- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Android szakmai topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
Hirdetés
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
farkas-j
őstag
válasz
farkas-j #107714 üzenetére
Megoldódott! Egy Facebook-os csoportban kaptam segítséget. Linkelem, hátha másnak is szüksége lehet rá. Itt lehet venni gyújtótekercs csatlakozó javító készletet.
-
toompa
őstag
válasz
farkas-j #102473 üzenetére
Ha nem füstölt, nem kell hengerfejesre gondolni.
Nekem is olajos volt a hűtővizem. Olajhűtő tömités megoldotta. Kapott egy új kiegyenlítő tartályt hogy szép legyen, átmosták a rendszert és feltöltötték új fagyállóval. A kupak pedig lehet a rövid távoktól habos.
Valahol elfolyt a víz, az lehet egy fűtéscső.
Majd megnézik.
De ha úgy járt víz nélkül, akkor megfőhetett a motor, az pedig baj. Az asszonynak az volt az első hogy megmutattam mit nézzen sűrűn.
A Corsa D-ben vízhőmérséklet mérő sincs sajna. -
mephi666
nagyúr
válasz
farkas-j #102473 üzenetére
c14nz-n én is ezzel nyugtattam magam, hogy "a sok városi 5km miatt mustárosodik az olaj"
...mondjuk ott a kiegyenlítőből nem fogyott, de idővel a 4-es hengernél jött az égéskimaradás, a 60 lóból meg vagy 15 elment szabadságra
(Zafit szintén 90%ban városban használjuk... nem habosodik az olaj egyáltalán és a víz sem fogy)
kipufogónak nincs fagyállószaga? nem ereget fehér gőzt nagyobb gázra?
próbáltad felönteni, megnézni hogy mennyire kevés víz maradt a rendszerben?
-
Greentea
senior tag
válasz
farkas-j #100345 üzenetére
13,8 teljesen jó. Ha a fogyasztókat rádobod akkor is tartja ezt az értéket?
2 hónapja halt be nálam a generátor H Astran, bent a központi kijelző mellett minden izzó vibrált, kint első fényszóró tompított stb. szintén.szerk: Generátor mellett a saruknál illetve a testkábelnél is érdemes szétnézni. Utóbbit számos Opelben "alulméretezték".
-
gban
veterán
-
dewill79
tag
válasz
farkas-j #100345 üzenetére
Szia , szerintem jó helyen tapogatózol. Nézesd meg. A 13.8V alapjáraton, terhelés nélkül jónak tűnik, de ha felkapcsolod a világítást és lejjebb esik pár voltot, akkor a generátor fesszabályzója lehet ludas. Emelt fordulaton tartósan 14V felett kell lennie a töltőfesznek.
-
mephi666
nagyúr
válasz
farkas-j #99879 üzenetére
2óra töltés után levittem az akkut, hogy legalább be lehessen zárni a kocsit: multiméterben csak 20A-s tartományban tudtam mérni, mert ki van égve a biztosítékja: 0,8-1A közti folyást mértem... ez eléggé krvasoknak tűnik: érthető, ha 1hét alatt így lefogyott (hétvégén több időm lesz, akkor majd nézegetem a biztosítékokat: ha jól látom az akku mellett a motortérben van 1 tábla meg hátul a csomagtartóban +1)
-
válasz
farkas-j #99375 üzenetére
Május elején hoztunk egy B14XER motoros corsát anyunak. A tulaj gondos volt, volt olajcsere 5000 km-nél aztán kb 18 ekm.
Mindezek ellenére a vásárlás után kevéssel csörgő hang volt, amit (mint kiderült) a kipufogó oldalon meghibásodott pár db hidraulikus szelepemelő okozott. 80 ekm jár a mutató 4,5 éves a kocsi. Ekkor kapott új vezérlést, meg hidrotőkéket stb.
Reméljük egy darabig nem lesz ezekkel gond. -
Tikakukac
titán
válasz
farkas-j #95402 üzenetére
Attól függ mivel küldik. 4 tömítés a szívó oldalon, 1 a fojtószelepnél, esetleg 1-1 tömítés az EGR 1 végéhez és tutira kihagytam még valamit. Nem tudom, de csinálod hamarabb, így majd én tőled fogom megtudni
Én SKF-et rakattam, nekem még volt benne bizadalmam, meglátjuk.
-
bul07
nagyúr
válasz
farkas-j #95402 üzenetére
Igaz nem lánc hanem a szíj de ugyan úgy DAYCO szett ment édesapám Meriva A, Y17DT-be még február elején, nincs gond eddig
Én úgy ítélném meg a dolgot hogy mennyit mész a kocsival és hogy kb mennyi időre tervezel vele
Ha sokat mész akkor érdemesebb jobb alkatrészt venni, ha nem sokat és úgyis csere lesz pár éven belül akkor jó a közepes minőség olcsóbbanPersze van egy két dolog amin nem érdemes spórolni
Ilyen az olajszűrő levegőszűrő, és újabb dízel esetén a gázolaj szűrő -
farkas-j
őstag
válasz
farkas-j #95302 üzenetére
A Z14XEP-s Merivánkba vezérműlánc csere lesz. Két szerelő is a DAYCO vezérműlánc készletet ajánlotta. Kb. 38eFt-ba kerülne. Tényleg jó választás lenne?
A szívósor is felújításra kerül (kapom a cseredarabot) milyen tömítések kellenek még a "nagy" tömítésen kívül? Jja, és ebből 4db kell? Nekem úgy tűnik, mintha egy O gyűrűre is szükség lenne de ezt csak tippelem. Ha igen, mi a neve, ill. kell e még hozzá valahová tömítést vennem? Előre is köszönöm a választ! -
-
Tikakukac
titán
-
zgospel
őstag
válasz
farkas-j #95302 üzenetére
Szintén G Astra, tavaly novemberben cseréltük, és a Bárdiban vettünk kedvezménnyel elölre Juratek tárcsákat és Bosch betéteket. A 2 db tárcsa bruttó 10 ezer Ft volt, a betétkészlet pedig bruttó 6800 Ft. Az árakat tekintve a Cromaxnál ezeket csak drágábban találtam meg.
Nem nyikkannak, nincs hangjuk, nem tapasztaltam eddig semmi rendelleneset.A szívósor felújítással kapcsolatban lenne egy amatőr kérdésem:
Nekem Z14XE a motorkód és azt már én is megfigyeltem, hogy picit dízeles hangja van alapjáraton a motornak. De ez már 6 éve amióta nálam van ilyen. Szerelőket amikor kérdeztem hogy mi ez az enyhe kerregő hang mindig azt mondták rá, hogy ez az olajtőkék hangja és ezeknél az ecotec motoroknál ez normális, nincs vele baj, nem kell vele foglalkozni. Mivel én nem értek hozzá ezért ezt elfogadtam.
Viszont amit linkeltél oldalt ott volt egy videó, ami a szívósor kattogás hangját mutatja, és az is valami hasonló. Elképzelhető hogy nálam is ez a probléma és felújításra szorul? Vagy a szerelők mondták jól? -
válasz
farkas-j #95089 üzenetére
Az e5 szav-ideje 1 év
Az e10 esetén ez fél év.
Szerintem azért hetente be kell indítani, meg kell járatni (akár 10km-es utat menni vele).
Ha meg megyünk vele, akkor pár liter táltossal (100-as, ilyenolyan adalékos plusz-extra-max-evo-power-póver) felhigítva elállaz' soká.
szerintem...szerk.: ha tele van a tank, akkor talán még kevésbé párolog.
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
farkas-j #94285 üzenetére
Azért az utóbbi idöben jobban rá vannak szállva a rend éber örei a mindenféle átalakításokra, egy ilyen futkorászó fényizé meg elég feltünö tud lenni.
Valami erösebb LED-es izzót nem tudsz esetleg belerakni? Én lehet ilyesmit próbálnék inkább.(Nekem nincs tapasztalatom velük, de lumenetnél találni féklámpához is combosabb darabot, hátha.)
-
bazsimano
őstag
válasz
farkas-j #94160 üzenetére
elvileg azt olvastam-hallotam, hogy 7-10 eves autonal erdemes a vezerles csere, és ha mar okoskereknel van a mester akkor mar csinálja is meg.
gban: okoskereket sajnos nagyon elkezdett kerregni/traktorozni a motor.(szerelo is nagyon meg volt lepodve hogy 41e km es hogy okoskerek) szerelo akinel voltam mindenkepp mondta, hogy ra akar nezni és lépésről lépésre menni, hogy előbb megnézi és kicserél egy dolgot, már nem emlékszem mit mondott
használom, ha nincsen renbden akkor megyünk tovább...csak nem akarok ebbe annyira belemenni mert több idő ki ki utazni mint odamenni megcsinalja az egészet és kész...
-
Sanki
addikt
válasz
farkas-j #93981 üzenetére
Na lebontottam a cuccot. Hát van baj..
[kép]A kábelköteget végig lehetne húzni az üveg alatt? Mert úgy lenne a legkényelmesebb javítani. Viszont félúton ott van az ablakfűtés kábele, amit nem tudok széthúzni és 1 kábel biztosan ott ér véget, mert 9 van az alján és már csak 8 van a másik végén..
-
betyar1974
senior tag
válasz
farkas-j #93959 üzenetére
Este csak ha nagyon szükséges, akkor közlekedek. Nagyon sok a vad, pl. csak ma reggel(még sötét volt) vetésen, 20 m-re tőlem kb. 15db szarvas. Azért vacakolok a lámpákkal, mert úgy néz ki a munkám végett, sötétbe kell 1+1órát utaznom. Majd felrakok tető csomagtartót és rászerelek 6db távfényszórót!
-
Tikakukac
titán
válasz
farkas-j #93053 üzenetére
Itt a gyári gyertya, motorkódra pontos. A dupla pöcöktetős és egyebek más motorokhoz vannak előírva.
-
ntomka
nagyúr
válasz
farkas-j #93029 üzenetére
Tikakukac szerintem arra akar kilyukadni, hogy a gyári minőség árán egy több pólusú gyertya szinte kizárt, hogy többet nyújtson, mint az előbbi (ugye gazdasági tény, hogy többet nehéz nyújtani ugyanakkora költségből, hacsak a gyártás során nem faragtak valahol a költségen, ami gyertyák esetében nem valószínű), így hacsak nem kitartasz a több pólusú mellett, akkor többet is kéne rá költeni, hogy ténylegesen többet is kapj. És a kérdés amit felvet, hogy megéri-e?
(Azt nem néztem meg, hogy neked a gyári minőségű mennyibe kerülhet.)
-
Tikakukac
titán
válasz
farkas-j #93029 üzenetére
Messzemenőkig igaza van a barátodnak. Nem véletlen helikopterszerelő.
Más kérdés, hogy vajon a sima "alap" és "fapad" gyári gyertyával hány embernek van és volt teljesítményvesztése, égéskimaradása vagy bármilyen egyéb tünete. Szerintem nullának. Ezért mondtam, hogy emiatt most betenni 300 pólusú vagy valami irgalmatlan irídium cuccot totál felesleges és csak magad szívatod azzal, hogy lekorlátozod a kínálatot. Gyári GM logóssal megveszed az eredetit nagyon max, de inkább a vele egyező Boscht/Densot, ellenőrzöd a hézagot és pontosan ugyanilyen boldog leszel.
-
Tikakukac
titán
-
Szada85
aktív tag
válasz
farkas-j #92274 üzenetére
Nem lennék meglepve, ha kiderülne, hogy nem egyedi, és nem is feltétlen csak Opel specifikus esetröl van szó… Akkora svindlik lehetnek a világban, csak néha 1-1 ilyen borul (Il Ferro pl., most ez), és akkor visszhangot kap a dolog pár hétig, aztán megy minden tovább.
-
Tikakukac
titán
válasz
farkas-j #91886 üzenetére
Nem hiszem, hogy bárki ne venné észre az autóján ha egy beavatkozás után az jobban húz, jobban gyorsul, hogyha egy emelkedőn korábban csak visszaváltással tudott felmenni most meg röhögve felmegy rajta, valamint a tankolásoknál és a fed komputer adatainál is azt látja, hogy az autója kevesebbet fogyaszt mint korábban.
Ugye ismerjük mindannyian a vízcsőre tett mágnes után literrel kevesebbel autózókat. Ha úgy nézzük a dolgot, működik. A homeopátiára is egész iparág épült és milyen jól tejelAz is lehetetlen, hogy az éves szerviznél kérésre leméretve az autó még mindig kényelmesen teljesíti az euró 6-os normát.
Nem lehetetlen. DPF ütések után is tudnak autók simán átmenni műszakin. Az más kérdés, hogy akkor eredetileg ott igen jól tolták a mérnökök.Az is lehetetlen, hogy egy jóval fiatalabb fejlesztésű, újabb B14XER motort be lehessen úgy állítani, hogy tudja azt a nyomatékot és teljesítményt mint a 15-20 éves fejlesztésű Z14XER motor.
Ez sem lehetetlen. Csak az előző mondattal kombinálva úgynevezett ellentmondásokba ütközünk. Erre a gázpedál-tuning nevezetű eljárást szokták bevetni a tunerek. 30%-ra 100%-as pillangó és már ugrik is a vas.Most azon gondolkodom, hogy lehet hozzá sem nyúltak az autóhoz, csak engem és a családomat hipnotizálták?
Attól függ. Pufó, chip, direkt szűrős sztorit mesélt Göbi, hogy mérés előtt a srác betippelt 25 lovat pluszba, mert úgy megy a kocsi, hogy atyaég. Na, gyári alá ment vagy 20-al. A hit hegyeket mozgat.Bár ebben az a buktató, hogy csak én voltam jelen a beavatkozásnál. Vagy lehet, hogy a Rigotech-es fiuk jobbak mint Uri Geller és pl. a lányomat és a családtagokat is távolról hipnotizálták? :Y
Nincs benne buktató, ebben az esetben te vetted át a hipnotizőr szerepét. Esetünkben te voltál Uri bácsi és a családod a közönségDe, hogy véglegesen pontot tegyünk a dolog végére lenne egy javaslatom. Elvégeztetem a mérőpadi vizsgálatot. Ha a mérés azt igazolja, hogy a B14XER motor jelenlegi teljesítménye jobb mint a gyári beállítással, azaz kb. hozza azt a nyomaték és teljesítmény görbét mint a 15-20 éves fejlesztésű gyári beállítású Z14XEP, akkor Te kifizeted a mérés árát, cserébe bekeretezve elküldöm neked a mérési diagramokat.
Teljesen jó. Mondjuk azzal kezdjük, hogy nem hozzájuk viszed vissza. Van még pár pad, nézz rá egy függetlenre, nehogy esetleg bármilyen tényező kicsit befolyásolja a dolgokat.
Ha kiderül, hogy nem igaz a teljesítmény javulás, akkor a mérést én fizetem, plusz kifizetem neked is még pluszban a mérés árát. A Te szempontodból nézve nem lehet kockázat, hiszen Te tudod a tutit így számodra nincs kockázat. A Te szemszögedből csak én kockáztatok. Még azt is vállalom, hogy a teljes mérés mentét videóra veszem, nehogy az legyen a kibúvó, hogy nem az én autómról készült a mérés. Összehozzuk a dolgot?
De nem értem min megy a rugó. Totalcar, Erőmérő. Basszus, erre van a sorozatIngyen és bérmentve mérik a verdákat, lesz videó is róla, van pár mérnök is ott helyben ha lenne kérdés. Én azt nem értem mire vártál ennyit
-
ArthurShelby
addikt
válasz
farkas-j #91878 üzenetére
Én a teljesítmény javulást elhiszem, én a környezeti normák megmaradását nem gondolom reálisnak, és ezt senki nem fogja lemérni, csak a lelkiismeretének kell, hogy ezt mondják.
(Nekem múltkor a részecskeszűrő kikötését ajánlották föl a szerelők, azt mondták hogy a környezetvédelmi besorolás nem fog változni.) -
Tikakukac
titán
válasz
farkas-j #91881 üzenetére
Gondolom elkerülte a figyelmedet, hogy az enyémben nincs turbó.
A WoT-ok gondja ez. Qrva nehéz kibányászni mihez mit kötsz. Bőven szórjad azt az entert. Ha meg nem turbós szerencsétlen, hát akkor van csak baj igazán. Ez a rohadt levegő gonosz egy teremtés ám.Ezért kell megvenni horror áron a gyári dokumentációt, így többek között az is kiderül, hogy megfelelő protokollon a naplózás megkerülhető.
Nem a naplózásról volt eddig szó. Ha átírsz egy értéket, azt én látom. Az, hogy sügérek nézik, az nem tartozik ide. Ilyen alapon anyámnak is mutathatnád egy gyúródeszkán az ECU-t, hogy nézzed, hát gyári.Biztosan tök hülye és a második autóját is tönkre akarta tettetni, vagy sok kidobnivaló pénze volt!
Ezt sajnos nem tudom. De sajnos értékesítés és szerviz téren lehúztam annyi időt, hogy bátran merem mondani, hogy a vásárlók elég jelentős része szinte kívánja, hogy átverjék vagy lehúzzák vagy megetessék őket. Olaj és felületnemesítő adalékok, NASA cuccok, mágnesek, amit csak akarsz. Minden van. Ki miben hisz. Határ a csillagos ég. A tuti még valami okos vízre passzoló okos hűtőfolyadék lenne.Jelen esetben a Rigotech-el nagyon jók a tapasztalataim. Ezenkívül ott volt a 2 hét visszaállítási garancia. Max 10eFt-ot buktam volna ha vissza kellett volna állítani a gyári verzióra. De nem kellett!
Okés, de még azt sem tudjuk egyáltalán mit kellett volna egyáltalán visszaállítani, hiszen azt sem tudjuk mi állítódott át a szívóbenyán, amitől hirtelen elkezdte felzabálni a féltengelyt, úgy gyűri az aszfaltot.A tények viszont makacs dolgok
Ezek azok, amiből semmi, az ég egy adta világon eddig semmi sem került elő. Csak 15000 karakternyi nagyon durván szubjektív és a témára nagyon kevés rálátással bíró tudással is erősen kilógó lábas sztorik.Ráadásul biztosan nem varázslat a beavatkozás, hiszen a 2005-ös gyártású azonos köbcentis autóm tudta ezt a menettulajdonságot. Ebből kifolyólag egy fejlettebb motorból hozzáértéssel gondolom nem varázslat ugyanazt kihozni mint egy14 évvel ezelőttiből, ha megfelelő dokumentáció, műszerezettség és a szakértelem rendelkezésre áll.
Sőt. Még a fizikát is át tudod kenni a palánkon, gyári ECU-val meg aztán végképp. Havassy Petiék nem tudom mit szórakoznak amúgy annyit, hát bakker csipsztuning aztán a szívó is úgy veszi a lapot, mintha kerozinnal menne.
,
A többi kétségedet szerintem oszd meg a Rigotech-el, velük biztosan jobban eltudsz szakmázni mint velem, és talán még választ is kapsz tőlük a mikéntekre.
Ezt már előttem is próbálták. Sajnos válasz az nem sok van, mert titok minden, amit nem csodálok, van mit, ölnének sok műhelyben ilyenekért. Az pedig, hogy milyen körülmények között készülnek el az elégedett videók és maradnak fent a remek kommentek... nem adok tippeket, szerintem tudod már -
Tikakukac
titán
válasz
farkas-j #91878 üzenetére
Végül egyöntetűen az derült ki, hogy az új B-ben a gyári motorvezérlő program okozza ezt a rossz menettulajdonságot.
Okés, gondolom ha egyöntetűen kiderült, akkor meg is tudhatjuk mi is ez a rossz menettulajdonságot okozó dolog. Mert hát ezt "javították" ki. Véletlenül sem lett odatekerve az turbó egy kis púpra, ami a kedvenc tuning-fogás. Hanula Barna neve talán mond valamit. Egyik előadásán pont ezzel példálózott. A gyorsabb és a picsánrúgós között az a diffi, hogy előbbi tényleg gyorsabb, utóbbira meg lehet csettinteni.És amiért itt a fórumon "lehurrogtak" az az, hogy nem tudom papírokkal alátámasztani a változást.
És ezért ismét fogok is hurrogni és akik teszik, jól is teszik. Ne szórakozz már. Minden hitelesítve, letöltve, mentve és mérve mégis egy rohadt kanyi infó nincs, nem még egy jelleggörbe előtte-utána, mert építkezünk-elromlott a mosógép-beteg a gyerek-jönnek a démonok? Legjobb ügyfél, evör. Elviszi a gépet így is, reklámot is csinál. 21. század, imádlak.
De tudod mit, nekem nem is kell, hiszen én is és a lányom is tökéletesen éreztük a különbséget! Én nyugodt szívvel ajánlom, hogy egy HOZZÁÉRTŐVEL csináltass motorvezérlő program optimalizálást.
Nekem az ilyen megkerülöm az EPROMOT és nem látják és egyéb résznél bukott be az egész sajnos. Ez pontosan az, amikor a laikusokat etetik. Hacsak nem kaptál standalone ECU-t, amit a kötegre építettek be ingyen fél miskáért és nem szereled ki mielőtt gépre dugják, az utolsó kis bitecske is ki lesz szedve a chipekből. Mert vajon a kocsi magától mit csinál? Megmondták neki, hogy kezdjen el sunyiban máshonnan értékeket olvasni, de amint felrakják egy szervizes gépre fogja be a száját?
Én valóban támogatom, hogy hozzáértővel programoztassunk bármit. Legyen az mosógép, autó vagy egy sima riasztó. Csak vigyünk magunkkal olyat, aki legalább egyszer látott már egy chipet és látott hardverközeli programozást, mert akkor 3 perc alatt lejön, hogy amivel a tuningmester foglalkozik, az inkább mágia. -
odorgg
addikt
válasz
farkas-j #91878 üzenetére
Ez így szerintem teljesen ok, egy ilyen optimalizálást én is szívesen beválalnék az 1.4-es G Astrával is, ha nem a világvégén lennének, és nem kéne rászánni egy egész napot.
Nekem sem a +lóerő lenne a lényeg, de ha klímát jobban bírná, illetve ha mondjuk egy veszélyesebb, nem belátható kereszteződésben, nem úgy kéne elindulni, hogy padló,kávé, cigi. miatyánk, és majd ezek után mozdul az autó, azt tudnám díjazni. Nagyon tré a gázreakció sajnos...
-
-
Tikakukac
titán
válasz
farkas-j #90113 üzenetére
Téma zárható, amíg objektív mérési jegyzőkönyv nincs, addig ezt nyugodtan rakhatjuk el a spájzba.
Utolsó bekezdéshez: az a cég, ami gyilkolja le a kommenteket, törölget és csak azokat hagyja meg, ami neki tetszik és ezt hangoztatja is... hát az nálam nem a jó hírnév és főleg nem a megbízhatóság jele -
F_Gergely
őstag
válasz
farkas-j #90104 üzenetére
Én nem vagyok a chiptuning ellen, csak nagyon sok helyen eszetlenül az autó műszaki paramétereit figyelmen kivül hagyva húzzák a motort, illetve nem mérik padon az autót.
Csak egy példa:
Rengeteg 1.9DTH motort húznak túl annyira hogy a nyomaték 400 felett van. Nagyon szép és jó csak a váltó meg 400 nm-t bír el max. A usernek megcsinálják és mutogatják hogy húúúú de király csak pár 10 ezer km múlva széthullik a váltója. Féltengelyről miegymásról nem is beszélve.
Szóval lehet ezt jól és korrektül csinálni, megnézni mekkora terhelést bír el az autón lévő váltó, kuplung, féltengely miegymás, és ezek figyelembevételével lehet mókolni.
És mérjenek padon elötte, utána, és mutassák számok azt amit csináltak nem pedig "érzem a különbséget" hanem legyen leírva, mérve. Akkor oké.
Rengeteg autó hullik szét mert eszetlenül túlhúzzák őket, mert fogalmuk sincs a laptop mögött, hogy az adott autó adott alkatrészei mekkora terhelést bírnak el. Nem véletlenül szokták pl.: keválorztatni a kuplungot, mert amúgy elnyalódna pár 10 ezer km alatt. -
F_Gergely
őstag
válasz
farkas-j #89802 üzenetére
Szia,
DEPO-t tudom ajánlani nekem az volt a vectrában, ellenben a TYC-et nem ajánlom (azt cseréltem DEPO-ra), beállíthatatlan, és borzalmasan gyengén világított.
DEPO lámpával én nagyon megvoltam elégedve, osram izzóval hibátlan volt, én nagyon szerettem, 5 évig használtam, semmi bajom nem volt vele.
Közvetlenül a DEPO-nál szerintem a legolcsóbb, én is náluk vettem. -
-=RelakS=-
veterán
válasz
farkas-j #88385 üzenetére
Astra K, rendeltem bele Elektromos fűtés-jégmentesítést.
Olyan enyhe kis tavaszi hegyi levegőt fúj percekig, hogy azt hittem, kihagyták a rendeléskor. Nemrég az energiafogyasztók listáján találtam meg, hogy tényleg benne vanEhhez képest ha áll az autó, még hidegnek mutatja a műszer a motort, de a pára jó részét már ledobta. Azt még nem vártam meg, hogy a jeged is ledobja.
Ja, a fűthető kormány Isten áldotta találmány
-
nyemi
csendes tag
válasz
farkas-j #88257 üzenetére
Idézet:"Elkeserítelek, de a GM nem vizsgálja az olajokat. Ő csak kiad egy követelményt, amit a gyártók ha tudják teljesítik, és ha megéri nekik, akkor megvehetik a Dexos minősítési logót.
Kiragadom az alábbi cikkből a Dexos minősítéssel kapcsolatos részletet:
"- a termék gyártója befizette a General Motorsnak a dexos2 logo használatának liszenszdíját, így feltüntetheti azt a címkén anélkül, hogy bárki ellenőrizné, mi van a flakonban"Én nem hiszem el amit mondasz.
Mert ha garanciában tönkremegy az autó , pedig Dexos2 olajat kapott, ott az autógyártónak kell viseli a költséget. Szóval érdeke, hogy olyan olajhoz adja csak a nevét ami nem tesz kárt a termékébe.Ezért van gondolom köztük egy kölcsönös bizalom.
Inkább más itt a helyzet. Rengeteg olyan olajgyártó is van , aki nem szeretne kimaradni GM autók olaj ellátásából ezért Dexos2 minősítéssel ajánlják olajukat , holott az elvárt gyártói szabvány nincs mögötte.
Megvenni meg nem akarják mert ahhoz meg minőséget kéne produkálni az előbb említett bizalom miatt.
Mert akárhogy is nézzük GM-hez képest egy olajgyártó csak kis hal.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2132
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Xiaomi Redmi Note 9 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciáva
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 1TB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3051
- REFURBISHED és ÚJ - HP USB-C/A Universal Dock G2 docking station (5TW13AA) (DisplayLink)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest