- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- iPhone topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Fotók, videók mobillal
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
Új hozzászólás Aktív témák
-
*Ropi*
félisten
Tegnap kalibabráltam egy Eizo S2031W-t: a max. DeltaE-je 0.9.
Na ez már korrekt (annak ellenére, hogy csak 93.4% sRGB-t tud a panelja).
ACCURACY_dE76_avg 0.231565
ACCURACY_dE76_max 0.994856
ACCURACY_dE76_rms 0.280480
GAMUT_volume 1.06541071044
GAMUT_coverage(srgb) 0.9427
GAMUT_coverage(adobe-rgb) 0.7247 -
-
Ez profil nélkül is látszik, profil már csak a gammát befolyásolja jelentősen. Szinte mindenben látszik, böngészés, játékok, filmek. DispcalGUI volt szoft, default beállítások többnyire, csak 6504K, 2.2 gamma és 120 cd/m2. Windowsban van belőve a profil, LUTmanagert csak ellenőrzésre használom.
Persze, egyértelmű, csak viszonyításképp írtam. Nehéz egyébként ezt a jelenséget leírni, szemmel kéne látni és azonnal egyértelmű lenne. Nem jártok felém?
-
Colormunki Display-el kalibrálok. Az olyan monitoroknál amik gyáliag sRGB-n belül vannak ott jó lett a végeredmény.
Madgie: Ez nem egy U2311H gamutja? Az is van itthon, nagyon hasonlóan néz ki és az is meglátszódik, pl itt a fórum színén is. A 2312-vel minden zöldesen átitatott, a 2311-gyel pedig minden sárgás és pirosas túlszaturálást kap. A Philips IPS-t a kettő közé téve pont megkapom a középutat. Ez utóbbi sRGB-n belül marad, szép tiszta is vele minden. (Mindet CM Display kalibrálta)
-
Szinte mindenre kihat, enyhén zöldes átitatódás megvan rendszer szinten. Nem nagyon csináltam még ilyet, ezért nem tudom mi lenne a legjobb módszer, de az lenne a cél, hogy sRGB tartományon belül legyen minden. Monitor menüben egyébként nem találtam erre vonatkozó infót.
-
-
-
Persze, teljesen igazad van, eszköztől is függ, de olyanok már most is kijöttek, mint ahogy az LG-vel neked is hasonló tapasztalataid vannak. Ilyesmikre gondoltam
dE-t így külön nem szoktam végigmérni, de DispcalGUI szerint <0.9-re törekszem mindig (ami az interaktív kalibrálás közben látható). A Philips-szel lehet, hogy csak mákom volt, de 0.1-et ért el D65-ön pl.
-
jjeahh
nagyúr
Szal mindenképp költsek el egy talicska pénzt? Értem én, hogy az lenne a tuti, ha vennék egy drágább ips monyót meg egy 70k-s kalibrátort egyedül, saját pénzből, de nem hiszem, hogy ki is használnám + rengeteg egyéb sokkal fontosabb cuccra kell költenem most, így nem szívesen adnék ki ennyi pénzt ezekért a dolgokért
De ha szerinted egy olcsó spyder vagy colormunki kalibrátorral kalibrált tn monitor tényleg nem jobb mint egy kalibrálatlan monyó, akkor hallgatok rád, mert te vagy a tapasztaltabb a szakmában és lezárom a témát... Max kínlódok még egy darabig a windows saját "kalibráló" progijával és ezentúl szigorúan bw-ben fotózok meg videózok
-
jjeahh
nagyúr
"ha egy színárnyalatot nem tud visszaadni a színtere kis mérete miatt akkor utána sem fogja tudni, viszont amit tud azt a referenciához hűbben fogja tudni"
Köszi, erre voltam kíváncsi, ezek szerint ha van kéznél kalibrátor, bármilyen típusú monitort érdemes kalibrálni vagy kalibráltatni, ha jól értem, mert ugyan nem biztos, hogy minden színárnyalalot megjelenít majd, de legalább közelebb áll a referenciához... nekem pont erre lenne szükségem sztem
Sajnos nálunk sehol nem kalibrálnak, így muszáj megvenni a hardvert. Egy Pantone Huey, ColorMunki, ColorMunki Smile, Spyder 3, Spyder 4 vagy Spyder 5 megfelelne a célra? Nem egyedül venném meg, hanem szintén hobbifotós haverokkal dobnánk össze az árát, így lenne egy közös kalibrátorunk, amit a haveri körön belül mindenki használhat bármikor. -
-
general
addikt
"de pl. az Argyll CMS általam alap kalibrálásra használt tesztsorán az i1D3 34 perc alatt végez, a CM meg 82 perc alatt, ami ~2.5x sebességkülönbség az i1D3 javára. (....). A BasICColor programja valamivel lassabb, tehát azzal vagy tovább tart ugyanennyi mintát végigmérni, vagy kevesebb mintát használva lehet ugyanilyen gyorsan végezni"
ezt nem igazán értem, a basICColor nagyjából 10 perc alatt lefut. te milyen mérést csinálsz?! -
vand
csendes tag
& (#2078) mr_ricsi
Ha jól értem, akkor bizonytalan mennyi ideig jó egy koloriméter és nem nagyon egyszerű ellenőrizni, hogy jó-e még.
Mivel nem létszükséglet a színpontosság (webezés, képek, videók és kevés játék lesz a fő felhasználás), és évente kb 2szer kalibrálnék, valószínűbb, hogy boltban kalibráltatom oszt jól van. Kivéve, ha találok még az ismerősi körömben olyanokat, akik szintén kalibrálnának és beszállnának a költségekbe.Köszi mindenkinek a segítséget.
-
vand
csendes tag
Köszönöm a részletes választ
Nem csinálok jelenleg olyat, amiért nagyon pontosak kéne legyenek a színek (és valsz az ASUS MG279Q erre nem is a legjobb választás), csak szeretném ha nagyjából pontosak lennének. Kb fél évente kalibrálnám a monitoromat (nem tudom mi lesz, ez inkább jelzés, hogy kb mennyire fontos a kalibráció nekem).
Az OS/videó kari/fényviszony/öregedés -től való függés a saját kalibrátor felé tol.
De! Tegnap egy boltban azt mondták, hogy a kalibráló eszközök elöregszenek és kb 3 év után ki lehet dobni őket, mert már nem pontosak (kivéve pl a Colorimeter Discuss-t amit 2 évente vissza lehet küldeni a gyárba kalibrálni; cserébe baró drága). Igaz ez a 3 év körüli öregedés a ColorMunki Display-re is?
Inkább az időtől, vagy inkább a használat gyakoriságától függ az öregedés? -
general
addikt
és Johnny Cage
már többször írtam, hogy nekem Spyder4Elite-m van. tudom, hogy van nála jobb, de egyáltalán nem rossz cucc.
ezt az is megerősíti, hogy amikor először kalibrálni akartam vele az én problémás nagyszínterű monitoromat, nagyon nehezen ment, és nem tudtam szép eredményt elérni vele. a Spyderre gyanakodtam, ezért amikor végre lehetőségem adódott, elvittem Pestre (Szegedről) az Oázisba, ahol van két komolyabb kalibráló cuccuk is a srácoknak. reméltem, hogy megoldódik a kálváriám, és csak a Spyder a gyenge láncszem, de az a helyzet, hogy kalibrálták a sima i1display pro-val is, és a méregdrága cuccal is, majdnem ugyanaz az eredmény jött ki, mint itthon nekem - valamivel persze szebb lett a grafikonos végerdemény, de nem sokkal. ők is, én is basICColort használunk szoftvernek, ezért tudtam összehasonlítani az eredményt.szóval nem olyan rossz ez a cucc, én alig használtan vettem féláron, annyiért pláne öröm, hogy van.
biztosan az is igaz, amit mondasz *Ropi*, de szemmel alig-alig észrvehető hibák lehetnek ezek, vagy egyáltalán nem. -
-
*Ropi*
félisten
Közben leesett, hogy az i1publisher már nem viszi az i1D2-őt, csak a saját programja, az i1Match.
Egyébként az i1D2-ők már nagyon megértek a cserére több ok miatt is: egyrészt a gyártástechnológiai sajátosságaik, másrészt az életkoruk miatt a szűrőik nagy valószínűséggel már évekkel ezelőtt elvesztették a pontosságukat (az eltérés mértéke spektrofotométerrel ellenőrizhető, átlagban DeltaE 12-14 körül szokott lenni, viszonyítási alapként DeltaE <2-től már laikus szemmel is látszik). Ezen felül az újabb, L.E.D.-es világítású monitorokra nincsenek felkészítve, így azokkal eleve nem adnak kielégítő eredményt.
-
-
-
NV kártya most nincs nálam, de a beszámolók alapján valóban létezik a probléma. AMD-vel viszont tudtam tesztelni, CCC fent van, Far Cry 3 (ami NV-vel problémás) beléptem, játszottam, ugyanúgy aktív a profil. Közben és kilépve is. Tehát köszönöm a linkeket, ez már valami, viszont AMD ebből még nem megerősített, NV is csak részlegesen.
Ettől függetlenül hangsúlyoznám, hogy egy hardveres kalibrálásból így is bőven profitál valaki játék alatt még profil nélkül is. A profil ideális esetben már csak minimális korrekcióra van, a nagy részét a változásoknak a monitor állítgatása teszi ki.
-
-
-
Tufa_
aktív tag
-
Tufa_
aktív tag
A TV fényereje kb 70-80% körül volt amikor mértem. Csökkenteni vagy emelni kellene rajta szerinted?
Megcsináltam a dispcalGUI-val a kalibrálást (amit korábban írtál, csak aztán nem teszteltem). Na. Ezzel olyan lett amilyennek kell lennie
így már tetszik.. Valóban sokkal jobb program mint a saját programja.
-
Tufa_
aktív tag
Első nekifutásra EZT sikerült összehoznom kb két óra alatt.. Mostmár értem miért kérnek egy ilyenért 100-200 fontot itt kint
A laptopommal viszont nem vagyok kibékülve. Az x-rite saját programja elég furán kalibrál, és még nem igazán találtam meg mi a gond. az RGB piros szintet ha HCFR-el bemérem, kb 70%ot mér.. (plusz amik a böngészőmben kinéznek valahogy képek, az a winből nyitva sokkal sötétebb.)Apropó, arról amit korábban írtál, javasolt beállítási paraméterek. Van esetleg valami link ahol lehet ezeket tanulmányozni? Mármint hogy mire érdemes kalibrálni ehhez-ahhoz?
Illetve amit még nem tudtam rájönni, az ilyen contrast, gamma értékeket hogy javasolt mérni, beállítani? Ezt nem találtam még meg
-
Tufa_
aktív tag
Ezt nem lehurrogásnak szántam, tényleg köszi az ajánlásokat.
Az x-ritenak csak annyit hogy szeretnék venni egy ilyen eszközt a vállalkozásom bővítéséhez, és megkérdeztem mit ajánljanak. felhívott és kb negyed órán keresztül elmagyarázta hogy mit hogy érdemes. Meglepett, és mint érdekesség írtam csak.. Itt Angliában elég gyakori hogy külföldről hívogatnak, mindenféle átveréssel, és meglepett hogy az x-rite hívott..
Holnap megérkezik a kütyü, letesztelem a programokat amiket javasoltál! -
Tufa_
aktív tag
Utánanézek, köszi :-)
Közben felhivtak az x-rite-tol, és elmondtak hogy hogy lehet, ő azt mondta hogy a kijelzot monitorkent kell a géphez kotni, viszont akkor a beállításokat nem lehet alkalmazni (gondolom én)..
Egyébként tetszik ez a vevő orientált hozzaallas. Nem tudom hogyha Magyarországon lettem volna és onnan írok akkor is hívnak-e, de Svájcból simán hívtak Angliában.. :-) -
general
addikt
ok, elhiszem neked
úgysem tervezek most újítani. ha meg majd egyszer mégis, i1Display Pro lesz úgyisaz általad fentebb említett ingyenes kalibráló progihoz van valami leírás, útmutató valahol? illetve mindkettőt fel kell tenni? vagy 3 mondtaban mi a tanácsod, hogyan használjam?
-
general
addikt
tudtommal nem kell szoftver egy bekalibrált ICC profil alkalmazásához, és miért is kéne, hisz akkor mindnekinek kellene szoftver, aki kalibrált színeket szeretne... ;-)
windows alá be lehet szépen illeszteni, esetleg egy LUT manager progi nem árt.
és a Spyder 5 már nem biztos, hogy hátrányban van, mert az újabb, mint az iDisplay pro. ;-)
-
-
general
addikt
hm, király, ez jó ötlet, mindenképpen ránézek arra progira!
Az Irfanview is megnézem, bár emlékeim szerint nem szerettem, amikor régebben fent volt a gépen.
Mondjuk - mint írtam - a Bridge-et sem kedveltem lassúsága és nehézkessége miatt, de adtam egy próbát ismét neki a minap, hátha javult a dolog. és láss csodát, rá sem lehet ismerni!! a frissítések jót tettek neki, nyoma sincs már annak, ami miatt nem használtam!
Elkezdtem ismerkedni vele - jobb későn mint soha, és azt kell mondjam, tetszik!
Remélhetőleg az Adobe termékénél nem lesznek színkezelési problémák. -
general
addikt
- a noti is be van kalibrálva természetesen, amennyire azt lehet. (a Spyder Elite 4-em saját progijában van laptopm mód) és mondom, nem ugyanúgy néz ki azon sem
- a monitort újonnan vettem, szépséghibásan ugyan, ezért olcsó volt, de a panel nem volt használva. mindkét viszonylag jó színű monitorunkkal ugyanúgy néz ki a proof! nálad mi a helyzet?
a konfigom: nVidia 660 Ti + [LG W2420R] rgb led 100% AdobeRGB, win 7, basICColorral kalibrálva - mint feljebb is olvashatod -, Spyder 4 Elittel.
iszonyú nehéz bekalibrálni, és nem ad olyan szép eredményt, mint pl a Dell-ek, de a validálási "vonal" alatt már elenyészőek a különbségek, szemmel nem észrevehető. ezt nem én mondom, hanem Brekk pl, akihez egyébként egyszer elvittem kalibrálni az Oázisba. ő sem tudott sokkal jobb eredményt kicsikarni a többszázezres cuccal. a monitor képe, színei rendben vannak, hidd el, láttam már sokat, nem azzal van a baj.
de mindez nem számít egy bizonyos képességen túl, mert szemmel nem érezhető különbségekről beszélünk, miközben amiről eredetileg írok, az kiszúrja az ember szemét.
a másik monitorunk, amin szintén ugyanez látszik egy HP LP2275W, a párom laptopjára kötve, azt elég könnyen be lehetett kailbrálni a megfelelő értékekre és szépen tartja is, ellenőrzéskor látszik. nem egy megabrutál monitor, de s-pva, és a nagy átlagnál mérföldekkel jobb a képe.most nézem, nem is 110-re van állítva, hanem 100cd/m-re. de mondom azért, mert bőven elegendő. a 120 sok este, erős a szememnek. és tudtommal ez az első szempont, ahhoz kalibrálni. (egyébként a megfelelő
brightness+contrast aránnyal szopok állandóan, egy kicsi kis eltérés, és a feketepont kiszalad a világból a grafikonon. és tudom, a Spydernél van jobb, van szórása sajnos, de ez legalább van)
nem tudom, mennyire vágod ezt a progit, én azt pl nem tudom, a Black Pointnál Min. Neutralra vagy Min. Native-re kell állítani és számít-e -
*Ropi*
félisten
A PS topicból (#22713) general:
Az árnyalatok megtartása (vagy hogy ferdítik a "preserve color numbers"-t) azt mondja meg a PS-nek, hogy hogyan akarod a leendő fájlodat megjeleníteni színtér átalakítás nélkül. Ez csak akkor működik, ha a kép és a profil ugyanabban a színmódban (pl. mindkettő RGB) van: ha bekapcsolod, a "rendering intent" menü inaktívvá válik, mert ugye nem kell semmit átalakítani.
Nem ezt kell használni, hanem az "internet standard RGB"-t! A baj máshol van...Pl. milyen programmal nézitek a párod laposán a képeket?
-
mr_ricsi
veterán
Nem hallgat senkire, mert ő tanult fotózást, ezért ért hozzá, más meg nem ért.
Valami olyat akar, hogy a tesztkártyát lefotózza, aztán a CmD segítségével a képernyőn beállítaná a helyes színeket. Így a kamera és a monitor színterét egy lépésben korrigálná. Hiába mondom neki, hogy a tesztkártya megvilágítása nagyban befolyásolja a színeket, emiatt minden helyszínen először tesztkártyát kell majd fotóznia, és minden fotósorozatnál újra el kell végeznie a kalibrációt, ami így borzasztó időigényes.Azt gondolom, hogy a CmD-hez mellékelt szoftvert sem tudja majd használni, mert nem arra találták ki, ami neki kell.
A további pedig, hogy fotóslaborban csináltatja a papírképeket, ahol -szerinte- szabványos színekkel dolgoznak, ezért amit a képernyőn lát, ugyanazt fogja papíron is visszakapni. Ha én fotóznék, ezt biztosan nem hinném el bemondásra.
Egyébként le merném fogadni, hogy azért húzódik a vásárlás, mert a Cm Smile-t vizsgálgatja, hogy nem lenne-e számára megfelelő a CmD-nél még olcsóbban.
-
KTTech
veterán
Lehet spektróval is gyártani egy különbözeti profilt, ami kb. annyit tesz, hogy a két műszer végigmegy az adott megjelenítőn, majd a kettő közti különbséggel korrigál a továbbiakban a HCFR (vagy épp a Argyll). Hátránya: csak az adott monitorhoz és kalibrálóhoz jó... viszont ahhoz tökéletes lesz.
-
Ha jól értem, akkor arra válaszoltál most, hogy miért válik szét a LUT-ban az RGB görbe.
A kérdésem pedig nem erre irányult, a LUT-ot felejtsük is el teljesen, csak bezavart. Tehát arra vagyok kíváncsi, hogy miért van az monitoroknál, hogy egy vagy több csatorna az RGB-ből a beállítási skálája felső 10-20%-ban érzéketlen vagy furán viselkedik? Pl a menüben csökketnem a B értékét 50-ről 40-re, közben meg dispcalguiban nem hogy csökkenne, hanem nő a B csatorna minimálisan!
Úgy vettem észre, hogy kisebb nagyobb mértékben minden monitor csinálnja. Pl U2312-nél a szervíz menüben vagyok. 128-ról 127-re leveszem a Greent, dispcalGUIban nem történik semmi. Aztán 127-ről lemegyek 126-ra és ormótlan nagyot ugrik le a Greent jelző csík. 126 alatt pedig ha csökkentem akkor csökken szépen dGUI-ban is a G. Tehát itt épp a felső 1% volt érzéketlen.
-
-
Egyelőre D55-re lőttem, az nagyon sweet spot neki, 0.1dE-t el tudtam érni így.
Van egy másik kérdésem is, ezt viszont nehéz lesz megfogalmazni. Több monitornál tapasztaltam már, hogy a mondjuk az RGB értékek közül valamelyik a skála felső 10-20% tartományában "furán" viselkedik. Ott még nem működik rendesen.
Pl ennél a Samsungnál amit most csinálok a B 50-es értékről indul, de amikor elindulok lefelé vele, akkor kicsit nő az értéke, kicsit csökken, leginkább stagnál 35-ig és utána kel csak életre. 35-től lefelé normálisan viselkedik, ha csökkentem csökken, ha növelem nő. Ebben a 35-50 tartományban ilyen "weird". Közben ez LUT görbén is megnyilvánul, a kék szín 35 felett csak "átitatja" a képet és ezt az icc próbálja is kompenzálni.
Így néz ki egy görbe 50-es Blue-n: [link]
Így pedig 35-ös Blue-val. [link]
dE értékekben szinte semmi sem történik a kettő között, dE 0.4 körül volt mindkettő, mégis látszik, hogy sokkal kevesebbet kell a kékbe korrigálnia a profilnak. Ez a jelenség micsoda? Honnan lehet felismerni, hogy mikortól "működik normálisan" egy színcsatorna?
-
scarbantia
aktív tag
Ez a driver segített valamit a túlszaturáltságon? Mondjuk a jelenlegi quadroimhoz csak 34x.xx driver van, de hamarosan tervezem az egyiket lecserélni. Annyi szívás tud lenni a wide gamuttal, hogy átlag halandónak már kifejezetten nem ajánlom. Persze ha minden szépen be van állítva, és lehet soft proofolni, akkor hasznos dolog.
-
Hmmm1
aktív tag
Ja minden hülyeség már persze - sajnos - meg kinek, mi
(Automata szenzor nem egyenlő színromlással. A fényerő csökkenése szerintem nem egyenlő a nagy mértékű színromlással. (Telefonon is ritkán veszem ki az Auto beállítást és mégis elég komoly ígyis a szín meg minden. Elég jól kezeli a fényerőt. Pedig milyen pici az a szenzor
(Volt hogy filmnél se vettem ki és mégse éreztem sötétnek a képet, és még a szemnek is jó) A profilozgatás primkó gány megoldás - persze lehet szükséges olykor, sajnos.
Amúgy nem tudom mire fel mondod ezt, ha kimondottan arra a hozzászólásra amire válaszoltál, akkor nem értem, elolvastam, nem volt fröcsögő vagy ilyesmi, de ok mindegy.
-
scarbantia
aktív tag
Ha már felvetődött a téma, az automatikus fényerőszabályzást a csoda Eizo-k mennyire kezelik jól? Ott ugyebár van színelcsúszás korrekció is. Múltkor próbáltam egy ilyet, szó szerint nagyon jól esett, elég komfortos dolog. Ami még feltűnt, hogy 100cd/m2 alatt sem éreztem szürkének a fehéreket, teljesen rendben volt a kontraszt(szemben a régi Eizo L768-al). Meg ugye a kalibrálóknak is van ilyen funkciója, azért csak nem annyira ördögtől való a dolog. Persze egy olcsó vackon biztos nem jó, meg törekedni kell a stabil környezeti fényre, de az is be tudja csapni a szemet, ha ottfelejti az ember a fényerőt.
-
-
kasa85
őstag
Le teszteltem semmi eredmény.
Hang nem megy át.
A színskála okés,de a korlátozottat,vagy a szélleset nem tudom választani marad a jó öreg HDMI
Ezt ki emelném.
Valaki tud küldöm a monitor típusát hozzá színprofilt alapokon kívül?
Teszteket ahol le leshetem?
Kerestem,de a Kínai potyantos vécétől minden megtalálható
A monitorom amihez kéne színprofil.
LG Smart 3D Led Tévé,és monitor.
IPS panel van rajta,és Edge led.
A színeket akarom belőni.
A Monitor neve LGA Smart 3D TV Led EdgeSaját TV neve :42LA641S-ZC
-
kasa85
őstag
A monitoromon csak HDMI van.
A kártyán van DisplayPort!
Van egy kis Pendrive nagyságú átalakítóm a kártyába bele megy a DisplayPort csatlakozás,és a másik vége HDMI.
Akkor menni fog?
A hangot át adja a tévének.
Színeket is át adja amire képes azon a porton?
Nem kell e a Fixer program?
Jó lenne tudni,mert akkor le tesztelem. -
scarbantia
aktív tag
Ezzel teljesen tisztában vagyok, de amint az előző hozzászólásomban is olvashattad, nem ez lesz a gond. Amúgy TN szinten egy egész jó panel. Persze szívesen moddolnám IPS-re, de csak egy kompatibilis panel van, ami az sRGB-t se tudja.
A színterekhez: Ha jól értem, pontos munka esetén legalább 4 profilunk van.
1. fényképezőgép színprofil(ez vagy konvertáló szoftveré, vagy készítünk magunk)
2. munkatér színprofil (ez ProPhoto RGB, vagy valami jó széles, hogy a feldolgozás tág határok között mozoghasson)
3-4. Kimeneti eszköz profilja, ebből adott esetben ugye kettő is van, az egyik a monitor, a másik a nyomtató/labor által használt profil.Közben nézem, hogy a munkatér profil mellett meg tudom adni a softproof beállításokat is. Az még továbbra sem világos, hogy a munkatér profil váltásával miért változnak a paletta színei. Illetve érthető, hogy mondjuk sRGB esetén bizonyos színek kiesnek, ezért narancs színű a piros, de pl. ProPhoto RGB mellett is az, ami nagyobb, mint a kijelzőm színtere. Az Adobe oldalán amúgy vannak komoly leírások, asszem átverekszem magam rajta.
Bocsánat, ha nagyon OFF a téma már.
-
scarbantia
aktív tag
A weben a 6500 Kelvin (D65 ekvivalens) a szabvány, feltéve, hogy webes kimenetre dolgozol. Ha nem webre, akkor 5000 Kelvin.
He?
Eddig valamiért az rögzült bennem, hogy levilágított(labor) fotóknál D65 kell. És vannak is ilyen állítások a neten. (azaz, hogy a fotópapír eleve kékes kicsit) A nyomatnál ott tudom, hogy D50, de mondjuk azt nem tudom, hogy a webes szabvány miért lett D65, szerintem kellemesebb egy kicsit melegebb fényű monitort nézni. Mindegy.
Magyarul 80-140cd/m2 között mozoghatok, de a környezeti fény is legyen hasonló. A színterekhez való fényerő szabványról tudnál linkelni? Érdekelne a többi is.
"Ha PS-ben monitor színtérben dolgozol, akkor csak nálad néznek ki jól a képek, sehol másutt.
A kimenetnek megfelelően ProPhoto RGB, Adobe RGB vagy sRGB gamut a nyerő."
Ez valahogy nem stimmel. Értem, de már az AdobeRGB is annyira téglavörös, hogy eleve furcsa a dolog, hogy annak úgy kell kinéznie. Most fotóktól elvonatkoztatva, ha meg akarok adni egy színt, akkor már eleve nem azt látom, mint amit megadni szeretnék.
"Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának..."
Labor vagy nyomda? Itthon mondjuk ilyesmiről nem tudok(pedig amúgy érdekelne egy ilyen lehetőség). De ha fotópapír nem képes ilyen színteret lefedni, akkor gondolom nincs értelme AdobeRGB-nek, és nem is abban dolgoznak.
"Egyébként nagyjából mindegy, hogy a nyomdagép mekkora színteret tud, mert a nyomtatott médium a szűk keresztmetszet."
Pont erre akartam rákérdezni, hogy a végeredmények tekintetében milyen lehetőségek vannak. Mind labornál, mind nyomatnál.
KTTech: "A legkorrektebb nyomdáknál meg adnak ICC profilt az adott gép és papír kombinációhoz, hogy ténylegesen lehessen dolgozni rá. Így már a softproof valós eredményt ad, nem úgy, mint egy általános színtér."
Ha jól sejtem, itt lenne igazán értelme a wide gamut kijelzőnek, hogy akár egy CMYK teljesen eltérő "alakú" gamutját is lefedje, és a nyomda saját profilját lássam a monitoron. (persze RGB-->CMYK, de azért elvileg lehet softproofolni)
-
KTTech
veterán
""3DLUT nem csak a legkomolyabb monitorokban van? Csak mert láttam olyan monitort, ahol van hardveres kalibrálás, de 3DLUT-ról nincs szó sehol. Viszont azt továbbra sem tudom, hogy ha a monitorba nyúlunk bele hardveresen, akkor kell-e .icc profil, vagy a monitoron belül zajlik minden korrekció?"
Monitoron belül történik."
Valamint van ICC/ICM profil is a további korrekcióra, valamint anélkül nem tudja a gép, hogy mire is van állítva a monitor
"Ez már nagyon off, de felmerült, hogy a laborok milyen profillal dolgoznak? Ha jól tudom a fotópapírok az sRGB-t se fedik igazán, illetve egész más alakú a színtér, de erről nagyon kevés infó van. (pedig ez megint egy nagyon érdekes kérdéskör, hogy a mai laborok, valamint csúcsnyomtatók milyen színtereket tudnak, mekkora valós bitmélységgel különülnek el a tónusok, stb...)"
Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket.
A legkorrektebb nyomdáknál meg adnak ICC profilt az adott gép és papír kombinációhoz (ideális esetben több ezer mintavételi pontból legenerálva), hogy ténylegesen lehessen dolgozni rá. Így már a softproof valós eredményt ad, nem úgy, mint egy általános színtér.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen routert?
- Jelszókezelők
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Mini-ITX
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Végleg leállnak az Anthem szerverei
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- Samsung 32" M8 4k Smart Monitor!32"/4k/VA/Smart Remote/DEX /Airplay/Type-C/Slimfit Kamera/Beszámítás
- Samsung ViewFinity S6 34" (S34C650TAU) UltraWide ívelt monitor garanciával, dobozzal
- FÓLIÁS! LG 32MR50C-B ívelt VA Monitor! 100Hz / FreeSync / 5ms
- BESZÁMÍTÁS! Samsung Odyssey G9 OLED 240Hz Dual QHD 0,03ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- LG UltraWide 34WR50QC-B Monitor! VA 3440x1440 / 100Hz / FreeSync
- Apple iPhone 15 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude E6510 - i5-560M I 4GB I 250GB I DVD I 15,6" HD+ I Garancia!
- Xiaomi Redmi 10 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPad Air 4 64GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- LG 77G4 - 77" OLED evo - 4K 144Hz 0.1ms - MLA - 3000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest