-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az RT-t eléggé hátráltatja, hogy a jelenlegi alkalmazási formái eléggé szarok a kivitelezés szintjén, még ha az ötlet jó is. De ez nagyrészt nem a hardverek hibája, hanem azé, hogy nincs igazán nagy R&D még beleverve a stúdiók által. Az új konzolokkal ez azért változni fog, és akkor már nem csak egy gimmick lesz az egész, hanem tényleg hasznos dolgokat is kapsz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem akarok beletiporni az elképzelésedbe, de a legtöbb fejlesztő az AMD-nek a VMA/D3D12MA-ját használja, és mindkettőt felkészítették idén a valós idejű minőségskálázásra. Tehát most már csak egy header fájl bemásolásából áll az, hogy ugyanazt meg tudják csinálni, amit a Capcom csinál a motorjával, vagyis ha elfogy a VRAM, akkor elkezdi a textúrákat rosszabb minőségűre cserélni. Ilyen formában sebességben egyáltalán nem okoznak hátrányt a kevesebb VRAM-mal rendelkezőknek, csak nem fogják megjeleníteni a max részletességet.
Ezt a funkciót az AMD azért építette bele a VMA/D3D12MA libekbe, mert 12-16 GB-os VGA-kkal jönnek, és ezeket ilyen működésű memóriamenedzsmenttel nagyon könnyű kihasználni anélkül, hogy a 10 GB alatti VGA-kat a gyengébb képminőségen kívül más hátrány érné. És ez a dolog automatikus, a felhasználótól meg se kell kérdezni, hogy milyen textúrarészletességet szeretne. A motor elkezdi bepakolni a maxot, aztán megy a low felé, ha fogy a VRAM. Az egyetlen hátránya ennek, hogy nem te állítod be, hogy milyen grafikát kapsz, hanem a VRAM mennyisége dönt az egészről, de a rengeteg járulékos előnye mellett ez még mindig a legjobb menedzselési forma. Lásd az újabb Capcom játékokat, ha van 16 GB-od, akkor begyűr a motor 13-14 GB-ot is a VRAM-ba, de ha csak 6-8 GB-od van, akkor is jól érzi magát, csak a minőség nem ugyanaz.
-
Petykemano
veterán
"nem, nem árulunk el többet október/novemberig"
Nem ezt mondtam, csak azt, hogy szerintem holnap még csak tízer lesz, nem bejelentés.
szerintem a jelek, a hiányzó leakek nem mutatnak bejelentés irányába csak csak az nvidia bejelentése miatti lelassult idő, a várakozásban megállni látszó levegő, és a homlokon lecsorgó izzadságcsepp.Tévedhetek.
-
Petykemano
veterán
Alapvetően egyetértenék.
De abu hatására ilyen kispolgári úgyismindegy álláspontot vettem fel. Abu hatása: a gpu piac kicsi, alacsony a marzs, ide maradékelven kerülnek termékek. Vagy a HPC/PRo piacról le, vagy a notebook piacról fel.Eddig egyetlen fortnite-os easter egg volt. gondolod, hogy Frank Azor azt mondta volna utána, hogy "more is coming", ha nem lenne még több fortnite-os ízelítő? Jó, persze meggondolhatják magukat, hogy hagyjuk a csigázást, mutassuk be, de attól még termék nem biztos, hogy lesz előbb.
Márpedig eddig csak driver bejegyzések voltak. Még szeptemberi nvidia rajtot is megelőzte néhány szivárgás, amiből persze nem mind bizonyult valósnak, de volt. Most meg semmi.
se zen3, se navi. Márpedig abu azt mondta, a mainstream termékek egyszerre lesznek piacra vezetve. a zen3 1usmus szerint októberben fog megjelenni. Ezek alapján az információk alapján én inkább arra következtetek, hogy még 3 hétnyi tízer, v countdown lesz nem pedig bejelentés holnap.Ahhoz, hogy eltántorítsanak embereket előrendeléstől, akár tízer is elég lehet.
-
zovifapp111
senior tag
Lehet, hogy nem is a játékos közönségre koncentrál az AMD. Elég nekik amit a Ryzen cpu-k hoznak és bőven elég lehet a felső alsó- felső közép kategória birtoklása gpu téren. A legtöbb pc játékos nem is igazán teheti meg, hogy megvegye a legerősebb gpu-val szerelt karit, és fhd-ra felesleges is. + az új konzolokban is ott lesznek a pirosak..... sok kicsi sokra megy
Elég nekik a porhintés és a reklám, megvan nekik a bevételük. Én úgy gondolom, hogy itt nem a trónfosztásra mennek
-
TESCO-Zsömle
titán
Nekem kéne egy 3080-at verő, de legalább 16GB-os kártya. 8GB néha már 1440p-re is kevés és őszintén szeretnék beruházni egy HP Reverb G2-re, aminek a 4320x2160-as natív felbontását legalább +10%-os render-felbontással kell etetni minimum 90 FPS-sel.
Én tényleg nem értem ezen a szinten a 8 meg 10GB-os kártyákat ,mikor az nV már a HBM idején körberöhögte az AMD-t emiatt, de ha igaz, amit Abu ír a Microin-ról, az megmagyarázza, csak épp kiherélik a saját kártyáikat vele, mert hiába a bitang GPU, vagy veheted vissza az effekteket, vagy a renderfelbontást, hogy ne fuss ki a RAM-ba.
Emlékezz, a CoD már 4 évve lezelőtt képes volt megenni annyi VRAM-ot, amennyi csak van... Még csak meg se fekszi a hasát... -
-
Petykemano
veterán
Ez mindig is érdekelt a DLSS kapcsán: a tréning hol zajlik?
Az nvidia a saját szerverparkján futtat játékokat és azzal tökéletesíti a neurális hálót a játékhoz 0 day készen?
Vagy ugyanez, de olyan a neurális háló, ami bármely játéknál jó?Fenti két lehetőségnél ugye a tréning az nvidiánál van és a neurális háló mondjuk a driverben érkezik.
Vagy a játék kiadójának kellene tréningeztetni és a DLSS modellt szállítani a játék kódjával?Én nem vagyok a téma szakértője, csak most így elképzeltem, hogy hogy működhet.
Egy alacsonyabb felbontású kép felskálázásához egy olyasfajta neurális háló kellhet, ami a tanulási szakaszban a felskálázott kép és natív felbontásban renderelt kép különbségét minimalizálja.Azt gondolnám, hogy a központi tréning a leghatékonyabb, ugyanakkor költség szempontjából az a legjobb, ha a modell tréningjét is outsourceolják a felhasznákra, akikkel egyenként megvetetik az ehhez szükséges hardvert (tensor magok)
Azt gondolnám, hogy egy modell tréningelése lokálisan is megtegtörténhet úgy, hogy mondjuk minden 100. képkockát lerenderel natív felbontásban is async compute segítségével és a felskálázott és natív kép különbségével korrigálja a modellt. A legjobb persze, ha ezt az elosztottan végzett munkát aztán össze lehet futtatni a nagy közösbe. -
-
Ha ez bejön, akkor csak notiban jönnek idén.
"Az új generációs APU-nak szánt Renoirról egyelőre kevés az információ. Ezt a vállalat eredetileg a következő évi CES-re tervezte, de egyre erősebb az a híresztelés, hogy pár modellt azért még idén ráküldenek a konkurens Ice Lake-re, tehát az év végén várható egy kisebb bejelentés, viszont a legtöbb új APU inkább a következő év elején startol. Ezzel kapcsolatban megtudtuk, hogy nagy mennyiségű elérhetőségre csak jövőre érdemes számítani, az idei bejelentés célja csupán az, hogy az Intel ne tudja visszavenni a teljesítményre vonatkozó ultramobil trónt a Ryzentől."
-
Televan74
nagyúr
Nincsenek ráhatással a gyártók a kereskedők áraira, lásd a hazai Vega56/64 árakat.Már ha van ami még kapható. Egyetlen ellen példa van,az Alza árai.De ott is fogynak a új termékek,és a legtöbb már csak felbontott vagy újszerű állapotban van.Nemsokára lesz egy hatalmas szakadék, az RX590 és a RX5700 -as között.
-
Petykemano
veterán
piacra dobás mellett szóló érv az is, hogy ha ezen az áron megéri eladni, és ezen az áron adva versenyképes, akkor minden eladott 10000 példány farag néhány milliót a fejlesztési költségek megtérülésén.
A megvétel mellett szól kevés érv.
arra leszek kiváncsi, hogy az auto undervolt javít-e ezen.
-
Jacek
veterán
Szakmai szemmel hátrány hogy egy cég egy gyártó technologiát hamar tud egy évvel használni? Akkor piros pont az AMD-nek nem?
Pl számomra az RT max egy demó semmi más, nem használja semmi szinte azt is kétes teljesítménnyel, mire elterjed ez a teljesítmény semmire nem lesz elég, DLSS meg hagyjuk már olvassuk el mit tud és hogy működik mindjárt nem olyan fényes.
Tény hogy később mennyivel is? max 4 hónap , viszont csak 8 giga ram.. -
AMD-s mélyvíz: Matisse, Picasso, Zen2 - hc usereknek
AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk - könnyedebb, cseverészősebb -
arn
félisten
a kiszivargott(?) adatokbol ezt lehet kb kiszamolni - nagyjabol a 2070 hatekonysagi szintjen lesz, de nem eri el a 2080tiet. a felsobb kategoria ennel lehet rosszabb, es jobb is, attol fuggoen, hogy mennyire utkoznek plafonba. ha nincs mar az architekturaban tartalek, akkor rosszabb, de elkepzelheto nvszeru forgatokonyv is, hogy a nagyobb kartyak lesznek hatekonyabbak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem ezt nyilatkozta. Csak a Google fordító így fordította, de teljesen mást mondott japánul Wang. Valójában azt mondta, hogy válaszolni fognak a DXR-re, illetve azt emelte ki, hogy addig nem lesz sok RT játék, amíg nem támogatja a technikát teljes GPU termékskála. Ugye mennyire más, ha nem a Google fordítót használod?
(#37607) Petykemano: Ha nem írnak hozzá drivert, akkor is működni fog. Csak most még egy instabill experimental fícsőr a BFV-ben (fel is hívja erre a figyelmet a játék), amit egyelőre nem engednek a fallback layeren futni.
-
Z10N
veterán
"igyekszel megmagyarázni a miértet az energiahatékonyságban való lemaradás kérdésében, de az a helyzet, hogy a piacot alapvetően nem ez érdekli"
Nem igyekszem, mert ez teny. Ha nem hiszed el, akkor tanulmanyozd lezso6 kollega elobbi kommentjet. Ezen kivul mi koze ennek, hogy a piacot mi erdekli?! A perf/watt mutatorol volt szo, ami a konzumer vasarlokat erdekli. Erdekes modon megis compute heavy kartyakat vettek a banyaszok, akiket ez A) nem erdekelte B) finomhangoltak maguknak, akar bios-szinten is. Sajnos az AMD tulfeszel mar evek ota. Allandoan finomhangolni kell, ami mar a hozzaertoknek is kisse unalmas, de ez van ha hozni kell az eloirast."Ráadásul az RTX kártyák hatékonyságával kapcsolatos észrevételeidet sem értem, pont hogy a legjobbak közt vannak a csúcskártyák."
Ki mondta, hogy barmi gond van veluk? Tovabbra is jok, de mivel az uarch eltolodott egy iranyba a hatekonysag is valtozott.Csak pelda:
gtx1080, 16nm, 2560cc, 1607/1800, gddr5x, 180w, 7.2B
rtx2080, 12nm, 2944cc(+15%), 1515(-6%)/1710(-5%), gddr6, 215w (+19,4%), 13.6B (+88,8%)GV100, 12nm, 5120cc, 1200 base, hbm2, 250w, 21.1BAz utobbin a gddr6 kevesebbet fogyaszt es a 12nm-bol nem sok ervenyesul (hozadeka: kisebb fogysztas es magasabb orajel), az orajeleket meg 5-6%-kal csokkentettek is, de osszesegeben tobbet fogyaszt, mint amennyit kellene. Persze ertheto, mivel a kompelxitas a compute hevy iranyaba billent (rt, tensor, stb.), ami latszik is a mereten es a tranzisztorok szaman.
"Nézz meg mármilyen perf/watt grafikont."
Hivatalos specifikaciokat nezk csak."Top kategóriás termékkel egy ilyen chartnak nemhogy a tetején, de már a közelében is végezni nem kis fegyvertény, akár zöld, akár piros szemüveggel nézzük a számokat."
Ezt hol vontam ketsegbe?! Tovabbra is vezetik a perf/watt mutatokat, ez teny. Onmagukhoz kepest egy masik iranyba mozdultak, ami az eddigi mutatokat megvaltoztatja. Minnel jobban elmennek az RT iranyaba annal rosszabb lesz ez a mutato.Ui: De zarjuk rovidre, mert kezd VS lenni.
-
Lényegében a GCN-től nem érdemes magas órajelet várni. Ez vagy arch vagy gyártástechnológiai probléma. 1300 felé egyszerűen nem fog menni. Igazából 3 dolgot kéne megtudni:
1. A Kaby Lake G-ben lévő Vega M GH (1536:96:64) azonos órajelen játékokban hogyan viszonyul egy normál (2304:144:32) és egy agyonvágott Polaris-hoz (1536:96:32)?
Itt kiderülne, hogy az AMD hülye a saját GPU-ihoz vagy az Intel a hülye hogy feleslegesen kért ennyi ROP egységet. De ez számomra nehezen hihető, hogy az AMD ennyire hülye lenne. Simán lehetne több ROP-ot beletenni a GCN-be.
2. Mit tud a Vega / Polaris, ha a TSMC-nél gyártják?
Lehet a licenszelt Samsung 14LPP ennyit tud. De számomra ez szintén nehezen hihető, szerintem inkább architekturális probléma az alacsony órajel.
3. Mi lenne, ha a játékok sokkal compute-nehezebbek lennének? A GCN-ek megtáltosodnának? Talán a ray-tracing lenne ez, de ehhez előbb még sávszél is kell, másrészt az NV-nek erre van fixfunkciós egysége ellenszernek. Az NV nagyon jól tudja, hogy nyers compute-ban relatíve gyengék.
Erre nagy valószínűséget látok, de úgysem most fog kiderülni. Meg ott a Turing, aminek a pixel fillrate-je (ROP teljesítménye) nem változott, aztán mégis gyorsul a Pascalhoz képest. De lehet csak az extra sávszél hozza ezt a pluszt, amiből új kérdés keletkezik:
+1: Milyen lesz a Vega 20 játékra? A dupla memória sávszél hoz-e csodát?
Én várom a csodát.
Mert ha nincs, akkor a GCN egy szar szemét szarchitektúra.
-
dergander
addikt
Azt tegyük hozzá hogy az AMD nagy gyengesége az alacsony GPU órajel. 1500+ MHznél már sok előjön. Inkább erre kellene ráfeküdnie az AMDnek hogy magasabb órajelen tevékenykedjen hogy az Nvidia meglegyen. Mondjuk furcsállom hogy a 670-es GPU-ról semmi hír , de az 590 csak úgy a semmiből berobbant.
A legjobb megoldás pedig az lenne ha a 680-as GPU 1600+ Mhz felett ketyegne. A wattot meg felejtsük el, úgyis abba az AMD fényévekkel hátrébb ragadt -
#45185024
törölt tag
"Az AMD most totál kényszerpályán mozog. Lemaradtak a GPU oldalon, mint a borravaló"
Elképesztően fanatikusan gondolkoztok.
Minek hoznál ki egy 12nm-es GPUt fél évre ha van egy 7nm-esed ?
Ti tényleg elhiszitek ezt az NV gyözött mert 300 meg 440 ezerért kiad GPUkat és azzal gyorsabb?
Helyzet az a fanatikusokból lehet kihúzni a legtöbb pénzt...A hétvégén a Fudzilla által közzétett jelentés szerint az AMD 7nm Navi GPU alapú grafikus kártyáit teszteli a laboratóriumokban. Ha a források helyesek, a tesztek nagyon pozitívak voltak az AMD számára, mivel a GPU "vártnál jobb" eredményeket mutatott . link
-
Z10N
veterán
Nem ez jott le a reakciobol...
Pontosan, ha jobban figyeltel volna, akkor latod, hogy GP104-bol nyirbaljak (raktar sopres), azaz lehet 1060Ti lesz belole.
Nem. A karacsonyi szezon elott pontosan, hogy szamit. Egy 40CU-s (Scorpio) kartyaval 12nm-n a ciklus vegere meg tudott volna valamit domboritani es jo termek lett volna, amely gap-t is szukit az 580 es a vega56 kozott.
nincs ilyen hogy "ezt vagy azt kellett volna csinálnia"
A topik cimet elolvastad mar?Illetve ilyen gondolkodassal minek 2 evente uj uarch, eleg lenne 5 evente...
Ipari kemkedes szintjen szerinted nem tudjak elore, hogy mivel keszul a masik nagy vonalakban. Kinaban - ahol gyartjak ezeket - meg az informaciohoz csak penz kerdese hozzajutni.
"590 lett, hát 1060+GDDR5X lett a válasz."
Azaz? Mert ezzel nem valaszoltal meg semmit. Csak kozhelyeket puffogtatsz."Ha teszem azt csinál 680-at mondjuk lightos Vegából, akkor más a válasz."
Meg mindig nem ertem mi koze ennek ahhoz, hogy hazon belul milyenek kellett volna lennie vs. a konkurencianak milyenek kene lennie hozza kepest. Nincs ertelme amit irsz.Capisce?
-
Z10N
veterán
-
-
#45185024
törölt tag
Kérdés az hogy miért gondolja a cikk írója hogy olcsóbb lenne a 680, gdrr6al biztos nem hacsak nem valami 5 "+"-al.
Én szavaztam benne de a 7%-ba estem
Azt amúgy hogy negyedévente kiad Amd egy grafikus terméket azt meg lehetne kovácsolni úgymond egy presztizs fegyverré, mivel annyi mindennel foglalkoznak, ez a SOCokat is belevéve nem sok de mint PR tény erős lenne.
Lennének ilyen negyedéves bejelentő showk. -
Z10N
veterán
Egy magas orajelu Vega12 es egy Polaris30 refresh teljesitmenybe elegge egymas nyakan lenne szvsz. A Vega12-re van mar leak, mig az utobbira csak spekulacio. Ezenkivul a refresh-t piszok olcson kene adniuk, ami a memoriarakat tekintve kizart, akar gddr5/6 lesz rajta. Raadasul jonnek folyamatosan a banyabol szabadult foglyok es ezzel egyutt a "haztartasi" ket eves kartyak is (470 mar van 38-40k-ert). Szoval nem nagyon eselyes.
-
Petykemano
veterán
a mester elmondása alapján az az oka, hogy hiába nagyon nagy tétel a memória egy kártya árából és elviekben sokat lehetne spórolni, ha keveseb is elég, valójában a 4GB-os HBM modulok helyett a 2GB-os és 1GB-os modulok (már ha ilyen van még HBM2-ből) nem 50% és 25%-ba kerülnek, hanem (hasraütésszerűen) 90% és 80%-ba. Tehát nem spórolsz annyit, szinte semmit, miközben hiába hogy alig lassul, de marketing szempobntjából nem mutat (olyan) jól a 2-4GB
-
Jack@l
veterán
De, pontosan tudod mennyit számol, ki van írva. Ugyanazzal a projectel, prorender beállítással megnézheti majd mindenki. (gondolom közkincsé is teszi a file-t az amd miután kijött az új drágaszág)
RTX-el 10 Grays-t emlegetnek, itt meg 8Mray/sec van.
UI: prorender elterjedése a piacon mondhatni statisztikai hibának is kevés, szóval túl sokat nem árul el a saját fejlesztésű benchmark
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt ugye maga a számítás mértéke is extrém módok eltér. Amíg DXR esetében a fejlesztők nem igazán mennek egy sugár per pixel fölé (leginkább eddig se), és ott sem viszik el a sugarakat túl messzire, azért professzionális környezetben azért nagyságrendekkel több sugárral is számolnak, mert jóval nagyobb realizmus kell a kép szempontjából. Meg úgy általában a modellek is teljesen mások. Profi szinten egy modell akkora, mint két mai játék összesen. Ezek a szemcsés zajok igazából a minőség növelésével megszüntethetők, de ha ezt növeled, akkor durván nő az erőforrásigény is (nem igazán a számítási teljesítmény a probléma, hanem a memória-sávszélesség), és itt van egy olyan pont, amikor inkább keresel egy minőség és sebesség szempontjából is ideális középutat. A legtöbb renderelő erre ad többféle beállítást, tehát az egész a konfigurálástól függ, és nem igazán a hardverhez van köze.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvetően valós idejű global illuminationhöz való ez a technika. Tehát ahhoz már egy csomó dolgot kiszámolsz eleve. A cube mapokat persze. Innen a reflection már csak egy olyan lépcső, ami csak betehetsz némi sebességvesztéssel, de a GI-hoz számolt dolgok zömét fel tudod használni. A GI nyilván jobban zabálja a sebességet, de ha ehhez még rákapcsolod a reflectiont, akkor onnan már csak kevés tempó veszik oda. A GI nélküli eredményhez képes valóban sokkal többet lassul, de úgy meg eleve nincs értelme alkalmazni. Ugyanez igaz a Star Citizenre is, csak egy már meglévő számítást egészít ki ahhoz, hogy olcsó reflectionhöz jussanak.
-
Interceptor
addikt
A motivációra gondoltam. A profit az megvolt eddig is mint cél és nyilván elsődleges fontosságú. Személy szerint már a legelején a gyártókat "hibáztattam", mert technikailag megoldható lenne, hogy kiszolgálják a gamer réteget is, de igazából csak a minél több profit a lényeg, tesznek ők a másikra valójában. Ezen a ponton a bányász sem különbözik a gyártótól
-
"Amikor pénzszerzési, vagy akármilyen megélhetési formát tud biztosítani valami, és ezzel él is az, aki tud, azt mindennek lehet mondani, csak gonosznak nem. "
Egész pontosan egyszeri befektetéssel lehet folyamatosan jövedelemre szert tenni. S ebbe szinte bárki be tud szállni. A spekuláció alapját képezik a bányászok is, hisz még mindig csinálják, szállnak be emberek. De ez ugye nem mögöttes érték, csak igény.
A bányászatnak működésileg semmi köze a piramisjátékhoz, multilevel marketinghez és társaihoz. Azonban nem véletlenül hozzák fel ezeket, mivel az alapelv ugyanaz, lásd a fenti bekezdést.
A bányász nem gonosz, hanem kapzsi, mert ingyen pénzre hajt. Mondjuk a tőzsde is ilyesmi, de ott legalább kell valamilyen szakértelem. Bányászathoz semmi nem kell, csak összerakod a gépe(ke)t, bekapcsolod és már kész, meg is vagyunk.
Az egészből meg legjobban talán a kereskedők profitálnak (semmit nem kell csinálniuk, csak az árakat magasan tartani), aminek a fogyasztók isszák meg a levét. Gyártók semennyire sem járnak ezzel jól, hisz nem gyártanak több kártyát és az árakat sem emelték.
Tehát az árakért felelősök, sorrendben: spekulánsok, bányászok, kereskedők.
-
HSM
félisten
"de azért nyilvánvaló most már, hogy hónapok óta aránytalan a kereslet-kínálati viszony"
Hát ezaz... Hónapok óta. Egy plusz gyártósor beüzemelése ennél lényegesen hosszabb távú projekt.
Egyszer, kapacitást kell foglalni valamelyik gyártópartnernél. Másodszor, be kell ruházni a megfelelő termelőeszközökbe, gondolok itt pl. az igencsak költséges levilágítási maszkokra. Harmadszor, pedig ha mindezek megvannak (ez hónapok!) fel lehet futtatni a gyártást, és ha kellően sok ideig futtatod, egy idő után megtérül a gyártókapacitásba fektetett igen tetemes tőke (ez már sok-sok hónap távlata). Gondolom, világos, hogy miért lenne igencsak jelentős kockázat hirtelen új gyártósorokat bedobni. (Ha egyáltalán lenne hova.) Nem beszélve arról, hogy később a piacra használtan visszafolyó, esetleg túl nagy mennyiségű VGA a jövőbeli eladásokat is ellehetetlenítheti az alsó/közép kategóriában. Szerintem teljesen érthető, hogy gyártanak amennyit tudnak a jelenlegi kapacitásokkal, és nem kockáztatnak feleslegesen. A vásárlók sem tettek szívességet és vittek el minden feleslegesen legyártott új Radeont amikor anno kissé visszaesett a bányász profit, és tömegével lepték el az aprókat a megunt "jóáras" bányász kártyák....A kartellezés nyilván nem okés dolog, de attól még ne essünk át a ló túloldalára, a gyártóktól sem elvárható, hogy profitorientál szervezetként úgy működjenek, mint egy jótékonysági intézmény, hogy hű, szegény gamereknek nem marad elég VGA, gyorsan üzemeljünk be még 3 gyártósort, nem számít, hogy dollármilliókat bukhatunk rajta....
-
Persze, hát nehogy már rád vagy kereskedőkre haragudjanak, hanem nagy gonosz gyártókra.
A bányászok miatt emelték a kereskedők az árakat. A gyártók meg nem bíznak ilyen rövid távú ingatag dolgokban, hosszú távra mennek. Persze lehetne még eggyel mélyebbre menni, a probléma gyökere a spekuálció, ami felvitte a kriptovaluták árát, így az emberek nekiálltak bányászni.
ON: Az AMD ezzel úgy tudom anno egyszer már pórul járt a bányszok kiszolgálásával, rárohadt egy csomó GPU. Ez melyikkel is volt?
-
#45185024
törölt tag
Nyugodtan mond el csak ne a bánya részét mert az itt OFF meg úgy hogy ne jöjjön ide az az 1000 komment ami az immár két populáris cikk fórumaiban megfogalmazódik.
Az a baj a Logutos kommenteket is el lepnék a dühös kommentek.
Mond inkább a megoldást, én elmondom.
A kint levő kártyákkal más semmit. Nem fog frissíteni bányászkártya számára előnytelen drivert.
Ami fájna.
1. Lockolják a Bioszt és HBM Lockot vezetnek be. Egy Vega 56 850-en menne és nem emelhetik 1100-1200re
(Egyelőre nem tudunk custom átflesselésre példát)
2. Rakjanak ki 8 GBos FE-ket és ott támogassák a bányászatot a PRO driverbe.
Gamerben meg tiltsanak amit tudnak igen itt az driver eredet figyelése is szükségeltetik...
3. Garancia: számoljon a hardver üzemórát és ahhoz alkalmazza a garanciát ne évben adja meg.
Annyira egyszerű dolgok ezek.. már ha akarják... -
Televan74
nagyúr
És nem lehetne írni a témában egy szép kövér logout cikket,mindent kitárgyalva benne? Minden bányásztól ezt hallom,de érdemben még senki nem magyarázta el a többieknek hogy miről van szó valójában.Hidd el én nem szeretnék bányászni,mert nincs rá kezdő tőkém,de szeretnék tisztában lenni a dolgokkal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nyilván a magas TFLOPS azt eredményezi, hogy ez a leggyorsabb, de nagyon sokan a visszatermelést is nézik, és emiatt a Vega nagyon kockázatos, mivel igen drága lesz egy alaplapra feltenni az egészet. Nem drágább két alaplapra leosztani, és akkor mehet duplaannyi Polaris, ami megint jobb. Egyébként jól mondod, RX570-ekből kell sokat vásárolni, azzal a legkisebb kockázatú, és a leghatékonyabb a befektetés visszatermelése. Azt nem tartom kizártnak, hogy a bányászok próbálgatják a különböző megoldásokat, de a helyzet az, hogy nagyon nyers számokkal kimutatható, hogy mi éri meg a legjobban, itt nincsenek szolgáltatások, amihez ragaszkodnak, egyszerűen van egy mutató és abban az RX 570 a legjobb. Az RX 470 egyébként még jobb, csak hát azt nehéz találni.
A GTX 1070 nagyon jó bizonyos altcoinokra, de kockázatosabb az ára miatt. Nem mindenki mer sokat kockáztatni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igazából nem a DX12 mód a rossz, hanem a DX11 mód van gyártóspecifikusra kialakítva. Eleve ott kezdődik, hogy a Frostbite 3.5 GPU-driven pipeline, és ehhez AGS és az NVAPI multi-draw indirect kiterjesztését használják. Ez az alap, aztán használnak még egy csomó más, DX11-ben nem megtalálható kiterjesztést az említett szervizkönyvtárakból. De az egésszel már elég sokat spórolnak a többletterhelésen, mert a GPU-driven pipeline miatt alig van rajzolási parancs, csak ugye ez alapból nincs támogatva a DX11-ben, tehát külső szervizkönyvtár kell hozzá.
A másik amivel a DX12 nyer, az a kontroll, hogy a fejlesztő tudja mit csinál az alkalmazása, és aszerint menedzselhető a hardver. Na most igazából az AMD és az NV DX11-ben is meg tudja mondani, hogy mit csinál az alkalmazás, és például a Frostbite fejlesztői írhatnak olyan kódot, amihez az AMD és az NV külön specifikus meghajtóimplementációkat ír. Ez pusztán a végeredményben nem sokban fog különbözni a DX12-től. Az eltérés ott lesz, amikor jön egy új architektúra, és annak a hatékony kihasználáshoz kell egy külön patch, amihez külön kódokat kell megint írni a meghajtóba, míg a DX12 kód kvázi out-of-box működik. Ezt a modellt az AotS-nál próbálták ki először a gyártók, mert rá voltak kényszerítve, de egyre inkább átveszi más is. Ha így haladunk talán még binárist is engednek majd szállítani a GPU-gyártók. Remélem nem. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Per game specific driver paths...
Hasonló az AotS-hez, ahol a Dan Baker nemrég bevallotta, hogy csak azért működik a DX11 náluk, mert az AMD és az NV egyedi, játékhoz igazított implementációkat használ a driverben. Másképp nem működne.
A Battlefront 2 sem igazán natúr DX11, hanem van benne számos kiterjesztés az AMD és az NV szervizkönyvtáraiból. Ha a meghajtót is kialakítják rá úgy, mint az AotS-hez, és a hírek szerint kialakították rá, így nehéz a DX12-nek gyorsabbnak lennie, mert erre meg nem lehet így drivert írni, ugyanis nincs hozzá kernel driver.
Az egésszel egyébként csak az a probléma, hogy egy évben, maximum négy-öt ilyenre van kapacitása az AMD-nek és az NV-nek. Ha négy-öt játék jönne egy évben, akkor nem is kellenének a DX12/Vulkan hülyeségek.
-
Cathulhu
addikt
Szerintem:
- Amig DX11-et is tamogatni kell, addig nem lesz igazan a DX12 kihasznalva.
- A DX12 amugy is rosszabb mint a Vulkan, kar eroltetni
- A Dice es a Frostbite mar egy ideje elvesztette a technologiai elonyet, egyre inkabb csusznak vissza. Remelem azert, mert kozben keszul egy uj verzio. -
#85552128
törölt tag
-
Raymond
titán
Nem az a gond hogy nincs driver overhead, mert van. Az a gond hogy mint sok minden mas is az nem az egyetlen dolog szamit igy a talalassal ellentetben nem fog akkora elony mutatkozni mint ahogy azt elkepzelik sokan, de mire ez kiderul addigra van mas amin lovagolni lehet.
-
-
M.T.
senior tag
-
Ren Hoek
veterán
Mondjuk én a HBCC-től nem is várok semmi gyorsulást. Eddig kb nem is volt arról szó, hogy ez valamit is gyorsítana (nem is értem azt a %-ot miből jön ki, két ugyan annyi RAM-mal bíró rendszernél)
A jövőben érkező nagy textúrapakkoknál van értelme, addig csak egy lehetőség.
-
pengwin
addikt
Mégis hogyan lehetne annyi a bányász teljesítménye?
Ha csak a CU-k számát nézem az RX 570-hez képest, már az is majdnem dupla teljesítményt kéne jelentsen.
És akkor még nem is vettük számításba az újításokat, amik lehet, hogy játékokban nem fognak sokat hozni a konyhára még fél-egy évig, de az általános számítási kapacitás már megint szépet fog nőni AMD oldalon.Na meg az AMD borítékolhatóan nem fogja kiherélni a GCN-t, ha már 4 generáción át vállalták az "okos" architektúráért, hogy rosszul néznek ki a perf/watt mutatóik.
Szóval igen, egyenlőre még csak pletyka a jó bányászteljesítmény, de nem megalapozatlan és nagyon is hihető az eddigi AMD-oldali tapasztalatok alapján.
(#32118) TTomax
nem kell neki magyaráznod, otthon van a témában. Úgy tudom vájárkodik is. -
actival63
aktív tag
Az a személy aki megszellőztette a hírt szavahihető személy. Nem véletlen, hogy minden internetes oldal átvette.
Itt az eredeti hír. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A legtöbb motor strukturálisan még nem igazodott a DX12 bekötési modelljéhez. Ez azért fontos, mert amint igazodnak hozzá a DX11-et már csak wrapperen keresztül tudják támogatni. Ez egy olyan váltás, amit ma megéri bevállalni, mert a Windows 10 játékosok vannak többen, de pár hónapja a Windows 7 volt az elterjedtebb, és akkor nem érte meg őket kiszolgálni egy wrapper alól.
Van egy másik probléma is, mégpedig a divergens indexelés. Ez a GCN-nek csupán 64 bájtba kerül a skalár regiszterben, míg a Pascalnak 4 kB-nyi vektorregiszterébe kerülhet. Emiatt a DX12-re szabott bekötés nagyon ronthatja a Pascal teljesítményét, és ezt próbálgatják elkerülni a fejlesztők addig, amíg nincs itt a Volta, ami egyébként már kezeli ezt a problémát.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autós topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Yettel topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elemlámpa, zseblámpa
- Delta Force (2024)
- Jövőre az Apple megérkezhet 2019-be
- További aktív témák...
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! MacBook AIR 13" 2018 - i5-8210Y I 16GB I 512SSD I OS X Sonoma I Cam I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest