illetve vagyontárgyai kiárusításával tudja biztosítani. Ehhez pedig az AMD-nek semmit sem kellett tennie, csak ölbe tett kézzel végignéznie az Intel önpusztító kapkodását. Az Intel kvázi elveszítette a közöttük zajló erőforrásháborút, mint ahogy az korábban az "usánkás" sorstársával is történt.
Az AMD régóta kivárásra játszik, és ahogy az Intel szorul kifelé a nagy hasznot biztosító piacokról, úgy lép be a helyére az AMD, de már egyedüli szereplőként, szabadon árazva. Ez nekünk fogyasztóknak persze nem előnyös, de az AMD számára maga a kánaán.
Azzal pedig, hogy a sok elkaszált projekt közé bekerült a Jim Keller által fejlesztett Royal Core architektúra, és vele borult a Beast Lake is, az Intel jelenleg a Panther Lake után a desktop vonalon alighanem nem is rendelkezik a 2025/26-os év után érkező termékkel. Valamennyire érthető is, hogy nem terveznek olyan távolra, ha egyszer jelenleg szinte félévről-félévre kell előteremteniük a működési költségeik fedezetét, és ehhez hatalmas leépítéseket is végre kell hajtaniuk. -
Alogonomus
őstag
válasz
Devid_81 #47812 üzenetére
Mivel lényegében a 7 nm-rel véget ért a még reális áron elérhető egyre kisebb csíkszélességre váltás lehetősége, amivel "ingyen" lehetett magasabb frekvenciát elérni azonos fogyasztásból, ezért – különböző eredményességgel – inkább az IPC javításának az irányába fordult mindkét oldal. Azóta pedig nem annyira az üzemelési frekvencia a lényeg a valós felhasználás során, hanem a frekvencia és IPC szorzata. A szögegyszerű szintetikus tesztekben persze továbbra is a frekvencia dönt a sorrendről, de valós életben a magasra húzott frekvencia csak ezt eredményezi.
-
Alogonomus
őstag
AnandTech lehúzza a rolót.
És vajon melyik komoly szakmai portál ki lesz a következő áldozat? Chips and Cheese? Phoronix? Talán pont a TechPowerUp? -
Alogonomus
őstag
Valószínűleg a Ryzen 3600X is visszafogta a teljesítményt az IGN teszten.
A PCGamer tesztjében a 4070 Ti-hoz használt Ryzen 9950X biztosan jó hatással lett volna a 4080 Super eredményeire is.
Amennyire a 30 ezer forintos 3600X nem passzolt a 4080 Superhez az IGN tesztjében, annyira a 300 ezer forintos 9950X sem igazán a 4070 Ti jellemző valós világbeli párja. -
Alogonomus
őstag
válasz
huskydog17 #47777 üzenetére
Valószínűleg a videó felvételéhez az IGN folytonos 90+ fps-t biztosító beállításokat használt, de maximumra húzott grafikai beállításokkal persze lehet szép állóképeket is lőni, viszont olyankor a játék még csúcshardveren is csak döcög.
Bár "csak" Ryzen 3600X, de 4080 Super használatával "Összességében jól futott a játék, és többnyire hozta a 60 fps-t 1440p felbontás és magas grafikai beállítások mellett is, a ray tracing beállítások viszont jelentősen lehúzták a képfrissítési sebességet."
Vagyis extrán kapcsolt RT nélkül egy 4080 Super is csak 60 fps-re volt elég 1440p high beállítás esetén. Ennél már az Avatar is jobb eredményt nyújtott, pedig ott buja erdei növényzet is volt, nem egy füves síkság. -
Alogonomus
őstag
Egyre reálisabbá válik az a jövőképet, amikor az Intel csak az Nvidia egyik részlege lesz, mert azzal mind a két cég jól járna.
Az Intel mostani kilátásaihoz hasonló helyzetből az AMD csak azért tudott kitörni 2018 folyamán, mert:
- az Intel annyira elkényelmesedett a csúcson, hogy a "fiókban" sem tartott egy tartalék katasztrófaelhárítási tervet az AMD megtáltosodása esetére,
- az Intel több kritikus tervezési hibája is sorban pont akkortájt került napvilágra,
- az AMD több területen is sikeres forradalmian új megközelítést kezdett alkalmazni.Kizárt, hogy az AMD elkövetné ugyanezeket a hibákat, és az Intel saját erőből visszanyerné a lendületét. Maximum az Nvidia pénzével megtámogatva van esélye visszaszállni a versenybe.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47716 üzenetére
"A játékok csak akkor törölnek VRAM-ból adatot, ha elfogyott a hely."
Ha ez így igaz lenne, akkor minden kártyának – a VRAM kapacitásáig – folyamatosan emelkedne a memóriahasználata a játék futása során, ahogy egyre újabb textúrákat tölt be egyre újabb területre érve. Ezzel szemben a memóriahasználat fluktuál. Valószínűleg vagy bizonyos idő, vagy bizonyos játékbeli távolság után törlődik a textúra a kártya memóriájából.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47707 üzenetére
És hogy az az Alan Wake 2 is mennyire pocsék játékmotort használt, hiszen 1080p mellett is kevés volt neki a 8 GB VRAM...
Lehet küzdeni a helyzet elfogadása ellen, lehet simogatva vigasztalni a 8 GB-os kártyákat, de a AAA játékok esetén a 8 GB már 1080p esetén is egyre alacsonyabb grafikai beállításokat és egyre agresszívebb felskálázási szintet igényel a stabil frame pacing érdekében.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Yutani #47683 üzenetére
A tényleges darabszámok minden gyártó vonatkozásában majdnem annyira titkos adatnak számítanak, mint például az orosz-ukrán háború emberi és anyagi vonatkozású veszteségei. Mindkét esetben főleg másodlagos és harmadlagos adatforrásokból próbálhatunk következtetni a valós helyzet állására.
Ebből következően mindenki csak különböző származtatott adatok közül választhat egy neki szimpatikusat, és aztán azt hozhatja fel a saját véleményét alátámasztásaként.A Steam adatai – még ha a saját területével kapcsolatban pontosnak is tekintjük – például a nagyjából 100 milliónyi aktuális generációt képviselő konzol, valamint a legalább 150 milliónyi eggyel korábbi generációt képviselő konzol teljesen kimarad abból a halmazból, míg a mai játékokban már erőteljesen kompromisszumos Maxwell/MX/Pascal/GTX-16 GPU kártyákat beleszámolja. Az a 250 millió egységnyi AMD-eredetű konzol-GPU például alighanem az Ampere körcikk méretét is meghaladná, és máris teljesen más képet mutatna az eloszlás, amivel a fejlesztőknek számolniuk kell piacként.
De ugyanígy hiányzik a mintavételi körből a Steam Deck és a Nintendo Switch is, ami megint valószínűleg erősen megkavarná az eloszlási arányokat. -
Alogonomus
őstag
Csak míg az AMD pár hét kiderítette és kezelte is az olvadós sztorit az Asus "felpofozásával" együtt, addig az Intel először tagadott, aztán az alaplapgyártókra mutogatott, végül pedig a hírek szerint az RMA ügyek megszaporodása láttán ugyanúgy a csere megtagadása irányába mozdult, mint az Nvidia annak az olvadós sztorija kapcsán.
A károsult elhajtása még működhet is, ha a panaszos egy "bloodsteve69", aki egy az elutasítás miatti dühös reddit poszton túl nem sokat tud csinálni. Viszont egy HP, Dell, Lenovo és hasonlók esetén az elfüstölt CPU cseréjének a megtagadása már egy a jogi osztályok közötti levélváltást eredményezi, ami később hosszadalmas pereskedésbe is fordulhat. Valamint ahogy a cikk is fogalmaz, a prebuilt gyártó inkább a másik processzorgyártó irányába fordul, mert azok termékeivel nincs gond. -
Alogonomus
őstag
Ha ebbe az irányba folytatódik a sztori, akkor az Intel saját maga okozza a saját vesztét az utolsó erős bevételt hozó "bástyájának" a bedöntésével. Persze kérdés, hogy melyik gyártók fordítottak/fordítanak hátat az Intelnek a meghibásodások és döcögős garanciaintézés miatt, illetve az AMD tud-e elég processzort szállítani a nagy prebuilt gyártóknak.
-
Alogonomus
őstag
Az AW2, a CP és a R&C a 3 erős RT-s cím a Geforce oldalán. Amelyik tesztben ez a három játék a tesztelt címek nagy részét kiteszi, ott a Geforce látszólag kiemelkedően erős választásnak tűnik. Ugyanígy lehet játékválogatást találni, ahol a Radeon kártyák tűnnek nagyon jó ajánlatnak.
-
Alogonomus
őstag
Erre gondolok, de akár hozhattam volna ezt is, mint váratlanul erős eredményt. De ez az eredmény is meglepő volt a fele annyiba kerülő és 20%-kal takarékosabb AMD-s kártyától.
Remélem már érted, hogy egy kártya általános értékének a megítélésekor miért nem csak néhány játékban elért eredménye számít, miért veszélyes a cherry picking. Egyik játékban egyik jobb, másikban másik. Egy teszten elért átlagos eredmény pedig attól függ, hogy a tesztelt játékok közül melyik kártyának kedvezőbbek kerültek a válogatásba.
-
Alogonomus
őstag
Amennyiben igaz a WCCFTech felületén is megjelent állítás, hogy "some related it to the fact that TSMC was also a bit reluctant to see the inclusion of Samsung into the supply chain", akkor az elbukás némileg kikényszerített volt, és az nem is csak a két konkurens cégnek ozozhat gondot, de előrevetíthet egy TSMC-><-Samsung iparági komolyabb feszültséget is, valamint az SK a TSMC stabil hátszelével pofátlanul is árazhat.
-
Alogonomus
őstag
"Jó lenne, ha röviden és tömören átmenne," a nagyobb cache nem egy varázseszköz, ami bármilyen elképzelés mentén tervezett processzor esetén garantáltan jelentős hasznot hoz.
A Broadwell még teljesen más tervezési elképzelés alapján készült, mint amit minimum az Alder Lake óta követ az Intel. Többek között abban biztosan különbözik a mai termékektől, hogy a méltán felemlegetett Meltdown és Spectre sebezhetőséget még aktívan kihasználta a Broadwell kapcsán az Intel.
-
Alogonomus
őstag
"Intelnél egyszerűen arról van szó, hogy ők nem ebben az irányban kezdtek el fejleszteni, így jelenleg nincs válaszuk/megoldásuk erre a kihívásra."
De pont az a helyzet, hogy egy időben az Intel is a nagy extra cache irányába próbálkozott, és látszólag már nagyon előrehaladott állapotban volt, csak aztán Pat Gelsinger és az átszervezései látszólag elsöpörték azt az irányvonalat. Sőt a hírek szerint a idei Arrow Lake még a HT képességet is elveszíti az architektúra további egyszerűsítése során, hogy cserébe a frekvenciát még tovább emelhessék.
-
Alogonomus
őstag
Te is úgy megfogalmaztál, hogy "megfelelő mennyiségű és sebességű cache"
Az Intel "pörgős" processzoraihoz annyi cache optimális, amennyit azokban kialakítottak. Annál több cache már nem hoz lényeges hasznot, mert a belső adatfeldolgozási folyamatokat eleve a kevés és gyors cache erősségeire építve tervezték meg. -
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #47589 üzenetére
Eleve onnantól kezdve csak könnyed szórakozásnak számított a teszt, amikor Steve is leszögezte, hogy az Intel a minél magasabb üzemi frekvenciát hajszolja, míg az AMD a minél hatékonyabb működést.
Az Intel kezdetektől a magas frekvencia minél hatékonyabb kihasználásához alakította a processzorai belső logikai/szerkezeti felépítését, ami így nyilván nem tud sokat profitálni a nagy kapacitású belső cache előnyeiből. -
Alogonomus
őstag
válasz
proci985 #47575 üzenetére
igazabol teszteknel kizarolag a jatek fut es semmi mas
Szoros eredmények esetén ezt én is sokszor elővettem már érvként, de a különböző háttérfolyamatok és például a discord azért 5%-nál többet nem ront a helyzeten. Habár a tesztelők váltig állítják, hogy a tesztrendszerük nem friss telepítés, ráadásul minden tesztelt játék és asz eredményeket naplózó alkalmazás egyidőben ott van a gépen, szóval jól imitál egy tipikus otthoni számítógépet.
Itt viszont most nem 5-10% különbségről lenne szó, hanem sokan akkora teljesítményromlást vizionáltak a kényszerű 253 wattos korlát, majd újabban a már 188 wattos korlát kapcsán, ami a tesztrendszeren csak 95 watt alatt jelentkezett.
Egy mindennel telepakolt és még csak nem is karbantartott rendszer esetén valószínűleg már a 95 wattos korlát mellett is jelentkezne komolyabb visszaesés, de a 188 wattból várhatóan azért le tudja majd fedni a 14900K azt a számítási igényt is, hiszen tiszta rendszeren 140 wattból elvan. Persze hozzá kell tenni, hogy ugyanezt a 7800X3D megoldja 50 wattból. -
Alogonomus
őstag
válasz
hokuszpk #47571 üzenetére
Igazából az eredeti (4096 wattos) BIOS-ok esetén is 253 watt alatt maradt a 14900K/KS fogyasztása a játékok esetén, de még a 188 wattos határ sem fog valószínűleg hatalmas csökkenést okozni játékok futtatásakor. A 14900K is megelégedett átlagosan 140 wattal, de még a 14900KS is elvolt 170 wattal, szóval a 253 wattos határba bőven belefértek még a "legéhesebb" játékok is.
A 253 watt és 188 watt a minden magot megdolgoztató esetekben jelent komoly korlátozást.Egy korábbi teszt alapján még 95 wattos korláttal is általában viszonylag jó teljesítményre volt képes a 14900K. 95 watt alá érve esik jelentőset a teljesítménye már játékok alatt is.
-
Alogonomus
őstag
Mindent megpróbál már az Intel a számok kozmetikázása érdekében.
-
Alogonomus
őstag
Bár jelenleg éppen botladozik Németország gazdasága, de ez a tiltás így is érzékenyen érintheti az Intel üzleti eredményeit, ha nem tudja sürgősen valahogy a német bírákat véleményét megváltoztatni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- OnePlus One - Kína már itt One
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Ingatlanos topic!
- Gumi és felni topik
- Autós topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C Dock G5 docking station (5TW10AA) - 3x4K felbontás, 120Hz képfrissítés
- PlayStation Network Card (PSN) ajándékkártyák, egyenesen a Sony-tól!
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD digital konzol garanciával, hibátlan működéssel
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF B450M R5 5600X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 XC 12GB Rampage SHIVA Chieftec 600W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged