- Netfone
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
veterán
válasz
mrx1212 #110699 üzenetére
Sajnos mindent nekem kell megrendelni hozzá.
Ezt ugye nem mondod komolyan?
Örülj hogy így van, mert
- tudod mi kerül bele, nem csak bemondás alapján
- nem fizeted ki a +60%-ot a szerviznek a beszerzési árra
- nincs az sem hogy hát csak ez volt raktáron, igaz hogy albán gyártás de csak ez volt, ezt tudtuk beszerezni... -
Markizmark
addikt
válasz
mrx1212 #110689 üzenetére
Vezérlésből INA, külső szíjból amelyik tetszik, külső feszítőből szintén INA, olajhűtőből és annak a tömítéséből csak gyári, az ehhez kapcsolódó másik 6 (ha jól emlékszem) tömítésből jó valami neves is. De az olajhűtő nagyon kényes, ha csak valami utángyári kerül fel meg egy elring tömítés szett az előbb utóbb ereszteni szokott újra. Vagy vékonyan megpasztázza a szerelőd, de csak módjával ... bár ezért biztos megkiabálnak a nagy szerelők.
Olajhűtővel együtt be kell vásárolj a leömlőhöz is tömítéseket (leömlő + csonk) és akár anyákat is.
Ha biztosra akarsz menni a tömítéseket illetően, akkor cserélteted az olajpumpa nagy tömítését is, ez a második dolog ahol át szokta engedni az olajat a vízbe. Ehhez le kell venni a kartert is, annak se fog ártani egy mosás, főleg, hogy ezzel együtt meg lesz pucolva az olajpumpa szívóága is. -
bul07
nagyúr
válasz
mrx1212 #107694 üzenetére
De jó hogy szerkesztésre új hozzászólás lett
Már nem tudtam szerkeszteni
Ha nyomjátok vissza tényleg figyeljetek oda hogy oldalnak megfelelő visszanyomóval dolgozzatokEgyedül nem tudod megoldani, mert légtelenítéshez két ember kell (egy pumpál nyom, másik meg megnyitja a légtelenítő csavart)
Ez a rész akkor érvényes ha fék folyadékot is cserélsz vagy meg kell bontani kört és légteleníteni muszáj(#107696) body007
Ne tartsd magadba hogy mi a trükk
-
bul07
nagyúr
válasz
mrx1212 #107685 üzenetére
Én azt a tanácsot kaptam hogy közepes Bosch, Zimmermann, de minimum Textar.
Mivel nekem hátra kellet Textar lett(na meg 19éves a kocsi, nem kell hogy +10évig bírja)
Visszanyomóknál azt olvastam hogy nem minőségi gyártóknál előfordul hogy hajlik a cucc nehéz vele dolgozni
Hogy milyen kell hozzá, ami rá való ezekben a készletekben sokfajta van és azt kell használni ami pontosan beleillikAmúgy kérdez körbe hátha van aki kölcsön tudna adni egy készletet(minél több drabos annál biztosabb hogy van benne megfelelő)
Ha lent van a tárcsa visszarakás ellőt az agyat alaposan takarítsátok meg nehogy valami tárcsa és az agy között legyen(rozsda is elég), mert akkor üthet a tárcsa
És le kell fújni réz spray-vel(pl [link]) az agyat hogy ne rohadjanak összeFéktisztító spray-re is szükség lesz
Egyedül nem tudod megoldani, mert légtelenítéshez két ember kell (egy pumpál nyom, másik meg megnyitja a légtelenítő csavart)
Ezeket találtam
How to change rear brake pads on OPEL ASTRA H Saloon [TUTORIAL AUTODOC]How to change front brake discs on OPEL ASTRA H Saloon [TUTORIAL AUTODOC]
Autodoc videókat azért szeretem mert kiírják a meghúzási nyomatékot(de néha van bennük hiba, volt olyan videójuk ahol rosszul használták a visszanyomót)
-
bul07
nagyúr
válasz
mrx1212 #107682 üzenetére
Előtte alaposan vizsgáljátok meg a dolgokat, hogy mondjuk a csapágy nem e rossz, vagy fékcsövek nem e repedtek, kis porvédők a nyergen, mert akkor azt is érdemes cserélni már ha úgyis bontva van
És érdemes úgy nekikezdeni hogy ha mondjuk szerelés közben derül ki hogy nyerget is cseréni kell mert szorul akkor lehessen venni alkatrészt, tehát ne vasárnap és munkaidő után
Ha veszel tárcsát, akkor ne Kínait mert anyagába gyenge, és ha lehet bevonatolt mert azt nem szereti annyira a rozsda
Fék folyadékot is vegyél azt is cseréljétek ha nem volt mostanában cserélve
Betét szett
Figyelni kell rá hogy a kis lemez is benne legyen a szettbe mert azt is cserélni kell, és a régit nem használjuk a rozsda miatt
Videóban itt látható a lemez amire gondolok
Sajnos van olyan betét készlet amiből kihagyják még ha nevesebb márka is
Persze külön is megvehető de van árraNem tudom milyen kocsi, milyen idős, de kerestem egyet youtube-on
How to replace rear brake pads and discs - Vauxhall / Opel Astra J / Zafira C / Insignia A
Azért kel a visszanyomó szerszám mert a kézifék csigaszáron mozog
Ebben a videóban láthatod is
És a két oldalra külön szerszám való
Sima visszanyomóval sérülhet a munkahengerNem írtad milyen kocsi, milyen erős. Mondjuk egy Corsa kocsira nem kell versenyfék, amúgy nagyon sok autóra nem kell főleg ha valaki nem versenyzésre használja közutat
(Volt olyan munkatársam hogy úgy nevezettet hogy mindig az utolsó pillanatban nagyot fékezve lassított állt meg, na őalá lehetett volna verseny fék is azt is se perc alatt elhasználta volna
)
Nekem is most volt igaz más gyártó, leszedtük a tárcsát és akkor derült ki hogy a csapágy is oda van, szerencsére munkaidőben volt még így tudtam venni hozzá
Tárcsa betét csere de csak egyik oldalt cseréltünk nyerget mert az szorult, összeraktuk és most meg a másik oldal melegszik így valószínűleg a nem cserélt munkahenger is szorul -
farkas-j
őstag
válasz
mrx1212 #95714 üzenetére
A Z14XEP és a B14XER motoros Meriváink már évek óta a Castrol Edge Titanium FST 0W-40 olajat kapják. Nekünk nagyon bevált!
Sokaknak itt a fórumon szerintem kicsit utána kellene olvasni az olajoknak. Kimondottam a hideg oldali viszkozitást értelmezik sokan félre. Ha egy motorra pl. 5W30-as viszkozitású olaj az előírás, akkor kimondottan előny, ha 0W30 olaj kerül bele (persze a többi előírást is teljesítenie kell), hiszen hidegen gyorsabban épül fel a 0w30-al a kenés. Meleg motornál meg szinte azonos a viszkozitásuk. -
ricsi8800gt
addikt
válasz
mrx1212 #95718 üzenetére
Nem segít az olaj csere a traktorozó hang elmulasztásán,nekem mikor okoskerék csere volt és szét lett bontva a kocsi és hozzá fértem a kerekekhez akkor minimálisat kotyogott a vezérmű tengelyen,na az adja a traktorozó hangot,fel kerültek az ujjak az nem kotyogott rajta semennyit.Szóval maga az olajcsere nem oldja meg
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
mrx1212 #94036 üzenetére
Ilyen fajta volt nekem is, de nem segített ezeknek az eltávolítása. Pedig rögtön, amikor megjelent a hang levettem a szűrőket és kapott az ajánlott 0W-40 Mobil olajból. Abszolút hideg motornál (reggel) ott maradt a hang és most már akkor is zakatol egy kicsit, ha nem teljesen hideg.
-
athomi
veterán
válasz
mrx1212 #94033 üzenetére
Ez nagyon változó lehet. Én németből rendeltem a 2 okoskereket és a 2 szolenoid szelepet 200 euróért (~64.000,-Ft) még májusban. Itthon ezért a pakkért még kedvezményekkel sem jutsz jelenleg 105-110 alatt hozzá. Ha pedig a szerelőd nem hajlandó hozott alkatrészeket beépíteni vagy annyiért felszámolni az alkatrészeket, amennyiért ő valójában (kedvezményesen) szerzi, tehát aaz alkatrészeken is keresni akar, akkor ennél is számottevően magasabb lehet az ár. És ezekre még rájön a szerelés ára, ami szintén elég változó lehet, meg mivel az okoskerekek szereléséhez leszedik a szelepfedelet, így szelepfedél tömítésből is illene újat felhelyezni, az megint majd egy 10-es.
Szóval cakumpakk 100-tól 250-ig bármi lehetséges.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
mrx1212 #94034 üzenetére
Ha már zörög az okoskerék, akkor azt cserélni kell. Egy idő múlva teljesítmény vesztés is lehet. Most nekem is zörgős (indításnál) állapotban van, év elején lesz cserélve. A szolenoidot könnyű cserélni, könnyen hozzáférhető 1 db. csavar.
A visszacsapó szelep [link] szerelése már problémásabb, generátor és helyhiány miatt nehezebb is hozzáférni. Eléggé bent van a blokkon belül, cserélni nem is tudom hogy lehet, biztos szépen szét kell szedni ott mindent. A közepét lehet kiütni vakon, csak vigyázni kell, hogy a fémgolyót, rugót meg a darabkákat ki kell halászni.
Valamelyik opeles fórumon olvastam, hogy teljes okoskerék csere után pár hónappal megint zörgött valakinek, valami tönkretehette újra. -
athomi
veterán
válasz
mrx1212 #94031 üzenetére
Párban szokták cserélni az okoskerekeket, velük együtt pedig a szolenoid szelepeket is cserélni kell.
Volt akinek csak okoskerék hibakód jelent meg, ezért a szerviz csak okoskerekeket cserélt, de a hiba megmaradt. Végül csak a szolenoidokat cseréltette, ami megoldotta a problémáját. Szóval bármi lehetséges.
-
F_Gergely
őstag
válasz
mrx1212 #88443 üzenetére
Igen, ha ilyen van bent akkor mehet ugyan ilyen a helyére. Nyilván ha az eredeti csak 10-el drágább akkor azt venném én is, csak én pl 12-ért vettem darabját a gyári meg volt 80 ezer.
(#88441) llwynog
Én már nem emlékszem mennyit költöttem lámpa polírra de azt hiszem 15 ezret. Az orrom előtt csinálták, lakkozták, baromi jól nézett ki és látványos volt, de ugyan úgy szart se láttam éjszaka, plusz pár hónap után ugyan úgy elkezdett visszamattulni. Van aki dicséri és azt mondja sokáig hibátlan a fényszóró polírozás után, nekem nem jött be, főleg úgy hogy 15 volt a polír 24 meg az új fényszóró.... Ha ez korábban tudatosul bennem, eszembe nem jut políroztatni, egyből cseréltem volna. Persze típus függő is mert van amibe nem 10-20 ezer az utángyártott sem főleg ha xenonos. De nekem csak sima halogén volt semmi extra. -
Tikakukac
titán
válasz
mrx1212 #88430 üzenetére
Vagy teljes átépítés xenonra vagy ennyi a buli- Azonos lámpatestből csak akkor lesz sokkal több fényerőd ha az eredetinek baja van. Akár olyan is, amit elsőre nem látsz. Gyárinál jobb minőséget az utángyártott sem tud adni. Láttam a fentebb említett cégtől pár cuccot, hát ööö, nem véletlen kajtattam a gyári Hella ködlámpákat sem.
-
F_Gergely
őstag
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
mrx1212 #88424 üzenetére
Mint említettem, GE 120%. Előtte volt Osram NightBreaker-em, az is frankó volt, de az talán rövidebb élettartamú, és drágább.
Egy fénykép azért jó lenne, hogy erőlködjünk-e itt a meggyőzéseddel, vagy tényleg fényszórócsere kéne
Gondolom, egy lencse tisztítás, vagy a foncsor megjavítása olcsóbbé lenne.
-
-=RelakS=-
veterán
-
Petyyyyy
addikt
válasz
mrx1212 #88418 üzenetére
FB - Nagy Opel alkatrész adok-veszek, OPEL FANATIC, Opel alkatrészek, ritkaságok, bontások; Opel Astra G-ésH Adok-veszek.... című csoportok. Ha valami csoda folytán nem tudnának komplett xenon szettet adni, még mindig ott van a német ebay.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz
mrx1212 #81847 üzenetére
Nekem most jelenleg a nyáriak Pirelli Cinturato P7, ezzel nincs baj, bár összehasonlítási tapasztalatom sincs, viszont év vége körül egy városi mászkálós kocsira lecserélem a mostanit, ahhoz ha majd nem kapok gumikat 100% 4 évszakosat fogok venni. Feleslegesnek tartom ezeket a cserélgetéseket, főleg ha városba lesz használva, és valószínű Michelin CrossClimate lesz a befutó, mindenhol megállja a helyét.
-
Szada85
aktív tag
válasz
mrx1212 #73074 üzenetére
Az a baj, ez is hasonló téma, mint az olajcsere, mindenki arra a típusra fog esküdni, amit Ö épp használ.
Én az eddigi összes autómba cserekor Exide-ot raktam, lehet csak placebó, de engem megnyugtat, ha valami "komolyabb" akkumulátor van benne, de ettöl függetlenül simán lehet, hogy egy ilyen Electric Power is kihúzza évekig.
Gyorsan rákerestem, neten 13 eze körül van az általad írt Electric Power, a Bosch/Exide márkák pedig 17-18 Ezer körül, tehát akkora szórás sincs köztük árban Sem. Én valószínü áldoznék rá picit többet, és akár egy Varta, Bosch, Exide trióból választanék.
De ez mégegyszer, csak az én véleményem. -
HoaryFox
őstag
válasz
mrx1212 #72535 üzenetére
Én B Vekiben 4x GE Megalight Ultra +120% H7 van (2x tompított, 2x távolsági) és nagyon jól világít, én teljesen meg vagyok velük elégedve. Főleg ha felnyomom a refit, mind a 4 ég, hát, kicsit hozzájárulok a fényszennyezéshez
Szada85 és Pety (sok y-nal
) köszönöm a minitalit, igazán jót beszélgettünk, én és a Veki sikeresen hazaértünk!
-
válasz
mrx1212 #72535 üzenetére
Ezeket is lehet cserélni, csak 1 dologra kell figyelni, de nagyon: autóval együtt cseréld, ami legyen legalább egy K Astra. A LED mátrix talán kielégíti az igényeket.
De hogy ne csak a véredet szívjam, adok egy linket, ezt olvasd el légy szíves, azután gondolkodj el, van-e értelme LED H7-et-et tenni egy alapvetően izzószálra optimalizált lámpatestbe.
-
-
WP14
őstag
válasz
mrx1212 #70875 üzenetére
Conti szíjakat ajánlom és INA görgőket, legjobb minőségű e kettő. SKF régebben jobb volt szerelő barátom szerint, mára romlott a minősége, így inkább Dolz vízpumpát, vagy Magnettit vennék (ahogy vettem is) és, ha termosztát csere is lesz, abból Wahler.
Szűrőkből pedig a MANN. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós topik
- Netfone
- Jelszókezelők
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3059
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- AKCIÓ! Apple Mac Studio M1 MAX 2022 32GB 512GB számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Asrock B365M i5 9600KF 16GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD RX 5700XT 8GB Zalman N5 FSP 700W
- Beszámítás! Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2020 64GB 4G tablet garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest