-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Z_A_P
addikt
válasz
Petykemano #34562 üzenetére
Vega nincs a listan. Gondolom csak lefelejtettek?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34543 üzenetére
A primitive shader kivételével ezek mind működnek már. Az pedig jó irány, hogy a GPGPU-s culling nem lesz Vegára kényszerítve. Nincs is igazán értelme primitive shaderben csinálni, ha van megoldás rá compute shaderben. A primitive shadernek lehet, hogy lesz értelme, mert a PS4 Pro IGP-jének vannak olyan képességei, amelyek csak primitive shaderbe menthetők át, de én nem hiszem, hogy ezzel jól járna a PC. Ha már változtatni kell a shader futószalagon, akkor ne a primitive shaderre menjünk, hanem az egyénileg definiálható shader lépcsőkre. A hardverek nincsenek messze ettől, sőt, a GCN-en abszolút megvalósítható, a többit pedig át kell tervezni stateless compute-ra, de ez nem olyan nehéz.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #34511 üzenetére
Ha furgon, akkor ne sportkocsi árban adják
-
válasz
Petykemano #34512 üzenetére
Ha igaz szlogen kéne, akkor az AMD-nél az lenne, hogy "we love technology", az NV-nél meg az, hogy "we love money".
-
TTomax
félisten
válasz
Petykemano #34511 üzenetére
Igen,mert így van kirakva a "kereskedésben" ,és akárhogyan is nézzük még mindig ez a legnagyobb stabil piac amit ki kellene szolgálni...szerintem.
(#34512) Petykemano
Igen és ez a legnagyobb bajom,hogy ennek milyen üzenete van a jövőre vetítve... ne legyen igazam. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34486 üzenetére
Annak nincs értelme. A 4Hi azért költséghatékony, mert 4Hi. A magassága miatt a TSV-n átfutó vezetékek nem túl hosszúak. Ha minden 8Hi lenne, akkor jóval drágább lenne az egész. Nem kell ezzel a problémával foglalkozni. Akinek 4Hi kell olyat rendel, akinek pedig 8Hi az olyat.
openszószdriveresdolgok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34484 üzenetére
Nem tudod használni, mert nem ugyanolyan magasak. Tehát ha egy gyártó 4Hi-t rendelt, akkor nem szállíthatsz neki 4Hi-ként működő 8Hi-t, mert nem tudják felrakni a hűtőt a termékre. Ha a tokozás során egy 8Hi stack nem lett jó, akkor az kompletten kuka. Ezért sem gyártanak ebből sokat, mert hiba esetén nyolc lapkát dobnak el, akkor is ha abból hét jó. Mivel ma még relatíve magas a selejt arány, így nagyon-nagy százalékban 4Hi stack kerül gyártásra.
-
golya87
őstag
válasz
Petykemano #34445 üzenetére
Tulajdonképpen megválaszoltad a saját kérdésedet, de azonos véleményen vagyunk.
-
golya87
őstag
válasz
Petykemano #34443 üzenetére
Nem vagyok tisztában a típusokkal. De ha eddig is a HBM volt a szűk keresztmetszet, nem hiszem, hogy esélyes a lefelé skálázás.
-
imi123
őstag
válasz
Petykemano #34434 üzenetére
HBCC-vel egy 4 gigás Vega 56 teljesen vállalható lenne.
Remélem nem csak neked jutott eszedbe. -
válasz
Petykemano #34423 üzenetére
c&g az az asztali és mobil ryzen és a radeon és elődeik, valamint a pro dgpu-k (instinct, pro/firepro, wx).
a ryzen c&g, a naples/epyc meg enterprise. ezt árbevételnél elég könnyű elszeparálni, ami a dobozra van írva, abba a skatulyába aggregálódik.
a semicustom idén már be van tolva az rtg alá, szóval az arányok változhatnak.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #34423 üzenetére
Valószínű az csak a radeon rész. (Computing and Graphics)
A +30% meg vagy bejön vagy nem, vagy bedől jövő héten az egész krypto piac vagy csak részben@Abu85: nem a *t nem a bányászatról beszélnek... feleslegesen magyarázod félre, megint
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34423 üzenetére
A blokklánc nem csak GPU-s piac. Sőt, jelenleg úgy 80%-ban inkább CPU-s. Tehát aki a közeljövőben a blokkláncra koncentrál, az zömében szerverprocikat fog eladni oda. Ezért fontos elkülöníteni a bányászattól, mert az AMD a bányászatot nem számolja bele a blokkláncba. Tehát amikor a blokkláncról beszélnek, akkor azon nem a bányászatot értik, hanem az épülő professzionális blokkláncpiacot.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #34400 üzenetére
Amúgy szvsz jópár erős pontja van a Vega-nak. HBCC nagyon jó lett, az új CU-k jók lettek, lásd pl. Dirt, nagyon bírja az übershadereket is, az órajeleket is sikerült növelni.
Ami baj viszont, hogy a DSBR mintha nem hozna annyit, mint kéne, a raszter erő, illetve memória hatékonyság még mindig úgy tűnik nincs a zöldek szintjén (elfogy a sávszél pl.), ez pedig erősen korlátoz kb. mindent.
A primitive shaderben még mindig látok fantáziát, bár tény, hogy erősen kérdéses, ebben a formában hányan és hogyan fogják használni. Könnyen megmaradhat a dolog egyfajta technikai érdekességnek.
(#34403) lezso6: Én úgy látom, frontendből kéne valamivel erősebb (bár a 1080 szint így is szvsz egész korrekt) illetve a memória sávszélességgel kéne takarékosabban bánni, hogy ne csak 1080 szintre fussa majd 500GB/s-ből...
-
válasz
Petykemano #34400 üzenetére
A Vegával az a fő probléma, hogy nem vérpistibarát. Játékban épphogy beéri az 1080-at, A Ti-től meg lemarad. De compute terén meg igen erős, bár az FP64 nem a barátja, valószínűleg emiatt jön a Vega 20, hogy a V100-zal felvehesse a versenyt.
A Fiji shrinket hülyeségnek tartom, ez nagyon nem az. Két GCN generáció van a kettő között, rengeteg minden van a Vegában, ami a Fiji-ben nincs. Az NGG meg DSBR persze besült, általános használat terén. A fogyasztásról tudjuk, hogy sokkal jobb lehetne, csak szénnéhúzták 1080 szintre, még nagyobb pofáraesés lett volna, ha még azt se hozza.
A HBC egy komoly valami, csak nem a Vegához, hanem pl a Vega 32-höz meg a Kaby Lake-G-hez. Minden bizonnyal az AMD-nek is lesz saját Kaby Lake-G-je, csak nem hülyék. Ezzel egyébként értelmét veszti a hatalmas APU koncepciója, szerintem oka van annak, hogy azt a projektet lelőtték. Összedrótoznak közvetlenül egy CPU-t egy nagy GPU-val közös címtérrel, de a GPU mellett ott lesz a HBM cache, hogy meglegyen a sávszél is. Ez gamer szempontból is jó. Illetve ezen felül még lehet SSD is a pró piacra.
Ami viszont aggasztó, az a GCN skálázhatósága. Már a Fiji-vel is falba ütköztek, ezért a Polarisból nem készült nagy chip. Erre eljátsszák ugyanezt a Vegával. A wunderfeature-ök talán emiatt jöttek, hogy gamer piacra hátha ütős lesz, de ha mégse, akkor ott a pro meg a mobil szegmens, úgyis az utóbbi a menő, lásd NV Max-Q.
A csúszás szerintem a szoftver reszelése miatt volt. Meg akarták csinálni a DSBR-t (erről utólag derült csak ki, hogy sikerült) meg az NGG-t, hogy majd az... csak hát nagyon nem jött össze, feladták. Nem véletlen, hogy két hónappal előbb jelent meg a félprofi változat a játékos változat előtt, valamit kellett villantaniuk, hogy hahó, itt a Vega. De eközben hangsúlyozták, hogy a driver nagyon nem végleges, s nem tényleg nem volt az, az első RX driver valami 10-20%-ot hozott a Frontierhez képest.
Navitól lehet szerintem várni érdemi ugrást, esetleg valami áttervezett Vegától, pl több ROP-pal, hátha attól megtáltosodik.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #34400 üzenetére
A pro piacban elég szerény lóvé van a gamerhez képest. (ha nem 50 db-ot gyártanak havonta)
-
golya87
őstag
válasz
Petykemano #34394 üzenetére
Már 2016-ban volt a poor Voltázás, ergó ekkor már tudnia kellett volna az SW részlegnek a Vegáról. Szerintem ekkor már valami alap driver is illett volna, hogy legyen. Aztán ment a csűrés-csavarás, húzás, mondván, hogy nincs elég HBM. Eltelt több, mint fél év és megjelent a Vega FE, hiányos(nak mondott) driverrel. Ezután a Vega 64/56, a gyártói kártyák sehol. Jött a susmogás, hogy nincs jó BIOS, nincs elég HBM. Jött a wunderdriverezés, közben ismét eltelt pár hónap és jött a december. Na most aztán mindent bele!
Itt kiderült, hogy bizony már minden csoda funkció be van kapcsolva. De majd a gyártói kártyák, amik elvileg már nyáron készen(?) voltak. És ekkor jöttek a csúnya bányászok, akik pikk-pakk egyik napról a másikra mindent megvettek. Az AMD bejelenti, hogy mostantól minden chipet a gyártók kapnak és nem lesz több referencia.
Kicsit lehet, hogy kusza, de nekem ez az egész úgy jön le, hogy az AMD kb senkivel nem beszélt arról, hogy jön a Vega. És néha olyan, mintha a belső részlegek sem beszéltek volna egymással.
Kihoztak egy Fury szériát hasonló technikával, most pedig a teljes ellátási láncukat meglepi, hogy chipet kell gyártani? Szerződést kötnek a HP, Dell és egyéb OEM gyártókkal Vegákra és meglepi őket a megrendelt mennyiség? Összehozzák a nagy üzletet az Almával, erre fogalmuk sincs, hogy mennyi Vega fog kelleni a gépeikbe? A drivert már meg sem említem, sem Win, sem Linux oldalon.
Vagy rosszul kapcsoltam össze a pontokat? -
uvlight
csendes tag
válasz
Petykemano #34313 üzenetére
Rátesznek egy plusz tápcsatit meg egy "+50% driver source code lines" matricát és kész is a 600-as sorozat
OEM-re szemrebbenés nélkül kiadnak a nagy gyártók szimplán átnevezett szériákat, pl. Oland:
HD 8570/8670 -> R7 250 -> R5/7 340 -> R7 430 -> 530
Ami ráadásul annyira hasonló a Cape Verde LE-hez, hogy akár HD 7730-al is kezdhettem volna a sort. -
stratova
veterán
válasz
Petykemano #34318 üzenetére
Szerintem nem kell ezt túlgondolni, állóvíz van a termékpalettát nézve. Mivel játszik ilyenkor a gyártó ha olcsón akarja megúszni, a külcsínnyel. GTX 960-ból is készült 100 milliomodik zöld Gaming kiadás vörös helyett zöld színben. Sapphire-náll is volt új színű RX 580 Nitro+ Special Edition burkolat.
-
válasz
Petykemano #34313 üzenetére
Mivel még egy ideig velünk lesz az 500-as széria, miért ne frissítene rajta a vállalkozó kedvű AIB partner, még ha csak a design változik is?
-
Yany
addikt
válasz
Petykemano #34298 üzenetére
Ha elolvastad, akkor nem egészen erről van szó, de persze így is bréjnfákk.
-
imi123
őstag
válasz
Petykemano #34298 üzenetére
Sajnos ha szoftveresen kell támogatni akkor kuka.
Azért elmehetnénk oda ahová gondolom.
Akkor megy a Vegám bányászni. -
válasz
Petykemano #34252 üzenetére
Érdekes a helyzet, mert a kriptobányászok direkt vesznek gaming kártyákat, hogy buborék pukkanás után ezzel is mérsékeljék a kárukat. Ez is sokat elmond amúgy arról, hogy mennyire gondolják komolyan a bányászok a kriptovalutákat. A levegőben lógó lufipukkanás időpontjának bizonytalansága elég nagy kockázat a gyártóknak. Pukkanás után akár egy évre is befagyhat a desktop GPU piac. A tervezés bizonytalsnsága miatt nem merik felfuttatni a termelést és ezért van hiány szerintem.
-
válasz
Petykemano #34250 üzenetére
Úgy értem, hogy a kriptobányászok kilóra megvették a videokártyákat a közelmúlt erős árfolyam emelkedése nyomán és max fényképen láthatod viszont őket, az ezzel foglalkozó fórumokon.
-
válasz
Petykemano #34246 üzenetére
Valahol a GPU bányász topicocban kellene szétnézni...
pl. https://www.reddit.com/r/gpumining/top/?sort=top&t=month
-
válasz
Petykemano #34246 üzenetére
Aki keres az talál
-
Televan74
nagyúr
válasz
Petykemano #34246 üzenetére
Igazi kincs, ami nincs!
-
válasz
Petykemano #34221 üzenetére
Nehéz eldönteni, hogy azért ilyen ez a dia, mert vagy nem tudnak mást kihozni Vega alapon, vagy valami készül, de nem akarják előre lelőni a poént. Óvatos duhaj vagyok, szerintem ne várjunk az AMD-től semmi nagy dolgot idén VGA fronton.
-
válasz
Petykemano #34221 üzenetére
konzi = konzumer
prof vegából lesz egy 7nm-en gyártott instinct a dia szerint, de ebből mink nem kapunk. -
válasz
Petykemano #34217 üzenetére
szvsz azt jelenti, hogy várhatóan nem lesz új konzi desktop chip a vegákból 2018ban. ad hoc piaci alapon persze bármikor előjöhetnek egy tovább 'butított" (értsd jól) gpuval.
-
válasz
Petykemano #34206 üzenetére
Állati viccesek a slide-ok - az RBE az AMD terminológiája a ROP, tehát akkor 16 ROP, de akkor wtf a 64 pixel? A z-only-ra gondolnak? A quad geometry valóban 4 SE-re utal, akkor az háromszögekből tényleg tud 64 pixelt csinálni, de ezt meg semmi értelme feltüntetni. Valami nagyon marketinges mókus gyárthatta ezeket...
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #34200 üzenetére
Elvileg igen, lásd pl techreport táblázataitlink.
Szvsz itt ezek lennének reális (ideális) konfigurációk: (ALU: TMU: ROP)
Fenghuang 1792:112:32 (vö. WX 5100/470D/HD 7950)
i7-8809G 1536:96:32 (vö HD 7870 XT)
i7-8705G 1280:80:32 (vö HD 7870)8809G-nél a 64pic/clk nem lenne rossz, csak szembe menne AMD eddigi stratégiájával (eddig AMD sokkal több CU-t társított 64 ROP-hoz, NV hozta be a duplázott backendet Maxwellel).
Vö polaris 10 spec 32 pix/clk.
-
válasz
Petykemano #34147 üzenetére
Ennyi van most:
https://twitter.com/LisaSu/status/949703565194350592
@LisaSu
Kicking off at #CES in Las Vegas with an update on our new @AMD 2018 @AMDRyzen and @Radeon products with our phenomenal team. Stay tuned for more news soon....
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #34147 üzenetére
Pff, vega20. Meg vega 28/32 sincs. Ellenben holnaptol mar hivatalosan is lesz "vega24". Csak nem az amd-nel.
High Bandwidth Cache Controller
High Bandwidth Cache
4GB Capacity
1024-bit bus width
low powerCompute Units
Up to 24 Compute Units
Asynchronous Dispatch
Per Compute Unit Power Gating
Vulkan & DirectX 12Ready
Supports Radeon Shader IntrinsicsQuad Geometry Engines
Vega Pixel Engine
Up to 16 Render Back Ends
Up to 64 Pixels/ClockRadeon Multimedia Engine
4K60 encode/decode with Radeon ReLive
HEVC, H264 HDR enc/decRadeon Display Engine
6 Displays
Up to 4K resolution
Display Port 1.4 w/ HDR
HDMI 2.0b with HDR10 supportRX Vega M Up to 1.13X Higher Performance than GTX 1060 Max-Q (6GB)
-
Cathulhu
addikt
válasz
Petykemano #34161 üzenetére
De nezd meg a gross margint. 5%-rol 35%-ra nott. Sokkal nyeresegesebben tudnak dolgozni, ami egy folyamatosan csokkeno piacon nem rossz. Vegat meg ne szamold meg bele, ezek Q3-as adatok, nem nagyon latszik abban meg a vega. Mondjuk ilyen keszlethianynal Q4-ben se fog....
-
Simid
senior tag
válasz
Petykemano #34147 üzenetére
Mondjuk én a helyükben, akkor is hallgatnék most, ha egy Titan V verő Vega20-on ülnék. Hadd szóljon csak most az Intelről és a sebezhetőségéről minden.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Petykemano #34147 üzenetére
Te tudod kik lesznek jövőhéten megCESve?
-
válasz
Petykemano #34147 üzenetére
Vihar előtti csend. Az remény hal meg utoljára.
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #34133 üzenetére
De. Intel(+AMD) most azon a ~15"-os gamer notebook piacon jelentkezik Vegával ahol eddig AMD nem volt jelen nagyobb teljesítményű polarissal, ellenben 1050 Ti, 1060 tarolt.
AMD-nek eladás és az Intel EMIB-nek hála interposerrel sem kell bajlódniuk, Intelnek talán további piacszerzés.
Egyébként Apple-t leszámítva van talán 3 17,3"-os gép RX 570, 580-nal. 15-on pedig 560 volt a plafon (-Alienware 15) amit bármelyik OEM aki használta szépen besorolhatta 1050 Ti és 1060 alá.
Zbookban fordul még elő Polaris 11/21 alsó ház (WX 4130:10 CU, WX 4150: 14 CU 45 W, 4170: 16CU, 60W) ahol NV még éppen Maxwelles Quadrot kínál (M1200(960M), M2200(965M), felette terítette Pascalt (Quadro P3000 (1060), P4000 (1070), P5000 (1080). W5170M (10CU) és W7170M (32 CU Tonga) még nem frissült, de előbb várnék közepes vegát HBM-mel ide, mint gamer piacra.
Szépen le van osztva a piac.. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34130 üzenetére
Nem feltétlenül szükséges. A PowerTune profilt a Wattman nem bántja, csak a paraméterek egy kis részét teszi konfigurálhatóvá.
-
.Ishi.
aktív tag
válasz
Petykemano #34130 üzenetére
Ez nekem is feltűnt sajna, nem tudom, hogy mi okozhatja. RX560-am van az egyik gépben, és akkor is ezt, csinálja, ha a teljes profilt elmentem. Érdekes módon a State 7 beállításai és a Temp Target megmaradnak, viszont a State 6 és State 5-öt mindig át kell írnom.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34123 üzenetére
Nem tudsz akármikor betölteni egy profilt a hardverhez. Csak akkor lehet, amikor még nem futnak a programok. Ez jelen esetben a meghajtó indításának ideje, ami megegyezik a Windowson indításának idejével. Ha real-time töltenéd be ezt meg azt, akkor szétfagynál.
-
válasz
Petykemano #34123 üzenetére
Köszi (@lezso6 szintén) - és ez hol jelentkezik a gyakorlatban? Tesztekben nem látni - jól gondolom, hogy külön aktiválni kell? Ha igen, akkor miért nincsenek hozzá külön feszültség-profilok, hogy normál üzemmódban ne zabáljon annyit a kártya? Több kérdésem nincs
szerk. ja most nézem, hogy Te is ugyanezt kérdezted
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano #34116 üzenetére
A gcn 5 nem egy fiji shrink de ezt korábban már lefutottátok.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #34116 üzenetére
Azért elég sok mindenről írnak, nekem nagyon nem a Fiji shrink jutott róla eszembe.
Az NGG tényleg nem kapott nagy figyelmet, mondjuk nem is csodálom, látszik, hogy nem olyan egyszerű kivitelezni a driveres kényszerítést, mint elsőre gondolhatták. A fejlesztői támogatást igénylő különutakra sem feltétlen jó hagyatkozni, mert aztán vagy bejön az improvement, vagy nem... Szerintem okos, és konzervatív prezentáció, így kellett volna indítani.
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #34113 üzenetére
Korábbról volt még egy driveres kép ugye vega 20, 11, 12-ről. A három lapka jellegzetessége az volt, hogy mind valamilyen profi kártya mellett szerepeltek. Bőven benne van a pakliban, hogy itt nem "csodáról" van szó, egyszerűen nem gamer hanem elsősorban drágább kategóriába érkeznek először új lapkák. Vega 20 szinte minden eddig pletykált újítása elsősorban ennek kedvez, ez alól legfeljebb az esetleges (GloFo)12 nm LP gyártás lehet kivétel (itt igér GloFo akár 15% tranzisztorsűrűségbeli és több mint 10% javulást órajelben a 16/14 nm gyártáshoz képest).
Ami itt érdekes lehet, az a legetséges órajel. Nv alap és turbó értéke nem mérvadó, még az elképesztően nagy Titan V is 1600+ MHz-re boostolt átlagosan, míg AMD-nél a megadott boost tényleg a gyári plafon. -
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #34106 üzenetére
A Nervana egy neurális hálózati processzor (NNP)
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #34106 üzenetére
Ebből egy termék az ami legalább részben ténylegesen saját.
Kaby Lake-G - Intel + AMD
Stratix 10 MX -Altera
Nervana NNP - Nervana Systems -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34058 üzenetére
Gbors semmit nem mondott a beköthető ROP-ok számára vonatkozóan. Annak, hogy a hardvert hogyan strukturálják ezernyi oka lehet. De nem azért van 64 blending benne, mert csak ennyi építhető bele. Akár egymilliót is belerakhatnak, ha akarnak, csak nincs semmi értelme, mert nem erre tervezték a dizájnt. A részegységek száma azonban egymástól eléggé függetlenül beállítható, elvégre ezek a GPU-k heterogén dizájnok.
Alkalmazásfüggő. Illetve a jövőben még bonyolultabb lesz, mert a shader modell 6.0-ban már van programozható blending. Ott a ROP-ok szart sem érnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34049 üzenetére
Nem így van. Minden CU tömbhöz köthető egy ROP blokk. Az SE itt lényegtelen, mert nem ezekhez van bekötve, hanem az SE-n belüli CU tömbök összevont buszára fűzhető fel. Konkrétan a ROP-ok részei az SE-nek. Maximum annyi ROP blokk lehet az SE-ben, ahány CU tömb van. Technikailag egyébként lehet több is, csak nincs értelme, mert azokat már elméletben sem lehetne mindig etetni.
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #34049 üzenetére
Hurrá... akkor Ravenben is maradt a 8 ROP (10-11 CU-ra.. csodás...). Mondjuk így HBM nélkül talán mindegy is (tudom HBCC).
Csak azt nem értem, ha képesek 2 SE -> 16 ROP-ra még egy Polaris 12-nél 10 CU mellett (RX 550-ben 8 aktív). Ennyivel nagyobb a helyigénye, vagy csak nem akarták még teljesen kannibalizálni a belépő GPU-k piacát?Egyébként 4 HBM2 lapka és 4096 bites busz ide-vagy oda (Fijiben is ilyen felállás üzemelt HBM megoldással) ha Vega 20-ban marad a 4 SE és a backend limitet nem enyhítik általánosan driver szinten, akkor Vega 20 abszolút okkal marad csak professzionális kártya.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #34045 üzenetére
Amennyiben egyik-másik játékban a nagy átlaghoz képest kilóg a teljesítmény 10-15%-al, az nagy valószínűséggel nem az R&D munkája...
NV-nek már rég nem kell fizetnie ilyenekért, gurul a szekér anélkül is (mind teljesítményben mind eladásokban).@Abu85: akkor hol a nagy low-level tudás/sebeség a mostani battlefield-ekben? Köddévált? Velük is nagy volt az összeborulás 4 éve.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #34039 üzenetére
Mi vagy ki volt a forrása ezeknek a mendemondáknak?
Wolf2 is olyan útörő lesz mint a bf4 mantle-ja, hogy azóta sincs 1 játék amiben annyira elhúzot volna fps számban?
Sztem parasztvakítás az egész, amd fizetett, a fejlesztők beleraktak egy kis huncutságot hogy másoknál szarabbul menjen ez vagy az. Nagyjából ezért lehet mindig csak az az 1-2 cím amivel hakniznak megjelenések előtt(többre már nincs lé). -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34039 üzenetére
A DSBR eléggé hatékony. Konkrétan a leghatékonyabb ilyen rendszer a számok alapján.
A shader modell 6.0 kész. Már a 6.1 is. A Fall Creators frissítéssel futtathatók az új HLSL-re írt programok. Ez igazából az AMD-nek nem nyújt semmi újat, mert nekik eddig is voltak olyan kiterjesztéseik, amelyekkel a bekerült függvények elérhetők, ráadásul úgy ahogy a konzolok támogatják, és rengeteg motor támogatja is ezeket. Az NV-nek és az Intelnek sürgős a shader modell 6.x, mert a megoldásaik nem kompatibilisek a konzolos kódokkal.
A shader modell 6.0 elsődlegesen azért lényeges, mert a konzolra írt egyes algoritmusok jellemzően sokkal gyorsabbak, és azok ezzel menthetők át PC-re. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34024 üzenetére
Igen, sok a funkció és kevés a magyarázat. Erre vonatkozóan is lesz megoldás az új driverben, de nem írhatom le még, hogy mi.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34021 üzenetére
Ez attól függ, hogy miképpen lesz megoldva. Ma még nem sok adat van erről.
Csinálsz magadnak csíkot a különböző paraméterekről, és azt összehasonlítod.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34017 üzenetére
Miért lenne viszlát? Működik már a Wolf 2-ben is. Direkt hozzáféréssel egyébként némileg jobban járhatunk. A driveres megoldással például a PS4 superstenciljéhez írt effektek nem lettek volna portolhatók. A direkt eléréssel azzá válnak.
Nem, mert nem stabil. A Chill csak az egyik oka annak, hogy a hardvert stabilra kell paraméterezni, mert a gyakorlatban előhozza a stabilitási hibákat.
A Chill mindig is egy funkció volt. Ha elég neked x-y teljesítmény, de fele-harmadakkora fogyasztást akarsz, akkor bekapcsolod.
A csíkok csak az alapértelmezett beállításra vonatkoznak, de az AMD régóta tartományokat kínál a hardverivel. Aztán otthon eldöntheted, hogy a felkínált tartományból milyen konfigurációt akarsz. -
Yany
addikt
válasz
Petykemano #34007 üzenetére
Ezt most én sem vágom. Abu, mi az a redux driver, amire utaltál korábban? Mit fog akkor hozni valójában?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #34007 üzenetére
A fejlesztői támogatás ott van mögötte, elvégre a kódok nem jelentősen mások. Ha annyira használnák majd, mint az Async Compute-ot, akkor az nagyon jó, mert ezt minden explicit API-ra írt program használja. De a cél az volt, hogy visszafelé is működjön, persze nem biztos, hogy ez sokezer játékra kivitelezhető.
Igazából a primitive shader haszna sokkal inkább az lenne, hogy adjon egy értelmes futószalagot a GPU-driver pipeline-ban gondolkodó fejlesztőknek, mert a mostani futószalag nekik egyáltalán nem ideális. Utóbbi amiatt van, mert a GPU-driver pipeline-t kidolgozó fejlesztők nem azt kapták a Microsofttól, amit anno kértek. Sokkal jobban járna az ipar, ha hagyná az AMD a régebbi alkalmazásokat, és direkt hozzáférést adnának, persze ez az én véleményem, valószínűleg az AMD nem akarja hagyni a trükközést, ami per game alapon megoldható.Chill. Ebben a módban a feszültség nagyon ingadozik, és az ingadozást túl kell élnie a hardvernek. Eltérő paraméterezéssel belefagyhat a skálázásba. Nem beszélve arról, hogy sokkal többet takarítasz meg a Chillel, mint akármilyen manuális feszültségskálázással.
-
válasz
Petykemano #33996 üzenetére
Glofo-tól lehet puszira kapják.
-
válasz
Petykemano #33972 üzenetére
Ja, értem. Ha HD helyett HP libet használnak, akkor viszont nagyobb lesz a lapka. Legalábbis ha jól értem Densitity vs Performance. Valamit valamiért.
Vega 20-tól én nem várok semmi világmegváltót game piacon, csak azt vetettem fel, hogy esetleg lehetne benne több ROP, ami vagy hoz vagy nem.
Igen az MCM-tól várom én is a csodát, hogy IF-ot felhasználják GPU terén is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33960 üzenetére
A Vega 10-et nem nehéz Vega 20-ra cserélni a kész dizájnokon. Lábkompatibilis hardverek.
-
válasz
Petykemano #33960 üzenetére
Ha a 12nm LP ennyivel jobb, akkor az ütős lenne.
Nem az volt, hogy a Vega 20 profi piacra jön (FP64), de kicsit megvágva game-re is jó lesz? Ha hihetünk a 4096 bitnek, akkor a Titan V mintájára lehetne 128 ROP a teljes lapkában, de levágják a negyedét, aztán gbors örülhetne a 96 ROP-nak, illetve kiderülne hogy tényleg van-e ennek értelme.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33940 üzenetére
Viszont a DX12-t és a Vulkan API-t használják. Egyre többen.
(#33941) Petykemano: Azért a konzolok API-jai még mindig mások. A libGNM-nek nem sok köze van egyik PC-s explicit API-hoz sem. A Direct3D 12 ugyan elérhető Xbox One-ra, de ma már egyre többen használják a mono hozzáférést, ami megint más.
Ez igazából nem akkora baj, mert nem számít annyira, hogy egy nagy projektnél platformszinten szükséges 3000 sornyi kód egy API back-endre. Sokkal inkább probléma a shader nyelv, ami nem egységes. Ezen segít a shader modell 6. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33929 üzenetére
Az implementáció és az API nem ugyanaz. Az API maga egy specifikáció. Az önmagában nem előny senkinek. Onnan válhat előnnyé, hogy milyen implementációt írnak a gyártók a specifikációra. És itt azért viszonylag sok dolog megengedett, láthatod azon is, hogy az NV nem volt rest az eredeti implementációját idén lecserélni, mert sok helyen nem volt sebessége. A mostani implementáció szimplán túl fiatal, nincs vele alapvetően probléma, csak bugos, némelyik programnál nem is teljesen natív, mert csupán öt hónapja van kiadva. Az AMD implementációja sem volt jobb 2014 közepén. Ők is kijárták ugyanezt a létrát, csak régebben.
-
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #33929 üzenetére
Az alap gondolat a hibás, hogy hiszed hogy bármi is változni fog majd, ha a játékot "csak dx12"-re írják. Nem fog, csak nem lesz összehasonlítási alapod, hogy menne dx11-el vagy opengl-el. Abban se vagyok biztos hogy a mostani vulkán vagy dx12-őt fogják a jövőben használni, mert eddig csak probléma volt vele.
Meg fogják sztem vágni a nagy programozói szabadságot és valahol félúton lesz a régi és az új api közt valami kompromisszum. Az legujabb opengl pont ezt csinálja perpill. -
válasz
Petykemano #33920 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33916 üzenetére
A DX12 és a Vulkan nem tud előnyt biztosítani egy hardvernek. Ezek API-k. Az AMD csak azért jobb bennük, mert a rá épülő implementáció alapja a Mantle, amire még 2014 elején kiadtak egy PAL réteget és azóta is azt fejlesztik, illetve különböző ICD rétegekkel kötik be a többi explicit API-t.
Az NV aktuális platformabsztrakciója nyáron lett bevezetve, kb. most lesz fél éves. Nem várható el, hogy azonnal minden szempontból olyan bugmentes és gyors legyen, mint az AMD 5 éves implementációja.
Szóval ma még erősen számít a meghajtó oldali implementáció, amit az NV is felküzd majd megfelelő szintre, de ma még a gyomlálás folyik, ezért is van az, hogy bizonyos programokban (például Doom vagy AotS) OpenGL alól hívják meg a Vulkan API-t. -
Ribi
nagyúr
válasz
Petykemano #33896 üzenetére
Ezt már eljátszotta párszor, hogy belepakolt minden új jó szép dolgot, csak épp semmi sem használta. Mire jó jó lett volna addigra már jött az új széria. Nem tanulnak...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33896 üzenetére
Ezek igazából létező általános problémákra adtak választ. Az nem a GCN specifikus problémája, hogy a fals pozitív attribútumok kivágása a vertex feldolgozás után történik. Mindegyik hardver így működik, csak a Vega kapott egy másik megoldást, amikor még a vertex feldolgozás előtt ki tudja vágni ezt, még abban a fázisban, amikor se számítási kapacitást, se sávszélességet nem fogyasztott ez a feladat.
Ezek az újítások nem igényelnek fejlesztő oldali beavatkozást. Driveres vagy hardveres megoldások.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33894 üzenetére
A draw stream nem ritka. Ilyen a PowerVR rendszere is, illetve újabban az Adreno is, de ezt titkolják.
Minden binning megoldás a sávszéligényt csökkenti, míg a draw stream megoldások a többletrajzolást eliminálják.Az említett technológiák automatikusan vagy driverből működnek, mindenféle fejlesztői beavatkozás nélkül.
A HSA az AMD-nél a ROCm. Ez a HSA implementáció. Letöltheted, működik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33888 üzenetére
A HBCC-t korábban átbeszéltük az egyik hír topikjaban, ajánlom, hogy olvasd el, mert olyan téves eltevésekből indulsz ki, hogy több RAM kell neki. És a HBM-nek még mindig semmi köze a HBCC-hez.
Nem papíron kezeli, hanem a gyakorlatban. 30% fölött nyer a Frostbite-ban, ami elég sok.
A Maxwell és a Pascal a többletrajzolás problémáját nem kezeli hardveresen. Ezek draw stream nélküli binning rendszerek. PC-n ma egyedül a Vega támogat draw streamet, ez látszik is rajta az új VRMark tesztben.A culling pont arról szól, hogy lehetőség szerint kevés fals pozitív geometria terhelje a pipeline-t. Ebből a szempontból a Polaris azért volt a legjobb, mert kapott egy speciális egységet, ami felismerte a azokat a háromszögeket, amelyek csúcspontjai egy egyenesre estek. Ezeket kivágta, míg a többi hardver erre nem volt képes. Ezért van nagy különbség a szintetikus tesztekben mért sorrend, és a nagyon geometriadús játékokban(Deus Ex: MD, Wolf 2) mert sorrend között Előbbiekben nincs annyira sok culling terhelés, míg utóbbiakban eléggé erősnek kell lennie a komplex geometria miatt.
Na most a primitive shader eléggé sokat lop a compute shadertől, ezért tud sokkal gyorsabb lenni a vertex/geometry shadernél. Ehhez hasonló gondolattal még más nem állt élő.
Egyébként én az egyedileg definiált shader lépcsők mellett vagyok, ha egyszer dobjuk az aktuális futószalagot.Egy koherens és gyors összeköttetés lényegében egy jolly joker, ha nem lenne az, akkor ma nem létezne az NVLink, a GMI, a CCIX, a CAPI, a QPi...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33885 üzenetére
A Vega VGA-kon kívül egyetlen olyan hardver sincs, ami képes lapszinten menedzselni a memóriát. És a HBCC az nem a hatalmas adathalmazokról szól. Az csak a következménye a lapszintű menedzselésnek. Az igazából csak arról szól, hogy ha a GPU igényel egy adott adatot, akkor csak az a lap legyen betöltve, ami az adatokat tartalmazza. A HBCC igazából csak ez, se több, se kevesebb. Ez reagál arra a problémára, hogy az adatbetöltés nem optimális, mert egy bizonyos adat eléréshez rengeteg teljesen szükségtelen adatot is be kell tölteni.
Az többletrajzolás problémáját a DSBR kezeli. Ehhez hasonló hardverek még a PowerVR IP-k, de semmi más. A többi tiled architektúra a többletrajzolás problémájára nem reagál, mert vannak szoftveres kezelések is rá. Például ezek: [link]
A cullingban a Polarisban volt a legjobb, ha a Vegát nem nézzük. A többi architektúra még a degeneratív háromszögeket sem tudja kivágni. A Vega a Polarist annyiban javítja, hogy még azelőtt el tudja tüntetni a fals pozitív háromszögeket, mielőtt a memóriabuszt terhelné. Lényegében erről szól az NGG path.
Az én véleményem az, hogy az AMD nem igazán fektet az aktuális technológiába pénzt. Ők már rég azon vannak, hogy a GPU-t memóriakoherensen kössék be a CPU mellé. Persze a piac mérete miatt megmarad a PCI Express alternatíva is, de azért a nemrég lezajlott ázsiai SIGGRAPH-on is előkerült a téma, hogy ahogy fedezik fel a fejlesztők az explicit API-kat, ahogy nő a munka, úgy érzik, hogy a VGA-t a PCI Express 3.0 limitálja. De annyira, hogy már most vannak olyan szituációk, ahova a PCI Express 5.0 sávszélje kellene, de hát ez nem áll rendelkezésre, így marad a grafika butítása. Ez az amit célozni kell most mindenkinek, mert erősen úgy néz ki, hogy az új API-knál nem csak kétszer vagy négyszer gyorsabb interfész kell. Inkább 6-8x. Aki erre először tud reagálni, az gyakorlatilag legyak mindenkit a high-endben. A hogyan persze nagy kérdés. Nyilván az AMD a saját GMI-jét akarja majd használni. Az Intel jó lesz egy saját interfésszel, míg az NV-nek meg kell győznie az AMD-t vagy az Intelt, hogy rakjanak NVLinket a procijaikba, vagy durván el kell kezdeni promótálni a CCIX-et. Valószínűleg az Intel is ezt a limitációt célozza a saját dedikált GPU-s irányával, nem akarnak ők PCI Express-t.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33878 üzenetére
A Vega elsődleges célja olyan problémákra reagálni, amelyekre előtte senki nem reagált. Az egyik ilyen probléma a memóriamenedzsment rossz hatásfoka, a másik geometriai túlterhelés a pipeline elején, míg a harmadik a többletrajzolás problémája. Ezekre a dedikált GPU-k között a Vega reagált nem csak elsőként, hanem egyedüliként. Persze idővel más is reagálni fog. Emellett persze van még probléma, amelyekre még csak részmegoldások vannak, vagy azok sem. Például: statikus regiszterallokáció, quad raszterizáció, redundáns vertex shader feldolgozás a fals pozitív geometrián, stb. Ezek olyan problémák, ahol már a több feldolgozó nem visz előre. Okosabb feldolgozók kellenek. És akkor ezzel megkaptad a választ arra is, hogy miért nem javul manapság annyira a grafika, mint régebben.
-
füles_
őstag
válasz
Petykemano #33878 üzenetére
Abu sokszor mondta már, hogy a core részben a Polaris volt az eddigi legnagyobb előrelépés a GCN-ek történelmében, az uncore részben pedig a Vega.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33876 üzenetére
Itt nem csak az NGG-ről van szó. Az egész architektúra lényegesen modernebb. Az uncore rész nagyon sokat lépett előre. Az pedig nem sokat számít, hogy mennyi geometriai feldolgozó van a hardverben. Az számít, hogy ezek milyenek. Például a Hawaii is négy geometriai motorral rendelkezik, mint a Vega, mégis képes akár 30x is gyorsabb lenni bizonyos geometriai feladatokban.
Igazából nem nehéz felskálázni ezt 6-ra, vagy 8-ra, vagy 16-ra. A gond az, hogy nem éri meg. Itt leírtam, hogy miért. [link] -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33857 üzenetére
Az AMD szempontjából az a lényeg, hogy a saját címeikkel kiszolgálják a játékosokat. Egy hasonlóan konfigurált Polaris jó 20-40%-kal lassabb, mint egy Vega, tehát semmi értelme ezt életben tartani, ha ekkorát bukik az újítások hiányában.
Az AMD-t számos dizájnon már nem érdekli a GDDR5/6. Nekik már nincs szükségük a kapacitásra, mert ezt a problémát a HBCC kezeli. Innentől kezdve a HBM2 előnyei felértékelődnek. Az NVIDIA döntése itt irreleváns. HBCC-hez hasonló rendszer hiányában kénytelenek olyan memóriát választani, amiből sokat lehet a GPU mellé rakni, bármilyen hátrányokkal is jár az, az alapprobléma megoldása értékelődik fel. -
Simid
senior tag
válasz
Petykemano #33844 üzenetére
Az való igaz, hogy a srác nem vállalt nagy kockázatot ezekkel a kijelentésekkel. Valószínűleg lesz Vega refresh valamilyen általad is említett formában és nyilván lesznek még további funkciók 'élesítve'. Szóval így vagy úgy, de igaza lesz. A kérdés inkább az, hogy lehetséges-e, hogy a jelenlegi vegák már nem kapják meg ezeket? Mert mondjuk - valamilyen hardveres eredetű probléma miatt - egyszerűbb hardveres módosítás után újra nekifutni, mint most tovább kínlódni egy amúgy is kissé csalódást keltő félgeneráció tupírozása érdekében.
A Vega20 viszont szerintem más tészta. Ha nem is 7nm-en, de a roadmap szerint jön valami DP -re kihegyezett kártya. Viszont ha az AMD komolyan versenybe akar szállni ezen a téren, akkor jobb ha egy fullos compute kártyával állnak elő és nem valami gamer piacra is alkalmas hibriddel (ahogy azt az nV is teszi).
Szóval a mi szempontunkból szerintem irreleváns, hogy mi lesz a Vega20 és hogy mikor.(#33848) Szaby59: Na igen! Ez kérdés az adrenalinnal elég nagy valószínűséggel eldől.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33813 üzenetére
Vega 11 a lapka kódneve.
És mit kezdesz a Polarisszal? GPU-val gyorsított occlusion culling mellett? Vagy packed math kódokban? Ezekre jelenleg csak a Vega architektúrájú dGPU-k alkalmasak. A régebbi dizájnok előbbire az inner input coverage hiányában alkalmatlanok, míg a packed math azért kellemetlen, mert innentől kezdve mindegyik AMD által támogatott játékban benne lesz (Wolf 2-ben benne is van), és a Polaris ebből csak a register pressure optimalizálást érzi.
Az a baj, hogy sokan nem gondolkodnak. A HBM2-ből 4 GB-hoz csak egyetlen egy stack kell, és az hoz 256 GB/s-ot. Ahhoz, hogy hozd ezt a sávszélt GDDR5-tel kell nyolc stackre van szükséged, ki kell vezetned egy igen vaskos nyákra a 256 bites buszt, és le kell azt árnyékolni is, mert 8 GHz-re azért szükséged van. Ez ma már drágább, mint a HBM2. Most hibába nézed meg a listaárakat, hogy egy GDDR5-ös lapka olcsóbb, utóbbiból minimum nyolc kell, akkor is, ha az így keletkező memóriakapacitást nem használod ki. És akkor ennek a további hátránya a NYÁK, a hűtés, az energiaellátása, ami összevont költségben nem lesz olcsóbb, mint egy interposer. Tehát ezek az árak mind viszonyítottak, mert az egyes memóriákkal a készülő VGA konfigurációja nagyon különbözhet.
A GDDR6 hosszabb távon olcsóbb lehet, de az elején biztos, hogy nem, mert ugyanúgy ahogy a HBM-nél kellett, itt is kell úgy egy év, mire az árak normalizálódnak, tehát hiába elég 128 bites busz is a GDDR6-tal, négy stack ára magasabb lesz nyolc GDDR5 stacknél. De persze az már előny, hogy a NYÁK egyszerűbb lehet, nem kell arányaiban brutális tápellátás a memóriának, stb., tehát a teljes élettartamra már van rációja a GDDR6-nak, még akkor is, ha az élettartam első felében drágább. -
#85552128
törölt tag
válasz
Petykemano #33795 üzenetére
Kíváncsi vagyok mondjuk hova szánják ~32 CU-val azt a V11-et, bár ha igaz a Polaris+GDDR6 pletyka lehet nem is fogjuk látni.
-
válasz
Petykemano #33795 üzenetére
Ezt nem is értem egyébként. Polarisból hiány van, vagyis tényleg kb mindent eladnak, mégis a zöldek növelik a piaci részesedésüket.
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #33792 üzenetére
No son, it's called magic!
Mindekozben elerkezett november utolso napja es meg mindig semmi a Vega28/32 parosrol. Ugy, hogy tegnap "elstartoltak" a custom Vega56/64-k. Mar tease-elni kellene a nepet. Mit akarnak karacsonykor eladni? Banyasz engedelyt?
AMD bacsi meddig tetszik meg varni?
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #33779 üzenetére
Fejtsd ki bővebben, gondolom kritikai megjegyzést szeretnél hozzáfüzni
Látom nem látjátok a lényeget. 65 fokot mérnek standardon és 70 fokot OC használaton
Egy még meg sem jelent driverrel tesztelték.
A piros rész amúgy műanyag mint MSInél a fekete viszont fém.
A GPU Unmolted és nem molted mint a ref 64.
és ezek az eredmények továbbra is dobozból kirántott eredmények
amik pont semmit nem jelentenek. A kritika a Nexusos videóban a HBM-en lévő dolog miatt érheti, és a hőátadó rétegei vastagsága miatt -
Jack@l
veterán
válasz
Petykemano #33779 üzenetére
Mert még a szerencsétlen asus-nál is lassabb, de legalább jó hangos. Azt nem értem mért csak 4k-ban tesztelték...
Egyébként kijött már a giga custom is. -
Simid
senior tag
válasz
Petykemano #33770 üzenetére
Nem értek a chip tervezéshez, szóval ha azt mondjátok az mem vezérlő én elhiszem, de azért pár dolgot fontoljatok meg:
- a 8db 32bit-es blokk, bár különböző elrendezésűek, mégis jól kivehetően azonos tömbökre épülnek és méretre is pontosan megegyeznek. Ehhez képest a tárgyalt rész a jobb alsó sarokban láthatóan méretben és mintázatban is különböző (vannak olyan die shotok amin ez jobban látszik). Ha az a 8 rész tényleg memvezérlő, akkor ebből kéne még találni négyet (területben is egyezően!), hogy meglegyen 384bit. Ez szerintem nem fog menni.
- A Tonga estében már az első die shot megjelenésekor sokaknak szemet szúrt a dolog és egyből elkezdtek pletykálni róla. Egy hozzáértő személy gondolom könnyen ki tudja szúrni az ilyen furcsaságokat. Polaris esetében én sehol nem láttam ilyen találgatásokat a másfél év alatt.
- Abu szerint a Polaris 20 új lapka, amiben pont a memvezérlőt módosították. Szóval AMD-nél egymás után kétszer is szopatták magukat 128bit felesleges memvezérlővel. (szerk: ok, itt feltételeztem, hogy P20 is ugyan így néz ki, de nem találtam róla die shotot.)
- A kérdéses részhez nagyon hasonló egységek megtalálhatóak minden AMD GPU-ban. Fiji, Tahiti és még Raven Ridge-ben is. Sehol nem összekeverhető a memvezérlővel. A SR lapkában sem IMC az a két blokk.Ezek alapján nekem inkább hihető, hogy az I/O blokk mint, hogy DDR vagy HBM vezérlő.
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #33756 üzenetére
Foleg, hogy sose volt hivatalosan $200 a 8GB-s 480, csak a 4GB-s.
"P20-szal már el-elcsípik az 1070-et"
Pont ugyanerre gondoltam. Ehelyett jott megint az atnevezes. Aki akart volna venni p10/256-t az vett volna 470/480-t tovabbra is. Akinek meg nem szamitott volna a fogyasztas annak p20/384-t 570/580 formajaban es akkor nem csak atnevezes lenne. A driverekkel meg utolag finomhangolhattak volna a feszultsegeket/fogyasztast."RX 490-es modellt"
Detto. 470/256, 480/256, 490/384. Az elnevezes ugyse szamitott volna, mivel egymas nyakan vannak. Az meg reszletkerdes, hogy hany memoria chipet raknak ra (lasd Nv).Ui: Komoly gondok vannak a termekskala osszeallitasnal mar evek ota...
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #33753 üzenetére
Ebbol is lesz majd egy mutatoba az archivumba, mint a Tonga-nal. Komolyan nem ertem az Amd-t. Eszmeletlen hiany van es ilyeneket a fiokban hagynak. Igy kell elk*rni. Az Nv meg mindent kiad amibol termeket lehet csinalni. Meg is erdemlik...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #33727 üzenetére
Mondjuk egy csomó dolgot nem ismernek az emberek még az Intel-AMD összepuszilkodásból. Lesz egy közös occlusion culling middleware, ami hardveres gyorsítást csak a Vegákon, a Gen9-en és az Intelnek készített egyedi GCN dizájnon támogat (erről kiderült, hogy se Polaris, se Vega, hanem kevert dizájn, mint a PS4 Pro IGP-je). A készülő middleware a fenti hardverek hiányában a processzormagokon fog számolni a GPU helyett. Emiatt a Polarisnak az AMD szemszögéből nincs igazán jövője a Vega mellett. Majd erről lesz szó, amikor az Intel hozza a radeonos cuccát.
Természetesen az egész a jövő zenéje, mert nem sok dedikált GPU van, ami támogat inner input coverage-et. Gyakorlatilag a Vega 10 ilyen és kész, de a Vega 11 is tudni fogja, meg a Raven Ridge Vega IGP-je is (nem beszélve az Intel Gen9+ cuccairól). Polarist nincs értelme úgy frissíteni 2018-ra, hogy közben az Intel szoftverfejlesztéseivel nem tud mit kezdeni.
-
füles_
őstag
válasz
Petykemano #33734 üzenetére
Meglehet, hogy egy kicsit jobb lesz a helyzet a 12LP-vel, de szerintem akkor se tuningolják a határra már gyárilag. Jobban bejönne a népnek is, ha lenne egy 1300MHz-es alapórajelük, ugyanis itt még nagyon jó energiahatékonysága van a Polaris-nak, aztán erre rá lehet húzni még 200-300MHz-et.
-
Valdez
őstag
válasz
Petykemano #33727 üzenetére
Vagy, mivel a vega 11 is hbm-re támaszkodik, és mivel abból igen szűkös a készlet, ezért lehet kényszerből vinnék tovább a polarist egy esetleges gddr6 supporttal, mivel abból elegendő mennyiség fog rendelkezésre állni, így nem kell vele megkockáztatni egy paper-launchot és hogy utána is még ritkább legyen mint a fehér holló.
Szerintem egy ilyen pimpelt polarisnak (nevezzük mondjuk polaris 30-nak) még lenne is értelme 2560sp, 12nm, 1500 körül alap órajel és egy egészséges gddr órajel mellé még akár jó is lehet. -
HSM
félisten
válasz
Petykemano #33669 üzenetére
Egyetértünk, szerintem is elég 2db 8-as tápcsati az erős VRM mellé, és szerintem is valahol 250W körül lenne ideális gyárilag belőni az alapértelmezett működést. Mondjuk én a prémium tápból olcsóbb gépbe sem adnám alább, nem véletlen vettem 30 000-ért csak 550W-osat, nekem ez volt a minimum, ami minőségre megfelelt.
Egyébként ezeknél a nyitott konstrukcióknál már izgalmasabb lesz ahogy írod a házhűtés kérdése, 200W felett már eléggé oda kell rá figyelni, hogy ne legyen benn szauna. Az már tényleg jelentős pluszköltség lehet a turbós 350W TDP mellé, ha az ember halkan akarja megoldani és hatékonyan.
A harmadik tápcsatlakozó pedig szvsz csak biztonsági okokból figyel a kártyán amelyikre ráteszik, a pluszköltsége elhanyagolható, de mégis egy plusz biztonság elborultabb tuningok, és esetleg viseltesebb tápcsatalkozók esetére.
Olyan, mint a kapcsolható DUAL-BIOS, az is filléres tétel, remekül el lehet lenni nélküle, de mennyire jól jön ha véletlen 5 évben egyszer szükség van rá.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #33662 üzenetére
Egyetértek HSM-el
Amikor középkori dolgokkal foglalkoztam volt egy kedvelt mondásunk remélem átmegy:
A kard soha nem ölt még meg embert ! Mindig az ember öl embert !
A 2 3 pin-től semmi nem fogyaszt többet, az ember állítja be a driverben a power limitet. Ne tedd
De ha a kamera Lara Croft dekoltázsáról hirtelen a 23 ezer objektumos dzsungelre csúszik át , nem baj ha a hirtelen Amper igény ki van elégítve, nem áll bele a földbe a gép és a Minimum FPS kisimul.
Ettől neked nem fog az átlagfogyasztásod borzasztó lenni csak eltünt egy alsó tüske.
A %-okról. a Vega 56 dobozból kirántva 20 ezer GS pontot hozott, most 23 de tudnám vinni feljebb ha feltennám 1100-re a HBMet ! Nem teszem mert egyéni preferenca hogy a kultúrált hőmérséklete egy kártyának a hetven szóval kezdődik, 1100-en 91 fok lenne. Ha ez egy kártya... szerintem ezt a Devil és a Sapphire is megteszi, és leviszi a bűvös 7x-re akkor tuning nélkül vagyok 24 en ami 20% tuning ahhoz képest amit ti a Benchekben Vega 56 hoz nézegettek, és nem mentem 1600 fölé MHZben, a vizes kártyák teteje a 25 26 ezer GS pontot veri amik már 1750en megy a GPU. De hát egy tuning kártyánál nem jellemző a watt nézegetése sehol...
"Értem én hogy nitrogén de mennyit fogyaszt ???"
A Nanó meg ott van a bányászbeállításban 130 Watt fogyasztással. de ha kell matrica nyomtatok -
HSM
félisten
válasz
Petykemano #33662 üzenetére
"Hű, Ti most tényleg azt magyarázzátok, hogy a nagyobb fogyasztás (lehetősége) jobb?"
Igen.Hiszen így Te döntesz, hogyan paraméterezed a terméket, hogyan akarod használni. Míg ha ki van centizve pl. a tápcsatlakozó vagy VRM, akkor az egy kemény korlát, mert leéghet, ha túlterheled, ami távolról sem vices dolog.
Szerintem ez az utóbbi évek egyik legjobb opciója, hogy ekkora teret hagytak a termék paraméterezésére, hogy tényleg úgy állíthasd be, ami neked tetszik.
A hűtés, VRM ténylegesen költség, bár ebben a magasságban szerintem már bele kell férjen az árba.Jelenleg amúgy szvsz amiért nem "látszik" a tuning hatása az a sávszélesség limit, ami visszafogja a kártyát. Ez viszont jelentősen javulhat ha bekapcsolnak még pár funkciót, pl. a HBM pszeudo channel módját, vagy az NGG módot.
Ami pedig a tápot illeti, egy minőségi 550W-os helyett mondjuk egy 750-eset venni belekerül mondjuk az én tápom esetén 32 000 forint helyett 39 000-be, de más tápoknál is általában hasonlóak az arányok. Nehogy már ez a szűk 10 000 forint jelentsen gondot, miután valaki megvett egy 150 000+ árú VGA-t...
Bár igen valószínűleg egy modern gépben az 550-esnek sem okozna különösebb gondot -de ha biztosra megyünk legyen 650W- egy max 350W-ot fogyasztó VGA, én is vígan hajtottam az 550-es táppal a húzott áramzabáló ősrégi hatmagosom, mellé egy 290X-el, ami szintén nem éppen egy low-power megoldás.Én nem azt mondom, hogy hurrá, vegyen mindenki 3*8 pines szupercustom Vega-t, de az semmiképpen nem lehet baj, ha többféle termékből lehet válogatni.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #33657 üzenetére
Petykemano: az összes AMD szobába visszatérő kérdés kezdő tulajoktól a :
Na de milyen tápot vegyek?
És mi mindenhol angyali türelemmel elmagyarázzuk hogy nem csak a tápra ráírt Watt a fontos.
Mindenképpen egy jó minőségű tápot vegyél ÉS úgy kösd be hogy két KÜLÖN kábellel csatlakozzon és NE sorosan egy kábelről a két 8 as PIN.
Ha azt érted hogy ezt miért mondjuk akkor azt is érted miért jobb a több PIN a kártyán akkor is !! ha a két kártya azonos fogyasztással rendelkezik.
Mivel hogy itt a 3 PINes Vega 56 volt megemlítve azért tegyünk hozzá egy dolgot.
A Dél Koreai szivárogtatásban volt egy táblázat ami 23.400 GS pontot mért neki (firestrike 1.1)
(összehasonlításképp nálam ez az érték 23.000 az új driverrel 23.100)
Majd ezt a táblázatot kivették és megjegyezték:
※ 확인결과 시제품의 설정값과 실제 판매용 제품 간의 큰 차이가 있을거라는 점을 확인하여 해당 결과 차트를 삭제합니다.
Tehát ez a kártya egyértelműen tuningra készült (nyugodtan hasonlítsd össze refes táblázatokkal)A másik nagy tévhit ami terjesztve van hogy megnézik a fogyasztás táblázatokat és Jajgatnak a Turbó mód fogyasztásán hogy hű a Vega ennyit fogyaszt.
Nem, nem ennyit fogyaszt.Senkinek nem megy turbó módba a kártyája. Egyedi módba megy az 1200 miliVolt visszavéve nálam 1050-1100-re de van akinek visz a 900-at is
és inkább a HBM húzás az elterjedt (800ról 1100-ra) ez hoz teljesítményt, ami viszont nem sok fogyasztást eredményez inkább hőt. Amúgy érdekes ahogy a bányászkártyák be vannak állítva arra is vethetsz egy pillantást. -
HSM
félisten
válasz
Petykemano #33659 üzenetére
Az a refin is brutálisan erős, bőven pariban van a két 8-as csatlakozóval....
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #33657 üzenetére
Nem egészen értem ezt a tápcsatlakozó mizériát.
Ki lett mérve, takarékos módban ~200W-al elvan a kártya. [link]
Ha így állítod be, édesmindegy, hogy 1, 2, vagy 3db 8-pinesből jön a kraft. Viszont ha elborul az agyad, és ráteszel minden okosságot, akkor a 350W-os fogyasztás alá már nem árt, ha ott figyelnek a tápcsatlakozók. Teljesen jól ki van ez találva. A 200W-os módban is a teljes sebesség több, mint 90%-a rendelkezésre áll, ha valakinek fontos a perf/watt arány.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Petykemano #33609 üzenetére
És Intel.
-
#45185024
törölt tag
válasz
Petykemano #33609 üzenetére
Liza az új RTG főnökhöz:
-Képzeld végre megszabadultam attól a kétbalkezes Rajától .már majdnem nyereségesek lettünk amikor elejtette azt a Vegát !!!
A mellette levő élületből: Szijjjja LÍÍZAAAAAAAA (koduri) -
Loha
veterán
válasz
Petykemano #33589 üzenetére
Nagyon jó videó amit linkeltél, minden mondatával egyetértek, ajánlom én is mindenkinek, aki érteni angol.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- PlayStation 1 / 2
- Kazy Computers vélemények - tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Filmvilág
- Milyen routert?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen videókártyát?
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 9 9900X Processzor!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN S3 TG CM 700W
- BESZÁMÍTÁS! Dell Latitude 5550 üzleti -Intel Ultra 7 165U16GB DDR5 RAM 1TB SSD Intel Graphics WIN11
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged