- Szuperkijelzővel készül a Huawei Mate 80 RS
- MIUI / HyperOS topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Apple Watch
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Fotók, videók mobillal
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
Hirdetés
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #62341 üzenetére
"Megint beütött a ComputerBase-effektus, és sok esetben jelentősen alacsonyabb értékeket közöltek ugyanazon játék kapcsán."
Mas utvonal/resz van hasznalva a teszteknel a HUB-nal es mas a CB-nel -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #62331 üzenetére
" A 7900 XT és XTX határozottan jobban viseli az RT bekapcsolását, mint a Navi 21-es kártyák."
Igen, pont ez a baj, hogy csak a csúcskártyák viselik jobban
A Navi 32-nél erősebb 7900 GRE meg már nem és azt is tudjuk, hogy a Navi 32 szendvics alján a Navi 33 sem.
-
válasz
Alogonomus #62331 üzenetére
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #62327 üzenetére
AV1 kódolást és az FSR3-at adom - ezek közül engem mondjuk egyik sem érdekel -, de a fejlettebb RT nem jön át a gyakorlatba, ahogy láthatod a 7900 GRE tesztben vagy a 7600 tesztekben. Ezek alapján a Navi 32 sem lesz gyorsabb RT-ben az RDNA2-höz képest.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #62319 üzenetére
Igazad van. Talán a Navi24 miatt emlékezhettem úgy, hogy az RDNA2-ben nincs AV1 dekóder, merthogy abból tényleg kihagyták.
-
Z_A_P
addikt
válasz
Alogonomus #62313 üzenetére
minden mást pedig eleve felhős szolgáltatások fognak lefedni a cloud gaming mintájára
Inkabb konzol lesz ebbol... -
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #62313 üzenetére
> Így viszont nem igazán oldható meg a HPC "selejt" elhasználása a home computing vonalon.
Nem is feltétlenül arra gondoltam, hogy a két piacra közös lapkát fejlesztenek. Ma már inkább technológiai transzferről, esetleg közösen használt chipletről lehet beszélni.
Erre talán legjobb példa a Zen chiplet, ami nem csak abban nyilvánul meg, hogy képesek a chipleteket egyik piacról átterelni a másikra, ha váratlan keresleti korlátba ütköznének, hanem a válogatás révén a különöző piacrok eltérő minőségű vagy képességű lapkákat vihetnek.
Persze nem tudom, hogy a CDNA és az RDNA között ilyenfajta chiplet-megosztás lesz-e valaha.> Az újabb kártyák AV1 dekódere jelentősen segítheti a cloud gaming terjedését
Érzek ebben a mondatban némi önellendmondást. Én nem vennék azért dGPU-t, hogy utána cloudban futtassam a játékot. De az persze igaz lehet, hogy az AV1 hozzájárulhat a cloud gaming terjedéséhez, de ebben szerintem az APU-k (ide értve bármilyen intel vagy AMD megoldást, amiben van IGP vagy legalább AV1 dekóder) fognak szerepet játszani.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #62309 üzenetére
Szerintem a fejlesztés iránya eddig is a vastag profittal kecsegtető profi, HPC, supercomputing, valamint a nagy értékesítési volumennel kecsegtető OEM, notebook, konzol volt. A doboz termék mindkét másik fókuszban levő piacnak a selejtjét, melléktermékét, morzsáit kapja.
Szerintem az se feltétlenül igaz, hogy csökkenne az igény az 1500-3000 lakossági kártyákra. Elképzelhető, hogy ez a piacnak csupán egy kis, de szerintem növekvő méretű szegmense lehet. Ezzel együtt csak ez nem fog fenntartani egy céget.
Bennem az merült föl kérdésként, hogy vajon az AI - és azzal együtt a GPU - meg fog-e járni egy olyan kört a kliensgépen, mint a grafika. Lesz-e vajon olyan fontos az adatbiztonság, vagy a késleltetés egy AI szoftver (modell) futtatásában, hogy az indokolja azt, hogy bizonyos célokért, emberek széles köre erősebb gyorsítókártyát akarjanak venni, vagy ezt teljesen kimarad és minden vagy egy mobiltelefon, vagy asztali processzor képességeit fogja igényelni, minden mást pedig eleve felhős szolgáltatások fognak lefedni a cloud gaming mintájára?
-
válasz
Alogonomus #62309 üzenetére
Ettol meg az AMD egyertelmu hatrannyal kuzd a GPU vonalon.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #62307 üzenetére
> vagyis nincs hova rohanni az asztali RDNA 4 fejlesztésével.
Ez a kijelentés vitatható. Bár továbbra is azt gondolom, hogy az nvidia piaci részesedésének nagyobb részét a OEM/Notebook eladások jelentik, ahol nem közvetlenül a fogyasztók "jól átgondolt" preferenciái döntenek. De igenis több szempontból szükség lenne a hátrány behozatalára és erre - eddig úgy tűnt - az Nvidia eltolása alkalmat teremt.
- energiahatékonyság
- abszolút teljestmény
- RT
- DLSS/FSRElképzelhető, hogy a nagyobb asztali példányok elengedésével a felsorolásból végül csak az abszolút teljesítményt nem fogják tudni hozni a megmaradt RDNA4 lapkákkal
Már csak az a kérdés, hogy vajon akkor RDNA4 helyett lesz-e esetleg mégiscsak RDNA3.5 alapú frissítés/javítás?Azért furcsa.... és egyben nehéz is megítélni, hogy mi maradt akkor az RDNA4-ből, mert persze az ember rámondaná, hogy biztos a Navi24 és Navi33 termékkategóriák N4P alapú felfrissítése lehet. Lapkaméret szempontjából bizonyára ezek jelentik azt a szintet, ahol érdemes lehet inkább monolitikusan építkezni. De vajon mi szükség lenne 100-150mm2-es lapkára, miközben arról beszéltünk, hogy Strix Halo-val tényleg eljuthatunk már oda, hogy a belépőszintet elviszi az APU?
-
bitblueduck
senior tag
válasz
Alogonomus #62172 üzenetére
röviden arról volt szó ebben a témában hogy az nvidia esetén állítólag emulált működés lehetséges ami a processzort terheli. és arról volt szó, hogy akkor erre pont jók lesznek az E magok. ha jól párhuzamosítható meló (és mivel VGA-n futhat valószínűleg igen) akkor miért ne mehetne E magra? pont azért nem P magról volt szó, mert az ott van a combosabb single thread teljesítményt igénylő folyamatoknak. így kb pont nincs igazad.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Alogonomus #62169 üzenetére
latom kepbenvagy.
nem ez volt a kerdes, hanem az, hogy mennyire tud besegiteni a directstorage folyamatba az a sok "E" vitamin. -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #62164 üzenetére
Gondolom még tesztelik, mert a driver tegnap jött ki
Ha a Nixxes-nél oké lesz, már adják is ki a feloldási javítást. Mivel a Spider-Man játékok esetén működik ezzel a motorral ez a fajta RT AMD kártyákon is, így itt sincs semmiféle indok a visszatartásra.
-
HSM
félisten
válasz
Alogonomus #62143 üzenetére
Ugyanaz a GPU, Navi31...
Az ECC is benne szokott lenni a normál verzióban is, kikapcsolva. Nem éri meg külön verziót gyártani belőle.Ahogy a memória méret is elég nagy baj lenne, ha külön memóriavezérlőt igényelne.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #62138 üzenetére
Vajon mekkora lehet ezeknek a gyengébb gpu-knak az aránya gyártásban?
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #62138 üzenetére
"Minden jel arra mutat, hogy ez a GRE verzió valóban a kimondottan gyengére sikeredett Navi 31-ek kiszórásáról szól, ezért is célozzák vele főleg a kínai piacot, bár állítólag érkezik pár kártya a fejlett piacokra is."
Elég sajnálatos, ha/hogy a 7900XT/XTX formában bemutatott - a szóbeszéd szerint 3Ghz fölé célzó - példányokon kívül még létezik egy olyan nagyobb - selejtes - termékcsoport, ami még azoknál is gyengébb frekvenciára képes. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Alogonomus #62087 üzenetére
Az nem olyan egyszerű, mert az NV VGA-i szabványos interfészen kapcsolódnak. Ezt nem tudják csak úgy "nemszabványosítani" az AGESA-ban.
A szabvány az azért szabvány, mert a gyártó akaratától függetlenül is működni fog.
#62088 FLATRONW : A Starfielddel is főleg NV kártyán fognak játszani, és mégis az AMD-től rendelik bele a teljesítménycentrikus kód nagy részét.
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #62076 üzenetére
Az NVIDIA oké, hogy reklámozza, de sosem tiltották e mellett semmilyen AMD-s dolog alkalmazását és ezt hivatalosan is kommunikálták
FSR benne van, RT is benne lehetne simán, de az AMD-vel dolgoznak a megoldáson, ez a cég hivatalos közleménye, nem sunyulnak. Az AMD a kérdésesebb, hiszen a Starfield DLSS hiányra, csak egy no comment választ adott.
-
HSM
félisten
válasz
Alogonomus #62069 üzenetére
A 16 vs 20 GB mellett a sávszélesség is kevesebb és 16MB Infinity Cache is megy a levesbe az egyik MCD-vel. Azért ezeknek is érezhető hatása lehet, már a 7900XT-nek is fájt néha a kiesett MCD az XTX-hez képest. Ha a TDP keret is csökken, akkor az órajel is érezhetően fog, hiszen a 7900XT sem volt TDP ügyileg eleresztve...
-
válasz
Alogonomus #62069 üzenetére
A 4070 Ti ellenfele a 7900XT . 5 % eltérés van a kettő között átlagban.
Bármilyen lassabb SKU felesleges kör a 4070 Ti ellen ,mert azzal a 7900XT nek is konkurencia nem csak a 4070Ti nek.
A 7900XT szerintem teljesen jó ellenfél és jó választás mai felhozatalba, nekem kifejezetten szimpatikus SKU.
Miből veszed hogy csökkentett órajele van vagy fogyasztása?
Mert valami biztos van még a memórián kívül,( IF cache? ) mert ha ugyan az a TDP keret akkor akár még minimálisan gyorsabb is lehetne a GRE mint a7900XT, kivéve sávszél limit esetén. -
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #61997 üzenetére
Akkor ez valami olyasmi, hogy a GDDR6X a GDDR6 bruteforce továbbfejlesztése jelentős felárral, míg a GDDR7 ugyanazokat a képességeket fogja hozni, mint a GDDR6X, csak jobban átgondolt és ennélfogva kevésbé költséges alapokon (PAM3 vs PAM4)?
Vagy a +20% hatékonyság vagy +33% teljesítmény a GDDR6X-hez viszonyítva értendő? -
válasz
Alogonomus #61986 üzenetére
Az általad linkelt tesztben a 4060 38%,( 38,18)a 7600 pedig 30% esést hoz (29,62%)tehát 8 % a különbség nem 14-15%. és ez szerintem nem igazán kompetens, egyáltalán nem mondható az ki, hogy azt IF cache miatt van, lehet éppen a 4060 kezdeti furcsa energiagazdálkodása miatt van ,amire Igor rávilágított,sőt.
A minimum FPS lenne ebben szerintem mérvadó, de ott mindegyik kártya földbeáll. -
Ribi
nagyúr
válasz
Alogonomus #61983 üzenetére
Kinek a tesztjében teljesít rosszabbul? Mert itt gyakorlatilag ugyan olyan.
-
Ribi
nagyúr
válasz
Alogonomus #61977 üzenetére
2 gyártó elvan infinity nélkül, a másik meg nyomatja. Amíg nincs úgy megírva a játék hogy tényleg "kell" az oda, addig - és vehető úgy is hogy eddig - nem sok értelme van. Ha meg "kell" akkor kérdés mi lesz a többi gyártóval. Sajna nincs eszköz tesztelni nélküle, így nem tudni mennyire is kell az oda.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #61977 üzenetére
"Az egyre magasabb frekvencián üzemelő GPU számára pedig kiemelten fontos a minél kevesebb üresjárat, amíg az adatra vár."
Hát igen, csak kérdés, hogy ezt az igényt mennyire jól szolgálja ki egy másik chipleten található - relatív kis méretű - cache. -
X2N
őstag
válasz
Alogonomus #61960 üzenetére
Motion interpolation mint saját technológia?
Ahelyett hogy a fogyasztást javítanák a kártyáiknál vagy a VR támogatást ami miatt mindenki panaszkodik...
-
válasz
Alogonomus #61951 üzenetére
Nincs ebben semmi meredek azért tettem be a táblázatot hogy az lett volna a normális meder hisz ezt csinálják évek óta és ezért háborog mindenki hogy most eltolták a nevezékeket.
Mit tartasz ezen meredeknek? A normális kerékvágást?
A 3080 Ti az Ampere szériában is 1200 dollár volt. Semmi nem változott volna csak a nevek és a 4080 pedig egy olyan SKU lett volna ami majd talán fog jönni gondolom 4080 Ti néven...
Igen olvastam ezeket az eladatlan készletes dolgokat itt, miközben már januárban sem tudtál nagyon venni 3080 és az fölötti kártyákat. Az RDNA2 most is teljes portfolióval elérhető mindenhol. Ebből kitalálható kit érintett jobban ez a dolog, bárki bármit is állít. -
Devid_81
félisten
válasz
Alogonomus #61920 üzenetére
Az viszont nagyon jo eredmeny mobilhoz kepest, csak az a kozel 200Wattos fogyasztas eleg meredek hozza laposban.
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #61914 üzenetére
Teljesen igazad van. Kiemelve akartam írni a "jelenlegi generációs VGA-k között"-et
Egyébként az RT teljesítmény kérdéses ezen kártyák esetén, mert jobbat guríthat, mint a regiszter vágott Navi 33. Na meg, ha a fogyasztás / teljesítmény is jobb lesz a Navi 33-hoz képest.
Az előző generációs kártyák általános ár / teljesítménye természetesen nem lesz veszélyben. Én is ezért vettem meg az RX6700XT-t, mert 100k-ért kapható és a jelenlegi VGA generáció a gyártási költségek miatt nem előrelépés, hanem csak oldalazás mindkét gyártó részéről. Most jött ki épp egy jó Hardware Unboxed videó erről, hogy az esetek többségében a legjobb, amit tehetünk, hogy nem veszünk új generációs kártyát.
-
válasz
Alogonomus #61860 üzenetére
Ez egy fő irányra többi visszaverődésnél már hagyományos eljárásokkal vegyítik, mert akkora a hardveres igénye.
Pl a szórt sugarak számítása hatalmas feladat, mindenképpen kell hozzá felskálázás stb. Ezért fut a Portal, ami teljesen Nvidia PT SDK-ra épül, még egy 4090 kártyán is nehezen pedig az sem teljes PT, hanem vegyített eljárások egyvelege. -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #61801 üzenetére
Meglátjuk
Az amúgy nagyon durva és hülyeséget mondtam pár hónapja, hogy most az NVIDIA kártya dömping (2,5x több Ampere hirdetés van a Hardveraprón, mint RDNA2) az AMD-k alá nyomta le a használt áraikat. Ezt nem hittem volna, hogy az AMD-k jobban fogják tartani az árukat. Bár az NVIDIA-nál a közép kategória már megjelent, de nem hiszem, hogy ez a teljes oka ennek.
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #61797 üzenetére
Remélem lenyugodva adják ki a Navi 32-t, mert ha olyan sietős lesz, mint a 7900XTX tavaly év végén, hogy karácsony előtt legyen kint a polcon, de még normális driver nincs hozzá vagy most az RX7600, amikor megjelenés előtt órákkal azt se tudják, hogy mi legyen az ára, mert nem bíznak a termékben, akkor megint csak a problémák fognak halmozódni.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #61797 üzenetére
"amikor inkább laptopokat mutatnak be a gyártól, így a Navi32 talán laptopokban jelenik meg először, és majd utána ősszel érkeznek az asztali verziók."
Ezt az AMD kávé minden midrange és mainstream GPU-val megpróbálja eljátszani. A törekvés érthető, az Nvidia eladásainak nagyobb része bizonyára OEM/notebook gépekben valósul meg. Aztán sajnos leggyakrabban olyan jelentések születnek, hogy keresve sem nagyon megtalálható Radeon a notikban. -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #61780 üzenetére
Igen, ár / teljesítmény és a VRAM lesz a döntő. Én csak azt sajnálom, hogy ahogy egyre többet tudok az RDNA3-ról, úgy tűnik egyre "rosszabbnak". Szívem szerint se NVIDIA-t, se AMD-t nem vennék, mert ez a generáció sajnos egyiküknek se sikerült fényesen. Egyiknél ez a gond, másiknál az, de az NVIDIA szokásosan toppon van az architektúrában. Drágább az NVIDIA, de nem lehet azt mondani, hogy nem látjuk, hogy miért.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #61682 üzenetére
Korrigálták a számokat utána, nem tudom milyen hitelességről beszélsz.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Alogonomus #61682 üzenetére
> Azért azóta nem sok hitelessége maradt a JPR adatainak,
az a kérdés, hogy tanultak-e az esetből ?
és mi van helyette, mint jobb alternativa ?amúgy csak érdekességként tettem be, és valószínűleg jobban közelít a JPR száma a valósághoz, mint bármelyikünk számítása itt a listán ..
Ez majdnem olyan mint a közvéleménykutatás .. ha jó a modell, akkor pontos az érték.
ha viszont valamilyen nagy változás van, amit nem építettek be a modellbe, akkor az problémás. -
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus #61666 üzenetére
A 7700XT akkor lenne jó helyen a 6800 mellett, ha lenne egy sima 7800 valahol a 4070 környékén. Különben túl nagy gap (30%) lenne a 7700XT és a 7800XT között.
De az AMD nem NV, hogy patika mérlegen számolja ki a pozícionálást, mert szerintem nincs annyi mozgásterük, nem lett jó az RDNA3.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus #61659 üzenetére
A 7800XT valahova a 6900XT köré kellene jöjjön, kicsit fölé. A 7700XT valahova a 4070 szintjére kéne jöjjön, a 7600XT pedig a 6700XT-t kéne elérje. Ez utóbbi nem biztos, hogy meglesz.
-
válasz
Alogonomus #61659 üzenetére
Neked meg mindig bilibe log a kezed
A 7900XT van lenyegeben a 4070Ti szintjen... (raszterben picit felette, RT-ben meg alatta)
A 7800XT 4070 es 4070Ti koze fog erkezni, jobb esetben kicsit kozelebb a Ti-hez, mint a simahoz.
Neha azt erzem, te valami masik filmet nezel
-
Yutani
nagyúr
válasz
Alogonomus #61654 üzenetére
What Is the Manufacturer's Suggested Retail Price (MSRP)?
The manufacturer’s suggested retail price (MSRP) is the price that a product's manufacturer recommends it be sold for at the point of sale. Any retail product can have an MSRP, but the term is frequently used with automobiles. An MSRP is sometimes informally known as the "sticker price."
The MSRP is also referred to as the list price by some retailers. Other higher-priced goods, such as appliances and electronics, may have an MSRP as well.
The MSRP is designed to keep prices at the same level from store to store. But retailers are not required to use this price, and consumers do not always pay the MSRP when they make purchases. Items may be sold for a lower price so a company can reasonably move inventory off shelves, especially in a sluggish economy. -
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #61654 üzenetére
ROFL
Hagyd a fenebe es ne egesd magad tovabb
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Alogonomus #61648 üzenetére
+ Raymond: Részben igaza van egyébként Alogonomus-nak, mert mikor a 600$=600€ az pont azért van, mert a 600$ az exVAT, míg a 600€-n már van tipikusan 20% VAT.
"Az MSRP az egy világszinten egységes szám, amiből aztán országonként/államonként a helyi adóterhek/adókedvezmények, illetve a kereskedők haszonkulcsa alapján eltérő végfelhasználói ár képződik."Na, ez viszont abszolút nem igaz. Sok esetben -főleg a digitális termékeknél- régió szerinti árazás van, tehát még adott kontinensen belül se egyezik az MSRP. Ezért volt a VPN-ezés is Steam-en, hogy orosz régióban vásárolhass az EU-ból negyedeáron.
Jómagam pl GTA5-öt brazil webshopból rendeltem elő 7e Ft-ért, miközben idehaza volt vagy 12-15e... -
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #61648 üzenetére
Megint margasagokat irkalsz. Az MSRP nem egy szam mester! Kulon can egy USA-ra es van EU es UK is. Az USD netto ahogy urtal, az EUR es a GBP brutto.
-
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #61646 üzenetére
Mirol beszelsz ember?
-
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #61642 üzenetére
"Az adó nélküli listaár az más néven lényegében az MSRP"
Ez termeszetesen nem igy van. Manufacturer's Suggested Retail Price es USA-ban ado nelkuli netto ar. Europaban konzumert termeknel nem csinalhatod ezt ezert itt az MSRP brutto ar. -
válasz
Alogonomus #61642 üzenetére
Tehát nettó árra gondolsz. Az MSRP amúgy a javasolt kisker árat jelenti . Az USA ban, netto, nálunk EU -ban nem .
Nem tudom mennyire valós ez a lista, inkább csak a nevek érdekesek.
AMD ezek szerint 2 vel több kártyával fedné le az Nvidia felhozatalát, mert a 4060TI 2 verziója csak vramban tér el. Nem nem tudom hova fér bele ennyi a piros oldalon. -
válasz
Alogonomus #61637 üzenetére
adó nélküli listaár?
Az nem tudom mi . DE a legolcsóbb 7900XT 799 Euro gyári kivitel, ami meh, az első AIB 849 Euro.
Igen ,elég húzós árak sajnos. -
paprobert
őstag
válasz
Alogonomus #61621 üzenetére
"utánanézzen az AMD üzemeltetési körülményeinek"
Mármint úgy érted, a "nemüzemeltetési" körülményeinek.#61622 Yutani
Szerintem nem lejáratókampány. Megtetszett neki a papíron jól mutató és olcsó hardver, amivel -saját szoftverrel kombinálva- egy ütős terméket lehet piacra dobni.
A munka közben derült ki az, hogy ebben a formában AMD-re alapozva jelenleg nem lehet működő terméket fejleszteni.Emiatt nem lesz egyből zsákutca a szoftverfejlesztési projektje, mert van olyan hardveres alternatíva ami nem annyira olcsó(3090) vagy nem annyira gyors(A770), de legalább működik.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #61621 üzenetére
Utánanézett, sőt fel is vette velük a kapcsolatot.
Ezért tudja mi a helyzet és mik a problémák.
Szarból várat építeni esete. -
paprobert
őstag
válasz
Alogonomus #61619 üzenetére
Azért azt ne várd már el Hotz-tól, hogy megírja a kernel drivert működőre az AMD helyett... dokumentáció nélkül... és persze ingyen, egymaga.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #61616 üzenetére
Nem a vállalkozást hanem az AMD-t engedte el, mert papíron hiába jó a hardver, ha a szoftver és a körítés ennyire problémás.
Illetve a videója alapján az AMD nagyívben tesz rá. -
paprobert
őstag
válasz
Alogonomus #61616 üzenetére
Továbbra is csinálja, csak RTX3090-nel, és ARC A770-vel.
Az AMD drivert egy asztalhoz hasonlította, amire elég sok hasznos tárgy van felrakva, viszont eggyel kevesebb asztallába van mint kellene, és felborul az egész.
-
válasz
Alogonomus #61538 üzenetére
Itt
UHD 7%, 1440P 9%
Arra merget vehetsz, hogy a 7800 nem 3-5%-kal fog a 7900XT ala erkezni -
válasz
Alogonomus #61536 üzenetére
3090 es a 7900XT kozott nem igen van ter, a ket kartya kb egal
A 7800 inkabb valahova a 4070 es 4070Ti koze varhato.
-
válasz
Alogonomus #61478 üzenetére
Hát neked aztán tényleg le tudják tolni a torkodon,, ha még ez is átmegy a szűrődön.
Nincs szerintem semmi" legalább", ez egy értelmetlen kártya.
4060 Ti átveszi a 499 dolláros 3070 kártyát a boltokban majd, mivel leállt a gyártása, de még így is vállalhatatlanul szar hogy ad pár extrát és kevesebbet eszik és a 3060 Ti hez nézve 10 % kal jobb a perf / dollár aránya. Itt semmi nem történt konkrétan.
Azért vágtak árat az utolsó pillanatban mert amúgy 10 % kal rosszabb lett volna a perf/ dollár mutatója minta 6600XT nek vagy 6650XT nek, így ugyan az.Aki ezt támogatja , jónak látja bármelyik oldalon az egy palimadár.
-
hahakocka
őstag
válasz
Alogonomus #61464 üzenetére
Az jó ért akkor kb àtlag 10% ra lesz csak a 4060Ti től S a 269 vs 400 dollár nem 10% difi. Azoknak jó lesz akik nem tudnak sokat költeni FHD médium high de ennyi. NyÀron 4060 utân még csökkentik mèg az àrat talàn.
-
válasz
Alogonomus #61448 üzenetére
De igen, a 4060 Ti egy totális katasztrófa, csak nem tudom mi köze ennek ahhoz.
Mibe kapaszkodok én? milyen szalmaszál?Most komolyan azt gondolod érdekel mi lesz a teljesítménye ? Mit nyújt egy 7600 egy 6650XT hez képest ez érdekelne mondjuk majd mert azt mondjuk tudom mit ad egy 4060 Ti egy 3070 hez és 3060 Ti hez képest, ma délutántól ennek fényében tudok tenni ilyen kijelentéseket mint az első mondatom. DE az érdekelne te miből írsz le ilyen nagy kijelentéseket csak ez érdekelt, hogy tudsz már valami eredményeket , teszteket 4060 ra vagy 7600 ra vonatkozóan, hoyg ennyire meg vagy győzve arról hoyg az előző genhez képest az AMD vagy Nvidia arat. mert azt azért elmondom hogy a 3060 12 Gb volt a legnépszerűbb kártya abban a szegmensben majd a 6600 az AMD től.
-
Yany
addikt
válasz
Alogonomus #61448 üzenetére
GN videója szerint nem ritka esetben még a 3060 Ti is gyorsabb a 4060 Ti-nál. LOL
-
hahakocka
őstag
válasz
Alogonomus #61444 üzenetére
Nemrég olvastam, hogy a 7800 xt 16gb al a 4070 ellenfele lesz, de erősebb lesz picivel és 599 dollárról indul. A 7900xt is néztem a 4060ti reviewek-nél, hogy sok helyen 20 fps el jobb volt mint a 4070ti az új gameknél fura volt, mert úgy emlékeztem hogy közelebb vannak egymáshoz. Szóval igazán csak a 4090 ben jobb az NV most és hát RT ben de ott is csak a 4080-4090 nél van nagyobb difi a többinél már nem akkora a konkurenciához mérten. Az Intel ARC A770 viszont alig jobb a 750 nél sok érteme így nincs ahogy nézem max a 16gb vramja.
1-2 nap s kiderül a 7600, Az hogy lecsökkentették 269 re az árát nem hiszem hogy jó jel. Eleve az XT megy a TI ellen. 4060 ellen kéne nézni majd. -
válasz
Alogonomus #61444 üzenetére
"hogy a mainstream kártyák DIY-piaca továbbra is az AMD terepe lesz?"
Miből gondolod ezt, most komolyan ?
Fogalmad sincs mit fog hozni a 7600 .ÉN már nem bíznék egyik gyártóban sem. -
HSM
félisten
válasz
Alogonomus #61435 üzenetére
Mivel RDNA3, dual issue képességet kapott, ami azonban korlátozottan használható ki. Papíron a 7900 is nagyon erős lett, vagy 60 Tflops, ugyanezen okból.
-
válasz
Alogonomus #61429 üzenetére
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #61429 üzenetére
Ehh, hát ez elég érdekes.
Hogy lesz a 160W-os RX 6600 XT-nél alacsonyabb game órajellel rendelkező RX 7600 TDP kerete 165W? Értem, hogy a boost clock magasabb, de az inkább csak a maximális áramfelvételnél játszik szerepet.
Ez elég különösPersze lehet, hogy az RX 7600 kifejezetten a rosszul fogyasztó lapka példányokat kapja meg. Vajon akkor hová mennek a jó karakterisztikájúak?
Vagy ennyivel megnövelnő a fogyasztást az RDNA3 architektúra - miközben menet közben alig van hatása a teljesítményre? Vagy lehet, hogy a magas fogyasztás és a magasabb TDP kifejezetten a RayTracing nyomán jön létre és amiatt indokolt.Majd ez gondolom úgyis kiderül a fogyasztási mérésekből.
Mindenesetre ez a 165W-os TDP elég magas a konkurensnek várt 4060 várható 115W-os TDP-jéhez képest. Viszont pariban van a 8GB-os 4060Ti-vel, ami 160W. Egyébként paramétereit tekintve inkább azzal lehetne párba állítva.
Azt beszélik, az AMD arra számított, hogy a 4060 $329 lesz és ők ellavírozhatnak $299-os RX 7600-zal és hogy legkésőbb a 4060 megérkeztével be fogják ejteni a az árat $299 alá.
Kiváncsi vagyok hová fog landolni.
Ha raszter teljesítményben versenyképes a 8GB-os 4060Ti-vel, akkor komparatív összehasonlításban a $299 árazás is versenyképes. Ha viszont tényleg csak a 4060 szintjét éri el, akkor kb ugyanaz a sors vár rá, mint az RX 470-re: hogy hiába gyorsabb, mint a versenytársa (4060) a magasabb TDP miatt nem lesz kelendő -
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #61429 üzenetére
Hát ez furcsa. Az 550W tápegység mellett pontosan leírják, hogy 40A-nél több kell 165 Wattos kártyához
Az én 450W-osom 37.5A-t tud 12V-os ágon és most is simán megy a 170W TDP-s RTX3060-om.
Abu85: Be Quiet Straight Power 11 450W prémium tápegységem van.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Alogonomus #61424 üzenetére
Hát a most megszellőztetett 165 watthoz túl kevésnek tűnik az a 21 centis MBA kártya. Vagy valamelyik hír fals, vagy ez a 165 wattos verzió már egy erősen húzott változat.
Egy 250-300 dolláros 165 wattos kártya 6650 XT teljesítménnyel valóban nem lenne nagy szám.
Esetleg úgy lehet jó vétel, ha a szintén most kijött FSR 3-as leak igaz, és valóban driverből működik majd az FSR 3 (kvázi mint az RSR), vagyis nem kell a játékokba külön implementálni. Ja és persze, ha az FSR 3 képminősége megfelelő lesz, plusz csak RDNA 3-as kártyával megy. -
válasz
Alogonomus #61424 üzenetére
Hát hűtő méretek alapján én nem nagyon rangsorolnám de egyetértek veled igazából a 6500XT től a 6700 ig bármi lehet.
Nagyon sokat nem lépett előre azért az N6 a 7 nm hez képest az azért csoda lenne ha 100 W TDP ből ból hozná a 6650 180 W TDP teljesítményét.
Ha én most kiadásra várok még legalább 3 SKu-t AMD től akkor ezt a 6600 és 6650 közé tenném be 200 dollár körül .Csak ne heréljék ki multimédiásan. -
HSM
félisten
válasz
Alogonomus #61403 üzenetére
Viszont egy minőségi tápnál ráírva az van, ami a tartós terhelhetősége... Pillanatokra annál jóval többet is le illene tudni adniuk. Azért is írtam, fontos, hogy ne gagyi tápról beszéljünk....
-
válasz
Alogonomus #61372 üzenetére
Biztos így van , csak jelenleg szoftveres RT UE5 alatt korlátokkal küzd és nagyon sok olyan javításra vár ( ha megnézed az UE5 checklistáját láthatod Régebben már kitárgyaltuk de benn is van a motor leírásában- amit a DXR API-n hagyományos sugárkövetéssel hibátlanul teljesíthető és szerencsére támogatja is a hardveres RT-t.
A videóban láthatsz ebből párat és az 5.2 ebből nem hozott ezen a téren javítást.
Miattam terjedhet ez is engem nem zavar csak azért hoztam a példát hogy lásd a sebességnek ára van és hogy a zöldek nem hülyék. JÓ minőségű a DXR csak nagyon magas a hardverigénye.HSM: Jogos ,a második fele nem neked szólt. Általánosságban címeztem.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Alogonomus #61372 üzenetére
*egyik legszebb RT megvalósítás, hogy pontosan idézzem
-
válasz
Alogonomus #61328 üzenetére
Csak ez nem véletlen. A szoftveres RT PC-n nem tudja azt nyújtani amit a hardveres jelenleg. Tehát azért is veszít kevesebbet a sebességből amiért itt láthatod.
Nvidia megoldása jelenleg a legpontosabb és legjobb de ez is csak kapizsgálja a z RT felületét.
Ezen lehet javítani biztos API val meg egyedi megoldásokkal,( Vulkan alatt is gyorsabb lenne az RT ) csak el kellene tudni néha fogadni, hogy az Nvidánál elég jó mérnöki gárda van és hogy már a 3. generációt dobják ki a piacra, amiben azért van hardveres részegység, mert tudják hogy az RT nem véletlenül hardver igényes, mert minőségi ugrást is kellene hogy jelentsen grafikában.
A Raytracing pontos és valósághű.
Szotferes RT amúgy tök jó gyengébb kártyákra de nem véletlenül van lehetőség hardveres megoldásra is a motorokban, mert így mindenki nyer ezzel a dologgal.
Azért hogy lehessen látni hol tartana most Nvidia ha a saját útját járhatná és nem lenne bekorlátozva API-ba és egy megfeleltetetési kényszernek hogy minden futnia kell egy játéknak, 4090-ről itt hagyok neked egy táblázatot hogy lásd ha kimaxolnának egy Szoftveres RT-t és egy Ada 4090 hardveres RT tudását mennyi lenne a különbség. Brutális és ez a szám a valóságot tükrözi , nézve 7900XTX és az előző genes Ampere kapcsolatát nagyjából ez látszik a játékokban is.Szóval hidd el Nvidiát hátráltatja jelenleg ez az Api és ez a megoldás hogy jó lenne ha Microsoft lépne, mert szoftveresen nagyon el van maradva minden az Ada valós RT tudásához képest. Ha most Az RTX 4090 egy konzol lenne saját APIval jó ideig kapaszkodna utána bárki ,aki szoftveresen be akarná hozni ezt a lemaradást.
Tehát baromira nem lenne jó senkinek ha akár az Nvidia akár az AMD saját megoldásokat erőltetné.
Jó dologm, hogy hogy egy alapjában raytracinghez gyenge hardveren próbálunk szoftveres trükkökkel javítani ,de ha ez AMDnél egy saját utas megoldására alapszik, akkor könnyen eljöhet azt hogy Nvidia rálép arra az útra, hogy a saját címeit úgy telepakolja ,hogy egyetlen AMD kártyán sem fog megmoccanni.
EZ elhozna azt hogy megosztódna a piac, ami senkinek nem lenne jó. Szóval a megoldás Microsoft lenne és egy egységes API, ami folyamatosan fejlődik.Én azt gondolom jókor vettem a 3080 12 GB kártyát. Nem emlékszem Pontosan 800 euro körül volt de lehet tévedek (garanciával) jelenleg ezt a teljesítményt a 4070 Ti übereli az eddigi kártyák közül az új genben és a 7900XT, de drágábban.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #61345 üzenetére
Azt a motort csak az Activision és stúdiói használják, COD-on kívül nem lesz más játékban.
-
PuMbA
titán
válasz
Alogonomus #61328 üzenetére
Ez SW RT. HW RT-vel szintén közel, de kicsit alatta van. Nagy kérdés, hogy melyik megoldás fog elterjedni. Ez megjósolhatatlan változó, de majd kiderül
-
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #61321 üzenetére
"Navi31 erős RT teljesítménye után én is azt reméltem, hogy a teljes RDNA3-as vonal RT-ben is ott lesz a Lovelace szintjén"
Ez hogy sikerulne? Per pillanat az Ampere szintjen vannak (az aktualis jatekokban), mitol gyorsulnanak fel egy belepo szintu kartya megjelenesevel?
-
válasz
Alogonomus #61321 üzenetére
A Navi31 sem "eros" RT-ben, csak erosebb, mint a Navi21
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #61315 üzenetére
(Elvileg/Állítólag) A Navi33 és a Phoenix APU elvileg csak 128kB L0 Vector register File per SIMD értékkel rendelkezik, míg a Navi31 és Navi32 192kB-tal. [link]
Talán ez a különbség indokolhatja a gyengébb RT teljesítményt.
-
válasz
Alogonomus #61315 üzenetére
Ugye ez monolitikus lesz már,nem chiplet.Szinte azonos gyartason keszul mint a 6600-6650 .Ugyan annyi Vram.A 6650 300 dollár alatt megkaphato most is.
Érdekes lesz,hogy ha RT ben sem lép előre mit hoz akkor.
Nem vagyok benne biztos hogy a sima 7600 hozza a 4060 Ti-t.
Ha hozza akkor nem 299 dollar lesz az ára,mert azzal a 6600 es 50 eladhatatlan lesz.
Nvidiánal ugye ott a DLSS 3 ,kicsit jobb RT,meg a kisebb fogyasztas,400 dollárért egy turbózott 3070 lesz talán. -
Raymond
titán
válasz
Alogonomus #61315 üzenetére
MLiD egy idiota, tole idezni barmit is, hat mit mondjak...
-
válasz
Alogonomus #61315 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy tőle leginkább bármit is idézni maximum teljes fentartással lehetne
-
Jacek
veterán
válasz
Alogonomus #61280 üzenetére
RT-ben egyértelmű az NV előnye, nem vita kérdés.
-
Pakmara
őstag
válasz
Alogonomus #61280 üzenetére
Nézd össze az RX 6800-al és kb megkapod a választ.
-
devast
addikt
válasz
Alogonomus #61250 üzenetére
4060ti nagyon sokáig egyedül lesz abban a szegmensben az új genek közül. Valószínűleg előbb tudsz majd 16gb-os 4060ti-t venni, mint akármilyen 7600xt/7700-at.
-
válasz
Alogonomus #61224 üzenetére
Senki nem mondta, hogy automatikusan a szabvany szerinti elmeleti maximum lesz a kartya valos TDP-je, en legalabbis sehol nem latom ezt a commentek kozott.
-
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #61214 üzenetére
Egyetértek. Épp ezért gondolom, hogy a tényleges árcédulán 10-15%-kal nagyobb számok lesznek. Sajnos. Persze szeretnék meglepődni, hogy nem.
Viszont ami nem kerek számomra az az, hogy ha a 16GB os 7600XT (legyen bármilyen alapon) $300 lenne, akkor az elég nagy rést hagyna ez és a mittomén $750-ért árult 7900XT között. Ennek lefedésére legalább 3 sku kellene, ami azzal járna, hogy vagy a navi31-et kéne még jobban vágni, vagy egy nagyon remekül sikerült Navi32-t kéne három szintre szegmentálni.
-
válasz
Alogonomus #61214 üzenetére
Na igen nekem is ez furcsa ,hogy oda érkezik ezzel a névvel?
-
huskydog17
addikt
válasz
Alogonomus #61123 üzenetére
Te sem hazudtoltad meg magad. Sikerült egy teljesen irreleváns dolgot kiemelned a címből ami alapján egy valóságtól elrugaszkodott kijelentésre következtetsz.
Arról Igor nem tehet, hogy az AMD kb. magasról tesz az RT-re, ami logikus, mert ott nem túl versenyképesek. A 4 RT címbe nagyon jó RT implementáció került, a mai napig a Cyberpunk és a Metro a legszebbek között van az RT GI-nak köszönhetően. A GotG-ban piszok gyors lett az RT is, míg a SotTR-ben a kevésbé terhelő RT-t mérik. Ez a tesztben azonban teljesen lényegtelen, mert itt a Sapphire új custom design-ja a lényeg, és nem az, hogy az RX7900XTX általánosan hogyan teljesít, azt már láttuk kb. fél éve.
Azért is lényegtelen, mert RT fronton mindegy milyen játékot nézel, egy kivételével (Far Cry 6) mindegyikben jóval gyorsabb a 4080, így az eredmények egyébként pont a papírformát, a realitást mutatják és állításoddal ellentétben attól, hogy neked nem tetszik a tesztben néhány cím, attól egy teszt eredménye nem lesz hiteltelen, ettől legfeljebb te leszel az az ilyen nevetséges kijelentésektől. Az önmagában nem jelent semmit, ha egy játék több éve a piacon van, ha egyszer technológia szempontból nincs jobb.
Ennek a tesztnek az a célja, hogy megmutassa hogy milyen lett a Vapor-X hűtés a jelenlegi csúcs Radeonon, a sebességmérések pedig csak azt mutatják meg, hogy a kb. 20%-al megemelt fogyasztási keretet mennyire tudja hasznosítani a csúcs RDNA3. Kb. 2-3%-ot tud vele hozni, azt mutatja, hogy már alapból a nem túlhúzott gyári 7900XTX kártyák is teljesen ki vannak facsarva, nem tud többet az RDNA3.#61126 hahakocka: A VRAM-ra vonatkozó kérdésed Busterftw már megválaszolta.
A teszt a Vapor-X hűtést mutatja meg, hogy mennyire lett az jó, továbbá, hogy mennyit hoz a konyhára, ha a csúcs RDNA3 kártya maximális fogyasztási keretét az RTX 4090 szintjére emelik (450W). Kb. semmit (2-3%). Ez azt jelenti, hogy az RDNA3 már a gyári, nem OC-zott 7900 XTX-en is teljesen ki van facsarva, nincs már benne tartalék. -
DudeHUN
senior tag
válasz
Alogonomus #61078 üzenetére
Pedig eddig az Ada egy kategóriával jobbnak néz ki, mint az RDNA3. Energiahatékonyságban főleg. AMD a VRAM méretével és az árral tud versenyezni. Már persze, ha akarna.
Az más kérdés, hogy Nvidia feljebb tolta a kártyákat, mint reális lenne. Kategóriában és árban is. De amúgy AMD is ezt csinálta sajnos. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #61078 üzenetére
Profitalnak hogy? Elerik az Nvidia launch teljesitmenyenek atlag 80%-at?
"Ránéztél már idén az eladott Radeon és Geforce kártyák darabszámára?"
Te mirol beszelsz? Q4 ben Nvidia market share 80+%, Q1 report meg nincs kinn.
A darabszam teljesen ertheto, mindket ceg csak high end kartyaval volt a piacon egy PC crash alatt.Tehat amikor Q1 2019-ben 50%-al esett az darabszam 16.1 millorol, 8.9 milliorol elozo evhez kepest, Q1 2018-ban, akkor az Nvidia mar elkezdte a dvga piacrol a kivonulast?
Ilyen marhasagokat mondani. -
válasz
Alogonomus #61078 üzenetére
Miben látod a szemellenzős megnyilvánulásomat? Hogy nem értek egyet veled? van itt még pár ember. Nem kell ehhez szemellenzősnek lenni hogy az ember értetlenül álljon a fenti kijelentéseid elött.
Én most sem az AMD kártyákat kérdőjeleztem meg hanem az Nvidiáról ésa z Ada-ról tett kijelentéseidet.
Az Unreal engine semmivel nem fut jobban az új AMD kártyákon mint az Ada-n.Néztem Fortnite-t és Matrixot is. Egy egy játék majd biztos futhat jobban AMD-n vagy Nvidián ahogy eddig is. Minden Unreal 5.1 és 2 demot az utolsó bemutatón NVidia hardverrel demózott az Epic.
De lehetet volna az AMD is. Mindegyik gyártóhoz fejlesztenek és elfogadnak Pluginokat és együtt működnek velük. Már annyiszor leírtad ezt a dolgot és mindig megkérdőjeleztem.
A 16 GB nem lesz kevés. Az hogy Vram alapján jelented ki hogy a 4080 kevésbé jövőtálló ugyan olyan bugyuta kijelentés minta kinduló kommented. Az Ampere is jövőtálóbb RT és DLSS miatt mint az RDNA2 az én szememben.
Elengedem mert rájöttem, hogy nem tudsz továbblépni arról a fan szintről ahol megrekedtél. -
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #61073 üzenetére
Ugyanezt a mesét hallgattuk már a PS4 korszakban.
Aztán 9% dvga market share lett belőle, az AMD játékokban ugyanúgy nem tudja megközelíteni az Nvidiat, nem hogy még meg is előzze.A kivonulós példád is vicces, amikor épp az AMD tette át kb minden elérhető kapacitást és fókuszt dvga-ról szerverre már pár generáció óta, aztán kétévente annyit bedobnak hogy "we love gamers".
Hol a 7800XT? Hol a 7600XT? -
válasz
Alogonomus #61073 üzenetére
arghhh.
Hogy beszélhetsz ilyen dolgokat kijelentő módban ? Miben látod hogy az Nvidia hardverekhez nem igazítják a motorokat?
Nvidia határozottan vonul ki a PC piacról? atyavilág.. sokszor eszembe jut hogy vannak jó kommentjeid aztán bedobsz egy ilyen oltári nagy baromságot kifejezetten megkérdőjelezhetetlen kijelentőd módban és megrémülök hogy te ebben hiszel vagy fogalmam sincs miből vonod ezt le, úgy hogy én napi szinten követem az Nvidia lépéseit...
Egyetlen kártya van memóriában kissé alatta a szükségesnek a 4070 Ti , az is számomra kérdőjeles, hogy valóban nem elég 12 GB vram, a többi teljesen megfelelően van memóriában elengedve a 4070 -4080 4090.
Az érkező 7600 sku-k 8 GB vrammal jönnek.
Aza gond hogy te motorokról beszélsz nem játékstúdiókról akik grafikus motorokat használnak. Nivdiához minden nagy játékengine fejlesztő első körben fejleszt mert a PC játékokban és alkalmazásokban az ő hardvereik a meghatározóak. Egyik sem köteleződik el se Amd se Nvidia irányában, hanem együttműködik velük.
Az Unreal a telefonoktól kezdve az almás dolgokig mindent támogat, és ezzel sok stúdió így van, mert az a cél, hogy minél szélesebb körben minél több hardveren el tudják adni...
Próbáld meg értelmezni azt hogy egy PC-s Játékengine ≠ Egy stúdió által átírt játékkal.
Az utóbbit meg lehet venni és támogatni és el lehet érni hogy egy 10 éves játék 20 GB Vramot kérjen vagy pedig beleférjen 8 GB míg az előbbit nem. -
válasz
Alogonomus #61069 üzenetére
Fenét, ezt nem lehet leegyszerűsíteni Vram problémára. ezek a játékok trágyák voltak a megjelenéskor technikailag.
A 4070 Ti kb a piacon maradásáig elég lesz a 12 GB vrammal 1440P re tovább is. Plusz azt is érdemes szemelött tartani, hogy nem feltétlenül ezek a játékok minden játékosnak célszoftverei. Nvdiia meg jobban odafigyel a Vram optimalizálásra AMD -nek meg pont az ellenkezője a cél, ők meg azt erőltetik hogy minél több Vramot kérjen egy játékakár indokolatlanul is. Spider man PC portját nvidia támogatta meg, 8 GB Vram RT-vel elég neki.. -
válasz
Alogonomus #61069 üzenetére
Azert probaljunk meg objektivek lenni, az adott jatekok nagy resze megjeleneskor igen is "broken" volt... kellett jo par patch, hogy az anomaliak eltunjenek.
Az mas kerdes, hogy a mar kigyomlalt jatek verziok eseten is sok uj cimnel megmaradt a kifejezetten magas VRAM igeny. Ami kb varhato trend lesz az ujabb portok eseten is ezt kovetoen.
A 4090/4080 vasarlobazisat megertem, az aron kivul nincs mas negativ a kartyak eseten. Ami nekem meglepo, hogy a 4070Ti-t is viszik, annak ellenere, hogy csak 12GB VRAM van rajta es az ara a 800USD/EUR szegmensben mozog.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #61010 üzenetére
Nem látok semmi szégyellni valót a teljesítmény alapján vs sokkal több vrammal szerelt RDNA2/RDNA3.
Persze nem az Nvidia volt az, aki már korábban is szponzorált játékban mesterségesen nyomta fel a vram használatot (khm RadeonVII) -
hahakocka
őstag
válasz
Alogonomus #60962 üzenetére
Ezèrt vàrom èn is a 7800xt T ami közel hozhatja az Rt T is a 4070 szintjèn raszterben meg 6950 xt felé tehàt jobb lehet, hiszen a 4070 nek a 7700 xt lesz ellenfele. Bàr engem annyira nem èrdekel az Rt egyelőre. Half Life Black Mesa is tudja minden csillog, tükröződik meg vibrâl stb pedig no Rt. S. Csak egy mod . Fanoktól. S a víz a tükrök a padló minden reflectionos meg csillog villog tükröződik. UE 5 meg lumenes is lesz az még szoftveres asszem, persze a hardveressel csak jobban megy majd Nvidian .
Az àr lesz a kèrdès. Szerintem a 8 GB os Nvidia S Amd új genes kàrtyâk buknak ha nem adják 100-150e körül. -
válasz
Alogonomus #60935 üzenetére
Megpróbálok ott is kérni. Treexy-t megtaláltam de félek hogy spam.
Busterftw
Autodetect enterprise kártyákon nekem nem működött. Szerintem ezen sem fog de megnézem hátha javult valamit. -
válasz
Alogonomus #60864 üzenetére
A 4070 Tiről beszéltünk feljebb, az 12 GB , nem 8. Ott azért GDDR6X van benne nem GDDR6 ami ha nem is nagy durranás de némileg gyorsabb plusz van valami emlegetett memória dekompressziós technika állítólag az Adában és jóval nagyobb L2 az Amperehez nézve. ezek mind valamelyes ellensúlyozzak a dolgokat, főleg az L2 mérete.
Az hogy 1080P-n korlátozna 12 GB vram szerintem hülyeség, a ló túloldala , egy fejlesztő sem hülye. 1440P ben sem korlátoz.
Maradjunk annyiban hogy necces és értelmetlen spórolás, de a kártya ma használható, tervezett elavulással. -
válasz
Alogonomus #60860 üzenetére
Nyilván 12 GB vramnál nem lesz ilyen drasztikus különbség, de biztos hogy ehhez is hozzá fognak nyúlnia fejlesztők. A másik ami segíthet a CXL hardverek megérkezése.
Természetesen ilyen drága hardvereknél azért nevetséges, hogy + 4 GB vram hiánya okoz problémát egy 800+ Euros GPU nál. -
HSM
félisten
válasz
Alogonomus #60860 üzenetére
"az lesz a megoldás a túl kevés memória esetén, amit az UE4-es Hogwarts Legacy alkalmaz már"
LOL, ezt a megoldást már közel 15 évvel ezelőtt tudta pl. a GTA4. Remek élmény volt, amikor apránként eléd épült a város...[link]
Normális mennyiségű VRAM-al szerelt kártyát kell venni, ilyen egyszerű... Nem belemenni az előrelátható avulásba... -
válasz
Alogonomus #60848 üzenetére
Fentebb ezt már kibeszéltük. Az átlag FPS hez érdemes nézni nem az előző kisebb felontásokhoz. 3090 is 20 % körül esik ott és a 6900XT is. hiába magasabb Vram.High Felbontáson a 3080 Ti is gyorsabb minta 4070 Ti és jobb minimumokat produkál azonos mennyiségű Vrammal.
Ettől függetlenül a 16 GB kellene rá ez tény vagy egy árvágás - 200 dollár legalább.
A 7900XT nek vannak cserébe más hátrányai a 4070Ti hez nézve, ez egyéni preferencia kérdése nem tartom egyértelműen jobb választásnak, de a mostani helyzetben a 7900XT-t venném én is, vagy semelyiket. -
válasz
Alogonomus #60839 üzenetére
Az Ada állítólag új eljárást alkalmaz amivel ezt mérékelni tudja,de ez egy kissé sántító magyarázat az egész chartot figyelme véve.[link]
Jelenleg nem tudok olyan játékot ahol a 12 GB limitálná a 4070 Ti-t mert egy játék sem allokál valójában annyi Vramot.
Ez nem azt jelenti hogy bőven elég rá, csak jelenleg a legtöbb játékban nem jelent problémát ahol meg jelenhetne( AMD támogatott játékok) ott sem jelent még , mint a LOU1 meg ott van amúgy épp elég más gond. Lassan AMD rosszabbul jön ki ezekből a szponzorációkból, mint amit nyer rajt. ( marketingben.)
Persze ennyi pénzért 16 GB kellett volna rá vagy pedig ha 500 dollár lenne, szemet lehetne hunyni ez felett, de mint látod a legnépszerűbb kártya így is, mert a 4080 értelmetlenül drága és 1440P 144 Hz a legelterjedtebb célfelbontás a felmérések szerint( most mar a konzolok is támogatják) és az RT ,DLSS 3 befolyásoló tényezők.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3136, 95% Akkumulátor
- Lenovo ThinkPad P1 G7
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I7 6700K / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 500 SSD
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Silver - Használt, karcmentes, 100% akku
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest