Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Pítőr

    aktív tag

    Saját példa:

    Út: Budapest napi 25km utazás dugóban, összesen 1,5óra naponta. Régen toyota hibrid, majd kicsi suv, most elektromos. Hibrid 6l, suv 8,5l, elektromos "1,5l".

    Parkolás: vagy 40p sorbanállás az ingyen irodai belső parkolóért (összesen 2ó10p utazás), vagy parkolódíj (átlagban heti 6-10e) vagy még ingyen

    Kényelem: nem összemérhető az elektromos sem a toyotával, sem a suvval, nem érdekel a hang, sőt jobb a kevesebb, instant nyomaték, mindenkit lehagy lámpánál (persze tudom, mindenki lehagyna a dieselével, meg a benzinesével, de nem mert ez mindig minden lámpánál ezt tudja, és meg sem kottyan neki évekig, kíváncsi vagyok, hogy ezt melyik belsőégésű tudja (semelyik))

    Költségek: nyílván, ha az akku tönkre megy az szívás, de nem fog, mérhető, nem kell rakétamérnöknek lenni, hogy nyomon kövesd. Itt kb addig míg van rá gyári gari kb ugyan annyi, majd gari lejárta után olcsóbb az elektromos, casco kötelező ugyan annyi.

    Összesítő: évi 200 munkanappal számolva csak üzemanyag(átalg 10-12e km, ebből 5e munka)+parkolás hibrid ~500e, suv ~650e a különbség. Kényelemnek is van költsége, azzal nem számoltam. Hibridet 6év alatt, suv-ot 1év alatt hozza be a kocsi, nem számolva az amortizációval.

    Típusok: Prius II 2m, Honda Hr-V 4,3m, Kia Soul Ev 4,9m

    Utolsó naív kérdés, hányi ilyen ember van még az országban Budapesten, megyeszékhelyeken, szerintem milliók!?

    A többi kommenthez: persze, hogy 100km/h hasonlítja össze a kolléga a fogyasztást, ahol a benzines az elektromoshoz mérten a legjobban fogyaszt és a legnagyobb a különbség (nem korrekt, kivéve, ha falun lakik autópálya lehajtó mellett és ugyaoda is megy. Persze, hogy egy 20 éves prémium autóhoz hasonlítják is sokan a kocsit, hogy a 20 éves prémium mennyivel halkabb belül, mennyivel finomabbak az angyagok, mennyivel..., ja ennyi, mert havonta tönkre megy benne valmi, lehet folyamatosan szervízbe vinni, ha meg magatok javítjétok meg, az megint nem korrekt, mert az emberek 99%-a nem maga javítja az autóját, ha meg nem megy benne valami tönkre akkor meg egy 3e szívó motor van benne, de akkor meg könyörgöm mennyit is fogyaszt az autó, csak a benzin árából kijön a törleszrő meg az áram.

    Nem nincs ezzel a kocsival baj, nagyon sokan megveszik, mert nekik adott igényeknek ez felel meg a legjobban. Nem, nem ezzel az autóval kell összehasonlítani a 10-20 éves belsőégésűeket, hanem ikrekkel, nissan leaffel (24-30kw), kia soullal, hyundai ioniqqa, renault zoekkal.

    Az esetek 90%-ban bármelyik városban használod az autót, akkor neked való az elektromos autó, nem, akkor nem, ennyi!

    Szerk.: minden új lakásban tudomásom szerint mostantól minden parkolóhoz kell töltőt, vagy csatlakozót építeni, hosszú távon ez lesz a jövő, sajnos, vagy nem sajnos, meg merem kockáztatni, hogy az itt flamelők fele 5éven belül, a másik felének 10éven belül elektomosa lesz!

    [ Szerkesztve ]

    http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=P%EDt%F5r

  • Pítőr

    aktív tag

    válasz Somatom #253 üzenetére

    Télen, nyáron, esőben, hidegben, komolyan!? Mikor tudsz menni rollerrel, tavasszal meg ősszel egy-egy hónapot, amíg reggel már nincs hideg, de délután sincs meleg, persze tudom, vigyen az ember rolleren esőkabátot, meg pulóvert, meg táskát, meg sisakot, hogy ne halljon meg, hogy 45p alatt beérjen a munkahelyére, meg mindent is. Tömegközlekedés nem játszik nálunk covid óta. Nem felesleges számolni a költségeket, mert csak az számít, semmi más, úgy, hogy nálunk az elektromos a kényelmesebb, így nem marad más, csak a költség. 240-ről megy a töltés, lehetnék fillérbaszó, de mióta a taxisok megkapták az elektromos autóikat támogatás keretében, azóta nem lehet hozzáférni az ingyenes töltőkhöz.

    Csak hogy ne legyen az, hogy elektromosat tolom. Készülünk költözni lakásba beljebb, belső kerületekbe. Ha nem tudjuk kényelmesen tölteni az autót, akkor eladjuk és veszünk helyette egy plug-in priust olcsóbban, mert zöld rendszám miatt nincs parkolási díj, viszont nem fogyaszt sokat.

    Nekem céges autóm van, vidékre járok 100km-re, benzines, nem is akarok helyette elektromosat, de még hibridet sem.

    Nem számít más, csak az időnyereség, a kényelem, és a pénz. Monjda valaki azt, hogy ő nem ezek alapján a szempontok alapján választ, mert az hazudik, vagy fanatikus!

    [ Szerkesztve ]

    http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=P%EDt%F5r

  • Pítőr

    aktív tag

    válasz Somatom #256 üzenetére

    Olvastam, köszönöm, ha már személyeskedünk, és ennyire a szíveden viseled a vélt igazad: Ma, igen, pont abban a hónapban vagyunk, amikor ez megy, máskor meg erős kompromisszumokkal. Furcsa pont tőled olvasni ezeket a dolgokat, amikor minden mobilos, tabletes topikban a rugalmatlanságodról teszel tanubizonyságot, hogy melyik mobil/tablet miért nem jó, mert a kamionban így, meg úgy nem jó, de hirtelen olyan nagy lett a tűréshatárod, hogy simán belefér az évi 150-180 nap 50km roller (persze), meg a 8-10 litert fogyasztó diesel, az jó a városba, meg minden nap figyelni, reggel este, hogy másnap az a 60% valószínűségű eső, az most mit jelent, 100%-ot, vagy 0%-ot, ki figyeli ezt, senki. Még valami eszembe jutott a roller ellen (vagy pedelec, vagy elektromos göreszka, vagy bármi), hova teszed a munkahelyen, lent hagyod a portán, hogy ne kelljen a 20 kilót felcipelned az emeletre nőként táskával együtt, vagy kényetelen vagy felvinni, mert bocs, de 50kmt nem tud megtenni 100%-os bizonyossággal, ha meg lemerül, majd lököd magad. Befizetek neked 1m ft-ot, ha csak 100 munkanapig azzal jársz!

    Akkor neked van egy rollered, egy pedeleced, egy robogód, egy motorod, egy diesel kocsid, lesz elektromos robogód, kamionnal dolgozol, de ez így mind rendben van, te zöld vagy.

    Hankiss Elemér: Keresnünk kell az igazságot, de újra és újra kétségbe kell vonnunk saját, már-már biztosnak vélt igazságainkat.

    (Na persze lehet én tévedek)

    #257tomcat78: én sem még, de nem ördögtől való!

    [ Szerkesztve ]

    http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=P%EDt%F5r

Új hozzászólás Aktív témák