- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Íme az új Android Auto!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
amargo
addikt
Ecotec em volt z14xe a közel 4 ev alatt kb 6-8 olajcserem volt, egyszer sem fogyott belőle az olaj, max amikor elsőnek még GM 5w-30 raktam bele, de akkor is max 2-3 dl. utána mobile1, castrol 5w-30 volt.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
mrx1212
tag
-
_seth_
veterán
Írtam üzit
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Ahogy írod, csak le kell szedni a felső műanyagot (üveget) az izzó helyére megy a foglalat és már mehet is a helyére.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Petyyyyy
addikt
Ránézésre az a talp ugyanúgy néz ki, mint ami a G Astrán meg a két körlámpás Polo-n van.
If Vectra.antenna == Astra.antenna then
switch (gumi_alatet) {
case "eredeti":
Kosarba_tesz(gumi_alatet,1);
break;
case "VW_Polo_negylampas":
Kosarba_tesz(gumi_alatet,1);
break;
default: echo "Nem kompatibilis a gumitalp!";
}[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
WP14
őstag
A mérnökök nem a suttyó, kontárok autóhasználatához viszonyítva adják meg az ajánlást olajokra, hanem a "normál" üzemben tartásra. De igazad van a példáddal, bár azoknak nem adnék talicskát SE!
A nem megfelelő olaj használatával az élettartama rövidülhet az adott motornak, a GM a specifikációjuk által garantálják a maximális élettartamot - ez a titok csupán.
(#72075) mephi666 Közben néhány szabvány megszűnt, amiket újabbak váltottak fel és, mint kétszer már írtam, a régi motorokkal visszafelé kompatibilisek az újabb olajok.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
Nem bukik, mert ez épp azért van, hogy ne bukjon, amit írtam: "az újabb olajok visszafelé kompatibilisek a régebbi motorokkal"
Szerkesztésedre: A mérnökök nem véletlen vannak az autógyárakban, minden paramétert, számítást tudnak minden motorról, az olajokról szintén, tehát TUDJÁK, hogy az adott olaj jó-e a régebbi motorokba, avagy nem.
[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
WP14
őstag
"Mondjuk, én ezt is vitatnám, mert mikor fog a GM egy új fejlesztésű olajat letesztelni egy X16XEL-ben, például?"
Ha elolvasod az ajánlásokat, akkor látható bennük, hogy az újabb olajok visszafelé kompatibilisek a régebbi motorokkal - ilyen egyszerű ez.Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
mohabá 007
aktív tag
Az X1.6XEL tipusbetegsége,hogy idővel jobban eszi az olajat.Ez azért van mert a dugattyúgyűrűk puhább anyagból vannak,ezért jobban kopnak,viszont cserébe kevésbé koptatják a hengerek falát,ez meg az előnye.A dugattyúgyűrűk cseréje sokat javít a helyzeten.
Aki viszont azt állította,(másik topik)hogy a hengerfej levételével ki lehet cseréli a dugattyúgyűrűket,az nem szerelő,de varázsló. ("..Meg gyűrűzni a dugattyúkat, hogyha lent van a hengerfej. Semmi komoly dolog.")Komplett hidrotőke csere,és megszünik a csattogás.Az is lehet,hogy a szelepek még jók,csak be kell csiszolni,és csak a szelepvezetőket,és a szelepszár szimmeringeket kell cserélni,és bízni benne,hogy a főtengellyel,hajtókar csapágyakkal nincs különösebb gond.Mivel hosszabb távra tervezel,ezeket mindenképp meg kell csináltatni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
tiboryan04
csendes tag
Köszönöm az építő jellegű válaszokat, a közeljövőben ránézek az agr-es témára. Jelentkezem a fejleményekkel amint lesz valami. Megpróbálom majd dokumentálni az eseményeket. Szerszám van, op com kábel van, szkóp van, szervízkönyv van. Meglátjuk mit tudok kifőzni belőle, ha semmit marad a szervíz és esetlegesen a motorbontás.
-
-
Petyyyyy
addikt
Még csak annyit, hogy mi a szösz indokolja a 10K árkülönbséget pluszban a Contihoz képest?
Petike 225/45 méretben nézelődik - mer azér - és bizony ennyi a diffi. Mondjuk jó lenne a csendes gumi, de valamit enni is kéne.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
Petyyyyy
addikt
Ne is törődj vele ha leoltanak. Azért kell a faszántos gumma a 100 nyúlmókushoz is, hogy jól tudj manőverezni, tapadj a kanyarban és jó fékutad legyen. Aki azt hiszi köridőt megyünk dönteni a zöld pokolba, az rosszul hiszi.
Még nem végleges a dolog, úgyhogy ránézek köszi.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
_seth_
veterán
Aham, tehát multiméter alatt nem a vezetékes mérőműszerre gondolsz hanem egy alkatrészre Csak most esett le.
Ezt az alkatrészt hol lehet megtalálni benne? És lehet összefüggés a multimeter és a rádió kikapcsolása között?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Multimeterem van, de hol érdemes hozzáfogni? Komplett műszerfalat cseréltél?
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
sNORh
addikt
Tudom, nem felróni akartam, csak jeleztem mi lett, mindegy amúgy 10 euro a Magnatec ami volt benne ez meg 14e, viszont prémium olaj. Biztos jobb fényévekkel, de nálam Most nem vált be. Volt egyébként már A6-omba az nagyon szerette. Csak ki fogom próbálni a Q8-at
diablo: Jaja, á dehogynem előtte is ugyanígy ette, de ma néztem épp a gyári könyvét 0,075l/100(majdnem deci/100) a megengedett, alapból sok. Ez egy ilyen konstrukció, beletörődtem. Majd ha lesz sok pénzem, veszek egy e39 525i-t, az csak a benzint fogja enni Ja egyébként, és az sem fog fájni, mivel ennek 12l a vegyese, városi 14-5 De amúgy szeretem, csak mindegy lenne ha egy v6-ot tankolnék akkor már.
[ Szerkesztve ]
Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
sNORh
addikt
Na megtörtént az olajcsere. Liqui MolyT4100
Sajna nem lett jobb, sőtt. Csere óta most kereken 2000km(1350 pálya), a maradék is sok pályát taretalmaz munkába menet. Nívópálca épp hogy a minimum felett egy mm-el olajos.
2000km=8-9dl Kicsit mintha csattogósabb is lenne. 5-6000-nél csere másra.Az önbizalom egyszerűen az a nyugodt, magabiztos állapot,ami pofára esés előtt eltölti az embert. "bár a két legismertebb tesztprogram, a Prime95, meg a world of warcraft hiba nélkül lefut" xD by Soni84
-
beg
veterán
Ott a nepper és a szervizes jó barát volt hidd el. Egy profi bontás nélkül látja hogy volt-e bárhol törve, javítva. Ha javítva volt akkor gyári vagy sufni javítás közt is tud különbséget tenni.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
Chiftain
aktív tag
Hát lehet hogy nem opeles, vagy nem úgy mint a régebbi típusok. De szerintem a K astra főleg a kombi, és ez az új insignia is igazán jól sikerültek. Lehet mondani hogy nyúltak elemeket más gyártóktól, de nem hinném hogy ez baj. Főleg hogy már mindent lerajzoltak amit le lehetett, úgyhogy nem az opel az egyetlen.
-
Declare
őstag
Kerdezz/nezz utanna a gumis topicban.
Arra figyelj, hogy xl legyen a terhelesi indexe vagy minek hivjak , illetve van olyan, hogy "perem vedös", akkor van egy kis kidomborodo resz körbe a gumi külsejen a felni perem közeleben. Az padkazasnal is vedi a felnit, meg katyuban is.
Nokia es a Toyo is jo gumkat gyart amugy en a michelin primacy 3 at vettem kb 2 eve es szepen teszi a dolgat -
M_o_g_y_i
őstag
EZT kattintsd meg, és látod milyen lenne az aláírásomban lévő felnivel.
Szumma-szummárum, a gumi 4mm-rel állna csak közelebb a peremhez, ez nemhogy ocsmány, hanem szebb. Itt nem centikről van sző, hogy beleérjen a kasztniba.
8mm-rel növekedne a nyomtáv (kanyarstabilitás), ezt a kerékcsapágyak bőven elviselik.
A 6,5" széles felni jobb lenne a guminak is, feszesebben áll rajta, kanyarban nem rogy be annyit.
Az autódnak az 1.7 CDTI motorral szerelt változatán a gyári gumik/felnik egyike a 195/55R16 6Jx16 ET40 páros, amiről beszélek felni és az általad megadott gumimérettel csont ugyanazok a kerék-külsőív méretek, tehát 100% nem fog beleérni semmibe. Belül meg főleg nem.
Ha lehetne hirdetni a topicban, mondanám csekkold az aláírásom, de így csak offban súgom.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
mohabá 007
aktív tag
Hát az nem derül ki,hogy eredeti GM lenne. Ez viszont eredeti GM felni
Technikai infóra katt: Méret: 6x15 coll ET39
Szín: fekete
Kerékfelfogató csavarok száma: 4 db[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mohabá 007
aktív tag
Nem mindenki kínálja az ET 49-et
Corsa D (2006-tól) / Adam (2013-tól) 74 kw-ig / Corsa E (2015-től)
6x15 KO:4x100 KF:56,6 ET:39
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
kmarci25
veterán
Kihangosító is a kis cucc, nemcsak a zene megy át rajta. Erről beszélek... A rádiót már nem forgalmazzák, nyár elején az utolsó darabok egyikét fogtam ki, 20 ezer környékén. Így megvolt az egész 30 ezer alatt (kellett még keretet, meg egy antenna átalakítót vennem). Persze ha szánsz rá több pénzt, akkor sokkal gusztusosabb cuccot is lehet betenni... Ez a low budget megoldás.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
kmarci25
veterán
Nem tudom, mi a répa ez, de már nagyon erősen nézem, hogyan lehetne kib@szni az egészet, és dobni a helyére valami 2 DIN-es BT fejegységet...
Én ezt úgy oldottam meg, hogy vettem egy viszonylag elfogadható minőségű és áru Sony fejegységet amin van usb és aux bemenet (CD slot nincs is benne, számomra felesleges is lenne). Ezek után pedig vettem egy ki izét , amit jack kábellel tudok a fejegységre kötni aux-on, az izé pedig veszi a bluetooth jeleket. Ja és 2 DIN-es helyből átalakító műanyag idommal lehet 1 DIN-est csinálni.
"There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
trassher
addikt
Ehhez nem kell op-com.
Lejárt az év/km futásteljesítmény, szervizbe kell vinni. Inspection.
Törlése:
Benyomod a napi km számláló nullázógombját és úgy adod rá a gyújtást, majd még utána is nyomva tartod kb. 2 másodpercig (úgyis látni fogod mikor jó).
Ha jól sejtem ez g astra, b vectra, a zafira esetén is működik.[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
spiky03
veterán
Akkor így az 1.6-os is kiesik, mert az 116 LE...
A Turbóstól meg kicsit félek a fentebb leírtak miatt.
1.6 T az már 180 LE.Kérdés, hogy ezekben a több mint 150 ezer kilométer az még elfogadható?
Gondolom ha rendesen szervizelve volt, meg karbantartva, akkor nem olyan vészes ugye?SuperHeRo - Eladó! Lapp ölflex classic 110 CY tápkábel Oyaide dugókkal
-
Szada85
aktív tag
Indításkor azért lehet hangja - feltételezhetően, kiindulva én barátosném Z10XE, szintén láncos motorjából -, mert a láncnál olajnyomásos láncfeszítő van, tehát emiatt mire feláll a nyomás, szép feszes lesz a lánc, és nem lesz hangja.
Igazából szerintem senkit nem kell győzködnöd / magadat sem szabad hagyni befolyásolni, ha a büdzséd megengedi, hogy a vásárlás utáni első nagyszervízbe belefér a lánc és annak feszítőjének cseréje vagy vízpumpa csere, akkor ártani biztos nem ártasz vele, ahogy Te is írtad, fő a biztonság.
A vízhőmérővel kapcsolatban pedig ha használsz fiatalabb autót, annál úgyis azt fogod észrevenni, hogy amelyikben van is vízhőfokmérő, az is kb digitálisan működik, egyszercsak beszalad 90 fokra, és akkor is ott áll, ha a Szahara közepén kerülsz többórás dugóba.
-
w333
félisten
Vezérműláncot nem kell cserélni ... csak akkor ha már hallod a hangját hogy csörög, de az legalább min. 300-400 ezer Km -t simán kibír !
Vízpumpát inkább vezérléscserével együtt (szíjas autóknál) szokták ahol a vízpumpa a feszítőgörgő szerepét játssza, nálam pl. külön van a vízpumpa így csak akkor cserélem ha tönkremegy, szóval én a helyedben nem piszkálnám csak akkor ha kell (nálad is külön van a vízpumpa a vezérléstől ?) !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
HoaryFox
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest