Hirdetés
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- iPhone topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Az első kiadású S40-ben 1.9 TD-ben még a régi Renault motorok vannak?
-
-
#64791808
törölt tag
Teccik a D5 hangja? Akkor egy fülelést megérne a touaregem is, 2x5 henger dolgozik párhuzamosan, 2200-2800-ig van egy speciális morajlása a motornak, ami mellett egy V8-as dízelmozdony is fűnyíró
De maradjunk Volvo oldalon: az milyen, mikor az R turbójában a lefúvószelep prüszköl és utána nyit a bypass és kifúj a nyomás? Hatalmaaaaaas
-
Márk
senior tag
Hali!
Az lehet hogy jól váltogat, de szerény véleményem szerint a fater 6,5 éves V70 T5-ösében levő 5 sebességes nem egy sebességbajnok. Sebaj, így is legyorsultam vele a lámpánál itt Kecsón a városban egy agyonspoilerezett, ültetett, küszöbvilágítással felszerelt valamilyen csoda Honda sportkupét
(a pontos típusát azért nem tudom, mert este volt, és csak oldalról láttam ahogy mellettem állt). A csávó meglépett az elején egy autónyival, de aztán behoztam, és szépen bementem elé, mielőtt a sávom beleolvadt volna az övébe, ott már kb 100-al mentünk mind a ketten
..... utána már valamiért nem sietett.(de szépen énekelt az öt henger, mikor kipörgött 6000-ig, hööööööööörrrrrrrrrr)
Mielőtt valaki leszólna, hogy milyen felelőtlen vagyok, este 10 után volt az eksön az izsáki úton, ami jó széles, és egy lélek sem volt szinte azon a környéken.
Üdv.: Márk
-
Márk
senior tag
válasz
#64791808 #87 üzenetére
Hali!
Hát nem tudom, de amikor odalépek a T5-nek alacsony sebességről, akkor rendesen ki akarja tépni a kormányt a kezemből, fogni kell rendesen, mondjuk ez számomra zavaró is (mondjuk ilyen gondom nincs a 26 éves 426.000 km-t futott 54 lovas 1,6D Passatommal
). Nem tudom, hogy mi volt az amcsi srác S60 R-jével, akkor annak mégjobban tépkednie kellett volna, bár az elvileg összkerekes. Szerintem is vétek T5-öt automatával venni, de a faterom használtan vette, így nem volt választási lehetősége.
Üdv.: Márk
-
tkazmer
addikt
válasz
#64791808 #88 üzenetére
egy regadó mentes autó bérleti díját számolhatod el költségként a cégedben - szerintem elég jó üzlet
mod: viszont jön vele olyan, hogy gps-es nyomkövető (nem tudom, a touaregedben van e, amit ezekhez adnak, azokkal azért van néha gond), elvileg téli gumi készlet valamint baj esetén csereautó (ingyen) is, de szerintem a cég profiljából adódóan (prémium kategóriás autók prémium ügyfeleknek) valószínűleg olyan konstrukciót alakítanak ki neked, amilyet akarsz -
#64791808
törölt tag
Szia,
pont a pesti dugók miatt akarok automatát, egyrészt. Az automatához hozzászoktam a saját touaregem automata, remekül lehet pusztán a gázpedállal váltogatni. Egyébként T5-öt nem is szeretnék, egyébként is vétek azt automatával venni, én dízeles vagyok, D5 a nyerő szerintem. 9 literből megáll és öt henger
A kéziváltó izgalmasabb, sportosabb, fürgébb, de én úgy érzem, kinőttem ebből. Valamin az automata váltó szabadságát nem pótolja semmi, az autó egy kézzel és egy lábbal teljes értékűen vezethető, szemben a kézi váltó két kéz-két láb kombinációval, sokkal kevésbé fárasztó is a vezetés, és olykor előfordul, hogy 1200-1400 kilométert kell egy nap alatt lehúznom, ahol nem mindegy. Való igaz, egy automata mindig lustább, egyetlen kivétel a DSG. Viszont embere válogatja, nekem például most ez a kompromisszum teljesen megfelel.
Más: youtube-on láttam egy srác videóját, nagyon vagánykodott az S60 R-jével, ő volt a nagy májer. Gyorsulásos belső snitt is volt, és láttam, hogy elinduláskor nem tépi a kormányt (vezettem R-t, bizony az tépi), és nagyonpontosan mozog váltáskor a fordulatszámmérő, mire rájöttem a gondra: bazinagy D betű a fordulatszámmérő (asszem) aljában a digitális kijelzőn: automata volt a drágám, és nem volt sportfokozatban.
Összegezve: a srác (amerikia, mi más) megvesz egy S60 R-t automata váltóval, és úgy mér gyorsulást, hogy nem a sportfokozatot választja. Hát, jó dolog az automata, de azért mindennek van egy határa szerintem...
Üdv
-
Márk
senior tag
válasz
#64791808 #84 üzenetére
Hali!
Miért akarsz automataváltós Volvót? Apámé is automata, de szerintem csak a pesti dugóban jó, mert nem kell sokat kuplungolni, országúton meg mindegy, bár az automatánál előzéskor egy gondolattal előbb kell gázt adni, hogy időben visszaváltson az előzéshez, ezt mondjuk szokni kell. De ha már visszaváltott, akkor úgy elindul mint az állat, hát igen, nagyon fasza ez a T5 motor, csak hogyha az ember tépi a száját, akkor fogyaszt is rendesen, de az élmény és a hang az valami fenomenális
.
Magyarán szólva én jobban szeretem a kéziváltót, mert szerintem az automata hozzá képest lusta. Én személy szerint egy S60 T5 vagy R + kéziváltó kombót próbálnék ki, de a D5 + kéziváltó sem megvetendő akár a kisebb, asszem 160 lóerős D5-tel.
Üdv.: Márk
-
#64791808
törölt tag
Nohát utána mentem sok ajánlatnak, stb. stb. és kezd kialakulni a kép.
A Volvo időről időre ad ki új autókat cégvezetőknek, managereknek, majd legfeljebb 20 ezer kilométer vagy 6 hónap után eladja őket, nagyon jó áron. Azt hiszem, én egy 6 hónapos 15 ezer kilométeres S40 D5-re fogok benevezni, automatával, xenonnal, fűtött ülésekkel és nagy hifivel 7,5-ért érhető el, sztem jó ár. És jobban fogom benne magam érezni, mint a kézi 6-os 2,0D-ben
-
7600 GS
addikt
Sziasztok!
Jól megviccelte öcsémet(7600 GS) és a szüleit a Volvo
... de végül jó vége lett.
Szóval elindultak síelni Ausztriába szombat reggel fél nyolckor, én persze felkeltem, búcsúzkodás meg minden, mert ugye engen itthonhagytak dolgozni
.
Alig fekszek vissza az ágyba, elindulásuk után 2 perc múlva csörög a telefonom. Mondom magamba hogy ki mer engem szombat reggel fél nyolckor zaklatni, látom a kijelzőn hogy a fater az, mondom bocsika. Felveszem a telót, erre azt mondja a fater, hogy a Volvo fedélzeti számítógépe ilyet ír ki a műszerfal alsó felének a közepén felgyulladó narancssárga színű felkiáltójel kíséretében: "Engine system service urgent" Magyarul motorszerelés sürgős. Mondom passz, jöjjenek haza. Nézegetem én is a hibajelzést, próbálom lenullázni az olajcsere-intervallum esedékességét jelző számlálót, ami sikerül is, de semmi haszna, az előző hibaüzenet ugyanúgy fennáll.
Telefonálás a Jansik autóházba, senki nem veszi fel a telefont. Ivanics Kft Budapest, szintén semmi. Kedvenc szerelőnket hívjuk, ő sem veszi fel. Fasza. Majd úgy negyed kilenc, fél kilenc táján felveszi a Jansik autóház, majd közlik, hogy hétvégén nincsen szervíz. Hurrá. Na mondom ebből már nem lesz autó, menjenek az öreg 26 éves 426.000 km-t futott 1,6D Passattommal, mert mondom abban szinte nincs is elektronika, igaz hogy csak kb. éjfélre érnének oda vele
. Faterom valamiért ezt hevesen visszautasította
.
Mégegyszer megpróbáljuk a szerelőnket, ő már végre felvette, elmondta a fater neki a hibaüzenetet, azt mondja oké, hozza a laptopját, és rárakjuk akkor a Volvót a computerre, hátha eltárolt valami hibakódot. Ok, akkor mondom addig én beröffentem a gépet mégegyszer, hátha elfelejtette már a hibakiírást. Kocsi gond nélkül beindít, hiba még mindig ott van.
9-re megjött a szerelő, akarja indítani a Volvót, önindítózás helyett csak az önindító kattogott, és annyi. Erre azt mondja a szerelő, hogy szerinte akkumulátor. Elrohanok akksit venni, kidobjuk a régit a kocsiból, be az újat, kocsi indít, gyönyörűen beindul, hibaüzenetnek nyoma sincs. Mondom hurrá, de ne igyunk előre a medve bőrére, mert lehet hogy csak a computer felejtette el a hibakódot az áramszünet miatt. Még aznap este írtak egy SMS-t, hogy épségben kiértek Ausztriába, a Volvónak is kutya baja szerencsére.
Érdekes történet, mert már volt néhányszor olyan, hogyha hangosan hallgattam a rádiót sokáig a kocsiban álló motornál, akkor kiírta a fedélzeti számítógép, hogy "Battery voltage low", olyankor gyorsan beindítottam hogy töltse az akksit. Akkor itt most miért nem azt írta ki? Lehet, hogy az akksi menetközben ment tönkre, és csak azt "érezte" a fedélzeti számítógép, hogy nem tud annyit tölteni a generátor, mint amennyit kellett volna, és ezért írta ki ezt az "Engine system service urgent" hibaüzenetet?
Üdv.: Márk
Közlemény: Most látom, hogy hülye fejjel az öcsém nevében jelentkeztem be. Szóval én nem 7600 GS vagyok, hanem Márk.
-
tkazmer
addikt
válasz
AMD Power #80 üzenetére
ennek az elődje volt apámnak, azt hiszem 92-es évjárat, de 97-ben eladta, elszakadt az ékszíj, és besült a motor.
(#72) AMD Power
a második azért láthatóan sokkal rosszabbul is van felszerelve(elsőre az tűnt fel, hogy hol marad a bőr?), tehát valóban elég rendesen látszik a sok km az első árán...(#73) Flashcash
c70-ből nekem az újak tetszenek, remélem, hogy néhány éven belül ha használtan is, de hozzá tudok majd egyhez jutni...ez pl tök jó lenne, csak az árának a végéből szedjünk le egy 0-tbár ha megfeleznénk, már az is boldogító lenne...
-
AMD Power
titán
Egy ilyen Volvo még talán elérhető is lenne nekem.
Ebbe még a régi 1.9 Renault motor van? Bár a 440 jobban tetszik de abból nincsen eladó diesel.
-
Gyok2
senior tag
A SAAB is megvizsgalja a balesetezett SAAB-okat.
-
7600 GS
addikt
Holnap lépünk ki Ausztriába síelni a Volvóval.
3 személy,meg 100 kiló cókmók.
-
AMD Power
titán
válasz
AMD Power #71 üzenetére
Ez már komoly!
Csak ne lenne benne 306K kilóméter. Ezért ilyen olcsó.
Ez már inkább. Bár az áron is látszik ,hogy mennyi Km van benne.
-
tkazmer
addikt
válasz
AMD Power #69 üzenetére
apámnak volt hasonló (2002-es, 2.0benzines, 136le), 2 éve adta el 2.5ért, ha jól emlékszem.
Szerintem elég jó autó, mindeképpen élmény, bár még nem nyújtja azt az igazi "luxus autó feelinget", amit az éppen felette lévő s60 nyújt. ez ugyan 200ezerrel drágább, de jóval erősebb, nagyobb, és kényelmesebb, valamint megvan benne az előbb említett érzés (számomra, és ültem már s60-nál jóval feljebb pozícionált autóban is) -
AMD Power
titán
Ilyen topic van? Sajnos még egy ideig biztos nem lesz a tagja!
Pedig a Volvo a kedvenc autó márkám.
Volvo For Life!
-
lajafix
addikt
a gyáraknak igazuk van abban, hogy élettartamos a váltóolaj, hisz addig van a váltóban, ameddig az működik...
tudtommal nem árt max 50e kmként cserélni az olajat az automata váltókban. Drága bele az olaj, valami 8e/liter körül van Fordhoz.
én nem vennék meg olyan automata kocsit, amiben nincs rendszeresen cserélve a váltóolaj.
ja és érdmes a kézi váltókban is néha cserélni az olajat. Meghálálja.
-
Márk
senior tag
Hali!
Ez érdekes. Az autót használtan vettük 190.000 km-rel, 6 évesen az Ivanics Kft-nél. Mikor az eladót kérdeztük, hogy milyen időközönként kell a váltóban olajat cserélni, azt mondta, hogy ebben sohasem kell olajat cserélni, mert az egész élettartamára fel van töltve olajjal.
Vajon ezekszerint hülye a Volvo? Nem hinném. Inkább az lehetett, hogy a kedves előző tulaj szétcseszte előttünk a váltót, és pont alattunk esett szét. Ennyi.
Üdv.: Márk
-
7600 GS
addikt
Márk fórumtárs 57-ik hozzászólására legyen szíves válaszoljon vki!
-
#64791808
törölt tag
300 lovas motor, csak egyrészt 20 litert eszik (a D5 meg 9-et), másrészt teljesen más világ a kettő, máshogy kell őket vezetni, én nem szeretem a szétpörgetendő benzinest, maximálisan dízelpárti vagyok. Végül pedig annak a D5-nek is rondanagy nyomatéka van, ami ahhoz a kasztnihoz elég.
Úgy látom, nem tudok fogalmazni, elnézést, most voltam lakógyűlésen, és minden energiámat felemésztette a sok korlátolt, erőszakos, habzó szájú lakó.
-
tkazmer
addikt
válasz
#64791808 #60 üzenetére
szerintem ez olyan döntés volt a volvo-nál, hogy kicsit drágítják a 2.0d-t, nem adnak hozzá aut. váltót, és akkor mindenki d5-öset vesz majd, több pénzt náluk hagyva ezzel.
az aut. váltót viszont benéztem, azt hittem, ehhez is a nagyobbakhoz rendszeresített 6 sebességeset adják (ami viszont rendesen kapcsolgat)az s60r hangja még szép, hogy jobb, de azért az egy 300lovas motort, a d5 csak 185.
-
#64791808
törölt tag
Az rendben is lenne, csak a D5-ös automatája meg nem egy fürge darab. Egyrészt egy hatos kézihez képest az ötös automata érezhetően többet fogyaszt, másrészt meg lomhább. Ha meg hang, akkor S60 R, egyszer vezettem, gonosz gép
De nem fogom fel, mért nincs a 2,0D-hez automata. Vagy félautomata, vagy mittomén.
-
Márk
senior tag
Sziasztok!
Volt valakinek már gondja a Volvójába szerelt automata váltóval? Mármint olyan szinten, hogy minden észlelhető előjel nélkül egyszercsak elromlott de annyira, hogy elment az 5 fokozatból 3, csak az 1-es és a 3-ast volt hajlandó kapcsolni? Természetesen javítani nem lehetett, maradt a komplett csere.
Üdv.: Márk
-
#64791808
törölt tag
S40-ben a 2.0D-hez van már automata?
-
Bibby
addikt
Ez valami brutálisan gyönyörű...
-
Finwe
őstag
A biztonsági öv miatt az egyik ilyen amcsi autó-fejlődéses műsorban szinte meg is vádolták miatta, h már volt nekik de nem szerelték szériaként és sok embernek ezért kellett meghalnia
És a többi autógyár ??? A pontos évszámra nem emlékszem, h mit mondtak de ezt így kijelenteni elég csúnya volt.... (mármint a Volvo évszámát tudom. a nyilatkozott évre nem elmékszem).
Ezt a törött autó gyárba szállítást legalább 20 éve csinálja de valószínű, h még régebb óta
Finwe
-
sharpapa
senior tag
Egyetlen Volvóban volt szerencsém ülni, egy S60-ban. Előtte is szilárd hitem volt, és megerősödött hogy annál jobb autó nincs. Jó jó persze lehet mondani hogy a Merci BMW Audi és társai így meg úgy tudom tudom azokból is volt szerencsém a csúcskategóriás modellekhez. De egyiket sem tudom az S60-hoz hasonlítani. Annyira tökéletes az egész hogy leírhatatlan. Pláne 7600 GS tudhatja miről beszélek, a "régi" V/XC 70 és az S60 belseje full ugyanaz.
-
#27070592
törölt tag
Most egy ilyen Volvoval melózgatok.
-
7600 GS
addikt
Jaja,én is láttam a natgeon.Ez a jó a Volvóban.Nincs még egy ilyen gyártó,aki ezt csinálná.Mellesleg a 3 pontos bizt.övet is a Volvo találta fel,és 59-ben már széria volt minden Volvóban.A Volvo megbízható,biztonságos,kényelmes.Ja,mellesleg ők találták fel a kombit is
.
-
péter007
senior tag
látom egész szépen beindolt a topic
Azt tudjátok hogy ha Svédországba összetöröd a volvódat, de valamilyen szinten elemzhető akkor eljön érte a volvó és elviszi a bizt. techn. laborjába megvizsgálni? (natgeo-n láttam, persze van benne egy kis reklám is, de monjon valaki még egy gyártót aki ezt megcsinálja) -
tkazmer
addikt
nem tudom sajnos, csak olyan 3-4 éve anyám összetörte apám volvóját, és 100 körül volt a motorháztető (márkaszervíz nyilván, a többi nem tudom mennyiért és mit csinált volna, ők cseréltek). Tárcsaféket szerencsére azért nem kellett cserélni.
Mondeóra mennyi a motorháztető? Ha azt ismerjük, akkor csak ki lehet találni a volvós fék árát..
Ja, mégegy dolog, szerintem a 3.2es benzineshez (előre legalábbis) hűtött tárcsaféket adnak nem? Mert 2 éve még a d5-mellé is azt adtak... -
tkazmer
addikt
ford dízel amerikából...nos hát ilyen kétlem, hogy létezne, amerikában nem is forgalmaz dízelt egyik európai márka sem tudtommal, olyan rossz minőségű arrafelé a gázolaj..
a második turbó valóban nem lenne egy rossz dolog, remélem dolgoznak rajta.az xc70-es valóban nem rossz, bár belül még nem volt szerencsém megtapasztalni, hogy milyen. a v40 óta az első kombi volvo, amit tetszik, sedan párti vagyok.
a tárcsafék szerintem több is van/db, mint egy százas, a volvonál 100-asért motorháztetőt vesztegetnek, nem tárcsaféket -
lajafix
addikt
szerintem nagyobb dízel a volvoba nem nagyon várható belső fejlesztésként, nem hiszem hogy olyan mennyiségű szériát nyomhatnának hogy racionális árú legyen. Marad a V8as benzinmotor példája: venni egyet mástól_
- azok a cégek nem hiszem, hogy adnának, amelyiknek van saját modellje ilyen méretű Volvo versenytársaként.Szóval a hármas német riumvirátus kilőve. A GM sem valószínű, hogy Saab érdekeltként adna.
- A fordon keresztül lehetne a 2.7 literes v6os, Jaguárokban, citroenekben, Peugotkban használt dízel, de ennek a plussz 2 decije nem hiszem, hogy megérné.
- valami Ford dízel a Amerikából ha van egyáltalán. Ez meg szerintem egyenesen traktor lenne.
- talán fabrikálnak rá 2 turbót és azzal erősödhet még a D5.(ha ez már olyan akkor sry)
Szóval akinek kell a sok erő az vegyen benyás volvót.Ma volt szerencsém megszemlélni egy új 3.2es XC70est aranymetál színben.(világos kárpittal és fekete! bőrüléssel) Nos igen, gyönyörű... akkora tárcsafékje van elöl, hogy lehet csak a tárcsa egy 100as /db.
Arányos gép, csak akkor tűnt fel hogy mekkora, amikor az előtte parkoló 2es mondeo szedánt alig vettem észre, oly kicsinek tűnt.
-
tkazmer
addikt
A ford mondeo (az új) nagyságrendekkel nagyobbnak érződik belülről, mint a korábbiak, ellenben az elvileg hasonló méretű volvo s60-ba be sem férek hátra...
A volvo autói meg természetes, hogy egyre nagyobbak, hiszen a versenytársak autói is folyamatosan nőnek (mikor megjelent az s80, többen azt hitték, hogy ez a 7es bmw /s merci ellenfele, holott inkább az 5-ösé/e mercié, csak akkor jóval nagyobb volt, ha jól tudom azoknál..)mod: valóban, s80-ba még tesznek t6-ot
-
Finwe
őstag
Inkább ezt a totalcar-os videót terjesszük az S60 R-ről
(#35) tkazmer: Szerencsére az Volvo de itt azzal van a bajom, hogy most már künnyű gyárthatóságra vannak kényszerítve (tulképp ez annyira nem rossz a költségek miatt) és félek olyan lesz mint az amerikai piac, 4 autót árulnak ugyan azokból az alkatrészekből (más márkák alatt), semmi különbség nem lesz köztük csak a külsejük. Ez ezzel el is kezdődött. Sőt érezhető, hogy a Ford át akarja venni a Volvo szerepét eu-ban. A saját autókik egyre kisebbek (főleg belül) míg amazok egyre nagyobbak. Én így látom
Finwe
(#38) 7600 GS : Azok a most választható motorok. Lehetett S80-ba is kapni T6-ot.
Sőt! Most lehet bele kapni! -
tkazmer
addikt
-
tkazmer
addikt
t6 még kapható? nem nagyon látok olyat a konfigurátorban mostanában, a nagyobb autókba a 3.2es benzinest teszik hasonló teljesítménnyel, a kisebbekben meg a t5 van csak...
(#20) Finwe
lehet, hogy az alváza ugyanaz, ehhez képest világelső biztonsági megoldásokat mutat be (pl ajtóból felfújódo függönylégzsák + sok egyéb volvós biztonsági rendszer), és az sem lehetetlen, hogy a volvo minőségű alvázat teszik a többibe.. -
7600 GS
addikt
Ahoz képest pörög a topik.
-
7600 GS
addikt
Nyáron a Volvókba ha nem is 3 literes,de egy 2 literes Powershift dízelt dobnak majd be,de sajna csak az S40/V50-be,XC90-be meg nem tudok erősebb dízelről.De ha valaki a T5 és T6 között vacilál,vegye a T5-öt,mert szinte ugyanolyan rugalmas,és kevesebbet eszik,mint a T6.A T6 csak annyiban különbözik,hogy Twinturbo-s.
-
tkazmer
addikt
tudom, hogy az már egy újított változat (a régi s80-ba nem is tettek), de már így is elég régi...
a v8 egy dolog, de hát az meg 20 litert eszik papír szerint városbanmod: [link] itt van egy leírás a d5-ről, és azért nem csak egy egyszerű chiptunningnak néz ki a fejlesztés...
-
Finwe
őstag
Az a D5-ös már az "újított" változat. Az elődje, a 163le-s volt. Gyakorlatilag egy chip tuningot csináltak rajta gyárilag. (Persze biztos mást is cseréltek, h jól elkavarják a cikkszámokat...)
XC90-be lehet V8-as motort választani....- még nem hallottam róla tapasztalatot.
Finwe
-
Bibby
addikt
Ez a reklám szenzációs. Annyira "debil" hogy teljesen magával ragad.
-
tkazmer
addikt
nem azért, de egy 2000-es volvót még nem nagyon kell szerelgetni, emiatt ha akarna se lehetne tapasztalata....
egyenlőre csak rajongóként (bár lehetne a topicnyitóhoz hasonló módon is) bejelentkezek én is. Elsősorban az s60, s80, xc90 a kedvenceim, bár ez utóbbi kicsit kényelmetlen (számomra kemények és szűkek az ülések benne).
Egyébként ha már itt tartunk: van valakinek infója arról, hogy a jelenlegi 185LE/400NM D5-öst mikor újítják erősebbre, illetve várható e egy komolyabb (3 literes) dízel? Csak mert ugye szép és jó ez a 185le mondjuk egy s60-ba(úgy hátbavág a 400nm ahogy kell), de egy xc90-be már kicsit kevéske..
-
Atlantis
veterán
Azért lássuk be, a Volvo nem egy tucatmárka, szóval attól, hogy a VW, Opel, stb...-nek van topicja, még nem biztos, hogy ennek is kell.
Ettől függetlenül részemről mehet a topic, meglátjuk, mi lesz belőle.
-
adalbert1
veterán
Nekem is tetszenek a volvok, viszont nem tudom mikor lesz egyszer annyi pénzem, hogy birtokolhasak is egyet.
Régi S40-est vezettem már, abba viszont nagyon kevés volt az 1.6-os motor (ha jól emlékszem az volt benne), egy S80 2.4T-vel nem igazán tudtam a lépést tartani. -
7600 GS
addikt
Nem kell kiabálni!
[ Módosította: Atlantis ]
-
-
7600 GS
addikt
Volvo élt,Volvo él,Volvo élni fog!
-
7600 GS
addikt
Nem találtam a keresőben Volvo-s totyikot,ezért bátorkodtam egyet nyitni.
-
7600 GS
addikt
A Volvo latin kifejezés a "volvere" szóból képezve, jelentése "gurulok", "gördülök". A Volvo név 1911 májusában lett bejegyezve, mint önálló cég a SKF AB-n belül, bejegyzett védjeggyel, azzal a szándékkal, hogy különleges golyóscsapágyak sorozatára használják a nevet, de ez csak rövid ideig működött ilyen formában, az SKF úgy határozott, hogy minden csapágyat "SKF" védjeggyel látnak el a későbbiekben.
Az Volvo AB nem tevékenykedett 1926. augusztus 10-ig, mikor Assar Gabrielsson, az SKF értékesítési igazgatója és Gustav Larson mérnök egy évnyi előkészület után belekezdtek tíz prototípus legyártásába, megkezdve ezzel a Volvo AB gépkocsigyártását az SKF csoporton belül. A Volvo AB-t 1935-ben jelentették be a stockholmi tőzsdén, majd az SKF megkezdte a részvények árusítását.
Az első sorozatban gyártott Volvo személygépkocsi, a Volvo ÖV 4 1927. április 14-én hagyta el az üzemet, ami a Volvo alapításának hivatalos dátuma.
Ezzel egyidejűleg a vas ősi vegyjelét, a nyíllal (balról jobb irányba felfelé) átszúrt kört választották emblémának. Ez az egyik legrégibb és legismertebb jel a nyugati kultúrákban, mely eredetileg a Mars bolygót jelképezte a Római Birodalomban. A római időkben a háború istenét, Marsot, és a férfi nemet is ezzel a szimbólummal jelezték. Minden Volvo modell hűtőrácsát a mai napig ez a krómozott jelvény díszíti, akárcsak a kormány közepén a vas jelképe.
A cég azután indult be, hogy Assar Gabrielsson felesége meghalt egy autóbalesetben. Gabrielsson megfogadta, hogy a lehető legbiztonságosabb autókat fogja elkészíteni. A Volvo csoport 1927 óta létezik, amikor az első Volvo gépkocsi legördult a göteborgi üzem futószalagjáról. Ebben az évben mindössze 297 kocsi épült meg. Az első teherautó , a LV Serie 1, 1928 januárjában mutatkozott be. 1930-ban, a Volvo 639 autót adott el, a teherautók európai exportja ez után indult; a gépkocsik Svédországon kívül nem váltak jól ismertté a második világháborúig. Az első autóbuszt, amit találóan B1-nek neveztek, 1934-ben vezették be, továbbá az 1940-es évek elejére repülőgépmotorokkal is bővítették a kínálatot. A hajómotorgyártás majdnem addig tartozott a csoporthoz, mint a tehergépkocsik. A Pentaverken 1907-ben lett megalapítva, 1935-ben lett megszerezve. 1929-ben mutatták be az U-21 csónakmotort. A gyártás 1962-ig folytatódott. 1999. január 28-án a Volvo csoport eladta személygépkocsi-gyártó részlegét, a Volvo Personalvagnart (másnéven Volvo Car Corporation) a Ford Motor Company-nak, 6,45 milliárd USD ellenében. A Volvo csoport jelenleg a haszonjárművekre összpontosít. Megszilárdult a csoport helyzete ezen a területen a Renault Trucks, és a Mack Trucks 2001-es felvásárlásával, és, így Franciaországban, és az Amerikai Egyesült Államokban is vannak ágai. Az utóbbi tíz évben gyors fejlődésen ment keresztül a cég a szolgáltatási területen, például pénzügyi megoldások segítik a gyártó üzletág eladásait.
A 2007-es évben a Volvo csoport megszerezte a Nissan Diesel tehergépkocsi-gyártó részlegét a Nissan Motors-tól, ami az ázsia terjeszkedést segíti elő.Volvo alkatrész források:
http://www.volvoalkatreszek.hu/
http://volvoab.hu/volvo_S60_S80_V70_XC70_XC90_lista.htmlKülföldi:
http://www.swedishautoparts.com/
http://www.volvopartswebstore.com/zsid - S80 T6 Executive, 1999
echterion - S60 T5, 2001
runner 125 - S60 D5, 2008
Az eredeti indító hozzászólás:
Sziasztok!
Mindenkit várnék ide akinek Volvója van,és szereti ezt a márkát.Ide feltölthettek autóitokról képeket,megoszthatjátok személyes tapasztalaikat egymással.Nekünk a családi autó szerepét jelenleg a 2000-res évjáratú V70-es (az újabb fajta) 2.3-as T5-ös autómataváltós látja el.
[ Módosította: radi8tor ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- VoLTE/VoWiFi
- Akciókamerák
- Villanyszerelés
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Kugoo Kirin G1
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 Gen3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 14" WUXGA I MAGYAR I W11 I NBD Gar!
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! nVidia Quadro P4000 8GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Beszámítás! Dell Optiplex 3000 SFF asztali számítógép - i5 12500 8GB RAM 256GB SSD Intel UHD 770 IGP
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest