- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Magisk
- Milyen GPS-t vegyek?
- Mobil flották
- A Galaxy Z Fold7, minden színben és oldalról
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Milyen okostelefont vegyek?
-
Mobilarena
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KROK640
nagyúr
Falun úgy érdemes boltot csinálni, hogy saját helységgel. De a mi kis falunkban (mármint ahol te is laktál), is az egyik ismert kisbolt úgy van megcsinálva, hogy saját az üzlet helység, így bérleti díj nincs pl. Azért ügyelnek arra, hogy árakban nehogy alámenjenek a környéknek
De ennek jól megy, pár éves full extrás S Mercivel jár, és Balira meg ilyen helyekre jár nyaralni, a Covid évében pedig 8 számjegyért újítódott a házikó. -
Pikari
veterán
Van olyan folyamat, amit ha futtatok, helyből 80 gigát fogyaszt, de ha virtuális gépeket kell futtatnom, akkor egyszerre van, hogy 5-6 darabot, és azok is 60 fölött esznek. Ezeket évente kb 5x futtatom, szóval az idő 99%-ában 16 giga ram is elég lenne, de ha kell a ram, akkor kell. A mostani gépemben is 96gb van.
-
KROK640
nagyúr
-
-
BiP
nagyúr
Hát, mondjuk az utazást meg szállást össze kell kötni családi programmal, máris nem annyira fájó.
A retró gép része meg szerintem tök felesleges. Senkinek nem hiányzik a a koax hálóval szívás, a DOS4GW-vel szopás, a kevés ram, lassú HDD, böszöm monitor, pöcslassú proci, béna felbontás, szabad IRQ vadászat, SoundBlastert kézzel konfigolni. stb.Akkor már egyszerűbb mai/kevésbé régi gépekkel GoG játékokkal vagy Dosboxszal próbálkozni. Jó játék van bőven.
#122654 Cs1csó : Itt a közös szobában játszás lenne a lényeg. És a kanmuri része.
Amúgy meg ja, online is lehet LAN-t csinálni.
Mondjuk ilyen módon azt is lehet mondani, hogy ha a helyszín fontos, akkor az autentikus régi gépek is.
(szerintem meg ez a része kevésbé) -
KROK640
nagyúr
Sajnos nekem helyben lévő LAN volt a ritka, egyszer a faluban, meg egyszer nálunk volt, aztán emlékeim szerint ennyi, ráadásul pont azok voltak a legrövidebbek.
"Sokszor egybekötöttük egy jó kis esti szalonnasütéssel vagy bográcsozással a dolgot, így volt benne pár óra szünet." - igen, itt ugye a társaság is sokat számít. Pl öcsém haverjainál egy sört nem lehetett meginni, mert rögtön ALKOHOLISTA voltál, és mind úgy nézett rád, mintha kiirtottad volna a családjukat. Bezzeg az én haverjaimmal, tök más hangulat volt.
Amikor meg bográcsozás volt, úgy éreztem, hogy nem kell oda a gép, csináltuk mi azt inkább magunktól. Egy időben rendszeres volt péntek/szombat este a kezemben az eleinte 20 majd 40GB-os mobilrackes winyóval átmenni a közelben, valamelyik haveromhoz, új anyagok szerzése címén. Volt, hogy hoztam azt is, de általában ilyenkor előkerült egy üveg ez vagy az, sokszor egy kis ilyen-olyan kísérő is, és persze foglalkozgattunk a géppel is, de nem az volt a fő hangsúly. Volt, hogy 1MB új adatot nem hoztam haza, de tök jó este volt(közben itthon öcsém meg gépezhetett)
Szóval én inkább ezekkel váltottam ki a klasszikus LAN-t.
Ennek ellenére, ahogy te írod abban a stílusban lényegesen kellemesebb lehetett mint az én emlékeimben.Egér rángatós story-n nevettem én is, öcsém haverjainál csak a monitor kábel kihúzása volt a divat, de az nekem sosem volt vicces. Ellenben ez az egeres jó volt
-
KROK640
nagyúr
"és LAN partyzzatok egy komolyat, mint a régi szép időkben" - Most egy kicsit ünneprontó leszek
Magam részéről én egyébként utáltam a LAN partykat, mert nincsennek jó emlékeim róla. Amikor régen összeálltunk LANozni, akkor a teljes első (néha a második is) nap mindig arról szólt, hogy legalább 1-2-3 ember nem látta egymást hálón, vagy hogy teljesen jól működő Windowsokat rakjunk újra, és mindenféle egyéb technikai szenvedés volt.
És akkor még nem beszéltem arról, hogy mekkora élmény volt a CRT monitorokat és gépházakat távolsági és helyi buszon cipelni oda-vissza. Emellé öcsémmel nekünk akkor "közös" gépünk volt. (technikailag addigra már én kicseréltem belőle mindent, -- szóval olyan volt mint nagyapám baltája, aminek azóta háromszor ki lett cserélve a nyele, kétszer a feje, de még mindig nagyapám baltája -- de a szüleink szerint a gép mégis közös volt, mert anno egy sokkal korábbit úgy kaptunk, hogy az én ballagásomra, de ketten --> BTW ha a gépnek valami baja volt, vagy költeni kellett rá, akkor rögtön az én gépem volt! Ha játszani kellett/lehetett, akkor meg egyből közös).Tehát ha bárki kettőnk közül öcsémmel LAN partyra ment, (és persze mindig öcsém szorgalmazta talán csak egyetlen egyszer én), akkor a másik automatikusan ment vele, és "plusz ember"ként jelentkezett a partyn, ami akkor volt a legrosszabb ha csak egy plusz ember volt. Ráadásul az ilyen kis általában 4-5, maximum 8 fős partyk hamar belterjesek lettek, minden játékban kialakult, hogy ki a legjobb, és persze mindenki azt a játékot akarta volna folyton tolni amiben a legjobb volt. De bármelyik játékot is toltuk, az eredmény egy idő után borítékolható volt. Ezeket a partykat általában 2-3 nap után már nagyon untam. Meg megvolt az az ember is aki 20-30 percenként mást akart játszani, és miatta többet telepítgettünk meg hálón kerestünk egymást mint amennyit játszottunk. Aztán mikor megunta a társaság, akkor 1-2 ember duzzogva, a helyszínen maradva, de offline kezdett el szórakozni. Egyébként plusz emberként várva az 1-2 órás váltásokra fel-alá sétálgatva is eléggé unalmas volt, ha pedig én kerültem végre gép mellé, akkor öcsém nagy szokása volt, hogy odaállt mellém, és folyamatosan beleszólt, úgy mint : "most mért balra mész? menj jobbra!" "nem igaz, hogy nem tudod lelőni!" "jajj, add már ide, hagy lőjjem már le vagy kétszer" és társai, szóval nehéz volt számomra eldönteni, hogy melyik részét is utálom jobban ezeknek az összejöveteleknek
Később én ezt úgy bekkeltem ki, hogy szalajtottam magamnak egy régi Pentium 133-as gépet 128MB EDO RAMmal, Voodoo 2-vel és 8GB-os HDDvel (egy 2700+-os Athlon XP után nem kis visszalépés volt persze) amin legalább netezni, sőt akár régi játékokat tolni is tudtam otthon, meg mivel az egyik ilyen alkalommal akkoriban lett barátnőm, és konkrétan inkább vele voltam. Vagyis egyszerűen már el sem mentem ezekre.
Legtöbbször ennek ellenére sem örültem, mikor öcsém hazajött, és akkor a tök jól beállított Win helyett egy újrarakott semmilyen rendszer fogadott, "véletlenül" leformázott másik meghajtó (szerencsére akkor már két HDDm volt és az egyik mindig itthon maradt a fontos dolgokkal), vagy leütött gépház sarok, elhagyott oldallap, teleszemetelt gép... de volt, hogy vadidegen hálókártyát találtam benne (pedig volt integrált) és két nap múlva öcsém haverja hívott fel, eléggé irritáló stílusban, hogy legyek szíves visszaszolgáltatni a hálókártyát, nehogy már behúzzam ... Mert ugye mikor hazajött a gép, akkor, hiába szedtem ki belőle előtte mindent ami nem volt feltétlenül fontos, azért érdemes volt le leltározni, hogy akkor minden megvan-e? Nem jelentkezett egy plusz tétel?
Egyébként egyszer volt nálunk is lanparty, a hatalmas kupi ellenére az volt valahogy a legjobb. Igaz, az az én barátaimmal volt és nem az öcsémévelDe ennek ellenére, az idő múlásával sem tudott nekem ez a dolog nagyon megédesedni.
Plusz létezett az is, hogy helyi "PC barlangokba" lehetett 1000ft-ért éjszakázni, és inkább igyekeztem abba az irányba terelni mindenkit, váltakozó sikerrel. Pedig ott csak leültél a gép mellé és nyomtad. (fura módon ott a belterjesség már mindig az éjszaka felére előjött). Egy-két ilyen éjszakázást lenyomtam, aztán rájöttem, hogy ez sem nekem való. De örültem ha ez volt, mert nem kellett szétbarmolni a gépet.
Aztán mikor öcsémnek is lett külön gépe, pont attól a nyártól kezdve már nem voltak ezek az összejárós LAN partyk, igaz ami igaz, hogy addigra megérkezett az ADSL is, és az itthon kényelméből lehetett multizni. És nem volt kötelező reggelig húzni mert "de kifizettük egész éjszakára".
Szóval összességében, ha valamit, akkor ezeket a klasszikus LAN partykat rohadtul nem sírom vissza.Persze ma már korszerű Windowsokkal, lapos monitorokkal, és kocsival szállítva, "plusz ember" nélkül, jelentősen könnyebb lenne az előkészítés, és rengeteg múlik a társaságon is, esetleg az alkohol bevitelen, de bizonyos problémák szerintem akkor is léteznének.
Amit meg konkrétan felvetsz, hogy csak ezért 6db retro gépet venni/összerakni, csak akkor tartanék ildomosnak, ha ezekután akkor rendszeresek lennének ezek az összejárások, mert akkor hosszú távon megérheti.
-
KROK640
nagyúr
Jah, rögtön megfordult a fejemben nekem is, hogy ... van itthon egy igencsak jó CRT-m (CompaQ V720, nagyon szép a képe) van egy másik CRT, meg van egy TFT, meg az előző lapos monitorom, szóval nem kell ide plusz cucc. Aztán bármennyire is szép, weird és értelmetlen lenne egy 144Hz-es FHD monitor után. (ha fel is férne az asztalomra, már tényleg semmire sem maradna hely)
-
-
KROK640
nagyúr
Egész kis korom óta nagy merci fan vagyok, amire egy haverom hibátlan W123-asa csak mégjobban ráerősített, de : a pápaszemes (1990-es évek közepe) óta nem jó irányba megy a márka (bár vannak nagyon szép S osztályok). Újabban az Audit kezdem felfedezni magamnak, az viszont hatalmasat fejlődött. Pár éve ültem egy akkor vadi új A7-esbe, és akkor meg pláne nagyon megtetszett.
-
koko52
nagyúr
"Jó, de a tesla-hoz ne a bmw-t hasonlítsd, hanem a Suzukit, de nagyon max a Toyotát,"-
-erre reagáltam. Szerinted Suzuki szinten van. Nem írtam, hogy prémium, de nézd meg a prémium Merci eqs belsejét, hát ha ez a bazári belső a prémium, akkor nagy a baj, cickányok kedvence lesz. Model Y LR24-em van, semmilyen illesztési hézag, csáléság nincs rajta. Letisztult fehér belső, semmi további űrhajós gomb, gagyi légbefúvó, guccsipulcsi mintára hajazó bőrszarság nem hiányzik belőle. De aki azt szereti hát vegye és fizesse meg a sok szarságot. Musk felismerte, hogy mire van szüksége a népnek elérhető áron ami felső-közép minőség, iránymutató szoftver és hardwer tudás mellett. Nem hiába a legtöbbet eladott autó a világon. Az német autóipar meg megy a süllyesztőbe, mert olyan autókat gyártanak amire nincs szüksége lassan de biztosan senkinek. Prémium-luxust meg tud gyártani más is kis darabszámban. Lexus, Bentley, Rolls-Royce stb.. -
"hogy marad a kis micra, legalabb tud rola mindent."
Vagy 15 éve ezt pofázom. Nem egyszer kellett kb. az autó árát rákölteni a 15-18-20 éves vacakra amim éppen volt, de ha abból veszek egy újabb használtat, se vagyok előrébb, a sajátomnak meg legalább tudom, milyen kókányolásai vannakAmúgy ja, én is úgy vettem a mostanit, hogy havertól, piaci ár felett, de ez egy unikornis, én vagyok a 3. tulaj, azt is tudom, ki volt az első
És nincs is sok nyűgje.
Az előző Escort az németből hozott, nepperes volt 2000-ben, na abban volt elég kókány. És akkoriban még nem volt ilyen durva a piac.
De azt látom, hogy az egyszerűbb autókat ha valaki tudja szerelni otthon (nem gányolni) az nem lehetetlen, és igazán olcsó.@Astroboy : "az SSD is hibás, és vélhetően ennek az alkatrésznek a meghibásodása okozhatta a BIOS program meghibásodását."
Aha, nem kapcsolt be, és az SSD rosszÉs az bacta el a BIOS-t
Az még valahol OK, hogy leveszik a flasht, mert némelyik lapon nem lehet beforrasztva írni.
-
Az 1. szerintem elmegy házon belül, vagy csókosnak, nem jut el. Különösen most, hogy a Covid utáni őrületben nem nagyon voltak autók.
2. járható, de hiába jó a motor, ha nagyon visszamész az időben, akkor a kocsi egyéb dolgai fogynak el. Nekem ebből van egy, nem tudom hogy mire fogom cserélni, mert 10 éves, de valszeg Toyota lesz, vagy egy hibrid Mondeo, aminek a hajtása Toyota.
Ez a kategória a tisztán benzinesben lassan elfogy, vagy szar, mert mindegyikben van valami akna (lásd a korábban írtakat, vagy az Ecoboost, a Kia, a PSA nem turbós autói mindegyik tartogat valami finomságot, amiket már 100 000 kilométer körül megvillant).3. Ami jó, az ott is drága, és ami jó konstrukció, azt eladják ott helyben.
Ami ide jut kintről, annak a nagy része sajnos egy fos. Amikor egy kintről behozott itteni hirdetés autóára bőven a mobile.de ára alatt van, úgy hogy itthon 10 van abból a típusból, ott pedig 100, akkor valami nem stimmel, de az emberek csodát várnak.
-
Nem biztos hogy átcseszték, ez egy keddi cikk a a dízel BMW-k hibáiról, és úgy tűnik hogy ezek így is jobban sikerültek mint a benzinesek.
A merci benzinesekről pedig a gor-car-os írt.
Elég kemény árak repkednek, még akkor is, ha a kategória prémium. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy az alsó-közép kategóriában micsoda pénztemetőket lehet kifogni. -
szebe
addikt
Jó de most érted, lenne garázsom (vagy a szövetkezettől tudnék bérelni gombokért) se lennék előrébb, mert nem fér be a kocsi. Amibe beférne, az meg van olyan messze, hogy akkor minek van egyáltalán.
Lépcsőházszomszéd a Sandero Stepwayt is úgy hajtogatja be, hogy oda se merek nézni, szembeszomszéd simán tárolónak használja csak. Az erkélyről meg csak nem lógatom ki a kábeldobot -
TaaT
nagyúr
"- az a 130k km az ilyen kelet-európai Black Friday kilométer, hogy lehúzták az 500k-t és ráírták, hogy akció, csak most, csak nektek 130k!"
Eladó alkatrészek is ilyenek, becsszó főnök nincs benne 200e km se, aztán amikor összevetettem a 250e km-t futott alkatrésszel akkor a másikban kb 2x annyi lehetett. -
koko52
nagyúr
Kertes nagy házban lakok 20KWh napelemmel és e-autóimmal már csak néha ugranak be a rémálom szervizköltségek. 2008 VW Transporter nagy szerviz 160K. Akkor az 1 havi fizu környékén mozgott. Nagyon fájt, de miután kiderült egy ott dolgozó barátomtól, hogy el sem végezték, még jobban. Értsd, a fékfolyadékot csak a tartályban cserélték, az olajat (vittem Castrol EDGE) eltették és öntöttek bele 1000Km-es szervizekből lecserélt olajat (ezt jelezte is 8000-nél a viszko mérő), légszűrőt kifújatták kompresszorral, fagyállót cseréltek papíron de hozzá sem nyúltak, fékbetét és tárcsa csere annyi volt, hogy betét új, tárcsa esztergán egy fogással felszabályozva, természetesen új tárcsa áron, vezérlésnél csak szíjat cseréltek, vízpumpát már nem, az elhasalt rá nem sokra. Generátor szíjat szintén nem, de felszámolták. VW Auto formula, Dunaújváros. Azóta csődbe ment. Anno felkerestem a központot, kivizsgálják az esetetből nem lett semmi. Rendőrség: Vigyem el az autót kivizsgálásra és bizonyítsam. Hogy hova? Nem tudják, de olyan legyen akit elfogadnak.
2 éve szabadultam meg az összes betegágy dízel-benzin mosléktol. Még van egy CH-R hibrid, nincs vele gondom de a 240k cégautó adó miatt az is megy a háztól.
-
-
KROK640
nagyúr
Tanulmányozom már egy ideje az irányvonalat de nem sietek sehová. Szeretek képben lenni a piaccal, a lehetőségekkel, az árakkal, akár pénz nélkül is, de itt nem erről van azért szó. A foglalkozósabbakat mindkettőből megtudnám venni most azonnal is, csak inkább fizetnék többet, kevesebb bosszúság mellett. Ráadásul az egészet 2026 tavasz/nyarára tervezem, ahhoz képest már eléggé jól állok, de az sem baj, ha a kocsi megvétele után van az ember zsebében még párszáz extra ezres, úgyis elkéri a kocsi.
(Nincs az amerikai autós vonal sem elengedve teljesen, de az majd egyszer ... Pont van most a magyar piacon fent egy nagy kedvencem, de sajnos pont 4× annyiba kerül mint amennyit a maximum maximumaként rá tudnék szánni, és ha mindez nem elég, még darabokban van, fele restaurálva, fele meg nem, szóval még azonfelül is 7 számjegy ft-ban, úgyhogy az másé lesz/marad egyelőre).Köszi
-
KROK640
nagyúr
Mint írtam, a W123 és a W124 között vacillálok, külsőre a 123 adja jobban, de belülről meg pont a 124. Mindkét tipus mellett van rengeteg pro, és néhány kontra.
De nem sürgős a dolog, ahogy elnéztem a kínálatot, nem árt ha még gyűjtögetek is mellé, pláne, ha hosszútávon esetleg OT lesz a cél. -
És amíg nem próbáltad, nem tudod...
@frescho : Márkaszerviz erre nem fog garanciát vállalni, de más hivatalos szerviz se feltétlen - de különben tényleg értelmesebb megoldás, mint komplett cuccot
(Elég sokszor ez a baj, hogy valójában tudják a megoldást, csak felelősségvállalással már nem éri meg. PC esetén ilyenkor kerül hozzánk...
)
-
"Pucces szerviz, puccos oradijjal, ott meg igenis elvarnam, hogy legyenek meg a gyari hardverek-szoftverek."
Ott menekültem el, amikor mondták, hogy "fújtuk féktisztítóval de nem változott a hangja"
Nem tudom, mennyire vidéki, megyszékhely, kulturált műhely, rendes ügyfélváróval, stb. -
szebe
addikt
Otthonra jó a filléres, de azért egy szerviztől elvárnám, hogy ne telefonnal mókolja a kocsim
Márkásabb cucc hivatalos softtal nyilván a 7 számjegyet közelíti, de magára adó szerviztől szerintem elvárható, hogy ez rendelkezésre álljon, és ki tudja termelni (aztán hogy egyes márkák allergiásak rá, hogy csak a saját dedikált eszközzel ad pontosabb leírást, az megint más kérdés). -
Erre? A 25 (akkor 23) éves Astrában (ami szög azonos kivitel az 1991-es első szériával, szóval ismert mindene) átégett az injektortalp alatti tömítés. Megemelkedett az alapjárat a fals levegő miatt. Check engine. Puccos szerviz : az nem gond, használd így. Én se vettem észre a hiba okát, mert béna vagyok
Nem puccos, de hozzáértő injektorspecialista megoldotta, 10 ezer.
Vagy 15 éve az akkori Mk V... Escortomban a sokadik szerviz tudott rájönni, hogy a MAP szenzor miatt nincs alapjárat, illetve fullad. Ez kevésbé ismert cucc (nincs olyan jól dokumentálva), de kajak a Ford márkaszerviz se tudta, mi van.
Hobbielektronika.hu -n is olvastam már ilyet a 4. generációs (újabb) Swiftek levegőszenzoráról, ami szintén ismert hiba, egy villamosmérnök visszafejtette (hőmérsékletfüggő ellenállás, az is űrtechnika ám
)
-
KROK640
nagyúr
Szegény pápaszemesek nekem sem a kedvenceim, különösen a koraiak, még konkrétan rondák is.
A W123 a nagy kedvencem, egyébként pont mostanában nézegetem őket, és filózok, hogy W123 vagy W124 legyen? Az előbbi jobban tetszik kivülről, meg saját kultuszom is van feléjük (egy havernak van egy W123-asa úgy néz ki mintha most hozta volna ki a szalonból, nagyon szép) ugyanakkor a W124 csak egy modernebb és talán biztonságosabb autó, és belülről meg az tetszik jobban. Szóval még nincs eldöntve, de igen, ezek, a pápaszemes "Tükörtojás lámpás" nem kell. Volt egy faluban, német taxi színben, eléggé bazárira megcsinálva, egy időben 2-3 naponta belebotlottam, de már nem látom egy pár éve egyáltalán.
#122349 NvidiaRTX : nekem is van ismerősöm régebbi Poloval, ő is így áll hozzá. Amúgy durva, hogy az új autók is milyen drágák, bár arányaiban olcsóbbak mint 30-40 éve.
-
koko52
nagyúr
Tesla 10 éve gyárt autót, kinőtte a kezdeti gyermekbetegségeket, az utolsó a futómű kopogás volt 2022-ig. Azokat cserélik 4 év teljeskörű garival, nyugodtan vehető. Nekem 2024-es van. De volt Prius2 is, imádtam. Most van CH-R is (eladó
), azzal sincs gondom, de a fenntartási költség (kötelező szervíz, olajcserék) finoman szólva nem olcsók. Szóval tudom miről beszélek, nem szóltam le, csak jobb a tisztán EV és ennyi.
-
KROK640
nagyúr
A költség többszörösen is jelentkezik, mert a plusz súly mellett plusz anyag, és plusz fejlesztési költség, meg ha az romlik el, akkor ugye szervízköltség.
Legszebb az egészben, hogy megterevezik vele is meg nélküle isEgyébként szép dolog a környezetvédelem, de le kellene ülni az autógyárnak és a környezetvédőknek és megbeszélni, hogy mi az ami megvalósítható, és mi az ami egyszerűen nem. Az, hogy kitalálnak valamiféle törvényt, hogy az autónak ennyit kell fogyasztania ekkorra, és kész, az csak az ilyen dízelcsalós meg mild hybrid dolgokat hozza magával.
Na meg azt teszi ami Amerikában történt a '70-es években a downsizing alkalmával, az autógyártók egy rakás pénzért kellett tegnapra új modelleket fejlesszenek (olyanok is lettek), addig is mindent harmatgyenge motorral szereltek, így az új autók a kutyának sem kellettek, a gyártók pedig sok pénzért olyan modelleket fejlesztettek amit senki sem vett meg. A régi "gas guzzler"-ek meg felértékelődtek, és így az egész piac a gyártótktól a használtautósokig, végig mindenki szenvedett. Talán csak a környezetvédők csettintettek volna elégedetten, de ez sem igaz, mert csak egyszerűen a sok régi autó maradt az utakon, amik mind méretben, kényelemben, motorerőben, megbízhatóságban, biztonságban és persze fogyasztásban is felülmúlták utódjaikat. (És ekkor kezdtek a japán autók is hódítani arrafelé).#122012 cidalain : igen, most még kapsz pénzt a Mazdáért, de lassan kezdi elérni azt a kort amikor a legkevesebbet éri
-
Igen.
A hibrid technológiát sikerült megtrollkodnia a Fordnak.
Az egyik régebbi munkahelyeken Fiestákat használtunk.
Az utolsó csere autó már hybrid volt.
Amolyan kondenzátor szintű energiatárolást valósított meg. Egy gyorsításnyi energiát tudott tárolni, amit a lassítás és fékezés fázisokban töltött.
A gyorsításkor volt egy "turbó lyuk" amíg eldöntötte a számtógép, hogy elegendő a tárolt energia vagy sem. Erre nem lehet alapozni egy előzést. A töltéshez az utolsó pillanatig nem szabad használni a kuplungot. A főtengelyen az önindító helyére rakták be a rásegítést - visszatöltést.Az 1 literes motorhoz hatos váltót raktak. Ez nagyon előnyös a városi közlekedésben. Hatvannál már a hatodikat jelzi a fedélzeti számítógép.
A legszebb az volt ezekben az autókban, hogy a fogyasztás nem csökkent. Pontosan annyit fogyasztottak városban, mint szívó motoros elődeik. -
cidalain
veterán
Azért egy 1.6 opel (Zafira ráadásul, ami másfél tonna) 55-ről 3-masban, de még 2-esben sem fogja felvenni a versenyt gyorsulásban egy 1.9 TDi-vel. Illetve eleve meg sem próbálom, ha látom, hogy lepadlózza előttem.
Egyébként valóban megy, lehet vele dinamikusan menni, nekem elegendő, nem vagyok az a versenyző típus. De konstansan haladni szeretek. -
blp85
senior tag
[Ross Hill] autóbalesetet szenvedett.
-
BiP
nagyúr
Pont annyi értelme van, mint az "elsőzésnek". Semennyi. Csak az még ciki is, égő is, kiállítja a bizonyítványt. Ennek a feleslegesen ontjuk a hsz-t dolognak, csak hogy meglegyen egy szám - ami előbb-utóbb úgyis meglenne - csak szimplán semmi. (így, hogy baromságokkal lenne meg, azért ez is inkább ciki, gyerekes.). de ez persze csak egy személyes vélemény, tőlem mindenki úgy bassza szét más topikját, ahogy akarja
-
KROK640
nagyúr
Amikor nekem Kanada volt a tervem, akkor még 2011-et írtunk, és rengeteget olvastam róla, hogy milyen is ott az élet, meg mire számíthat egy integrálódni akaró odakerülő. Aztán nem lett belőle semmi, több okból sem, így utólag nem is bánom. De azóta sok víz lefolyt a Dunán... (BTW a cigókat is visszaimportálták nekünk).
Ami pedig a rendőrséget és a tanácsot illeti, ha biztosítva van a kocsid jobban jársz, mert még mindig jobb ha betörik az ajtód és elviszik a kocsid, mintha betörik az ajtód, megvernek, megerőszakolnak, és elviszik a kocsid. De az amerikai kontinens amúgyis bonyolultabb, mert a rendőrök sokkal jobban félnek, miközben neked is lehet fegyvered, stb. Továbbra is tartom, hogy turistaként nagyon elmennék, de már jó ideje nem élnék ott ('90-es évek elején nagy vágyam volt az USAban élni, mára azért eléggé sokat változott, és én is okosabb lettem).#121546 hcl : Senki sem mondta, hogy ne lehetne megcsinálni. Az a kérdés, hogy a bevándorló akarja-e? Ez az első lépés. De amikor mecseteket építenek, meg komplett negyedekben laknak (Nizzában láttam olyan arab negyedet, hogy akár Marokkó belső is lehetett volna ---> írom ezt úgy, hogy Marokkóban is jártam) akkor épp a tömbösödés és az elhatárolódás a cél, nem az integrálódás.
-
KROK640
nagyúr
Igazából az ő szemszögükből is érthető, és lehet, hogy nekem mutat szar irányba az erkölcsi iránytűm, de én már csak belülről is azt érzeném, hogyha kimentenek az otthoni pöcegödörből (most nyilván MO-nál sokkal rosszabb helyekről beszélek)akkor az a minimum a társadalom felé, hogy integrálódok, és dolgozok, amíg csak tudok.
Egyébként anno foglalkoztam a Kanadába migrálás gondolatával, és az ottani szabályrendszer ihletésével nagyjából a következőket mindenképp leszögezném :
1. Kapsz lakhatást és segélyt, DE : A lakókörnyezetet rendben kell tartanod folyamatosan, és egy éven belül le kell vizsgáznod az adott ország nyelvéből -- ha nem megy, mész haza2. Hasznos szakmádnak kell lennie, amennyiben ez nincs így a hiány szakmák listájáról választanod kell egyet, amit ingyen kitanulsz, és abban elhelyezkedsz -- ha nem megy, mész haza
3. Ha bármilyen bűncselekményt elkövetsz (akár csak rongálás részegen) -- mész haza
4. Lehetőleg olyan környéken helyezném el őket, ahol jóval több az adott országbeli lakos, mint ahányan ők vannak, és amennyire lehet szétszórva, hogy kényszerűen be kelljen olvadnia*
5. A segély összege úgy lenne beállítva, hogy csak szerényen lehessen megélni belőle, ha autó, nyaralás, saját lakás kell akkor erről az oldalról is legyen rajta nyomás, hogy dolgoznia kell
* Memingenben erre láttam egy igazán rossz példát : A város szélén volt egy pár 10 emeletes panel ház, ami körbe is volt kerítve, és gyakorlatilag tele volt arabokkal, törökökkel stb. Nulla Német, de még a környéken sem. Ezek meg úgy éltek mint a rejtett erőforrások, a házak totál lelakva, a házak között tüzet rakva kint főztek, a kerítéshez jártak kéregetni stb.
-
Németország, ahogy írtad, ugyanez az emberi szeméttelep lett sajnos, és nem úgy tűnik, hogy tenni akarnának ellene bármit is. Stuttgart belvárosba nappal se szeretünk már járni. Mostanában már magyar szót is lehet hallani, hála leleményes C-s magyar honfitársainknak.
Nemrég volt a sajtóban belőle nagy felháborodás, hogy az 5 gyerekes bevándorló család ~5.200€-t kap a gyerekek miatt támogatásba (ebből mondjuk 1.200€ lakhatási támogatás, amit nem tud másra költeni mert nem kapja kézbe). Sok család itt életében nem látott ennyi pénzt egyszerre.
És itt nem is az a gond(om), hogy ők ezt megkapják, hanem hogy ezt a mintát fogja tovább vinni az ő következő és azutáni generációjuk is, hiába járnak majd iskolába is.Érdemes még hozzá tenni, hogy itt a munkanélküli segély is végtelen ideig jár. Minek is dolgozna az ember, majd a többiek eltartják...
Meg van bolondulva ejrópa', de remélhetőleg még észhez tér mielőtt túl késő lenne. -
KROK640
nagyúr
Nem tudom mit is mondjak erre. Nyilván úgy a legjobb, ahogy te leírod, de ha nem úgy csinálják, akkor inkább ne csinálnák sehogy.
Németországban is azt látom, hogy tömegesen bejönnek, integrálódni, beolvadni eszükben sincs, sőt, az utcán, lakóhelyeiket illetően stb, szorosan, sokszor tömegesen együtt mozognak, a teljes otthoni "kultúrát" hozzák magukkal, miközben dolgozni azt lehetőleg nem, de sokszor még a nyelvet beszélni sem, akár több éves ott tartózkodás után sem. Kéteskedni, bűnözni, életvitel szerűen segélyen élni... arra viszont van hajlandóság. -
KROK640
nagyúr
Ezt eléggé szomorúan hallom, mivel 202-ben be van tervezve egy kis Anglia, persze még nincs definiálva, hogy 4-5 nap angol (Skót) vidék, vagy egy kicsit hosszabb (pár hónap) etap, de most eléggé elvetted a kedvem.
Anglia a '80-as évek elején egy eléggé nagy szeméttelep volt, és most úgy látom, hogy pontosan abba az állapotba tart visszafelé. -
-
KROK640
nagyúr
Az a durva, hogy amiket leírtál, azok nagyrésze Debrecenre is illik. Mostanában az is, úgy meg lett kulturálisan gazdagítva, hogy jobban hasonlít a harmadik világ városaira, mint Európára. Eléggé durva az utóbbi kb két évben.
A lakások, házak ára, ezzel az albérletek árai iszonyatosan kilőttek hála a BMW-nek, akkugyáraknak és a rengeteg külföldinek. Egy Tócóskerti panel ára 7-8 év alatt 13 Milláról 40-re nőtt, és minden egyes új gyár bejelentése emel vagy 20%-ot az albérlet árakon is. (mintha ott majd nem minimálbért keresne az egyszeri dolgozó).
A város nagyon nem gyalogosbarát, és egyre kevésbé az, ugyanakkor az autósokkal is ott igyekeznek kitolni ahol csak lehet, egyre másra sétálóutcásítják a belvárost, forgalom szűkítéseket vezetnek be. Olyan mintha mindennap azon gondolkodna a városvezetés, hogy hogyan lehetne még nehezebbé tenni az életet?Kiváncsi vagyok, hogy vajon a vidéki angliai városokban is így romlott a helyzet? nem tudod?
-
-
KROK640
nagyúr
így már azért jobban értem a miértet.
Nekem Bregenz jött be nagyon, a legnagyobb röhely, hogy ott annyiba van egy panellakás mint Budapesten, aztán mennyivel menőbb hely már
London szerintem már nagyon régen élhetetlen, de a Brexit csak tovább rontott a dolgokon. Van egy haverom aki nagyon kapacitál, hogy menjek ki Angliába melózni, de azt mondtam neki, hogy maximum pár hónapra, az élmény kedvéért (és azt is MAJD), tuti nem élnék ott már. SŐT... két fórumon összesen négy olyan emberről tudok, akinek erősen terve 5+ év anglia után otthagyni és máshová menni (van aki haza akar jönni).Sok sikert.
-
Jahhogy... ha ezzel mind tisztában vagy és segítség (tapasztalat) is akad, az király.
A gyros ára nyilván csak egy arányosítási alap volt, hogy a szolgáltatásokért sírva kell fizetni.
Bern egy gyönyörű város, oda én is szívesen költöznék, és a tőle karnyújtásnyira lévő túra helyek...
Engem is győzköd ismerős, hogy oda kellene menni, de egyelőre nem a pozitív irányba billen nálunk a mérleg. Egyrészt az a béna németszerű nyelv nekem egyáltalán nem fekszik, másik részről meg a másodrendű polgár státusz bosszantana.
Mi úgy néz ki maradunk Németországban, a gyereket is ide tervezzük majd pár év múlva, aztán majd megoldjuk valahogy. Ki tudja, lehet majd elsodor egyszer Svájc felé is az élet. -
KROK640
nagyúr
Na de kérlek... a mi bölcs vezérünk alatt élni megtiszteltetés. Ő maga mondta, hogy itt már jobb mint bármelyik környező országban (vajon tisztában van vele, hogy nem csak Ukrajnával vagyunk határosak kizárólag?
)
Svájc : Hát ez kemény dió, és nem vagyok róla meggyőződve, hogy a leggjobb döntés. Oda elég nehéz bekerülni. Mármint úgy, hogy ténylegesen. Idén többször voltam Svájcban (nem tudom, úgy 5-6 alkalommal biztos), és azt kell mondjam, hogy a keleti régiótól (St Margarets, Scaan) nem is esett le annyira az állam (Liechteinsten nagyon frankó, de az felejtős pláne) na mondjuk Lausanne környéke vagy Zurich már besza, behu ...
nekem az a nagy receptem, hogy Voralbergben dolgozok (Bregenz), és Lindauban lakok, vagy csak odajárok bevásárolni. Voralbergben a legjobb a lóvé Ausztrián belül, Lindau és környélke meg kb Németország legolcsóbb régiója, így kicsit olyan mintha Pesten dolgoznék és Ukrajnába vásárolnék, csak ebben az esetben vonattal 7 perc, autóval 15.
Szép kis cél, irigylésre méltó is valahol. -
Pont Csvájc', ahol a létezésen kívül bármi - pl. gyereknevelés - egy gazdasági totálkárhoz vezethet?
Érdekes ország, gyönyörű helyekkel, csak ne menj sehova (20 Frank egy Gyros), ne legyen gyereked (1200 frank/Kopf az ovi), de autód se nagyon.
Annyira jól élnek szegények, hogy a szomszéd országokba járnak bevásárolni, mert helyben túl magasak az árak. Konstanz-ban a DM-ben van is egy olyan szabály, hogy Svájci állampolgár csak max 1 tömött kézi kosárnyi cuccot vehet egyszerre.Én is fontolgattam anno, de mindenki azt mondta, hogy csak akkor érdemes ha már iskolás korúak a gyerekek.
-
Ne is mondd, 2010 környékén Renault Master (a "legkisebb L1H1") volt a családi autó, megérkeztünk, nem tudtunk bekanyarodni a telekre, ezért apartmant kellett cseréljünk. Még szerencse, hogy előre lebeszéltük az "agenzia"-val, hogy csak oda megyünk ahova be is tudunk parkolni.
-
KROK640
nagyúr
Na, és megvan már az irány, hogy merrefelé?
(Csak nem visszatérsz kedvenc kisfalunkba? Bár a bölcs vezér alatt élni, megfizethetetlen)
Igen, vannak országok ahol nem fér el, de ezek jellemzően a mediterrán országok, mindenhol máshol azért nem olyan vészes szempont ez
(Havernak anno a W123-as Mercire rányitották rendszeresen az ajtót a parkolóban, pedig az nem egy nagy járgány)
-
KROK640
nagyúr
"aztan megis ugy vagyok minden amcsi vassal, hogy szep, szep, de otthonra nem kene." - nálam kicsit másabb a helyzet, mert a dolog '97-ben kezdett elhatalmasodni, a 2000-es évek végén és 2010-es évek elején pedig rengeteg amcsi autós élményem volt, vezetés, utazás, találkozók, stb. Egy átlag emberhez képest hihetetlen mennyiségű amerikai autóban ültem/vezettem, 1946 és 2020 évjáratok között. Előtte Trabanton meg Wartburgon tanultam vezetni, szóval ahhoz képest ezek nagy élmények. Vizuálisan '55-'60 között a kedvencem, élhetőségre inkább a '70-es évek. A nagybetűs AZ autó az 1965-ös Buick Riviera lenne, de dupla ára van a clamshell miatt a 63/64-hez képest. Ezutóbbi meglepően olcsó volt régen, mert nem volt rajta hype, de sajnos az elmúlt 10 évben kb megháromszorozódott az áruk, állapottól függetlenül, miközben a veteránautózás és forgalombahelyezés semmivel nem lett egyszerűbb MO-n csak drágább
Azt már látom, hogy itt nem nagyon lesz nekem ilyenem, ehhez képest Németben gyerekjáték, és az utóbbi években elég sokat vagyok ott (megjegyzem ott az amerikai autós kultúra is sokkal erősebben jelen van).
Egyébként Debrecenben mostanában napira látok egy 2nd gen Escalade-ot, azt is piszkosul elfogadnám, és az meglepően mai eu-s autó szerű.De szerintem neked, az alapján amit leírtál, egy modern (2000-es, 2010-es évek) Cadillac kell
Pontosan ugyanezeket tudja. De megkockáztatom, hogy a Lincoln Towncar is megfelelő lenne.
Egyébként ránéztem erre az IS500-ra, az orra nekem kicsit nagyon japán... de amúgy nem tűnik rossz verdának, gyorsan utána olvasva.
Sajnos itt Euban nagyon beleb*zultak az első kerék hajtás.
IS500 japánból behozatalára nem gondoltál? Neked ott még a jobb kormány is jasszolna. -
Top cat
addikt
Nagyon szép jószág.
Bár ez a szín nem áll jól neki.
De ilyen fényezéssel, gyönyörű.
-
És Bp esetén mennyi lenne az optimális p+r parkoló mennyiség? Az Etele térnél van kb. 500, ez reggel korán betellik. És kész ennyi van. És miért nincs több? Hát nincs sok, a főváros tulajdonában levő telek, amin ki lehet alakítani p+r parkolót. Az M3 bevezetőnél a BVSC csinált parkolót, de drága (1300/nap vagy 18000/hó), de nincs más.
De szerintem azt kérni, hogy olcsón biztosítson a város parkólóhelyet MÁS település lakóinak, az nonszensz. Az állam meg leszarja, azt mondja ez a város problémája. -
-
"A panelhuszar meg megis hogy a francba toltse? Minden nap nem tud 30 percet szobrozni toltore varva. "
Miért kéne?
Bevásárolsz, vagy munkahely, pont feltöltődik.
Itt a közelben (panelban lakom) van jópár töltő. Lemész, fedugod, telefonon jelzi, hogy feltöltött, lemész, odébb állsz.Amúgy én pl. 4,5km-re járok dolgozni, anyósékhoz meg 140. Pont elég lenne egy Ioniq.
Azt se látom, hogy nagyon kevés lenne a kis kWh-s akku. Ismerősök között nem egy vett kis Mitsubishi/Citroen C-Zero-t, használtan, nem kevés évvel, és teljesen használható nekik városban.
-
A panel, belvárosi részen élhető tömegközlekedés a valós megoldás. Oda az elektromos autó sem való. Ha már van egy 20kWh-ás akku, akkor az egy csöppségnél 150km-re elég még télen is. Városi közlekedésre használva, az 3 nap. A főváros két távoli pontja oda-vissza kevesebb, mint 50km. Tudom-tudom, lehet keresni valami messzebbit, de inkább kivételkén kezelhetjük a Nagytétény-Kápmegyer napi ingázást. 20kW-os aksit teljesen fel tudod tölteni 30 perc alatt, ezt egy-egy bevásárlás alatti be tudná a töltő lapátolni. Ez az elmélet, a gyarkolattal vannak gondok, főként az emberek fejében. A gond az, hogy nincs elég töltő, még pontosabban elég sokan fölöslegesen foglalják. Másra tekintet nélkül úgy gondolják, hogy töltés nélkül is oda állnak, mert közel van a bejárathoz. Emellett fejben is át kell állni arra, hogy 1-2 nappal előre kell tervezni a 100km feletti utakat, mert ez csak töltött akkuval fog menni egyben.
A kertesházas, elővárosi bejáráshoz ideális, Vácról, Szentendréről simán elég lenne amit felvázoltál, Fehérvárról már csak P+R-ig oda-vissza és ott már kezd előjönni a kényelem faktor is. Nekem kb. egy óra ami után elkezdek mocorogni és ki akarok szállni.
A nagy tankokat sok-sok akkuval nem tudom értelmezni. Egész egyszerűen nagyon drágák, mindig cipelik a túlsúlyt és a töltés is benzin árban van. Egyszerűen nincs érv mellettük. Ha elég a rövid táv akkor fölöslegesek, ha meg sokat kell menni, akkor az otthoni töltés árelőnye is elveszik.
A listád kiegészíteném kettővel:
- Kell egy kis rohangálós autó és nem mész napi 100-150km-nél többet és tudod otthon tölteni vegyél egy UP-ot vagy Dáliát és spórolj
- Ha csattogós falepke után már pedálos Moszkvicsra ültél át, akkor naponta járj az előző pont alapján. Hétvégére meg legyen valami érdekes jószágod. Nem kell 6 henger, lehet az egy 50 éves verda is, ha neked az okoz örömet.Ha guruló esernyő, akkor egy ilyet alakítgatnék át, valahogy hasonlóan dupla motorosra: [link]
-
cs.zs.
veterán
Ha az elektromos autózás összköltsége full ugyanannyiba kerül mint a benzines, akkor is jobb választás, hiszen nem is füstöli be a várost, és a zajszennyezés is kisebb.
Eként az én olvasatomban nem kell hogy olcsóbb legyen ahhoz, hogy jobb legyen.
Ugyanannyiért is jobb.
(lokálisan nézve. Globálisan ugyebár kérdéses) -
cs.zs.
veterán
A felsorolásodból kimaradt pl az a barátom, aki a bp-i agglomerációban kertes házban lakik, és Bp-re bejárva-átjárva napi 40-70km-t autózik, és tökéletes neki a papíron 250, de amúgy csak ~170km hatótávú elektromos kisautó. Este amikor hazaér, konnektorba dugja.
Én pl vidéken faluhelyen élek, 50 km-re van a megyeszékhelyen a munkahelyem, napi 100 km menne bele ha autóznék. Tölthetném konnektorról itthon is, ott is. Ide is megtenné a kisebb hatótávú verzió.
De én vonatozok. -
szebe
addikt
Az "otthon nem tudod tölteni" dologgal szerintem nem a töltő a gond, mert azt mondjuk egy heti bevásárlás alatt megoldod (~fél óra).
Ami húzósabb, hogy amióta letelt a "beetetési időszak", azóta az oszlopoknak olyan ára van, amivel nagyjából annyit költesz üzemanyagra, mint egy belsőégésű esetén (vagy többet). -
Az átlag akku méret 50kWh körül mozog, tehát a 100kW-os töltő elvileg végezne a meghatározott 30 perc alatt. Persze a valóságban ez nem igaz, mert ezt a sebességet 20-80% között hozza, azon kívül lassabban tölt, hogy védje az akkut.
Egyetértümk, az áruk eltúlzott. Ezért kellene a verseny, hogy kis autó árban legyen az elektromos kis autó is. Az 5 helyett 6 milliót is elfogadnék. De az nem normális, hogy egy Duster olcsóbb, mint a Spring. Sajna ma egy teljes értékű szürke, átlag Octavia is inkább már 10 millió
-
Már most is lehet találni 100kW feletti töltőt. Igaz a töltő kábelt külön kell hűteni, de elérhető. Az egy másik kérdés, hogy mennyi ciklus után kezdenek el degradálódni az aksik, de ezt megpróbálják úgy kezelni, hogy már a töltés megkezdése előtt elkezdi az autó visszahűteni az akkut. Az meg egy másik, hogy több állomás esetén mondjuk 2-3 autóig megy ez a sebesség, fölötte már elosztogatja az autók között, mert a betáp nem bírja. Szóval megy a fejlesztés, sorban jönnek az ötletek, hogy ezekből mi válik be hosszútávon azt majd meglátjuk a tömeges béta tesztelők kárán.
Ami már kiforrott, az a lassú töltésű, primitív megoldás LiFePO akkuval párosítva. Futkározós kis kocsikban 200+ km hatótávval városba pont jók. Nem értem, hogy a konkurenciától miért nem jönnek a 25-30kWh-ás kis girnyók szép sorban, olcsó áron a Spring mellé. Ekkora akkuval még a gyengébb 7.2-es töltő is feltölti kényelmesen pár óra alatt, vagy másként számolva 1 óra alatt beleballag 50km hatótáv.
-
cidalain
veterán
Akkor megnőne a rollerek, bringák, autók hatótávja rendesen.
Mondjuk 4x annyi ideig tartana feltölteni.
Múltkor teszteltem egy 3 cellás laptop akkut cellánként, mert a lapos meghalt. Kb 5 órát ment a csontüres cellák feltöltése 1900-2000 közötti mAh ment beléjük (2100-as a cella a felirat szerint, szóval elég jók még) -
Ha nagyon szigorúan vesszük, a Ptk.-ban is. (kiterjesztően: a hibás teljesítésről szóló rész, a VI. könyv, kötelmi jognál)
(Hamis termék vásárlása itthon amúgy nem büntetendő, hamis termék forgalomba hozatala vagy eladása viszont igen, bár bíróság nyilván erősen pozitív irányban mérlegelné, ha magánszemély az eladó, és emiatt esetleg f.ngja nincsen róla, hogy a portékája valami, akár egészen közismert termék hamisítványa) -
Pikari
veterán
10+ éves gépbe jó update kártya a 1030, pl ha egy radeon hd 4670 kaliberű kártyát akarsz kicserélni, aminél kb 10x gyorsabb. Van belőle akár DVI vagy VGA portos változat is. Kiegészítő tápcsati nem kell hozzá. Kompatibilis mindennel, tud rendes dx11-et és dx12-őt, újabb opengl verziókat, van belőle single slotos és passzív változat is. Bios módban is bootol.
-
KROK640
nagyúr
Nos igen, kinek mi a kompromisszum. Van akinek a kompromisszum mentesség a 4K 144FPS, de szerencsére azért nekem nem ez. Ma már a FHD alacsony felbontás, de én nagyon is jól elvagyok emellett egy 24"-os monitoron, és szerintem ez az egyik kulcsa annak, hogy ritkábban kell fejleszteni (a lelassult fejlődés és a konzolok mellett).
CPU fronton manapság (FHDról fogok beszélni a továbbiakban) egy belépő kategóriás I5, vagy egy hegyesebb I3 is elég lehet (vagy ezek AMD-s megfelelői), RAMból 32GB (22 ezer ft-okért mennek), VGAból meg egy RTX 3060/3070 szintű VGA (akár Radeon, akár RTX 4000-es széria, most mindegy). Ez azért még egy optimális lappal, táppal és egy 1TB M2 SSDvel meg mondjuk 1TB Sata SSD/4TB HDD-vel is megáll bő fél millából."16GB memoria is evek ota eleg" - de még mennyire! 2014-ben a gépemet 16GB RAMmal vettem, aztán 2022 végén csak azért upgradeltem 32GB-ra, mert jó áron volt, és volt még hely a csomagban. Aztán kipróbáltam 48GB-val is, most épp az első gépem tiszteletére 32GB van benne, játszani ma ez minden játékhoz elég. írom ezt úgy, hogy időnként a legdurvább UT5 engine demokat is futtatom, meg az új AAA címek is megfordulnak a gépemen.
A 16GB sok esteben azért is elég, mert a konzolon is kb 10GB RAM van, és a legtöbb játék arról portolódik át, így eleve úgy fejlesztik őket, hogy ne kérjenek sok RAMot."hogy most boven eleg" - én is ezt érzem az RTX 3060 12GBval kapcsolatban. Az RTX 3080 már kicsit too much, túl meleg, túl hangos, túl sokat fogyaszt, és nem is használom ki igazán. Max Blendernél jön jól, de arra meg ott a másik gép (12400F, 32GB DDR5, RTX 3080, 1TB M2, 27" 1440P)
Elég komoly céges gépet kaptál... Minek nektek olyan erős gép?
-
KROK640
nagyúr
Én meg pont szoktam tartani a lépést, mert a játszogatás nekem egy fontos kikapcsoló hobbi, amiben nem szeretnék kompromisszumot. Plusz a mai fejlődési sebességgel ez azt jelenti, hogy 5-6 évente az ember elkölt kb fél millát gépre. Ha belegondolsz és visszaosztod, éves szinten ennél többet a (teljesen szimpla) kocsijára is elkölt az ember. Ennyit nekem megér, hogy bármilyen játék megtetszik, ne kelljen aggódnom a gépigényén. Fiatalkoromban pont eleget játszottam minimum grafikán 15-25FPS-el, ahhoz, hogy ezt elakarjam kerülni. Persze akkor is igyekeztem up to date tartani a gépemet, csak csóró diákként teljesen más bevételi (és kiadási!
) mutatókkal rendelkeztem mint manapság.
nekem a HD4850 egy HD3870X2-t váltott, sok játékban kb ugyanazt a szintet hozta, csak épp negyede fogyasztással. A HD4850-et meg a HD4890 váltotta, aminek végül a fejletebb DX támogatás és a mindössze 1GB VRam miatt kellett mennie, akkor jött a GTX950 2GB, ami részben a cripto szarság miatt is, de az eddigi történelmem leghosszabb ideig használt VGAja volt, a maga 8 (nyolc!) évével, és egy ponton majdnem többért eladtam 6 évesen, többért/drágábban mint amennyiért újonnan vettem. Végül megtartottam, és a mai napig megvan. Ezzel is a kevés VRam "végzett", a sebességével még elégedett lettem volna, de egyre több játék kötött bele a VRam mennyiségbe, ami pedig el is indult, már nagyon low-on csak. Úgyhogy az utódjának minimum 8GB Vramot, de inkább többet kellett hoznia. így került képbe az RTX 3060 12GB, amit már (úristen, és tényleg!) két éve használok, hatalmas megelégedettséggel
(és van még egy RTX 3080 10GB is mellé a polcon, ha esetleg kéne mégis az erő). Ez(eke)t egyelőre leváltani sem tervezem.
5700XT-ben nincs mesh shader, az elég nagy baja lesz később, és emiatt a használt ára is le fog menni durván, de ezer éves játékokhoz, meg indie címekhez még sokáig elég lehet.
-
KROK640
nagyúr
4200+ X2, 4GB RAM, 8800GTS 320, az akkoriban tényleg igencsak jó gépnek számított (2006 vége, 2007 eleje )
Az igazán nagy számban hulló kártyák az Inno3D 6600GT kártyák voltak, 1 éve kora után alig volt túlélési esélye. Anno bevásárolt belőle az ismerősi kör kb mindenkinek az volt, aztán 1-2 éven belül mindenki cserélt kényszerből, mert elhullott a kártyája."aztán egy 4870 váltotta" - Nekem HD4890 1GB volt, ami a HD4870-nél gyorsabb volt, és sokkal jobb volt a fogyasztása, mert pl az asztalon már underclockolta magát. Nekem külön jó sorsú volt a kártyám, mert beszámítás útján jött hozzám 15 ezerért (akkor mikor 50 ezer volt a boltban), majd nagy megelégedéssel használtam két évig, amikor is elcseréltem egy 2TB-os WD Green HDD-re és 8 ezer ft-ra.
Az addigra eladott Phenom 9500-amba került ismerősnél itt a környéken, amennyire tudom mai napig megy.
-
Pikari
veterán
Én ezt a 8800GT kártyát kb 4 éve kaptam. 3 éve kezdtem el használni, mint fő videókártyát. Mert én ilyen modern, lépést tartó ember vagyok
Másfél éve vettem ki a gépből, azóta dobozban van, elcsomagolva.
Ennek az volt a fő oka, hogy az újabb játékok egy része (én nem AAA-val játszok, hanem b kategóriás és indie játékokkal) elkezdett dx11-es feature levelt követelni, ez meg csak dx10-et tud. Továbbá a linuxos driverek is nagyon szarok voltak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B460M i5 10400 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest