Hirdetés
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- VoLTE/VoWiFi
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
Vennél egy ismeretlen valamit, amire valamennyit biztos költeni kéne, csak a mennyit a kérdés. Sokan használnak D5-ös Volvot városban, ha ésszel csinálod nem lesz baja. Ha havi egyszer kap pályát az jó, amennyiben nagyon sok a hideg indítás, rövid út kombináció, egy sűrített olaj cserén gondolkoznék el, hogy nem 12, ha nem mondjuk 8-9 havonta. Esetleg ha van benne állófűtés, 7 fok alatt rásegíteni vele, indulás előtt 20-30 perccel.
Ha eladnád, másnak tennél jót, magadnak meg megadnád az esélyt hogy felülj a szopó rollerre.
Én 120% hogy megtartanám a helyedben.
-
lolal
senior tag
Üdv nektek újra itt .
Egy tanácsot szeretnék kérni tőletek.
Adott az a helyzet , hogy családi körülmények miatt tartósan lerövidült a munkába járás távolsága és főként városi környezetbe helyeződött át. Adott nekünk egy S60 2.4 D (részecskeszűrős) , és egyben pont ez a probléma is. A javarészt rövid utak használata miatt napi 15 - 25 km városban , ehez jön hozzá havi 1 biztos ráckevei túra ( dél pestiek vagyunk ) . Meg maximum évi 7 vidékezés ( 500 - 600 km ) .
A tanácsot a következőben kérném. Felvetődött az a gondolat , hogy esetleg eladnánk az autót , és valami kisebb 1.6 szívó benzinre váltanánk . Aggályunk ebből az életmódból adódó sűrűbb javítások költségei , ugyanis dízelnek tudom , hogy ez a formula nem jó.
Ti mit gondoltok , érdemes így megtartani ? Vagy adjuk el és nézzünk valami benzinest inkább.
( Nagy visszatartó erő az eladásban az , hogy a kéttömegűje és a teljes kuplung szerkezete most volt frissen cserélve)
Köszönöm előre is a tanácsokat
!
-
aneda
senior tag
válasz
Motion_Blur #6790 üzenetére
Ezeknél nem az van hogy ki lehet venni a lámpát egyben?
-
Motion_Blur
félisten
Köszönöm a válaszokat, szerszám híján az ujjaimmal sikerült kipiszkálni a helyéről
-
nesa
veterán
válasz
Motion_Blur #6786 üzenetére
xc 70 is ilyen szerintem, mi hosszú fogóval húztuk ki, úgy emlékszem nem bajonettes volt, hanem csak ki kellet húzni.
(#6788) aero.
Nem rémlik, ez már full digites még az üzemanyag szintet is csak járó motornál mutatja.
Hétfőn öcsi elviszi hátha tárolt valami hibakódot. -
válasz
Motion_Blur #6786 üzenetére
Nálam a C30-nál is szenvedés volt vele első próbálkozásra. Elég hosszú ujjaim vannak, de még így is alig értem el, erőt kifejteni pedig már nem is tudtam rá, hogy kihúzzam.
Ekkor fogtam a jó kis Leatherman multiszerszámomat és a fogójával nyomtam össze a füleket és húztam ki. A másik búrában már ment, mint az ágybavizelés.Szóval egy fogó lehet rá a megoldás.
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
2009-es Volvo V50-ben szeretnék jobb első helyzetjelző izzót cserélni, ami a tompított és a reflektor közötti függőleges csíkban van. A búrát kiszedtem, felül és hátul is eltávolítottam a műanyag burkolatot de nem férek hozzzá, csak látom.
-
nesa
veterán
Urak ma megállt az xc70 2.4D 163le (2011) mint a szög és nem lehet beindítani, udvarban alapjáraton ált meg, találkozott már valaki ilyesmivel?
Teker kompresszió is van, semmilyen hibát nem dob a fedélzeti...
-
R.Kaikkonen
újonc
Üdv! Kérdésem lenne, (2004) S60 automata váltóba szeretnék olajat cserélni. A váltó "tetején" található 5 lap fejű csavar lenne a betöltő nyílás? Válaszokat köszönöm
-
setom
tag
válasz
haxxika #6777 üzenetére
Nálam is hasonló a helyzet, Debreceniként általában otthon csináltattam mindent, viszont most már csak hétvégenként vagyok Debrecenben ezért keresek itt helyben szervízt.
Végül beiratkoztam hozzájuk, a netes vélemények alapján jónak tűnnek. Ha esetleg hamarabb kerülök sorra szívesen beszámolok, hogy mennyi volt végül és mi a tapasztalat.
-
haxxika
senior tag
Én általában vidéken csináltatom meg az autót (tokaji vagyok, a szerelőnk a szomszéd faluban van, már jópár éve hozzá visszük a Volvoinkat, és eddig nem volt vele probléma), de múltkor beütött a krach a körúton. A porlasztó nem volt jól lecsavarozva, és kitolta a hengerfejből a motor.
Ismerős ajánlotta, hogy vigyem el Kistarcsára a Varga Autójavítóhoz. Egy csavart kellett szerezniük, fagyállót kellett még feltölteni, meg helicoillal raktak menetet a csavarra a porlasztóhoz. Munkadíjjal mindennel fizettem 22-t. Nem tudom más ezt mennyiér csinálja, de örültem neki, hogy nem ment rá a gatyám ebben az esetben. Kedvesek, normálisak, nem Volvo specifikusok, de értenek a kocsihoz. Meg a másik, hogy trélerest is megúsztam 8000 Ft-ból (belvárosból Kistarcsára), ennek a számát szívesen megadom bárkinek.Mivel a közeljövőben nem leszek vidéken, de ha leszek is nem lenne idő az olajcsere, szűrőcsere műveletekre, ezért nemsokára beutalom a kocsit, és beszámolok, hogy mi mennyibe fáj náluk.
-
setom
tag
Sziasztok!
Nekem is időszerű lenne már a kötelező szervíz és a Blue-Cars Kft néztem ki. Velük van valamelyikőtöknek tapasztalata?
Vagy ki az akihez még érdemes lenne vinni az autót? -
válasz
Zsmester89 #6774 üzenetére
Meg is kaptam a választ, 45k.
Köszönöm a tippet, eddig még nem is hallottam erről az emberről. Látom, hogy ő is Budapesten van, egy telefont majd megeresztek rá.
-
Most kértem emailen egy árkalkulációt az Udvari Automobiltól (Volvóra szakosodott szerviz Budapesten) a korábbi hozzászólásomban részletezett műveletre, amire a hivatalos győri szerviz 60 ezres munkadíjat mondott. Kíváncsi leszek, hogy mennyit mondanak.
Esetleg van valakinek tapasztalata velük?
-
-
Peti78
őstag
válasz
xEon1337 #6765 üzenetére
Én évente kb. 10 ezer km-t tervezek, ezért egy szervíz elég (ha egyéb gond nincs)
Ez az autószerelő téma jóféle, írtam egy pár sort itt egy nagyon rossz tapasztalatról. [link] A szervízdíj az esetek nagy többségében nekem kiesik, hiszen a linkelt hsz-ben szereplő barátom szívességből csinálja. Bár nem kér semmit, azért adok neki, mert illik. Azt hozzá kell tenni, hogy 100 km-re lakik, tehát ha olyan gond van, hogy nem megy el a lábán az autó, akkor debreceni autószerelőre van szükség. Jut eszembe: jó és olcsó autószerelőt keresek debrecenben(#6769) aneda Köszönöm
De mi az a lang?
-
-
aero.
veterán
válasz
xEon1337 #6767 üzenetére
Azért hozzá kell fűzni, hogy nem minden maszek ilyen, nagyon ritka jót találni aki jól és olcsón is dolgozik. Szerencse kell, hogy találj egy embert a környéken, aki normális hozzáállású és nem csak a pénz kell neki. Ezek is inkább vidéki dolgok szerintem, míg folyik az olaj rá lehet gyújtani egyet és szidni a technikát.
Mindent én sem bízok rá, kuplungcserémet független szakszervízben végeztettem, vidéki óradíjjal az 30k volt. Futómű szilentek, váltóolaj, kuplungcsere, váltóbak csere volt 30k munkadíj.
-
Azért basszus, ott már van 26.500 forint differencia. Ennek még ha a háromszorosát veszem is nagy a különbség.
Megmondom őszintén, teljesen laikus vagyok a maszek szerelő témakörben, mivel a családban mindig új autóink voltak, amik természetesen soha nem jártak máshol, csak a hivatalos szervizben. Azt gondoltam, hogy ezért a műveletért a Jóska Pista is elkér legalább 15.000 forintot, akkor meg már inkább azt mondom, hogy legyen pecsét.. de ha ilyen eltérések vannak, akkor megfontolom az elveim feladását..
-
aero.
veterán
-
Szia!
Évente kétszer kell vinni a kocsit ilyen futás mellett, ezért számoltam 2x75 ezer forinttal. De jövőre nálam esedékes lesz a vezérlés csere is, az meg önmagában kerül ennyibe szakszervizben, ha én viszem az alkatrészeket, ezt bele sem kalkuláltam előzőleg.
Egy gumi szett 80 ezer R15-ös méretben (külön téli-nyári), és 6 évig használok egy szettet.Egy sima olajcsere nálam így épül fel:
13700 Ft - MOTUL SPECIFIC FORD 913D 5W-30 5L
2150 Ft - MANN FILTER W7008 olajszűrő
4090 Ft - MANN FILTER C16134/1 levegőszűrő
5750 Ft - MANN FILTER CUK2440 aktívszenes pollenszűrő
5810 Ft - MANN FILTER WK614/46 üzemanyagszűrő
29000 Ft - Szakszerviz munkadíjDe most jön majd még hozzá gyertya, fékfolyadék és szervóolaj csere is, ezeknek az anyagára 18 ezer + 30 ezer a munkadíj, szóval ~ 108 ezer lesz a történet.
Illetve valami bal elöl cserés lesz a futóműben, mert nyöszörög rossz úton ha lassan megyek, fogalmam sincs, hogy mi okozza, de ahogy néztem ezeket a különböző összekötő rudakat, szilenteket, stb. néhány ezer forintos tételek.
Szerk: üzemanyagszűrőt csak 40.000 kilométerenként cseréltetek benne.
-
aneda
senior tag
-
Peti78
őstag
válasz
xEon1337 #6756 üzenetére
Szia!
Az első kérdésem, hogy mi kerül a kötelező szervíznél 150 ezer forintba, tehát mit tartalmaz?
A második, hogy hány évig használsz egy kerékgarnitúrát?A harmadik már nem kizárólag Neked szól, hanem a többi hozzáértőnek is.
Egy komplett vezérléscsere 2.4 es S60 (2000-2003) mennyibe kerül ami az anyagárat illeti? A vezérléscseréhez szüksége-e valamilyen speciális kulcs?
Mi a helyzet ebben a tekintetben olajcserénél? ANyagár stb. -
válasz
proci985 #6759 üzenetére
20k a gyári intervallum, de annyira nem jelentős tétel egy olajcsere és nekem így nyugodtabb a lelkem. Arról nem is beszélve, hogy érezhetően selymesebben jár a motor friss olajjal
Most 8000 km van a jelenlegiben de már szinte kávébarna színű (Eneos Premium Hyper S 5W-30). Ezentúl Motult fog kapni, van nekik konkrétan Ford specifikációs olajuk, ami ehhez a motorhoz kell (Ford WSS M2C 913D).Szerk.: tudom, hogy nem gond, ha sötét lesz az olaj, mert ez a dolga, a kenés mellett megkötni a szennyeződéseket.
-
#03969024
törölt tag
válasz
xEon1337 #6756 üzenetére
Az biztos, hogy pl. egy 1 milliós, és egy 3 milliós S60-nak, ha nem kell a kasztnira költeni, s nem kopott a motor, akkor a meghibásodás nélküli üzemeltetési költsége ugyanaz kell legyen. Ha az olcsóbbra ráköltve az árkülönbözetet, elméletileg jobb, megbízhatóbb autót kell kapjak. Arról nem is beszélve, hogy az újabb fejlesztések nem igazán mutatnak a tartósság felé. Az öreg japán vasamban pl. 26 év után még nyoma sincs kontakthibának, méretes, jó anyagú csatlakozókat használtak akkor. A maiakról ez egyáltalán nem mondható el...
-
6120
tag
válasz
xEon1337 #6756 üzenetére
Nagyjából minden használtautó vétel lutri. Ha még vétel előtt elviszed és megnézik az sem életbiztosítás; nagyjából pillanatkép, hogy most milyen az állapota. Lehet h holnap meghal benne vmi villamos b@sz és arra költhetsz. Ezt nem fogja előre látni senki.
Típusismerettel / fórumok olvasgatásával lehet mérsékelni a kockázatot; nem SZOKOTT elromlani ez vagy az az adott autóban. Persze lehet h a tiéd lesz a kivétel...Írom ezt úgy, hogy nekem még sosem volt új autóm (szüleimnek több is).
Általában kis vagy alsóközepes autóim voltak (mind offos) eddig. Legolcsóbban egy 15+os olasszal autóztam; egészen hihetetlen 24,5 forintos kilométerenkénti költséggel (ebben tényleg MINDEN benne volt: biztosítás+adó+üzemanyag+összes javítás+gumik). Értékvesztése kb 30k volt évente, ez is benne van a fentiben. Kb csak az izzókat cseréltem benne én, minden mást szerelő intézett rajta.
Amikor eladtam, az árából kb kijött két hét autóbérlés szicíliában.Egy - modernnek mondott- alsóközepes, benzines autónál ennek azért a duplájával simán számolhat az ember. De inkább mondjuk 60-65ft/km-el. A C30-at kb ide tenném; nálad 55 jött ki, de még nincs benne a nagyobb szervizek ktg-e.
A V70-nél (ami ugye még nem lezárt opció nálam) a tippem inkább 85-90ft lenne. Én kb így forintosítottam magamban a biztonságot
(luxust).
Nem volt mókás, amikor a családom (terhes feleség+1éves gyerek) alól kiütötték a közepes franciát és mindenki kórházba került (igaz, szerencsére csak kivizsgálásra).
Akkor fogadtam meg, hogy min. 5m és 2tonna kell legközelebb. Oké, ez épp nincs annyi, de nem is akartam ettől többet költeni autózásra.Volt egy olyan elméletem, hogy max 3-4 havi nettódtól többet ne költs autóvásárlásra. És nem az autók drágák, hanem te keresel szarul...
-
válasz
#03969024 #6755 üzenetére
Egy jóval egyszerűbb autóm van, C30 1.6 benzin, kézi váltó, pofátlanul kevés kilométer. Ha nincsen semmi baja és évente 18.000 kilométert megyek, akkor így épül fel a dolog:
biztosítás+casco 85e
adó 18e
kötelező szerviz (10 ezer kilométerenként szakszervizben) 150e
gumi (leosztva évente) 25e
autóápolás, ablaktörlők, stb. 30e
értékvesztés alsó hangon 250eEz összesen 558 ezer forint. És akkor nem cseréltettem vezérlést, fékeket, tényleg csak olaj és szűrők.
Üzemanyaggal együtt 1 millió. Ennél olcsóbban talán csak egy hibriddel lehet eljárni vagy ha magad szervizeled a kocsit, de ezek sem jelentős tételek.Én azt gondolom, hogy egy felső kategóriás autó fenntartása idős korában is vastag pénztárcát kíván és lehet bármilyen jó állapotban, az anyagfáradással nem tudsz mit kezdeni. Előbb vagy utóbb szinte mindent ki kell majd cserélned rajta, attól függ, hogy meddig akarod megtartani. Egy idősebb kocsinál már az elejétől tolhatod bele a pénzt, aminek SOHA nem lesz vége, egy fiatalabbnál csak lassacskán indulsz meg a lejtőn.
-
#03969024
törölt tag
Kíváncsi lennék a véleményetekre:
Szóba került itt nemrég, hogy milyen sokat el lehet költeni egy régebbi autóra. Bennem viszont felmerült a kérdés, hogy mi van olyankor, ha azt nézzük, hogy mennyit költök az autóra évente? Mire gondolok? Mostanában 2007-2008-as S80-akat nézegetem, ársáv úgy 2,2-4 millió forint. Az autó minden évben veszít az értékéből durván 10 százalékot, tehát évente veszítek legalább 300 ezret. Viszont, ha egy öregebb, de jó karosszériás autóra inkább elköltöm az árkülönbözetet, akkor talán jobban jövök ki. Állítólag, egy automata váltó felújítás után megint elballag 300k kilométert, ami biztos pont, míg a jóval drágább kocsi is elromolhat a vásárlás után. A többi része kb. ugyanez, feltéve, ha nincs agyonra kopva a motor. Mit gondoltok erről? -
haxxika
senior tag
Én a félbőr/félszövet kombóban érzem magam legjobban. Amivel én járok (S60) abban ez a félbőrös megoldás van, és egyáltalán nem izzadok le benne, de ráférne már egy kisebb tisztítás (+ télen sem fagyok meg ha ráülök). Ellenben a másikban (S80) bőr van, könnyebb tisztítani, kényelemre ugyanaz, de nekem ez a félbőrös megoldás jobban bejön, de ez csak saját vélemény.
-
Peti78
őstag
válasz
belaazallat #6748 üzenetére
Ha már ülésről van szó. Melyik jobb/kényelmesebb? szövet vagy bőr?
-
belaazallat
addikt
válasz
molnarpeter #6747 üzenetére
Nem akarok ülést cserélni, baromi jók ezek a szövet üléseket, azért meg nem akarok plusz pénzt adni, hogy vegyek felesleges dolgot, amire nincs szükségem, meg szettben drágább lenne a szállítás is.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
belaazallat #6745 üzenetére
Szett venni, felesleges eladni?
-
rbalint88
addikt
válasz
belaazallat #6745 üzenetére
Komplett belsore gondoltam jah, ulesekkel egyutt.
-
rbalint88
addikt
válasz
belaazallat #6743 üzenetére
Felejtos... mindket resze. Tuti itthon is lehetne hozza olcson jo belsot venni.
-
belaazallat
addikt
Üdv!
Nem tudja valaki 99-es V40-hez jó-e egy 2001-es ajtó kárpit? Módosítottak valamit a felfogatáson. Angliában egész jó áron találtam egy szép kollekciót, mind a 4 ajtóra.
Hátsó manuális ablak, mennyire könnyen motorizálható?
-
Peti78
őstag
GOndolom, nem sokan írják át hibajavítóval a forgalmiban a kW-ot
Na most volt a tévében, hogy a csökkenni fognak az autóvásárlással kapcsolatos költségek. Azaz tárgyalni fognak róla. -
FeRRaR1
őstag
Egyikkel sem lennél olyan boldog, mint egy Volvoval.
Kitenném én, csak itt a család, meg van már egy hobbi autó S80. De ez az R egyszerűen párját ritkítja, nálam is bakancs listás, ezt venném is azonnal.... De túl sok lenne a járulékos költségem egyenlőre, felhívtam a biztosítómat, és több mint 2x annyi rá mint az S80-ra, nem is értettem, azt mondta típus alapján megy és az S60R kockázatosabb a rendszerükbe így drágább...... Tárolni is kéne valahol, keresem a megoldást, mert egy álmom válna valóra ezzel a géppel, és legurulni vele a Zöld pokolba vagy Spa-ba, keresem is a megoldást, P-s rendszám, vagy angol kereskedői, de egyenlőre nem találtam még jót, hobbi autóra meg nem fogok ennyit fizetni, konkréten 650 éves szinten a cascos S80 biztosítás, erre meg mondtak 1560-at, kedvezménnyel.
No meg lassan az S80 is gumicserés, akkor már felni újítás, lökösöket is tökéletesre akarom hozni, szóval projekt az van dögivel. De egyszerűen fáj a szívem ezért az S60-ért. Bár sajnos nem jött még el az ideje,
annyi mindenre kell a pénz, ünnepek is jönnek, bár ebben meg minden váltás ünnep lenne
Lehet teszek még rá egy ajánlatot, vagy megfűzöm egyik ismerősömet, hogy vegyük meg felesbe befektetésnek. Faterom benne lenne egyébként, de egyenlőre a tárolása sem megoldott, utcán meg nem hagynám, meg akkor erre is kéne költeni.......
Nem egyszerű na.
Amint össze áll a fejemben egy ár/értékben nagyon kedvező csomag, már veszem is, de nagyon sok a változó.
-
Peti78
őstag
válasz
FeRRaR1 #6733 üzenetére
Brutális! Ha lenne annyi pénzem kocsira, hajtanék is érte! Lehet, hogy utalással le is foglalóznám... Már majdnem elcsábultam a Mazda 6, Nissan, Toyota, Honda, Toledo vonal felé, de ez a kocsi visszahozott a jó oldalra.
Tedd ki neki, amit kér, ha van rá keret. Ha megteheted, de nem viszed el, örökre bánni fogod. Nem fogod jól érezni magad másban. ENgedj a sötét oldalnak!
-
FeRRaR1
őstag
5 hengeres szívó benzin + manuál = örök élet + 1 nap
Szép, én is rajta vagyok a témán, már tettem rá két ajánlatot, a 4100 szerintem nem volt rossz, de elutasította, lehet teszek még egy próbát, mert ilyen állapotban, ráncfelvarott példány nincs minden bokorban.
Tettem is rá 4250-et, de még ezt sem fogadta el
-
Peti78
őstag
Azért ez gyönyörű. [link]
-
kolog
újonc
Valamiért rákattantam az S70-re. Apósnak is az van és jó gép.
Az jelenlegi autóm több sebből vérzik, december elején lejár a műszaki és inkább kivonatom, mintsem költsek rá.
Az automatáról lebeszéltetek. (Köszi a hsz-eket!!!)
Perpill nincs másfél millám "új" kocsira, ezért van ez a fél milliós keret. Munka miatt meg nem maradhatok autó nélkül huzamosabb ideig, egy hónapig kölcsönautóval járni meg gázTehát maradok a típusnál csak a manuális változatot választom.
Elvileg már jövőhéten boldog //vagy boldogtalan// tulajdonosa leszek egynek.Köszi mindenkinek!
-
6120
tag
Pont ugyanez volt nálam is: v70 vs accord kombi (ill. még mondeo, de ez gyorsan elvérzett)
A honda egyel frissebbnek hat, de azt csak benzinnel vettem volna. Az meg mint a fehér holló...
Volt azért pár, amit megnéztem belőle, de azok kivétel nélkül nagyon lefingott állapotúak voltak. Pedig nem a lista 'aljáról' válogattam. Nagyon nem...Persze volvóból is volt lyukrafutás rendesen; kiskunnekeresd, murvás telep, képen oké az autó, az ára is ezt tükrözte. Hívom az embert, h szépet keresek, nem töröttet, nem dohányzót. Ó, ezpontilyen.
De mondom, h nem akarok pestről leautózni, egészdélutánt elb@szni, ne raboljuk egymás idejét, ha nem ilyen akkor úgysem veszem meg és csak ideges leszek. Ó, deezténylegszép.
Megnézve: 150ezret tolattak vele kb. A motorja nagyjából rendeben volt, az automata inkább rossz volt, mint jó, de még bőven vállalható. (persze kiszerelve a roló, meg a kutyarács). Belül erőből dohányos szag ill. vezetőoldaról/szemből kapott egy nagyobbat. Még a motortakaró műanyag is el volt törve és a biztonsági öv két évvel volt fiatalabb mint az autó.
Aztán meg hápogtak a kedvenc kérdésemre (ÉS-EZT-ÍGY-HOGY?). -
Qru
MODERÁTOR
116i-t vezettem nem erőgép de a vezethetősége nagyon jó. Ismerősé de folyton baja volt vele végül amikor 120k km után a 4-ből 3 injektor meghalt (gariban cserélték) eladta a francba és vett helyette egy Volvo-t.
Én még vívódom a Accord meg S60 között... De van időm még dönteni mert előbb a rávalót kéne megkeresnem.
-
6120
tag
'Oszt abba lehet majd háromezeré' tankolni!
Egyébként sosem vezettem még dízel bmw-t. Igaz benzinest sem sokat (e21, e30 és '02-es). Ezekből egy szépet legalább annyira szeretnék hétvégi autónak, mint egy Amazont. Á nem, a volvót mégis jobban...
Hmm, a hahun sok nincs belőle az is 'jóáras'. Öö, a mobilén sem népautó. A jóárast visszaszívom; kint mégdrágább... -
Qru
MODERÁTOR
Nem biztos, hogy (csak) pályán voltak ezek használva amit hirdetnek.
A 6 sebességes Geartonic amúgy is jó, az 5 gangos ami ezekbe a régiekben van az nem tartós.Abból indultam ki, hogy aki olcsó autót vesz az többnyire nem akar sokat rákölteni.
Oktáviát?? De hogy... 320D-t kell venni ennyiből.
-
6120
tag
Én is vezettem ennyit futott 5éves s60at d5+6os automatával. Az kb. havonta volt olajcserén és félévente a váltóban is cserélték a löttyöt. Nem mondom, h nem lehetett volna már pénzt locsolni a váltóra, de még messze nem volt gáz. Mivel autópályán használták egyedül, simán 'meg lehetett volna órázni' 200ra.
A saját v70emben is 6os automata van. Én szeretem... Mondjuk ebben tényleg csak 210k van.
Ha megkotlana a váltó nyilván több lenne mint a kéttömegű cseréje, de azért nem feleannyi...
(értem én, h az s70-ben még csak az ötös van és h az nem extratartós)Az mondjuk tény, hogy a kéttömegű-gondot egyel egyszerűbb észrevenni vásárláskor. Ill. nem bántásból mondom/írom, de ha valakinek hitel kell a 1.5 milliós autóhoz, akkor annak inkább ne a volvo legyen a köv. autója. Vegyen egy szép II-es octáviát, annyiért már bőven kapni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
FeRRaR1 #6720 üzenetére
Az autmata egy jó nagy ....pó faktor. Én elkerülném a helyében. A többi meg minden ilyen korú autónál előjön/jöhet de ha nem automatát vesz egy nagy költségen javítható kockázati faktort kiiktat.
Azt nem veszik szímátsba sokan, hogy nem az a kérdés hogy tönkre megy vagy sem hanem az hogy mikor. A váltó ugyanúgy kopó alkatrész. Már pedig egy olyan autónál ami 1M-t se ér nem érdemes 500k-s váltófelújítást berizikózni. Úgy berizikózni, hogy a beteljesülés 100% csak az ideje kérdéses. -
FeRRaR1
őstag
Ne vegyél fel hitelt semmi képp. Autóra ne, amennyi van abból vedd, vagy gyűjts még + kalkuláld bele a használt autó vásárláskor esedékes minimális szervizeket, mint olaj és szűrők, fék + hűtő folyadék, szíjak, gyertyák vezérlés stb. Ne adj isten fék tárcsák, betétek, gumik, bármi lehet, ezeket is vedd figyelembe ha szűkös a keret, sokat spórolhatsz egy leinformálhatóan vezérlés cserélttel pl. Ha jók a tárcsák, betétek, gumik... Ez mind sokat nyom a latba. A fent linkelt S60R hiába 4750 font, ugyan ennyit ráköltöttek az elmúlt két évben az esedékes dolgokra. Mondjuk ez nem a legjobb példa, mert elég drága hozzá az alkatrész, de akkor is.
Arra kérlek hogy feleslegesen ne szállj fel a szopó rollerre, annál nincs rosszabb, mint amikor ott áll a gép, de nincs pénz megjavíttatni ha valami elszállt.
Ezekkel mindenképp kalkulálj: Vételár + Átírási költségek, vagyonszerzés illeték stb...+ Szerviz. Amennyiben nincsenek meg a feltételek várj inkább, mint hogy se pénz se működő gép legyen a vége.
+ Egy jó szerelő sem árt ha van a tarsolyban
-
kolog
újonc
válasz
FeRRaR1 #6720 üzenetére
Köszi!
A tervem amúgy a következő:
Sajnos nincs elég pénzem, hogy egy jobb állapotú tutit kapjak meg. Hitelt kapnék, DE a kocsi öregebb, mint 15 év ezért nem adnak....
Megveszem ha a hibákat nem produkálja, aztán folyamatosan rakok félre pénzt vész esetére
De ha picit is rángat akkor nem. Köszi a válaszokat.
Ha valakinek van hozzáfűznivalója akkor ne tartsa magában
-
FeRRaR1
őstag
Nem belekötni akarok, de ennyi idősen már mi nem kerülendő ennyiből? Ha vaj simán vált hidegen melegen, oda vissza nagy gázra elindulásra sincs rántás, akkor megveheti, egyből egy olaj csere, és jó lesz nagy valószínűséggel. Nekem 3-4 éve a 6-os geartronicra 320e-s ajánlatot kaptam, pedig csak egy picit rántott napi első elindulásnál...
Más, 4100 sem jó neki
-
Qru
MODERÁTOR
5 gangos geartonic kerülendő, a felújítása több százezres tétel (haver most kapott csak a szeleptömb cserére 250k-s ajánlatot és a komplett generál olyan 400-450k lenne).
mod:
Kasztnit nézd meg nem rohad-e (főleg az alja, sárvédőívek, ajtók alsó éle). Motorikusan ok de egy ilyen koros autónál már bármi előjöhet igazából a természetes öregedésénél fogva.
-
kolog
újonc
Sziasztok!
Volvo S70-t szeretnék vásárolni, viszont a piacon zömmel automata váltós kivitel található.
Mi a véleményetek az automata váltós s70-kről?
Mire kell odafigyelni a vásárlás során? Ti vennétek?Köszi a válaszokat
-
FeRRaR1
őstag
[link] Ez elég jó ajánlat
-
Mice_007
tag
válasz
proci985 #6707 üzenetére
Nekem nyár közepén (persze nyaralás alatt) produkálta ezt, cella zárlatos lett a gyári (4 éves) akku, első körben csak akkufesz alacsony üzenetet kaptam, aztán másnap reggel már karácsonyfa üzemmód volt, villogott minden, felsorolt minden modult, hogy hiba. Új akku, azóta minden megint frankó. Csak egyszerűbb lett volna, ha egy sima hétköznap csinálja
-
FeRRaR1
őstag
válasz
proci985 #6709 üzenetére
Amennyiben az akksi adta meg magát szulfátosodás vagy cella zárlat miatt, akkor pöccre fog indulni egy újjal
Egy újszerű komoly akksinak akár 1-2 hónapot is ki kell bírnia, ha előtte rendesen használva/töltve volt. Az is lehet, hogy egyszerűen csere érett lett a tied, eljött az ideje, és ez az esetek 90%-ban télen jön elő. 2-3 hétig is áll néha a gép, akkor ajánlom az általam használt Bosch S5-öt, 5 év garanciával, ha ennél is többet, akkor lehet érdemes elgondolkozni egy csepp töltőn.
De ez autó függő is, ha van utólagos riasztó gps stb akkor az szívhatja az akksit = hamarabb fog lemerülni. Nálam nem szívja semmi, ismerősömnek 2-3 hét alatt lemerül teljesen ha nem használja a kocsit, ugyan az a Bosch S5, csak VAG konszernes autó...
-
FeRRaR1
őstag
válasz
proci985 #6707 üzenetére
Az ilyen esetek kivédésére vettem egy multimétert, 1500,- volt kb, de arra tökéletes, hogy feszt mérj, és elindulj a hibakeresésben.
Lehet akksi, de a lopásgátló lehet egy független hibaüzenet is. Egy mérés után okosabbak leszünk.
Nálam indítás közben lett cella zárlatos az akksi, le esett 7,4 Voltra, azonnal tudtam a hibát.
It's not 12 volts it's 12.6 because each cell is 2.1 volts.
If the battery is
12.5 = 85% charged
12.4 = 65%
12.3 = 50%
12.2 = 35%
12.1 = drainedA 2. autóra én is gondolkoztam csepp töltőn, de rámértem 3 hát állás után, és 12,49 Voltot mutatott a műszer, meg nem is szokott ennyit állni, úgy hogy ejtettem a témát. Bosch S5 van mind a két autómba egyébként.
Úgy mérd, hogy lecsatlakoztatod. Egyébként kevesebbet mutat a valósnál, mert mindig eszik valamennyit a gép.
-
proci985
MODERÁTOR
ma a kocsiba amikor beszalltam inditasnak kiirt valamit a lopasgatlorol. lampak egnek, muszerek egnek (bar bugosan), inditomotor nem indul, szoval nem tudok elindulni.
heten nagyon sok ho esett majd nekiallt olvadni, en meg max egy parkolokat alltam odebb mert nyari gumi van meg az auton es eselytelen volt mozgatni.
lemerulhetett az aksi, vagy szerintetek mi lehet a baja?
08as C30, kb egy honapos muszakival.
-
FeRRaR1
őstag
3-400e km környékén cserés, a jobb Volvo és Mercedes dízelekben is. Hiába futottak sokat pályán, faterom Vianojában 430e körül jött elő, pedig szinte csak Anglia - Magyar távot kapott, igaz azt sokszor, még is megtelt, pedig ott aztán olyan tisztító programot futtatott a kocsi amilyet akart, és ahányszor akarta...
Egy korábbi S80 D5 olyan 385e környékén írta ki. Igaz az sokat városozott.
-
lolal
senior tag
Béláim az Úrban !
Tegnapi nap folyamán , indulás után ( S60 2.4 D ) nemsokkal felvillant , spontán a "korom szűrő megtelt , kérem olvassa el a sz . könyvet" című jelzés. Minek után az 51 - es út környékén jártam vissza kapcsoltam 3 ba és 3000 fölötti fordulaton toltam neki vagy 5 - 10 perc között. Ezt követően eltűnt a felirat és a sárga kis háromszög is. Csak azt furcsállom mitől bukkant elő ez a "csodás" jelzés. Ugyanis 2 hete ment a gép közel 500 km - es távot autó pályán. Ezt követő hétvégén is megjárt egy Kiskunlacháza túrát oda vissza. ( köztes időszakban városban ment ) . Ezért értetlenül állok mégis miért bukkant fel ez a jelzés. ( Holnap a biztonság kedvéért elmegyek még 1 kergetni ) .
Vélemények ? -
válasz
FeRRaR1 #6702 üzenetére
A középső résszel ma nem foglalkoztam behatóbban, még pár hónapja egy XC90 kapcsán tapogattam meg inkább a belső teret, amikor egy szervizeléskor a szalonban sétálgattam.
Nekem is az a véleményem, hogy ránézésre meg első tapintásra rendben van, de valahogyan mintha hiányozna belőle az anyag, de ez szerintem igaz mindenre, ami körül veszi az embert, amikor beül.Ugye elég csak itt a fórumban maradni alfa kolléga bőrkárpitjánál. Egyszerűen ide tart a világ, jól nézzen ki, aztán, hogy mi lesz vele 5 év múlva, már a kutyát nem érdekli.. gondolják ők.
Mondjuk nekem még az a kevés zongoralakkos dekor is sok, ami a kardánboxon van, mindig utáltam ezt az ujjlenyomatgyűjtő felületet. Meg az automata váltó előválasztó karja is olyan béna, semmilyen. Persze a legfullosabb verzióban lehet kérni Orrefors kristállyal is, na az már igen!
Egyébként jópofa az engine start/stop kapcsoló ill. a vezetési mód választón is megjelenő textúra, kár, hogy minden műanyag.
-
FeRRaR1
őstag
válasz
xEon1337 #6701 üzenetére
Sokban egyezik a véleményünk, ez általános manapság az új autóknál, hogy minél alacsonyabban próbálják tartani a fordulatot...Hát igen, hülye szabályoknak kell megfelelni.
A fűtött szélvédő engem megőrjített, valaki észre sem veszi, de nekem folyton arra fókuszált a szemem. Mellesleg a kis és nagy Winter pakkhoz is jár, pedig a pakk kéne a fütött tükrök, mosó fúvókák stb miatt, ami külön nem opciósak, csak így pakkban, de a szélvédőt azt 100% hogy nem kérném. Nagyon zavaró.
Nekem is a V90 XC90 jön be jobban, de szégyen, hogy a Volvo ősi hagyományát felrúgták, és ferdén csapták le a kombi hátulját, nem pedig egyenesen, nagyobb is a V90, mégis kisebb a raktér űrtartalma a V70-hez képest... Ha kombit akarnék venni, biztos hogy valami 5 hengeres benzines V70 lenne 2007/2008 környékéről.
Nem beszélve a kérdéses beltér minőségről. Neked nem tűnt fel a kartámasz, kardán box milyensége? Az egész dizájn üt, egyben van, azt meg mintha utólag tették volna oda karton pappírból, ráragasztva az oldalára valami kárpitot, és ha megnyomod oldalról, nyikorog, mozog, számomra ez volt a legjobban illúzióromboló, képeken nem jün át annyira amiről beszélek, élőben érdemes rá egy pillantást vetni. (+ a műanyag és ragasztó szag)
-
válasz
xEon1337 #6689 üzenetére
Na most jöttem meg az S90 / V90 tesztvezetésről.
Először egy S90 T6 volt a terítéken, amivel kb. egy 10 kilométeres távot mentem, ebből 8 kilométer autópálya, szóval soknak nem mondhatjuk, tényleg csak az első, nagyon felszínes benyomások vannak meg. Masszívan szakad az eső, 130-nál gyorsabban nem is mertem vele menni, mert kb. semmit nem lehetett látni az előttünk menő vízfüggönye miatt.
Simán D-ben volt az előválasztó kar, szépen gyorsul ez a benzines motor, padlózásnál egy pillanatnyi gondolkozási ideje van, de aztán tol szépen a 320 paci. Csak az a hang... hát igen, ez csak egy 4 hengeres, szóval csak bőg, örültem volna, ha jobban elszigetelik, mert így eléggé illúzióromboló.Aztán jött egy V90 D5-el. Ezzel már inkább csak lakott területen belül mentem egy kisebb karikát. Sok ingert nem váltott ki belőlem. Gyorsul-lassul, pont. Viszont ami nem tetszett, hogy 50-60 között szerintem túlságosan alacsonyan tartja a fordulatot, olyan volt, mint amikor erőlködik egy motor alacsony fordulatról való gyorsításkor, plusz ugye a dízel mivolta miatt ekkor rezonál a legerősebben, amit amúgy is utálok.
Kellemes a kormányzásuk, nem annyira közvetlen, mint amennyire szeretné az ember, de vezettem már rosszabbat is. A központi kijelzőről már sokan elmondták neten a véleményüket, ezzel nem is foglalkoztam, de aztán ott van az óracsoport kijelzője, ami nem igazán tetszik. Szerintem lehetne nagyobb a pixelsűrűsége, meg maga a dizájnja sem talált be nálam, de persze ez erősen szubjektív.
Ezt leszámítva nálam a belső tér telitalálat, szeretem ezt a svéd letisztultságot, sokkal melegebb, barátságosabb, mint az Audi rideg minimál stílusa. Minden kézre áll, nagyon szépen magamra tudtam állítani az ülést, jópofa a keret nélküli középső visszapillantó, tetszik a head up display (bár ez nem autó specifikus dolog) és kényelmesen el lehet bennük férni hátul is (181 cm vagyok).
Ami még fura volt, az a rácsos textúrázottsága a szélvédőnek, mivel fűthető volt. Ez csak a V90-nél tűnt fel, de onnantól csak arra tudtam figyelni, nálam megszokást igényelne.Kívülről gyönyörűek, főleg a V90 jön be, mert imádom a kombi formát. Élőben az S90 hátulja is teljesen emészthető, de azért nyomában sincs a V verziónak.
Szép autók, jó autók, de ha most ilyen sok pénzem lenne kocsira és maradnék a márkánál, akkor is inkább megpróbálnék kifogni egyet az utolsó darab V70/XC70-esek közül 5 hengeres motorral és még maradna is pénz a tárcámban.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Yettel topik
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- Musk, X, a deepfake-törvény és a szólásszabadság
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Xbox Series X|S
- E-roller topik
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP Elitebook 850 G3 - i7-6GEN I 16GB I 256GB SSD I RadeonI 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari!
- AKCIÓ! Asus ZenBook Pro UX7602ZM OLED notebook - i9 12900H 32GB RAM 1TB SSD RTX 3060 6GB WIN
- LG 32GP850-B - 32" NANO IPS / 2560x1440 / 180Hz 1ms / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync / HDR 400
- BESZÁMÍTÁS! MSI PRO Z690 i7 14700K 64GB DDR4 2TB SSD RTX 3070Ti 8GB Fractal Design Meshify C CM 750W
- BESZÁMÍTÁS! 1350W Thermaltake Toughpower GF3 Gold tápegység garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest