- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- Nem lesz Xiaomi 16
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Magyarországra is megérkezett a Xiaomi Smart Band 9
- Merész dizájn és új teleobjektív az iPhone 17 Pro mobilokban
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Íme az új Android Auto!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdsentinel
őstag
válasz
King Unique #3032 üzenetére
Ez minden esetben az aktuális helyzettől, problémától függ.
A gyártó által kiadott tesztprogram értelemszerűen a gyártó szemszögéből vizsgálja a merevlemezt és az esetleges problémát. Céljuk, hogy a garanciális ügyintézést minimalizálják és így bizonyos teszteket a felhasználóra bíznak, kiderítendő, hogy van-e szükség cserére.
Könnyen belátható, hogy nekik az érdekük, hogy minél kevesebb cserét kelljen intézni. Ezért az ilyen teszt-programok számára tökéletesen elfogadható, ha bizonyos szektorok nehezebben, lassabban vagy csak többszöri újrapróbálkozásra kezelhetőek (ami máris veszélyezteti az adatokat).
A tesztek futásáról, eredményeiről, részletes leírásukról nagyvonalúan eltekintenek. Ez szorosan kapcsolódik az első ponthoz: álláspontjuk szerint a felhasználó számára nincs jelentősége annak, hogy tudják pontosan milyen a merevlemezük állapota; milyen lehetőségeik vannak és milyen módon lehetne a helyzeten javítani. Szóba sem kerül olyan, hogy pl. javasolnának a jelenlegi magas hőmérséklet miatt kiegészítő hűtést, adatátviteli hibák miatt kábelcserét vagy hasonló megoldásokat.
Ezért számos esetben csak egy "OK" vagy "Error" jelzést kap a felhasználó, sőt nem ritka, hogy csak egy speciális hibakódot - ami alapján nem igazán lehet a további használhatóságról nyilatkozni (pl. már nem garanciális merevlemez esetén).
Nyilván ha a hiba-határt átléptük (0% kondíció, amikor már a BIOS is szól a gép indulásakor és pl. Win8 fel sem telepedne) akkor már nincs kérdés, garanciában cserélni kell, mivel a merevlemezen ekkor már annyi és olyan hiba van, ami tényleg veszélyeztetné az adatokat.
Azonban korábban és főleg, ha a hiba olyan jellegű, hogy közvetlenül nem befolyásolja a szektorok elérését (pl. felpörgési újrapróbálkozások, melyekre egyetlen gyártói tesztprogram sem figyel), akkor a garanciális ügyintézés valóban a szerviz jóindulatán múlik (sajnos).
Ilyenkor a felhasználón, a tárolt adatok fontosságán múlik, hogy az aktuális helyzetben használja-e tovább a merevlemezt (esetlegesen csak másodlagos tárolásra) vagy sem...
Személy szerint ilyenkor elengedhetetlennek érzem az alapos tesztelést, hogy minden, még a legapróbb hiba is kijöjjön és stabilizálásra kerüljön ( Nem tökéletes a merevlemezem, mit lehet tenni? ) és csak folyamatos felügyelet melletti használatot javasolnék, azaz bármi apróság, a legapróbb kondíció változás esetén mentést.
Új hozzászólás Aktív témák
- Epson Workforce DS-530II dokumentumszkenner
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
- Azonnali készpénzes AMD Ryzen 1xxx 2xxx 3xxx 5xxx processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Bomba ár! Dell Latitude 5590 - i7-8GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W11 I Gari
- LG 55B4 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest