Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz guppy_83 #25950 üzenetére

    Értem én hogy gőzgép de mi hajtja???
    ...én nem a t-nél írtam alá minden?....

    Nem értem a kérdésed, illetve többféleképpen is érhető.

    A T-től vetted, a T a forgalmazó, a T köteles a garanciát biztosítani.
    De ezt a T, mint bármely más forgalmazó, többféle módon is biztosíthatja.
    Megtehetné pl. azt is, hogy egyáltalán nem foglalkozik ő maga, közvetlenül garanciális ügyekkel.

    Mert a forgalmazó biztosíthatja úgy is a garanciát, hogy szerződött szervizeken keresztül intézteti a dolgot. Ha a gyártónak van Mo-n saját üzemeltetésű vagy szerződött márkaszervize, akkor azzal is. Ha nincs, akkor más szervizzel.
    Ebben az esetben a garanciajegyen szerepelnie kell a szervizek országos listájának, a vásárló pedig odamehet probléma esetén és csak oda.

    A T közvetlenül is intézi a garanciális ügyeket. A Nokia márkaszerviznek biztos van szerződése a T-vel, ezért fogadja be közvetlenül is javításra a T-s készülékeket.

    Írtam már: a jótállási kötelezettség a forgalmazóé, a módban viszont a forgalmazó dönt.
    Ha pedig esetileg nem elégedett valaki a garanciális ügyének elintézésével, akkor mehet panaszra a hatóságokhoz. Aztán vagy igazat adnak neki, vagy nem.
    Ennyi.

  • club1

    veterán

    válasz guppy_83 #25893 üzenetére

    Azokat a törvényhozókat tapsold meg, akik a 2003-ig élő és tényleg fogyasztóbarát törvényt úgy harmonizálták az EU-hoz, hogy abban a 3 munkanapon belüli cserén kívül egy konkrétum sem maradt.
    A régi törvény alapján 5 javítás után csereutalványt kellett a gyártónak kiállítania. Az aktuális törvény szerint pedig törekednie kell a jótállásra kötelezettnek, hogy 15 napon belül a készüléket kijavítsa. Ez sem konkrétum, hiszen én is törekedhetek, ha egyszer szorulásom van...

  • 1430

    senior tag

    válasz guppy_83 #25843 üzenetére

    Úgy érzem, ugyanazt írtad le mint eddig, csak pepitában. :U

    Nem azt írtam, hogy menj a Nokiához, hanem azt, hogy ha ragaszkodsz a cseréhez, azt a Nokiának mond, mert a Telekom csak közvetítő.

    A többire nem is reflektálnék, mert úgy sem lenne értelme. Feladom! :R

  • GLOCK34

    aktív tag

    válasz guppy_83 #25843 üzenetére

    Még olvasni is rossz ezt a vesszőfutást amit Veled csinálnak!
    Legalább arra az időszakra jóváírják a havidíjat amíg b....szoskodnak?
    Remélem elismerik,hogy igazad van.

  • 1430

    senior tag

    válasz guppy_83 #25811 üzenetére

    Nézd, ha sarkítasz, akkor sarkítok én is: igen, ha 15x romlik el a készülék, akkor 15x javítják, kivéve, ha gazdaságosabb a csere (ez pedig jogilag - sajnos - rendben van, ahogy club1 is megírta). De akkor mégegyszer: nem a Telekom szervize fogja eldönteni, cserélik e a készüléket.

    "Nem a Nokiának írtam alá a szerződést hanem egy komplex szolgáltatást szerettem volna igénybe venni..."
    Amennyiben a "komplex szolgáltatás" igénybevétele sérült (pl. mert a javítás idejére kapott cseretelefonnal nem használható ki teljesen az előfizetett szolgáltatás), arra ott a jóváírás. Leveld éppen ezért nem haszntalan, mert 99%-ig biztos vagyok benne, hogy készülékcsere nem lesz a dologból, de ugyancsak 99%-ig biztos vagyok benne, hogy fel fognak ajánlani valamennyi jóváírást. ;)

    "Mikor egy piacon ekkora verseny van, úgy érzem egy szolgáltató nem teheti ezt meg."
    Éppen a verseny és a gazdasági helyzet az, ami miatt egy szolgáltató nem teheti meg, hogy akár csak pár ilyen készüléket bebukjon a gyártó hibájából.

    "Azt pedig, hogy a sok 10-100ezer előfizetőből én vagyok most az az egy aki hibás telefont fogott ki..."
    Nem ismerek erre vonatkozó számokat, de szerintem optimista becslés volt. :)

    "...arról persze sem Ők sem én nem tehetek, de én fizetek a szolgáltatásért és nem Ők nekem, hogy ott legyen előfiztésem."
    Lásd 2. bekezdés.

    "...engem teljes mértékben hidegen hagy, hogy a szolgáltató az esetleges csere után hogyan rendezi a gyártóval."
    Nem is azzal kell foglalkoznod, mi lesz a csere után, hanem mi van a csere előtt >> gyártói szervizbe küldik a készüléket, ahol megállapítják, hogy gazdaságosabb a készülék cseréje, ezért kiállítanak egy csereigazolványt, ami alapján a T-Mobile-tól új készüléket kapsz. No ezzel a "gazdaságossággal" van a gond... :U

    Tegnap tanácsot kértél. Most ismét azt tudom javasolni, hogy...
    1. ...szervizeltesd a készüléket.
    2. Ha ne adj Isten újra hiba lenne (akár ugyanaz), akkor ismét szerviz.
    3. Ha T-Mobile szervizbe viszed a készüléket, akkor a szervizelést követően levél az ügyfélszolgálatnak (ha sérült a szolgáltatás használhatósága).
    4. Ha továbbra is ragaszkodsz a készülékcseréhez, akkor pedig menj közvetlenül a gyártóhoz és vele egyezkedj erről a "gazdaságosságról" (mert a telekom csak közvetítő). Ízelítőül egy történet erről, amit a Google dobott. Csak hogy tudd, mire számíthatsz.

    Persze hallgathatsz domerator bíztatására is, bár azt szokták mondani, hogy "a harag rossz tanácsadó", ha érted hogy értem. ;)
    Bár most igen kedves volt tőle, hogy elvonatkoztatott a T-Mobile-tól és általánosított, mikor ismét belekapaszkodott egy írásomba. :B

  • club1

    veterán

    válasz guppy_83 #25811 üzenetére

    Részben megértem a lelkiállapotod, anno garanciális ügyintéző voltam (szerencsére nem ügyfél oldalon és az it szektorban). Azonban jelezni szeretném, hogy a kifogásolt 5. pontot a T pont hogy jogszabályi szövegből emelte ki. Azaz pont erre azt mondani hogy jogilag nem állja meg a helyét, kicsit vicces...

  • 1430

    senior tag

    válasz guppy_83 #25765 üzenetére

    Eltekintve attól, hogy mennyire vagy jól és pontosan fizető ügyfél (mert ezt nem áll módomban megállapítani, és csere szempontjából nem is számít), a garanciális ügyintézésnek is van egy menete.
    1. A készüléket nem a Magyar Telekom gyártotta és a garanciát - legalábbis közvetlenül - nem a Magyar Telekom vállalta, hanem a gyártó, jelen esetben a Nokia.
    2. A Magyar Telekom nem ajánja fel a készülékcserét (a refurbished iPhone-tól eltekintve) a vásárlástól 3 munkanapon túli meghibásodáskor, mert azt a gyártó fogja eldönteni, ő fogja kiállítani a csereigazolványt, ami alapján a Telekomtól új készüléket kaphatsz. Ebből következik, hogy a Telekomtól ezt hiába kéred, mert "piszkosul jól fizető" ügyfélnek kell lenned, hogy miattad be akarjanak bukni egy Lumia 820-at.
    3. Akár közvetlenül a gyártói szervizbe is viheted a készüléket, náluk már inkább joggal reklamálhatsz.
    4. Az nem derült ki, mi a jelenlegi hiba, de nem tartod tulzásnak, hogy egy hiba esetén rögtön cserét követelj? Android??? fórumtárs tudna arról mesélni, mi kell hozzá.
    5. A jótállási jegy 5. pontja azt is tartalmazza, hogy ha "a Magyar Telekom Nyrt.-nek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne...". Tehát ha olcsóbb a javítás... lásd 2-es pont vége.
    Azért sok sikert, remélem megnyugtatóan zárul az ügy, de az én tanácsom, hogy szervizeltess, illetve ha olyan súlyú a hiba, akkor menj a gyártói szervizbe. :R

    St3ven
    Alapvetően működik, ha az S csomagot még nem vetted igénybe az elmúlt 90 napban. 1-étől pedig biztos nem lesz már ilyen akció az S csomagra, mert márciustól lezárásra kerül a Go!Net S, vagyis nem lesz aktiválható.

    Keksz
    Nincs ilyen.

    sgery
    Ha csak előfizetést veszel (hűség nélkül), akkor 5000 Ft belépési díjat kell fizetni. Ha eszközre (pl. modem)is szükséged van, az nyilván ilyenkor drágább. Továbbá elképzelhető, hogy előleget kérnek (pl. 35 ezer Ft-ot), de annak összege "leforgalmazható", vagyis a számlákat abból vonják, míg tart.

    tengo24
    Sokba. (kötbér + maradék részlet + 15.000 Ft)

  • domerator

    veterán

    válasz guppy_83 #25765 üzenetére

    Korrekt a levél. :R
    Ne add fel, igazad van, százezres kütyüket ne küldözgessenek szervizbe, amikor minden integrált rajta, lehetetlen javítgatni.

    Ne add fel!

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés