- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
2006- S80 V8 AWD (automata) - mik a típus-/gyakori hibák?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz FeRRaR1 #5590 üzenetére
Pedig reméltem, hogy elmennek 5-6 literből Igényes motortér!
Egy vétel utáni szervizelés kb. mit takar, mennyibe kerül? Gondolom motor+váltó+hajtás olajcsere, szűrők... Láncosként vízpumpát milyen intervallumonként érdemes cserélni? Akkuból kommersz való bele, vagy AGM?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz customrobi #5722 üzenetére
Bontást keress szerintem. Google, jófogás, racing bazár, autoalkatresz.hu, esetleg (főleg német) ebay
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz belaazallat #5962 üzenetére
Tetőkárpitot valószínű le kell venni, hogy a talpról le tudd venni az anyát. Gumi szigetelést illetően ebay/ali?
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tothgera30 #6535 üzenetére
1.6D sem eredendően rossz, ha ledobják róla az olaj előszűrő kosarát és/vagy gyakrabban cserélik az olajat benne.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz belaazallat #6598 üzenetére
Szövet ragasztása, cigi által kiégetett pöttyök, pöckök/patentok, mindennemű törés/repedés, kilincsek és fogantyúk, karcok, ablak mozgató elektromos vagy kézi.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz belaazallat #6745 üzenetére
Szett venni, felesleges eladni?
-
molnarpeter
nagyúr
Mérj rá multiméterrel a gyertyákra, hány Ohm az ellenállásuk (külön-külön). Önindító környékén is átnézném a testeléseket-kontaktokat, kis drótkefe nem árthat, de akár autóvillamossági szakinak is megmutatatnád (olyannak, aki laptoppal is hozzá tud nyúlni). Milyen olaj van benne?
-
molnarpeter
nagyúr
Én csinálnék teljes szervizt (ha nincs infó karbantartásról):
-motorolaj 10-15 ezrenként/1 év (0W30, ACEA szerint B5 és/vagy C3 ajánlott), csere után géppel kell nullázni a fedélzetiben az intervallumot
-váltó 60 ezrenként - ha jól tudom amúgy sem lehet leengedni a teljes töltetet, de gyárilag élettartam töltet lenne (ha elhasználódik az olaj, a váltónak is vége ), érdemes inkább foglalkozni vele, hogy ne kelljen felújításra költeni, cserét az autó nem fog kérni magától és nem is tárolja, csak taxi üzemben van előírva 200 ezrenként a csere... bővebben: [link]
-vezérlés+vízpumpa+görgők
-minden szűrőt ledobnék (olaj, levegő, pollen, gázolaj) - olajszűrő olajjal együtt mindig csere, levegőt minden másodiknál elég szvsz, többiből évente tavasszal újítanék frisset
-esetleg egy szervófolyadék csere sem árthat így x év után (megelőzésképp
-2 évente fékfolyadék csere (DOT4 vagy 5.1)
-hűtőfolyadék csere (úgy rémlik, ez is 2 évente)
-ha AWD, akkor hátsó diffiben is olajcsere (ide is gyárit tennék)
-esetleg egy injektortisztító Liqui Moly kúrát lenyomnék a torkán még
DPF gondolom nincs még benne. -
molnarpeter
nagyúr
válasz FeRRaR1 #7187 üzenetére
A tankot pedig érdemes nem kijárni, hanem még a tartalék jelzés előtt telenyomni, hogy ne melegedjenek túl a befecskendező rendszere elemei.Cégnél én is most intézek pár XC60 és egy V70 karbantartást, féklámpa izzót azért megcsináltam én Nagyon bírom őket a hangjuk miatt, az új XC90-hez már jobban illik a T8 hajtás, mint a dízel.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Jelezni fogja a műszerfalon, de a mindennapi működést alapvetően nem befolyásolja, ha nincs nullázva. Talán a műszeregységen is vissza lehet állítani valahogy. Km-t illetően kérdezd le, hátha találsz az adatok alapján támpontot az elmúlt néhány évről (pl vezérlés csere tuti km-nél történt-e már).
-
molnarpeter
nagyúr
Féktartály kupakon mindenesetre általában rajta van az előírás Az ESP miatt úgy érdemes cserélni, hogy folyamatosan után legyen töltve friss folyadékkal a tartály, mert úgy biztosan nem levegősödik le (2-3 emberes mutatvány is lehet belőle - egy a pedált nyomja, egy a légtelenítőknél engedi ki a cuccot, a harmadik a tartálynál figyel és tölt). Ha levegő kerülne a rendszerbe, ahhoz már valószínű gépre kéne dugni, hogy az ESP pumpája is kidolgozza magából.
FeRRaR1: meg sem köszöntem még a listát a váltókról, el is mentem
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
EBC Pro-Cut elvileg jó lenne neked, csak Magyarországon nem tudok műhelyt, ahol lenne, de nem is kerestem még google-t leszámítva. Esetleg az importőrnél és a fékmesternél rákérdezhetsz, tudnak-e itthon ilyennel felszerelkezett helyet. Majd számolj be az ügyben, érdekelne engem is, bár még nem nagyon érintett a probléma
-
molnarpeter
nagyúr
Egyfelől én 1500 felett használom csak a dízeleket - kivéve egyesben - (benzinest meg 2000 alatt nem nyektetem), ez inkább manuál váltó kettőstömegűjét kímélendő van így, gyakorlatilag 1500-2500 között ketyeg hidegen, nagy gázt nem adva, aztán mikor a hűtőfolyadék és az olaj(-ak automata esetén) is bemelegett, azért hébe-hóba elnehezül a talpam Gyakorlatilag néha nem is árt alapvetően ezeknek, ha minden üzemmeleg, dízel lévén így nem tud annyi korom lerakódni, ha nem csak spórolósan van használva mindig. Másrészt viszont ha tojáshéj van a lábad alatt, az biztosan bejön; mindig erősebb kigyorsításokkal a nagyobb nyomaték, és több befecskendezett üzemanyag rosszabbik verziót eredményez váltó kopása és fogyasztás szempontjából is.
-
molnarpeter
nagyúr
Váltónál pont ez lenne a lényeg, hogy viszonylag gyakran engedsz le belőle valamennyit és frissíted fel a öltetet friss olajjal, mert sajna az összes kenőanyag eltávolításához le- és szétszedés volna szükséges
rbalint88: véletlenül pont tudok
6már csak 5 eladó XC60-at, csak kár, hogy pont jött ki az újabb[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Így van Én megpróbálnék gyári Volvo olajat szerezni, de mintha írtak volna korábban DX-III minősítést is a topikban. A Castrol ajánlója szerinti szabványok:
-váltó: Aisin Warner JWS 3309
-diff: API GL-5 80W90
-fékfolyadék: DOT4lolal: én is visszavinném a szerviznek, aztán bizonyítsák, hogy előtte nem volt jó
[ Szerkesztve ]