- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Logikus amit írsz. De nem biztos, hogy párban voltak, a bal oldali fényszóró cserélt volt már egy korábbi évjáratú bontottra. A bal oldali izzó előélete ezért számomra ismeretlen.
Úgy voltunk vele, hogy ha már le van lazítva a lökhárító, akkor csere a jobb oldali is. Az eleve könnyebben ment, több a hely és volt már rutin a másik oldalról.
Nem tudom, hogy mennyi idő ez egy szakembernek, de a 10 perces YouTube videó / oldal nem reális, azok preparált autók.
Tippre 2 óra alatt meg tudja csinálni a 2 oldalt akinek ez a szakmája. Nekem következő alkalommal kb. 4 óra lenne. -
Köszönöm mindenkinek.
Valahogy a vastag keret egyébként biztonságosabb érzetre, de így hogy kilatni zavar nézek akkor majd valami Ilyet.Az érdekelt volna hogy ez alap hogy minden VW tulaj akinek első kamera van azzal kell kezdje hogy cseréli a szalonba átvett cuccot vagy ez id3 specifikus (alacsonyan van a kamera vagy fent a rendszám) és egyszerűen olyan kevés ilyen autó szaladgál hogy senki se veszi észre a kereskedők részéről.
-
grizlisandor
veterán
Akkor nem figyeltem oda eléggé.
Más:
Múltkor itt is meg az autós topikban is lett emlegetve a VIF adalék.
Szerintetek Seat Altea(alias Piros) 2004 1.6 BGU autóba érdemes lehet beleönteni? Vagy ennek a szívó benzintemetőnek mind1?
MM95 OMV a fő prioritás, csak OMV vagy MOL puruttya üzemanyag a minimum, amit kap.Alzán 500 ml 4k, 125 ml 2k nem drága, Pirosba 8 adagra elég az 500 ml adalék.
-
Közel 400Nm-es motornál nem hiszem h gond lenne egy "csirke" légkondi kompresszor. Máskor is volt már ilyen meleg, máskor is autóztam így, de sosem volt még ilyen "extrém" fogyasztás. Az injektorok korrekciói teljesen jók, mind a négy nulla közeli. -0,05 és 0,28 között mozog. Más hiba nincs. Viszont kitöröltem egy fehér ronggyal a kipufogó végeket és bizony egy pici korom volt rongyon!
Lehet, h mégsem volt jó ötlet a chip?
-
Kiskokó
veterán
-
Hamár szívóbenzin karakterisztika:
Most délután Isaszeg-Gödöllő közt ment előttem egy Suzuki WagyonőR. A bácsi nyilvánvalóan nem volt tisztában az áttételezés működésével, szerintem úgy kapcsolt ahogy az oktató tanítja: 30-nál hármas, 40-nél négyes, 50-nél ötös. Ehhez mérten úgy vánszorgott mint egy csiga mikor kiléptünk Isaszegről, és valahol 70 körülre felkúszva elkezdett értelmezhetően gyorsulni.
A sorompó után ugyan ez pontosan megismétlődött. -
Szerintem nem mindegy, miről beszélünk, egy nyomaték
mentesszegény japán szívóbenzinesről, ami épp csak csúcsra pörgetve ad le bármit, vagy egy jó nyomatékos turbósról.
Nem tudom, így 2022-ben már lehet, hogy gyengusznak számít a 10 másodperces 0-100, de mikor 2014-ben vettem a 2.0 dízel Mazda6-ot 136 lóval, ami kb ezt a szintet tudja, az még igenis jónak számított, és én nagyon is dinamikusnak éreztem. Még mindig töménytelen 1.4-1.6 100ló körüli-alatti szívóbenzines autó rohangál az utakon, azokhoz képest szerintem atomvillanás. -
-
Szerintem az a büntetőfékezés, ha valakit veszélyes módon erős fékezésre kényszerítek. A féklámpa pillanatnyi felvillantása nem büntetőfékezés. A mögöttünk lévő lassítással történő szándékos feltartás nem büntetőfékezés, ha nem kellett satuféket nyomnia. Ha beállok a felezővonalra hogy ne tudjon megelőzni és elengedem a gázt, aztán 10 kilométeren keresztül 30-as tempóra kényszerítem mert túl közel jött, az sem büntetőfékezés, hanem szándékos feltartás.
-
6030D
addikt
Ha a ködzárfényre besatuzik (mert csak felvillan a piros fény) és ebből baleset van, vagy csak kamera rögzíti, akkor az indokolatlan használat miatt ez vehető-e olyan tevékenységnek, mint a büntetőfék?
Inkább vegyétek el a gázt (kicsit), hogy lassuljon, abból is érteni fogja, de nem csináltok szabályellenest. -
Feleségem gerincbetegsége miatt egyébként én a mai napig szemezek a Citroen C5-ökkel, de azok is nagyon megdrágultak, egy jó simán van 3 milla szerintem.
Az egyik régebbi exmunkatársam most oda jött dolgozni ahol vagyok, ráadásul közvetlen munkatársam lett, és neki ilyen hidrós van. Majd megkérem, hogy menjünk már egy kört, kíváncsi vagyok valójában olyan fasza-e. -
Szada85
aktív tag
Majom-banán eset persze. Néztem aprón is, komplett használt szettek vannak 2-400€ között is, csak sajnos helyem nem lett volna, ahol magam kicserélem, plusz azoknak az állapota is kérdéses emellé.
Viszont nem elhanyagolható gondolat, hogy 1200€ körül már komplett KW V1 (vagy V2) Gewindét is kapni a Leon alá, a német csoportban elég sok Cupra fut ilyesmivel, ilyen "gyári ár" mellett nem annyira meglepö.
-
Kíváncsi vagyok a szerelés miből áll, mert ez gondolom márkaszervizes ár, egy sima gátlócsere normál esetben pár tízezer forint. Egy 100-120 ezres darabár fájó lenne, de nem kifizethetetlen még, de még ennyit a beszerelésért kifizetni durva.
Gondolom kel szoftveresen reseteltni, tanítani, adaptálni. Talán láttam is már ilyen OBD11 videót Youtubeon, csak Golffal nem Passattal.Egyébként nem parasztvakítás, működik, általában Comfortban használom, de ha pályázok és haladósabban, nem ül ott az asszony akinek kell a kényelem, meg úgysem szereti ha gyorsan megyek, akkor átrakom Sportba és érezhetően stabilabb, közvetlenebb az autó.
Normálba szerintem még sose tettem.
Hamár drága felfüggesztés, egy Citroen Hydractive-nak több értelme van. -
-
A másik dolog hogy egy DSG csak akkor használja a nyomatékcsúcsot, ha kirakod manuálba. Ha odalépsz sokkal hamarabb elvált, minthogy megjönne a 440Nm. Az más kérdés, hogy ami eddig megvolt 1700nál 300Nm az most meglesz már 1500nál, meg minden fordulaton rendelkezésre áll több, de ha odalépsz elvált és 3-4000 körül már max 400Nm-ed van.
Szerk: 3000nél még majdnem nyomatékcsúcs van
-
Dq250-re wiki négyszáz newtonmetert ír, csipszesember szerint elbírja a 450-et, én konzervatív vagyok. 380 felé nem fogom kérni. Elvileg juli 4-én megyek optimalizalni, de ahová megyek (dynotech hszoboszlo) azt mondta, hogy semmiképp nem ajánlja 390 felé a nyomatékot.
Meglátom. Olyan 68 ezer km van most az autóban, 50 ezer km-nél volt a valtoolaj cserelve, szvl még vagy két évig nem kell hozzapiszkalni, ha nincs baj
-
Igen, wikin is úgy láttam, 400Nm-ig írják azt a hatos DSG-t.
Váltó hangolása egyébként mikre nyújt lehetőséget? Engem ezeknél ami "aggaszt", hogy városban nagyon alacsony fordulaton gyk. kúszik, igaz, nem is ott a helye ezeknek.
Hozzá tudnak úgy nyúlni a váltóhoz, hogy főleg a "rugalmasság" (60-140) és hatékonyság (gyáritól ne legyen rosszabb) legyen fókuszpontban? (2.0 TDI, DSG, 150PS,)
Debrecenben a H-power csipszest (Rigotech?) ismerem, de nem voltam tőlük "elájulva" . Szerencsére van még a régióban opció, így teljesen felesleges a proximitás-faktornak túl nagy jelentőséget tulajdonítani : )
-
-
Asbee
veterán
Persze, én ennyiről beszéltem, hogy a 2.0 tfsi nem fog 12 litert enni 130 tempomattal, ahogy a bitdi sem 9-10et. Az hogy előtte sokáig taposom neki lámpától lámpáig vásorban, majd ezért kijön egy 9 körüli fogyasztás pályán, az teljesen normális, azon nem kell meglepődni.
-
Vismajor01
addikt
És az egész akkora képmutatás... Betiltjuk a dizel személyközlekedést, közbe meg a cégek kiviszik a gyártást ázsiába ahol kb ingyen dolgoztatják a népeket aztán visszashippelnek mindent konténerhajókkal ami annyi kerozint éget el másodpercenként mint te az EUR 4es 1.9 TDI passattal 200 év alatt. De az persze rendben van.
Imádom is, mikor jutyubra feltölti a kiscsaj hogy ő nem eszik húst mert a tehenek finganak és nő az ózonlyuk, de azért ott az iphone a kezében meg samsung tv a háttérben és még kitudja még mi ami ázsiában készült és most a nappalijában van
Vajon hogy került oda, biztos elektromos autók szállitották amiket zöld energiával töltöttek fel ugye...
-
vzsryl
nagyúr
Egyrészt 10 év az rohadt kevés, ha ilyen dolgokról beszélünk. Másrészt itt arról volt szó, hogy 10 év múlva lehúzzák a rolót a dízelnek, és nem arról, hogy új autóként megszűnik. Ez utóbbi egyértelmű, már most se nagyon vesznek újként gázolajos autót. De mi lesz a forgalomban lévő dízelekkel? Elrohadnak az udvarokon, garázsokban, társasház parkolókban, mert tilos velük elindulni? Vagy úgy megadóztatják, hogy az szintén felér a tilos velük elindulni verzióval?
Lássuk be, hogy ez így képtelenség, legalábbis itt a Balkánon biztosan. Ha ilyesmit próbálnának lenyomni az emberek torkán, akkor annak durvább következményei lesznek, mint a netadó pedzegetésének.
Ettől függetlenül a smoke & charm-okkal valamit kezdeni kéne. Egy fekete felhő után a hatóságnak joga legyen a műszakit bevonni, az autót pedig a tulajdonos költségén elszállíttatni a legközelebbi bontóba. Tököm ki van, hogy mennek előttem a városban ilyen szakadt csotrogányokkal és a gázpedál lenyomásával exponenciális mértékben fekete gomolyfelhő áramlik ki a kipufogójából. Én meg a mp. tört része alatt be kell kapcsoljam a belső keringetést, hogy ne fulladjunk meg a kocsinkban. -
vzsryl
nagyúr
Vajon Bp-n kívül mi lesz? Mondjuk szmogriadó sem szokott lenni máshol, meg 10 év múlva valószínűleg már kb. negyedszer fogok autót cserélni.
A benzinesek ugyanúgy megmaradnak évszázadokig? (Nem.)
Azon is agyalok, hogy telepítsek-e a garázsba elektromos autó töltőt, mert szvsz. fizikai akadályát látom annak, hogy tényleg ez legyen a jövő. Így is energiaválság van, mi lesz ha valóban elterjednek az elektromos autók? Milyen erőmű, milyen vezetékek fogják bírni ezt? A szilárdtest-akkuk tök jók meg minden, de hogy lehet őket tényleg olyan gyorsan feltölteni, mint amit bírnának? Mi lesz a panellakókkal? Járjanak tömegközlekedéssel, mert ők ezt érdemlik? (Én most beruházok családi házba a gyerekek miatt, de idős koromban mindenképp vissza akarok költözni társasházba.)
Ezek a kérdések már többször felvetődtek, de eddig senki sem tudott erre válaszolni. -
Dot
őstag
Esetleg ilyen apróságok, hogy melyikben van még 6-szögtengely az olajpumpához?
Vagy melyik motornál van a tűzfal felé a turbó?
(B6-nál hallottam, hogy amelyiknél a tűzfal felé néz a turbó nem a hűtők felé, ott a turbó feletti motorvezérlő köteg előbb tönkremegy a hőhatás miatt)
Esetleg melyiknek gyengébb minőségű / problémás a befecskendezője?
EGR+szívó oldalt mindenképpen tisztítani kell pár száz ezer KM után?! -
Ki lett nullázva, és nem írt vissza semmit, jelenleg nullán áll. Az utolsó hosszú út óta (Lengyel 2390km) még nem néztem rá. Majd holnap meglesem.
rasotamas#198817:
Azért tudok hülyeséget írninem 11-13000km-enként regenerál (de jó is lenne!) hanem 110-1300km a pontos adat!
Ez volt az utolsó mérés tisztítás előtt:0.0 Sikeres regenerálások
1330 km Km mióta Regenerálás
168 ml Részecskeszűrő OlajhamuTömeg
8.7 Részecskeszűrő koromTömeg (kért)
7.8 Részecskeszűrő koromTömeg (mért)Ez pedig közvetlen utána:
Cím 01: Motor (03L 906 022 BL)
16:27:06
0.0 Vészregenerálás Aktuális Időtartam
0.0 Vészregenerálás indításaÓta
0.0 Sikeres regenerálások
4.0 Igényelt regenerálások
1470 km Km mióta Regenerálás
1164.0 Eltelt idő Regenerálás
45.0 koromTömegHatár (maxÉrték)
39.9 koromTömegHatár (szervizRegen)
24.0 koromTömegHatár (ügyfélRegener.)
0 ml Részecskeszűrő OlajhamuTömegAzért az 1470km nem olyan rossz, pláne úgy, h ez még nem a vége!
-
Mikor kell az erő és odalépsz többet fogyaszt de kevesebb ideig, mert rövidebb idő alatt gyorsul fel.
Mindenkor máskor meg nagyobb a nyomaték, alacsonyabb fordulaton adja le ugyan azt a teljesítményt, ezért kevesebbet fogyaszt.
A nagyobbra, többre, gyorsabbra vágyó embernél csak egy alkoholista tudja jobban jusztifikálni, megmagyarázni, megindokolni a döntéseit -
Hjaj, meg tavaly mikor olajcsere-szurocsere-pollenszuro cserere vittem 2012-es evjaratbol yarist, az egesz muvelet 40-be megallt. Meg most decemberben lett esedekes a 12v akksi csereje is, szvl majdnem 10 evet kibirt a gyari.
Elotte evben valtoolaj csere 90ezer km utan 38 ezer volt. Kicsit kerdezgettem, mibe vannak ezek Lexus CT200-nal vagy Aurisnal, es, szinte identikus arakon, nem szamottevoen dragabban. Markaszervizben. Szvl "áll a pénz", beszallni draga, fenntartani korrekt& ujraeladhatosaga szinten . Szerintem mondjuk masszívan túlárazottak, ha megnézi valaki az értelmesen felszerelt Auris poszt-facelift hatchbackek árait, könnyen az a benyomása támad, hogy az is hülye, aki megveszi ezeketTipikusan felveti a dilemmat: mennyire tud azonosulni az ember ezzel az arkepzessel, mert, "elvbol sem fizetnek ennyit egy hasonlo koru&futasteljesitmenyu kompaktert" : )
-
Doki16
addikt
Szerintem nem. De eleve nem volt egy népszerű modell. Sokkal drágábbért kínált rosszabb rendszert mint a HSD.
#198693 Paxker315: Azért erre ne vegyél mérget. Én egy Passat B7-ből ültem át egy ráncfelvarott Aurisba ami már plusz hangszigetelést kapott gyárilag. Elég kényes vagyok én is erre, és hidd el nem volt rosszabb a Toyota. A belső minőség és kényelem miatt váltottam vissza egyedül a GTE-re.
-
-
macilaci78
nagyúr
0,5 W adóteljesítményben van maximalizálva a PMR rádiók teljesítménye. Nekem van egy asszem 5 W-os. A frekvenciákat komolyan veszik, így ha sokat és sokszor sugárzol, akkor az NMHH keres és a mérőkocsival meg is talál, aztán jön a csekk.
Azért 5 W-tal már a Pilisből a Mecsekbe is produkáltak tisztán érthető adást, a szivargyújtós transzmittereket a követő autóból autópályatempónál meg a javasolt követési távolságnál lényegesen közelebbről lehet csak hallani. De kipróbáltuk anno haverokkal vidéki út során, a középső autó transzmitterét a követő autó rádiója befogta, de az elöl haladó csak recsegett. -
grizlisandor
veterán
Nem a lemaradás ábrázolása lett volna a cél, hanem az azonos alapokról való indulás.
Sajnálom, hogy a PD-t kikukáztatták a környezetvédelmi normák. Valamelyik videóban mutogatta Sági service, hogy mennyit javítottak a típusbetegségein az utolsó szériára.
-
tényleg elég csövi, de hát annyi baj legyen. most futkározás közben nézegettem a konkurens kombikat, és azt realizáltam, hogy mennyivel jobban néz ki a golf mint a konkurensek (astra, kia/hyundai, focus, oktáv határeset, megane), egyszerűen nagyon megtetszett a forma, így elnézem ezt neki. mondjuk az új 308-ra és astrára kíváncsi vagyok élőben nagyon, azok nagyon jónak ígérkeznek.
-
vzsryl
nagyúr
Pár éve erősen gondolkoztam azon vegyek egy olyat, de most az infláció emelt az árán 30-50%-ot, az elektromos lobbi pedig még 200-300%-ot.
Szinte minden V8/V10/V12-es használtautó ára ~3x több lett, mert most már belátták az emberek, hogy teljesen eltűnnek az ilyen autók pár éven belül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nintendo Switch 2
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Formula-1
- Anime filmek és sorozatok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3018
- LÉZEREZÉS! külföldi billentyűzet magyarra kb. 20-30p alatt!
- Update 08.01. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Xiaomi Redmi 9 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest