- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Drága bluetooth tagek olcsóbb alternatívái (MiLi MiTag, LiTag, OTAG, stb.)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Szép órával jubilál a Huawei Watch
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
Új hozzászólás Aktív témák
-
huskydog17
addikt
válasz
#85552128
#13677
üzenetére
Itt aztán alaposan ráfeküdtek a Kepler optimalizálásra. Ez nem is csoda, hiszen a DX11 verziót a Nixxes csinálta, és nekik rendkívül sok tapasztalatuk van.
A DLL fájl majd a később érkező VXAO miatt kell oda, ez utóbbi viszont még mindig nem készült el, ahogy a vételenül agyonhype-olt és milliószor beharangozott DX12 sem. Néhány hónappal ezelőtt a fórumon sokszor lehetett olyan kijelentéseket látni, hogy ez a játék DX12 only lesz. Ja, látjuk.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
#13683 daveoff:
"Es bleibt zu hoffen, dass hier noch die durch unseren Pressekontakt angekündigten AMD-Optimierungen und ein angepasster Radeon-Treiber Abhilfe schaffen."Lesznek további optimalizálások és driver is AMD fronton.
Amúgy a Super-Sampling AA mindig is tizedelte a sebességet a működése miatt, ez játéktól teljesen független, ezt szimplán kapcsold ki és használd az FXAA-t!
Ami a leginkább tetszik a technikai oldalon és ami valóban brutál jó és útmutató, az a PureHair, ami ugye egy módosított TressFX 3.0, ez mindössze 2 FPS-t igényel (kb. 5-10%), miközben olyan brutál szép a minősége, amilyet még videojátékban nem látott az ember. Nézzétek meg az összehasonlítás videót a korábban linkelt PCGH tesztben, a PureHair valami zseniális!

"Die nun für den Nachfolger von Square-Enix' Entwicklungsabteilung LABS R&D überarbeitete Technik gefällt nicht nur durch die unzähligen feinen und sehr dynamischen Strähnen, sondern auch durch eine hohe Glaubwürdigkeit, kaum Clipping-Fehler und die Beeinflussung durch die Umgebung - sei es Wind, Feuchtigkeit oder Schwerkraft. Toll ist aber vor allem die Performance: Selbst in Ultra HD und bei Nahaufnahmen von Laras Schopf, wobei sehr viele Strähnen besonders fein gezeichnet werden, verlieren aktuelle Grafikkarten - gleich welchen Herstellers - kaum mehr als zehn Prozent Leistung beim Zuschalten des Effekts auf maximaler Stufe (siehe Benchmarks). Das ist nicht nur beeindruckend, sondern wegweisend. "
A PureHair NV kártyákon hibásan működik:
"Ein kleiner Fehler fiel uns bei der Haardarstellung indes doch auf, auf Nvidia-GPUs fehlt zumindest in einigen Szenen der dynamische Schnee, der sich über einen gewissen Zeitraum in der Haarpracht sammelt (s. Vergleich)."A havas tájakat is fantasztikusan oldották meg, érdemes elolvasni azt a bekezdést is. Miután a játékos (Lara) ott hagyta a nyomát a hóban, a motor szépen lassan kiegyenlíti a mélyedést, ami olyan benyomást kelt, mintha a sűrű havazás feltöltené a nyomot. Na ilyet szeretnénk látni más AAA címekben is!
A játék FullHD felbontás esetében max részletesség mellett 3 GB VRAM-ot igényel, míg 4k felbontás esetén 4 GB-ot.
-
válasz
daveoff
#13688
üzenetére
AA-t amugyis ki szoktam lőni kapásból mostanában mert többet ront mint használ... úgy meg azért csak meglesz a 60+... több meg nekem nem kell.

Mondjuk most nem tudom mennyi időm lesz játszani így nem vettem még meg a játékot.

Amugy előző Tomb Raider sem fut sokkal jobban... szóval nem csodálom hogy döcögös.

-
válasz
daveoff
#13692
üzenetére
nem tudom, mi a resolution scale, illetve hogy mit értesz alatta. az ssaa azt csinálja, hogy a jelenetet a képernyőre ráerőltetett felbontás valamilyen egész számú többszörösével rendereli, majd a képernyőre ráerőltetett felbontásra interpollálja, dsr és vsr-rel analóg módon.
-
#85552128
törölt tag
-
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi
#13690
üzenetére
Ezek elvileg PC-s képek, azért nem csúnya.

Rise of the Tomb Raider PC(#13691) cain69: Jogos, akkor a SuperSamplingAntiAliasing lényegében ugyanaz, mint a resolution scale? Vagy a két különböző eljárás?
(#13695) Szaby59: A tejcsárdára gondolsz?

-
daveoff
veterán
válasz
FollowTheORI
#13686
üzenetére
Hát éppen megvan a 60+ fps FXAA-val, 4xSSA-val még a 980Ti is letérdel, szóval nem olyan fényes a helyzet. Nem értem ezt az irdatlan gépigényt megint, a látvány szerintem nem indokolja. De holnap meglátjuk mit mutat....

-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi
#13682
üzenetére
Egy driver volt nV-nél augusztus-szeptember környékén ami nálam is rendszeresen crashelt, de előtte és utána semmi gond nem volt a W10-es driverekkel még a preview fázisban sem amikor az AMD-sek épp azzal küszködtek miért tiszta fekete a start menü...
Az AMD-nél viszont annál inkább (elég csak a nagyszerű 15.9-re gondolni, vagy a Crimsonra...)Most is kíváncsi leszek hogyan fog gyorsulni a Fury X 30-50%-ot, mert ennyivel van lemaradva a TitanX/Ref980Ti és a custom 980 Ti-hez képest egy olyan játékban ami ugyan nV promós, de nem feltétlen azt preferálja.
Az utolsó driver 3 hete jött ki és van benne RoTR profil, csak milyen... -
-
válasz
#Morcosmedve
#13680
üzenetére
ja, ez már csak egy ilyen, viszonylag kemény világ. amdnél optimalizációra várnak, nvidiánál dx12 driverre és gameworks feature-re (vxao).
-
daveoff
veterán
válasz
#Morcosmedve
#13680
üzenetére
Nem kell várni, NV driver már van...
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
(#13677) Szaby59:
Tegnapi Square Enix twitch közvetítésen a következők hangoztak el technikai specifikációkat illetően:
- első naptól kezdve lesz SLI(Multu-GPU) támogatás
- nem lesz beépített benchmark az első napon
- DX11 kódból egyelőre jobb teljesítményt tudtak kifacsarni, mint utódjából. Belsőleg tesztelik és dolgoznak DX12-őn, de csak akkor patchelik fel vele a játékot ha az egyértelműen javítani fogja a felhasználói élményt.
- Nvidia VXAO: nincsen még kész, majd talán későbbi patchekbe bekerül. Saját custom AO mellett ott lesz nvidia HBAO+ is day one.
- day one AA opciók: FXAA, 2*SSAA, 4*SSAA, későbbiekben talán ez is fog bővülni más AA opciókkal
- Haj megjelenítésére már nem AMD TressFx effektjét, hanem azt egy alaposan átdolgozott egyéni megoldásra cserélték aka Pure Hair. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
#Morcosmedve
#13680
üzenetére
Jaja nincs rendes driver, tisztara mint a Win10-nel.
Ja az NV volt
-
#85552128
törölt tag
-
#85552128
törölt tag
válasz
#45185024
#13668
üzenetére
1104 és 1128 (+48 mV) ment a régi kártyám, a mostani már 1095 és 1120 (+48mV) crashel, szóval eddig sem volt lehetetlen - főleg feszültségemeléssel - ilyen órajeleket elérni. Az a +10 Mhz biztos nem a custom NYÁK miatt van, ők szerencsésebb példányt kaptak mint ahogy én meg szarabbat...
Az OC dream meg nem az, hogy +90 MHz-hez már +42 mV feszültség kell - ami valójában csak a +40 Mhz-hez kell -, mert 1095 körül stabilak az "OC" kártyák és kb. 1070-ig mennek a sima 1000 MHz-esek feszültség emelés nélkül (+60 mV-ot kapnak alapból az OC-k...).
(a pár perces tesztprogramok amúgy hajlamosak akár +10-20 Mhz-en is lefutni miközben mondjuk egy Dragon Age: Inquisiton vagy Battlefront már ennyivel alacsonyabb órajelen is crashel 30+ perc játék után, úgy hogy a kártya a Vsync60 miatt nem is megy maxon...)
1100 fölött kb. minden egyes Mhz-hez +1-2 mV-ot kell adni. -
ViSAS
senior tag
válasz
#85552128
#13616
üzenetére
Köszönöm a linket, hasznos volt!
Mindezeket lehet úgy is értelmezni, hogy pl. alap i5 4690 esetén BF4 64 fős multiban (mivel köztudottan proci izzasztó) GTX 970 vs. R9 390 felállásban a 970-el jobb eredmény születik, nemde? Elvégre a processzor a 100%-os terhelés körül fog keringeni és lévén hogy a 970-et "könnyebb meghajtani", ő kerül ki nyertesen az FPS párbajból. -
daveoff
veterán
válasz
#45185024
#13671
üzenetére
A teljes OC-ra vonatkozó leírás a tesztből.

During the overclocking adventure we used the Sapphire Trixx software and started increasing the core and memory speeds until artifacts appeared on screen or Firestrike Extreme crashed. To our surprise the card ran a solid 1179Mhz Core and 1260Mhz (630Mhz) Memory.
An interesting observation is that core speed on the Fury GPU really has no significant impact on performance whereas memory speed is night and day. This becomes imperative when you consider that 1179Mhz wasn’t stable in our game tests and lowering it while keeping memory at 1260Mhz showed no real change in our Frirestrike numbers. (win win)
After some tweaking and tuning we settled on an overclock of 1139Mhz Core and 1260Mhz Memory. To enable this overclock the power target was increased to MAX and only a +42mV voltage bump was required however it ran great at +0mV. The fan was set at 58% and left to hum away while we tested.
Ezt kérdeztem, ez mennyire számít jónak Fury-nál? Ez már OC dream?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Ghoula
senior tag
Persze, 50% plusz van biosban. Órajelet nem droppol,kopp nyélen megy végig. Hőmérséklet sem lehet probléma, ~55 fokon megy. ECC-t ugye még nem tud monitorozni gpuz,de alap biossal is gyorsult 1375 -> 1500ra. Nekem is soknak tűnik ezért gondolom hogy driver oldalon is lehet valami turpisság.
-
-
#45185024
törölt tag

Kijött a Fury Nitro kártyája a referencia 1000 Mhrz hez képest:
To our surprise the card ran a solid 1179Mhz Core and 1260Mhz (630Mhz) Memory.
Ez már elég Overlocker dreams ??? -
válasz
Ghoula
#13660
üzenetére
Power limit is ugyanaz volt? Ill. nézted az órajelek alakulását? Folyamatosan azonos órajelek és időzítések mellett 7% különbséget nehezen tudok elképzelni.
(#13666) Milka 78: nem elsősorban a tesztekből jönnek ezek az infok, pontosan azért, mert össze-vissza mentek a kártyák mindenféle órajeleken. A hardware.fr tesztjéből annyit tudtam kivenni, hogy kb. 8-9%-kal gyorsabb átlagosan a 390X, de pl. a Crysis 3-ban 15% felett van a differencia.
A tapasztaltak kapcsán: amikor a mem OC-t nézted, akkor hol volt a PT limit? Ha elkezdte droppolni a core órajelet, akkor tök mindegy, hová tetted a memóriát, nem látod az izolált hatását. Kellene egy teljesen dokumentált méréssorozat az egész témához... -
Milka 78
nagyúr
Valóban gyorsabb lett,de nem csak a memória órajel növelésétől.A biosukban fargtak a power tune-on és az időzítésen.A másik,hogy a tesztek ref 290x-el készültek ami igen vicces.
Nekem volt ref 290x-em amit kapott egy rendes oc-t (1580-as memória órajel),majd kapottegy rendes hűtést,majd megkapta a 390x mod biost,így végigkísértem a törzsfejlődését.
A memória oc alig hozott a konyhára (a maxwell jobban reagál),ellenben a normális hűtés és a bios az igen jót tett. -
-
válasz
Petykemano
#13657
üzenetére
Lehet ez is, viszont miután több játékban a 390X is jelentősen megugrott a 290X-hez képest (ott a fő különbség a memória órajele), a sávszél tuti nem "ártatlan".
-
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano
#13657
üzenetére
A memóriavezérlő is alig éri el az átlag 60%-ot 1080p-n és 500-as memória mellett, de még 4K-n is igen gyenge a kihasználtsága.
-
#85552128
törölt tag
Elindult: GPUOpen
Kíváncsi vagyok mennyire lesz sikeres...
-
daveoff
veterán
válasz
#85552128
#13647
üzenetére
Az első generációs HBM-ben én egyedül magát a technikai fejlődést látom, mint előnyt, no meg persze azt, hogy ebből kifolyólag mennyivel kisebb kártyákat lehet készíteni. Gyakorlati hasznát nem látom a jelenben, legalábbis a Fury esetében, inkább hátránya van neki, ha összeköthető a csíkozós balhéval. Ez az egész HBM1 olyan mintha egy prototípust kiadtak volna a végfelhasználóknak, aztán ők meg jól leteszteljük nekik.
A következő generáció már biztos patent lesz, legalábbis reméljük a legjobbakat. -
TTomax
félisten
Az idő szépen lassan igazolja a pesszimizmusomat....már január vége van,de még mindig nincs egy szem dx12 játékunk sem.Nem tudom,hogy lesz ebből nyárra 25-30AAA cim.Csak igaz lesz a végén amit irtam,hogy talán a Furyt mégsem kellett volna annyira dx12re gyurni,mert a termék "lifetime"-ja bőven dx11 fut le. Erre még egy lapáttal rátesz hogy csikszélesség váltás is várható a közeljövőben.Persze ott a VR csakhogy abból még késöbb lesz valami,nem is véletlen hogy az X2-es Fury még mindig nincs kinn,mire minden beérik addigra meg itt lesz az uj nV gpu,ördögi kör az amire az amd került.Az elvárások csak nőnek,a teljesithetö dolgok köre pedig szűkül... Ugyanez igaz cpu fronton is...
-
-
#85552128
törölt tag
válasz
daveoff
#13645
üzenetére
Én is hasonlóra emlékszem azért is néztem meg ezzel...
De a Battlefrontban is annyira nem számított, hogy csak pár óra játék után tűnt fel (akkor is az OSD-ből), hogy elfelejtettem visszaállítani a memóriát egy hasonló teszt után és végig 250 MHz-en azaz fele sávszéllel ment
-
daveoff
veterán
Pedig pont az AoTS volt anno felhozva a nagy mem sávszél mellet, hogy az majd mennyit fog profitálni belőle. Vagy rosszul emlékszem? Vagy akkor az még mindig csak a jövő zenéje, mert a játéknak még mindig köze nincs a végleges változathoz? Lehet ebből a játékból már sosem lesz az, mint aminek beharangozták?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi
#13635
üzenetére
Nem valamiért, egészen pontosan azért, mert egyszerre 10 wavefront futhat. Minél nagyobb lesz egy hardver, annál fontosabb, hogy a skálázás érdekében egyszerre több wavefront fusson, hogy ha ezeknek nincs elérhető adat, akkor legyen elég tartalék wavefront, ami beugorhat a helyére. A GCN-t az AMD legalább öt generációra tervezte, annak érdekében, hogy a konzolpiacra vonatkozó győzelmet ki tudják használni a PC-n, tehát már az elején úgy kellett tervezniük a hardvert, hogy az elskálázódjon 40 TFLOPS-ig anélkül, hogy a CU főbb jellemzőit megváltoztatnák.
Az NV például már a Maxwellt sem viszi tovább, mert elérte a limitet, amit beleterveztek, így a következő körben meg kell változtatni az ütemezést és a kihasználtságra vonatkozó jellemzőket. Ez több párhuzamosan futó WARP-ot jelent. -
Milka 78
nagyúr
válasz
Malibutomi
#13632
üzenetére
Különben az a röhej az a h.sz-einknek és nézőpontjaink kb. megegyeznek csak elbeszélünk egymás mellett és nem érted a lényeget
.Oliba fórumtárs vérét szívtam (hátha megtér
),lévén nagyjából sűrűn találkozunk más topickokba,ilyen egyszerű.A többiek mind vágták és röhögtek is 
-
#85552128
törölt tag
A "sávszélgyilkos" AOTS 4K@DX12-ben 2 FPS-t (1080p-n 4-et) veszít ha 500 helyett 400-on megy a HBM.
Biztos van olyan scenario ahol még így is sávszéllimites lesz (bármit meglehet izzasztani...), de ehhez a GPU-hoz bőven elég ennyi, sőt...Friss bench, legújabb verzió: 400 Mhz, 500 MHz
Olyan 7% illetve 9%-ot gyorsul +20%-kal nagyobb memória órajel és sávszél mellett...
-
Petykemano
veterán
válasz
Malibutomi
#13632
üzenetére
Az "overclocker's dream"-ről olvastam egy olyan amúgy hihetőnek tűnő véleményt, hogy eredetileg 850Mhz-en akarták kiadni. Úgy is szép teljesítményt nyújtott volna (lásd Nano), nagyon kellemes fogyasztással. Csak meglepetésként érte őket a 980Ti, ami a Titan-hoz képest versenyképes áron a 980-hoz képest jóval magasabbra tette a lécet, ezért kénytelen kelletlen gyárilag elvégezték az álom OC-t.
-
válasz
Malibutomi
#13632
üzenetére
Nem úgy tűnik, hogy a GCN kártyáknak nagyon hatékony lenne a sávszélesség-utilizációja, úgyhogy ha ezt a következő generációban nem alakítják át, akkor továbbra is kell nekik a minél nagyobb BW.
A 980Ti-t is visszafogja a sávszélessége, csak nem annyira, hogy érdemes legyen egy sokkal drágább és kísérleti memóriatípussal felszerelni. Ha a GP100 tényleg duplaakkora lesz, akkor ott a dupla BW is csak a jelenlegi ALU:MEM arányt tartja fenn, ami legalábbis kockázat a jövőre nézve. De már a duplát is nehézkes kihozni akár gDDR5X-szel is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi
#13632
üzenetére
A Fiji. Az eléggé sávszéllimites bizonyos motorokban.
Ha nem kellene nekik ekkora sávszél, akkor nem raknának rájuk HBM-et. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
Milka 78
#13628
üzenetére
"Megjegyzem megint a sértett amd-s beszél belőled,ez nem az első eset."
Megjegyzem sem amd-rol sem nvdidiarol nem esett szo az elozmenyekben csak VRAM fajtakrol, ugyhogy nem ertem miert kellene sertettnek lennem, ezt valahol hozzakepzelted. Egyaltalan miert kellene barkinek sertettnek lennie mikor technikai dolgokrol diskuralunk?
Nem mondtam hogy kotelezo lenne a csucskartyahoz a HBM, azt mondtam valami miatt mindket ceg azt valasztotta, valoszinuleg kisse tobb a ralatasuk mint barkinek itt a forumon. Ennyi.
(#13631) Abu85
Abu mi az ami egyaltalan kihasznal ekkora savszelt egyebkent? Nyilvan most a csucskartyak teljesitmenye meg fog noni, de tenyleg kell ekkora savszel etetni oket? Vagy mi a realis igeny ami miatt kell ez a nagy lepes?
A fogyasztast ertem, de ha a 980Ti-t nem fogta vissza a GDDR, akkor tenyleg mi annak a haromszorosa kell?
A (jovobeli) async feldolgozas miatt? vagy mihez?Edit: felhasznalasra gondolok
A Fijirol lattam en is olyan tesztet ahol vram tuningra tobbet gyorsult mint gpu tuningra, de azt gondoltam inkabb a gpu tuningnal van a gond hisz koztudottan nem "overclockers dream".
Nem furcsa hogy meg HBM-el is savszellimites? -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Milka 78
#13628
üzenetére
De a csúcskártyához már kötelező a HBM. Túl sokat fogyasztana a GDDR5X, hogy azzal reálisan hozható legyen egy 12-14 TFLOPS-hoz szükséges 700-900 GB/s-os sávszélesség. Nincs meg rá a fogyasztási keret. Emiatt nem lesz kiadva egyetlen csúcskártya sem hagyományos konfigurációval.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
Malibutomi
#13610
üzenetére
Én oliba fórumtátsal beszélgettem,hogy te mit látsz bele az a te dolgod.Megjegyzem megint a sértett amd-s beszél belőled,ez nem az első eset.
Szólj pl gbors-nak ha nem tetszik.Mellesleg ő szerintem felfogta elsőre😉
Hogy mit hoz a hbm2 egy szóval sem vitatom,hisz ez a jövő.Ugyan akkor ahoz hogy csúcskártyát alkoss nem kötelező.Akár az 5x-el is elérhető,nem is olyan rosz motyó mint aminek be volt állítva. -
füles_
őstag
válasz
Locutus
#13621
üzenetére
3 napja még úgy volt 2016 második felében jön a GP100...
Ezek csak pletykák
Amúgy az ilyen pletykákra miért nem a találgatós topikot használjátok?Az Nvidia találgatós teljesen halott -
Racecam
nagyúr
Megkérek mindenkit, hogy ha nem ért egyet a másik féllel, akkor a véleményét igyekezzen kulturáltan, felesleges minősítések, "beszólások" nélkül, érvekkel képviselni. A személyeskedés csak újabb személyeskedést szül és így a vita értelmetlenné válik.
Köszönöm: Race
-
sayinpety
tag
Enginefuggo.
Pentiummal ImmediateContext jobb Nvidian. DeferredContext AMDn. ImmediateContext /manual threading Nvidian.
D3D extensionnel MultiDrawInstancedIndirect es MultiDrawIndexedInstancedIndirect jobb AMDn.
4 core CPUval DeferredContext jobb lesz Nvidian. MultiDrawInstancedIndirect es MultiDrawIndexedInstancedIndirect marad az AMDn jobb. -
#85552128
törölt tag
Egy alacsonyabb órajelű i5-tel is simán előjöhet a probléma, de lejjebb menve volt már rá példa, hogy egy amúgy gyengébb nV kártya akár egy erősebb AMD kártyától is jobban/hasonlóan teljesíthet ha proci limit van: [link] - érdemes megnézni az Eurogameres videóból kimentett képeket...
Azóta valamelyest javult a helyzet driverekkel, de még mindig megvan az nV előnye. -
Fogalmazzunk inkább úgy, hogy a szóban forgó probléma megoldására a HBM ígér olyan megoldást, amiben lehet hinni. Jelenleg nincs működőképes, hatékony megoldás 600-800 TB/sec sávszélesség elérésére. Amúgy én a gDDR5X-et ugyanolyan esetleges niche megoldásnak tartom, mint a jelenlegi HBM-et. A következő generációk Tier2 kártyáihoz pont jó lehet, felette kevés lesz, alatta meg felesleges.
-
ViSAS
senior tag
Ne haragudjatok ha szó volt már róla, de van abban igazság, miszerint ha adott a két konkurens féltől 1-1 nagyon hasonló / egyenlő teljesítményű kártya (mint amilyen pl. a GTX 960 vs. R9 380 felállás), akkor az AMD-s verzió kihajtásához erősebb processzor kell? Nyilván egy i5-ös esetében ez tárgytalan - a fenti kártyák példával élve - de vegyünk alapul egy Pentiumot. Alap esetben biztos, hogy hagy az említett kártyákban naftát, de mégis a GTX 960 jobb teljesítményt nyújtana, mert azt könnyebben ki tudja hajtani a proci?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128
#13611
üzenetére
Attól rárakják, csak a VGA ára lesz magas, de megéri a teljesítmény miatt.
Nyilván az AMD ezért tervezi már azt, hogy nem csak egyetlen egy új generációs lapkára használnak majd HBM-et.
A következő körben még a sima GDDR5 lesz a leginkább használva. Egyelőre egyik cégnél sincs GDDR5X-et használó termék teszten.Az Xbox One-on a D3D12-n fut. A volumetrikus fényt, illetve a TressFX szimulációt aszinkron compute-ban számolja és ehhez kellett az Xbox One frissítés, ami tartalmazza a D3D12-t, mert az eredeti Xbox One API-ban ez nem lehetséges. Emellett az OIT-re ordered atomics-et használ. Ez mondjuk PC-n eleve nem lehetséges szabványosan.
A miértekre tudni kellene, hogy mennyire fut az Xbox One kód az összes D3D12 implementáción. Lehet, hogy nem igazán. -
#85552128
törölt tag
De mit érünk vele ha annyira drágítja a kártyát, hogy egyelőre jobban megéri a ~65W-tal többet fogyasztó GDDR5/X-et rárakni ?

Csak az AMD-nek ez már nem az első kör. Most is van 500$-ért HBM-es kártyájuk, ha a következő hasonló árú kártya (490X ? - legalább Fury X szintű teljesítménnyel) GDDR5/X-szel jön az már önmagában visszalépés és hosszabb távon akkor nem nyertek semmit a HBM egy generációval előbbi bevezetésével ha nekik is (megint) csak a csúcsra megy - ugyanott lesznek mint a konkurencia...Szerk.: Btw kijött a Rise of the Tomb Raider ajánlott gépigénye, ahol szintén DX11-et írnak. Biztos, hogy XO-n DX12-ben fut ? Mert ha igen akkor a PC-s verzió mégis miért nem kapta meg több hónap késés után ?

-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Milka 78
#13607
üzenetére
A HBM vs GDDR memoriarol volt szo.
A 980Ti eros GDDR5-el is, de azt szivesen meghallgatom toled, hogy megis miert valt az NV HBM-re, ha olyan csudat tudnak csinalni a GDDR memoriaval is.
Le is irhatnad mi a josgombozes abbol hogy az NV HBM-el ad ki kartyat? Szerintem ez teny.Egyebkent meg szerintem a tobbseg tudja hogy egy kartya 90%-ban a GPU-tol eros, a VRAM csak eleg gyors kell legyen hogy kiszolgalja. Aki a HBM-tol azt varta hogy amiatt fog megtaltosodni a Fury az szerintem valamit benezett. En mar egy eve is azt kerdeztem hogy a fogyasztason kivul mi az elonye, mert a GDDR5 sem igazan fogja vissza a kartyakat. [link]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128
#13605
üzenetére
Számolj utána. Ha mondjuk szükséged van 512 GB/s-os tempóra, akkor az GDDR5X-szel ~80 wattból hozható, míg HBM-mel ~15 wattból. Azért ez nem mindegy.
A HBM-mel szerencsére nincs probléma, hiszen a JESD235a nem kapott működésre vonatkozó módosítást. A Hynix az elmúlt fél évben végig a Fiji-t vizsgálta és leadta a tapasztalatokat, amelyek alapján a JEDEC konstatálta, hogy a HBM hibátlanul működik a gyakorlatban is, tehát az alap specifikációt érintetlenül lehet hagyni, sőt, még kiegészítésre sem szorultak.Az NV-nek is ugyanaz lesz a HBM bevezetésének a modellje. Az teljesen normális, hogy első körben egy gyártó egy terméknél többre nem vállalja be, mert ha az nem sikerült, akkor csak egy terméket kell törölni, vagy jobb esetben részpiacokra korlátozni.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
Malibutomi
#13589
üzenetére
Ugye azért megvan,hogy hbm1 Fury vs 980ti gddr5-ről volt szó?
Ne keverjük bele megint a jósgömböt ez olyan amd-s😉 -
#85552128
törölt tag
Annyival drágább, hogy mondjuk egy R9 480-ra vaqy Fury szintű utódra (R9 490 ?) is inkább megéri a GDDR5/X-et felrakni még úgyis, hogy ennyi "probléma" van vele ?
Mert akkor annyira mégsem szar az a GDDR5/X (mondjuk úgy a jelenlegi igényekhez bőven megfelelő...), ha még maga a "HBM tapasztalttal rendelkező" AMD sem meri/tudja lejjebb bevállalni (és akkor mit várunk az nVidiától)...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128
#13602
üzenetére
A HBM még drága, így bizonyos termékeknél a GDDR5 jobb. A GDDR5X már kérdéses. Ezt nem biztos, hogy sok VGA-n beveti az AMD. Az előny, hogy olcsó maga a memória, de ha nem GDDR5 módban működik, akkor ez a NYÁK költségeinél hátrányos lesz.
Idén a HBM csak a felsőházban kap szerepet. Jövőre fog lejutni a középkategóriába. De itt a középkategóriát majd át kell értelmezni, mert az AMD-nél a termékskála az egyre gyorsabb dGPU-ról, a "leglassabb dGPU->IGP->egy gyorsabb dGPU->egy brutál IGP->és egy még gyorsabb dGPU" termékskálára vált át. Már az IGP is HBM-et kap. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Most nem azért, de mi másban lehet hinni most? Azért Joe Marci már 8 éve felvázolta, hogy a hagyományos elvek szerint épített memóriarendszerek nem skálázhatók addig, ameddig erre szükség lenne. Ergo a fogyasztásuk egy idő után olyan szintre emelkedik, amivel az erre épített termékkategóriában az új generáció nem gyorsulni, hanem lassulni fog. Elég megnézni a GDDR fejlődését, ahol a dupla teljesítmény azonos buszon mindig kétszeresnél nagyobb fogyasztástöbblettel járt. Az persze világos, hogy a JEDEC feje 8 éve még nem tudta, hogy mi lesz a megmentő, de ettől függetlenül az előrejelzése pontról-pontra bejött. Persze őt ezért fizetik.
Ma HBM-en kívül semmilyen más működő alternatíva nem létezik a Marci által 8 éve felvázolt problémára, így baromira nehéz kétségbe vonni a HBM jövőjét. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor kezdjük az elején, ******** Egyrészt több tűt használ, tehát bonyolultabb lesz a routing, amivel bonyolultabb lesz a NYÁK. A magasabb effektív órajel miatt az EMI nagyobb gond, tehát a NYÁK-ot ez még tovább bonyolítja. Meg kell oldani, hogy ez ne zavarja a többi komponens működését, ezen belül is a NYÁK-ot érdemes nagyon sok rétegőre tervezni. Ezek nem kisebb módosítások, hanem komplett áttervezés és leárnyékolás. Egyedül akkor nem szükséges ez, ha eldöntöd, hogy GDDR5 módban működteted a GDDR5X-et.
Az interposer nem könnyű, de egyszerűbb vele bánni, mint az EMI-vel.A híreknél mindenkinek joga van benyalni a Micron marketingjét. Az viszont fontos tényező, hogy az AMD és az NVIDIA is a HBM felé tart, mert tisztában vannak a GDDR5X problémáival. A Hynix és a Samsung is erre épít.
[ Módosította: Racecam ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- 27% - MSI GeForce RTX 4060 VENTUS 2X WHITE OC 8GB GDDR6 Videokártya
- GAINWARD GeForce RTX 4070 Ghost 12GB GARANCIÁLIS, DOBOZZAL, SZÁMLÁVAL
- 27% - ASRock RX 7900 XTX Taichi WHITE 24GB OC Videokártya
- EVGA FTW3 ULTRA RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X Videokártya!
- 27% - ASUS ProArt RTX 4060 Ti OC 16GB GDDR6 Videokártya!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3121
- iPad 9 Wi-Fi + Cellular + AJÁNDÉK iPad Pro Leather tok
- Xiaomi Redmi 15 / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS4031
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)














