- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Itthon is kapható lesz a kerámia Xiaomi Band 10
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Google Pixel topik
-
Mobilarena
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
frescho #125251 üzenetére
Na. Lazán kapcsolódik, hogy miért nem nő olyan ütemben az órajel.
Tehát ha lesz olyan TFET technológia, amivel lehet prociban is TFET-eket használni, akkor ugrásszerűen nőhet az órajel, és/vagy csökkenhet a fogyasztás megint.("Since 2003, the major technology developers got almost stuck in threshold voltage scaling and thus could also not scale supply voltage (which due to technical reasons has to be at least 3 times the threshold voltage for high performance devices). As a consequence, the processor speed did not develop as fast as before 2003 (see Beyond CMOS). The advent of a mass-producible TFET device with a slope far below 60 mV/decade will enable the industry to continue the scaling trends from the 1990s, where processor frequency doubled each 3 years.")
-
válasz
frescho #125452 üzenetére
"Addig is kamatozhat nekik a pénz, elég nyugalmat ad az, hogy megvan egy összegben."
Normál esetben ez igaz lenne, de itt? Lehet, hogy holnaptól 2x olyan drága minden. Vagy bármi.@opr : A Multipla rosszabb lehetett
Öreg autó meg akkor jó, ha magad tudod szerelni, és van is hol.
OK, nekem is elég olcsó az Astra, pedig alig tudok rajta valamit megoldani (ott kezdve, hogy panel mellett lehet csak szerelni, garázs nincs), de amint komolyabb autóhasználat lenne, kéne venni valami rendeset. -
-
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #125313 üzenetére
"hiányolom az alap képleteket" - háát öööööö izé ... Fizikából anno amnesztiával szabadultam
És pont a képletek meg a számolás része miatt.
"A frekvencia emelés korlátait is érdemes lett volna megemlíteni." - valóban az lett volna, és meg is tettem volna, ha benne van a kérdésben tanár úr
-
válasz
frescho #125251 üzenetére
Na a Bulldozer tesztből leesett, mire gondolsz. Amennyire értem, az akkor kapcsolt le komplett magokat, ha valamelyik teljesen szabad volt, de nem tudom, ez mennyire volt jellemző normál használat mellett.
Miután kiderült, hogy a Linx 10 tabletem 500MHz-en ment egész eddig, nyilván belőttem neki hogy felmehessen a gyári 1,4/1,8GHz-re, és vicces, hogy az Atom Z5 proci egyes magjain is lehet állítani a governort
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #125251 üzenetére
Átmeneti ellenállás és melegedés
Az átmeneti ellenállás (kontaktus vagy felületi ellenállás) akkkor lép fel, amikor két vezető anyag találkozik, például:
vezeték és forrasztás között vagy a chip és tokozás között vagy a tranzisztor csatornáján belül.
Az illesztési ponton nem tökéletes az érintkezés, akár atom szinten is lehetnek hézagok, oxidrétegek, szennyeződések. Ez egy lokális ellenállást hoz létre.
Hogy mindez miért okoz melegedést? Mert az elektromos energia Joule-hővé alakul.
Ha az átmeneti ellenállás nagy, akkor adott áramerősség mellett több hő keletkezik a kontaktusnál. Mivel ezek az átmenetek gyakran kicsi, rosszul hűtött helyeken vannak, a hő lokálisan halmozódik fel, ami: melegedést okoz, gyorsítja az anyagfáradást, és rontja az érintkezés minőségét (ördögi kör), végső soron akár hibát is okozhat az áramkörben.A csíkszélesség csökkenése és hatásai :
1. Ahogy a tranzisztorok mérete csökken, a vezető csatornák keresztmetszete is csökken, emiatt nő az ellenállás (Ohm = hossz / keresztmetszet), a kisebb méretek miatt a felületi és kvantumhatások is jelentősebbek lesznek.
Ez több problémát okoz : nagyobb feszültésgesések, lassabb jeltovábbítás, magasabb hőtermelés a csökkent hőelvezetési képesség miatt.
2. Szivárgó áramok (leakage current) kisebb méret --> kisebb kapuszigetelő réteg --> kvantum-alagúthatás miatt: az áram nem csak akkor folyik, amikor kellene, hanem folyamatosan "szivárog", ez alapból hőtermelést okoz még akkor is, ha a tranzisztor "ki van kapcsolva".Dark Silicon (sötét szilícium) jelenség : A modern lapkák esetén egyre több tranzisztort lehet gyártani, de nem lehet mindet egyszerre működtetni, mert túl sok hőt termelnének, amit nem lehet elvezetni megfelelően. Ezért a gyártók a chip egy részét időszakosan kikapcsolva tartják – ezek a "sötét" (mint egy világítás lekapcsolva) vagy inaktív szilícium területek.
Ezzel az a gond, hogy a rendelkezésre álló szilíciumfelület nincs teljesen kihasználva. A párhuazmosítás korlátaihoz vezet (nem futtatható minden mag egyszerre). A további skálázás nem jelent arányos teljesítménynövekedést.
Lehetséges megoldások a Heterogén architektúrák: különböző célra optimalizált egységek (pl. CPU + GPU + NPU). Fontos még az energiatudatos tervezés, dinamikus feszültség- és órajel-szabályozás (DVFS), power gating. Valamint a háromdimenziós tokozás (3D stacking) kisebb hőút, de új hűtési kihívások. Valamint az új anyagok: pl. grafén, molibdén-diszulfid, amelyek jobb elektromos vezetők kis méretben. -
-
válasz
frescho #125259 üzenetére
Ja, ezt tudom, hogy a FET csak akkor fogyaszt, amikor átkapcsol, meg hogy mi az a tranziens
Meg hát az órajel emelésével nő a kapcsolások száma.
A FX ilyen bajairól nem hallottam akkoribanMondjuk nekem akkor volt egy Core2-m, azt' jóvan, pénz úgysem volt semmire.
@ARM : Desktopra már vannak olyan ARM procik, amik fordítják az x86 utasításokat, de nem ez a jó irány szerintem. Le lehet azt az OS-t, progit, stb. forgatni ARM-re is. Inkább ilyen bootloader, stb. bajaim vannak, tehát nem az van, hogy ha van egy ARM eszközöd, akkor arra telepítesz amit akarsz, pedig ez igen sokat dobna az elterjedtségen.
-
válasz
frescho #125251 üzenetére
Márpedig a proci fel fogja venni azt az áramot, ha esik a tápfesz, akkor utána fog menni a platform a proci tápfeszplafonjáig... (Hello túlfeszelés, csodálom, hogy eddig nem voltak ilyen gondok
)
@Trailblazer : Lehet rosszul emlékszem, a 13-14th gen problémáira gondoltam
Erről is van Reddit megathread, akor az Intel is szarÉs még egy (Korrózió, amit a melegedés okoz)
"Arrow Lake is high-end, ez nem mentség."
De az igen, hogy nem mindegy, milyen hűtő, milyen ház, milyen hőmérséklet, mire van beállítva a hűtés. BTW az Intelnek is 105 fok a vége, fel is engedik magukat a procik 100 fokig ha kell. -
TESCO-Zsömle
titán
válasz
frescho #125143 üzenetére
Sosem értettem azokat, akik még tapsikolnak is ahhoz, hogy az orrmánypárt politikai alapon szopat mindent és mindenkit, aki ellenzéki...
#125145 KROK640: Van, és többé-kevésbbé ki is van világítva.
#125147 hcl: "Fénykoromban" gyalog mentem 30-50km-t, nem biciklivel.
Tervbe volt ugyan, de most a kényszer is vitt a két kerék fele. Kisebb életmódváltásba vagyok EÜ okokból, kalóriakeretem van, ahhoz kellett a séta, csak már nem bírom, mert elkoptam...Bicikli máshogy terhel, az (még) nem fáj.
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #125143 üzenetére
Ha ezt meglépi Karácsony, akkor sokat zöldít a városon, és talán dugó is kevesebb lesz!
(Egyébként nem hiszem, hogy BP odáig süllyedne(?) hogy leáll a tömegközelekedés, a kormánypárt bármennyire is igyekszik kitolni a fővárossal)#125142 TESCO-Zsömle : hűűű, az is szép táv, és ahogy nézem végig van is járda
-
-
-
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124827 üzenetére
Akkor is hibának tartom, hogy folyamatosan nyitogatni kell az ajtókat frissítés közben. Ez nagyon amatőr érzetet ad nekem.
"Khmm. 8GB már nagy." - na itt van köztünk a nagy időbeli eltérés.
Az első HDD-m egy 3GB-os Segate Medalist volt, aminek az első tulajdonsága amit megjegyeztem róla az az volt, hogy kicsi. Scannelt képekkel dokumentumokkal dolgozva 1 hónap alatt megtöltöttem 1999 tavaszán. Játékok általában 1-2 ha lehetett fent. Nem véletlen, hogy két(!) 20GB-os követte a 3GB-ost, mivel untam, hogy hetente 1-2 alkalommal azért nincs 2 napig gép, meg csak DOSos játék, mert a HDD CD-t íratni van, meg hogy a nincs elég szabad hely a lemezen buborék már rendesen a design szerves részét képezte.
Mondjuk én térigényes user vagyok, 2003 februárjára már 2×80GB volt, 1 évre rá már 2×120GB stb. mikor 2009-ben megvettem a z1TB-os HDD-t mindneki csak nézett, hogy mi a francnak ekkora? Most 7,5TB csücsül a gépben, és hát ... szoktak hely problémáim lennia 2TB-os HDD-t pedig 8TB-osra cserélném, a 4TB-os HDD marad, meg ugye még az SSD-k
Attól lesz retro, hogy emlékszel rá fiatal korodból, és használtad. A napóleoni puska, meg amit tanulmányozol mert túl régi ahhoz, használtad volna, az meg az meg már nem is felétlenül (G)oldtimer, hanem lehet, hogy inkább őskövület.
De átjött, CGA monitor, vagyis még csak nem is VGA
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124788 üzenetére
Na, tessék, akkor te is tudod mi a dörgés
(az már egy külön téma, hogy az autó "elalszik" szoftverfrissítés közben, ez nem kis tervezési hiba)Egyébként nagyjából én is ezt a korosztályt kedvelem, külön előny, ha még canbus sincsen benne (2000-es évek elejétől van kb mindenben). Majd a közeljövőben is ilyen autót akarok venni, illetve ott már meg is van az elképzelés, említettem is, W123/W124 vonal, nekem tökéletes lesz
"kezeli a nagyobb vinyókat" - a 366-osom nem kezelt 8GB-nál nagyobb winyókat, ezért kellett lecserélnem, mert amikor megjött a 2db 20GB-os (darabonként akkor 30 ezerért, 2001 tavaszáról beszélünk), akkor kicsit durva volt, hogy csak 8GB-ra jumperelve indult el velük a gép. Jó, ez persze gagyi alsópolcos lap volt, de akkor is, megtanultam, hogy még a P2 érában sem magától értetődő a nagyobb HDD-k kezelése (pláne meg nem 30GB felett).
"PCI-os cuccok" - 2005 óta semmilyen PCI-os cuccot nem használok! Egy TV kártya volt az utolsó, ami még PCI-os volt, de addigra már a hálókártya, hangkártya, RAID (rég) beköltözött az alaplapba, a VGA meg rég (nálam 1999-től) AGP-s volt. Ennek 20 éve! Szóval számomra a PCI is elavult egy valami, ami ugyan még van az alaplapokon, de nem is nagyon tudom már, hogy minekNekem a CompaQ V720-nak gyönyörű képe van, a Samsung 763MB-nek és a 765MBnek szintén, imádtam őket. De ezek is már csak a 2000-es évek legeslegvégén voltak nekem (2014-ben álltam át lapos monitorra, szóval még csak nem is siettem el). A korábbi 60-85Hz-en vibráló rettenetek kicsit sem hiányoznak! Írom mindezt úgy, hogy '87-től előbb egy fekete-fehér Orion TV, majd egy szintén fekete-fehér Mecsek TV volt a monitorom a C64-hez, egészen 2009-ig.
De mint írtam, ennek az egésznek, hogy mi retro, meg youngtimer stb megítélésnek nagyobbrészt a köztünk lévő korkülönbség a nyitja. Amiket te írsz, az nekem kb olyan mint neked mondjuk egy Napóleon korabeli puska lenne, hogy mikor meglátod a múzeumban, tudod, hogy mi, de nulla gyakorlati tapasztalatod van a használatával kapcsolatban.
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124772 üzenetére
Igen, időbe telik összeszedni, de a rockautón amiből (észak) Amerikában nagyobb számban futott az utakon mindenhez van cucc.
Amúgy jártál modern autóval márkaszervízben? Ott is tudják húzni az időt, cimbi 2024-es Transporterénél egy szoftver frissítéssel 3 napig vacakoltak, ő meg tépte a haját, hogy kéne a kocsi dolgozni.
A 90-es évek youngtimereivel egyetértünk, bár technikailag már azok is OTnak minősülnek, és inkább 15-29 éves autükra mondják, hogy youngtimerek.
PC-ben viszont nagyon nem értünk egyet. De ettől szép ez a fórum. A Pentium 1 vége (de akár a Pentium 4 vége is) ma már nem igazán használható napira, még olyan egyszerűbb dolgokra sem mint youtube vagy facebook.
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124767 üzenetére
"Van hozzájuk alkatrész, ha valami történne. A W123-hoz már nem"
"a 63-as Mercury aminél ha lakatolni kell, vagy betérdel a benzinpumpa, akkor indulhat a vadászat"Mivel nem vagy annyira benne, ezért gondolom a rockauto neked nem ismerős. Egy amcsi webshop, ahol konkrétan 50-60 éves autókhoz is lehet kapni új alkatrészeket, meg az amcsiban akkoriban futott legnépszerűbb autókhoz (W123-as Merci khm... ), és nem is túl elborult áron. 2009-ben pl olcsóbb volt egy gyakorlatilag új W123 -as műszerfal átreptetve/hajózva az óceánon, mint itthon egy random bontóban beszerezni egy újszerűt.
18 éve figyelem az amcsi autó árakat (kint is), és azt kell mondjam neked, hogy pl a '63-as Mercury (sőt, a '60-as évekből pár hyepolt modell kivételével (főképp Mustangok és Impalak) kifejezetten Celeron kategóriának számítottak pár évvel ezelőttig. Mostanában sajnos megindultak szépen felfelé, de ott helyben ezek árban és sokszor megbecsülésben is a Celeront képviselték, vagy maximum az adott generáció közép kategóriáját. És sok ilyen autó jár USAban még néha mai napig is, néha sajnos úgy, hogy megy a roncstelepre, mint mondjuk a BH6 P3-600 páros Win XP-vel.
(leszámítva azt, hogy sokkal használhatóbb napira mint a BH6 P3-600 páros Win XP-vel).
Ami MO-n igazán drágává teszi ezeket, az a következő : Haza kell hozni.
1. ha nem rozsaboglyát akarsz a tenger miatt és nem is csittóra restauráltat (drága lesz) akkor bizony a szárazföld közepén találod meg, vagyis nagyon messze bármelyik tengertől. Állapottól függően több száz/ezer mérföldet trailerezteted, vagy kimész és elvezeted a kikötőbe. Itt ezen a ponton rá lehet locsolni az autóra az árát, értéktől függően.
2. Hajózás : hát ez sem lesz ingyen a kikötői illetékkel, konti bontival, Hollandból hazahozással (trailer vagy lábon ott is) az autó értéknek egy része megint csak rá költődik
3. A fekete leves, a magyar papírozás : Ha csak nem akarsz életed végéig P-vel járni, és csak ezért egy céget fentartani annak minden hátrányával, akkor két út áll előtted, az egyik az alkoholizmus, a másik pedig járhatatlancsak vicceltem :
A) kifizeted a regadót, és utána 3 betű 3 szám (most már 4 betű 3 szám) rendszámmal forgalomba helyezed, és folyamatosan fizetsz rá nagyon drága adót és biztosítást
B) OT-ztatod, de ehhez szépnek és jónak kell lennie, szóval ha eddig nem volt drága most igazán az lesz. Ráadásul itthon kevesen vállalják ezeket az autókat, és tudják is, hogy kevesen vannak, ezért a hosszas várólista mellett bizonya ceruza is indokolatlanul vastagon fog ... De emlékezzünk mi volt a cripto láz alatta VGA-k áraival, itt ugyanez megy csak itt a szakik a "VGAak" ...
C) Amennyire tudom szürke megoldásként az is járható, hogy forgalomba helyezed Németországban/Litvániában, majd onnan EU honosítással hazahozod. A litván gyorsabb, de a litván papírokkal itthon nyilván nehezebb.Arra akarok kilyukadni ezzel a kis rövid összefoglalóval, hogy (ezért engedtem el 2007-ben az 1958-as Arizoniai Lincoln kezét) ezek itthon drágák csak amúgy, és ehhez persze még hozzájön a magyar USA/nyugat EU reál bérkülönbség is.
De amúgy a hasonlatom szerintem áll. Annyi a különbség, hogy itt PC alkatrészek vannak, de ha maradtunk volna a Cocom listán, akkor valószínűleg a 775 vagy Athlon II is hasonlóan nehéz eset lenne.Az általad említett "echte IBM PC-t MFM-mel" kb olyan mint odakint a Thin Lizzy (Ford T), vagy mondjuk egy 1925 Cadillac v63 (ha már valami fullosabb cucc), hogy igazi őskövület, ugorj 5 évet az időben, és még ugyanarra a feelingre sokkal használhatóbb cuccot kapsz (1930 Cadillac v16 Imperial), közel azonos áron.
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124763 üzenetére
"Amit még használtak a közelmúltban napi szinten" - itt már a közelmúlt és a napi használhatóság is egy-egy külön definiálandó kifejezés, úgy érzem.
De hogy autós példával jöjjek : 2014-ben vezettem egy 1965-ös Impalat, teljesen élhető volt, meglepően modern autós az egész (a 2 évvel idősebb '63 Mercury sokkal inkább öreg autósabb volt, az még inkább egy kései '50-es évek beli autó volt). Megmerem kockáztatni, hogy az Impalat ma is vígan el lehetne használni.
Ismerek olyan embert aki most is napira használ egy 1980-as W123-at, holott az már 15 éve is OT rendszámot kaphatott.
Ezek az autók mind elvisznek ma is A-ból B-be. Tehát akkor nem minősülnek sem retronak se oldtimernek?Arról nem is beszélve, hogy próbáltál már napira használni mondjuk egy - szerinted még maximum youngtimer - Athlon XP-t? Nekem van egy, de még 1466@2669MHZ-en (ez bőven magasabb órajel mint amit egy átlagos Athlon XP tudott -- és még ma is megy így
) még 1GB RAMal együtt is, kb használhatatlan ma youtube/facebook kombóra, de még ezt a fórumot se nagyon tudod vele használni (ezutóbbit próbáltam). Ez nekem már bőven oldtimer, tiszteljük, korabeli oprendszerrel játékokkal örülgetünk neki, de napira nem használjuk. (maximum célhardvernek -- de igazából már annak sem, tizede fogyasztásból toronymagasan lenyomja egy mai modern ultratakarékos proci) -
válasz
frescho #124763 üzenetére
Ja, azzal nem is lenne gond, csak jelenleg a 32GB elég, olyasmit ritkán csinálok, amihez több gép kell, és kraft is, vagy még több RAM. 8. vagy 9. gen i7 8 szállal is elég lenne prociból.
Lehet lesz majd Redhat cluster, szórakozni, az is mondjuk 3 gép, de oda is darabonként 2-4GB RAM, meg 1-2 mag. -
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124747 üzenetére
Nekem másabbak a szempontjaim. Nekem inkább időhöz úgy van kötve, hogy hány év telt el azóta. Tíz év, ami nálam, fél retro, vagy young timer, (tehát a 4th gen-es I3/5/7 is félretro/youngtimer már nálam), olyan tizenötévnél régebbi full retro, jelenleg mindent ami 2010-nél régebbi retronak tekintek. (C2D-k, Athlon XP-k, Athlon 64-ek, Pentium D-k stb.)
És van az oldtimer az pedig a kései 486-osoktól a Pentium I-III-ig. Én ugye sajátként 366-os Celeronnal kezdtem, úgy a PCvel meg Pentium 1-el, bár volt minimális tapasztalatom 386/486 vonalon is.
Itt mondjuk megjegyzem, hogy a 386/486-os gépekkel annyira kevés tapasztalatom és élményem volt, hogy semmiféle kötődésem nincs feléjük, Pentium 1 korszak előtt (kivéve a Commodoreokat!) mindent csak végtelenül elavult érdektelen kacatnak látok, bár már igyekszem magamat ránevelni erre a vonalra is. Ezeket a gépeket tekintem az igazi dinoszauruszoknak. Ezeknek a gépeknek a javarészével (pl XT, vagy 286) semmilyen tapasztalatom sincs, már eleve úgy ismertem meg őket, hogy elavult vackok, ebből a korszakból egy C64 sokkal inkább releváns nekem.Amúgy az embereknek alapvetően úgyis az lesz a retro amibe belenőnek. Igen, ebből lejön, hogy jóval fiatalabb vagyok nálad, ráadásul nem is túl hamar kezdtem a PC-t. Nekem igazán aranykor és retro szakasz az XP, hiszen 2001 őszéttől a Celeron 466-osom kezdtem használni (akkor alig 2,5 éve volt gépem) és mire Win7-re cseréltem már kb 10 éve volt gépem. Előtte a Win95/98/ME és 2000 összesen nem értek el annyi szolgálati időt mint csak az XP. De ma már lassan a Win 7 felületére is retro szemmel nézek, pláne, hogy 16 éve ilyenkor láttam először.
Mindez persze egy szubjektív értelmezés amit én képviselek, de azt meg kell hogy mondjam, hogy a Win 95-98-on futó gépek a youngtimerek, vagy hogy "Amin meg ilyen M$ XP, meg 7 fut, élükön a sok P4-gyel , na azok 99.9%-ban csak ipari hulladékok." nézet rendkívül távol áll tőlem.
De hát itt a fórumon szerintem ahány ember, kb annyi értelmezése lenne, mindenki kicsit másképp tekint rá.
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124735 üzenetére
Én úgy emlékszem hogyha X magot vagy RAMot adok neki akkor azt lefoglalja a többinek csak kevesebbet tudok adni, ha az adott cucc fut, bár lehet h tévedek.
"meg szutyok Windowsos PC-kre mondják, hogy retró.
" - Hát szerintem bármi amin Win XP fut már simán tekinthető retronak. Sőt... a korai Win 7-es gépek is, hiszen már az is 16 éve jelent meg (legalábbis a béta), és az én olvasatomban kb 10 évtől retro. (igen, a 4th gen is azzá vált már)
Sőt, amin Win XPnél korábi fut, az már nem csak retro, de oldtimer is ...
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124731 üzenetére
Régen még generácáiókon belül is volt csere indokolt előrelpés : pl egy 300@450-es Celeronról 533-asra (PPGA max) váltani megérte, ha ki tudtál hozni belőle legalább 560MHZ-et... vagy 566-ra (az már FCPGA mondjuk, de a legtöbb lapban ment) és akkor 566@850-en, a 300@450 után komoly előrelépés volt.
vagy az Athlon XP korszak ahol mondjuk egy sima 1700+-2200+ után simán megérte bepattintani a (2500+@)3200+ -os Bartont.Manapság főleg az Intel 1st gen és 7th gen között nagyon lelassult a fejlődés, nekem 4th ről végül a 10th adta meg a löketet, hogy mostmár tényleg lépni kell. Jelenleg még nem érzem nagyon, hogy ugrani kéne (van 12th gen I5 is itthon), de eltudom képzelni, hogy egy I5 15500-16500 -ra esetleg majd megéri ugrani (most mindegy, ha nem így hívják), bár az Ultrák még eléggé csak a felső házban vannak jelen. Mintha az Intel a mostani gennél a középső és az alsó házat hanyagolná, I3-ból is 14100 óta nincs (de nem volt 11 és 13th genben sem I3)
Azonfelül, ahogy írod is, olykor az alaplapok is hoznak újabb extrákat, elég mondjuk az Athlon XP-re gondolni ahol a fapados VIA alappal kezdtem és a fullos NF2 Ultraval fejeztem be, ami lényegesen több extrával (pl SATA port, gigabites háló, Dual Channel, sokkal több USB2, Raid, jobb hangkártya, 8× AGP ) volt felszerelve a lap az előzőhöz képest.
Vagy mondhatnám akár a 4th genes lapomhoz (Gigabyte B85M D3H) képest a mostanit (asrock B560 Pro4), ahol is M2, DDR4, 8× USB 3.2 meg egy rakás más új dolog van.
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #124719 üzenetére
ASUS M4A785D-M PRO lap volt hozzá DDR2-vel. Elvileg nem támogatta a Phenom II-t, pedig nagyon sokáig hegyeztem a cerkát egy 965BE-re még 2010 őszén is. Aztán megjövend a 0806-os Bios update, ami elméletileg már támogatta a Phenom II-t, de akkor meg pénzem nem volt az új CPU-ra, pedig bölcsen láttam, hogy nagyon megérné. Plusz erről jóval utólag szereztem tudomást. Egészen 2013 végéig nem lett volna úgyse rá pénzem. Akkoriban annyira nem jól mentek a dolgok, hogy az időközben 1GB-vá downgradelődött RAMot is alig tudtam 2GBra visszapótolni, pedig akkor már a 2GB is nagyon kevés volt. Aztán 2014 elején hirtelen az egész gépre tettek egy visszautasíthatatlan ajánlott, így ment mindenestől, és akkor már teljesen új gépet akartam, és csináltam is. (LGA 1150)
-
szebe
addikt
válasz
frescho #124234 üzenetére
Bár nincs hosszútávú mintám (meg összehasonlítási alapom se - Superb), nekem az Arteon bejött. A 7-es DSG néha mintha sokat gondolkozna hogy mennyit pakoljon vissza, meg az adaptív tempomat elég konzervatív, de amúgy nem rossz autó.
Síelésen 7 alatt evett a 2.0 TSI (Fehérvártól gyakorlatilag a fr-olasz határig pálya, onnan meg pár szerpentin)Az indexkaros tempomat tényleg kabaré, faterék Kamiqjában is ez a megoldás van. Az ember azt hinné, hogy mostanra sikerült kinőni, mert minden kocsiba multikormány kerül úgyis, de nem...
-
quailstorm
félisten
válasz
frescho #124234 üzenetére
Sajnos ez az iparban pont fordítva működik. Hiába akar a fejlesztő jól dolgozni, általában a menedzsment szabotálja. Vagy hozzá nem értésből, vagy mert a pénz az "időben leszállításon" múlik, aminek érdekében vágnak mindenen, tesztelésen, optimalizáltságon, jövőbeli bővíthetőségen. Hazugságokra épül az egész szoftveripar.
-
-
szebe
addikt
válasz
frescho #124215 üzenetére
Az up meg a spring tipikusan azok az autók, amik csak a gyártó kibocsátási értékének korrekciózására lettek kitalálva, és csak annyit adnak el belőlük, amennyi nagyon muszáj.
HW persze hogy gyenge az infotainmentben, mert mire a tervezéstől eljut a gyártásig a dolog, hát az jó pár év. Ehhez vegyük még hozzá, hogy az automotive kritériumok mennyivel másabbak, akkor el lehet képzelni hogy mik kerülnek bele.
Ügyesebben megírt softtal valszeg jobb lenne a helyzet. -
opr
nagyúr
-
opr
nagyúr
válasz
frescho #124197 üzenetére
Igen, erre mondtam, hogy tipikus VW konszern minoseg, tipikus VW konszern premium aron.
Viszont tenyleg ez az egyetlen uj nagy szedan az utobbi par evben, ahol azt latom, hogy eszukbe jutott, hogy ezt amugy normal vegtagokkal rendelkezo, humanoid biodroidok is akarjak majd hasznalni.De amugy ezt kiveve igen, biztos vagyok benne, hogy a szokasos VW konszern minoseg, iszonyatosan tularazva ez is, mint minden mas kivalo gepjarmuvuk. Up!-ot nem ismerem, nekem annyira kiesik az erdeklodesi korombol, hogy azt se tudom, abbol mennyire uj az uj modell, meg mi hajtja.
-
opr
nagyúr
válasz
frescho #124195 üzenetére
Hát, igazából azért, mert az utóbbi nem is tudom már, hány évben az egyetlen olyan nagy autó, ahol úgy érzem, hogy volt a dolgokba beleszólása bárkinek a dolgokba, akinek van egy csepp józan esze. A mellett, hogy nyilván ettől még az is egy VW konszern minőségben (fos) összerakott kocsi, VW minőségű (fos) szoftverrel persze.
Értem ez alatt, hogy vannak fizikai tekerők, kapcsolók, emberi kéz által használható kilincs az ajtókon, meg stb. Szóval nem csak a fillérbaszás department jutott szóhoz, mikor kitalálták. És ez egy nagyon, nagyon ritka dolog manapság. Még az úgynevezett prémium márkáknál is. Sőt, azoknál érezhető csak úgy igazán a fillérbaszás újabban. Ami azzal kombinálva, hogy bő 30-50%-ot drágultak is az autóik covid óta egy elég vicces kombó. Aztán meg megy a sírás, hogy valamiért senki nem veszi a 100k eurós C osztályt (mire rendesen felszereled kb annyi), aminek a beltere trébb módon van összerakva, mint egy 25 éves corollának...
A 24 éves A2 meg amúgy jó eséllyel porig alázza a mai audikat belső tér minőségben. Érted, odáig jutottunk, hogy már az audi management is nyíltan beismerte, hogy kicsit túltolták a beltér olcsósítást...
-
-
Trailblazer
veterán
-
Trailblazer
veterán
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #123364 üzenetére
ÚÚÚ, ne is mondd
A C64C-em több mint egy évtizede letakargatva a polcon áll és el sem indítottam (2009ig ment napi használatba). A C+4-es 2000 óta nem volt beindítva, a C16 meg 97 óta
A C64GS-t meg nem tudom, de kb 20 éve az sem ment.
Ezenfelül a C2D sem ment évek óta (mivel fél konfig jelenleg RAM nélkül). Az Athlon XP-t szoktam elindítgatni néha, az köszöni jól van, de 20+ éves a lapja, a VGA 23 éves múlt, a HDDnek is lenne már szavazati joga ... a legfiatalabb egység benne a 2009-es Corsair CX400-as táp.A videóban említett biztosíték (amit mutattál, hogy nem az volt a ludas) nekem is köszönt már el, még régen.
-
-
válasz
frescho #122383 üzenetére
@gban :
Itt ma volt topmanager HO-hoz szükséges eszközökért. Ami nála volt, nem hozta vissza, pedig kértük. Kapott új telefont, mert összetörte az előző puccos cégesét (félmillás kategória, jóváhagyták neki, gondolom azért, hogy hagyja békén a pénzügyet
), és ő nem várja meg amíg megjavítják neki. Majd miután lelépett, szól a kollegának, hogy nem jó neki a kék telefon (amit tokban tart...!
)
(Kollega mondta, hogy azért kék, mert más nem volt rendelhető)
Újabb példája annak, hogy a "hisztis p!csa" fogalom nemfüggetlen
-
válasz
frescho #122381 üzenetére
Mobil-szervizben egy addig ismeretlen, itthon nem forgalmazott Motorolát kellett javítani, alkatrészt is kellett rendelni. Amikor megjött, szóltam a kollégának, intézze.
Szétszedve let elrakva a telefon, felvette az alkatrészt ami megjött, neki is esett.
Fél nap múlva hozza az összerakott telefont, meg egy marék alkatrészt, hogy ezek nem kellenek bele... -
-
Astroboy
őstag
válasz
frescho #122369 üzenetére
Az nem megy. Hiába van modernebb külsejű változat, nagyobb rendelkezésre állási idővel és gusztusos csatolófelületekkel, a legtöbbje havidíjas.
Igaz a régihez már régóta nem érkezik frissítés + hamar le is merül, no meg van pár kitörölhetetlen hibakód, de már úgy megszoktam, hogy becsukott szemmel tudom mit hova dugjak. -
-
válasz
frescho #121065 üzenetére
"Ezt is értem, de ne csak tiltsanak, hanem épp eszű alternatívát is adjanak."
Az pénz nélkül nem megy, de hát ezen a vidéken sajnos a tiltás megszokott, fel se tűnik senkinek, hogy másképp is lehetne@szebe : De itt legalább normális tömegközlekedés sincs
A fél város bringával jár, a másik fele autóval ül a dugóban
@BiP : Engem nem az off zavar, csak amikor elkezd a dolog eljutni a valódi okokig, akkor mindig jön a takarítás
-
-
opr
nagyúr
válasz
frescho #121057 üzenetére
"Ha már van egy 20kWh-ás akku, akkor az egy csöppségnél 150km-re elég még télen is."
Persze, ha mindig 100-rol 0-ra merited. De ha meg nem akarod, hogy megdogoljon benne az akku 5 eves korara, akkor azert minimum 10-90 kozott tartod a toltottseget. Az a 150km hirtelen mindjart csak 120. Azaz ket naponta toltheti szegeny csorikam a kocsit bo fel oran at. Az meg ugy azert finoman szolva nem hasznalhato, ott mar tobb a kompromisszum, mint az auto.
Persze ha valaki kul/kertvarosi reszben lakik, vagy esetleg 15-20km-re a varostol es beingazik, de amugy tud otthon tolteni, akkor tokeletes a cucc, lefedi a napi hasznalatot az esetek 99%-ban. A gond megint az, hogy nem lehet ilyet kapni annyira olcson, hogy kizarolag masodik autonak megerje. Es most nem arrol beszelek, hogy nagy nehezen kihozza magat nullara 10 ev alatt, mert akkor lassan lehet is venni a kovetkezot (ha birta egyaltalan addig a kis pocs akku).
Ezert mondom, hogy az lenne a jo, ha ilyen ugy lenne, hogy ujonnan nagyon max 5 megahuf-ert haza lehet vinni szalonbol. A vicc az, hogy amugy ennek kb semmi akadalyat nem latom, hogy csinaljon valami ilyesmit mondjuk egy dacia/suzuki, aztan valahogy megsincs. Pedig kinaban boven van ra pelda, meg ugy is, ha hozzaadjuk az allami segitseget a dologhoz.Annyi lenne a dolog titka szvsz, hogy nem gondoljak tul a dolgot:
Kapja meg az abszolut minimum biztonsagi lofaszokat, hogy forgalomba kerulhessen az EU-ban, kapjon egy 50-60 lovas villanymotort, egy 20kWh-s akkut, tudjon huteni/futeni, meg ne legyen elviselhetetlenul kenyelmetlen az ulese. Ennyi. Nem kell bele 600"-os tablet meg onvezetes meg isten tudja meg milyen faszsagok, semmi ertelme. Rajtam mulna meg a parkradar/kamera is extra lenne. Legyen egy olcso, abszolut fapad gepjarmu, ami az alap igenyekre eleg, olcso, megbizhato, szvsz vinnek, mint a cukrot.ui.: Toltohalozat-problemakkal amugy egyetertunk, de ez nem magyar sajatossag. En pl London kulvarosaban is egy konkret tolto-sivatagban lakok. Legkozelebbi gyorstolto 20-40p kocsival (forgalomfuggo). Lassu tolto so-so van, de vagy nem lattam mukodni az utobbi ket evben (aruhaz parkoloban tolto egyszer megmurdelt, azota ugy van), vagy folyamatosan foglalt. De a legkozelebbi abbol is bo 15p gyalog a haztol. Es azert en ennel kenyelmesebb vagyok, franc se akarna ugy autot, hogy mindig, mikor bele akarok ulni az extra 30p (15p oda, 15p vissza utazas utan). Szoval jah, kurmanyok nyomjak ezt a hulye vegyel e-autot maszlagot, csak eppen az infrastruktura lofasz hozza.
-
opr
nagyúr
válasz
frescho #121035 üzenetére
Megmondom oszinten nekem meg mindig alapvetoen koncepcionalis problemam van az elektromos autokkal, olyan szempontbol, hogy pont oda kene igazan, ahol kb lehetetlen hasznalni. Kifejtem, mert ez igy elsore eleg pejorativ, tipikus buta "e-oto-utalo" dolognak hangzik:
- Imadnam, ha letezne egy kis, kb smart meretu, ~20kWh-s akkus, faek egyszerusegu varosi elektromos auto, piszok olcson. Csak eppen nincs szegenynek ertelme, mert pont, akiknek igazi megvaltas lenne ez, azok nem tudjak hol tolteni. Ennek csak azoknal van ertelme, akik este fel tudjak dugni tolteni, ami a kerteshazas/videki nepekre igaz, ahova meg ennyi hatotav egyszeruen nem eleg. A panelhuszar meg megis hogy a francba toltse? Minden nap nem tud 30 percet szobrozni toltore varva. Szoval ez a koncepcio eletkeptelen.
- Kovetkezo szint, a ~500km-es hatotavu kocsik. De azert 10% ala ne meritsd, 80% felett basz lassan tolt, es az az 500 is igazabol maximum 450, de akkor mar 20 fokban mesz hatszellel 90km/ora alatt. De legyen 450. Ennek a 70%-a 315. Az meg mindig azt jelenti, hogy a varosi ember rohangalhat gyorstolto utan maximum hetente. Csakhat az van, hogy mara a gyorstoltessel etetett elektromos auto igazabol nem olcsobb, mint egy benzines/hibrid.
- Kovetkezo szint, ami meg nem nagyon letezik, de ha minden igaz mar tenyleg mindjart: 1000+km hatotavu elektromos kocsik. Na, ezt meg a budos eletben nem fizetik meg szegeny varoslakok, mert ha van agya, nem fog annyiert autot venni, mint amennyit a csok-os babavaros - szuloi segitseges 2,5 szobas panelje er.Az elektromos auto egy kurva jo dolog, ha sokat mesz, es tudod otthon tolteni. Ha van napelem, akkor meg aztan plane.
Az elektromos auto egy kurva jo dolog lesz mindenkinek, ha elerjuk azt az arszintet, hogy papiron 1000km-es hatotavu autot tudsz venni (mai realarfolyamon) ~10MHUF-ert.Addig meg szerintem az a formula uj autora, hogy:
1) Tudod otthon tolteni: Vegyel valami fasza, nagy hatotavu elektromost.
2) Nem tudod otthon tolteni:
2/a) Altalaban palyazol es hosszu utakra mesz vele? Vegyel dizelt.
2/b) Altalaban varosban hasznalod es csak neha mesz hosszabb utra? Vegyel benyas hibridet.
3) Elejtettek gyerekkent es pont raestel az autos magazinra? Szivobenzin, minimum 6 henger, kezi valto, hatsokerekhajtas, eletbiztositas. -
-
válasz
frescho #121039 üzenetére
Ki volt itt korábban, aki írta, hogy 5,5L dízellel eljár per száz km?
"Ha megtérülést nézek, akkor az mindent egybe véve 5-6 év összevetve egy benzines kisautóval. Mivel az előző is 20 éves volt amikor lecseréltük,"
Meg ha nem kell valami komolyan javítást csinálni a 20 év alatt a benzinesen... -
opr
nagyúr
válasz
frescho #121031 üzenetére
Igen, de ehhez nem 100kW-os tolto kene, hanem 500, hogy 20-30p alatt felnyomja.
Varosi elektromos autok: Ennek akkor lenne ertelme, ha maximum 5millaert tudnak adni. Amugy en nem latok benne raciot, mert 8-10 millaert mar lehet venni teljes erteku autot is azert, meg ujonnan is.
-
-
koby11h
őstag
válasz
frescho #120332 üzenetére
Nem biztos, haveromat igaz 20 évesen, de kirakta az apja. Van munkád, dolgozol, vagy fizetsz a rezsibe, takarítasz, kiviszed a szemetedet, vagy megcsinálhatod ezt másol is pénzért. Két napi tanakodás után haver inkább maradt, sehogy sem jött ki jól a matek, túl drága lett volna az önállóskodás...
Én persze csak éreztetni akartam a 11 éves lányommal, hogy miért én mondom meg mikor kellene lefeküdnie vagy kifestenie magát
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #120236 üzenetére
Igazából szerintem amik történtek kb egyik sem az autó hibája van, de volt egy kalandos utad legalább ami sok évvel később jó story.
Bár vannak dolgok amikhez az ember sok rossz emléket társít és akkor nem szereti. Igaz lehet ez sokmindenre. Autóra, zenére, másik emberre, stb.Egyébként anno nekem sem volt őszinte a mosolyom, mikor Memmingenben a kölcsön kapott, egyik oldalán felül lyukas sátramat teleeste az eső, még a haverokkal söröztem és mikor visszatértem a tök sötétben akkor egy 10 centis álló vízbe feküdtem bele, majd egész éjszaka szakadt az eső, és nem győztem kilapátolni a vizet. Emlékszem, hogy már Ausztriában jártunk, még mindig vacogtam.
De Berlinben sem, amikor a sok esőtől az erdő közepén a fejemre szakadt a sátor az éjszaka közepén, 1 Celsius fokban, bokáig süllyedve a sárban hangosan vacogva bármit is alig látva botorkáltam negyedrészegen a tök sötét erdőben, és tudtam, hogy van a közelben egy tó, amiben nem kéne kikötni... ma már persze ezeken röhögök. -
-
KROK640
nagyúr
válasz
frescho #120127 üzenetére
" Rekesz sörért Trabi, csak vidd el Kispók" - jó neked.
Nekem az egyetlen "ajándék" autó egy Moszkvich 412 volt, de akadt vele némi bibi : Tengelyig a sárban állva lapos kerekekkel, betört ablakokkal, ajándék darázscsaláddal és lejárt szlovák papírokkal várt sokéve a szabadég alatt, 300km-re az otthonomtól. Mikor kiszámoltam, hogy csak a hazahozása többe lenne mint amennyit akkoriban forgalom készen, érvényes papírokkal érne, akkor elengedtemMa már jó business lenne, de ha még létezik is, jó eséllyel 19 éve ugyanott áll, vagyis gyakorlatilag újra kellene gyártani az egész autót.
-
koby11h
őstag
válasz
frescho #120153 üzenetére
Nyugi értettem
Karakterláncot nem, de a stringek adott karaktereit igen. Egyszer így nyeretem egy tortát még kb. 30 éve, mert kiszámoltattam és ki is írattam egy manager kalkulátorral a 2^40-n értékét, pedig az csak 12 karaktert tudott kijelezni és alapesetben egy ERROR üzenet volt csak rajta a válasz, csak hát ugye programozható volt a szentem, csak ezt a gazdája nem értette
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asus ROG STRIX Z370-F GAMING Alaplap
- T14s Gen4 14" FHD+ IPS érintő Ryzen 5 PRO 7540U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Intel Core i7-8700K 6-Core 3.7GHz LGA1151 (12M Cache, up to 4.70 GHz) Processzor!
- Asus Rog Gamer PC /Ryzen 9 5900X/RX 7900XT/32GB DDR4/1TB M.2/beszámítás van
- bontatlan MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC 3 év Alza garival
- Apple iPhone 14 Pro 128GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo ThinkPad T570, T580, P51s, P52s eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest