- iPhone topik
- Samsung Galaxy A15 5G - válts belépőt!
- Hivatalos a Pixel 10 startdátuma
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel topik
- Google Pixel 6 - új rendszer új köntösben
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
joysefke
veterán
válasz
Malibutomi #385 üzenetére
Itt egy másik példa:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-grand-theft-auto-5-pc-performanceÖsszehasonlítják a 750Ti-t az R9 280 GTA5-ben nyújtott teljesítményét i3 4130 illetve i7 4790 mellett FHD felbontásban értelmes beállítások (játszható szint) mellett.
Azt ugye tudjuk, hogy erős proci mellett a 280 lenyeli a 750Ti-t, ez számtalanszor ki lett már tesztelve. De itt az a konklúzió, hogy egy i3 4130 mellett (Haswell 3,4GHz) gakorlatilag jobban jársz, ha egy 750ti van a gépedben. (!!!) Hihetetlen, de igaz.
Egy i7-4790 mellett (tuning nélkül is 4GHz fölötti turbó) persze aláz az erősebb VGA.És azért valljuk csak be, egy i3 4130 azért még ma sem a futottak még processzor, bármikor agyonver egy 4GHz-es Phenomot, de a 280-nak ez sem elég...
Szerk:
megtaláltam ugyanezt a tesztet a 750Ti - 260X-270X viszonylatában is:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-the-best-pc-hardware-for-grand-theft-auto-5
Konklúzió ugyanaz...
J. -
joysefke
veterán
válasz
Malibutomi #385 üzenetére
Szerintem ez rossz pelda, a driver overhead amirol itt beszelunk az hogy a gpu nem tudja a maxot nyujtani mert nem jut a drivernek eleg cpu eroforras.
Erről beszélek én is, csupán nem végletekben gondolkodom. Nem azt mondom, hogy i5 mellett a 270X állandóan limites lesz, hanem azt, hogy vannak játékok, ahol bizony előfordul az ilyesmi. (És itt most nem indie szarokról beszélek amivel senki sem játszik) Ettől függetlenül én is azt mondom, hogy egy (nem túl alja) i5 mellé már be lehet tenni a 270X-et és kiadja a 95%-át annak amit tud. Aki megvette tőlem a 270X-et annak is azt ajánlottam, hogy szanálja az öreg Phenomját (amit ráadásul 4GHz alatt járatott) és vegyen egy minél gyorsabb i5-t akár használtan.
Az hogy 970OC mellett kevésbé (gyakorlatilag alig) tapasztalom a CPU limitet mint anno 270X-OC mellett (ott sem volt hűde gyakori de előfordúlt) mindezt úgy, hogy az nV kártyája 80%-kal erősebb szerintem nagyon jól mutatja, hogy mennyire rosszul használja a CPU erőforrásokat a DX11-es Catalyst driver.
A SC2 pedig szvsz jó példa. A játékok a benchmarkokkal szemben úgy működnek, hogy egyrészt a DX driver is fogyasztja a CPU erőforrásokat másrészt a játék logikája, fizikája is. Ha ezek együtt 1-2 processzormagot tudnak csak használni, akkor ha a DX sokat eszik, akkor az a játék más feladatainak rovására mehet.
Itt van az SC2 példája: katt A régi futtatható 1.5 processzorszálat tudott maxra terhelni (szóval két magon futott). _Gondolom_ a fizika és a DX konzekvensen ugyanazt a szálat használta. Az eredmény az lett, hogy AMD kártyával sok egység mellett szarabbul futott a játék, mint gyengébb nV kártyával.
(Ettől független probléma volt, hogy ha AMD CPU-t detektált a játék, akkor még szarabbul futott mint amit az AMD CPU egyszálas teljesítménye implikált volna (!!! /gondolom az intel C compiler keze volt a dologban/) )(Sajnos) nem próbáltam még 390-390X meg Fury szériás AMD kártyát, de nekem eddigi tapasztalataim után DX11 mellett eszembe nem jutna berakni egy alapórajeles i5 mellé ezeket a szörnyeket.
-
joysefke
veterán
válasz
Malibutomi #377 üzenetére
Szerintem egy i5-nek rohogve ki kell hajtania a 270x-et. Nekem 7870 volt Phenom 2, es kesobb FX8320 mellett es nem tapasztaltam CPU limitet.
Kihatja, de nem minden körülmények között, és főleg nem röhögve.
Szóval többé kevésbé kihajtja, de előfordulnak játékok, hogy magasabb CPU frekvenciával nem lenne benne néha az a kis megakadás.SC2 multiban például régebben nagy nyolcfős csatákban rendszeresen előfordult, hogy nem bírta a proci, mert a rengeteg egység meg a fizika felfalta a processzorerőt. Ha ebben a helyzetben legalább a Catalyst driver mértéket tanúsított volna, később jöttek volna el ezek a helyzetek.
Szerencsére azóta a Blizzard kiadott egy új 64-bites futtathatót a játékhoz és most meseszépen fut.
J.
-
joysefke
veterán
válasz
Malibutomi #362 üzenetére
Nincs túlmisztifikálva az AMD féle DX11 overhead.
Nekem akkoriban az Ivy i5 3550 mellett (akkoriban ez volt a 2. legerősebb non-K i5 a 3570 után) egy 270X OC teljesített szolgálatot. Számos játékban megfigyeltem, hogy értelmes beállítások mellett elfogyott az i5 a közép kat AMD VGA mellett. Na persze egy szálon kell neki minél nagyobb teljesítmény, az meg ugye akármilyen non-OC procid van eléggé véges.
Ettől eltekintve nem volt problémám a 270X-szel, én még a drivereivel is meg voltam elégedve (a DX overheadet leszámítva)
A 270X-OC-t a jelenlegi GTX970-OC követte úgy hogy procit nem cseréltem. Érzésre az i5 3550 jobban kihajtja a 970-et mint akkoriban a 270X-et...
Erről ennyit.
Ameddig ezen a DX11 driver overhead dolgon nem változtatnak (vagy nem lesz a kérdés idejétmúlt) én nem fogok nagyobb teljesítményű AMD VGA-t venni. Ha a 270X kihajtásával anno meggyűlt a bajom, akkor mihez kezdene most a processzorom egy Fury-val vagy egy 390X-szel?J.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Malibutomi #362 üzenetére
Az a baj, hogy továbbra is általánosítják a DX11-et, holott itt és itt leírtam, hogy azt nem szabad. A programstruktúra határozza meg, hogy az adott hardveren a parancsfeldolgozás a processzor és a GPU oldalán mennyire előnyös. Ezért különbözik motor szintjén is a teljesítmény, mert például az új Frostbite, az új Glacier 2 és az új Dunia alatt nincs hátrányban az AMD. Ugyanis ezek a motorok váltottak az új irányzatokra, előbb-utóbb úgyis használni fogják a szabványos executeindirect funkciót. Nem olyan nehéz ennek a gyártói verzióit megírni DX11-re (AGSL/NVAPI).
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #362 üzenetére
Nézd meg honnan indult az egész szál.Több játék átlagolásánál 4-6-8 magos Hashwellekkel vagy jobbal tényleg nem gond, nem is erről volt szó...
(#363) wwenigma: Ugyanúgy foglalkoznia kell ezekkel a gyengébb kártya esetében is. "amit az egyik GPU nem " Kifogás.txt-be beírhatod ezt is a többi mellé a végeredmény még mindig az, hogy gyengébb procival hozza az nVidia a gyorsabb AMD teljesítményét. A vásárlót meg marhára nem érdekli, hogy mitől van ez... És igazából semmi "unfair" nincs abban, hogy az nVidia olyan hardvert tervezett, ami ilyen helyzetekben jól működik, mert ez volt a DX11 meg az előző API-k egyik legnagyobban gyengesége is... Az, hogy az AMD hosszabb távon inkább szívott a DX11-gyel, hogy most majd DX12-ben legyen (talán ?) fél egy évnyi előnye megint más dolog.
-
válasz
Malibutomi #295 üzenetére
Ebben az új megoldásban frame-enként két state-váltás van, az szerintem ennyit nem szabadna jelentsen. Inkább arra gyanakszom, hogy amikor a compute csomag fut, akkor gyengébb a GPU kihasználtsága.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #251 üzenetére
Valószínűleg azért, mert ha kicsit kidolgozottabb lenne a felszín és látványosabb a pályadesign, akkor ugyanúgy nem lehetne 2millió egység a pályán mert már így is GPU és nem CPU limit van + nem lehetne azt hazudni, hogy ehhez a jelenlegi állapothoz DX12 kellett az optimális futáshoz
Szerintem senki nem a látvány/részletesség kárára várta, hogy tud majd sok egységgel játszani egy bizonyos szám után meg már feleslegessé is válik ez az "újítás".
(#252) wattafaka Abban a videóban nem véletlenül csak CGI jelent van az Ashesből
-
Tanisz
senior tag
válasz
Malibutomi #212 üzenetére
Nekem a 280x OC sem megy 70 fok fölé, jó ha az 58 at eléri
Igaz kompakt víz van rajta
1x volt Tomb Raider alatt,fullHD,ultrán minden, hogy 78 fokra felkúszott, de mint kiderült kevés feszt kapott a pumpa, azértPersze nem mindenkinek van kompakt vize
Amúgy a 3ventis windforcnàl sem ment 70 fok föli, igaz hangos volt a szélzaj, legalábbis nekem -
daveoff
veterán
válasz
Malibutomi #79 üzenetére
Division is NV-s, UBI egyik legfrissebb címe. Szerintem várjunk még ilyen kijelentésekkel, hogy ki hova pártol. Lehet igazad lesz, de erre még semmi bizonyíték, csak találgatás.
FC Primal megtévesztő, mert a DUNIA engine FC 3 idején még gaming evolved volt, és azóta alig változtattak a grafikán, nem csoda, hogy jól optimalizált.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Milyen légkondit a lakásba?
- alza vélemények - tapasztalatok
- BestBuy topik
- Cyberpunk 2077
- Bundle topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Lejárt a gyártói garancia? Mi tovább támogatjuk az IT infrádat!
- Csere-Beszámítás! Asus Számítógép PC Játékra! R5 1600X / GTX 1080 8GB / 32GB DDR4 / 256SSD + 2TB HDD
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- 4 év gari - magyar bill. - Lenovo ThinkPad Z13 G1 - AMD Ryzen R7 Pro 6850U, 13.3" 2.8K OGS érintő
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest